Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotrek

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 29
91
Strona http://tlk.pl/pl/ceny/podrozuj_taniej/kolorowe_bilety/bilet_fioletowy wskazuje, że w relacji Warszawa—Katowice nie ma oferty pod nazwą bilet fioletowy :P

Dziwne, nie widzę tu także innych relacji, które widziałem na plakatach we Wrocławiu dot. biletu fioletowego.


   « Dodano: 14 Marca 2010, 16:22:05 »
Ponadto IR jedzie szybciej.

Jesteś pewien?  Najszybszy IR 41122 ma czas jazdy 3:10h, a najszybszy TLK 4112 2:40h.

92
Tego nie wiesz.

Na obecną chwilę, Intercity ma tańsze bilety na długich trasach niż PR na poc. InterRegio (np. na trasie Kraków - Warszawa przez CMK). Być może podobnie jest też na trasie z Katowic, dokładnie trzeba by sprawdzić na ulotkach reklamujących Bilet Fioletowy.

93
Popieram Twoje zdanie. Ostatnio jechałem z Katowic do Warszawy, miałem nadzieje, że przynajmniej byka z piętrusami podstawią, a tu lipa, kibela puścili na CMK. To lekka przesada nie uważacie?

Czyli nie dość, że przepłaciłeś za bilet, to dostałeś jeszcze gorszy standard, niż korzystając z usług PKP IC na tej trasie :-) Po IR nie ma się czego spodziewać, w zeszłym roku jeździły EZT na połączeniu Wrocław - Szczecin, w tym roku widziałem plastiki na Wrocław - Warszawa (6h)!

94
Bieżące kolejowe / Odp: Akcja Palnik
« dnia: 13 Marca 2010, 11:14:23 »
Pewnie 037, ZTCW to 202 oczekuje rewizji, a nie pocięcia.

037 pewnie do cięcia, skoro ją tutaj przytargali. Tydzień temu stała jeszcze w Jeleniej Górze. Info o 202 pewne?

95
Bieżące kolejowe / Odp: Akcja Palnik
« dnia: 12 Marca 2010, 23:04:48 »

96
Bieżące kolejowe / Odp: Akcja Palnik
« dnia: 11 Marca 2010, 17:32:59 »
We Wrocławiu, na Brochowie pod szopą odbywa się akcja cięcia lokomotyw. Pocięto już SM42 nie wiem jaki numer, bo tabliczek już nie było. Dziś pod palnik poszła ET22 numer też znikł zanim podpatrzyłem. Stoi do Cięcia EU07 jutro zobaczę numer. Czy w Waszych okolicach też szopy Cargo robią taką czystkę lokomotyw?

W Kamieńcu Ząbk. od 1,5 roku lat tną non-stop SM42, ST43, ET21 i ET22, w Wałbrzychu zaczęli ciąć ET21, ST43 i SP32 (w zeszłym tygodniu pocięto 2 sztuki z Kamieńca i wałbrzyską 075).

97
Bieżące kolejowe / Odp: E30 = 160 km/h??
« dnia: 10 Marca 2010, 12:30:33 »
Modernizacja Węglińca?
Czas na tej stacji zatrzymał się przecież 20 lat remu (równiutki tydzień temu tam byłem), co mnie trochę boli, bo mam sentyment do tej stacji. A to, że są tory nowe, to zauważyłem jak przeleciałem 80 km/h koło szopy i zdjęcia trochę się rozmazały;/

Tak, położyli nowe tory i łuk na wjeździe przerobili na prosta łamaną :-) Mało tego, nie zrobili normalnej drogi hamowania do peronów i nadal wjeżdża się w peron "na dwa". Kiedyś koło szopy przelatywało się 120km/h.

98
Bieżące kolejowe / Odp: E30 = 160 km/h??
« dnia: 10 Marca 2010, 08:16:51 »
Niestety Brzeg takiego standartu mieć nie będzie.

Właśnie w tym cały problem: dlaczego mieć nie będzie? A może zrobią tak jak ze stacjami Legnica i Węgliniec. W Legnicy przed modernizacją prędkość rozkładowa 100km/h przez stację, po modernizacji 60km/h, a w Węglińcu przed - 120km/h, a po - 80km/h...

99
Bieżące kolejowe / Odp: E30 = 160 km/h??
« dnia: 09 Marca 2010, 19:41:45 »
Co do stacji Brzeg, to przecież normalne że w stacji, w peronach nikt nie da zgody na jazdę z prędkością 160km/h.

A to niby dlaczego? Są w Polsce stacje z peronami, przez które można jechać 160km/h (Okmiany, Zebrzydowa).

100
Bieżące kolejowe / Odp: E30 = 160 km/h??
« dnia: 09 Marca 2010, 14:40:14 »
Tak jak napisałem zrobiłem. Mechanik powiedział, że na tych rozjazdach dopuszczalna jest prędkość 40km/h w kierunku odgałęźnym.

A na wprost 80km/h z WOSu z powodu złego stanu rozjazdów.


   « Dodano: 09 Marca 2010, 14:45:02 »
Tory były układane w sezonie jesienno- zimowym, w Zębicach-Wr. tory były podnoszone o prawie metr (zrobiono usyp ziemny).
Aha, czyli tory ułożone jesienią, nawet po kilku latach nadal nie nadają się do jazdy 160km/h :-) ?

Następną przyczyną ograniczenia prędkości jest nieodpowiedni stan szyn (większa połowa szlaku jest ułożona z pozostałych szyn po zerwaniu przęseł).
Większa połowa szlaku ułożona ze starych szyn? Nic podobnego!

Technicznie szlak jest gotowy (prócz stacji Brochów) do jazdy 160km/h.
Prócz stacji Wrocław Brochów, Oława, Brzeg i 32km szlaku to reszta jest na 160km/h, czyli około połowa odcinka Wrocław - Opole.

Stacja Brzeg za nie długi czas zostanie oddana do użytku.
Ale także na 120km/h, a nie na 160km/h.


101
Bieżące kolejowe / Odp: E30 = 160 km/h??
« dnia: 08 Marca 2010, 10:08:06 »
Nie narzekaj — przynajmniej trapez jest na 60 km/h :)

Trapez w Bolesławcu od strony Węglińca jest na 40km/h. Nawet jeśli ten od strony Legnicy jest na 60km/h, to i tak nic nie daje, bo jest na nim ograniczenie do 20km/h z powodu złego stanu podrozjednic :-)

102
Bieżące kolejowe / Odp: E30 = 160 km/h??
« dnia: 07 Marca 2010, 23:03:20 »
Pozwoliłem sobie przywołać wątek po przeczytaniu artykułu z Gazety Wyborczej http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,93506,7622591,Dlaczego_pociagi_Wroclaw___Opole_nadal_jezdza_wolno_.html Widzę, że nie tylko ja się zastanawiam nad sensem tej inwestycji. Nierówność toru w planie i profilu po modernizacji trwającej X lat to chyba jakieś nieporozumienie. Czy może ktoś z Was posiada jakieś dodatkowe informacje, co PLK zamierza z tym fantem zrobić?

Dobrze, że ktoś poruszył ten temat, chociaż to nie jedyny mankament tej inwestycji. Zmniejszenie prędkości szlakowej do 120km/h jest jeszcze w Miłkowicach, Chojnowie i Bolesławcu, z powodu (!) nie wyprofilowania łuków (tory leżą po prostu płasko i strasznie niesie na boki podczas wchodzenia w łuki). Poza tym kolejnym nieporozumieniem jest układanie na całej trasie rozjazdów o R=300m i V=40km/h na bok...

103
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec InterRegio?
« dnia: 28 Lutego 2010, 21:25:27 »
Ale na trasie Wln-Krk TLK od Regio wychodzi 11zł drożej.

Co to za Wln? Wilno!? :-)

104
Bieżące kolejowe / Odp: Błąd Przewozów Regionalnych
« dnia: 28 Lutego 2010, 14:43:52 »
Hmmm ja za niedługo będę miał okazję przejechać odcinek Wilkowice - Katowice jednostką i Wrocław - Węgliniec (chociaż mam nadzieję że z Wrocka pojadę separatką). K-ce - Wrocek jazda TLK.

Separatka (http://www.krzyzowki.info/separatka)? Chyba chodziło Ci o sliperetkę, ale takowe na tej trasie nie jeżdżą.

105
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec InterRegio?
« dnia: 28 Lutego 2010, 14:41:32 »
IR "Spodek" Katowice - Warszawa Wschodnia przez Włoszczową zawsze jeździ na lepszym lub gorszym EN57, czyli pociąg z cyklu śmiech na torach - ew. zapychacz na CMK.

Wrocław - Warszawa, ok. 6,5h - plastikowy kibel. W zeszłym rozkładzie IR Wrocław - Świnoujście - również EN57.

106
Tabor kolejowy / Odp: SD80 wyciągnięty z krzaków
« dnia: 28 Lutego 2010, 11:22:30 »
OK, a czy cokolwiek rusza się w sprawie biednego 91000/E91 (oryginalny numer i oryginalne malowanie sprzed wojny - czyli nawet nie przemalowana na EW51!) z Olszynki Grochowskiej?

Nadal stoi obok hali między odstawionymi EP09 a torami Kolei Mazowieckich.

107
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec InterRegio?
« dnia: 26 Lutego 2010, 22:31:33 »
Skoro mają świadczyć te usługi to niech urzędy w 100% pokryją utrzymanie i wtedy nie będzie IR i każdy będzie zadowolony a PR będą świadczyć te założone usługi. Albo niech IC obsługuje ruch regionalny z "dotacjami" zobaczymy jak długo pociągnie.

IC nie jest od połączeń regionalnych, ale międzywojewódzkich, każdy ma swoje miejsce w szeregu i niech się tego trzyma. Pieniądze wyłożone na IR mogłyby wystarczyć na utrzymanie lokalnych połączeń. Dlaczego na Dolnym Śląsku uruchomiono wiele InterRegio wraz z zawieszeniem ruchu na kilku liniach? Za darmo IR nie uruchamiają, a na czymś musieli zaoszczędzić... Tłumaczenie, że IR łatają dziury finansowe, jest błędne, bo je tylko powiększają.

108
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec InterRegio?
« dnia: 26 Lutego 2010, 21:42:16 »
Wiec kto ma zapłacić za utrzymanie tej spółki skoro pieniądze z samorządów nie wystarczają, a niektóre województwa idą dalej i zakładają własną kolej (co jest bardzo dobrym pomysłem).

Czyli nie mają pieniędzy na realizowanie zadanych przewozów na terenie województwa, a porywają się z motyką na słońce i nie oszukujmy się, do InterRegio dokładają...

Masz racje PR mają według założeń świadczyć pewne usługi, ale ktoś musi za to finansować, a jak jest każdy wie.

Właśnie, mają świadczyć te usługi, a dlaczego podczas silnych mrozów bywało, że odwoływali szczytowe pociągi dowożące ludzi do pracy z powodu braków taborowych i defektów, a jednostki na InterRegio się znalazły? W pierwszej kolejności powinni zapewnić tabor na to, za co dostają dotacje, a jak będzie rezerwa, to niech uruchamiają sobie różne własne "pomysły".

109
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 25 Lutego 2010, 09:30:28 »
Muszę popsuć Ci zabawę - to jest najprawdopodobniej wagon Az.

Dokładnie, A^9ouy, "y" w nowych oznaczeniach zastąpiło z.


   « Dodano: 25 Lutego 2010, 09:31:29 »
Ale mi chodzi też o podróżnych, skąd mogą wiedzieć, że ten wagon to akurat prawdziwa jedynka?

Dlatego, że chyba nikt bez powodu mu cyfr oraz żółtych pasków nie naklejał, poza tym można poznać po standardzie, że to 1kl.

110
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 24 Lutego 2010, 21:18:35 »
Cytuj
Wagonu 2 klasy chyba nie można już zdeklasować no chyba że do 3 klasy.

Jako dowód, że jednak można wagon drugiej
 klasy zdeklasować na 1 klase to zapraszam na ten film. http://www.youtube.com/watch?v=lAIt0FOF8Ss

Według PKP IC można.

To jest wagon 1 klasy, zdeklasowany na 2 i teraz znowu przemianowany na 1 klasę, więc wszystko jest w porządku, gdyż technicznie to jest "jedynka". Radzę zapoznać się z oznaczeniami używanymi na wagonach (zarówno starymi jak i nowymi).

111
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 24 Lutego 2010, 21:14:55 »
Witam. Ja mam pytanie dotyczące sterowania min. w Traxx-ach, Husarzu, ST45, ET22-20xx.
Jak tam wygląda rozruch. Dokładniej chodzi mi o ten manipulator (sterowanie nim), który zastąpił tradycyjny nastawnik (taki jak np w EU07, ET22). Czy jeśli damy go troszkę do przodu, a potem wrócimy do pozycji normalnej, jedziemy bez poboru prądu, czy zostaje nam ta pozycja do której doszliśmy ??


W ET22-20xx sterowanie wygląda trochę bardziej jak w szynobusach polskiej produkcji, czyli przesunięcie manetki do przodu i powrót - 1% więcej, przytrzymanie dłużej, to parę % więcej itd... Natomiast w Siemensach spalinowych (być może w Taurusie też tak jest), wychylenie manetki do przodu odpowiada % zadanej mocy, czyli max wychylenie to 100%, połowa wychylenia to 50% itd.. Mam nadzieję, że w miarę jasno wytłumaczyłem :-)

112
Tabor kolejowy / Odp:pantografy przeznaczone na różne systemy
« dnia: 24 Lutego 2010, 21:08:58 »
Co do wjazdu czeskich lokomotyw do polski nie wiem, chyba ślizgacze węglowe współpracują z naszą siecią.

Zarówno nasze współpracują z siecią czeską, jak i ich pantografy z naszą siecią, ale współpraca w innym kraju jest nieco gorsza, czeska sieć różni się nieco konstrukcyjnie od polskiej stąd inne ślizgi, jednak w przypadku awarii pantografu danego kraju, można doraźnie jechać na drugim, nic wielkiego się nie stanie.

113
Bocznica / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 24 Lutego 2010, 12:22:16 »
PKP IC nie ma już chyba lepszego pomysłu, jak zdeklasować wagon 2 klasy na wagon 1 klasy. Wystarczy pomalować żółte paski. I zamalować liczbę 2 na 1. :)

Zamiast pisać bzdury, lepiej zapoznaj się z oznaczeniami na wagonach i dopiero wtedy komentuj.

114
Bieżące kolejowe / Odp: Rozmieszczenie stacji kolejowych w polsce
« dnia: 03 Lutego 2010, 14:40:33 »
Celowo napisałem tylko o przystankach osobowych. Jak już stacji, to tylko tych, które są przystankami pociągów osobowych :)

Nie do końca, np. we Wrocławiu zaznaczono zarówno Brochów (przystanek osobowy) jak i Brochów (stacja towarowa).

No dobra, wybrakowana ta mapa i tyle :)
ZiomalCl

115
Bieżące kolejowe / Odp: Rozmieszczenie stacji kolejowych w polsce
« dnia: 02 Lutego 2010, 07:56:46 »
To nie jest rozmieszczenie stacji, tylko przystanków osobowych.

Też nie :-) To rozmieszczenie stacji oraz przystanków osobowych.

116
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 01 Lutego 2010, 22:16:34 »
Dlatego też na przykład PKP Intercity zarzżyczyło sobie na swoich lokomotywach zdemontować wyłączniki rozrządu na pulpicie (styki są zmostkowane na stałe).

Wbrew pozorom takie rozwiązanie jest zastosowane na dość małej ilości lokomotyw. Czy to akurat PKP IC wprowadziło? Może po prostu na szopie pomostkowali.

117
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 01 Lutego 2010, 16:01:02 »
4) Co się stanie jeśli np. w kabinie A w szafce z bezpiecznikami wyłączymy bezpiecznik od sprężarek i przetwornic a w kabinie B nie i w tym momencie zaczniemy uruchamiać loka?

W szafce z bezpiecznikami nie ma bezpieczników od sprężarek i przetwornic. Jeśli chodzi o bezpieczniki, to zawsze uruchamia się to, co jest załączone w kabinie gdzie aktualnie załączony jest rozrząd. Wyjątkiem jest ogrzewanie lokomotywy i oświetlenie, które uruchamia się niezależnie dla każdej kabiny.

118
Tabor kolejowy / Odp: EU07 należące do Cargo
« dnia: 29 Stycznia 2010, 12:24:18 »
Witam :) bodajze EU07-468 jest wroclawska.

Była wrocławska, obecnie jest poznańska.

119
Tabor kolejowy / Odp: Kabina EP07-1XXX
« dnia: 25 Stycznia 2010, 13:51:13 »
Właśnie. Który przełącznik w kabinie EP07-1xxx służy do przyciemniania reflektorów?

Opiszę dla całości serii, bo na siódemkach jest to rozmieszczone bardzo różnie, trzeba szukać po podpisach. Generalnie umieszczane są obok przełącznika pakietowego rozruchu po prawej stronie (1), na EP07-10xx obok przełączników ogrzewania i oświetlenia kabiny (między odluźniaczem, a kasowaniem CA/SHP) (2), a na niektórych "przerobionych" dawnych szczecińskich lokomotywach przy samym przycisku kasowania CA/SHP (3). Podobnie nie ma reguły, czy przyciemnienia prawego lub całości będą względem siebie po prawej/lewej stronie, czy też na górze/na dole. Na 10xx raczej zawsze są w tym samym miejscu.

http://www.kolejowo.rail.pl/images/imprezy/dtp2007/7-1.jpg - sytuacja 1
http://eu07.pl/imageshack.us/img156/12082008197tm8.jpg - sytuacja 2
http://images39.fotosik.pl/248/6ee9652457bdd10d.jpg - sytuacja 3

120
Bocznica / Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 25 Stycznia 2010, 13:00:11 »
bez zamykania PWR-a przetwornicy nie odpalisz.

Aaa, teraz jasne, zapomniałem, że PWRa się mostkuje tym pakieciakiem w położeniu "pionowo" i zawsze uznawałem to za "normalne" położenie ;-)

Dyskusja do usunięcia.

Bocznica.
Krzysiek626

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 29