Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotrek

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 29
61
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe lokomotywy w IC
« dnia: 24 Kwietnia 2010, 20:04:28 »
Sratatata, taśmy da się spreparować, w nowych lokach są tachorafy elektroniczne a to już inna bajka i nie wiem czy czasem Vmax nie da się przekroczyć bez interwencji z zewnątrz w software lokomotywy. Co do przekraczania prędkości na CMK nie raz były sytuacje gdzie dziewiątki nadrabiały opóźnienie sadząc 180km/h na słynnej długiej prostej.

Na elektronicznych można przekraczać Vmax bez ingerencji, lecz nie w tym rzecz. Preparować taśmy też można, tylko po co? Dobry maszynista potrafi nadrobić opóźnienie (oczywiście nie jakieś wielkie np. 60 minut) bez naginania przepisów, od tego są rezerwy w rozkładzie, bardzo dobra znajomość szlaku i ograniczeń oraz umiejętność wykorzystania możliwości trakcyjnych lokomotywy.

62
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« dnia: 24 Kwietnia 2010, 20:00:09 »
[Teraz trzeba zapytać, po co parę lat temu przemalowywano te lokomotywy. Pieniądze wywalone w błoto przez PR.

Wtedy takie malowanie obowiązywało dla lokomotyw PKP PR, zresztą i tak będą malowanie przy NR, więc to nie ma żadnego znaczenia.

To spór o budynie jest już ostatecznie zakończony? PR odpuściło? O ile dobrze pamiętam, miała być o nie jakaś sprawa w sądzie...

Spór został zakończony dawno temu... lokomotywy są oficjalnie na stanie PKP Intercity. Zresztą tak naprawdę pieniądze na NG "budyni" pochodziły z UE...

63
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe lokomotywy w IC
« dnia: 23 Kwietnia 2010, 21:53:29 »
Powiedz to wszystkim mechanikom jeżdżącym EU07 po CMK...

Nawet jeśli tak jeżdżą, to tylko do czasu, aż ktoś sprawdzi taśmę.

Zwrotka (anglik) był przeżucony 1km od tego semafora w prawo na stację a jeszcze dodam że w oddali (ok. 500m) od tego semafora jest ograniczenie do 30km/h ze względu na okręg zwrotniczy...
Także jak mechanik hamuje to odrazu na styk z tym ograniczeniem 30km/h..... i dopiero po przejechaniu 250m jest ten anglik skierowany na prawo.

Jeśli okręg zwrotnicowy osłaniany tym semaforem jest tak daleko, to rzeczywiście jazda 40km/h od semafora przez te 500m nie ma sensu i wtedy pewnie hamują od razu na rozjazd (albo na ograniczenie jak w tym przypadku), lecz takie numery robi się tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność. Jednakże to inna sytuacja niż przekraczanie prędkości konstrukcyjnej na długim dystansie...

64
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« dnia: 23 Kwietnia 2010, 12:43:04 »
Czyli modernizowane będą budynie?

Nie. O budyniach w tym wątku napisałem przy okazji, bo właściwy wątek o EP07 >1000 został zamknięty. Budynie jadą na typowe naprawy rewizyjne. Modernizowana będzie 07-495 w ramach naprawy głównej.

65
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe lokomotywy w IC
« dnia: 23 Kwietnia 2010, 12:39:35 »
Tyle, że lokomotywa konstrukcyjnie zaprojektowana do 140 km/h spokojnie może przed dłuższy czas jeździć 155 km/h i nic się jej nie stanie. Szczególnie jeśli jest nowa.

Nie wolno przekraczać szybkości konstrukcyjnej lokomotywy i nie ma znaczenia czy jest nowa czy stara!


   « Dodano: 23 Kwietnia 2010, 12:40:24 »
Przy obecnie wyśrubowanych czasach przejazdu na CMK myślę, że jazda z maks. 140 km/h przy pociągu mającym rozkładową 160/150 km/h ma to bardzo istotne znaczenie.

Ja mówię o E20, bo na tę trasę zostały te lokomotywy wydzierżawione.

66
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« dnia: 23 Kwietnia 2010, 12:28:09 »
Może zabytkiem nie są ale jak wejdą eurosprintery i traxy na stale na Polskie tory to na pewno będą, poza tym siódemka sobie dobrze radzi, jak na tory w naszym kraju powinni trochę siódemek zostawić.

Nie przerobią całej serii, póki co tylko 1 sztuka.

Zasięgnąłem informacji w IC, oprócz silników asynchronicznych zasilanych z falowników, mają być także nowe ramy pneumatyczne (jak na 1049 i 1067), pulpity z dżojstikami, hamulec z zaworem elektropneumatycznym, sprężarki śrubowe, przetwornica statyczna itp.


P.S. Dziś na naprawę rewizyjną do ZNTK Oleśnica jedzie 07-1002. W maju po paradzie pojedzie 1051, a w międzyczasie 1001. Nie ma szans na przywrócenie starych numerów - takie jakie są teraz już zostaną. Lokomotywy będą wychodzić z nowym malowaniem Intercity.

67
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe lokomotywy w IC
« dnia: 21 Kwietnia 2010, 22:29:37 »
Co z tego że loka nie trzeba zmieniać na granicy jak dojeżdża z opóźnieniem O_o

I co, myślisz, że opóźnienie to z powodu Vmax=140 ? Na pewno nie, aż tak dużo 160km/h na E20 nie ma, poza tym dochodzą rezerwy czasowe i większa moc Siemensa.

68
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe lokomotywy w IC
« dnia: 20 Kwietnia 2010, 08:25:46 »
A wielo systemowe simensy Ick-ów nie wiem jakie maja oznaczenia bo polecenia jeszcze nie dostaliśmy, ale z całym szacunkiem kolega wyżej sie myli.

Takie oznaczenia nadało im PKP Intercity, ja tylko stwierdzam fakt, a nie wnikam w ich poprawność :)


   « Dodano: 20 Kwietnia 2010, 08:26:05 »
EU11 dotyczy lokomotyw dla PR ponieważ są w wersji VP czyli na zasilanie tylko 3kV i mają tylko dwa pantografy. Natomiast lokomotywy IC są w wersji VM czyli wielosystemowej dlatego EU45.

Dokładnie o to chodzi.

69
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe lokomotywy w IC
« dnia: 19 Kwietnia 2010, 19:21:21 »
Dobrze by było jak otrzymały by polskie oznaczenia. 

Już mają - EU45.

70
Bieżące kolejowe / Odp: Akcja Palnik
« dnia: 13 Kwietnia 2010, 22:31:51 »
Tak. Najprawdopodobniej Bipy (sądząc po stanie przeciętnego egzemplarza) jechały z wyłączonym hamulcem, zaś węglarki hamowały. Chociaż na kolei wszystko jest możliwe :D

Dokładnie. Te Bipy nie mają hamulca.

71
Bocznica / Odp: Co raz więcej lini kolejowych likwidowanych.
« dnia: 13 Kwietnia 2010, 19:13:46 »
Ale to świadczy też o głupocie PKP zamiast su42 z jednym max 3 wagonami puścić nowy szynobus przypomnę z Kłodzka do Kudowy lok spala 3 tropy.

To nic nie da, dopóki z Kudowy do Kłodzka jedzie się 2-2,5h ludzie nie przesiądą się na pociąg, skoro bus jedzie godzinę za takie same pieniądze.

72
Na warsztacie / Odp: Oświęcim - Katowice
« dnia: 09 Kwietnia 2010, 18:24:21 »
Miałem jedynie aparat z lufą 300mm więc może to ich wystraszyło :P

Taki aparat z takim obiektywem raczej ich zachęca niż odstrasza :-)

73
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 09 Kwietnia 2010, 10:01:22 »
Więc jak dokładnie wygląda próba hamulca w EZT? Maszynista najpierw hamuje hamulcem na pozycji hamowania elektropneumatycznego, luzuje a następnie hamuje na pozycji hamowania pneumatycznego?

Nie, najpierw pneumatyk, potem EP.


   « Dodano: 09 Kwietnia 2010, 10:02:03 »
Z tego co obserwowałem w kabinie EN57 to wykonuje się próbę tylko pneumatykiem. Wystarczy nabić trochę powietrza, tak gdzieś 1mpa wystarczy.

Skąd takie ciśnienie wziąłeś :-) ? Ani w przewodzie, ani też w cylindrach takowego nie ma! Próbę się robi tak jak napisałem wyżej - pneumatyk i EP. Podobnie na składach z hamulcami magnetycznymi także robi się dwie próby - normalna oraz nagłe, żeby sprawdzić, czy płozy opadają.

74
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 08 Kwietnia 2010, 20:51:34 »
Nawet próbę hamulca w EZT robi się hamulcem samoczynnym. EP daje nam to że można precyzyjniej hamować czyli łatwiej zatrzymać się w peronach z dużej prędkości na krótszym odcinku.

Próbę hamulca na EZT robi się pneumatycznym oraz elektropneumatycznym. Natomiast za hamulcem pneumatycznym jako głównym przemawia także fakt, że działa on zawsze, niezależnie od tego, czy jest napięcie "na kranie" oraz, że w pierwszych EN57 hamulec EP był załączany dodatkowo przyciskiem w rączce.

75
Bieżące kolejowe / Odp: Akcja Palnik
« dnia: 08 Kwietnia 2010, 07:56:29 »
Bipy jakoś na dniach mają zostać wywiezione, kierunek południowy

A jednak pojechały na północ :-) Kilka sztuk jeszcze zostało.

76
Bieżące kolejowe / Odp: 8 lokomotyw EU/P07 - naprawy awaryjne
« dnia: 06 Kwietnia 2010, 17:53:13 »
To są te lokomotywy z wykazu, który był na stronie PKP Intercity? Ciekawe co z 1041.

77
Tabor kolejowy / Odp: Wyłącznik szybki
« dnia: 05 Kwietnia 2010, 10:43:24 »
Obwód pantografów i tym samym WS jest zasilany z 30-litrowego zbiornika pantografów umieszczonego już za zaworem trójdrogowym (ROZRZĄD/PANTOGRAFY) - tak wynika z dokumentacji 303E. Czy w 4E ten zbiornik również występuje, gdyż nie ma go na schemacie?

78
Tabor kolejowy / Odp: Wyłącznik szybki
« dnia: 04 Kwietnia 2010, 14:40:18 »
Cytat z DTR lokomotywy 303E:
Napęd elektro-pneumatyczny wyłącznika szybkiego zasilany jest z obwodu pneumatycznego pantografów i blokad przedziału WN i niezależnie od obwodu pneumatycznego szafy WN nr 2.

Aha, czyli potwierdza się, że WS jest zasilany powietrzem mimo braku zasilania szafy WNB. Czyli w takim razie od obwodu pantografów musi iść jakiś przewód zasilający do WSa, pytanie tylko w którym miejscu się to odgałęzia - na schematach z książki o 4E brak jest tego, natomiast w schematach z DTR 303E jest zaznaczone doprowadzenie ciśnienia do WSa - ciekawe czy to tylko niedokładność schematu, czy na niskich numerach jakoś inaczej to jest rozwiązane?

79
Tabor kolejowy / Wyłącznik szybki
« dnia: 04 Kwietnia 2010, 11:51:59 »
Witam,
czy wyłącznik szybki na lok. typu 4E/303E do zamknięcia potrzebuje powietrza (oprócz tego, że jest zabezpieczony wyłącznikiem ciśnieniowym na 4,5atm)? Z tego co widzę na schemacie, to mała sprężarka daje powietrze tylko do pantografów, a szafy omija (chyba, że schemat jest tylko poglądowy i tak naprawdę omija szafy z wyjątkiem WSa?).

80
Tabor kolejowy / Odp: Pulpit EN57
« dnia: 02 Kwietnia 2010, 16:42:24 »
takie zabezpieczenie jest na EP08 wyposażonych w czeskie prędkościomierze elektroniczne. Po przekroczeniu 140 km/h jest wyłączany wyłącznik szybki.

Pewnie w teorii miało to działać w ten sposób, ale tak nie jest.

81
Screeny / Odp: Symek i zdjęcie
« dnia: 02 Kwietnia 2010, 13:04:59 »
W załączeniu dwa widoki z Wrocławia Nadodrza.

Kilkaset metrów wcześniej jest wskaźnik informujący o szlakowej 400km/h (40) :-) Dobra robota!

82
Tabor kolejowy / Odp: Pulpit EN57
« dnia: 02 Kwietnia 2010, 11:07:35 »
Tak wiem, i w deszczowe dni równierz, ale ja pytam czy w realu tak jest, że jak wskazówka dojdzie do 140km/h to wybija obwód i trzeba te dwa silniki odłączyć

Nic podobnego. Może zadziałać PR, ale to niekoniecznie już przy 140km/h. To odłączanie silników to także taki maszynowy folklor :-)

83
Tabor kolejowy / Odp: Pulpit EN57
« dnia: 01 Kwietnia 2010, 22:40:49 »
Mi któregoś razu migała kontrolka rezerwy (ruszałem towarem ET22, wysoki rozruch, nastawnik na max, bocznik max) i mi obwód główny wywaliło (wyłączyło) może w kiblach jest podobnie?

W symulatorze nie ma czegoś takiego jak rezerwa. Rezerwa to po prostu dodatkowa lampka/przełącznik, pod który możesz podpiąć cokolwiek.

84
Bieżące kolejowe / Odp: E30 = 160 km/h??
« dnia: 28 Marca 2010, 23:01:42 »
Przez Oławę nie ma znaczenia prędkość szlakowa, bo i tak zawsze jest ograniczenie podane przez drogowskazowy semafor do 100... W Brzegu także się nic nie głównie nie zmieni. No może poza pociągami które będą miały przelot bez zatrzymania. Reszta otrzyma wjazd na 40... Poza tym dziwię się dlaczego nie zdecydowano się na rozwiązanie ze zwrotnicami o promieniu 1200 oraz semaforami z zielonym pasem...

No właśnie odnośnie Oławy i Brzegu - skąd takie ograniczenia USRK? Czy nie można było tego zrobić porządnie?

85
Nie wiem na czyją korzyść, ale na pewno na kredyt zaległy nikt nie da zgody do jazdy po torach. Co nie znaczy że się nie dogadają.

Dokładnie, PLK to nie Święty Mikołaj, który rozdaje prezenty. Płacisz - jedziesz!

86
Bieżące kolejowe / Odp: Kurs na pomocnika maszynisty.
« dnia: 24 Marca 2010, 08:14:41 »
Mam do Was prośbę: przetłumaczcie na język mniej zawiły te 2 punkty, jak możecie:

Czy to nie jest czasem to rozporządzenie, które miało wejść w życie, ale jeszcze nie weszło?

87
Bieżące kolejowe / Odp: Szkoły kolejowe
« dnia: 17 Marca 2010, 22:11:31 »
A tak plus minus za 20-25 lat, moze sytuacja sie zmieni i sprzet bedzie bardziej zaawansowany technicznie, to moze wtedy jacys specjalisci sie przydadza?

Tak czy siak muszą to być specjaliści z danej dziedziny, a nie przyrodnicy lub humaniści :-)

88
Bieżące kolejowe / Odp: Szkoły kolejowe
« dnia: 16 Marca 2010, 15:38:26 »
A czy po skończonym technikum kolejowym, jest szansa na posadę maszynisty ? Czy trzeba skończyć te 3 kierunki ?

Jeden z nich wystarczy, jest wyraźnie napisane "lub". Technikum kolejowe też kształci w jednym z tych kierunków (lub podobnym) np. trakcja elektryczna.

89
Bieżące kolejowe / Odp: Szkoły kolejowe
« dnia: 16 Marca 2010, 07:03:25 »
Tzn. np. skończyłem technikum elektryczne i chcę iść na kolejarza

Wbrew pozorom nie musisz kończyć technikum kolejowego, jednym z kryteriów podczas naboru na szkolenia na stanowisko pomocnika maszynisty w PKP Intercity było: "Od kandydatów oczekujemy: wykształcenia średniego oraz tytułu zawodowego technika w specjalności mechanicznej, elektrycznej lub elektrotechnicznej.".

90
Załóżmy, że chcę jechać w okolicach 9.00 - 9.30 z Katowic do Warszawy. Co mamy do wyboru? TLK o 8:57, jedzie 4 godziny i IR o 9:25 jedzie 3 godziny 16 minut.

Nie było mowy o konkretnych godzinach odjazdu, podałem najkrótsze czasy jazdy na tych trasach. TLK o 8:57 jedzie dłużej, bo pokonuje zupełnie inną trasę.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 29