Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotrek

Strony: 1 [2] 3 4 ... 29
31
Po drugie, jak często zdarza się na IR jednostka z plastikowymi siedzeniami? Raz na ile?

Kilka razy widziałem plastik na IR Wrocław - Warszawa. Na E30 wczoraj widziałem 3 pociągi IR prowadzone zwykłymi EN57/71 (co prawda z miękkimi siedzeniami) oraz 2 prowadzone ET22 + bohuny. We Wrocławiu wbrew pozorom na IR przeważają kible.

A co do niezdrowej konkurencji miałem na myśli to, że PR uwalili pociągi na kilku liniach na Dolnym Śląsku, a w zamian za to uruchomili kilka par InterRegio, dla których przecież istnieje alternatywa w postaci TLK, a alternatywy dla skasowanego połączenia Lubań - Zgorzelec nie ma żadnej.

Więc jeśli kosztem dojazdów ludzi do szkoły i pracy, uruchamiane są dublujące się połączenia na głównych magistralach, to jest wszystko ok.?

32
Ważne jest to że wolna konkurencja w Polsce nie może istnieć, bo zawsze znajdzie się na nią jakiś hak. 

Jeśli ta konkurencja byłaby uczciwa (a nie tak jak w tym wypadku), to niech istnieje :) Ja osobiście się cieszę, że skończyło się wożenie ludzi w bydlęcych warunkach jednostką z plastikowymi siedzeniami przez całą Polskę.

33
To prawie jak radziecka pomoc :D

Typowy miłośnik! Wszędzie dopatruje się jakiegoś spisku! W tym przypadku InterCity po prostu chce pomóc pasażerom pozostawionym bez pociągów oraz (nie ukrywając) przekonać dzięki temu do siebie rzeszę klientów. W każdym bądź razie jest to moim zdaniem dobry krok.

34
Tak, marketingowcy IC wyciągnęli pomocną dłoń do IC :)

To bardzo dobry krok w stronę klienta ;)

36
Tabor kolejowy / Odp: Tajemnicze mano.
« dnia: 02 Maja 2010, 13:58:02 »
brak hebelków grzania kabiny, których w lokomotywach już się nie stosuje i są rzadko spotykane

Hebelki grzania kabiny stosuje się jak najbardziej nawet na budyniach (przecież jakoś musisz załączyć ogrzewanie!:)) , jest on w grupie hebelków obok przycisku kasowania CA/SHP.

37
Tabor kolejowy / Odp: Tajemnicze mano.
« dnia: 02 Maja 2010, 13:54:24 »
Do rzeczy - w jakim ZNTK wymyślili, by zamiast dwóch hebelków od pantografów władować do pulpitu tylko jeden i to tylko służący do podniesienia, natomiast opuszczanie realizowane jest czerwonym przyciskiem typu grzybek?

EU06 oraz 4E tak miały. Powodem był tylko jeden zawór EP pantografu, do wyboru podniesienia odbieraków służyły krany w maszynowni, a przełącznikiem na pulpicie dawałeś napięcie na zawór EP.

38
A co maja robic? Moze skakac z radosci... Wczoraj napisalem jak nierowno traktowane sa przez PLK konkurencyjne spolki, jednak nikt nie potrafil merytorycznie odpowiedziec na moj post. Powtarzam jeszcze raz - PLK zadecydowala za PR (z podaniem uzasadnienia wzietego z sufitu) o likwidacji polaczen IR, natomiast PKP IC moze sobie wybrac ktore polaczenia znikna z rozkladu.

I tak Przewozy Regionalne nie miałyby wyboru, musiałyby odwołać interREGIO, bo nie mogą odwołać połączeń dotowanych z samorządów.

39
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 01 Maja 2010, 18:48:27 »
Łowcy RP1? :D

Tak samo wyglądają! :) Myślę, że nie ma więcej idiotów w Polsce skaczących w kamizelkach po wagonach :)

40
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 01 Maja 2010, 15:57:29 »
Nie, nie. W tej jedynce jadą MK ;)

Rozumiem, że dla miłośników przedział w wagonie jest miejsce na tyle niebezpiecznym, że muszą zakładać kamizelki :-)

41
Bieżące kolejowe / Odp: Łamanie pantografów
« dnia: 01 Maja 2010, 15:53:38 »
Wystarczy, że maszynista kontynuował jazdę na dwóch pantografach przez to miejsce.

Jechał na dwóch, gdyż oba są połamane. O ile się nie mylę, takim przypadku za pierwszy pantograf płaci maszynista...

42
Wiec pytam sie - na jakiej podstawie PLK stwierdziła, że to IRy generują największe straty?

IR generują największe straty, gdyż mają dość tanie bilety i nie mają żadnych dotacji. Poza tym lepiej, żeby PR wycofały InterRegio, które są pociągami "dodatkowymi" oraz mają alternatywę w postaci TLK, niż te, za które im płacą samorządy, czyli pociągi osobowe dowożące ludzi do pracy i do szkoły.


   « Dodano: 01 Maja 2010, 13:17:49 »
To w tym dziwnego, że za co ja płace? To mają być tory.... Pociąg EIC Małopolska z wyjeżdżając z Przemyśla po samą Dębice ma prędkości 60, 70, 80, 100, 70km/h itd.

To i tak nie są złe prędkości jak na PKP PLK... Oczywiście można się kłócić, że stawki za dostęp w porównaniu do jakości oferowanej infrastruktury są wysokie, jednakże zasady narzucane przez PKP PLK są jasne i w tym wypadku ta spółka ma rację.

43
Jednym słowem jak tak dalej pójdzie, to za niedługo pociągi nie będą miały po czym jeździć.

Płacisz - jedziesz, nie wiem co w tym dziwnego.

44
Bieżące kolejowe / Odp: Prąd w kablu, a kolej dużych prędkości
« dnia: 30 Kwietnia 2010, 22:03:05 »
Chyba wszystko razem z tą sięcią nie mówiąc już o taborze pojechało daleko za wschodni brzeg Bugu...

Dokładnie, tory, sieć trakcyjną razem ze słupami i tabor zabrali bracia ze wschodu.

45
Bieżące kolejowe / Odp: Prąd w kablu, a kolej dużych prędkości
« dnia: 30 Kwietnia 2010, 18:48:14 »
A ile byłe tej infrastruktury? Okolice Warszawy...

Dolny Śląsk zelektryfikowany na 15kV 16 2/3Hz... Na pewno było tutaj więcej infrastruktury pod prąd przemienny, niż w okolicach warszawy pod prąd stały

46
Mocno przesadzone te światła. Rzeczywiście, lepiej byłoby nic nie ruszać przy pudle. Mamy teraz kosmoTamarę wyglądającą tak jak Patryk powiedział.

Miłośnikom nigdy się nie dogodzi! :-) Chcecie wsadzać nowe aparaty do starej budy, tylko po co? Przecież to nie ma najmniejszego sensu, poza tym nowa buda z tego co widać na zdjęciach zapewnia o wiele lepszą widoczność. Nie wygląd się liczy, a wygoda podczas jazdy i utrzymania.

47
Bieżące kolejowe / Odp: Położenie rękojeści hamulca - jak?
« dnia: 29 Kwietnia 2010, 17:03:18 »
A to czasem nie szarpie wtedy składem w przód i tył jak sprężyna bo się od loka odbija? Bo tak maszyniści na os. z Żyliny do Katowic często robią.

Jak jest dobrze skręcony skład z lokomotywą i tylko delikatnie przyhamujesz żeby zbić prędkość np. od 5 km/h do 0 to nie ma żadnych szarpnięć.


   « Dodano: 29 Kwietnia 2010, 17:04:41 »
Czy jadąc z prędkością 100km/h i wjeżdżam w stacje to hamuje klawiszem 5 i dalej żeby się wyrobić przed S1?

Zależy od odległości do semaforów z miejsca w którym zaczynasz hamować, od tego ile lokomotywa spuszcza z przewodu oraz od tego jak hamuje skład. Nie ma metody na hamowanie, to trzeba wyczuć.

48
Bieżące kolejowe / Odp: Położenie rękojeści hamulca - jak?
« dnia: 29 Kwietnia 2010, 13:45:52 »
Zaczynam luzować dopiero po zatrzymaniu się na stacji/przystanku. Oczywiście przy zwolnieniu nie zatrzymuje się tylko naciskam,  i do tego jeszcze klawisz 6.

Powinieneś zacząć luzować dużo przed zatrzymaniem żeby ludzie w wagonach zębów nie pogubili :) Teoretycznie w momencie zatrzymania cały skład powinien być wyluzowany, choć nie jest to łatwe i wymaga dużo praktyki.

Klawisz 6 luzuje lokomotywę, więc używaj go wtedy, kiedy za mocno przyhamowałeś i widzisz, że skład już nie zdąży wyluzować zanim osiągniesz prędkość zwolnienia, oczywiście wtedy razem z luzowaniem lokomotywy daj na kilka sekund falę (w zależności od składu).

Takie jest moje zdanie, różni ludzie mogą mieć różne sposoby, więc nie należy traktować tego jako jakiś wyznacznik.

49
Bieżące kolejowe / Odp: Położenie rękojeści hamulca - jak?
« dnia: 29 Kwietnia 2010, 13:29:08 »
W maszynie umiem hamować lecz nie wiem czy tak się hamuje na prawdę.

W takim razie opisz swój sposób hamowania, bo narazie nic o nim nie wiadomo.

BTW: chyba już nie ten temat.

50
Bieżące kolejowe / Odp: Położenie rękojeści hamulca - jak?
« dnia: 29 Kwietnia 2010, 12:45:15 »
Hamujemy oczywiście hamulcem dodatkowym (bo niby działa sprawniej niż zasadniczy podczas jazdy luzem) ?

Dodatkowy działa sprawniej jeśli jedziemy samą lokomotywą, ponieważ wpuszcza powietrze z przewodu zasilającego bezpośrednio do cylindrów z pominięciem zaworu rozrządczego lokomotywy.

Skoro temat o hamowaniu to jak się powinno hamować lokomotywą wraz z kilkoma wagonami ? Umiem hamować ale nie mam pewności czy robię to dobrze.

Myślisz, że na forum nauczysz się hamować?

51
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« dnia: 28 Kwietnia 2010, 18:50:57 »
A można tak prosić całym zdaniem z konkretami..?

Problem jest z prowadzeniem zestawów kołowych i układem biegowym lokomotywy. Aerodynamika odgrywa tu drugorzędną rolę.

52
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« dnia: 28 Kwietnia 2010, 17:51:12 »
Siódemka nie jest czasem zbyt kanciata jak na 160?

Nie o kształt tutaj chodzi :-)

53
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« dnia: 28 Kwietnia 2010, 17:28:40 »
Jest rozważana prędkość 160, lecz są pewne problamy. Co z tego wyjdzie - zobaczymy.

54
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« dnia: 27 Kwietnia 2010, 23:04:41 »
Moc silników 880kW x 4 = 3520kW (było projektowane 4MW, ale zostało ograniczone) oczywiście z hamowaniem ED. Na pulpicie dżojstikologia jak z Taurusa, 2 szyby, ale inne niż na 1014, 49, 67, czajnik bezprzewodowy, klimatyzacja, gniazdka 220V, pulpit podświetlany diodami LED, oprócz tego próżniowy WS i przetwornica statyczna. Ponadto będzie zainstalowana automatyczna piasecznica oraz ma zostać poprawiony błąd z syreną z 1014, 49, 67 i sterowanie nią będzie się odbywać jak w 1020. Wyświetlacz ma być zamontowany pod górnym reflektorem...

55
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« dnia: 27 Kwietnia 2010, 19:19:23 »
Z tego co wiem, przerabiane będą tylko siódemeczki z pudłem po "Ceglarzu" i wcale się temu nie dziwię ("pafagowskie" są tak zjechane i pofałdowane, że strach je na 125 km/h dopuszczać..).

Oj, z tym zajechaniem to naprawdę różnie bywa... nie można tu porównywać 4E i 303E, gdyż każdy egzemplarz to inna historia :-)

56
Bieżące kolejowe / Odp: Modernizacji lokomotywy serii EP07
« dnia: 25 Kwietnia 2010, 17:57:14 »
Tak, ale znajomy mechanik mówił mi że na CMKe będą puszczane Siemens'y (jak zostaną zakupione), a na tych szlakach południowych (do 120km/h) będą jeździły EP09, więc dlatego też mechanicy którzy nie mają pozwolenia na EP09 będą w najbliższym czasie szkoleni.

Tak, na pewno EP09 będzie jeździć do Przemyśla (<120km/h), a na Węgliniec - Wrocław - Opole (160km/h), Poznań - Wrocław (140km/h i planowane 160km/h) będą dalej jeździć EP07... zwłaszcza, że tutaj nie trzeba już nikogo szkolić.

Czy jest w planach modernizacja jakichś linii?

Planów Ci u nas dostatek, ale tylko planów...

57
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe lokomotywy w IC
« dnia: 25 Kwietnia 2010, 18:00:51 »
Skoro tak to jakim cudem niektóre IC zjeżdżają z CMKi o czasie lub z lekkim opóźnieniem a niektóre nawet z 9 minutowym wyprzedzeniem? Oczywiście mówie o wyśróbowanym tegorocznym rozkładzie jazdy i z EP09 na czole.

Dobry furman, grube buty, lżejszy skład niż w rozkładzie - na tym wszystkim się nadrabia.

58
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe lokomotywy w IC
« dnia: 24 Kwietnia 2010, 22:23:25 »
Z tego co wyczytałem, to EP09 pierwotnie budowana była na 140km/h. Z charakterystyk teoretycznych wynikało, że pojedzie 150km/h max. W praktyce okazało się możliwe dopuszczenie do 160km/h. Nie znalazłem informacji by była testowana na większą v max.

Były testy na większe prędkości, ale na testach się skończyło.

59
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe lokomotywy w IC
« dnia: 24 Kwietnia 2010, 21:55:28 »
Dokładnie, bajki wyssane z palca. Poza tym jazda te 20km/h więcej na CAŁEJ długości CMK dałaby jedynie dodatkowe 8 minut, a jak sam piszesz, chodzi o tylko jakąś "prostą"... Myślisz, że ktoś ryzykowałby dla 8 minut? - sam pomyśl i nie pisz więcej takich bzdur, bo potem inni to powtarzają...

60
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe lokomotywy w IC
« dnia: 24 Kwietnia 2010, 20:39:11 »
"Wiem, że ta EP09, która właśnie jadę wyciągnie spokojnie 180km/h. No to sru!"

Pisałem, że bez przeginania ;)

Strony: 1 [2] 3 4 ... 29