Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotrek

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 29
121
Tabor kolejowy / Odp: Kabina EP07-1XXX
« dnia: 25 Stycznia 2010, 12:42:40 »
Tam też zamontowano 5 pozycyjne łączniki C-C-0-B-B. Z tym, że C-C było zmostkowane (brak przyciemnienia świateł czerwonych), natomiast pierwsza pozycja B była odpowiedzialna za przyciemnienie reflektora a druga pozycja za jego "pełne" świecenie.

Na EU07 i pochodnych do przyciemniania są oddzielne przełączniki: "Przyciemnienie reflektorów" i "Przyciemnienie reflektora prawego".

122
Tabor kolejowy / Odp: Kabina EP07-1XXX
« dnia: 24 Stycznia 2010, 22:06:34 »
Nie, reflektory (w omawianym przypadku) załącza się łącznikami krzywkowymi. A wyglądają one tak: --> załącznik
(Oczywiście mogą się różnić ilością pozycji, kształtem pokrętła, rozmiarem)


Skoro już przy tym jesteśmy i jak widzę jesteś oblatany w temacie łączników, możesz mi powiedzieć, dlaczego do świateł montuje się łączniki 5-cio pozycyjne (2-1-0-1-2), podczas, gdy używane są tylko 3 pozycje (2-0-2), inaczej mówiąc: C-0-B.

123
Bocznica / Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 24 Stycznia 2010, 22:02:11 »
PWR zwiera się ale powyżej 4,8 atm i nie w zbiorniku a w obwodzie pneumatycznym pantografów to po pierwsze, a po drugie mała sprężarka nie jest w stanie nabić do takiego ciśnienia (max. ciśnienie jej pracy to 4,5 atm), stąd przy uruchamianiu od zera konieczność zwierania PWR-a.

Miałem na myśli zbiornik pantografów (czyli po odcięciu kranem na dole całej "reszty") i wtedy na pewno pompuje do 5atm, a nawet więcej, więc PWR się zwiera sam.

124
Bocznica / Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 24 Stycznia 2010, 21:49:01 »
należy uprzednio zewrzeć PWR.

Ręczne zwarcie PWR to już obchodzenie zabezpieczeń, gdy ktoś chce "szybciej" się uruchomić, a o tym nie ma mowy w instrukcji... PWR sam się zwiera, gdy będziesz miał ponad 4,6atm w zbiorniku.

125
Bocznica / Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 24 Stycznia 2010, 21:10:25 »
Chyba pominąłeś jeden punkt... w ten sposób na pewno nie załączysz przetwornicy.

Należy nacisnąć wspomniany przycisk i trzymając go załączyć przekaźnik rozrządu przetwornicy, gdy usłyszymy, że się ona załączyła, puszczamy (przekaźnik zostaje w swoim położeniu).

126
Bocznica / Odp: Kabina EP07-1XXX
« dnia: 24 Stycznia 2010, 21:04:04 »
Przełączniki na 10xx mają z grubsza taki profil:

127
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Rotfl!
« dnia: 23 Stycznia 2010, 22:45:17 »
Dla mnie tu nic dziwnego, u siebie na południu mam podobne składy co tydzień tylko, nie z ET42.
Najlepsze to podpiąć ganza do dziesięciu wagonów Z1 Kiepura :P

Najlepiej to odciąć dostęp do internetu niektórym użytkownikom.

128
Bocznica / Odp: Kabina EP07-1XXX
« dnia: 22 Stycznia 2010, 14:54:03 »
Tak jak podgrzewacz tylnej szyby w samochodzie. Szyba pokryta jest materiałem przewodzącym o odpowiednio dobranej rezystancji (oporności), prze taką ścieżkę przepuszcza się prąd elektryczny który powoduje rozgrzanie szyby.

Z bliska wygląda to jak taki mikroporowaty materiał.

129
Bocznica / Odp: Kabina EP07-1XXX
« dnia: 22 Stycznia 2010, 10:22:43 »
Na żadnej ep07-10xx chyba nie było tworu szyby elektrogrzewcze+grzałki. Zamień szyby na  "puste".

Na żadnej lokomotywie tak nie było, chyba, że padły elektrogrzewcze i zamontowali grzałki bez wymiany szyb, albo też pękła normalna szyba i na szybko wymienili na taką elektrogrzewczą (nieczynną).

130
Jeżeli np na rok to takie coś było by dobre w Polsce, wreszcie miało by się SOKiestów z głowy ;D

Tylko co by to dało? Nawet teraz nie mają nic "na Ciebie" jeśli tylko i wyłącznie robisz zdjęcia, więc sytuacja by się nie zmieniła ;-)

131
Bieżące kolejowe / Odp: Zima sparaliżowała kolej
« dnia: 13 Stycznia 2010, 22:38:18 »
Nie zapominajmy o liniach niezelektryfikowanych, tam też sporo pociągów jeździ, jak by te maszyny oddelegowano, nie było by czym obsługiwać pociągów na trasie niezelektryfikowanej. Po za tym, na dzień dzisiejszy, niewiele jest SU46.

A kto zapłaci za wynajęcie lok. SU46 z Cargo, skoro ma się własne lok. spalinowe?

132
Bieżące kolejowe / Odp: Zima sparaliżowała kolej
« dnia: 11 Stycznia 2010, 11:54:49 »
Ciekawe co z pociągiem TLK16201 Warszawa Wsch. - Szklarska Poręba Górna. Miał być we Wrocławiu wczoraj o 6:13 (o ile dobrze pamiętam), a o 17:45 jeszcze go nie było. Na tablicy głównej cały czas wisiał na pierwszym miejscu z opóźnieniem 300 min bo klapki nie mogą pokazać większej liczby. :)

Przynajmniej było to 15h, dokładnie nie wiem, w każdym bądź razie nie mniej :-) Klapki mogą pokazać - "NA CZAS NIEOKREŚLONY".

133
Bieżące kolejowe / Odp: Zima sparaliżowała kolej
« dnia: 10 Stycznia 2010, 19:06:28 »
jak to zimie bywa pada śnieg i jest mróz co powoduje że pewne rzeczy nie działają co jest raczej normalne i tak już jest i tego nie zmienimy.

Otóż nie, defekty taboru wynikają też z braku odpowiedniej obsługi - np. nie pozalewane denaturatem układy hamulcowe lub brak pochodni u rewidentów!

134
Bieżące kolejowe / Odp: Zima sparaliżowała kolej
« dnia: 10 Stycznia 2010, 13:31:50 »
Nic w tym niezwykłego, tak się teraz jeździ - i to właśnie paraliżuje kolej, a nie zaspy i śnieg.

Zawalone śniegiem i lodem klocki hamulcowe, padające przetwornice - to może nie przez śnieg?

135
Tabor kolejowy / Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« dnia: 05 Stycznia 2010, 20:43:05 »
Czy w 2 sekundzie filmiku to jest RP1? czy ktoś obok kamery smarka :D po prostu boskie.

W Rosji nie ma takiego sygnału jak Rp1.

136
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 04 Stycznia 2010, 23:25:12 »
tz. że będzie nawet trasa do Nysy-Kamieńca, Opole-Gliwice-Katowice, Poznań, idt...?

Jak zrobisz to będzie :-)

137
Ale za to gęś nie jest złodziejem tak jak łabędź. :)

"Łabędź" nie uruchamia niepotrzebnych InterRegio (niefinansowanych z zewnątrz, więc muszą z jakiegoś źródła wziąć na to fundusze) kosztem połączeń osobowych typu Złotoryja - Legnica, Lubań - Zgorzelec, Jelenia Góra - Zebrzydowa. Obecnie podczas mrozów dochodzi do takich przypadków, że wystawia się jednostkę na IR kosztem odwołania np. szczytowego pociągu do Zielonej Góry! Uprzywilejowuje się grupę podróżnych jeżdżących w dalekich relacjach, a zapomina o tym, że ktoś nie ma jak się dostać z pracy do domu. Chyba nie tym miała się ta spółka zajmować...?

138
Bieżące kolejowe / Odp: EN57 książka
« dnia: 03 Stycznia 2010, 19:40:36 »
można gdzieś dostać, ew czy mogą one być dostępne w bibliotekach??

Tak, np. w bibliotece kolejowej we Wrocławiu.

139
Tabor kolejowy / Odp: Sztuka hamowania
« dnia: 28 Grudnia 2009, 22:57:59 »
No dobra 5m, ale na serio zatrzymał się bez używania oerlikona.

Lepiej idź spać i się dobrze wyśpij! :D

140
Tabor kolejowy / Odp: Sztuka hamowania
« dnia: 28 Grudnia 2009, 16:40:59 »
Prędkości manewrowania jest jeszcze więcej :] 40; 25; 20; 15; 10; 5,4; 5; 3,6; 3  [km/h].

Zgadza się, podałem te dwie podstawowe :)

141
Tabor kolejowy / Odp: Sztuka hamowania
« dnia: 28 Grudnia 2009, 16:36:35 »
A jaka jest przepisowa prędkość manewrowa?

25 lub 40km/h - zależy czy odcinek osłonięty tarczami manewrowymi posiada rozjazdy, czy wjeżdża się na tor zajęty, czy nie ma innych ograniczeń wynikających z manewrów.

Kiedyś byłem na manewrach i mechu wpuścił mnie do stonki (pozdrawiam ;)). No i jedziemy (wpychaliśmy 20 EAOS-ów do połowy pełnych gryzu) pyr pyr pyr pyr pyr pyr, 20km/h nawet 5km/h i hamował tym hamulcem "w" nastawniku który hamuje tylko loka i zatrzymał się po przejechaniu 3m.

Takie kity to możesz swoim kolegom wciskać.

142
Tabor kolejowy / Odp: Sztuka hamowania
« dnia: 28 Grudnia 2009, 11:04:24 »
Hamowanie samą lokomotywą jest korzystniejsze jak się jedzie np 20 czy 10 km/h

Tylko luzem, bo na pewno nie z 16-oma wagonami.

@MKpiotr to prawda skuteczniejsze jest przy 20km/h ale jak sie jedzie np. 100km/h i maszynista chce przyhamować troszkę to używa hamulca lokomotywy, spotkałem się z takim przypadkiem, maszynista jechał 80km/h i z górki przyspieszał to dał na maksa hamulec loka i po 3-4 sekundach przestał.

Chyba z bardzo lekkim składem (2-3 wagony).

143
Bieżące kolejowe / Odp: Wrocław - IC na obwodnicy towarowej
« dnia: 28 Grudnia 2009, 00:31:14 »
Coś mi się wydaje, że ten most do wiosny nie wytrzyma:)

To akurat różne wiadukty :-)

144
Bieżące kolejowe / Odp: Szkoły kolejowe
« dnia: 26 Grudnia 2009, 16:06:31 »
Może ktoś coś więcej wie na ten temat ?

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:084:0001:0131:pl:PDF str. 40. Ciekawe tylko, kiedy to wejdzie.

145
Bieżące kolejowe / Odp: Drzewa na torach (foto)
« dnia: 26 Grudnia 2009, 10:42:47 »
Ale w tym przypadku silniki mogły nie pracować. Patrząc na to, jak daleko od drzewa zatrzymała się lokomotywa, można stwierdzić, że maszynista już z daleka je zauważył i miał czas żeby zahamować, itd.

Oczywiście, nawet nie musiał schodzić nastawnikiem do 0, wystarczyło tylko, że otworzył szybki przyciskiem na pulpicie i już mógł bez problemów opuścić pantografy.

146
Bieżące kolejowe / Odp: Seria EU06 powraca na szlaki!
« dnia: 24 Grudnia 2009, 22:42:51 »
Codziennie na Wrocław Brochów przyjeżdża któraś z EU06, ktoś wie z jakimi pociągami?

147
Tabor / Odp: Ograniczenie prędkości
« dnia: 23 Grudnia 2009, 19:17:09 »
Tak samo jest z EP09. Prędkość konstrukcyjną ma 160 km/h, a w symulatorze można jechać luzem nawet 250 km/h.

1. Może być to wina fizyki. 2. W rzeczywistości lokomotywy elektryczne mają możliwość jazdy z prędkością wyższą niż konstrukcyjna, a wynika to z ich budowy, np. EP09 pojedzie luzem ok. 200km/h.

Ale z tego co wiadomo w prawdziwej siódemce przy 140 się wyłącza.

Nieprawda.

W rzeczywistości żadna siódemka nie pojedzie więcej niż 125 km/h. A w symulatorze można.

Nieprawda.

Każdy maszynista mówi "ile mam to dam" po czym nastawnik i bocznikowanie daje na maxa i nie jedzie więcej niż 125.

Takie rzeczy tylko w Erze :-)

148
Bocznica / Wydzielone z: Ograniczenie prędkości
« dnia: 23 Grudnia 2009, 20:52:32 »
Jeżeli masz mocne dowody, że siódemka nie poleci więcej niż 125 to przytocz źródło...

Ja właśnie stwierdziłem nieprawdziwość wypowiedzi kol. manieQ1991 - j.w. odnosiło się do mojej odpowiedzi na wcześniejszy cytat.

149
Tabor kolejowy / Odp: SD80 wyciągnięty z krzaków
« dnia: 23 Grudnia 2009, 14:34:30 »
I brak funduszy na to.

Fundusze były, ręce do pracy były, możliwości były i to już 4 lata temu, ale wtedy władzom nie było w głowie odnawianie lokomotyw... zresztą teraz nie jest wcale lepiej.

150
Tabor kolejowy / Odp: Sztuka hamowania
« dnia: 21 Grudnia 2009, 22:16:03 »
Po prostu błąd w tekście i pomyłka procentów z promilami ;)

Raczej stopni z promilami. Stopień a procent to nie to samo.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 29