Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - EU07-457

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / ST44-1103 na ukończeniu naprawy awaryjnej
« dnia: 29 Kwietnia 2013, 16:17:44 »
Jak w temacie. Została tylko drobna kosmetyka. Dzięki przychylności PKP Cargo a także zaangażowaniu kilku osób udało się przywrócić malowanie zbliżone do tego z początkowego okresu eksploatacji.

2
Bieżące kolejowe / Nowy format SRJ
« dnia: 03 Lutego 2013, 21:48:21 »
Jak w temacie. Nowy format SRJ zacznie obowiązywać od dnia 10.02.2013r.

http://eu07.pl/userfiles/319/priv-nowy_format_srj.pdf

3
Bieżące kolejowe / EU07-1601
« dnia: 19 Stycznia 2013, 21:30:33 »
Chyba znowu za mało było kolejowych "kwiatków". Lokomotywa EU07-1524 (ta z joystickami) została przenumerowana - bodajże wczoraj na EU07-1601. To tak w formie ciekawostki.

4
Bieżące kolejowe / Zmiany w Istrukcji Ie-1
« dnia: 29 Listopada 2012, 08:18:05 »
Nikt jeszcze o tym nie napisał, a od kilku dni obowiązuje zmiana do Instrukcji Ie-1. Polecam się zapoznać:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne_i_przepisy/instrukcje/wersja_do_wydruku/27.09.2012/Instrukcja_sygnalizacji_Ie-1__E-1__.pdf

Z "widocznych" zmian to przede wszystkim pojawienie się wskaźnika W6b oraz W27a (wskaźnik W27 został umieszczony we wskaźnikach obowiązujących do odwołania). Z treści zmiany wynika również, że wskazania semaforów wjazdowych i drogowskazowych dla jazdy ze zmniejszoną prędkością przestaną być wyznacznikiem prędkości jazdy pociągów po torach głównych zasadniczych, ponieważ jazda będzie mogła odbywać się z prędkością ustaloną dla każdego z tych torów - pojawia się nowy zapis w WOS-ie "Vd" określający maksymalną prędkość drogową po torach głównych zasadniczych.

5
Bieżące Symulatorowe / MaSzynowe prawa kierowania
« dnia: 17 Stycznia 2012, 13:06:00 »
Witajcie,

dążąc do jak największego realizmu związanego również z całą otoczką prowadzenia pociągu postanowiłem stworzyć symulatorowe prawa kierowania. Zdobycie w/w prawa kierowania poprzedzone będzie egzaminami. Zasady zdobywania prawa kierowania przedstawiają się następująco:
1. w dniach od 25 do końca każdego miesiąca będę zbierał listę chętnych (poprzez PW),
2. po zamknięciu listy w przeciągu dwóch tygodni odbędzie się egzamin - termin będzie ogłaszany w tym wątku,
3. po egzaminach w ciągu tygodnia kandydaci, którzy uzyskali wynik pozytywny otrzymają prawa kierowania.

Trochę o samym egzaminie.
Egzamin składał się będzie z dwóch części: pisemnej (testy) i "praktycznej". W części pisemnej obowiązywać będą testy jednokrotnego wyboru składające się z 30 pytań. Poprawna odpowiedź na 25 pytań zalicza egzamin (zagadnienia na końcu postu). Kandydat otrzyma w wyznaczonym terminie (via mail) test, na którym zaznacza poprawną odpowiedź kolorem czerwonym i odsyła do mnie nie później niż 3 dni od momentu otrzymania testu (terminy również będą podawane na bieżąco).
Część "praktyczna" będzie polegać na przejechaniu 3 wyznaczonych scenariuszy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz poprawne opisanie taśmy z prędkościomierza zapisanej w formacie .jpg lub temu podobnych. Przykład poprawnie opisanej taśmy:
poc. towarowe:
- data,
- seria i nr pojazdu,
- nr pociągu,
- odcinek, na którym jechaliśmy,
- poprawnie zaznaczone hamowanie kontrolne oraz wszystkie postoje,
- imię i nazwisko (lub nick).

poc. pasażerskie:
- data,
- seria i nr pojazdu,
- nr pociągu,
- odcinek, na którym jechaliśmy,
- poprawnie zaznaczone hamowanie kontrolne oraz wszystkie nieplanowe postoje,
- imię i nazwisko (lub nick).

Zagadnienia na egzamin pisemny - znajomość:
- konstrukcji i obsługi pojazdów trakcyjnych,
- przygotowania i zdania pojazdu trakcyjnego do i po pracy,
- działania i obsługi typów hamulców stosowanych na kolejach,
- obsługi aktywnych systemów zabezpieczeń oraz urządzeń radiołączności,
- urządzeń zabezpieczenia ruchu pociągów w zakresie niezbędnym do wykonywania czynności maszynisty,
- sygnalizacji i organizacji ruchu kolejowego,
- zagadnień związanych z przewozem koleją towarów niebezpiecznych,
- zasad postępowania w razie wypadku kolejowego oraz wydarzeń z ludźmi,
- przepisów i instrukcji oraz prowadzenia podstawowej dokumentacji eksploatacyjnej i naprawczej,
- bezpiecznych metod pracy przy urządzeniach elektrycznych.

Zagadnienia mogą się wydawać nie do przebrnięcia, ale praktycznie na wszystkie przeze mnie wypunktowane tematy przy pomocy internetu jesteście w stanie odpowiedzieć.
Na sam koniec. W załączniku macie wzór prawa kierowania oraz świadectwa zdania egzaminu. Jeśli ktoś nie chce podawać swoich danych proszę o zaznaczenie - będzie wpisany tylko nick lub imię i nazwisko. Jeśli projekt się przyjmie, mam na później przygotowane coś nowego, ale to najpierw do konsultacji i akceptacji Administracji. Jeśli coś jest dla was niejasne odnośnie tematu - piszcie.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: 25.01.2012r.

Lista osób, które zgłosiły chęć podejścia do egzaminu:

1.   @pkp.,                                                                               
2.   @klimczok_mk,                                                                   
3.   @Matz32,                                                                           
4.   @Tomaszek_Lodz,                                                             
5.   @Niebugoclaw,   
6.   @djcosmo,
7.   @byczek,
8.   @PR ZDW,
9.   @Sodabeer,
10. @darigrad,
11.  @puma2091,
12.  @guszym,
13.  @railman,
14.  @Marcin S,
15.  @Exe.

EDIT 06.02.2012:
Otrzymaliście na maila pytania egzaminacyjne. Poprawną odpowiedź zaznaczamy na czerwono i odsyłamy do mnie. Nieprzekraczalny termin odesłania odpowiedzi to 09.02.2012 r. godz. 21.00. Po tym terminie nie przyjmuję odpowiedzi.+

Wydaje mi się, że po sześciu latach przestoju w wątku można do odkleić :)
@macius5991


8
A tak właściwie nie tylko pomocników (m.in. rewidentów taboru), ale ten temat chyba najbardziej nas interesuje. Sytuacja robi się dość paradoksalna niczym z filmów Barei. Chętnych do przyjmowania do pracy oraz do samej pracy nie brakuje, ale...nie ma podstaw prawnych, aby kandydatom na pomocnika maszynisty przeprowadzić egzamin kwalifikacyjny. Dokładniej z dniem 03.12.2010r. utraciło moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16.08.2004r. w sprawie wykazu stanowisk bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego i warunków, jakie powinny spełniać osoby zatrudnione na tych stanowiskach i prowadzący pojazdy kolejowe (Dz. U. nr 212 p. 2152 z późniejszymi zmianami). Nowe rozporządzenie do tej pory nie wyszło (minęło ponad 2 miesiące) powodując, że przewoźnicy jak i formy organizujące kursy mają w tym momencie przysłowiowo związane ręce...

9
Bieżące kolejowe / ET40 jeszcze "pod parą"
« dnia: 13 Grudnia 2009, 19:38:59 »
Wątek właściwie bardziej informacyjny - mam nadzieję, że fotograficy kolejowi zrobią z tego użytek. Jutro (14.12) około godz. 11.00 z Bydgoszczy w "ostatnią drogę" wyruszy ET40-47 (na "ciepło") oraz jako wagon ET40-50. Stacja (szopa) przeznaczenia: Tarnowskie Góry. Fotografować, bo to prawdopodobnie ostatnia okazja złapania czynnej ET40.

10
Tabor kolejowy / Oliwkowe Bipy powracają?
« dnia: 04 Czerwca 2009, 14:19:55 »
Spotkane dzisiaj w Bydgoszczy. Jeszcze tylko dopiąć do tego jakąś EU06...ale się rozmarzyłem.

11
Tabor kolejowy / Haslery w ET41
« dnia: 02 Czerwca 2009, 16:35:53 »
Od jakiegoś czasu są wprowadzane nowe prędkościomierze w lokomotywach ET41, krótki opis użytkowania poniżej:

12
Tabor kolejowy / Nowa malowanie PR-owskich SU45
« dnia: 17 Kwietnia 2009, 09:44:17 »
Jak widać na załączonym obrazku po serii SU42 przyszedł czas na przemalowywanie serii SU45. Na pierwszy ogień poszła SU45-018.
17.04.2009; CT Kujawski; foto autora wątku

13
Bocznica / LOKOMOTYWA_ST44.rar
« dnia: 14 Kwietnia 2009, 21:08:03 »
Minimalny czas testów do dnia 2009-04-21 21:08.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2009-04-28 21:08.

Plik o rozmiarze: 77027924 bajtów:
xxx

   Date      Time    Attr         Size   Compressed  Name

                              87209493     77027610  4 files, 1 folders


Wiadomość wygenerowana automatycznie

14
Bocznica / Odp: Najlepsze screeny
« dnia: 22 Lutego 2009, 12:41:10 »
Rok 1980.

W 1980 r. pullmany były malowane na oliwkowo (czy też kolor khaki jak kto woli) ;)

15
Bocznica / Odp: Kabina EP07-1XXX
« dnia: 20 Lutego 2009, 12:30:02 »
Dlaczego nie przechodzi ona standardowego systemu publikacji dodatków?

16
Bieżące kolejowe / Prywatyzacja i przekazywanie lokomotyw - cd.
« dnia: 15 Października 2008, 08:10:14 »
Ale Cargo i PR to przecież wszystko spółka PKP... A PKP może chcieć ujednolicić tabor...

Tak, ale tylko z nazwy. Tak naprawdę każdy działa na swój rachunek. Wiąże się to póki co z dość kuriozalnymi sytuacjami (pewnie @EU07-483 też coś może na ten temat powiedzieć ;) ) dziejącymi się każdego dnia. Przykład: PR czy ICC chcąc zatrudnić lokomotywę Cargo do ruchu pasażerskiego musi każdorazowo wysłać zamówienie do CM-u na zgodę na zatrudnienie (CM oczywiście może odmówić wydania takiej lokomotywy). To jest tylko jeden przykład, ale codziennie jest ich mnóstwo.

17
Bieżące kolejowe / Praca w PKP Intercity
« dnia: 02 Października 2008, 17:32:16 »
Taka mnie nachodzi refleksja odnośnie pracy w Intercity. Jak zapewne wiecie niedawno pojawiły się ogłoszenia nt pracy na stanowisku pomocnika maszynisty. No właśnie...niby wszystko fajnie - wielu z nas przecież marzy o takiej pracy, ale...
Zastanawiam się w jaki sposób firma promująca się na "superpracodawcę" chce przyciągnąć młodych (bądź tych bardziej doświadczonych z uprawnieniami) ludzi oferując im kurs na pomocnika za [trzymajcie się] 1000 zł. brutto i pracę na umowę - zlecenie przez okres pół roku (czyli de facto przez okres trwania kursu), a "później się zobaczy"? Moim zdaniem takie podejście do tematu jest poniżej wszelkich słów krytyki i na miejscu osoby oferującej takie warunki wstydziłbym się ewentualnemu kandydatowi takie coś zaproponować.
Traktujcie tan temat jako luźną dyskusję i wypowiadajcie się jak Waszym zdaniem to wszystko powinno wyglądać.

18
Bocznica / Wydzielone z "Najlepsze screeny".
« dnia: 27 Sierpnia 2008, 09:36:58 »
Czy to jest dawna wersja scenerii tunel po modyfikacji? Bo chyba trochę nie w temacie jestem...

19
Forum / zmiany nicków przez userów
« dnia: 08 Czerwca 2008, 11:23:42 »
Ja z krótkim i - wydaje mi się - prostym pytaniem. Otóż chodzi mi o zmiany nicków przez userów. Wydaje mi się, że co niektórzy chyba nie mają co robić i co jakiś czas zmieniają swój nick. Nie wiem z jakim powodów nicki są zmieniane, ale moim zdaniem jest to nie w porządku w stosunku do reszty (przy założeniach, że osoby te nie informują o tym na forum). To tyle z mojej strony.

20
Tabor kolejowy / ST44-12xx
« dnia: 12 Marca 2008, 16:49:35 »
Jako, że ukończonych jest już kilka egzemplarzy tych maszyn poniżej małe zestawienie (oczywiście w miarę przybywania tych pojazdów będzie aktualizowane):

ST44-1201 (ex ST44-894) CM Gdynia; obecny przydział CM Katowice,
ST44-1202 (ex ST44-891) CM Bydgoszcz, obecny przydział CM Katowice,
ST44-1203 (ex ST44-1024) CM Białystok, obecny przydział CM Bydgoszcz,
ST44-1204 (ex ST44-405) CM Bydgoszcz, obecny przydział CM Katowice,
ST44-1205 (ex ST44-546) CM Czechowice, obecny przydział CM Bydgoszcz.

21
Bieżące kolejowe / ST44 - małe lampy
« dnia: 12 Lutego 2007, 17:41:31 »
Czy ktoś z forumowiczów wie do jakiego numeru ST44 przybywały do Polski z "małymi" reflektorami?

22
Bieżące kolejowe / SBL czterostawna
« dnia: 08 Lipca 2005, 16:07:25 »
Witajcie,
Podczas jazdy pociągiem na szlaku wyposażonym w czterostawną SBL zastanowiła mnie jedna rzecz. Mianowicie przedostatni semafor tejże blokady. Zgodnie z E1 przedostatni semafor czterostawnej SBL powinien być wyposażony we wskaźnik W1 (miejsce ustawienia tarczy ostrzegawczej) - zgoda. Czyli na logikę pełni on rolę tarczy ostrzegawczej. Do czego zmierzam, jak (przy V rozkładowej 120 km/h) ma się zachować maszynista widząc na tymże semaforze światło zielone pulsujące? Czy:
1. traktować jak semafor SBL, czyli wiemy, że mamy 2 odstępy przed sobą wolne,
2. traktować jak tarczę ostrzegawczą (w takim wypadku następny semafor wskazywałby 100 km/h). Tylko że ostatni semafor SBL (ze wskaźnikiem W18) nie ma przecież możliwości podania 100 km/h.
Przyznam szczerze że nie zagłębiałem się w E1, gdyż obecnie nie mam pod ręką (strona kolej.pl również nie działa).
Można również założyć, że "przelot" nie był wyświetlony, i stąd na przedostatnim SBL było pulsujące zielone, ale mimo to temat wydaje mi się ciekawy. Smaczku całej sytuacji dodaje fakt, że maszyniści, z którymi rozmawiałem nie byli do końca pewni co do tej kwestii.

23
Tabor / ...mały błąd w ET22
« dnia: 29 Sierpnia 2004, 23:12:02 »
Ściągnąłem sobie niedawno najnowszą wersję symulatora. Zauważyłem (co bardzo mi się podoba), że na EU07 nie da się załączyć sprężarki bez wcześniejszego załączenia przetwornicy. I tutaj jest wszystko OK. Natomiast analogiczna sytuacja jest na ET22, a na tym pojeździe sprężarka jest po "wysokiej" stronie, więc bez problemów powinna dać się załączyć bez przetwornicy.
Nie są to w żadnym wypadku zarzuty w kierunku Autorów. Rozumiem doskonale, że wszystko jest jeszcze w fazie prac.

24
Poszukuję, chcę zrobić / Semafory
« dnia: 27 Sierpnia 2004, 10:03:30 »
Witajcie,

Tak z czystej ciekawości chciałbym zapytać, czy istnieje techniczna możliwość stworzenia czegos w rodzaju losowego wyświetlania semaforów, np. raz stoimy pod słupem, innym razem biorą nas na bok?
Jest to technicznie do wykonania?

Strony: [1]