Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU07-457

Strony: [1] 2 3 ... 42
1
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 17 Października 2014, 22:30:30 »
Ciekaw jestem, czy którykolwiek z maszynistów użył radiostopu...

2
Tabor kolejowy / Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« dnia: 26 Sierpnia 2014, 12:59:35 »
Hmm. Czy na pewno nie oślepiać? Borys zauważ, że specjalnie końcówki czy to w samochodzie, czy to w pociągu są w kolorze czerwonym, ponieważ wzrok ludzki skupia się na punkcie w kolorze czerwonym, czasami oślepiając bardziej, niż światło białe.

Stare reflektory nie oślepiają "białym" światłem, natomiast te, w których są halogeny znacznie utrudniają pracę chociażby manewrową.
Jeśli chodzi o osygnalizowanie, to ja jestem "ciemny" do momentu zgłoszenia poc. do jazdy (mam tutaj na myśli sytuację, gdy np. najeżdżam na skład i robię próbę hamulca).

4
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pozycje nastawnika kierunkowego w ET22.
« dnia: 06 Listopada 2013, 13:32:47 »
Czy w ET22 da się zrobić dodatkową pozycję nastawnika kierunkowego? Gdyż w oryginale są 2 do przodu. Z czego ta druga dodatkowa ma za zadanie dezaktywować bocznikowanie, a dawać więcej w koło - czyli nadmiarowe są mniej " czułe".

Trochę Marcin z tą "mniejszą czułością" nadmiarowych to przesadziłeś ;) Zarówno na NI jak i NII przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych wyzwala przy tej samej wartości prądu ;). No i podstawową pozycją kierunkowego do jazdy jest NII, a nie NI.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Pomocnik maszynisty
« dnia: 28 Sierpnia 2013, 08:18:14 »
Z tego co mi wiadomo to nie ma już pomocnika maszynisty przynajmniej u mnie w cargo, a wiem to dlatego bo wyszło nowe zarządzenie o zmianie stanowiska z pomocnika na maszynista stażysta i jest nowa instrukcja do tego.

Mylisz się. Stanowisko "maszynista stażysta" mają ludzie idący trybem licencji i świadectwa. Instrukcja Ct-17 o której wspominasz dotyczy tylko i wyłącznie tych osób. Dla pomocników nadal obowiązuje instrukcja Ct-2.


6
Jeżeli można oszukać system w tak prosty sposób, to, co to za system? Ktoś go wymyślił, zatwierdził, wdrożył i kontrolował. Gdzie oni? Powinni dostać takiego samego kopa w d... jak maszynista. A może celowo był tak dziurawy, by można robić grubsze przekręty niż ten?

Z tym "oszukiwaniem systemu" to trochę przesada. Raczej chodzi o nadzór - do systemu dane z kart pracy wklepują pracownicy. Wklepują oczywiście to, co maszynista w nich napisze. Ale moim zdaniem nie chodzi tutaj o to, co było w kartach pracy wpisane, bo to w nieznacznym stopniu wpływa na "wynik końcowy" (suma na ROR ;)  ), a raczej o ilość oddanych kart w ciągu miesiąca...

7
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 25 Lipca 2013, 10:50:21 »
W Dęblinie ciekawie przekazuje się rozkazy maszynistom poc. towarowych, mianowicie na sztycy podczas jazdy pociągu :)

Na Franowie jet tak samo...

8
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« dnia: 20 Lipca 2013, 21:09:42 »
No niestety błędów kilka jest. Chociażby rok modernizacji.

A inne?

9
Bieżące kolejowe / ST44-1103 na ukończeniu naprawy awaryjnej
« dnia: 29 Kwietnia 2013, 16:17:44 »
Jak w temacie. Została tylko drobna kosmetyka. Dzięki przychylności PKP Cargo a także zaangażowaniu kilku osób udało się przywrócić malowanie zbliżone do tego z początkowego okresu eksploatacji.

10
Ciekawe dlaczego w przewozach towarowych PLK nie robi takich problemów. Troszkę mi tu "pachnie" jakimś niezdrowym układem...

11
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 27 Kwietnia 2013, 22:11:36 »
Skąd te 200? Czyżby CT Wielkopolski "się wychylił"? Z tego, co wiem, to w całym Cargo nie możesz przekroczyć 150 godzin nadliczbowych w roku.
teoretycznie tak, jednak w praktyce bywa czasem inaczej ;)

Tzn.? Nie wiem, czy delikwent jadący ponad 150 godzin w roku zdaje sobie sprawę, że po części odpowiada za przekroczenie maksymalnego czasu pracy w godzinach nadliczbowych. Póki nic się nie dzieje, to jest jak wszędzie. Gorzej, jeśli coś się wydarzy... zresztą nawet związki się wypowiadały, że w przypadku zaistnienia jakiegoś zdarzenia nie podadzą ręki osobie, która jedzie ponad 12 godzin w służbie bądź ponad 150 w roku. Czasami lepiej zadać sobie pytanie czy warto....

12
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 26 Kwietnia 2013, 21:38:12 »
No ale nie możesz dwa razy zacząć w dobie, więc jeśli służba trwała np. 6 godz to i tak będziesz miał 18 godz. przejścia.

Nie możesz rozpocząć w tej samej dobie drugi raz, to fakt. Nikt jednak nie napisał, że ta służba 6-cio godzinna (to akurat trochę nietrafione - w miesiącu możesz mieć jedynie jedną służbę krótszą niż 8 godzin) musi się rozpocząć o godz. 00:01. Równie dobrze może się zacząć o godz. 17.00 i skończyć o godz. 23.00. Do pracy czysto teoretycznie możesz iść w dniu następnym na godz. 10.00.

13
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 26 Kwietnia 2013, 13:33:28 »
Jeśli jest dużo pracy - nadgodziny, ale nie więcej niż 200 w roku.

Skąd te 200? Czyżby CT Wielkopolski "się wychylił"? Z tego, co wiem, to w całym Cargo nie możesz przekroczyć 150 godzin nadliczbowych w roku.

Cytuj
-minimum 12godz przejścia lecz nie mniej niż długość trwania ostatniej służby,

Minimum 11 godzin - oczywiście, jeśli służba poprzednia trwała 11 albo mniej godzin.



14
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-001 i EU06-01
« dnia: 24 Kwietnia 2013, 11:39:52 »
Odnoszę ważenie, że miałeś na myśli książkę warsztatową...

Paweł, a nie "Książa elektrycznego pojazdu trakcyjnego" ;-)??

Tak, dokładnie tak. Dla pracowników utrzymania jest to po prostu książka warsztatowa ;)

15
Uściślając, to jedna i ta sama maszyna jeździ od niedzieli do soboty. W sobotę jest wymiana na kolejny egzemplarz.

16
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-001 i EU06-01
« dnia: 22 Kwietnia 2013, 13:19:40 »
Najlepiej by było, jak by zachowała się jej książka pokładowa, która też by sporo powiedziała o niej.

Taaa...ostatnich kilka miesięcy i to wszystko. Odnoszę ważenie, że miałeś na myśli książkę warsztatową...

17
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-001 i EU06-01
« dnia: 03 Kwietnia 2013, 18:02:45 »
Nie raczył nikt rzucić okiem na podpis POD zdjęciem EU07? ;)
Nie wiecie czy numer ten był czarno biały, czy może kolorowy? Bo to jest chyba skan.

Okładka kolorowa, a w środku zdjęcia czarno-białe.

18
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 02 Kwietnia 2013, 21:35:50 »
To w końcu będzie ich więcej czy to rezerwa dla ET41, ja już PKPC nie rozumiem.

A co tu rozumieć. Raz jeżdżą, innym razem ich nie ma. ET42-050 była przeznaczona na autoryzację maszynistów z CT Wschodni, więc pewnie w najbliższym czasie będą pojawiać się częściej.

19
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-001 i EU06-01
« dnia: 02 Kwietnia 2013, 21:33:09 »
Żeby domknąć Off-top, zapokażę wam coś co znalazłem kiedyś w Technice Transportu Szynowego, niestety czarno białe.

Prawie cały numer był poświęcony serii EU07 ze względu na 30-lecie eksploatacji.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 02 Kwietnia 2013, 16:14:04 »
Może obie wrócą z Tarnowskimi? :)

027 już wraca z "tarnowskimi", a 028 jest na Brochowie na wadze.

21
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 01 Kwietnia 2013, 20:37:13 »
Teraz pytanie do maszynistów: Czy czapajewy: 06,10,26,31,50 są przypisane do CT Wschodni (Lublin) czy one jeżdżą na "kocią łapę" po Lubelszczyźnie?

Są na stanie CT Śląski. Obecnie na lubelszczyźnie jeździ tylko 10 i 50.

22
W Cargo nic się nie zanosi jeżeli chodzi o przyjęcia na szkolenia od zera,

Zależy gdzie w Cargo. W CT Północny od kwietnia startuje kurs na licencję + świadectwo. Przyjęto około 30 osób.

23
Bieżące kolejowe / Odp: 111Ed PESA z rodziny GAMA
« dnia: 24 Marca 2013, 08:31:45 »
26 i 28 marca na Panoramie: http://img96.imageshack.us/img96/7692/89260153819778958065517.jpg

Nie patrzcie na te rozpiski. To już jest nieaktualne. GAMA póki co stoi w PESIE i nie wiadomo, czy w ogóle jeszcze pojedzie na pociągach IC.

24
Problem w tym, że wskaźnik W24 jest potencjalnie silnie niewidoczny - matowobiałe szkło+kiepska żarówka+cały przytorowy syf. Moim zdaniem powinno to być coś bardziej wyrazistego. I może śpiewać, tańczyć, mrugać i błyskać - tu chodzi o bezpieczeństwo a nie czyjeś 'widzimisię'.

Niestety, ale masz rację. Przy słońcu świecącym wprost na semafor i wyżej opisanych okolicznościach wskaźnik jest praktycznie nie widoczny. Z dodatkowymi "tańczącymi" opcjami bym się wstrzymał - to, co jest uważam za dobre rozwiązanie. Chodzi tutaj raczej odejście od archaicznych rozwiązań żarówek ukrytych za matowobiałym - często mocno zabrudzonym - szkłem na rzecz np. ukośnej kresy wykonanej z LED-ów. Może warto pójść w takim kierunku?

25
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec serii EU06?
« dnia: 23 Marca 2013, 15:28:01 »
No i w ruchu planowym została tylko EU06-10. EU06-07 odstawiona w oczekiwaniu na naprawę.

26
Wyjaśniono że chodzi o lokomotywę ET41-009.

Chodzi o ET41-109 ;)

27
Jeżeli ktoś z was będzie prowadził ET41 i wjedzie bez problemów na drugi układ niech wie, że jest osobą nieliczną, której się to udało.

Trochę przesadzasz. To raczej mit jak z trzecim układem na ET22. Jadąc na ET41z reguły używam drugiego układu. Rzadko się zdarza, że coś "wywali". Czasami na drugim układzie lubi puszczać WS - na pulpicie żadne zabezpieczenia nie działają. Załącza się od nowa WS i po sprawie.

28
Bieżące kolejowe / Odp: Koniec serii EU06?
« dnia: 13 Marca 2013, 15:49:52 »
Przesył do Jaworzna Szczakowej.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 13 Marca 2013, 08:44:42 »
Przy konstruowaniu rozkładów jazdy PLK wykazuje się zegarmistrzowską precyzją. "Kontenerowiec" z Vmax=100 km/h, gdzie prędkość maksymalną ma wytrasowaną na długości... 1 (słownie: jednego) metra ;)

30
Na warsztacie / Odp: ET22-1210
« dnia: 12 Marca 2013, 08:15:33 »
A czy ta 1200 ma modernize kabiny  inną niż 2xxx czy jak to jest?

http://www.garnek.pl/ptelega/20226173/et22-1204

Strony: [1] 2 3 ... 42