31
Bieżące kolejowe / MaSzyna w telewizji
« dnia: 15 Marca 2006, 18:03:16 »Cytat: "AIR"
W smyku wiartu nie ma, stan techniczny taki sam a na tym samym odcinku trasy z tej samej prędkości gdy hamuje długim (eu07 z 15 wagonami) i krókim (eu07 z 5 wagonami) to są duże różnice w miejscu zatrzymania i łatwiej jest krótkim właśnie!!.
Symulator wyogóle nie odzwierciedla hamowania. Było dobrze jakieś dwa lata temu, potem ktoś coś skopał. Nie radzę hamować w rzeczywistości tak jak w symulatorze. Porażka. A najgorsze jest teraz luzowanie składu. Z doskonałego symulatora zrobiła się gra.
O hamowaniu już pisałem tutaj wiele razy. Nie można jednoznacznie napisać że pociąg z 15 wagonami zahamuje szybciej od tego z 30. Zbyt wiele rzeczy ma na to wpływ. A jako ciekawostka dodam, że w rzeczywistości szybciej się zatrzymasz pociągiem z siódemką i 4 wagonami, jak siódemką z jednym.
Dodano po 2 minutach:
Cytat: "Mariusz1970"
Tak na moje oko to siła hamowania każdego z wgonów musiałaby być większa od siły pędu (czy jakoś tak) tegoż wagonu, a tak nie jest.
Jeżeli w myśl zasady im więcej wagonów tym szybcie hamujesz, to jeżeli byśmy mieli odpowiednią ilość wagonów, to powinniśmy się zatrzymać ze 100 km/h na odcinku 10 cm.
No właśnie, dobrze napisane. Dywagacje na temat ilości wagonów i szybkości hamowania są śmieszne. Niech ci co mają takie możliwości, porozmawiają z maszynistami a najlepiej niech dostanę się do elektrowozu. Ale nie na jedną turę, tylko na co najmniej kilkanaście.