Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DarekP

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Osobowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 27 Czerwca 2022, 21:30:14 »
To są nowe wagony zgodne z TSI, więc wszelkie udogodnienia dla pasażerów są. Oznaczenie dla niedowidzących, miejsca dla osób o ograniczonej mobilności, system informacji pasażerskiej dość rozbudowany, system nagłośnienia, wyświetlacze zajętości miejsc.
Do tego oczywiście typowe wyposażenie taboru Intercity w postaci klimatyzacji/ogrzewania nawiewnego, dostęp do internetu, wzmacniacze sygnału GSM, system monitoringu, gniazda zasilające 230V i USB 5V, oświetlenie LED, fotele z wysuwanymi siedziskami, czyli taki obecny standard.

2
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Osobowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 27 Czerwca 2022, 21:00:20 »
O tych wagonach warto napisać tyle, że posiadają typ 175A i kilka odmian/podtypów oznaczonych na wagonach następująco:
- 175A-10 - to wagon bezprzedziałowy 2 klasy o 72 miejscach (9x8), w którym na końcach zamontowano rozkładane półki na bagaż, które posiadają też po 2 dość ciasno umieszczone uchwyty na rowery
- 175A-20 - to wagon bezprzedziałowy 2 klasy o 72 miejscach (9x8), w którym na jednym końcu przewidziano miejsce do przewozu 8 rowerów
- 175A-30 - bezprzedziałowy wagon dla Wojska Polskiego
- 176A-10 - to wagon przedziałowy 2 klasy o 66 miejscach (11x6)
- 177A-10 - to wagon przedziałowy 2 klasy o najprawdopodobniej 58 miejscach (1x4+9x6) z jednym bardzo dużym przedziałem dla osób niepełnosprawnych na wózkach, których wejdzie do tego przedziału nawet 4
- 177A-20 - koncepcja wagonu Combo, na razie nie realizowana
- 177A-30 - przedziałowy wagon dla Wojska Polskiego
- 178A-10 - to wagon przedziałowy 1 klasy o 54 miejscach (9x6)

Przypuszczalnie są jeszcze koncepcje innych wagonów (bezprzedziałowa 1 klasa, przedziałowo/bezprzedziałowa 1 klasa, wagony dzienno-nocne), ale to są moje domysły, gdyż Intercity planując zakup 400-500 wagonów musi mieć przygotowane szersze spektrum wagonów.

Jakieś tam małe miniaturki tych wagonów, które już kursują można zobaczyć na portalu bocznica.eu, wagony kursują w krajowych składach EIC.

3
Przypomniał mi się jeszcze jeden aspekt w tym temacie. Rozważając kiedyś braki taborowe Intercity w zakresie lokomotyw elektrycznych myślano o TRAXXach używanych przez Lotos (o ile dobrze pamiętam). Okazuje się, że pomimo tego, że lokomotywa ma sprzęg ogrzewania, to wcale nie oznacza, że może nim puścić zasilanie, bo może to być dokładnie jak we WLABach, czyli lokomotywa w wersji towarowej ma tylko przewody przelotowe.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Wizualizacja barw PKP InterCity
« dnia: 26 Czerwca 2022, 09:49:46 »
Patrząc na to, co wyrabia ostatnio Intercity, to pomarańczowego paska już by lokomotywy nie dostały, ja osobiście żałuję (por. Griffin).
Natomiast zastanawiam się czy wariant malowania EP23 nie byłby oparty obecnie o szare malowanie EP07/EP09.

5
Tabor kolejowy / Odp: Dziwne malowanie 1 klasy
« dnia: 06 Kwietnia 2022, 17:08:34 »
Ex Górnik i Krakus miał takie malowanie na wagonach XB, ale pamiętam inne Ex, które miały takie malowanie na 111A i 112A. Co do SK mam pytanie: czy kiedyś tam coś już publikowałeś?

Tu małe sprostowanie. Wagony XB były jednymi z pierwszych, który miały nowy ciemnozielony kolor z kremowym pasem, te wagony, które pokazano na zdjęciu w pierwszym poście to wagony w kolorze oliwkowym z kremowym pasem. Jest na ten temat szersza dyskusja na forum.modelarstwo.pl.

6
Tabor kolejowy / Odp: Poszukiwania wagonu 1/2 klasy
« dnia: 06 Kwietnia 2022, 16:49:55 »
Znalazłem na Wiki dwie ciekawe informacje związane z tematem:
- zdjęcie 
- wpis o następującej treści "Na korytarzu w miejscu zmiany klasy znajduje się naklejka informująca o tym, w którą stronę znajdują się przedziały klasy 1, a w którą przedziały klasy 2."

Źródło - https://pl.wikipedia.org/wiki/112At

Obie te rzeczy przekonują mnie do tego, że drzwi pomiędzy 1 i 2 klasą nie było. Na obrazku poniżej środkowego okna mamy wlot powietrza, który zmniejsza prześwit korytarza, a drzwi musiałyby być zaraz za nim. Z tego wynika, że albo byłyby przewężone, z zaślepką o strony okiem, by móc się otwierać w obie strony, albo mogłyby się otwierać tylko w jedną stronę. To powoduje myślenie, że jednak lepiej było tych drzwi tam nie umieszczać.

7
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Osobowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 09:31:09 »
To może z danych, które mam:
IC3 - 122, 123, 124, 126, 127, 131, 140
IC4 - 138, 141, 142, 144, 145, 147
IC5 - 115, 117, 133, 135, 148, 149, 150
IC6 - 111, 112, 114, 116, 119, 120, 121, 128, 132, 134, 152, 153
306Ab - 129, 137, 139, 146
171A - 110, 113, 118, 125, 130,  136, 143, 151

Wygląda, że ilości się zgadzają.

Strony: [1]