31
Forum / Wyciągamy rękę do nowych użytkowników
« dnia: 07 Stycznia 2005, 23:20:00 »
W związku z tym że coraz częściej słyszę spoza Forum że nowi użytkownicy MaSzyny boją się odezwać na Forum w obawie przed atakiem ze strony innych użytkowników proponuję rozważenie następującej propozycji:
Założenie grupy użytkowników 'Pomocnicy'. Członków grupy stanowili by ochotnicy. Do ich zadań należałoby:
1. Cierpliwe odpowiadanie nowym użytkownikom na ich pytania dotyczące symulatora (lub odsyłanie do konkretnych artykułów), czy to na Forum czy poza nim (PM, email, GG, IRC);
2. Bieżące zgłaszanie propozycji zmian do FAQ (nowe pytania, lepsze odpowiedzi);
3. Zgłaszanie propozycji zmian w dokumentacji, mających na celu jej dostosowanie do odbioru przez początkującego użytkownika.
Grupa powinna mieć także własnych moderatorów, którzy byliby odpowiedzialni za:
1. Przyjmowanie nowych członków grupy;
2. Usuwanie z grupy osób, które nie sprawdzały by się w roli 'pomocników';
3. Moderowanie działu 'Pomoc' w celu pozostawienia postów, które są tam rzeczywiście potrzebne (np. po odpowiedzeniu na pytanie użytkownika i sprawdzeniu że istnieje już odpowiednia pozycja FAQ);
4. Dostosowywanie FAQ oraz dokumentacji wg. sugestii członków grupy.
Proszę o konkretne zdanie na ten temat.
Założenie grupy użytkowników 'Pomocnicy'. Członków grupy stanowili by ochotnicy. Do ich zadań należałoby:
1. Cierpliwe odpowiadanie nowym użytkownikom na ich pytania dotyczące symulatora (lub odsyłanie do konkretnych artykułów), czy to na Forum czy poza nim (PM, email, GG, IRC);
2. Bieżące zgłaszanie propozycji zmian do FAQ (nowe pytania, lepsze odpowiedzi);
3. Zgłaszanie propozycji zmian w dokumentacji, mających na celu jej dostosowanie do odbioru przez początkującego użytkownika.
Grupa powinna mieć także własnych moderatorów, którzy byliby odpowiedzialni za:
1. Przyjmowanie nowych członków grupy;
2. Usuwanie z grupy osób, które nie sprawdzały by się w roli 'pomocników';
3. Moderowanie działu 'Pomoc' w celu pozostawienia postów, które są tam rzeczywiście potrzebne (np. po odpowiedzeniu na pytanie użytkownika i sprawdzeniu że istnieje już odpowiednia pozycja FAQ);
4. Dostosowywanie FAQ oraz dokumentacji wg. sugestii członków grupy.
Proszę o konkretne zdanie na ten temat.