Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mati222

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7
61
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 22 Lutego 2022, 19:26:38 »
Pobocze już nie wystaje z wiaduktu (nie jest to może rozwiązanie idealne, ale z poziomu mechanika/pasażera nie widać, a chwilowo brak lepszych pomysłów).

1.Gdzie jest zdefiniowany parametr max prędkości manewrowej 40 km/h: w exe, czy w danym scenariuszu?
2. Czy jest możliwość ustawienia parametru odrębnie od ruchu kolejowego na scenerii, maksymalnej prędkości manewrowej dla ruchu samochodowego (50-55 km/h stanowi rozwiązanie, bo i tak zdefiniowany ruch na scenerii odbywa się obecnie wyłącznie w terenie zabudowanym, oraz w większości po niezdefiniowanych drogach)? Jeżeli się nie da w prosty sposób tego zmienić, to zostanie max 40 km/h. 
 

62
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 20 Lutego 2022, 18:59:17 »
Droga wystaje, bo sam ją ułożyłem na wiadukcie i żeby nie było przenikania tekstur zmieniłem wpis z 7.2 na 7.21 (pozostałe współrzędne zostawiłem identyczna jak wiaduktu). Pobocze jest widoczne i nie mam pomysłu jak go usunąć. Wprawdzie wpis unvis powoduje, że pobocze nie jest widoczne, ale wracamy do punktu wyjścia (screen 90) - z jakiś względów AI nie widzi drogi. Nie mam innego pomysłu, poza nałożeniem drogi na wiadukt, jak ten problem rozwiązać.

Edit: przesyłam 2 pliki wg obecnego stanu, z  nałożoną drogą na wiadukt (w Grabówku Wsi i Drawinowie) i z wpisem unvis. Wiaduktu we Włodowicach nie ruszałem, bo i tak ma być podmieniony.

63
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 19 Lutego 2022, 17:57:57 »
Cytuj
Czy jest to obecnie możliwe w symulatorze i jaki wpis można dodać do zdefiniowanej drogi, żeby AI nie opuszczała głównej drogi osiedlowej?
Może to jest rozwiązanie? Jeżeli pomiędzy główną drogą osiedlową, a przylegającymi do niej bocznymi drogami zlikwidować połączenie, ale w taki sposób, żeby nie było to widoczne dla gracza. Jak duży musiałby być to odstęp, żeby samochody nie opuszczały głównej drogi osiedlowej (kilka mm, cm)? Edit: Sprawdziłem na prostej drodze we Włodowicach Zach. wystarczyło 0.5 i rozwiązało problem. Dzięki temu rozwiązaniu  mogę dodać ruch samochodowy AI, także na drodze przy stacji Włodowice Zach., co wcześniej nie było możliwe.

Edit: Kolejny problem to drogi z wiaduktami - przy próbie tworzenia ruchu pojazdów na wiadukcie przy wjeździe do Grabówka Wsi - AI nie traktuje wiaduktu jako drogi i pojazdy zawracają w powietrzu. Czy istnieje jakieś rozwiązanie? Cofam pytanie, po napisaniu wiadomości wpadłem na rozwiązanie.

64
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 19 Lutego 2022, 09:33:25 »
Symulator cały czas się rozwija, to może w przyszłości tak będzie. Obecnie większym problemem jest dość ograniczona ilość modeli pojazdów, oraz fakt, że mam problem z takim zdefiniowaniem dróg, żeby samochody poruszały się po nich szybciej, niż 40 km/h ( o ile w centrum Grabówka to nie jest problem, bo i tak postawiłem znak ograniczenia do 40, to poza centrum przydałoby się szybciej).    Dodatkowo  autobus we Włodowicach Starych potrafi się "zapętlić" na zdefiniowanej drodze i próbuję jakoś ten problem rozwiązać.
Natomiast udało mi się rozwiązać problem z jazdą pod prąd w Grabówku (tak zdefiniowałem drogi w Grabówku, że samochody, które poruszają się w Centrum Grabówka zawracają przed dotarciem do drogi dwujezdniowej).

65
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 18 Lutego 2022, 17:29:34 »
Dzięki. W takim razie jedynym rozwiązaniem tego problemu (screen 88) będzie jeden pojazd (miejski autobus) poruszający się po drogach we Włodowicach Starych. Kolejnym problemem jest jazda pod prąd na drogach dwujezdniowych, ale podejrzewam, że tu także nie ma rozwiązania, poza usunięciem drugiej jezdni w Grabówku (screen 87)?

Edit: Spróbuję jeszcze z innym rozwiązaniem (tak zdefiniować drogi w Grabówku, żeby samochody, które poruszają się w Centrum Grabówka zawracały przed dotarciem do drogi dwujezdniowej), bez konieczności usuwania jednej jezdni.

Edit2: Pomimo, że drogi tylko dla ozdoby, to szkoda tak dobrze zrobionych dróg nie wykorzystać (wstawiłem dwa autobusy miejskie do testów - jeden poruszający się po drogach we Włodowicach Starych, drugi po drogach osiedlowych i działa - screen 89).

66
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 18 Lutego 2022, 14:27:48 »
Podczas definiowania dróg osiedlowych we Włodowicach, tworzeniu i testowaniu ruchu pojazdów AI na scenerii ujawnił się problem. AI słabo sobie radzi z przestrzeganiem zasad ruchu drogowego i dochodzi do kolizji pojazdów na skrzyżowaniach dróg. Możliwym rozwiązaniem tego problemu byłoby zakazanie AI wjazdu w boczne drogi osiedlowe. Czy jest to obecnie możliwe w symulatorze i jaki wpis można dodać do zdefiniowanej drogi, żeby AI nie opuszczała głównej drogi osiedlowej?       

67
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 12 Lutego 2022, 12:15:43 »
Cytuj
Po południu podrzucę poprawiony teren, sieć do bazy i wymieniony wiadukt, bo to już mamy zrobione

Czy poprawiony teren i wymieniony wiadukt obejmuje także wiadukt na drogą (screen83)?
Pytam, bo wstawiłem testowo kilka samochodów, które poruszają się po drodze z Włodowic w stronę Włodowic Zachodnich (niestety pozostałe drogi na scenerii, a w tym w ozdabianym obecnie Grabówku, nie są zdefiniowane) i taki wiadukt nad drogą byłby przydatny.

Edit: W zał. (bardziej jako ciekawostka i zaczątek ruchu AI samochodowego na scenerii  - testowane na ostatnim exe @tmj) - wpis include: include drawinowo_os/auta.scm end
Edit2: Poprawiony plik auta.scm - dodatkowe 2 pojazdy (było trochę pusto na drodze - ale nie za wiele, żeby AI nie powodowała kolizji na starcie symulacji).
Edit3: Ponownie poprawiony plik auta.scm - dodane 2 pojazdy (miejskie autobusy) i zmienione wpisy dot. prędkości, które zostały dostosowane do max. prędkości drogowej, z którą faktycznie poruszają się pojazdy tj. 40 km/h (z wyj. kierowcy miejskiego autobusu, który za nic ma wszelkie przepisy i ograniczenia - "grzeje" ponad 50 km/h). Testowane na ostatnim exe @tmj. 

Po rozpakowaniu plik umieszczamy w katalogu scenery/drawinowo_os

68
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 16:35:30 »
AI przy braku napięcia zupełnie sobie nie radzi i nie jest to problem z działaniem scenerii, co pokazał przykład Drawinowa od nowa od @Transkeia (AI potrafi m. in. wykoleić skład, jak i zderzyć się z innym składem - przykłady w wiadomości z  09 Maja 2021, 23:33:28 str. 5 wątku Drawinowo od nowa). W zasadzie brak napięcia powodował w każdym przypadku zablokowanie scenerii. 

69
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 22 Stycznia 2022, 19:06:26 »
Sprawdziłem i faktycznie można zbudować przejazd z podwójnymi rogatkami (ale tylko definiując rogatki jako np. grabowek_przejazd1_rog1 i ew. rog2 grabowek_przejazd1_rog2). W przypadku przejazdu1 i przejazdu2 w Grabówku nie da się w prosty sposób i bez ingerencji w skrypty zdefiniować rog_3 i rog_4, albo można ew. utworzyć w miejsce dwóch, cztery przejazdy w Grabówku  (ja nie potrafię tego w łatwy sposób osiągnąć). Ponadto sprawdzałem wpisy w pliku lawinowo i w tym wypadku niezbędna jest zmiana wielu wpisów odnoszących się do sterowania przejazdami w Grabówku. Także moim zdaniem nie warto tego ruszać. Jedyne co zmieniłem, to w przypadku przejazdu1 w Grabówku przesunąłem i podmieniłem rog2 na dłuższą w pliku tor.scm  (teraz rogatka osłania nowy chodnik i połowę jezdni). W przypadku przejazdu2 w Grabówku sprawa jest bardziej skomplikowana i z uwagi na definicję przejazdu, nie da się podmienić tylko jednej rogatki.

Przy okazji testowania przejazdu z podwójnymi rogatkami odkryłem iż, w misji z ET22 1060, podczas wykonywania manewrów nie są zamykane rogatki (jest to do sprawdzenia przez kogoś kto ma pobraną czystą paczkę od @Transkeia, bo być może to ja moimi poprawkami i różnymi próbami coś popsułem).

Edit: Podmieniona i przesunięta rogatka w Grabówku (screen82).
 

70
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 09 Stycznia 2022, 20:46:20 »
Ale to na ostatnim exe @tmj. Na paczkowym 21.04 AI rusza, bez użycia wysokiego rozruchu. Tak skupiłem się na problemach w misji ET42, jakie miała AI z prowadzeniem ciężkiego składu towarowego, że nawet tego nie zauważyłem. Ciekawe, czy na Kaliskiej, na której są zgłaszane problemy z prowadzeniem ciężkich składów, AI przy rozruchu używa wysokiego rozruchu?

Edit: AI ruszając z Włod. Tow. EU07-068 ze składem kontenerowym do Grodz. Zach. (TDE 713102 1195 t) nie używa wysokiego rozruchu, ale już z ET22-1036 z węglarkami (1249 t) stosuje wysoki rozruch ruszając spod sem. A do Włod. Tow.  (ostatnie exe @tmj).

Edit2: W załączeniu klika ujęć z powstającego otoczenia Grabówka Wsi.

Edit3: Utworzyłem chodnik przy drodze łączącej dwie części Grabówka podzielone stacją kolejową. Niestety już po jego utworzeniu zdałem sobie sprawę, że rogatki dostępne w edytorze są zbyt krótkie (screen 81). Ponadto  nie widziałem na żadnej scenerii w maszynie podwójnych rogatek. Czy istnieje w maszynie możliwość stosowania podwójnych działających rogatek, czy lepiej będzie usunąć ten chodnik? Czy może zostawić chodnik i zrobić rogatki, które osłaniają chodnik i połowę jezdni, oraz czy przy ew. podmianie rogatek trzeba dokonać zmian w eventach?

71
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 09 Stycznia 2022, 14:41:30 »
Po ostatnich poprawkach w exe @tmj (które miały sprawić, iż AI będzie częściej korzystała z wysokiego rozruchu) okazuje się, że AI korzysta z wysokiego rozruchu, nie tylko ruszając pod wzniesienie z ciężkim składem towarowym, ale także ruszając EP08 ze składem osobowym. Nie wiem jak w przypadku siódemek, które prowadzi AI (jeszcze to sprawdzę), ale raczej nie wpływa to na przebieg symulacji, bo rozpoczynając bocznikowanie AI wyłącza wysoki rozruch (sprawdzane na ostatnim exe @tmj).

Edit: Sprawdziłem i EP07 ze składem pośpiesznym, także używa wysokiego rozruchu przy ruszaniu.

72
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 06 Stycznia 2022, 09:01:55 »
O tym kozle.i innych bledach graficznych nie raz wspominalem ale nikt sie tym nie zainteresowal.
Zakładam, że poprawienie tych kilku błędów wymaga zainteresowania kogoś posiadającego umiejętności obsługi edytora Rainsted, bo wymaga usunięcia i dodania kilku kozłów oporowych, jednego słupa trakcyjnego oraz przebudowy układu torowego (podmiana wiaduktu drogowego nic nie da, bo tor na wjeździe do Bazy we Włodowicach nie jest połączony).
W załączeniu klika zrzutów ekranów z powstającego otoczenia Grabówka i okolic. 

73
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 19 Grudnia 2021, 09:32:27 »
Sprawdziłem jeszcze drugą sytuację opisaną w mojej wiadomości z dnia 27 października 2021 roku (str. 13 wątku), na najnowszym exe @tmj i po ostatnich zmianach @Transkeia, dot. sposobu przypisywania rozkładu w misji z ET42.
Podsumowując:
1. Nie występuje problem z otrzymaniem rozkładu we Włod. Zach. i Włod. Tow. (otrzymamy rozkład z chwilą upływu czasu na jego przypisanie, nawet gdy nie jesteśmy podpięci do składu i znajdujemy się w trybie manewrowym, oraz nie zmienimy kierunku).
2. Jeżeli chodzi o Grodz. Zach. to nie otrzymamy rozkładu, gdy przed upływem czasu na jego przypisanie:
a) nie jesteśmy sprzęgnięci za składem i nie zmienimy kierunku;
b) pomimo podpięcia do składu (nie korzystałem z wirtualnego manewrowego i podpinałem się do składu samodzielnie) i zmiany kierunku przez gracza, wg podpowiedzi pomocnika powinniśmy sprząc się ze składem z przodu: wtedy także nie otrzymamy rozkładu w Grodz. Zach. (w tej sytuacji u mnie pomogło ponowne podpięcie).


74
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 04 Grudnia 2021, 17:37:22 »
Na to nie wpadłem, ale obserwowałem jak AI nie udało się wyhamować przed sem. tarczą i już w tym momencie było raczej pewne, że nie ruszy ponownie po podaniu Ms2. Problem z tym składem polega na tym, że sprawdzenie tej sytuacji zajmuje sporo czasu. W pliku lawinowo jest ustawiony czas na 8300s i oznaczony jako
Cytuj
wdt_dekoracje_wypuszczaj2b
.

Edit: Na zrzutach ekranu u @EP08_015 wygląda to podobnie, tylko u niego AI jeszcze gorzej poradziła sobie z hamowaniem. Ponadto to tłumaczy dlaczego u niego skład jest w trybie pociągowym, a nie manewrowym. AI po podpięciu składu i odhamowaniu, a przed podaniem Ms2 na Tm7 podciąga pod tarczę. Jeżeli zatrzyma się przed tarczą, to po podaniu sygnału zezwalającego na jazdę manewrową przechodzi z trybu pociągowego na manewrowy, a ponownie na tryb pociągowy, po podaniu S10 na sem. wyjazdowym z Włod. Tow. (sem. D).  Skoro u @EP08_015 jest w trybie pociągowym (a na zrzucie ekranu widać w oddali S1 na sem. D): to oznacza, że także minęła Ms1 na tarczy.

75
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 04 Grudnia 2021, 16:55:58 »
W końcu udało mi się powtórzyć problem z TEM2 CTL-u. Problemem nie jest scenariusz stworzony przez @Transkeia, tylko umiejętności prowadzenia składu przez mechanika AI. U mnie nie zdołał "wyhamować" składu przed sem. tarczą  manewrową, pominął sygnał Ms1 na  Tm7 i zablokował część scenerii w stronę Włod. Tow. (na najnowszym exe @tmj).
Także "grzebanie" w pliku lawinowo nic tutaj nie pomoże, chyba żeby usunąć ten skład ze scenariusza (ale to chyba grubsza sprawa, bo tutaj w grę wchodzą eventy losowe i pewnie tylko @Transkei sobie z tym poradzi). Ew. można pomyśleć nad podmianą składu i lokomotywy spalinowej, z której prowadzeniem AI ma mniej problemów (kiedyś próbowałem z ST43 CTL-u, ale to nie rozwiązało problemu). 

76
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 30 Listopada 2021, 22:03:06 »
Cytuj
I skoro jest w trybie pociagowym to czemu nie rudza? I co z ta podana tarcza za nia?
TEM2 CTL-u powinna ruszać spod Tm7 w trybie manewrowym i "przechodzić" w tryb pociągowy po podaniu S10 na sem. D. W taki sposób u mnie się to odbyło i nic się nie blokuje. U Ciebie było inaczej, bo widać w oddali S1 na sem. D, a lok. jest już w trybie pociągowym. Jest to do sprawdzenia.

Edit: W uzupełnieniu dodam, że po podpięciu wagonów i otrzymaniu rozkładu lok. przechodzi w tryb pociągowy, a po podaniu i minięciu Ms2 na Tm7 ponownie w tryb manewrowy. Następnie po podaniu S10 na sem. wyjazdowym z Włod. Tow. (sem. D) znowu w tryb pociągowy. Tym razem AI sobie poradziła i nie udało mi się powtórzyć blokady, ale być może te zmiany powodują problemy? Nie jest to kwestia lokomotywy (po podmianie na ST43 AI także miała problemy), ani ostatnich zmian w pliku lawinowo.

77
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 28 Listopada 2021, 10:16:36 »
TEM2 jest w trybie pociągowym, już po manewrach i rusza na szlak. Widzę, że problem się powtarza, chociaż występuje sporadycznie. Jest to skład ozdobny, także można podmienić na inną spalinkę CTL-u, ale tutaj dużego wyboru nie ma (ST43?). Czy sprawdzałeś już misję z ET42 po poprawkach @Transkeia?

Edit: W Grodz. Zach. w misji z ET42 sprawdziłem tylko wariant, gdy nie jesteśmy podpięci do składu przed upływem czasu. W tym wypadku,  rozkład się nie przypisuje (ostatnie exe, po poprawkach @Transkeia). 

78
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 13 Listopada 2021, 13:21:40 »
Sprawdziłem ponownie występujący czasami problem z otrzymaniem rozkładu w Grodz. Zach. w misji z ET-42. Jest tak, jak zostało to opisane  w mojej wiadomości z dnia 27 Października 2021 roku. Odnalazłem odpowiednie wpisy w pliku scenariusza, próbowałem z analogiczną poprawką jak w przypadku problemów z otrzymaniem rozkładu we Włod. Zach i Towarowych (w tym wypadku drobna zmiana rozwiązała problem), ale z nieznanych mi powodów rozwiązanie to nie działa. Poniżej wpisy w pliku lawinowo (wpisy dotyczą zarówno misji z ET42, jak i misji z EU07-1504) - być może ktoś znajdzie rozwiązanie tego problemu (co ciekawe w misji z EU07-1504 problem nie występuje i po oblocie w Grodz. Zach. otrzymamy rozkład z upływem 200s, nawet jeżeli nie jesteśmy podpięci do składu):   
Cytuj
event gos_et41_przypnij putvalues 2 none 0 0 0 Shunt -3 -3 endevent
event gos_et41_przypisz_rozklad1 putvalues 200 none 0 0 0 Timetable:drawinowo_os/tme174323 0.1 0 endevent
//event gos_et41_przypisz_rozklad2 putvalues 200 none 0 0 0 Timetable:drawinowo_os/tme114329 0.1 0 endevent
event gos_et41_przypisz_rozklad2 multiple 200 none gos_et41_przypisz_rozklad2a gos_et41_przypisz_rozklad2b endevent
 event gos_et41_przypisz_rozklad2a updatevalues 0 grz_T_sem_mem Timetable:drawinowo_os/tme114329 0.1 0 endevent
 event gos_et41_przypisz_rozklad2b updatevalues 5 grz_T_sem_mem SetVelocity 0 0 endevent

Cytuj
//Wjazd za semafor T
event grz_t:event1 multiple 0 none grozg_t endevent
event grozg_t multiple 5.5 grz_20 grozg_t1 grozg_t2 else grozg_t condition memcompare * * 0 endevent
 event grozg_t1 multiple 0 gro_et41_stat gro_et41_stat_b gro_obsluga_stacji grozg_t1x gos_et41_urwij condition memcompare a 1 * endevent
  event grozg_t1x multiple 100 none gro_et41_stat_c gro_obsluga_stacji endevent
 event grozg_t2 multiple 0 gro_et41_stat gro_et41_stat_b gro_obsluga_stacji gos_et41_przypnij grozg_t2x condition memcompare a 5 * endevent
  event grozg_t2x multiple 0 gro_et41_typ grozg_t2x1 gos_et41_przypisz_rozklad1 else grozg_t2x2 gos_et41_przypisz_rozklad2 condition memcompare TME114322 * * endevent
  event grozg_t2x1 multiple 250 none gro_et41_stat_c gro_obsluga_stacji endevent
  event grozg_t2x2 multiple 400 none gro_et41_stat_c gro_obsluga_stacji endevent




79
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 07 Listopada 2021, 22:27:55 »
Cytuj
Zostalismy zatrzymani przed wdt pod s1 z powodu zdechnietej tamary.

Opisana sytuacja wystąpiła także u mnie i to jeszcze, na jednym z poprzednich exe @tmj i przed ostatnimi poprawkami od @transkeia.

Powyższa sytuacja  (podobnie jak np.
Cytuj
stonka umierająca na manewrach
), jak to wskazał @transkei to:
Cytuj
błędy niedotyczące bezpośrednio scenariusza

Natomiast kwestia problemów z otrzymaniem rozkładu w Grodzisku Zach. w misji z ET42, jest do sprawdzenia i ew. do poprawienia. W tym wypadku, fakt podmiany lokomotywy dla gracza nie powinien w żaden sposób wpływać na przebieg misji. Taka podmiana loka miała natomiast wpływ w przypadku AI i podejmowane przeze mnie próby podmiany ET42 na: ET41, czy ET22 powodowały dodatkowe problemy z prowadzeniem składu przez AI (w szczególności z podjazdem pod Stawiska Górne).

Edit: Odnośnie problemów w Grabówku w misji z ET42, to nie udało mi się ich powtórzyć. Po postoju na S1 na grupie towarowej w Grabówku, w końcu otrzymujemy wyjazd i możemy kontynuować jazdę (odnośnie Grabówka: to @transkei wspomniał w ostatniej wiadomości, że wprowadził pewne poprawki). 

80
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 02 Listopada 2021, 18:17:15 »
To nie problem ze scenerią, tylko problem braku tekstur wagonów. Musisz dołączyć plik log i errors.

81
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 27 Października 2021, 21:10:57 »
Sprawdziłem załączony log i "event" przypisania rozkładu został prawidłowo wywołany:
Cytuj
EVENT LAUNCHED by et40-17-b: gos_et41_przypisz_rozklad2
Type: Multi-event
EVENT ADDED TO QUEUE by et40-17-b: gos_et41_przypisz_rozklad2a
EVENT ADDED TO QUEUE by et40-17-b: gos_et41_przypisz_rozklad2b
EVENT LAUNCHED by et40-17-b: gos_et41_przypisz_rozklad2a
Type: UpdateValues & Track command - [Timetable:drawinowo_os/tme114329] [0.10] [0.00]
 Memcell: grz_t_sem_mem - [Timetable:drawinowo_os/tme114329] [0.10] [0.00]
.

Natomiast nie potrafię w załączonym logu odnaleźć przyczyny ostatecznego braku otrzymania rozkładu, pomimo wywołania "eventu" jego przypisania.

Edit: Dzisiaj sprawdziłem misję z ET42: podpiąłem się do składu, ale nie zmieniłem kierunku przed upływem 200s.
1. Czas na podpięcie jest wystarczający, ale jeżeli nie zmienimy kierunku przed jego upływem, to nie otrzymamy rozkładu w Grodzisku.
2. Drugi problem: zdarza się, że pomimo podpięcia do składu i zmiany kierunku przez gracza, z pewnych względów scenariusz nie "odnotuje" tego faktu i dalej będziemy w trybie manewrowym: wtedy także nie otrzymamy rozkładu w Grodzisku.

82
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 25 Października 2021, 21:49:19 »
W Grodzisku zapas czasu w misji Z ET42 na manewry, podpięcie do składu i zmianę kierunku jest moim zdaniem wystarczający. Prawdopodobnie (jeszcze to sprawdzę), jeżeli w przewidzianym limicie czasu nie ukończymy manewrów (lok będziew trybie prowadzić manewry wg sygnałów - co można sprawdzić korzystając z pomocnika) i nie zmienimy kierunku, to rozkładu nie otrzymamy. 

O ile w przypadku tej misji została dodana poprawka rozwiązująca problemy z otrzymaniem rozkładu we Włod. Zach. i Włod. Tow.:
Cytuj
1. W misji z ET42 gracz otrzyma rozkład jazdy luzem do WdT, nawet jeżeli we Włod. Zach. podjedzie lokiem pod sem. G5 i nie zmieni kierunku.
2. We Włod. Tow. wydłużyłem limit czasu z 200 do 250 sekund. Ponadto, wykonując manewry na skład, wraz z upływem 250 sekund otrzymamy we Włod. Tow. rozkład do Grodz. Zach., nawet jeżeli w tym czasie nie zdążymy z manewrami (analogicznie jak jest to w dwóch innych misjach rozpoczynających się we Włod. Tow.).
, to problemów z otrzymaniem rozkładu w Grodzisku nikt do tej pory nie zgłaszał.   

83
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Października 2021, 21:20:21 »
Dzięki za odpowiedź. Jeszcze w kwestii zmienionych przez @Koguta rozkładów jazdy dla pociągów osobowych:
Cytuj
wyśrubowano postoje na przystankach osobowych (dla pociągów osobowych) do 30 sekund (będą one jeszcze przeliczane przez @youBy, więc nie jest to ostateczna wersja)

Czy przy ponownym przeliczaniu zmienionych rozkładów jazdy będzie uwzględniony fakt, iż na nowszych exe od @tmj, AI dodatkowo wykonuje hamowanie kontrolne? 

84
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Października 2021, 13:19:36 »
Testując scenariusz z TLK Warta po zmianach maksymalnej prędkości rozkładowej, zastanowiła mnie jeszcze jedna rzecz.
Na wjeździe do st. Włodowic, zarówno od strony Włod. Zach., jak i od strony Grabówka (nie dot. to torów przeznaczonych dla ruchu regionalnego, bo od Grabówka do Włodowic Vmax drogowa wynosi 120 km/h), oraz w obrębie samej stacji Włodowice, prędkość drogowa jest ograniczona do 120 km/h (taką też prędkość prawidłowo wskazuje pomocnik).
W przygotowanych przez @Transkeia rozkładach jazdy (zarówno dla składów EIC jak i MPE przeznaczonych do prowadzenia dla AI ) ta zmiana maksymalnej prędkości szlakowej w obrębie st. Włodowice nie została uwzględniona. Czy taka zmiana maksymalnej prędkości drogowej, tylko w obrębie danej stacji powinna być uwzględniana w rozkładach jazdy?

85
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 23 Października 2021, 12:14:35 »
Uruchomiłem w celach testowych (po podniesieniu maksymalnej prędkości rozkładowej do 125 km/h) scenariusz z TLK Warta i w tej chwili AI prowadzi skład do Grodziska Zach.   
W okolicach Grodziska Zachodniego maksymalna prędkość szlakowa to 120 km/h i nie możemy zwiększyć Vmax rozkładowej do 125 km/h (Edit: patrząc od strony Grodz Zach. dopiero na wyjeździe z Drawinowa w kierunku Grabówka prędkość szlakowa rośnie do 160 km/h).
Poprawiając rozkład dla Warty najlepiej skorzystać z przygotowanych przez @Transkeia rj-tek dla pośpiesznych składów ozdobnych na czele z EP07.

Edit2: Pierwsze wrażenie: to podniesienie Vmax szlakowej dla TLK Warty to zmiana na plus i to pomimo tego, że AI do Grodz. Zach. dotarła z 10 min. opóźnieniem.

86
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 23 Października 2021, 11:18:18 »
Pozostaje jeszcze uwaga @Transkeia co do zmienionych przeze mnie rozkładów dla ozdobnych pociągów pośpiesznych
Cytuj
- W rozkładach pociągów ozdobnych przyszłościowo lepiej jest pozostawić maksymalne prędkości szlakowe. Po prostu jak ktoś kiedyś podmieni np.: EP07 na EP09 to się nie zdziwi czemu ona jedzie 120 zamiast 160 km/h.
.
Tutaj nie wiem. Mi osobiście przeszkadzał widok rj dla składu z EP07 na czele i Vmax 160, ale pozostawiam tę kwestię pod rozwagę.

87
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 22 Października 2021, 23:10:35 »
W najnowszej paczce całościowej jest błąd w rozkładzie dla ROJ 77807, który powoduje blokadę na SBL-ce w stronę Włodowic przez AI czekającą do godziny odjazdu: 18:19.
Ponadto przygotowując poprawki w poszczególnych rj-tkach do rozważenia jest podniesienie max. prędkości rozkładowej dla TLK Warta do 125 km/h, zgodnie z tym co pisał w tym wątku @barman_2000:
Cytuj
Obecnie, jeżeli jest możliwość to pociągi z lokiem EP/EU07 jeżdżą 125 km/h więc uważam, że tak powinno zostać.
.

88
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 21 Października 2021, 19:03:28 »
Przygotowane przez @Transkeia rozkłady już bez tych poprawek są wyśrubowane. W części poprawionych rj-tek, na poszczególnych po: zamiast cyfry 5 po przecinku, pojawiła się cyfra 7:
ROJ77854, ROJ17803, ROJ17801, ROJ71806, ROJ71804, ROJ17805?

89
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 25 Września 2021, 12:50:27 »
Próbowałem powtórzyć problem z ST45 na najnowszym exe oraz po ostatnich poprawkach @Transkeia, ale dotychczas mi się to nie udaje. Jeżeli problem dotyczy problemów z prowadzeniem składu przez AI, a nie scenariusza (tak jak m. in. w przypadku opisanych w wątku problemów AI z ruszeniem spod sem. wjazdowego do WdZ z Traxxem spalinowym Lotosu), to rozwiązaniem może być podmiana loka.

Co się tyczy składów dekoracyjnych we Włod. to będą tutaj zmiany po ukazaniu się nowej paczki całościowej. Zmieniając plik scenery i dodając składy ozdobne we Włod. korzystałem z paczki ze składami od @DieselPower i pomiędzy Lubniewem a Drawinowem kursują tam szynobusy Arrivy (tutaj ze swojej strony nic nie zmieniałem).

Co do zmienionych rj, to pewnie błędnie założyłem, że jeżeli ktoś zmieni loka prowadzącego, to zmieni też rj (przywrócenie max prędkości rozkładowej 160 dla składów AI nie stanowi problemu).

Co do przygotowanych poprawek pliku .ctr, to mój błąd. 

90
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 19 Września 2021, 11:15:38 »
Nikt do tej chwili, takiej sytuacji nie zgłaszał w tym wątku. Wg scenariusza w chwili, w której EP08 wjeżdża do Grabówka, ST45 ze składem kontenerów dla ET22-1060 powinna już być na bocznym torze i po odpięciu od składu przygotowywać się do manewrów.
Próbowałem powtórzyć sytuację jak wyżej, ale pomimo kilku prób, wszystko w tym wypadku przebiega zgodnie ze scenariuszem i bez problemów.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7