Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mati222

Strony: 1 [2] 3 4 ... 7
31
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 10 Lipca 2022, 20:13:53 »
O realności ścian lasu o wysokości 30 metrów nawet nie wspomnę – a takie MatiAn wstawił wszędzie, od Włodowic, po Drawinowo, i dopiero na nowszym odcinku scenerii (czyli do Grodziska) zrobił ściany niższe.

Odnośnie ścian lasu to wybrałem radykalne rozwiązanie i (aby nie wyszukiwać i usuwać poszczególne ściany lasów) usunąłem plik lasy.scm, oraz zabrałem się za tworzenie otoczenia w miejscach, w których były 30 metrowe ściany lasu (w zał. screen125 zrzut ekranu wjazd do Włodowic bez 30-metrowej ściany lasu). To rozwiązanie (oprócz tego, że w oczywisty sposób bez tych ścian lasów sceneria wygląda dużo lepiej) ma jeszcze tę zaletę, że przykładowo z linii magistralnej widać w oddali nowe otoczenie stworzone przez @Transkeia (screen126 i 127 - widok z magistrali po usunięciu ściany lasu). Niestety tworzenie nowego otoczenia równocześnie powoduje spadek wydajności gry.

1. Czy takie rozwiązanie ma sens i czy nie ma sposobu na łatwe zastąpienie w pliku lasy.scm ścian lasów 30 metrowych  np. ścianami lasów niższymi tj. takimi jak np. na linii 053 (chyba, że wg obecnych standardów maszynowych ścian lasów na tworzonych i rewitalizowanych sceneriach ma w ogóle nie być)?
2. Co do spadku wydajności, to czy zastąpienie ścian lasów 30 metrowych ścianami lasów niższymi wpłynie na wydajność, skoro i tak symulator będzie wczytywał nowe otoczenie stworzone przez @Transkeia, które jednakże dla gracza nie będzie widoczne?


Edit: W zał. rzuty ekranów.
 

32
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 09 Lipca 2022, 17:27:49 »
Tego nie wiem, czy są przypisane  (to pytanie do @Transkeia), ale zastanawia mnie jedna kwestia, o której już kiedyś wspominałem na forum.  Samochody poruszają się w trybie manewrowym do max. 40 km/h, z wyj. autobusów. Zastanawia mnie dlaczego tak jest i czy jest możliwość (bez tworzenia "trainsetów"), żeby pozostałe samochody (tak jak autobusy) poruszały się z prędkością ok. 50 km/h?

33
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 09 Lipca 2022, 15:00:58 »
W zał. archiwum: sześć plików, które nadpisujemy - zawierające ruch samochodów AI na scenerii.

Po nadpisaniu nowych plików, przed pierwszym uruchomieniem scenariusza należy usunąć z katalogu scenery trzy pliki .sbt: drawinowo_od_rana. sbt, drawinowo_od_rana_lite.sbt i drawinowo_do_wieczora.sbt.

Kilka uwag:
1. Ruch pojazdów obejmuje odcinki dróg od Włodowic do Włodowic Zach., Grabówek i Drawinowo, oraz na wiaduktach we Włodowicach, Grabówku, Drawinowie, i Zarzeczu. Nie obejmuje natomiast dróg przebiegających przez przejazdy kolejowe i ruchu pojazdów na tychże przejazdach  (to wymaga uzupełnienia).
2. Ruch samochodów jest uproszczony i odbywa się wyłącznie w trybie manewrowym, i bez definiowania "trainsetów" , oraz tworzenia eventów.
3. Ruch pojazdów był tworzony i testowany na scenariuszu, i plikach z wątku Drawinowo_od_nowa , oraz na exe @tmj. Po zmianach w exe i dodaniu nowego scenariusza dokonałem niewielkich zmian (m. in. ruch pojazdów teraz odbywa się od Drawinowa do Kruszewa) i sprawdziłem na nowym exe i nowym scenariuszu z tego wątku (u mnie działa).
4.  Nie porównywałem plików z paczki z wątku Drawinowo_od_nowa (na których pracowałem) z paczką z tego wątku i nie wiem, czy pliki w zał. archiwum były zmieniane przez autora, przy tworzeniu nowego wątku. Szereg zmian wprowadzonych w plikach .scm (dekoracje_nowe, dekoracje2, dekoracje3) stworzonych pierwotnie przez @Transkeia polegało na: zdefiniowaniu dróg, nakładaniu dróg na wiadukty i skrzyżowania, obracaniu niektórych dróg o 180 stopni, i inne zmiany. Wszystkie te zmiany miały na celu umożliwienie bezkolizyjnego ruchu samochodowego AI, która zasadniczo nie radzi sobie z przestrzeganiem przepisów ruchu drogowego na skrzyżowaniach dróg (o czym już wspominałem w wątku drawinowo_od_nowa). Nie usuwałem działających sygnalizatorów świetlnych we Włodowicach Zach., ale co oczywiste AI za nic ma światło czerwone.
5. W pliku tory.scm zostały dokonane tylko dwie poprawki: podmiana wiaduktu we Włodowicach oraz rogatki w Grabówku (poprawki te zostały opatrzone komentarzem: //poprawka @mati222.
6. Stworzony ruch samochodów na scenerii stanowi swego rodzaju eksperyment (zwłaszcza ruch samochodów we Włodowicach Zachodnich, w których próbowałem stworzyć namiastkę ruchu aglomeracyjnego, co wiązało się ze znaczną ilością pojazdów poruszających się jednocześnie) i niewątpliwie wpływa na wspomnianą przez @Transkeia optymalizację. Z tych względów, to autorowi pozostawiam decyzję, czy w takiej postaci w ogóle trafi do paczki zawierającej przygotowane przez niego scenariusze? 

Edit: W zał. poprawka w sotsunku do pierwotnego archiwum z poprawionym plikiem drogi.scm. Z pliku drogi dołączonego do pierwotnego archiwum usunięte ("zakomentowane") zostały zbędne wpisy od linii 7894 do linii 8180.

34
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 07 Lipca 2022, 15:58:04 »
W pliku nodebank brakuje wpisu:

node 2000 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 mieszkalne\dom_rozi_02.t3d none endmodel

35
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 24 Czerwca 2022, 21:00:07 »
Dzięki (metoda z Rainsted nie dla mnie), ale pomogłeś z informacją o wielu trójkątach oraz o trójkątach początkowych, i końcowych (ja szukałem jednego wpisu). Po Twojej wiadomości udało mi się szybko odnaleźć wpisy w pliku teren.scm:

node -1 0 none triangles forest03-top
10264.0 15.0 1677.56 0.174684 2.31436 -0.424178 4.79543 3.05817 end
9990.37 15.0 1584.08 0.0415192 0.981136 -0.188807 7.81796 1.2468 end
10036.1 45.0 1747.39 0.0458905 0.988637 -0.143147 7.31283 4.41126
endtri
(linia od 687 do 1285).

Edit: Dodatkowo odnośnie terenu, to przy wyjeździe z bazy we Włodowicach brak jest poprawki z tej wiadomości (str. 16 wątku Drawinowo od nowa):
Z tego co widzę, to nie ten teren, bo dalej wychodzi na tory bocznicy.

36
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 23 Czerwca 2022, 23:32:41 »
Przy okazji trzeba wstawic zebre miedzy grodziskiem a pierwszym przystankiem osobowym. Latwo go przejechac od strony grodziska. Z drugiej strony zebra jest.

Wskaźniki W16 na scenerii są, tylko stoją w niewłaściwym miejscu - ukryte za ścianą lasu (w zał. screen122 - widok po usunięciu ściany lasu).

Jak usunąć ze scenerii zawieszoną w powietrzu ścianę lasu (screen123) w okolicach po Grabówek Wschodni?   

37
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 20 Czerwca 2022, 19:40:44 »
Cytuj
Update, po podmianie Elfów i asynchronicznego kibla  na EN57 i Impulsy problem się nie pojawił, ale będę jeszcze testować.

Problem z cofającą jednostką pojawił się na nowym exe, na exe @tmj nie występował. U mnie podmiana na EN57 nie rozwiązała problemu.

Edit: Ponadto opisywana przez Ciebie (w wiadomości z dnia 18 Czerwca 2022, 12:49:10) sytuacja z jazdą składu po torze niewłaściwym, w tym scenariuszu w ogóle nie wsytępuje (na co zresztą wskazywał sam autor scenariusza). Pomino licznych testów u mnie, ani u nikogo z pozostałych testujących (nikt o takiej sytuacji w tym wątku nie wspominał), taka sytuacja nie wystąpiła.

Edit2: Taka sytuacja u mnie występowała tylko w opisywanej w mojej wiadomości z  dnia: 18 Kwietnia 2022, 22:43:54 (str 17 wątku) sytuacji z cofającą jednostką, ale z prawidłowo ustawionym przez AI oświetleniem do jazdy pociągowej w stronę Grodziska Zach. (w którym to kierunku, zgodnie z rozkładem i podanym sygnałem na sem.  AI powinna ruszyć).

38
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 19 Czerwca 2022, 14:49:47 »
Cytat: @Transkei w 14 Czerwca 2022, 22:20:18
Cytuj
Scenerii raczej nie przewiduję modyfikować pod kątem dopasowania do jakieś konkretnej epoki, gdyby to robić, to niestety wymiana peronów to stanowczo za mało, pozostaną budynki, sklepy, odcinki linii ze zmodernizowanym torowiskiem, prędkościami szlakowymi, i wiele innych tematów. Wyjdzie z tego druga sceneria.

Dodać do tego należy jeszcze wszechobecne ekrany akustyczne na nowo wyremontowanych odcinkach linii kolejowych. Gdyby inspiracją dla tworzenia otoczenia,  przykładowo Grabówek-Włodowice Zachodnie, miała być rzeczywista linia kolejowa (Grodzisk Maz. - W-wa Zach.), to należałoby niemal na całym odcinku wstawić ekrany akustyczne przy torach.

39
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 17 Czerwca 2022, 23:16:51 »
Dzięki i pełna zgoda.
 
Początkowo nie było w planach tworzenia otoczenia scenerii i wrzucania tego na forum, a jedynie sprawdzenie jak działa edytor. I tu pojawił się problem, bo sceneria nie jest płaska, a edytor maszynowy  dobrze sprawdza się w tworzeniu otoczenia na płaskim terenie (edit: w takich pagórkowatych miejscach dobrze sprawdzają się farmy wiatrowe). Stąd też wiszące w powietrzu drzewa, drogi i pola. Część z tego zostało ukryte za ekranami.

1. Co do wjazdu do Grabówka (w szczególności od Grabówka Wsi), to tory są powyżej terenu i początkowe wstawienie domków tylko przy torach nie zmieniło obrazu pustkowia. Ponadto chciałem stworzyć efekt przedmieść i to mi się udało osiągnąć, gdy wjeżdżamy do Grabówka po zmroku (wtedy nie widać niedociągnięć, a ilość świateł faktycznie sprawia wrażenie zbliżania się do średniej wielkości miasta). Gorszej jakości domki niestety są nieoświetlone. Domki za ekranami wstawiłem, bo widać było pustkę za ekranami (zwłascza przejeżdżając przez wiadukt kolejowy). To wszystko kosztem spadku FPS (a jeszcze do tego będą poruszające się samochody, których brakuje obecnie). Jest to do rozważenia w ostatecznej wersji (czy usunąć część dekoracji, czy zostawić kosztem spadku wydajności). Grabówek będzie jeszcze poprawiany.

2. W Drawinowie stare bloki  u siebie usunąłem i zastąpiłem nowymi od @Toprusa, oraz wstawiłem budynki przemysłowe z testu dodatków. Pozostałe miejsca na scenerii są jeszcze do ogarnięcia, ale z góry zaznaczam, że z mojej strony nie będzie to poziom otoczenia stworzonego przez @Transkeia.


40
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 05 Czerwca 2022, 12:10:10 »
Cytuj
W grabowku nieoteksturowane domy.

Problem z tymi budynkami (m.in. brak oświetlenia, pomimo zdefiniowania parametru lights) był już zgłaszany w moich wiadomościach z dnia 03 kwietnia 2022,  str. 16 w wątku Drwinowo od nowa. Ostatecznie, to mogę te budynki podmienić na inne.

41
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Maja 2022, 18:05:55 »
Na którym exe? U mnie na ostatnim exe z 23 maja, po podmianie na Impulsa, AI wprawdzie nie rusza do tyłu, ale do przodu też nie. Zadajnik na 100% i tak stoi w peronie. Także problem z nastawnikiem kierunku nadal jest.

42
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 23 Maja 2022, 19:27:37 »
Podmiana dworców i nastawni na scenerii to nie problem, ale już z tworzeniem tablic na budynkach podmienionych dworców i nastawni (z większą niż jedna ilością tablic), to już nie tak łatwo (chyba, że ja coś robię źle).

1. Czy jest jakiś sposób na ustawienie napisu w środku tablicy (przykład Drawinowa,  przy kilku próbach: albo jeden z dwóch napisów w ogóle nie trafiony w tablicę, albo tak jak na załączonym obrazku - na jednej tablicy za nisko, na drugiej za wysoko)?

2. Skąd pobrać w maszynie symbol PKP PLK z napisem Polskie Linie Kolejowe S.A. potrzebny na tablice w niektórych nastawniach dostępnych w nodebanku?
 

43
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 21 Maja 2022, 11:07:15 »
Podmiana tabliczek to nie problem. Bardziej w tej wiadomości chodziło mi o kwestie tworzonych nagrań. Grabówek to duża stacja węzłowa i dwie nastawnie dysponujące są chyba możliwe. W przypadku Drawinowa przypuszczam, iż trzeba będzie zmienić.
 
Ostatecznie zostanie to dostosowane do tworzonych nagrań, nad którymi pracuje @MasterYoda. 

44
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 20 Maja 2022, 22:08:47 »
Za namową @Koguta podmieniłem nastawnie na nowe od @Balaclavy.

Jeżeli ma to znaczenie dla tworzonych nagrań to:

1. W Grabówku od strony Włodowic nastawnia GRB, a od strony Drawinowa GRA;
2. W Drawinowie od strony Grodz. Zach. nastawnia DWA,   a od strony Grabówka DWB.

45
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 08 Maja 2022, 20:43:00 »
Co do braku oświetlenia bloków od @Toprusa to są jeszcze: tblok1 (screen104) wiadomość z dnia: 03 Kwietnia 2022, 22:28:39 oraz tpanelak3 (screen118).

46
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 07 Maja 2022, 22:50:07 »
Na exe paczki całościowej, pomimo definicji parametru lights, w budynku tpanlek4 brakuje oświetlenia.

47
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 15:54:37 »
Podczas podmiany wagonów z kontenerami na nowe i ogólnie dostosowywaniu składów do nowej paczki całościowej mam wątpliwości co do z EU7-088 w malowaniu Ecco-Rail (TDE774240).   
Czy EU7-088 w malowaniu Ecco-Rail (TDE774240) powinna może ciągnąć kontenery pkpcargo?

Edit: w zał. do dalszych testów plik scenery dostosowany do nowej paczki całościowej i z podmienionymi wagonami (nowe wagony kontenerowe). Ponadto przywrócona została lokomotywa BR285-127 w barwach Lotosu, która wcześniej sprawiała problemy (sprawdziłem na nowej paczce całościowej:  z podmienionym i lżejszym składem u mnie bez problemu rusza spod sem. wjazdowego do Włod. Zach.). 
Edit2:+ poprawka błędu wykrytego przez @Koguta w zał. poprawiony plik scenery.

48
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 08:00:37 »
W zał. archiwum - nowe otoczenie Grabówka i okolic zawierające 5 plików scm (z tego dwa pliki nadpisujemy: tory.scm - podmieniłem jedną rogatkę w Grabówku oraz include.scm - "zakomentowałem" nieoświetlone bloki w Grabówku Wsi, które zostały podmienione w pliku grabowek.scm na bloki od @Toprusa).

Wpisy include są następujące: include drawinowo_os/grabowek.scm end
include drawinowo_os/grabowek_drzewa.scm end
include drawinowo_os/grabowek_trawy.scm end
.

Kilka uwag:
1. Plik grabówek. scm został stworzony w oparciu o wpisy node (próba podmiany na wpisy include, kończyła się zniknięciem części obiektów, także dałem sobie z tym spokój). Pozostałe dwa nowe pliki są tworzone w oparciu o wpisy include. 
2. Domy z cegły, które nie są dostosowane do paczki całościowej (screen 101 doł. do wiad. z dn. 03 Kwietnia 2022, 10:08:06) zostały "zakomentowane", żeby nie psuły widoku różowymi dachami.
3. Budynki od @Toprusa (screen 104 doł. do mojej wiad. z dn. 03 Kwietnia 2022) pozostają nieoświetlone,  pomimo zdefiniowania parametru lights (próba przetworzenia wpisów na wpisy include u mnie nie pomogła -  może ktoś znajdzie rozwiązanie tego problemu).
4. Część latarni została tworzona w ten sposób, że wstawiałem model latarni na scenerię i kolejne w równych odległościach (taki sposób tworzenia powoduje wysyp błędów powtórzonych modeli w pliku errors.txt - duplicate 3d model)
5. Nie potrafię tworzyć w edytorze Rainsted chodników, dróg, skrzyżowań dróg, placów, parkingów itp.   - także jest to do poprawy.
6. Terminal kontenerowy w Grabówku jest do poprawy (jest problem z nowymi kontenerami w nodebanku  - screen 105 i 106 doł. do mojej wiad. z dn.  04 Kwietnia 2022, 21:36:56). Jeżeli ta kwestia zostanie poprawiona to podmienię kontenery na nowe. Dodatkowo, jeżeli ktoś stworzy betonowy plac pod kontenery, to mógłbym także dodać brakujące latarnie.         
7. Dwujezdniowa droga w Grabówku została podmieniona na jednojezdniową w pliku drogi.scm, co jest związane z tworzonym ruchem AI samochodów ( u siebie mam już podmienioną drogę w Grabówku, ale kończę tworzenie numeracji dróg, także wrzucę na forum poprawiony plik razem ze zmienonym plikiem auta.scm).
8. Na budowie sieci trakcyjnej nie znam się w ogóle, także nie poprawiałem stojącego w osi toru słupa na wyjeździe z Grabówka - było to zgłaszane już wcześniej w wątku.
9. Pozostałe błędy dot. nowego otoczenia Grabówka, które zostaną zgłoszone na forum postaram się poprawić w miarę posiadanych umiejętności i możliwości. 

Edit: Po pobraniu, wgraniu nowych plików i dodaniu w/w wpisów include w plikach scenery, przed pierwszym uruchomieniem scenariusza należy usunąć z katalogu scenery dwa pliki .sbt: drawinowo_od_rana. sbt i drawinowo_od_rana_lite.sbt (brak usunięcia tych plików może powodować brak roślinności dodanej na scenerii).

49
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 22:43:54 »
Błąd u mnie występował przy ROJ71802 (z Grabówka do Grodz. Zach. 4 misja). AI manewruje w perony, zmienia kabinę, i czeka do godziny odjazdu. Wszystko jest w porządku, łącznie z załączonym oświetleniem do jazdy pociągowej, tylko nastawnik kierunku jest ustawiony na jazdę wstecz (AI ruszając cały czas widzi sygnał S6 na sem. wyjazdowym w stronę Grodz. Zach., a rusza w stronę Włodowic).

Edit: u mnie, żeby osiągnąć ten efekt, to wybór exe muszę mieć ustawiony, jak w dołączonym zrzucie ekranu. (co ciekawe kierunek jazdy na ekranie jest pokazany do przodu, a nastawnik kierunku jest ustawiony w tył).

Edit:2 (dodatkowe 2 zrzuty ekranu screen 115 i 116 z widoczną sytuacją - na obrazku 116 w oddali widać semafor wyjazdowy w kierunku Grodz. Zach.).

50
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 17:07:24 »
U mnie pomogła ponowna instalacja "patcha" i zmiana ustawień w starterze. Problem z ustawieniem nastawnika kierunku przez AI z ROJ71802 nie występował w paczce całościowej i pojawił się u mnie po instalacji "patcha", także nie ma gwarancji, że ponowna instalacja maszyny rozwiąże problem (chyba, że planujesz instalację czystej paczki całościowej bez wspomnianego "patcha"). Prawdopodobnie sytuacja ta nie dotyczy wyłącznie tego scenariusza  (ja obecnie zajmuję się w zasadzie wyłącznie nowym Drawinowem, także nie sprawdzałem na innych sceneriach i scenariuszach),  a jeżeli tak jest w rzeczywistości, to pozostaje cierpliwie poczekać na kolejny "patch", który rozwiąże ten problem.
     

51
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 00:04:14 »
AI z ROJ71802 manewruje w perony, zmienia kabinę i czeka do godziny odjazdu (tu jest wszystko w porządku). Po podaniu sygnału S6 na sem., zamiast ruszyć w kierunku Grodz Zach. rusza w kierunku przeciwnym (do Włodowic) pomijając S1 na przeciwległym semaforze i kolejnych semaforach (AI ruszając cały czas widzi sygnał S6 na sem. wyjazdowym). AI z ROJ71802, u Ciebie zderzyła się z ROJ77862, ale niezależnie od tego z jakim składem ostatecznie się zderzy, powyższy błąd za każdym razem powoduje wysypanie scenariusza.

Czy pobierałeś "Patch" do paczki całościowej? Jeżeli tak, to w starterze w ustawieniach ogólnych: Wybór EXE: zaznacz Autom., a następnie ponownie uruchom scenariusz i sprawdź, czy opisany wyżej problem AI z ROJ71802 się powtórzy. Jeżeli tak, to pobierz "Patch" i zainstaluj ponownie (zgodnie z instrukcją @Stele z wiad. z dnia 10 Kwietnia 2022, 19:18:59), a w starterze w ustawieniach ogólnych: Wybór EXE: zaznacz Autom.

52
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 20:26:06 »
Nowe kontenery w nodebanku od @DieselPower wyglądają znacznie lepiej niż stare. Ponadto, takich problemów nie ma z mniejszymi kontenerami + z jednym większym China coś tam.

W zał. do dalszych testów plik scenery dostosowany do nowej paczki całościowej maszyny i częściowo z podmienionymi składami i zmienionymi rozkładami. Plik lte będzie w późniejszym czasie, bo planuję jeszcze podmienić składy z kontenerami (a jest co podmieniać, bo jest tego dużo na scenerii). Nie zmieniałem numeracji wagonów na wyświetlaczach, przygotowanej przez @Koguta, także jest to do zrobienia. 

Edit: Załącznik z plikiem scenery został usunięty i zostanie ponownie dołączony poprawiona wersja. Podziękowania dla @Koguta za znalezienie błędu.

Edit2: W zał. poprawiona wersja pliku scenery (usunięte zbędne wpisy include oraz dodany wpis dot. sprzęgu w jednym z wagonów stojących za Tm6 w Grabówku).

Edit3: Zgłaszane już w tym wątku problemy z prowadzeniem Traxxa przez AI (głownie z hamowaniem i ponownym ruszeniem po odhamowaniu składu) występują także na nowej paczce całościowej (podczas testowania zmienionego pliku scenery AI "przewaliła" S1 na SBL-ce, a potem po odhamowaniu nie potrafiła ruszyć ponownie (screen 108 i 109).

53
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 21:36:56 »
Próbowałem podmienić kontenery na scenerii edytorem F11.
Czy tylko u mnie występuje takie zjawisko (widok na nowe kontenery '40ft z kamery zewnętrznej - z większej odległości jest w porządku - screen105, ale już z małej - screen106)?

54
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 22:28:39 »
Dograłem brakujący plik, ale brak oświetlenia budynku, pomimo zdefiniowania parametru lights?

55
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 10:08:06 »
1. Przy podmianie składów i dostosowywaniu do nowej paczki, po zmianie pliku z rozkładem, w chwili przypisywania rozkładu w Grabówku dla EZT, gdy AI próbuje ponownie ruszyć po uprzednim zatrzymaniu w peronach, a delay dla przypisania rozkładu wynosi 0, symulator się "zawiesza się". Problem pojawia się po zmianie pliku txt z rozkładem i nie dotyczy typu EZT oraz nowego exe, bo po przywróceniu oryginalnego EN57, i na ostatnim exe @tmj także występuje). W zał. zrzut ekranu i przykładowy zmieniony rj, z prośbą o sprawdzenie, czy problem występuje tylko u mnie?

2. Ponadto po pobraniu nowej paczki zniknęła hala we Włodowicach, tabliczki peronowe i skrzyżowania dróg (cross) - w zał. przykładowe zrzuty ekranów.

3. Czy jest planowana podmiana dachów z blachy m. in. w domkach z cegły, jak na załączonym obrazku? Ostatecznie domy z cegły, które wcześniej wstawiłem na scenerię mogę usunąć, ale generalnie brakuje modeli domów w nodebanku, a ponadto mają one parametr lights, co po zmroku stanowi ich dodatkowy atut.

4. Skąd obecnie można pobrać aktualny plik nodebank, dostosowany do nowej paczki całościowej (nie zachowałem poprzedniego pliku, a przy pobraniu paczki całościowej u mnie nie się nie pobiera)?

Edit: dodatkowo w nowej paczce brakuje budynku od @Toprusa. 

56
Forum / Odp: Dostęp do Testu Dodatków - przemyślenia i pomysły.
« dnia: 17 Marca 2022, 15:09:06 »
Ja żadnej rangi nie mam i o nią nie zabiegam, bo nie jest mi do niczego potrzebna. Ale bez dostępu do testu dodatków nie stworzyłbym otoczenia Grabówka z nowych bloków i kamienic od @Toprusa, oraz nie podmienił wiaduktu we Włodowicach. Repozytorium nie śledzę, a w testach dodatków wyszukuję wydanych i pobieram tylko te, które są mi aktualnie potrzebne.

57
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 15 Marca 2022, 20:52:32 »
W zał. poprawiony wiadukt z nałożoną drogą (docelowo pieszych z wiaduktu należy usunąć, bo chodnika zarówno przed wiaduktem jak i na wiadukcie brak). 

58
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 15 Marca 2022, 15:57:16 »
W którym pliku(-ach) jest poprawiony teren i podmieniony wiadukt przy bazie we Włodowicach? 

Po pobraniu aktualnej paczki z pierwszej wiadomości podmieniony wiadukt mam, ale już po podmianie plików na te z późniejszą datą, która mam aktualnie na dysku, jest stary wiadukt. Próbuję to jakoś ogarnąć, żeby ustalić co zostało zmienione, w stosunku do tego co ja zmieniłem w plikach, definiując drogi i tworząc ruch samochodów na scenerii. 

Ponadto podmieniony wiadukt wymaga podniesienia, żeby sieć trakcyjna nie "wchodziła" w wiadukt i dopiero po podniesieniu nowego wiaduktu mogę nałożyć drogę, i puścić ruch samochodów po wiadukcie.   

59
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 13 Marca 2022, 13:21:44 »
Z testami (a w tym po ostatnich zmianach wprowadzonych przez @Transkeia), warto poczekać do wydania nowej paczki całościowej, żeby nie tracić czasu na testy na nieaktualnym exe. Z mojej strony, jeżeli chodzi o tworzenie otoczenia Grabówka i okolic to już większość pracy zrobione, także za około miesiąc wrzucę na forum. A co do tworzenia paczki całościowej, to ostatnio zajmował się tym @Kogut. 

Edit: Wstępnie sprawdziłem na ostatnim exe @tmj to rozwiązanie i wydaje się działać (pojazdy trzymają się głównej drogi po obu stornach torów stacyjnych we Włodowicach zach. i nie powodują kolizji ). Pytanie, czy będzie działać na nowym exe paczkowym?  W zał. widok z balkonu kamienicy we Włod Zach. (screen 94 i 95).

60
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 27 Lutego 2022, 12:39:04 »
Daj segmentowi na wiadukcie unvis. Nie ma co go renderować, skoro tam jest jezdnia w modelu i pobocze wystaje.
Problem wiaduktu rozwiązany. Pobocze już nie wystaje, a samochody przejeżdżają po wiadukcie.

Edti: Rozwiązaniem problemu opisanego w mojej wiadomości z 18 lutego (żeby AI nie opuszczała głównej drogi osiedlowej i nie dochodziło do kolizji pojazdów) jest obniżenie poziomu skrzyżowania (cross) o 0.01 i nałożenie drogi (road) z wpisem none dla chodnika. Gracz nadal widzi skrzyżowanie dróg, ale AI już nie. To rozwiązanie umożliwia mi zdefiniowanie dróg i stworzenie ruchu pojazdów w aglomeracji Włodowickiej, także na drogach z istniejącymi skrzyżowaniami.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 7