Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - x_Zielu

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8
61
Tabor kolejowy / Odp: 201E-277 Wiskol
« dnia: 03 Lutego 2024, 22:43:42 »
Na repo też tej tekstury nie ma. Z tego co widzę była na model V2.

62
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Lutego 2024, 19:02:44 »
Nie wiem, nudziło mi sie
Lokomotywy:

Dwupak Rail Polonia:
PL-KRUSZ E6ACTd-106 (2 boki + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/E6ACTd-106.zip
PL-KRUSZ E6ACTadb (bok + czoło skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/E6ACTadb-029.zip
--------------------------------------------------------------
PL-PKPC EU07-241 (bok +2 czoła) - zdjęcia do odszumienia
https://eu07.pl/userfiles/29191/EU07%20241.zip
D-RAILL 6193-566 (bok + czoło skos) - trudne zdjęcia, na życzenie @x_Zielu wstawiam
https://eu07.pl/userfiles/29191/6193-566.zip

Wagony:
CZ-CDC Eas 5947 171-2 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eas%205947%20171-2.zip
CZ-KC Eas 5968 265-6 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eas%205968%20265-6.zip
PL-AAEC Eamnoss 5841 087-0 (bok + czoło skos )
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnoss%205841%20087-0.zip
PL-KRUSZ Eamnos 5840 280-6 (bok + 2 czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20280-6.zip
NL-FPL Eamnos 5840 452-2 (bok + czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20452-2.zip
PL-KRUSZ Eamnos 5840 435-6 (bok + czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20435-6.zip
NL-FPL Eamnos 5840 741-8 (bok + czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20741-8.zip
PL-KRUSZ Eamnos 5840 269-9 (bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20269-9.zip
D-MFDR Sdggmrss 4956 209-3 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Sdggmrss%204956%20209-3.zip
NL-FPL Eamnos 5840 860-6 (bok + czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20860-6.zip
PL-FPL Eamnos 5840019-2 (bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840019-2.zip
PL-KRUSZ Eamnos 5840 516-3 (bok + czoła skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20516-3.zip
NL-FPL Eamnos 5840 737-6 (bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20737-6.zip
Dwupak Facc Budimexu (boki) - trudne zdjęcia
https://eu07.pl/userfiles/29191/2pak_Facc_budimex.zip
PL-AAEC Eamnoss 5841 324-7 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnoss%205841%20324-7.zip
CZ-KC Eas 5964 260-1 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eas%205964%20260-1.zip

63
Myślę że to sprawa do rozważenia. Nie upieram się przy obecnym rozwiązaniu, jak uważacie że to coś poprawi kondycję projektu to można przenieść czat na Discord.

64
Tu nie chodzi o bycie maszynistą w dwóch pojazdach, tylko o wyłączenie maszynisty AI w pojeździe który chcemy zostawić.

Raczej tego nie da się zrobić no chyba, że można wyłączyć AI w danym pojeździe z mapy z opcją debugowania. Tego nigdy nie sprawdzałem.

65
Witam, zmieniając lokomotywe naciskając F5, lub CTRL+F5 AI przejmuje stary pojazd trakcyjny. Da się to jakoś wyłączyć?

66
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 22:23:32 »
Można użyć screenów z ładowania Maszyny albo z galerii.
Te nie bardzo się nadają, bo powinny być maksymalnie poziome, żeby nie zakrywały całej strony bez scrollowania - ale Toprus już się tym zajął - przykłady w załączniku. Dzięki Toprus!

67
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:45:54 »
Niech ktoś zrobi jakiegoś ładnego screena z shaderami, może nawet i włączonym ReShade żeby był jako ładny baner na stronie głównej. Co powiecie na kilka banerów w zależności od sekcji strony, w której się znajdujemy?

68
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:30:09 »
Ogólnie git, logo w lewym górnym rogu nieco słabo się spasowuje z tłem, można zrobić jakąć obwódkę. Fajnie byłoby zrobić też przewijane foty, w tym z ukochaną przez niektórych i wielce zasłużoną 424. Poza tym naprawdę szacun za kawał dobrej roboty.

69
Na grupie na Facebooku nie ma powiązywania kont z kontami na forum, to na Discordzie też nie musi być.
Jeżeli chodzi o wykroczenia to wykroczenia na Discordzie powinny skutkować reperkusjami na Discordzie, a wykroczenia na forum powinny być efektywne na forum. Wydaje mi się, że to proste.
Dodatkowo jeżeli chodzi o limit wagi plików na Discordzie (25MB) można wciąż korzystać z MaSzynowego uploadu. Zarówno czat jak i upload stoją na tym samym serwerze, więc różnicy prawie nie ma.
Pomijam fakt, że włączenie serwera Discord nie musi automatycznie oznaczać zamknięcia czatu na Mattermoście.

70
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 18:04:50 »
Linki do forum będą. W założeniu jeżeli będzie artykuł o jakiejś scenerii, to będzie to mniej więcej streszczenie pierwszego posta wraz z bezpośrednim linkiem do pobrania (oczywiście paczka przygotowana tak aby instalacja była jak najmniej problematyczna) oraz z linkiem do wątku w forum. Jeżeli pojawi się jakiś większy dodatek w teście, to tak samo - krótki opis, może wraz z prawdziwą historią/cechami pojazdu, link do pobrania i link do wątku w teście. Mniejsze dodatki byłyby agregowane do podsumowań miesiąca. Artykuły dopuszczałyby swoje własne galerie oraz zdjęcia na pełną szerokość artykułu. Ale na artykuły przyjdzie jeszcze czas. Na razie załączam obecny stan i wracam do pracy.

https://eu07.pl/userfiles/22592/maszyna_page.zip

71
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 12:33:00 »
zachować obecną stylistykę nagłówka strony
A jednym z głównych założeń nie jest pozbycie się obecnego motywu z przestarzałą zgnitozielenią? Imo na screenie Jakuba i tak jej za wiele. Jak musi być, to prędzej widziałbym coś takiego. Obrazek z lokomotywą można podmienić, może być nawet ta 424, tylko może niekoniecznie na lewitujących torach.

72
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 11:55:01 »
Cześć!

Fajny projekt, bardzo mi się podoba ze strony wizualnej. Pomysł z formą bloga - o ile ma tak być - jest też niezłym, bo można pisać DevLogi do niektórych projektów, może o drastycznie zniwelowało ilość pytań o aktualizacje i projekty.

Podpinaj hiperłącza, dla mnie można wrzucać :D

Pozdrawiam!
Maciek

PS. Mogę coś tam pisać, problemów z ortografią czy interpunkcją nie mam :D

73
WWW / Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 05:06:12 »
Proste pytania:
1. Rozwijać to dalej?
2. Co zmienić?

(autorzy wykorzystanych screenów: @Kolej w Polsce, @x_Zielu, @DieselPower, @Maciek Kolejarz)

74
Generalnie to tak, patronite by się tutaj przydał, nie ukrywam, że ja na przykład mniejszą część swojego czasu zacząłem poświęcać robieniu sklejek do Trainza, bo tam za to dostaję ekwiwalent pieniężny, dzięki któremu np. mogę sobie z takich środków raz w miesiącu kupić grę czy kilka książek. Czy patronite byłby dobrym pomysłem? Pewnie tak, i myślę, że możnaby śmiało o tym pomyśleć.
Miłosz Dorsz swego czasu założył Patronite i uzyskał aż 0 wpłat o łącznej wartości 0,00 zł. Może zbyt mało było to promowane, bo tylko w wątku, ale zainteresowanie może wcale nie być duże - nie mówiąc już o podziale uzyskanej kwoty.
Mimo to można spróbować jeszcze raz jeżeli odpowiednio się to wypromuje - patrz niżej.

1) Szata graficzna strony - kiedyś i niejednokrotnie moja mama mówiła mi, że człowieka można poznać po butach… Jaki to ma związek z Maszyną? Moim zdaniem szatę graficzną strony należałoby conajmniej odświeżyć bądź stworzyć od nowa w jakimś bardziej nowocześniejszym systemie, na przykład w Wordpressie. Dałoby to trochę lepszy odbiór symulatora i możliwości byłyby większe.
Nie wiem czy tutaj pisałem, ale też mam pomysł na przebudowę strony głównej i tam wrzucać aktualności. Obecną zawartość strony głównej wrzucić w podstronę "O projekcie" albo gdzieś. Na Facebooka nie każdy zagląda i ma świadomość jego istnienia. Jeżeli na stronie głównej MaSzyny będą informacje o pracach nad projektami, ogłoszenia, jakieś wyróżnienia itp. będziemy w stanie sprawić, że człowiek wchodząc na stronę symulatora będzie widział, że wbrew pozorom MaSzyna jeszcze trochę tętni życiem.

2) Discord - dzisiaj w prawie każdej społeczności obecny jest Discord, pozwalający nawet na stworzenie forum… Platforma darmowa, nie wymagająca jakiejkolwiek większej wiedzy do jej stworzenia. Moglibyśmy rozważyć opcję usunięcia Mattermosta, choć wiem i zdaję sobie z tego sprawę, że jest tam sporo cennych informacji… To również poprawiłoby wizerunek symulatora…
W sumie nie wiem, w teorii oficjalnego Discorda MaSzyny nie ma "bo nie", niby jest Mattermost, chociaż do najstabilniejszych nie należy. "Nie można zapisać tokena" chociażby, co z powodu nieaktywności Milka potrafi uziemić czat na ponad tydzień. Ponadto czat zepsuł sobie reputację przez ciągłe spiny, afery i trollowanie. Niby mieliśmy Maskotki Forum ale potem te osoby wracały i było to samo. Teraz już mało kto zagląda. No i w sumie na Discordzie masz od razu wszystkie serwery, więc jak korzysta się z Discorda to można od razu zobaczyć co nowego. Na czat trzeba specjalnie kliknąć, żeby wejść.

No i na koniec ogólnie. Poziom jakiś musimy zachować, ale w obecnej sytuacji kadrowej perfekcjonizm nas zabije. Musimy trochę zluzować.

75
4) Darowizny imienne - coś w stylu patronite.
Szczerze mówiąc, to aż się dziwię, że do tej pory nie sięgnięto po tą formę wspierania twórców. Wymagania co do modeli rosną, poprzeczka idzie coraz wyżej- a z tym wszystkim idzie czas potrzebny na modelowanie. Wiem, że do wykonania niektórych modeli konieczny był zakup materiałów (albo wręcz oprogramowania jak Substance Painter) z własnej kieszeni. Dane odnośnie terenu do tras kosztują. Paliwo zużyte na objazd świata w poszukiwaniu zdjęć na obiekty kosztuje. Dodawanie nowych rzeczy do exe może kosztuje 0$, ale czas na to poświęcony też się liczy... Czy zwykłe "dziękuje, dodatek jest super" wystarczy? Mamy dziwne czasy, gdzie życie jest drogie, czasu ciągle brakuje a byle streamer z byle jaką treścią dostaje datki od widzów. Na portalu X (dawny Twitter) z kolei chyba co drugi obserwowany przeze mnie użytkownik żebrze wręcz o "postawienie kawy" albo wpłacenie datku na Patronite. Tak, dajcie kasę za kilka postów żywcem skopiowanych z jakiejś zagranicznej strony i wrzuconych w translator. Za takie coś nie zapłacę, ale postawić kawę albo wrzucić kilka dyszek raz na miesiąc twórcy, który daje nam tutaj wszystkim bardzo wartościową zawartość? Czemu nie. To chyba jedyna forma "komercjonalizacji" Maszyny, która jest jako tako realna.
Ps. Chyba ideałem byłoby założenie jakiegoś stowarzyszenia, które Maszynę wzięłoby pod swoje skrzydła. Nie ukrywam, że model funkcjonowania TD2, z jego finansowaniem i przejrzystym (no, dość przejrzystym) rozliczaniem mi się podoba.

76
Witam.

Moim skromnym zdaniem jest źle, niestety po wielu chwilach zastanowienia, nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie „Quo vadis Maszyna”, bo sytuacja jest na tyle tragiczna, że deweloperów została garstka.
Z Maszyną jestem już 8 lat, tylko 6 jestem tutaj na forum, mniej lub bardziej aktywny. Doskonale pamiętam 2018 rok, kiedy to zarejestrowałem się na forum… Maszyna żyła pełnią życia… Cały czas były prowadzone dyskusje na Mattermoście, na forum też było tego więcej… Dzisiaj mamy 2024 rok, według tego, co napisał Zielu osób, które chcą pracować dla Maszyny jest prawdę mówiąc garstka, a odnoszę wrażenie, że z tygodnia na tydzień jest nas co raz mniej…

Należałoby sobie zadać kilka pytań…
1) Kim i czym jako projekt jesteśmy? - Jesteśmy grupą hobbystów tworzących symulator polskich kolei, jesteśmy grupą nonprofit, która poświęca swój wolny czas i wysiłek na stworzenie nowych rzeczy i usprawnień do programu, więc po co wspominacie TD2, SR, skoro są to inne projekty mające całkiem inne cele niż nasze? Czas najwyższy postawić mur i rozdzielić TD i SR od Maszyny, to też poniekąd był powód odejścia kilkunastu osób…

2) Co chcemy osiągnąć? - chcemy jak najdokładniej odwzorować polską kolej, chcemy, aby każdy element działał tak, jak jest to w realu.

Drodzy Państwo, nie ma sensu rozwodzić się nad ilością powstałych tekstur do siódemek… Należy jednak zastanowić się co zrobić dalej, co sprawi, że Maszyna zyska „drugie życie”… Proponowałbym zacząć od najprostszych rzeczy…

1) Szata graficzna strony - kiedyś i niejednokrotnie moja mama mówiła mi, że człowieka można poznać po butach… Jaki to ma związek z Maszyną? Moim zdaniem szatę graficzną strony należałoby conajmniej odświeżyć bądź stworzyć od nowa w jakimś bardziej nowocześniejszym systemie, na przykład w Wordpressie. Dałoby to trochę lepszy odbiór symulatora i możliwości byłyby większe.

2) Discord - dzisiaj w prawie każdej społeczności obecny jest Discord, pozwalający nawet na stworzenie forum… Platforma darmowa, nie wymagająca jakiejkolwiek większej wiedzy do jej stworzenia. Moglibyśmy rozważyć opcję usunięcia Mattermosta, choć wiem i zdaję sobie z tego sprawę, że jest tam sporo cennych informacji… To również poprawiłoby wizerunek symulatora…

3) Postawienie na jakość, nie na ilość -nawiązuje teraz do update’ów - róbmy je częściej, co kwartał, ale nie wypuszczajmy pobugowanego i niedopracowanego materiału. Chyba ten podpunkt jest jasny :)

Na koniec bardzo ważne pytanie, czy chcemy aby projekt przeżył i aby wrócił do dawnych czasów świetności?
Tak, ja chcę. Chcę, aby projekt przeżył. Szkoda byłoby zaprzepaścić czas poświęcony projektowi… Cieszę się, że się w końcu spiąłem i rozpocząłem nowy, pierwszy projekt… Swoją drogą nie spotkałem się z odrzuceniem, JAN21 i Sm42_Driver bardzo szczegółowo odpowiadali na moje pytania, za co bardzo dziękuję. Oczywiście czynię kolejne kroki, aby moja cegielnia była jakościowo jak najlepsza.

Jeżeli również i wy chcecie, aby projekt przeżył, należy również dorzucić swoją cegiełkę, bo innej opcji nie ma. Szczevel administracyjny również wreszcie musi podjąć odpowiednie kroki… Bez nich projekt też zginie…

No step back, go forward!

77
Koledzy, ale proszę się nie dawać trollowi (albo fanbojowi?). Przecież to kolejny jego post o tym samym: nic nowego nie powstaje za wyjątkiem malowań, projekt umarł, najlepiej go porzucić i zrobić coś innego (AKA przejść do Simraila), "SzaMyna jezd bszytka" (co z tego, że takie Zusi3 jest jeszcze brzydsze a mimo to jest uważane za jeden z lepszych jak nie najlepszych symulatorów) itd...

A, no tak, Simrail. No przecież.
W TD2 był model wspierania finansowego poprzez suportera. Tam też był spory rozłam.

Bo w projektach hobbistycznych zawsze będzie ten sam efekt jak dochodzi piniundz, stąd albo są kompletnie darmowe, albo mają system darowizn by utrzymywać serwery potrzebne do grania.

78
Ale można też się wziąć w garść, założyć firmę, opracować plan i politykę działania, zdobyć odpowiednie dofinansowania motywujące rozwijanie projektu, podzielić obowiązki między zaufanych ludzi, nie odcinać się od kontaktu z graczami w sprawach merytorycznych. I może raz na zawsze skończyłby się problem egzystencjalny. MaSZyna ma ogromny potencjał - przynajmniej miała największą przewagę pod względem dopracowania fizyki i możliwości wyprowadzenia tego pod przełączniki na pulpicie. To było ogromne "woow".

Tak jakby już gdzieś to słyszałem. A, no tak, Simrail. No przecież.

79
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Stycznia 2024, 13:50:29 »
Paczka FDM (E181 121, węglarki SRR) zdjęcia w RAWIE

-> https://eu07.pl/userfiles/28087/Paka%20FDM.rar <-

80
Musisz odszukać w fiz i usunąć linijkę Switches: Pantograph=Impulse

81
Poszukuję, chcę zrobić / Nowe syreny
« dnia: 19 Stycznia 2024, 23:33:09 »
Dobry wieczór wszystkim. Poszukuje nagrań syren nagranych z kabin, ponieważ chcę zrobić kilka nowych syren do symulatora. Najlepiej żeby nagrania pochodziły z ET22 lub EP/EU07. Od pewnego czasu poszukuje takich nagrań lecz większość które mam, nie zbyt się nadają przez słyszalne dźwięki otoczenia. Dlatego proszę was o pomoc. Był bym bardzo wdzięczny jeżeli ktoś się ze mną podzieli nagraniem lub nagraniami. Nie jestem bardzo doświadczonym w tworzeniu czegoś do symulatora, ale chcę w końcu zrobić coś swojego, ponieważ satysfakcja z tego jest dwa razy większa niż pobranie od kogoś czegoś gotowego. :))

82
Na warsztacie / Quark: zapętlenie
« dnia: 19 Stycznia 2024, 20:12:44 »
Po 11 latach wróciłem do realizacji pomysłu zapętlenia ruchu na Quarku. Niestety, problemy zostały te same, czyli dalej nie wiem, ile czasu powinno być przeznaczone na zmianę kierunku jazdy na stacji końcowej i czy rozkłady mają sens. Dostałem tylko propozycję, żeby takt ruchu na dolnej trasie wydłużyć z 30 minut do 60, a na górnej z 20 do 30 (albo może 40, nie pamiętam). Po paru godzinach kombinowania i testów udało mi się zrobić takie przydzielanie rozkładów w Koniewicach, że EZT po otrzymaniu rozkładu i wyjazdu na semaforze nie jadą w kierunku budynku dworca w celu permanentnego utknięcia tam ani zrobienia dodatkowych kilku minut opóźnienia w związku z podjechaniem pod budynek i powrót. Niemniej jednak są dalsze problemy, którym należy się przyjrzeć i jakoś systemowo zaradzić.
  • W Skwarkach robi się korek na torach postojowych. Niby podane jest Ms2 w stronę peronów, ale dwa EZT są jakby ze sobą sklejone i nie wiadomo, co się stało i dlaczego to stoi. Tzn. nie przyglądałem się temu, bo większa kaszana się robiła w Koniewicach i postanowiłem to w pierwszej kolejności zdebugować, podczas gdy tory postojowe w Skwarkach wydawały się działać dobrze, przynajmniej dla kilku początkowych pociągów (łącznie z pierwszymi odstawianymi tam po zakończeniu trasy). Wyjazdy z torów postojowych przerobiłem na Ms2 (wcześniej musiało być Sz, aby ruszyć składy z miejsca). Składy w Skwarkach dostają rozkłady poprzez tory przy peronie, z torów postojowych wjeżdżają na rozkład dojazdowy do peronu. Próbowałem kiedyś dać od razu rozkłady na trasę, ale coś z tym nie działało i pozostawiłem poprzednie rozwiązanie.
  • W Koniewicach jest konflikt rozkładów około 6:48, dwa pociągi chcą wyjechać o tym samym czasie. Nawet gdyby opóźnić jednego, to i tak wejdzie on w kolizję odjazdu pośpiesznego, więc trzeba to przemyśleć.
  • Również w Koniewicach, około 7:17, spotykają się dwa pociągi dolnej trasy, które nie mają się jak wyminąć. Ruch jest jakby do około 7:00 (dojazd pośpiesznego do Skwarek), ale chciałbym wydłużyć zapętlenie tak do 9:00...
  • W Jelonkowie pociąg kończący bieg powinien wjechać na tor północny (lewy od Dejaw patrząc) i tam dostać rozkład powrotny z czasem odjazdu po kilku minutach. Z jakiegoś powodu jeden z pociągów skończył bieg na południowym torze (prawym). Tzn. jest tam obsługa, że jak północny jest zajęty, to wjeżdża na południowy, ale powinien tylko jeden na raz dojeżdżać. Być może to skutek opóźnień w Skwarkach oraz na mijankach dolnej trasy, które nie są przystosowane do cyklu 30 minut.
  • Zarówno w Skwarkach jak i w Koniewicach manewry lokomotyw ze składami opóźniają ruch EZT. Należałoby zminimalizować te konflikty do sytuacji ewentualnego opóźnienia pociągów na trasie. Wydaje mi się, że w pierwotnej wersji tych konfliktów nie było, ale pojawiły się w miarę wprowadzania różnych modyfikacji (inny czas uruchomienia taboru, przebudowy torów).
  • Zasadniczo chciałbym na północ od Dejaw wydłużyć linię dwutorową, a jednotorową na północ od Jelonkowa i tam przenieść ruch EZT. Natomiast na dolnej trasie zdjąć sieć trakcyjną i puścić tam szynobusy (albo przywrócić SU45 z wagonami). Więc wymyślając lepszy obieg taboru można się nie sugerować obecnym stanem na dolnej trasie. W sumie można dopiąć Tarniowo2 i wydłużyć tam szynobusy z Koniewic, a te ze Skwarek kończyć w WKD albo Drożdżowni.
  • Jeśli ktoś ma inne propozycje, w miarę proste do wykonania, to postaram się je uwzględnić. Chodzi mi po głowie "prostowanie" torów na północ od WK, dojazd do Drożdżowni od południa, wstawienie Chomikowa na północ od Dejaw, ale może jeszcze coś ciekawego da się docisnąć?

W załączeniu wstępna wersja poprawionych skryptów sterujących dla Skwarek i Dejaw oraz główny plik sterowania ruchem ze zmianami. Do wypakowania do scenery\quark\, najlepiej po wcześniejszym zrobieniu kopii dotychczasowych plików. Obecna wersja nie używa Sz, w związku z czym jest obojętne, czy tarcze zaporowe mają event _Sz1, czy nie. Również zapalanie S1 z nieusuwaniem komend wpisanych do semafora jest robione na poziomie skryptu sterującego stacją.

83
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Stycznia 2024, 18:17:45 »
ET22-895'23 (bok + czoło skos)

----> https://eu07.pl/userfiles/28087/ET22-895%2723.rar <---

84
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 09 Stycznia 2024, 22:39:28 »
Czy w Leosinie zapowiadac na stacji bedzie Young Leosia?

85
Na warsztacie / Sceneria Tomaszewo
« dnia: 09 Stycznia 2024, 15:58:36 »
Linki:
mapka scenerii: https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_schemat.jpg
galeria screenów: https://drive.google.com/drive/folders/1UhjK5SfBgSxjP085-vdi50J2JF50yCv6?usp=drive_link
sceneria do pobrania: pobierz scenerię


Cześć,
od około dwóch lat samodzielnie pracuję nad kolejną swoją scenerią fikcyjną o nazwie -Tomaszewo-. Jest to osobna sceneria, zatem w przeciwieństwie do Wrzosów nie jest łącznikiem innej scenerii. Poziomem wykonania można ją porównać z Wrzosami, które wydałem parę lat temu. Odbiega zatem pod tym względem od projektów prowadzonych przez pozostałych kolegów (mówię o Bieszczadach, Całkowie v2, Cukrowni Glinojeck itd.) W załączniku wysyłam listę punktów na scenerii wraz z prędkościami na linii i kilometrażem.

Składa się z dwóch fikcyjnych linii kolejowych o łącznej długości ~145 km szlaku, w tym:
- 140 km linii typu magistralnego, dwutorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 100-160 km/h, wyposażonej w samoczynną dwukierunkową blokadę liniową 3/4 -stawną (typy SS/4SS).
- 5 km linii typu lokalnego, jednotorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 80-100 km/h która łączy stację końcową z ośrodkiem wypoczynkowym nad jeziorem.

Ostatnie ~10 kilometrów scenerii (podg. Korty - Leosin) to podział linii na 2 układy: podmiejski gdzie mamy 4 przystanki osobowe oraz dalekobieżny / towarowy gdzie nie mamy przystanków osobowych.

Układy torowe stacji na linii magistralnej były wzorowane na stacjach realnych: Tłuszcz, Tomaszów Maz., Kłomnice, Widzów Teklinów, Zduńska Wola, Wronki, Dąbrowa Górnicza, Nasielsk, Strzałkowo, Koluszki. Nie oznacza to odwzorowania stacji 1:1, a ich układy torowe posłużyły mi za wzór.

Obecnie jest ona na następującym etapie:
- gotowy układ torowy, przypisane wskaźniki i semafory, TOP-y
- uruchomiona SBL
- teren oraz roślinność na większości scenerii
- układ drogowy i ruch aut, w tym ruch aut na przejazdach kolejowych wstrzymywany przez opuszczenie rogatek
- wszystkie przejazdy są obsługiwane automatycznie przez nadjeżdżający pociąg, na każdym przejeździe jest ruch aut
- większość modeli budynków na scenerii ma wersję z nocnym oświetleniem

Brakuje:
- sieć trakcyjna
- tekstury tabliczek dla SBL, TOP
- SHP
- dopracowanego otoczenia (roślinność, modele otoczenia)
- scenariuszy

Sceneria jest płaska, natomiast w odróżnieniu od Wrzosów teren dookoła jest już nieco bardziej zróżnicowany.

Link do galerii screenów na moim dysku: https://drive.google.com/drive/folders/1UhjK5SfBgSxjP085-vdi50J2JF50yCv6?usp=drive_link

Przedstawiam również rozkłady jazdy. Dla pociągu pospiesznego / ekspresu przejazd całej scenerii wyniesie około 70 minut, a dla pociągu osobowego 115 minut.
Pociąg pospieszny:
_________________________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociagu                            | EIE5401            ]
[ Kategoria                                         | EIC                ]
[ Nazwa pociągu                                     | Premium            ]
[___________________________________________________|____________________]
[                                                   | Kaletnik           ]
[ Relacja pociagu                                   | Leosin             ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego                     | 148%               ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy                     | EP09 335           ]
[___________________________________________________|____________________]
[ 187.700  | 130 | KALETNIK                         2  13.55   | 1       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,H,SS            2  14.00   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 196.600  |     | Młynów_podg                      2    |     | 6       ]
[          |     |      R2,H,RT,PP                  2  14.06   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 198.800  |     | Emilianowo_stth                  2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,PP            2  14.07   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 203.600  |     | Tomaszewo                        2    |     | 3       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,PP              2  14.10   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 208.100  |     | Czerepy_podg                     2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,SS            2  14.12   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 216.950  | 140 | Komnice                          2    |     | 5       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  14.17   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 232.250  |     | Witnica_stth                     2    |     | 8       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZSM-Rp,SS           2  14.25   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 246.550  |     | Sadkowice_podg                   2    |     | 6       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  12.31   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 250.700  |     | Grabina                          2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.33   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 255.900  |     | Lipka_pb                         2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.35   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 263.400  | 120 | Rypinek_Brzesk_podg              2    |     | 4       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,PP            2  14.39   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 267.000  |     | RYPINEK                          2  14.41   | 2       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H,SS         2  14.42   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 278.050  | 140 | Kaczyce                          2    |     | 7       ]
[          |     |      R2,H,RT,4SS                 2  14.49   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 291.300  | 160 | Orzechowo_Miasto                 2    |     | 5       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZSM-O,4SS           2  14.54   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 297.050  |     | ORZECHOWO                        2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,4SS             2  14.56   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 307.750  |     | Borkowice                        2    |     | 5       ]
[          |     |      R2,H,RT,4SS                 2  15.01   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 314.150  |     | Korty_podg                       2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Le,4SS           2  15.03   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 324.798  |     | Leosin_LeB                       2    |     | 4       ]
[          |     |      R2,H                        2  15.07   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 326.702  | 120 | LEOSIN                           2  15.09   | 2       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H            2    |     |         ]
[__________|_____|__________________________________2__________|_________]

Pociąg osobowy:
_________________________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociagu                            | ROJ41308           ]
[ Kategoria                                         | Os                 ]
[ Nazwa pociągu                                     | Regio              ]
[___________________________________________________|____________________]
[                                                   | Leosin             ]
[ Relacja pociagu                                   | Kaletnik           ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego                     | 138%               ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy                     | 36WEa 260          ]
[___________________________________________________|____________________]
[  91.151  | 120 | LEOSIN                           2  13.50   | 3       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H,4SS        2  14.00   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  89.243  |     | Leosin_LeB                       2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H                        2  14.02   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  86.660  |     | Leosin_Jerzyce                   2  14.03.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.04   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  84.880  |     | Leosin_Zawodzie                  2  14.05.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.06   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  82.910  |     | Leosin_Zachodni                  2  14.08   | 2       ]
[          |     |      po                          2  14.08.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  80.950  |     | Stary_Leosin                     2  14.10.5 | 2       ]
[          |     |      po                          2  14.11   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 208.100  |     | Korty_podg                       2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Le,4SS           2  14.13   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 307.750  | 160 | Borkowice                        2  14.16   | 4       ]
[          |     |      R2,H,RT,4SS                 2  14.17   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 302.050  |     | Nowa_Zimnica                     2  14.20.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.21   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 297.050  |     | ORZECHOWO                        2  14.24.5 | 3       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,4SS             2  14.25.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 291.300  |     | Orzechowo_Miasto                 2  14.29   | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZSM-O,4SS           2  14.30   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 282.300  |     | Byczyna                          2  14.34.5 | 4       ]
[          |     |      po                          2  14.35   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 278.050  |     | Kaczyce                          2  14.38   | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  14.39   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 275.550  | 140 | Kaczyce_Fabryczne                2  14.41.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.42   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 272.600  |     | Grabowiec                        2  14.44.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.45   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 267.000  |     | RYPINEK                          2  14.49   | 4       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H,PP         2  14.50   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 263.400  | 120 | Rypinek_Brzesk_podg              2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.52   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 261.300  |     | Rypinek_Miasto                   2  14.53.5 | 2       ]
[          |     |      po                          2  14.54   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 255.900  |     | Lipka_pb                         2    |     | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.57.5 |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 254.800  | 140 | Grabina_Las                      2  14.58.5 | 1       ]
[          |     |      po                          2  14.59   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 250.700  |     | Grabina                          2  15.01.5 | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  15.02   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 247.050  |     | Sadkowice                        2  15.05   | 2       ]
[          |     |      po                          2  15.05.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 246.550  |     | Sadkowice_podg                   2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  15.06   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 240.050  |     | Chrusty                          2  15.09.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.10   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 237.500  |     | Kamienna_Wola                    2  15.12.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.13   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 233.150  |     | Witnica_Miasto                   2  15.16   | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.17   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 232.250  |     | Witnica_stth                     2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  15.18   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 224.950  |     | Wielichowo                       2  15.21.5 | 4       ]
[          |     |      po                          2  15.22   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 222.650  |     | Brody                            2  15.24   | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.24.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 216.950  |     | Komnice                          2  15.28   | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  15.29   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 213.350  |     | Tomaszewo_Wschodnie              2  15.31.5 | 2       ]
[          |     |      po                          2  15.32   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 208.100  |     | Czerepy_podg                     2    |     | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,PP            2  15.35   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 207.120  | 130 | Tomaszewo_Zalew                  2  15.36   | 1       ]
[          |     |      po                          2  15.36.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 203.600  |     | Tomaszewo                        2  15.39   | 2       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,PP              2  15.40   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 201.200  |     | Grodzisk                 2  15.42   | 2       ]
[          |     |      po                          2  15.42.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 198.800  |     | Emilianowo_stth                  2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,PP            2  15.44   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 196.600  |     | Młynów_podg                      2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  15.45   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 196.000  |     | Młynów                           2  15.46   | 1       ]
[          |     |      po                          2  15.46.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 192.000  |     | Kaletnik_Śródmieście             2  15.49.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.50   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 187.700  |     | KALETNIK                         2  15.54   | 4       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,H               2    |     |         ]
[__________|_____|__________________________________2__________|_________]

Plan na najbliższe miesiące mam następujący:
1) publikacja pierwszej wersji scenerii w dziale zamkniętym, poprawienie błędów, wywieszenie sieci trakcyjnej, napisanie scenariuszy, dobudowanie otoczenia w miejscach gdzie go brakuje
2) etap "otwatych testów" w tym wątku i dalsze poprawki
3) publikacja poprzez dorzucenie scenerii do repozytorium

86
WWW / Odp: Życzenia noworoczne 2024!
« dnia: 07 Stycznia 2024, 17:57:26 »
Korzystając z okazji (oraz z racji iż mam zablokowany dostęp do czatu) chciałbym tutaj dołączyć się do życzeń noworocznych, a także życzyć Państwu zdrowych i wesołych dzisiejszych Świąt Bożego Narodzenia, niech nowonarodzony Chrystus prowadzi Was bezpiecznie przez życie.

Christos Rożdajetsia ! Sławitie Jego ! ☦️

87
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 06 Stycznia 2024, 19:46:29 »
Jaki tytuł przysługuje w takim razie za namalowanie czoła, ale także całej tekstury w sumie bez żadnych fototex?
Podaj adres to Ci kwiaty wyślę misiu kolorowy <3

88
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 05 Stycznia 2024, 15:14:46 »
Co wątek gdy się wspomina o innych symulatorach jest przytaczany "koniec Maszyny, proszę się rozejść, nie warto robić cokolwiek, paczajcie jak inni robio to lepiej, to koniec, najlepiej sobie wszyscy idźcie". Nie wiem co się działo za kurtyną, pokłócili się tam wszyscy czy co, ale efekt jest taki, że to jest jawne sabotowanie i chęć przymusowego zakończenia hobbistycznego projektu przez swoje, i tylko swoje widzimisię.

Śledziłem kilka takich projektów, ale tylko tutaj to występuję. Wszędzie jak ktoś z jakiś przyczyn nie mógł albo już nie chciał robić nic, to po prostu odchodził, bez mlaskania i użalania się. Jest taki mod do Battlefielda 2, Project Reality, który powstał jakoś w 2004 roku i nadal jest rozwijany. Mało tego, osoby robiące tego moda nawet zmieniali trochę silnik i wiele rzeczy uważane za "hardcoded" zdołali w większym czy mniejszym stopniu zmienić. Każdy były deweloper ma rangę na forum. Jest takich kont 161 i nie widziałem wysypu pesymizmu jak tutaj. Tak, każda zmiana w rozgrywce zawsze powodowała jakiś szum, co oczywiste, ale nawet jak osoby zajmujące się tym modem postanowiły zrobić płatną grę Squad, to NIGDZIE nie było "Project Reality to syf, dajcie se spokój, przecież macie Squada, macie Hell Let Loose, paczcie, oni mogo, oni lepiej robio, silnik BF2 się nie nadaje, olejcie to". Zamiast tego nadal są tam prowadzone prace przez ludzi, co chcą to robić dla ludzi, co chcą w to grać.

Drugi projekt to Darkest Hour do jeszcze mniej popularnej gry Red Orchestra z 2006 roku. Tam nawet w pewnym momencie cała ekipa deweloperska się zmieniła i tam jest jeszcze lepiej, bo robią tam nowości dla zaledwie garstki osób (jeden niepełny serwer jest zawsze w weekendy - czy tak 40 osób). Więc się ogarnijcie.

89
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 15:04:45 »
Eh, a miałem nie karmić trolla...

9707 zarejestrowanych użytkowników i nikt oprócz kilkunastu użytkowników nie potrafi tego opanować. A gdyby było to takie proste jak mówisz - to od 2001 roku mielibyśmy całą Polskę w symulatorze :D

Gdyby to było takie proste, to taki Simrail nie miałby obsuwy o dwa lata plus nie byłoby rocznego okresu wczesnego dostępu :P Przecież to takie proste położyć tor, powiesić druty, zrobić modele obiektów (SR ma z generatora praktycznie każdy domek za wyjątkiem nastawni, stacji i peronów oraz obiektów charakterystycznych jak galeria w Katowicach czy Stadion Narodowy). To chyba w TD2 więcej powstało niż w SR przez ten czas.

Co do jeszcze tego podejścia, że SR ma jakąś "inną politykę", prawdopodobnie lepszą wnioskując po tym, że co chwila jest to przytaczane, to tylko pokazuje niezrozumienie czym jest komercyjny produkt, a czym jest projekt społecznościowy robiony przez miłośników w wolnym czasie... albo zwykły trolling.

90
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 13:36:16 »
Odpowiadam Malinie - nie umiem tu cytować fragmentu, pokazuje cały tekst.

"Długie trasy źle.."

Napisałem to przez kontekst braku rozkładu jazdy. To jest symulacja, czyli coś co przedstawia, albo naśladuje coś realnego. Ciężko się jedzie, jak się nie zna prędkości, kanałów. Żeby tego się nauczyć na pamięć, musiałbym poświęcić mnóstwo czasu, którego człowiek pracujący i posiadający rodzinę nie ma. Nie wspominam o słabej widoczności oznakowania...

"W 2004 roku w Maszynie też wsiadało się i jechało, dopiero później można było coś tam więcej podziałać ;)"

Porównujesz coś robione w 2004 roku, bezpłatnie, przez garstkę miłośników, to płatnego programu tworzonego po 2020 roku..? To jest gigantyczna przepaść...,

Odpowiadam Maciejowi M:

"A zapoznałeś się z tym?

Uwaga: ta gra, która jest oferowana w formie wczesnego dostępu, nie została jeszcze ukończona i do momentu pełnego wydania może ulec zmianom. Jeśli gra w jej obecnym stanie nie interesuje cię, sugerujemy poczekać, aż prace nad grą zostaną ukończone. Dowiedz się więcej.

Twórcy biją po oczach komunikatami "Wczesny dostęp" zarówno na Steam jak i każdorazowo po uruchomieniu gry. Dlatego też cena za grę jest we wczesnym dostępie niska. Trzeba więc liczyć się z tym, że będą błędy, niedociągnięcia. A te uwagi, które zgłaszałeś powinieneś w pierwszej kolejności zgłosić twórcom. Taka jest idea "wczesnego dostępu"."


To oznacza, że nie mam prawa tego krytykować?
To kosztuje 150 zł, bez promocji, więc nie jest to kilo mąki...
Nie czepiam się grafiki, nie czepiam się 58 kilometra linii xx, bo brakuje tam kwiatka i brzozy po prawej stronie. Jednak kompletna pustka na torowiskach jest chyba mało realistyczna. Skoro nie było problemów z umieszczeniem banerów, źle podpowiadających graczowi (takie też są !!!), to chyba nie było problemów z postawieniem składu na jakimś bocznym torze. O dynamicznym składzie to już nie wspomnę....

Odpowiadam Malinie:

"Nie bije bo nie ma pustych pól oklejonych teksturą drzewek, bo nie ma 350 tekstur EU07, bo są realne linie mające początek w rzeczywistym punkcie A i koniec w rzeczywistym punkcie B? Można być fanatycznym wyznawcą jednego słusznego tytułu ale gdyby nie Wrzosy i linia 053 (swoją drogą nazwa scenerii wyczarowana jak królik z cylindra - ale to już czepialstwo) to jedyne co można by zaproponować potencjalnemu użytkownikowi to: albo nakazać się cieszyć z jazdy po pustym terenie z ułożonym torowiskiem obłożonym teksturą drzewek i krzewów, albo odesłać go do... ;) Maszyna na Steami'e już jest od kil... a nie - są tylko screeny, multiplayer też dzia... a nie nie działa, ale za to są nowe modele i tekstury trawek, drzewek oraz paczki całościowe pełne skórek. "

W dalszym ciągu jest to porównanie komercyjnego produktu, do produktu darmowego robionego, przez garstkę hobbystów. Niestety to ten darmowy ma pociągi mnie mijające, to ten darmowy ma rozkłady jazdy z prawdziwego zdarzenia. Dzięki temu darmowemu, przejechałem "prawdziwy" symulator ET22. Ciekawe, że w tym "prawdziwym" symulatorze, też nie mijałem się z żadnym pociągiem... Podobieństwo? Przypadek?
Mam kolegę, który nigdy nie chciał próbować "jeździć"  w "Maszynie". Nie chciał, bo za trudna... Kupił Simraila, bo ma tu wszystko podane na tacy.  I jest uchachany... Dla niego ważne jest to, że można uchylić okno w części pasażerskiej EN57... Dla niego ważne są screeny.. Na światłach nie musi się znać, bo podpowiadacz jest.

Tłumaczenie wszystkiego wczesnym dostępem..? Mogli podejrzeć bezpłatną, konkurencję... Od 2004 roku jest dostępna :-))))

Nie stwierdza, że SimRail jest do dupy. Stwierdziłem, że ma zbyt rażące niedociągnięcia, aby mnie porwać. Rechot żab, po otwarciu okna mnie nie przekonuje, wobec apokaliptycznej pustki na torowiskach.




 


 


Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8