Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - x_Zielu

Strony: 1 [2] 3 4 ... 7
31
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa spalinowa S-200
« dnia: 13 Lutego 2024, 22:07:19 »
Bez podstawowej wiedzy  na temat modelowania obiektów  3D w Blenderze bądź  3DS Max nawet nie podchodzę do twojej propozycji na poważnie.  Zacznij od podstawowych modeli 3d i ich oteksturowania bądź  ewentualnego pomalowania w substance painterze (bądź  innych) i wtedy możemy pogadać.

32
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 12 Lutego 2024, 19:05:55 »
Przecież w tytule scenariusza, który uruchamiasz (linia 107 południe) WYRAŹNIE jest napisane, że obejmuje linię kolejową 107. Ona kończy się właśnie w Zagórzu.

Fiat nie powinien być dostępny na tym scenariuszu do prowadzenia, prawdopodobnie masz zaznaczoną opcję "Pokazuj pociągi AI" w Starterze i dlatego ci się pokazuje w liście składów.

33
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 11 Lutego 2024, 11:54:08 »
Paczka SKPLów.
SM42-1107
SM42-678
3E-100-063-1

Wszystkie loki po jednym boku.

https://eu07.pl/userfiles/9295/skpl_pack.rar

34
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 10 Lutego 2024, 22:41:00 »
Ogólnie temat zakazu fotografowania jest poroniony całkowicie. Dlaczego? A no dlatego, że przed wprowadzeniem zakazu - szpiedzy niezależnie jakiego pochodzenia - mogli uwiecznić i zapewne już dawno to zrobili - nie tylko infrastrukturę krytyczną. A tu nagle wjeżdża na białym koniu ustawa o zakazie fotografowania i obronie ojczyzny. To tak jakby wezwać strażaków do pożaru, który gasiliby benzyną albo inną substancją łatwopalną. Polityka jest niezmienna od 40 lat. Czy to będą ci czy tamci - nic się nie zmieni. Najgorsze jednak jest to że zwykły Kowalski z aparatem fotografujący lokomotywę jest potencjalnym szpiegiem, może trafić do aresztu i otrzymać w pakiecie grzywnę a rakiety braci niebiesko-żółtych wlatują do Polski, zabijają ludzi i winnych nie ma.
Wszystkie przetargi, które prowadziła PLK i to nie tylko te na modernizację infrastruktury zawierały komplety załączników w których była dokumentacja fotograficzna, schematy urządzeń SRK, profile linii i inne cuda. Ale nagle to utajniono - uważając, że do tego czasu nikt sobie tego nie pobrał na dyski i nie zarchiwizował. Były to dane publicznie dostępne - bez podawania haseł, loginów.

35
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 10 Lutego 2024, 22:18:47 »
Trochę dużo jeżdżenia po politykach, jakby to oni mieli faktycznie jakiś wpływ. Nieco odrzuca od oglądania dalszej części filmu, bo sprawia wrażenie mniej rzeczowego. Podrzędna kadra MONu w większości zapewne się nie zmienia, pracownicy dostali rok temu zlecenie, żeby wykonać wzór tabliczki i określić jej sposób rozwieszenia, bla bla bla, i na spokojnie sobie to zlecenie wykonywali, bo każdy na wyższym szczeblu pewnie już o tym zapomniał. Projekt jest dopiero w pierwszej fazie i musi jeszcze przejść przez konsultacje społeczne oraz kilka innych etapów, a na końcu dostać podpis samego ministra (jego decyzji jeszcze nie znamy).

36
A gdyby tak założyć zbiórkę i po prostu zlecić firmie zewnętrznej(programiście) opracowanie koncepcji edytora i napisanie go?

Zdajesz sobie sprawę, że zlecenie napisania takiego programu zewnętrznej firmie to może być koszt nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych?

37
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Lutego 2024, 15:16:55 »
SM42-1228 6DG

Oba cała-jeden bok-wózki

https://eu07.pl/userfiles/30650/Sm42-1228%206DG-20240205T142942Z-001.zip

Węglarka RAILPOLSKA

Oba czoła-jeden bok-zderzaki-tabliczka

https://eu07.pl/userfiles/30650/Weglarka%20railpolska-20240205T142945Z-001.zip


38
Tabor kolejowy / Odp: 201E-277 Wiskol
« dnia: 03 Lutego 2024, 22:43:42 »
Na repo też tej tekstury nie ma. Z tego co widzę była na model V2.

39
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Lutego 2024, 19:02:44 »
Nie wiem, nudziło mi sie
Lokomotywy:

Dwupak Rail Polonia:
PL-KRUSZ E6ACTd-106 (2 boki + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/E6ACTd-106.zip
PL-KRUSZ E6ACTadb (bok + czoło skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/E6ACTadb-029.zip
--------------------------------------------------------------
PL-PKPC EU07-241 (bok +2 czoła) - zdjęcia do odszumienia
https://eu07.pl/userfiles/29191/EU07%20241.zip
D-RAILL 6193-566 (bok + czoło skos) - trudne zdjęcia, na życzenie @x_Zielu wstawiam
https://eu07.pl/userfiles/29191/6193-566.zip

Wagony:
CZ-CDC Eas 5947 171-2 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eas%205947%20171-2.zip
CZ-KC Eas 5968 265-6 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eas%205968%20265-6.zip
PL-AAEC Eamnoss 5841 087-0 (bok + czoło skos )
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnoss%205841%20087-0.zip
PL-KRUSZ Eamnos 5840 280-6 (bok + 2 czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20280-6.zip
NL-FPL Eamnos 5840 452-2 (bok + czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20452-2.zip
PL-KRUSZ Eamnos 5840 435-6 (bok + czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20435-6.zip
NL-FPL Eamnos 5840 741-8 (bok + czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20741-8.zip
PL-KRUSZ Eamnos 5840 269-9 (bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20269-9.zip
D-MFDR Sdggmrss 4956 209-3 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Sdggmrss%204956%20209-3.zip
NL-FPL Eamnos 5840 860-6 (bok + czoła po skosie)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20860-6.zip
PL-FPL Eamnos 5840019-2 (bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840019-2.zip
PL-KRUSZ Eamnos 5840 516-3 (bok + czoła skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20516-3.zip
NL-FPL Eamnos 5840 737-6 (bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnos%205840%20737-6.zip
Dwupak Facc Budimexu (boki) - trudne zdjęcia
https://eu07.pl/userfiles/29191/2pak_Facc_budimex.zip
PL-AAEC Eamnoss 5841 324-7 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eamnoss%205841%20324-7.zip
CZ-KC Eas 5964 260-1 (bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Eas%205964%20260-1.zip

40
Myślę że to sprawa do rozważenia. Nie upieram się przy obecnym rozwiązaniu, jak uważacie że to coś poprawi kondycję projektu to można przenieść czat na Discord.

41
Tu nie chodzi o bycie maszynistą w dwóch pojazdach, tylko o wyłączenie maszynisty AI w pojeździe który chcemy zostawić.

Raczej tego nie da się zrobić no chyba, że można wyłączyć AI w danym pojeździe z mapy z opcją debugowania. Tego nigdy nie sprawdzałem.

42
Witam, zmieniając lokomotywe naciskając F5, lub CTRL+F5 AI przejmuje stary pojazd trakcyjny. Da się to jakoś wyłączyć?

43
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 22:23:32 »
Można użyć screenów z ładowania Maszyny albo z galerii.
Te nie bardzo się nadają, bo powinny być maksymalnie poziome, żeby nie zakrywały całej strony bez scrollowania - ale Toprus już się tym zajął - przykłady w załączniku. Dzięki Toprus!

44
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:45:54 »
Niech ktoś zrobi jakiegoś ładnego screena z shaderami, może nawet i włączonym ReShade żeby był jako ładny baner na stronie głównej. Co powiecie na kilka banerów w zależności od sekcji strony, w której się znajdujemy?

45
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:30:09 »
Ogólnie git, logo w lewym górnym rogu nieco słabo się spasowuje z tłem, można zrobić jakąć obwódkę. Fajnie byłoby zrobić też przewijane foty, w tym z ukochaną przez niektórych i wielce zasłużoną 424. Poza tym naprawdę szacun za kawał dobrej roboty.

46
Na grupie na Facebooku nie ma powiązywania kont z kontami na forum, to na Discordzie też nie musi być.
Jeżeli chodzi o wykroczenia to wykroczenia na Discordzie powinny skutkować reperkusjami na Discordzie, a wykroczenia na forum powinny być efektywne na forum. Wydaje mi się, że to proste.
Dodatkowo jeżeli chodzi o limit wagi plików na Discordzie (25MB) można wciąż korzystać z MaSzynowego uploadu. Zarówno czat jak i upload stoją na tym samym serwerze, więc różnicy prawie nie ma.
Pomijam fakt, że włączenie serwera Discord nie musi automatycznie oznaczać zamknięcia czatu na Mattermoście.

47
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 18:04:50 »
Linki do forum będą. W założeniu jeżeli będzie artykuł o jakiejś scenerii, to będzie to mniej więcej streszczenie pierwszego posta wraz z bezpośrednim linkiem do pobrania (oczywiście paczka przygotowana tak aby instalacja była jak najmniej problematyczna) oraz z linkiem do wątku w forum. Jeżeli pojawi się jakiś większy dodatek w teście, to tak samo - krótki opis, może wraz z prawdziwą historią/cechami pojazdu, link do pobrania i link do wątku w teście. Mniejsze dodatki byłyby agregowane do podsumowań miesiąca. Artykuły dopuszczałyby swoje własne galerie oraz zdjęcia na pełną szerokość artykułu. Ale na artykuły przyjdzie jeszcze czas. Na razie załączam obecny stan i wracam do pracy.

https://eu07.pl/userfiles/22592/maszyna_page.zip

48
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 12:33:00 »
zachować obecną stylistykę nagłówka strony
A jednym z głównych założeń nie jest pozbycie się obecnego motywu z przestarzałą zgnitozielenią? Imo na screenie Jakuba i tak jej za wiele. Jak musi być, to prędzej widziałbym coś takiego. Obrazek z lokomotywą można podmienić, może być nawet ta 424, tylko może niekoniecznie na lewitujących torach.

49
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 11:55:01 »
Cześć!

Fajny projekt, bardzo mi się podoba ze strony wizualnej. Pomysł z formą bloga - o ile ma tak być - jest też niezłym, bo można pisać DevLogi do niektórych projektów, może o drastycznie zniwelowało ilość pytań o aktualizacje i projekty.

Podpinaj hiperłącza, dla mnie można wrzucać :D

Pozdrawiam!
Maciek

PS. Mogę coś tam pisać, problemów z ortografią czy interpunkcją nie mam :D

50
WWW / Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 05:06:12 »
Proste pytania:
1. Rozwijać to dalej?
2. Co zmienić?

(autorzy wykorzystanych screenów: @Kolej w Polsce, @x_Zielu, @DieselPower, @Maciek Kolejarz)

51
Generalnie to tak, patronite by się tutaj przydał, nie ukrywam, że ja na przykład mniejszą część swojego czasu zacząłem poświęcać robieniu sklejek do Trainza, bo tam za to dostaję ekwiwalent pieniężny, dzięki któremu np. mogę sobie z takich środków raz w miesiącu kupić grę czy kilka książek. Czy patronite byłby dobrym pomysłem? Pewnie tak, i myślę, że możnaby śmiało o tym pomyśleć.
Miłosz Dorsz swego czasu założył Patronite i uzyskał aż 0 wpłat o łącznej wartości 0,00 zł. Może zbyt mało było to promowane, bo tylko w wątku, ale zainteresowanie może wcale nie być duże - nie mówiąc już o podziale uzyskanej kwoty.
Mimo to można spróbować jeszcze raz jeżeli odpowiednio się to wypromuje - patrz niżej.

1) Szata graficzna strony - kiedyś i niejednokrotnie moja mama mówiła mi, że człowieka można poznać po butach… Jaki to ma związek z Maszyną? Moim zdaniem szatę graficzną strony należałoby conajmniej odświeżyć bądź stworzyć od nowa w jakimś bardziej nowocześniejszym systemie, na przykład w Wordpressie. Dałoby to trochę lepszy odbiór symulatora i możliwości byłyby większe.
Nie wiem czy tutaj pisałem, ale też mam pomysł na przebudowę strony głównej i tam wrzucać aktualności. Obecną zawartość strony głównej wrzucić w podstronę "O projekcie" albo gdzieś. Na Facebooka nie każdy zagląda i ma świadomość jego istnienia. Jeżeli na stronie głównej MaSzyny będą informacje o pracach nad projektami, ogłoszenia, jakieś wyróżnienia itp. będziemy w stanie sprawić, że człowiek wchodząc na stronę symulatora będzie widział, że wbrew pozorom MaSzyna jeszcze trochę tętni życiem.

2) Discord - dzisiaj w prawie każdej społeczności obecny jest Discord, pozwalający nawet na stworzenie forum… Platforma darmowa, nie wymagająca jakiejkolwiek większej wiedzy do jej stworzenia. Moglibyśmy rozważyć opcję usunięcia Mattermosta, choć wiem i zdaję sobie z tego sprawę, że jest tam sporo cennych informacji… To również poprawiłoby wizerunek symulatora…
W sumie nie wiem, w teorii oficjalnego Discorda MaSzyny nie ma "bo nie", niby jest Mattermost, chociaż do najstabilniejszych nie należy. "Nie można zapisać tokena" chociażby, co z powodu nieaktywności Milka potrafi uziemić czat na ponad tydzień. Ponadto czat zepsuł sobie reputację przez ciągłe spiny, afery i trollowanie. Niby mieliśmy Maskotki Forum ale potem te osoby wracały i było to samo. Teraz już mało kto zagląda. No i w sumie na Discordzie masz od razu wszystkie serwery, więc jak korzysta się z Discorda to można od razu zobaczyć co nowego. Na czat trzeba specjalnie kliknąć, żeby wejść.

No i na koniec ogólnie. Poziom jakiś musimy zachować, ale w obecnej sytuacji kadrowej perfekcjonizm nas zabije. Musimy trochę zluzować.

52
4) Darowizny imienne - coś w stylu patronite.
Szczerze mówiąc, to aż się dziwię, że do tej pory nie sięgnięto po tą formę wspierania twórców. Wymagania co do modeli rosną, poprzeczka idzie coraz wyżej- a z tym wszystkim idzie czas potrzebny na modelowanie. Wiem, że do wykonania niektórych modeli konieczny był zakup materiałów (albo wręcz oprogramowania jak Substance Painter) z własnej kieszeni. Dane odnośnie terenu do tras kosztują. Paliwo zużyte na objazd świata w poszukiwaniu zdjęć na obiekty kosztuje. Dodawanie nowych rzeczy do exe może kosztuje 0$, ale czas na to poświęcony też się liczy... Czy zwykłe "dziękuje, dodatek jest super" wystarczy? Mamy dziwne czasy, gdzie życie jest drogie, czasu ciągle brakuje a byle streamer z byle jaką treścią dostaje datki od widzów. Na portalu X (dawny Twitter) z kolei chyba co drugi obserwowany przeze mnie użytkownik żebrze wręcz o "postawienie kawy" albo wpłacenie datku na Patronite. Tak, dajcie kasę za kilka postów żywcem skopiowanych z jakiejś zagranicznej strony i wrzuconych w translator. Za takie coś nie zapłacę, ale postawić kawę albo wrzucić kilka dyszek raz na miesiąc twórcy, który daje nam tutaj wszystkim bardzo wartościową zawartość? Czemu nie. To chyba jedyna forma "komercjonalizacji" Maszyny, która jest jako tako realna.
Ps. Chyba ideałem byłoby założenie jakiegoś stowarzyszenia, które Maszynę wzięłoby pod swoje skrzydła. Nie ukrywam, że model funkcjonowania TD2, z jego finansowaniem i przejrzystym (no, dość przejrzystym) rozliczaniem mi się podoba.

53
Witam.

Moim skromnym zdaniem jest źle, niestety po wielu chwilach zastanowienia, nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie „Quo vadis Maszyna”, bo sytuacja jest na tyle tragiczna, że deweloperów została garstka.
Z Maszyną jestem już 8 lat, tylko 6 jestem tutaj na forum, mniej lub bardziej aktywny. Doskonale pamiętam 2018 rok, kiedy to zarejestrowałem się na forum… Maszyna żyła pełnią życia… Cały czas były prowadzone dyskusje na Mattermoście, na forum też było tego więcej… Dzisiaj mamy 2024 rok, według tego, co napisał Zielu osób, które chcą pracować dla Maszyny jest prawdę mówiąc garstka, a odnoszę wrażenie, że z tygodnia na tydzień jest nas co raz mniej…

Należałoby sobie zadać kilka pytań…
1) Kim i czym jako projekt jesteśmy? - Jesteśmy grupą hobbystów tworzących symulator polskich kolei, jesteśmy grupą nonprofit, która poświęca swój wolny czas i wysiłek na stworzenie nowych rzeczy i usprawnień do programu, więc po co wspominacie TD2, SR, skoro są to inne projekty mające całkiem inne cele niż nasze? Czas najwyższy postawić mur i rozdzielić TD i SR od Maszyny, to też poniekąd był powód odejścia kilkunastu osób…

2) Co chcemy osiągnąć? - chcemy jak najdokładniej odwzorować polską kolej, chcemy, aby każdy element działał tak, jak jest to w realu.

Drodzy Państwo, nie ma sensu rozwodzić się nad ilością powstałych tekstur do siódemek… Należy jednak zastanowić się co zrobić dalej, co sprawi, że Maszyna zyska „drugie życie”… Proponowałbym zacząć od najprostszych rzeczy…

1) Szata graficzna strony - kiedyś i niejednokrotnie moja mama mówiła mi, że człowieka można poznać po butach… Jaki to ma związek z Maszyną? Moim zdaniem szatę graficzną strony należałoby conajmniej odświeżyć bądź stworzyć od nowa w jakimś bardziej nowocześniejszym systemie, na przykład w Wordpressie. Dałoby to trochę lepszy odbiór symulatora i możliwości byłyby większe.

2) Discord - dzisiaj w prawie każdej społeczności obecny jest Discord, pozwalający nawet na stworzenie forum… Platforma darmowa, nie wymagająca jakiejkolwiek większej wiedzy do jej stworzenia. Moglibyśmy rozważyć opcję usunięcia Mattermosta, choć wiem i zdaję sobie z tego sprawę, że jest tam sporo cennych informacji… To również poprawiłoby wizerunek symulatora…

3) Postawienie na jakość, nie na ilość -nawiązuje teraz do update’ów - róbmy je częściej, co kwartał, ale nie wypuszczajmy pobugowanego i niedopracowanego materiału. Chyba ten podpunkt jest jasny :)

Na koniec bardzo ważne pytanie, czy chcemy aby projekt przeżył i aby wrócił do dawnych czasów świetności?
Tak, ja chcę. Chcę, aby projekt przeżył. Szkoda byłoby zaprzepaścić czas poświęcony projektowi… Cieszę się, że się w końcu spiąłem i rozpocząłem nowy, pierwszy projekt… Swoją drogą nie spotkałem się z odrzuceniem, JAN21 i Sm42_Driver bardzo szczegółowo odpowiadali na moje pytania, za co bardzo dziękuję. Oczywiście czynię kolejne kroki, aby moja cegielnia była jakościowo jak najlepsza.

Jeżeli również i wy chcecie, aby projekt przeżył, należy również dorzucić swoją cegiełkę, bo innej opcji nie ma. Szczevel administracyjny również wreszcie musi podjąć odpowiednie kroki… Bez nich projekt też zginie…

No step back, go forward!

54
Koledzy, ale proszę się nie dawać trollowi (albo fanbojowi?). Przecież to kolejny jego post o tym samym: nic nowego nie powstaje za wyjątkiem malowań, projekt umarł, najlepiej go porzucić i zrobić coś innego (AKA przejść do Simraila), "SzaMyna jezd bszytka" (co z tego, że takie Zusi3 jest jeszcze brzydsze a mimo to jest uważane za jeden z lepszych jak nie najlepszych symulatorów) itd...

A, no tak, Simrail. No przecież.
W TD2 był model wspierania finansowego poprzez suportera. Tam też był spory rozłam.

Bo w projektach hobbistycznych zawsze będzie ten sam efekt jak dochodzi piniundz, stąd albo są kompletnie darmowe, albo mają system darowizn by utrzymywać serwery potrzebne do grania.

55
Ale można też się wziąć w garść, założyć firmę, opracować plan i politykę działania, zdobyć odpowiednie dofinansowania motywujące rozwijanie projektu, podzielić obowiązki między zaufanych ludzi, nie odcinać się od kontaktu z graczami w sprawach merytorycznych. I może raz na zawsze skończyłby się problem egzystencjalny. MaSZyna ma ogromny potencjał - przynajmniej miała największą przewagę pod względem dopracowania fizyki i możliwości wyprowadzenia tego pod przełączniki na pulpicie. To było ogromne "woow".

Tak jakby już gdzieś to słyszałem. A, no tak, Simrail. No przecież.

56
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Stycznia 2024, 13:50:29 »
Paczka FDM (E181 121, węglarki SRR) zdjęcia w RAWIE

-> https://eu07.pl/userfiles/28087/Paka%20FDM.rar <-

57
Musisz odszukać w fiz i usunąć linijkę Switches: Pantograph=Impulse

58
Poszukuję, chcę zrobić / Nowe syreny
« dnia: 19 Stycznia 2024, 23:33:09 »
Dobry wieczór wszystkim. Poszukuje nagrań syren nagranych z kabin, ponieważ chcę zrobić kilka nowych syren do symulatora. Najlepiej żeby nagrania pochodziły z ET22 lub EP/EU07. Od pewnego czasu poszukuje takich nagrań lecz większość które mam, nie zbyt się nadają przez słyszalne dźwięki otoczenia. Dlatego proszę was o pomoc. Był bym bardzo wdzięczny jeżeli ktoś się ze mną podzieli nagraniem lub nagraniami. Nie jestem bardzo doświadczonym w tworzeniu czegoś do symulatora, ale chcę w końcu zrobić coś swojego, ponieważ satysfakcja z tego jest dwa razy większa niż pobranie od kogoś czegoś gotowego. :))

59
Na warsztacie / Quark: zapętlenie
« dnia: 19 Stycznia 2024, 20:12:44 »
Po 11 latach wróciłem do realizacji pomysłu zapętlenia ruchu na Quarku. Niestety, problemy zostały te same, czyli dalej nie wiem, ile czasu powinno być przeznaczone na zmianę kierunku jazdy na stacji końcowej i czy rozkłady mają sens. Dostałem tylko propozycję, żeby takt ruchu na dolnej trasie wydłużyć z 30 minut do 60, a na górnej z 20 do 30 (albo może 40, nie pamiętam). Po paru godzinach kombinowania i testów udało mi się zrobić takie przydzielanie rozkładów w Koniewicach, że EZT po otrzymaniu rozkładu i wyjazdu na semaforze nie jadą w kierunku budynku dworca w celu permanentnego utknięcia tam ani zrobienia dodatkowych kilku minut opóźnienia w związku z podjechaniem pod budynek i powrót. Niemniej jednak są dalsze problemy, którym należy się przyjrzeć i jakoś systemowo zaradzić.
  • W Skwarkach robi się korek na torach postojowych. Niby podane jest Ms2 w stronę peronów, ale dwa EZT są jakby ze sobą sklejone i nie wiadomo, co się stało i dlaczego to stoi. Tzn. nie przyglądałem się temu, bo większa kaszana się robiła w Koniewicach i postanowiłem to w pierwszej kolejności zdebugować, podczas gdy tory postojowe w Skwarkach wydawały się działać dobrze, przynajmniej dla kilku początkowych pociągów (łącznie z pierwszymi odstawianymi tam po zakończeniu trasy). Wyjazdy z torów postojowych przerobiłem na Ms2 (wcześniej musiało być Sz, aby ruszyć składy z miejsca). Składy w Skwarkach dostają rozkłady poprzez tory przy peronie, z torów postojowych wjeżdżają na rozkład dojazdowy do peronu. Próbowałem kiedyś dać od razu rozkłady na trasę, ale coś z tym nie działało i pozostawiłem poprzednie rozwiązanie.
  • W Koniewicach jest konflikt rozkładów około 6:48, dwa pociągi chcą wyjechać o tym samym czasie. Nawet gdyby opóźnić jednego, to i tak wejdzie on w kolizję odjazdu pośpiesznego, więc trzeba to przemyśleć.
  • Również w Koniewicach, około 7:17, spotykają się dwa pociągi dolnej trasy, które nie mają się jak wyminąć. Ruch jest jakby do około 7:00 (dojazd pośpiesznego do Skwarek), ale chciałbym wydłużyć zapętlenie tak do 9:00...
  • W Jelonkowie pociąg kończący bieg powinien wjechać na tor północny (lewy od Dejaw patrząc) i tam dostać rozkład powrotny z czasem odjazdu po kilku minutach. Z jakiegoś powodu jeden z pociągów skończył bieg na południowym torze (prawym). Tzn. jest tam obsługa, że jak północny jest zajęty, to wjeżdża na południowy, ale powinien tylko jeden na raz dojeżdżać. Być może to skutek opóźnień w Skwarkach oraz na mijankach dolnej trasy, które nie są przystosowane do cyklu 30 minut.
  • Zarówno w Skwarkach jak i w Koniewicach manewry lokomotyw ze składami opóźniają ruch EZT. Należałoby zminimalizować te konflikty do sytuacji ewentualnego opóźnienia pociągów na trasie. Wydaje mi się, że w pierwotnej wersji tych konfliktów nie było, ale pojawiły się w miarę wprowadzania różnych modyfikacji (inny czas uruchomienia taboru, przebudowy torów).
  • Zasadniczo chciałbym na północ od Dejaw wydłużyć linię dwutorową, a jednotorową na północ od Jelonkowa i tam przenieść ruch EZT. Natomiast na dolnej trasie zdjąć sieć trakcyjną i puścić tam szynobusy (albo przywrócić SU45 z wagonami). Więc wymyślając lepszy obieg taboru można się nie sugerować obecnym stanem na dolnej trasie. W sumie można dopiąć Tarniowo2 i wydłużyć tam szynobusy z Koniewic, a te ze Skwarek kończyć w WKD albo Drożdżowni.
  • Jeśli ktoś ma inne propozycje, w miarę proste do wykonania, to postaram się je uwzględnić. Chodzi mi po głowie "prostowanie" torów na północ od WK, dojazd do Drożdżowni od południa, wstawienie Chomikowa na północ od Dejaw, ale może jeszcze coś ciekawego da się docisnąć?

W załączeniu wstępna wersja poprawionych skryptów sterujących dla Skwarek i Dejaw oraz główny plik sterowania ruchem ze zmianami. Do wypakowania do scenery\quark\, najlepiej po wcześniejszym zrobieniu kopii dotychczasowych plików. Obecna wersja nie używa Sz, w związku z czym jest obojętne, czy tarcze zaporowe mają event _Sz1, czy nie. Również zapalanie S1 z nieusuwaniem komend wpisanych do semafora jest robione na poziomie skryptu sterującego stacją.

60
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Stycznia 2024, 18:17:45 »
ET22-895'23 (bok + czoło skos)

----> https://eu07.pl/userfiles/28087/ET22-895%2723.rar <---

Strony: 1 [2] 3 4 ... 7