Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JONIN_EZT

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 32
61
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 11 Czerwca 2012, 15:29:00 »
W 3:20 masz wskaźnik W8 (bez cyfry czyli ograniczenie do 20km/h), potem w 3:57 masz W9 rozpoczynający ograniczenie, a pociskasz tam z prawie 30km/h. Później znowu 5:45 W8 (bez cyfry), 6:24 W9 z rozpoczynającym ograniczenie i taka sama sytuacja. Jak dla mnie filmik się nadaje do kosza.

62
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Warszawski Węzeł Kolejowy
« dnia: 10 Czerwca 2012, 13:04:28 »
Rozstaw torów na linii: 4m
Z tego co mi wiadomo, najmniejszy dopuszczalny rozstaw na szlaku to 4,5 metra. W MaSzynie już przy szlaku o rozstawie 4,5m lekko nachodzi na siebie skrajnia (ale tylko kilka centymetrów), co dopiero przy 4 metrach.

4,5 tak ale przy V > 160km/h

http://kolej.krb.com.pl/mtigm/dzial3/rozdz5.htm

63
Na warsztacie / Odp: Kozłów - Psary
« dnia: 10 Czerwca 2012, 02:27:21 »
Z LHSem za dużo bym nie kombinował, jak trasa się ma opierać o łącznice do CMK i Kozłów i dalej (może i do połączenia z istniejącą trasą Tunel) to jedynie LHS dla pokazówki, przejazd gagarina z bruttem z punktu do punktu, a bardziej skupić się na części dla normalnotorowej. Kiedyś było coś na forum o części trasy dla LHS (bodaj była ankieta przy temacie dla wąskotorówek), ale nie wiem jaki odcinek LHSu obejmowało. Ewentualnie można by pod tamto podpiąć.

64
Inne niekolejowe / Odp: Programy, które pamiętacie
« dnia: 04 Czerwca 2012, 23:32:36 »
(...)hugo sie z rana oglądało w niedziele,(...)

Huqo - pierwszy kontakt z lagami z jakim się człowiek spotykał.

Discorelaks w niedziele chyba na Poloni 1. Rosyjska Ruletka z Henrykiem Talarem (jedyna godna edycja która miała swój klimat), bo z Ibiszem to się nie da oglądać tych wszystkich teleturniejów.

Randka w ciemno (z lat 90tych)
Śmiechu Warte z Tadeuszem Drozdą

Jeszcze Idź Na Całość było dobre (czerwony kot jako maskotka)

65
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 30 Maja 2012, 20:58:55 »
Tam na DGT te INBK-8 i INBK-3 w sam raz na rewitalizacje jakiejś linii. Bez kitu, świetny klimat tam jest. Ile górek rozrządczych na DGT działa? Wszystkie 4, czy tam ile ich było?

66
Będąc miesiąc na praktykach nasłuchując radia wiem jedno, przeklinanie było na początku dziennym (pojedyncze urwy). Dzień bez przekleństw był bardzo wyjątkowym dniem. Jeżeli to jest symulator to powinno jak najbliżej pokazywać jak to wygląda w prawdziwym świecie. Fakt, jeżeli już o to się pyta, to albo symulator 18+ albo nakładać (bip).

Co do panienek. Nie byłem w życiu w dużej ilości kabin, jak dotąd spotkałem się jedynie z katolickimi obrazkami Matki Boskiej, albo naklejki Zakaz Palenia (który i tak nie jest przestrzegany :P) ew jeszcze jakieś pamiątkowe naklejki za starych czasów jak stare loga PKP, albo coś tego typu. Plakatów czy zdjęć nagich lasek nie widziałem. Myślę, że to też powinno jak najbliżej pod realizm iść.

Moim zdaniem każdy kto chce zobaczyć jak wygląda symulator i jak to się prowadzi w rzeczywistości raczej nie będzie obchodzić czy tam jest taki obrazek czy taki plakat czy takie rozmowy z urwami. Jak dla mnie to stwierdzi "O to tak to wygląda w realu, że tutaj mają takie obrazki, albo takie rozmowy".

67
Defekt zasilania sieci trakcyjnej na nowo wyremontowanym torze nr 2. Skład stał na wysokości Gdańsk Żabianka [kilometr linii 202 około 8,6 km].

68
To nie kwestia ile można podnieść. To problem polskiego ustawodawstwa. W Niemczech np. kobiety spokojnie mogą wykonywać manewry, u nas nie.

Czyli rozumiem, że Polskie przepisy zabraniają dźwigać kobietom więcej niż 20kG? (Twój post wyżej).
Skoro jest równouprawnienie... to niech mają możliwość wyboru i takich prac.

W przepisach BHP jest to sprecyzowane kto jakie może obciążenia przenosić. Dosyć często i tak bywa, że się tego nie przestrzega (nawet na kolei). Ja się bardzo cieszę że kobiety się pojawiają jako maszynistki. Nigdy nie uważałem, że to był tylko i wyłącznie męski zawód. Chociażby w tramwajach jest sporo pań motorniczych i to nawet takie przed 30stką (przykład z Gdańska), no i jak do teraz nikt nie narzekał. Był swego czasu nawet program o paniach motorniczych, które pracują z wielką przyjemnością. Niech na kolei też tak będzie :P

69
Infrastruktura kolejowa / Odp: Budowa dworców podziemnych.
« dnia: 10 Maja 2012, 17:15:58 »
Czy w przypadku budowy dworców podziemnych stosuje się jakieś dodatkowe wytyczne (stosowanie rozjazdów, sieć trakcyjna, itp)?

Generalnie możesz korzystać z każdego rodzaju rozjazdu, nie ma jakoś sprecyzowanej zasady używania rozjazdów w tunelach czy dworcach podziemnych. Bo rozumiem, że chodzi o Polskie normy i sposoby budowy?

Jeżeli chodzi o sieć trakcyjną to dopuszcza się zejście do 4,85m (poniżej minimalnej 4,9m). Na stacji Tunel zainstalowano całkowicie inne rozwiązanie sieci trakcyjnej w postaci szyny jako przewód jezdny zawieszonej na "suficie". W KolejTV ze starych materiałów masz info na ten temat jak to w ogóle wygląda.

W sumie to sam szukam takich informacji :P

70
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 09 Maja 2012, 14:32:57 »
Przeraża mnie to czoło Pesa-nowego-złomu. W ogóle nie rozumiem, po co oni takie kształty projektują i to jeszcze do szynobusów, wiadomo, ze zwalczanie siły powietrza, ale ile ten szynobus tam będzie jeździć, max 120km/h?

71
Na warsztacie / Odp: ED72 - the workshop
« dnia: 07 Maja 2012, 02:57:00 »
W końcu porządny przedsionek jest wymodelowany i oteksturowany, bo z EN57 takiego fajnego efektu się nie udało uzyskać.

72
Bieżące kolejowe / Odp: Kibice usiłowali wykoleić pociąg
« dnia: 30 Kwietnia 2012, 18:20:27 »
W ogóle to powinni tam nie wysyłać policji, tylko pozwolić im się nawzajem pozabijać. Więcej spokoju później będzie.

73
Screeny / Odp: Screeny z edytora
« dnia: 29 Kwietnia 2012, 17:02:06 »
Kiedyś widziałem screeny z podkładami 3D, ale tutaj jest inny problem. Gdzie byś nie pojechał to zawsze masz inaczej zagłębione podkłady, tutaj by się przydało jednocześnie z podkładami i podsypką kombinować, a to już nie jest takie łatwe. Odwzorowanie podkładów trudnym nie jest, bo w instrukcjach i na necie są schematy większości podkładów (jedynie tych nietypowych BS-66, BS-65 i stalowych nie znalazłem, wszystkie INBK, PS, drewniane są).

74
Bieżące kolejowe / Odp: Zderzenie dwóch pociągów w Amsterdamie
« dnia: 26 Kwietnia 2012, 18:58:15 »
Kobiety mogą sobie załatwić oświadczenie lekarskie, że nie mogą pracować na wajchach i wtedy naczelnik ma nie lada problem, bo trzeba dać je na przekaźniki/komputery. Co do kobiet - czy już został uchylony przepis mówiący o zakazie zatrudniania kobiet przy manewrach?

Znaczy jakich dokładnie czynności przy manewrach? Bo pierwsze słyszę o tym przepisie, a trochę wajhowych i dyżurnych pań pracuje przy rozjazdach.

75
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 25 Kwietnia 2012, 17:30:02 »
Szlakowa 120km/h.

Jeżeli to jest jeden taki podkład na całej długości to nie jest taki straszny. Gorzej jakby takich było co 5 co 4 po kolei. Te odpryski na szynie to akurat nie jest takim problemem. Gorszym przypadkiem są headcheckingi prowadzące do pęknięć, ale w tym przypadku tutaj ich nie widzę. Samo zużycie boczne lekko naruszone. Jednym słowem PLK by to oceniła jako stan dobry :P

76
Pomoc w tworzeniu / Odp: Trasopisarstwo - moje problemy
« dnia: 13 Kwietnia 2012, 11:23:47 »
Właśnie nawet te 0,003m ma znaczenie. Jak zaokrąglałem takie wartości przy wykorzystaniu profili tras, to później przy samej budowie mi się krzywizna już nie zgadzała.

Najlepszym rozwiązaniem jakie ja robie to:
- zbudowanie odcinka 1,003,
- odwrócić go o 90 stopni,
- zbudować na końcu tego odcinka odcinek o długości 1,000.
- Skasować ten 1,003
- Odcinek 1,000 odwrócić o 180 stopni
- No i już masz to przesunięcie o 0,003m. Połowę krzywej zaczynasz od tego odwróconego 1,000 i dalej już według instrukcji Paula.

Rozwiązanie takie na dzieciaka, ale inaczej tego nie uzyskasz. Jednak skrypty mają parę wad niestety.

77
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-173 z żółtym czołem
« dnia: 02 Kwietnia 2012, 12:58:07 »
To jest fake, bo wątpię żeby to miało być zrobione tak niechlujnie.

78
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że do zmian zawsze musi nastąpić taka tragedia, bo tak to nikt o tym nie myśli a system sterowania mamy jaki mamy, czyli w dużej mierze przestarzały.

79
Bieżące kolejowe / Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« dnia: 24 Marca 2012, 19:20:16 »
Kiedyś mieliśmy takie sytuację, że Dyżurni na drogowym się nie odzywali. To albo telefonem dzwoniliśmy, albo wycieczki do nastawni wykonywaliśmy i jakoś szło to ogarnąć. Zależy też kto służby ma, bo bywało, że dyżurni niektórzy mieli wylane, a niektórzy od razu się odzywali i puszczali na szlak/bocznicę.

80
W Gdańsku nie jest aż tak źle. Siedząc w SKMce na środku przedziału przy zamkniętych oknach dało radę zrozumieć nawet. Fakt nie jest to pierwszej świeżości ale tragicznie nie jest.

81
Wydział zamówień / Odp: Wskaźnik pochylenia terenu
« dnia: 19 Marca 2012, 13:11:42 »
Zgadza się są 4 rodzaje tego wskaźnika. Dodatkowo też spotkałem się osobiście z tym, że na słupach trakcyjnych też są umieszczane informacje o pochyleniu. W instrukcji Id-1 Załącznik 12 masz sprecyzowane wskaźniki razem z długościami, oraz zasadą umieszczania tego typu znaków. Przy pisaniu swojej pracy dyplomowej się z tym spotkałem, że nie są koniecznie stawiane w miejscu załomu jaki jest przedstawiony w profilu linii.

http://www.zie.pg.gda.pl/~dwisnie/instrukcje/id1.pdf
(194 strona)

Pozdrawiam

82
Najładniejszy miał Wrocław. Będąc tam przejazdem w 1998 roku już zapowiedzi leciały z głośników i wszystko dało się zrozumieć + gong, którego już nie ma. Stare dawne czasy, to mi na zawsze weszło do pamięci.

Centralny w Warszawie też ma dobre zapowiedzi, szczególnie teraz po remoncie. No i ten charakterystyczny 3 tonowy gong, który jest tam od początku powstania dworca.

Najgorsze zapowiedzi jakie miałem ostatnio szanse usłyszeć to zapowiedź z Sopotu z części dla SKMek. Nawet najlepsi by nie zdołali zrozumieć co tam mówią, już nie mówiąc o tym nowym systemie zapowiedzi z automatów przy użyciu syntezatora IVONA i to nie jest ściema. Żenada total.

83
Bieżące kolejowe / Odp: Brak planowania inwestycji
« dnia: 16 Marca 2012, 13:09:21 »
Przepisy nie pozwalaja na robienie spawów gdzie 1m dalej jest łubka lub stary spaw.
A co powiesz na przyspawanie łubki z jednej strony do szyny albo 3 spawy w odległościach około 30cm jeden od drugiego? ;) Przepisy to jedno a życie to drugie. Tam gdzie linia jest obciążona i tym bardziej jest jeden tor drogowcy zrobią niemal wszystko żeby tor był znów przejezdny. A to, że wprowadzą tam 10 czy 20km/h to inna bajka. Zajrzyj na Śląsk i popatrz jakie tam cuda wyprawia ekipa "żelaznego" ;).

Bez kitu nie było im łatwiej jakiejś 6 metrowej wstawki tam położyć i zespawać? Przyznam, że jestem w szoku, że zrobili taki wygibas i to nie wywoła jakiejś poważnej awarii. Ciekawie tam na Śląsku macie ;p

84
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 11 Marca 2012, 00:17:07 »
A będzie jakaś muzealna ET40? Bo narzeka się że za komuny nie pozostawiono wielu serii do celów muzealnych, a dziś najwyraźniej czyni się to samo. ;)

W ogóle muzem dla PKP to zwykle przerobiony złom. Walki o historyczny tabor w większości idzie na marne. Nie udało się uratować ostatnich EW55, ET22-001 mimo akcji protestacyjnych i tak zniknęła. EW58 czeka najpewniej to samo. ET40 raczej też się nie da uratować. Najlepsze, że zanim skreślono ET40 to jeszcze zdążyli bodaj 2 jednostki na nowe barwy Cargo przemalować.

85
Forum / Odp: Nowe logo na stronę główną forum
« dnia: 09 Marca 2012, 23:20:08 »
Uważam, że aktualne nowe logo, które jakiś czas temu miało poprawki najbardziej odzwierciedla nasz symulator. Druga sprawa, logo przestawione przez Ciebie jest dobre, ale dla gry online na facebooka, a szczerze to nie tędy droga. Fakt, że znaczenie Maszyna 424 nabrało nowego znaczenia przez te 8 lat (albo wszystkie lata), bo się pracuje nad większością taboru i nie tylko EU07 jest tutaj przewodnim taborem, a właściwie wszystko z czym można się aktualnie uporać.

86
Bieżące kolejowe / Odp: Remont dworca we Wrocławiu
« dnia: 06 Marca 2012, 21:56:08 »
Z tymi wskaźnikami W17 to jest norma. Trochę sposobów już widziałem, oryginalne ukresy przy modernizacjach, kawałek szyny, butelka, słupek betonowy, nawet dwuteownik potrafili wykorzystać.
Widać, że użyli słabych sosnowych podkładów. Po roku spękania poprzeczne. Kwestia czasu jak zaczną się podkładki żebrowe zagłębiać. W ogóle jestem w szoku, że nie użyli betonowych podrozjazdnic na rozjazdy. Te zagłębienie w główce szyny to nie jest jakaś niedoróbka przy zgrzewaniu czy to coś innego?

Nie mówcie, że gong zlikwidowali? Jedyny taki charakterystyczny we Wrocławiu.

87
Większy pożytek z tych EN94 by był gdyby sprzedali jakimś miłośnikom. Niedość, że by zyskali więcej kasy, bo pewnie by poszły drożej niż po cenie złomu, to jeszcze by mogli brać kasę za dostęp jednostki do ich infrastruktury przy przejazdach specjalnych, no ale co spółka to mądrzejsi są. Tak samo było z ET22-001. Zaraz jak nie już z Bipami. Szkoda, że nikt o to nie dba. No ale dobra styka z tym OT.

88
Wiesz zdjęcia się zawsze przydadzą nawet jak nie na teraz to na później.

89
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 24 Lutego 2012, 02:23:30 »
Coś pokićkane we wpisach toru musisz mieć, bo jak część stoi prosto a reszta przechylona to chyba w tym problem jest. Kopiowałeś jakoś tor z danymi do przechyłki?

90
Można kombinować o wymodelowaniu osobnego modelu lampy i pojedynczo je dodawać. Chociaż w sumie to jest tak mało istotny detal, że można to pominąć. Chyba, że myślisz o wersji nocnej tej scenerii.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 32