Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - firleju

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 35
211
Na warsztacie / Odp: Planowane zmiany w exe
« dnia: 28 Lutego 2017, 19:37:11 »
A jak nie ma przycisku w kabinie to nie działa (por. piasecznica, przyp. redaktora). Tylko jak się w to już bawić to na docelowo. Powiedzmy, że pomysł ze sterowaniem tmj jest ok, tzn Train przechwytuje zdarzenie i rozsyła po wszystkich pojazdach. Każdy pojazd zmienia swój stan wewnętrzny na podstawie właściwości (prowadzący, ukrotniony czy co tam jeszcze) i przesyła dane do wszystkich instancji kabin. Te sobie ustawiają na podstawie stanu odpowiednie urządzenia (wtedy w kabinie B będą się załączały lampki przy sterowaniu w kabinie A). Wtedy brak przycisku po prostu nic nie animuje, ale sam stan pojazdu się zmieni.

212
Na warsztacie / Odp: Planowane zmiany w exe
« dnia: 28 Lutego 2017, 19:16:16 »
Wątek troszkę podupadł bo tmj zajął się światłami, a trzeba pozbierać nasze myśli. Maćku jeśli teraz zaczniesz coś grzebać to ugrzęźniesz i albo przerobisz na swoją modłę i tak zostanie na wieki wieków albo narobisz się a potem to i tak będzie trzeba wyrzucić.
Jeśli dotykać Traina pod kątem sterowania to najlepiej ustalić do czego docelowo chcemy dojść bez rozpiski na poszczególne kroki i potem powolna implementacja małymi krokami.

213
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 28 Lutego 2017, 19:04:26 »
Jeszcze dodam, że objawia się na wersji debug a na wersji release nie zauważyłem.

214
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 28 Lutego 2017, 17:29:02 »
Przerzuciłem aktualny stan prac na mojego mastera. I tak wiem, że wszyscy korzystają z repo tmj-a więc będę od czasu aktualizował stan prac u siebie a potem na głównym repo.

215
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 28 Lutego 2017, 10:47:15 »
Nowego skanowania w najbliższym czasie się nie spodziewajcie bo mam dłuższą przerwę w pracach. Miałem tygodniową delegację a teraz mam parę projektów do zrobienia do końca tygodnia a potem trzeba dom wiosennie ogarnąć więc dopóki się nie zrobi luźniej to do tematu nie wrócę.

216
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 22 Lutego 2017, 21:29:57 »
Milek, to L053 na XP Ci nie ruszy. Żeby to mogło działać możesz zająć maks 2GB dla exe.

217
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 17 Lutego 2017, 22:39:00 »
Tylko, że grafika nie uwzględnia że światło lepiej się przebija przez mgłę niż obiekty oświetlane (czyli światło odbite, musi pokonać dwa razy tą samą drogę i jeszcze masz straty na odbiciu). Więc we mgle zobaczysz sygnał na semaforze np. ze 150m a przedmiot przy torze na 20m. Dodatkowo ta sama mgła w nocy da Ci widzialność na 30 m a w dzień na 200 m. Miałem tak kiedyś za Pilznem. Leciałem autostradą 120 km/h przy widzialności drogi ok. 30m gdyż każdy samochód (czyt. jego tylne światła) który doganiałem widziałem na kilkadziesiąt sekund przed wyprzedzaniem (czyli coś ze 300m tak naprawdę).
Z tego wynika, że freespot powinien mieć wartość jasności i zanikania inaczej przeliczany względem wpisu atmo niż reszta obiektów. Nie jest też przeliczana jasność względna, tak jak obecnie dla smugi.

218
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 17 Lutego 2017, 12:48:31 »
Ja widzę równicę w jasności punktów na tych skrinach. Z mastera są jaśniej czerwone niż na c++. Ogólnie freespotlight trzeba by zrobić bardziej świetliste. Przecież z tej odległości to wyraźnie widać sygnał a semafor to ledwo ledwo.

219
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 16 Lutego 2017, 22:32:37 »
Wrzuciłem wszystkie zmiany na mastera włącznie z dzisiejszą zmianą Maćka. Jak znajdę w najbliższym okresie chwilkę czasu to przeanalizuję co wyrzucał Milek i poczyszczę repo z niepotrzebnych plików związanych z BCB.

220
Tabor kolejowy / Odp: ED250 do Maszyny przerobiony z MSTS
« dnia: 16 Lutego 2017, 21:29:18 »
Nie dziwię się jeśli na nim zarabia. A tak abstrahując: w Trainz nie ma przechyłek na łukach?

221
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 16 Lutego 2017, 19:50:43 »
Moje zmiany są w połowie drogi w tej chwili. Nieużyteczne i nieużywalne. Znaczy wszystko popsułem i jeszcze nie naprawiłem. Na razie grzebię w obsłudze W4, np wyrzucam różne rzeczy do osobnych funkcji bo niepotrzebnie to wszystko na kupie jest.Idzie mi jak po grudzie bo złapałem 2 dodatkowe projekty i teraz troszkę innych zajęć mam. Ale czeka mnie w najbliższym czasie 2 x 14 godzin w pociągu to pewnie prace posuną się do przodu.

222
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 16 Lutego 2017, 19:24:46 »
Czy możemy uznać ostatnie zmiany już za w miarę stabilne? Chciałbym wrzucić zmiany na mastera i przerzucić to na oficjalne repo.

223
Tabor kolejowy / Odp: Głośna praca ogrzewania EZT
« dnia: 16 Lutego 2017, 19:04:00 »
Wkradło się małe niedopowiedzenie. Mnie chodziło o dźwięki z IGBT, nie o dźwięki z klimy.

224
Tabor kolejowy / Odp: Głośna praca ogrzewania EZT
« dnia: 16 Lutego 2017, 16:41:03 »
Dzisiaj się przyjrzałem i zmyliły mnie inne urządzenia. Klimy są takie same nad każdym członem. ThermoKing przynajmniej w najnowszej dostawie. Fakt przeniesienia urządzeń na dach zapewne jest przyczyną braku takiego siania dźwięków jak w Acatusach. Tam to jest tragedia wręcz w członach skrajnych.

225
Tabor kolejowy / Odp: Głośna praca ogrzewania EZT
« dnia: 16 Lutego 2017, 11:14:46 »
Taki mały OT: jak KMał weszły na linię do Tranowa to pierwsze całodzienne obiegi były na 45WE. Teraz przyszły dodatkowe 31WE i zdarzają się składy 45WE+31WE co jest troszkę nad potrzeby (no jeśli na Płaszowie masz miejsce siedzące na fotelu w przedziale z rowerami w godzinach szczytu to jest luzak). Za to ciekawie zaczynają wyglądać napełnienia przyspieszonych do Tarnowa i Krynicy, gdzie wygląda że duża część pasażerów nie jedzie maks do Bochni tylko dalej.
Ogólnie nowe impulsy oceniam wyżej niż stare.

226
Tabor kolejowy / Odp: Głośna praca ogrzewania EZT
« dnia: 16 Lutego 2017, 10:09:11 »
No coś takiego bym usłyszał. A siedziałem często na podłodze przytulając się do grzejnika i czasami mocno się podgrzewając i zawsze było cichutko a przejechałem chyba wszystkie 36WEa KMał. Teraz już też zaliczyłem wszystkie 45WE i większość 31WE i nie spotkałem tego problemu.

227
Ja mam w notatniku wyprowadzony wzór na odległość hamowania z zmienną prędkości plus do wprowadzenia do tego jeszcze zmiennych od pozycji kranu i siły na klockach w zależności od ciśnienia w przewodzie. To ostatnie to jest trik ale do zrobienia w przybliżeniu. Wszytko jest całką po czasie. Wtedy możesz wyliczyć sobie za ile staniesz na podstawie aktualnej prędkości uwzględniając prędkość rozchodzenia się fali po składzie.

228
Tabor kolejowy / Odp: Głośna praca ogrzewania EZT
« dnia: 15 Lutego 2017, 20:05:15 »
Muszę się jeszcze przyjrzeć ale wydawało mi się, że na dachu członów skrajnych klima jest większa. Ta klapa komina to chodzi Ci o tą z dużą liczbą otworów, przez który idzie nawiew? Wymiary ok 1.5 na 1 m? W 31WE w członie skrajnym z kiblem jest mniej więcej zaraz przy ścianie WC od strony stojaków dla rowerów.
Mnie tam grzejniki w 36WEa nigdy nie brzęczały.

229
Właśnie to jest dziwne bo akurat ta część odpowiedzialna za ten kawałek był w c++ wcześniej i nic na nowych exe nie ruszałem. Jak dla mnie magia i w ogóle do d.. to jest zrobione obecnie. Ja pamiętam, że w pewnym momencie dałem skanowanie dalsze żeby czegoś tam nie przeoczył to AI przestało przyspieszać. Jeszcze nie doszedłem do tego miejsca, na razie mozolnie przerabiam skanowanie, potem zajmę się reakcją na wyliczenia skanowania bo jak to jest zrobione obecnie jest nie do utrzymania na dłuższą metę.

230
Nie dawajcie mu początkowego 6km/h. Bo potem ma taką szlakową zadaną na początek. Nadaje się z przedziału otwartego (0,1).
Na tym screenie z 4 na poprzedniej stronie masz Vd=1 czyli dopuszczalna w tym miejscu to 1 km/h. Nie dziwota, że nie potrafi ruszyć.

231
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Lutego 2017, 13:08:42 »
Wrzuć wpis na którym testujesz.

232
Cóż, w laptopach konwertowalnych z Windowsem pod względem wydajności jest tylko jeden zawodnik. Najtańszy Surface Book kosztuje 3900 zł.

233
Tabor kolejowy / Odp: Głośna praca ogrzewania EZT
« dnia: 15 Lutego 2017, 07:17:46 »
Z jednym się zgodzę, że nawiew w ostatniej dostawie 31We i 45We dla KMał jest bardzo głośny. Najbardziej odczuwalne to jest w pierwszym i ostatnim członie nad którym zainstalowana jest główna jednostka klimy i jest taki wielki otwór nawiewowy mniej więcej w połowie odległości między drzwiami a kabiną mecha. Jeśli się z jakichś powodów klima wyłączy albo dojdzie do temp optymalnej to nastaje błoga cisza.
Z drugiej strony nowa dostawa jest lepiej wyciszona od zewnętrznych dźwięków od starych 36Wea.

234
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 14 Lutego 2017, 22:53:34 »
Krzyśku, uważam że nie masz racji. Post Milka to nie było otwarcie dyskusji nad sensem tylko poinformowanie, że on sensu nie widzi i usuwa. Nie widzę tu oznak próby dyskusji. Więc nie ma czego prowadzić.
Milek, nie wiem czy mylisz idee z praktyką, czy nie ale twoje podejście jest ideowe a nie praktyczne. A praktyka mówi, że nasz kod nie aktualizuje używanych bibliotek zbyt często. I jeśli nie masz libów na repo to za jakiś czas możesz nie znaleźć odpowiednich w sieci (znajdź mi lib-y i dll-ki do GTK2.0.1, spróbuj) i zaczną się posty w stylu "chłopaki, podrzućcie mi liba bo skompilować nie mogę".

235
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 14 Lutego 2017, 20:27:24 »
Milek, ja się bardzo cieszę że robisz, ale NIE ZAPYTAŁEŚ SIĘ O TO CZY MOŻNA USUNĄĆ TE LIBY. Nie przyjmę takich commitów na mastera i już. Nowy devs ma sobie ściągnąć repo i mieć wszystkie potrzebne biblioteki na dysku a nie szukać po sieci.

236
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Lutego 2017, 08:34:39 »
Eeee, a możemy doprowadzić exe do stanu używalności i wrzucić już to na mastera, a potem zacząć rozgrzebywać nowe rzeczy?

237
Na warsztacie / Odp: Planowane zmiany w exe
« dnia: 12 Lutego 2017, 19:31:17 »
Szczerze to nie ma. Aczkolwiek większość kodu jest w PascalCase. Ja ogólnie nazwy klas i funkcji staram trzymać się w obecnej konwencji a zmienne w klasach to już róznie, ale najczęściej one są w camelCase. Zdarzają się też małe litery z podkreślnikami.

238
Na warsztacie / Odp: Planowane zmiany w exe
« dnia: 11 Lutego 2017, 15:37:26 »
WM_COPYDATA jest używane do multiplayera. Docelowo idzie bezpośrednio na TCP/IP.
LPT i COM muszą zostać bo są używane do sterowania pulpitami fizycznymi.
Dźwięk: czytałem i OpenAL nie jest już w zasadzie rozwijane, są też lepsze biblioteki ale mają taką wadę jak Unity, tj. można za free użyć to projektów niekomercyjnych. Licencja może się kiedyś zmienić (ale to dotyczy chyba wszystkiego).
Fonty: mnie jest obojętne, byleby dało się to normalnie ubrać w jakąś strukturę, a nie tak jak teraz że musisz ręcznie ustalać pozycję na ekranie gdzie to wyrenderować.
Co do minimum OpenGL to się nie wypowiem. Ostatnie badanie kto co ma było ze 5 lat temu. Ja mam min. 4.0 więc mnie osobiście to wsio radno.

239
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 11 Lutego 2017, 13:17:51 »
Hehe, widzę że cofnąłeś się o miesiąc z datą ;) Enter daje bodajże przyhamowanie i posypanie piaskiem. Na pewno nie powinno dojść do stanięcia kół w miejscu.

240
Na warsztacie / Odp: Planowane zmiany w exe
« dnia: 11 Lutego 2017, 12:05:59 »
@tmj: no ale po co Ci elastyczny wrapper który zajmuje się tylko przekazywaniem danych dalej. Ponadto wagony skrajne w zespole muszę mieć wskaźniki na wagony skrajne w innych zespołach, gdyż inaczej nie policzysz hamulców oraz sił na sprzęgach. Oczywiście można inaczej zorganizować dane, żeby nie było wskaźników bezpośrednio do pojazdów tylko do potrzebnych danych, ale wtedy te dane trzeba trzymać na poziomie pociągu a nie zespołu (co nie znaczy, że pociąg ma robić z nimi cokolwiek poza trzymaniem). Nie widzę sensu istnienia dodatkowego poziomu abstrakcji, który w 99% przypadków będzie się sprowadzał do zwiększania opóźnień a nie będzie nic wnosił.
Moją myślą było to, żeby zespół miał taki sam interfejs jak pojazd, ale nie był pojazdem. Tak, żeby pociąg miał zestaw zespołów / pojazdów o tym samym interfejsie. W przypadku zespołu dochodziłoby odpowiednie zarządzanie informacją w stosunku do pojazdów wewnątrz. W przypadku pojazdów nie ma takiej potrzeby żeby coś tam było wyżej. Przynajmniej ja takiej nie widzę.
Troszkę się zapętliliśmy w dyskusji. Trzeba konkretnie rozpisać co dana klasa miałaby trzymać za informację i jakie mieć API do poszczególnych warstw wyższej i niższej oraz między tym samym poziomem. Inaczej do niczego nie dojdziemy.
@yB: a co z liczeniem sił pomiędzy pojazdami wewnątrz zespołu? To też trzeba liczyć bo przecież to nie jest monolit.

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 35