Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - firleju

Strony: 1 2 [3]
61
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 23 Stycznia 2017, 12:06:50 »
Heh, tylko wiesz, że c4 już skompilowałem w release i działało ;) I nie mam na imię Bogdan :P
Ale dobrze wiedzieć, że wreszcie widać jakieś konkretne efekty wywalenia Borlanda.
Mnie pozostały jeszcze tylko podkatalogi, więc jeśli nie zasnę zaraz po obiedzie to może uda się dzisiaj to zrobić.

62
Wydział zamówień / Odp: Fiat 126p na ulicach maszyny :)
« dnia: 18 Stycznia 2017, 06:54:56 »
ZTCP to fiaty ze zmienioną deską miały już zagłówki przednich siedzeń (połowa lat 80-tych). Te bez zagłowków miały ten malutki prędkościomierz i blaszane zderzaki.

63
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 17 Stycznia 2017, 07:22:24 »
tmj, możesz też podrzucić solucję. Chcę mieć pewność, że czegoś nie zwaliłem podczas już lat pracy na dwóch środowiskach i 3 różnych wersjach VS. Jakąś zresztą będzie trzeba wrzucić na git-a.
Odnosząc się do warunku to chyba łatwiej będzie zapisać
if (TrainType != dt_ET22 || ScndCtrlPos == 0)

64
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 16 Stycznia 2017, 21:30:51 »
Ja i tak jestem szczęśliwy, że nie będę miał już dwóch środowisk do pracy. BCB mnie już doprowadzał do szału topornością. No, ale jak się nie dziwię, jak popatrzę na VS6 to obsługa wygląda podobnie, czyli raczej taki był standard tamtych czasów.

65
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Stycznia 2017, 18:58:10 »
Też tak myślałem, że to tylko tyle i szybko pójdzie ;)

A w załączniku prezent poświąteczny. Wprost z kompilatora, zagrzało mi procek ;)

66
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Stycznia 2017, 07:08:00 »
Wczesnym rankiem zrobiłem poprawkę na poprawne parsowanie flagi bitowej sprzęgu. Teraz już działa. Wieczorkiem puszczam kontrolnie Quarka i jak się nic nie będzie sypało to idzie do was na większe testy. Przy okazji zerknąłem na kod pod kątem kompilacji w VS i jest tam jeszcze troszkę rzeczy do poprawienia, np. zmienne typu Byte i takie tam. VS lubię ze względu na fajny sposób zaznaczania linijek z błędami.

67
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 12 Stycznia 2017, 19:40:37 »
Znalazłem miejsce błędu, wiem jak naprawić, ale nie wiem dlaczego on się pojawia. Analizuję co tam się dzieje teraz.

  Dodano: [time]12 Stycznia 2017, 19:59:12[/time]
A jednak okazało się, że była jeszcze jedna nie zainicjowana zmienna w moverze. Naprawdę nie wiem jak ją minąłem.

  Dodano: [time]12 Stycznia 2017, 20:37:13[/time]
Hehe, kolejny "błąd". Okazuje się, że nie czyta dodatkowych wpisów do hamulców taboru w scenerii by yB.

  Dodano: 12 Stycznia 2017, 20:56:15
Tak sobie pomyślałem, że to pewnie efekt uboczny usuwania AnsiStringów z wcześniejszych etapów.
Ponadto pchnąłem wszystko co do tej pory zrobiłem na git-a. Wygląda, że da się już jeździć i oprócz tych wagonów Quark wystartował.

68
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Grudnia 2016, 06:53:23 »
Ranna sesja poszła na checkout 481 i debug zmiennych nadawanych i otrzymywanych w funkcjach UpdatePipePressure i UpdateSecondPipePressure. Jak się uda usiąść po południu to zrobię to samo dla wersji c++ i zobaczę co tam się oblicza. Trochę robota głupiego ale nie mam wyjścia. Zastanawiałem się, czy aby nie przyspieszyć sobie tego przez sklonowanie repo. Muszę sprawdzić, czy można trzymać jednocześnie dwa BCB otwarte.

  Dodano: 17 Grudnia 2016, 16:43:42
No i pudło. Te dwie funkcje jak na razie liczą identycznie. Ładnie się zaczyna. Teraz będzie przerwa bo wróciła mi fucha do poprawek (po pół roku, jak ja to uwielbiam) więc narazie więcej nie potestuję. Jak ktoś ma ochotę to sprawdzić to przyjmę każdą pomocną dłoń.

  Dodano: 19 Grudnia 2016, 09:05:13
Stwierdziłem, że podejdę do tematu troszkę inaczej. Przygotowałem sobie nową wersję DynObj, która po każdym przeliczeniu fizyki w Mover->ComputeMovement wyrzuca do loga obliczone wartości PipePress, ScndPipePress, EqvtPipePress, BrakePress i CntrlPipePress. Jak po południu będzie czas to krótki zrzut do loga i patrzymy gdzie zacznie liczyć źle.

  Dodano: 20 Grudnia 2016, 07:13:16
No i dowiedziałem się tyle, że źle inicjowana jest wartość ciśnienia w hamulcach. Rano poprawiłem i sprawdziłem przy okazji całą funkcję i też zrobiłem poprawki (ale nie miały wpływu na te testy, na inne pewnie by miały). Po południu kolejne testy.

  Dodano: 20 Grudnia 2016, 19:25:41
Ha, znalazłem gada. Jednak debugowanie pascala ma swój głęboki sens. Funkcja Init hamulców uruchamia funkcje Init klas-matek. To teraz będzie łatwiej. Ciekawe co jeszcze ciekawego znajdę.

  Dodano: 21 Grudnia 2016, 07:20:10
Rano poprawiłem klasy hamulców. Jeszcze nie testowałem. Jak będzie ok to na tapetę idzie rozruch pojazdu.

69
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Grudnia 2016, 19:17:16 »
Niestety nie, gdyż nie ma czego zapodawać. Nadal występują błędy obsługi hamulców. Ponadto wsadza mechanika nie do tej kabiny i próbuję w tej chwili dojść dlaczego.

  Dodano: 03 Grudnia 2016, 20:08:44
Czemu była nieprawidłowa kabina już znalazłem. Ale błąd jest dziwny i muszę rozgryźć dlaczego funkcja znajdowania w stringu nie działa prawidłowo. Za to hamulec jest spowodowany włączeniem flagi działania AI pomimo narzuconej obsady. Pewnie też coś w ten deseń jak poprzednio. Przejście z Borlanda na VS to nie będzie łatwa i przyjemna droga widzę.

  Dodano: 03 Grudnia 2016, 20:22:11
Dobra, znalazłem dwa błędy odnośnie inicjacji mechanika i już teraz ładuje dobrą kabinę. AI się włącza bo uruchamiam w debug. <facepalm>. Teraz odkrywanie czemu nie reaguje na klawisze hamulców.

  Dodano: 05 Grudnia 2016, 10:28:20
Znalazłem już przyczynę braku reakcji na hamulce. FV4aM działa. Teraz jeszcze tylko reszta kranów. Następnie będziemy sprawdzać, czy hamulce dobrze działają bo mam wątpliwości. Następnie, czemu po wrzuceniu pierwszej pozycji nastawnika nie pojawia się prąd na silnikach. No i widać, że nie ma co wydawać jak narazie.

  Dodano: 06 Grudnia 2016, 08:00:12
Nie mogę dojść do ładu i składu z hamulcami. Po przestawieniu kranu hamulec w ogóle nie reaguje. Sprawdziłem czy może uruchamia funkcje z klasy bazowej zamiast potomnej ale wygląda ok. Zaczynam głupieć.

70
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 30 Listopada 2016, 13:02:54 »
Ja tam uważam, że już na początek samo zrobienie osobnej fizyki do wagonów będzie powodowało mniej miss-cache (w tej chwili każdy wagon przechowuje wszystkie zmienne każdego możliwego typu napędu). Tych danych jest na tyle dużo, że bez sensu jest trzymanie ich niepotrzebnie w każdym obiekcie. Jeśli jeszcze samo rozseparowanie wagonu on lokomotywy zrobi się zgodnie z Data Oriented Programming to można pewnie przyspieszyć obliczanie fizyki z dwa razy.
Widzę tutaj jednak pewną problematyczną sprawę, że w fizyce jest mnóstwo miejsc kiedy obiekty wywołują siebie nawzajem. Być może da się zredukować niektóre z tych wywołań do obliczeń na jednej macierzy danych dla większości obiektów.

71
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 21 Września 2016, 07:27:53 »
Czuje się jak Ra. Wszyscy biorą, nikt nie napisze, że dobrze... Ehhh...
Dobra, koniec narzekania. Z najnowszych wiadomości z frontu to jestem gdzieś w połowie konwersji pliku OerlikonEst. Jako, że wygląda na dość spokojną końcówkę września jeśli chodzi o czas wolny (znaczy brak dodatkowych projektów) jest pewna szansa na zakończenie tego do końca tego miesiąca. Wbrew temu co pisze Q konwersja nie jest jakaś super prosta, gdyż konwerter nie zamienia automatycznie niektórych słów kluczowych object pascala na ich odpowiedniki w c++. W każdym razie powoli posuwam się do przodu zdobywając z każdą linijką nowe pole do wykazania się moją niewiedzą ;)

72
Na warsztacie / Exe - konwersja na C++
« dnia: 08 Września 2016, 10:51:21 »
Witam,

Mam nadzieję, że jeszcze w tym tygodniu dam w tym wątku specjalne exe do testów. Pierwszą zmianą jak będzie wprowadzona będzie wyprowadzenie obsługi rozkładów jazdy z Pascala do c++. Dlaczego? Był to najprostszy moduł do zrobienia. Nie miał interakcji z pozostałymi plikami Pascala więc można było na nim przetestować np. wykorzystany konwerter.
Jakie są wstępne wnioski: konwersja nie będzie łatwa i przyjemna. Jest dużo takich fajnych kruczków, które powodują, że każdą linijkę trzeba przejrzeć, szczególnie przy obsłudze pętli oraz funkcji z ObjectPascala / Delphi.

Biblioteka glew32 potrzebna do uruchomienia (wejdzie w skład paczki) http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28159.msg437252.html#msg437252

73
Nie żebym się czepiał, ale zawsze mi się podobały te wątki o tworzeniu scenerii, które zaczynają się od wyboru taboru...

75
Inne niekolejowe / Odp: Programy, które pamiętacie
« dnia: 05 Czerwca 2012, 19:22:04 »
No i jeszcze Miś Uszatek

Strony: 1 2 [3]