Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - firleju

Strony: [1] 2 3
1
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 25 Listopada 2019, 11:03:59 »
Ja tylko dorzucę, że na zaporze powinien być pionowy podział betonu (dylatacje). Tak to wygląda, że względu na technologię budowy i utrzymania. No i poszczególne pionowe elementy mają najczęściej delikatnie inny odcień.

2
Ja nie za bardzo rozumiem, czemu pracę maszynisty przyrównuje się do pilota samolotu kiedy to jest zupełnie inny pojazd i nie zupełnie inne problemy. Zresztą porusza się z prędkością ok. 900 km/h i raczej nikt rozsądny przy tej prędkości nie chciał by mieć tylko jednego kierującego. Jak już do czegoś przyrównywać to do kierowcy samochodu. Albo lepiej ogólnie pojazdu mechanicznego poruszającego się po utwardzonych drogach publicznych.
Najlepszą analogią do linii 130 km/h+ są oczywiście autostrady. I tak: ciężarówki we wszystkich krajach UE: 90 km/h, autobusy zależnie od wyposażenia 90 / 100 km/h a samochody osobowe / dostawcze już w zasadzie dowolnie: od 90 km/h w Norwegii do bezlimitowanych Niemiec. Ciężarówki i autobusy na autostradach mają tak niskie ograniczenia nie ze względu na kierowców tylko ze względu na wydajność systemu hamowania, czyli ograniczenia techniczne pojazdów. Dla pojazdów osobowych praktycznie wszyscy producenci przyjmują, że typowy kierowca jest w stanie prowadzić samochód samodzielnie do prędkości 250 km/h. Czyli jest w stanie zauważać znaki, skrzyżowania, manewry innych pojazdów i prawidłowo na nie reagować. Żeby móc jeździć szybciej musi już przejść przeszkolenie.
Uznajemy, że maszynista nie jest raczej normalnym kierowcą tylko takim po przeszkoleniu. I nie wiem czym mają się różnić badania w zdolności reakcji kierowcy i maszynisty, oprócz tego że maszynista powinien wiedzieć jak patrzeć na szlak, żeby widzieć różne rzeczy. Większość z nas jest w stanie jechać samochodem po autostradzie te 160 km/h, w szczególności jeśli jest luźniej i nie stanowi to większego problemu. To z punktu widzenia maszynisty też takiego problemu nie będzie. To tyle jeśli chodzi o behawiorystykę.

Natomiast zupełnie nie rozumiem co oznacza, że maszynista ma dużo do czytania w trakcie prowadzenia. Kierowcom zabrania się takich rzeczy, w tym w szczególności właśnie czytania. Jak jeszcze rozumiem ograniczenia prędkości to już nie powinien czytać ulotek i jest to błąd systemowy. Tylko, że nie ma on nic do rzeczy jeśli chodzi o zdolność do reakcji i prędkość, bo taki Impuls ze 160 km/h ma krótszą odległość hamowania niż towarowy z tych swoich 70 km/h. Czy to oznacza, że maszynista impulsa nie może czytać ulotek bo ma te 160 a maszynista towarowego już jak najbardziej może bo ma 70?

3
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 10 Października 2018, 07:47:18 »
Stele. nie przesadzaj z realizmem bo nigdy nie wyjdzie.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 13:15:46 »
Większość z nas zapewne prowadzi. Powiedzcie kiedy jesteście bardziej skupieni na jeździe: jedziecie sami czy macie sympatyczną osobę na prawym siedzeniu z którą można sobie umilić rozmową czas jazdy?
Dlaczego maszyniści mieli by mieć inaczej?

5
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 07 Maja 2018, 10:05:35 »
Moja propozycja jest taka, żeby zrobić samą scenerię z podstawowymi eventami (przypisanie urządzeń) i dać komuś innemu do zrobienia scenariuszy. Będzie szybciej i lepiej za pewne. Po drugie zanim to wyjdzie to może się uda zrobić jakiś normalny system opisu scenariusza tak, że nie będzie się trzeba męczyć jak teraz.

6
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Lk 213"
« dnia: 30 Kwietnia 2018, 09:23:54 »
Jak dla mnie przejazd wąskiego przez główną drogę gdzieś na dojeździe do Helu.

7
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Kwietnia 2018, 13:34:12 »
Kiedyś w końcu zrobię te wielokrotne eventy w torach ;)

8
Inne niekolejowe / Odp: Lustrzanka czy cyfrówka?
« dnia: 09 Lutego 2018, 15:33:23 »
Ja swój, swojego czasu high-end, kupiłem jako dwuletnią używkę razem z obiektywem i gripem za 1500zł. Jeśli to nie ma być pełna klatka i tylko do obiektywów z własnym silnikiem do taki Nikon D5xxx da się dostać jako dwulatka w bardzo przyjemnych pieniądzach.

9
Inne niekolejowe / Odp: Lustrzanka czy cyfrówka?
« dnia: 06 Lutego 2018, 21:59:22 »
Nawet w moim starożytnym Nikonie jest tryb 'zielonego trójkącika", czyli full auto. Aparat na podstawie składu sceny sam dobiera ustawienia, żadnej preselekcji.

10
Niestety nie zgodzę się. Miałem nieprzyjemność jechać najnowszym czymś co podobno jest highendowym produktem PESY w kategorii EZT. Wieszaki dla rowerów zawieszone tak nisko, że rower się nie mieści między uchwytem a podłoga, przycisk wzywania obsługi dla niepełnosprawnych zamontowany za bocznym siedzeniem nad oparciem o grubości z 5cm i wyglądzie przemysłowych obudów do kontrolek sterowania suwnicą, przed każdą stacją gra sobie muzyczka (wkurzając niemiłosiernie pasażerów) - jakby podwójna zapowiedź nie wystarczała, naprawianie ogrzewania trwało od Krakowa do Katowic - pociąg bez ogrzewania jechał od Rzeszowa, na starcie popsuły się drzwi w przedziale z rowerami od strony większości peronów więc co chwilę jakiś przepychał się przez cały skład żeby wyjść albo wejść - dobrze że nie było nikogo na wózku bo by nie wysiadł. A to było tylko tam i z powrotem.
Pojazd jednoprzestrzenny a przejście między członami o szerokości tego w starych kiblach.

11
W kwestii odwoływania się raczej nie. To przecież robi każda firma. Ale może produkt końcowy będzie lepszy. Ja na pierwszym miejscu wywaliłbym głównego konstruktora...

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: Trailer v.2017 na stronę główną eu07.pl
« dnia: 27 Listopada 2017, 17:25:52 »
A ja się poczepiam:
1. Za dużo ujęć z kabiny - a na pewno nie jedna po drugiej
2. Zmiany ujęć nie zgrane z muzyką
3. Ujęcie interregio wystarczy jedno - to z drzwami - szczególnie że łącznie wylądają jak zmontowane odwrotnie
4. Ujęcie z początku jak skład przejeżdza koło semafora - potem ujęcie z kabiny za krótkie o jakąś 1s, następnie ujęcie wygaszenie semafora przez ten skład
5. Potem jest ujęcie z kabiny i nie masz czasu zauważyć wszystkich smaczków
6. Zamykanie drzwi w SN - tak krótkie, że albo wydłuż to ujęcie (będzie z odjazdem?) albo je wyrzuć - nic nie wnosi, szczególnie w kontekście zamykania drzwi przez interegio
7. Ujęcie jednej z kabin - najpierw jest rzut na pulpit potem ujęcie z jazdy i ten pulpit pałęta się gdzieś na dole? A gdzie ładne przejście z prawej do lewej z ukazaniem całości pulpitu tak żeby go sobie pooglądać? Może nawet być podczas jazdy.
8. Najfajniejsze ujęcie z jazdy to jest to po nocnej a przed interegio.

13
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 23 Listopada 2017, 21:11:45 »
Będziesz chętny na przetestowanie skrytpów w Lua? Zwykły język programowania powinien Ci ułatwić życie przy tak skomplikowanym sterowaniu.

14
Symulator / Odp: Maszyna kontra MAC OS? Czy to możliwe?
« dnia: 21 Listopada 2017, 16:50:14 »
A ja myślę, że za niedługo będzie natywny exe na macos i nie ma co się spinać.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Nowa hybrydowa lokomotywa dla PKP IC.
« dnia: 28 Września 2017, 14:38:15 »
jeżeli jest tylko możliwość to stoi on, a jeżdżą SA133, 134 i 139 :P
Oczywiście jeśli nie są akurat na wymianie wózka w Bydgoszczy.

16
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Komplet podsypek pod rozjazdy.
« dnia: 05 Września 2017, 07:12:19 »
W zasadzie to tak są zrobione podsypki Benka oprócz szyn może. Jest problem zgodności profilu szyny między modelem a tym co robi exe. Do tego potrzeba by robić każdą iglicę jako submodel który jest animowany przy przestawianiu zwrotnicy. Jeszcze w edytorach powinny być zaimplementowane te rozjazdy tak, żeby wraz z modelem wstawiały odpowiedniej długości odcinki krzywych torów.

17
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 31 Lipca 2017, 13:03:00 »
Zrobiłem dzisiaj przerzucenie zmian @tmj ja mastera na repo głównym na githubie i zsynchronizowałem zmiany z gitem na eu07.

18
To tylko pogratulować i teraz jeździć, jeździć, jeździć :D

19
Na warsztacie / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« dnia: 24 Lipca 2017, 17:22:24 »
To jeszcze moja gałązka:

1. Nowa sposób generowania i aktualizacji tabelki bazujący na odległości przejechanej
2. Przewijanie rozkładu jazdy jak stacja jest w rozkładzie ale nie na aktualnej pozycji

Bazuje na wersji @tmj.

Changelog:
2017-08-04 - poprawka błędu sortowania tabeli prędkości - wersja bazowa 20170725

20
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 21 Lipca 2017, 16:58:51 »
Ekhm... to jest test, nie koncert życzeń.

21
Jak na szybko zerknąłem do kodu to żeby zrobił uvmap to trzeba mieć przypisany materiał i teksturę. Nakłada też wszystkie modyfikatory przed eksportem oraz robi triangulację obiektu.
EDIT:
Dla każdego plolygona bierze uvmap z aktywnej warstwy uv.
mesh.uv_layers.active.data[face.loop_indices[i]].uv.to_tuple()

22
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 10 Maja 2017, 19:08:00 »
Ja mam rzutowanie i liczenie odległości zrobione zupełnie inaczej niż jest obecnie, więc tymczasowo lepiej wrócić do starego sposobu.

23
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 26 Kwietnia 2017, 09:02:36 »
Ja tylko powiem jak idzie tabelka. Powoli udaje się dojść do ładu i składu z tym wszystkim. AI zaczyna powoli jeździć tak jak do tej pory. Jeszcze mam problem na zwrotnicach, ale muszę najpierw rozkminić w jaki sposób było to zrobione poprzednio bo cosik zmaściłem i teraz wykrywa mi mój własny pojazd na zwrotnicy jako obcy. Za to eventy wstępnie działają jak trzeba.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Elf2 dla Kolei Śląskich jedzie na testy
« dnia: 25 Kwietnia 2017, 10:02:59 »
O gustach się nie dyskutuje, ale:

25
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 24 Kwietnia 2017, 07:57:48 »
Firleju się znalazł, miał weekend walki z wkurzającymi żonę (i mnie też) mały wrednymi liczonymi w milionach owadami wyłażącymi nam ze ściany za kuchnią.
A odnośnie prac to wygląda jak problem z zawijaniem tabelki (iLast nie odnosi się do prawidłowego wpisu). Nie będę szukał bo zrobiłem to nie na macierzy C-style a na wektorze i troszkę inaczej sprawdzam skanowanie. Jest też szansa, że ta wywałka jest powodowana przez pojazd za skrzyżowaniem.

Mam zgłoszenie od użytkownika, że bardzo wydłużył się czas ładowania. Wrzucam dwa logi z pierwszego i drugiego. Podobno ładuje te same pliki t3d za każdy razem.

26
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 22 Marca 2017, 13:07:45 »
Ja to już rozdzielam w tej chwili tak, żeby dało się to zrobić. Bardziej chodzi o to jak potem dane z tabelki są używane dalej (na co sposób przekazywania danych do tabelki nie ma wpływu).
Powiem, że troszkę utrudnia mi pracę fakt, że w którymś commicie usunąłeś projekt ale zostawiłeś solucję.

27
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 22 Marca 2017, 09:21:09 »
Ja powoli walczę z tabelką. Tylko tak wrzucam narazie info, że w temacie się coś dzieje. Choć czasami mnie bierze jak widzę jak to jest skomplikowane.

28
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 19 Marca 2017, 12:59:11 »
 Nie wiem co się zmieniło. Wrzuciłem wersję z 18.03 na ruszt. Skompilowałem z starą i nową ścieżką renderingu. Obie wersje trzymają teraz około 50 FPS bez MSAA oraz około 40FPS z MSAA. To jest bardzo ok. Nowa ścieżka daje troszkę mniej stabilny poziom FPS, ma częściej występujące skoki i ciągłe większe zmiany.

ui_layer nie jest zapisane w UTF-8.

29
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 11 Marca 2017, 06:36:43 »
Żeby nie było, to porównanie z ilością FPS:
1. Stare exe 482
2. Exe na c++ bez zmian Milka (mniej więcej wersja z 27.02)
3. Wersja na GLFW (wersja z wczoraj)
Uruchamiam z tego samego katalogu, z tymi samymi ustawieniami.
ED:
Zmieniłem ustawienie na MSAAx8 (multisampling 3).
482: 30 FPS
c++ 2702: 30 FPS
c++ glfw: 20 FPS

Dodatkowo glfw na starcie nie ma MSAA a po paru sekundach ono się włącza niezależnie od ustawienia w ini.

ED2:
Pobawiłem się trochę i na wersji z 27.02 na MSAAx8 wyciągam 45 FPS, a na wersji na integracją z glfw już tylko 30 FPS.

30
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Marca 2017, 19:05:01 »
Jeszcze wersja dwutabelkowa z kolorowaniem.
Rozdzieliłem tabelki wskaźników i torów żebym nie musiał robić iluśtam if-ów w przechodzeniu po jednej tabelce. Nie chcę tego mieszać teraz i sortować w każdej klatce. Oczywiście jest opcja powrotu do tego co było, ale moja wersja umożliwia wstawianie wskaźników w dziwnych kolejnościach i nieprawidłowo przypisanych do torów.

Strony: [1] 2 3