Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Celuś

Strony: 1 2 3 [4]
91
Pomoc doraźna / Odp: Realistyczna gra.
« dnia: 23 Lutego 2022, 19:55:03 »
Na zintegrowanej karcie graficznej - tak.

92
104 będzie jeszcze chwilę bezpieczna, ale Zakopianka stety-niestety jest progresywnie modernizowana pomiędzy sezonami. Dlatego bardzo proszę, jeżeli ktoś mieszka w okolicy (ja niestety jestem zaszyta głęboko w Świętokrzyskiem), jeśli ma taką możliwość, to spróbować podjechać na kolejową zakopiankę (nie tylko linię 99, ale też 94/97/98/117), i zbierać zdjęcia. Przede wszystkim obiekty, które zaraz mogą zniknąć, lub mogą zostać zmodernizowane. Również warto fotografować obiekty inżynieryjne, których modernizacja jeszcze nie objęła. Bardzo proszę o zaangażowanie, zarówno w przypadku 104 jak i zakopianki. Każdy obiekt, nawet nieistniejący da się odtworzyć, ale ze zdjęciami zawsze łatwiej.

93
Forum / Odp: Brak czatu
« dnia: 17 Lutego 2022, 09:25:23 »
Chat znowu nie działa.

94
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 16 Lutego 2022, 23:43:05 »
Pierwsze próby z NMT, wykonałam jeden kwadrat (2x2km) w okolicach przełęczy Sieniawskiej. Dzięki @Toprus i @JAN21 udało się opracować w miarę sensowną metodę, aby uzyskać równowagę pomiędzy optymalizacją a wyglądem, choć będzie wymagać to jeszcze kilku prób. Teren najpierw odsiałam w CC do NMT2/8 na płaszczyznach, następnie w Blenderze za pomocą pędzla do zaznaczania i narzędzia decimate najmniej wrażliwe na szczegółowość elementy, takie jak zbocza gór, zostały ręcznie odchudzone. Przy następnej próbie spróbuję podkręcić śrubę - zwiększę szczegółowość okolic torów, a jeszcze bardziej zmniejszę szczegółowość gór. Ogólnie cały kwadrat w obj ważył 6mb, scm wyszedł 20mb.
Na koniec uprzedzę jeszcze komentarze - kwadrat był jedynie obiektem testowym, nie końcowym fragmentem terenu. Nie zostały również poprawione nasypy i przekopy, dlatego tory wyglądają, jak wyglądają. A tak, to ogłaszam połowiczny sukces :)

95
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 16 Lutego 2022, 18:28:17 »
Doskonale wiem, że jest ułożona 139. Jednak to jeszcze nie ten czas, przedłużenie 97 117, i może węzeł Krakowski to daleka-niedaleka przyszłość.

96
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 16 Lutego 2022, 01:01:55 »
Jak wspomniałam (w zasadzie to nie, to wspominam) - posiadam pełną dokumentację, zarówno jeżeli chodzi o geometrię układu torowego, jak i urządzenia sterowania ruchem. Tory 117 i reszta 97 w swoim czasie, na razie trzeba się skupić na tym co jest.

97
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 16:55:59 »
Jedynym problemem terenu w tej chwili (jeszcze raz podkreślę, że praca na danych NMT1) jest jego optymalizacja, szczególnie w terenie górzystym, a przede wszystkim dostosowanie exe pod tak złożony teren (czas ładowania, ilość wyświetlanych trisów). Z modernizacji sobie doskonale zdaje sprawę, z przetargów na nie mam właśnie dużą część papierów. Dlatego w wątku napisałam o potrzebie uzbierania materiałów z gruntu, jeszcze napiszę o tym w dedykowanym do tego wątku.

98
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Projekt i informacje z nim związane:

Z dniem 20.11.2022 projekt zatrzymał się na następującym stadium:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, teren, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk, sieć trakcyjna (odcinek Zakopane - Sieniawa, jedynie prowadzenie przewodu jezdnego oraz konstrukcje wsporcze);

Do paczki dołączone zostają dwa scenariusze dotychczas wykorzystywane przez autorów do testów - "Tatry - scenariusz demonstracyjny", oraz "Tatry - scenariusz deweloperski". Scenariusz demonstracyjny pozwala na przejechanie odcinka z Suchej Beskidzkiej do Zakopanego pociągiem 13413 "Tatry" z rozkładu 2011/2012, oraz pociągiem powrotnym (przesiadka na jedną z lokomotyw odstawioną na Spyrkówce w Zakopanem). Istnieje również możliwość przejażdżki osobowym 22120 w odwrotnej relacji. W plikach znajdują się również rozkłady dla innych pociągów - mądre głowy sobie skleją. Koniecznie należy nadmienić - brak jest eventów sterujących, przebiegi należy nastawiać sobie ręcznie pod klawiszem Tab (render pełny).Scenariusz deweloperski zawiera tylko jeden skład bez rozkładów. Wszystkie pliki są odpowiednio ponazywane i posegregowane, zwłaszcza w folderze /scenery. Dotyczy to również zestawu plików źródłowych, który zostanie wydany osobie, która byłaby zainteresowana ewentualnym dalszym rozwijaniem projektu. Powinno to w znaczący sposób zachęcić do pracy, gdyż myślę, że nawet osoba nie znająca struktury symulatora prędko byłaby się wstanie połapać co jest czym :).
W paczce znajduje się repack paczki sieci trakcyjnej autorstwa @bohunIC (oryginały wysięgników), @danniel (warianty wysięgników) oraz innych autorów (bramki, słupy, odłączniki, kotwy - autorów ciężko zidentyfikować). Paczka znajduje się w osobnych folderach "siec_trakcyjna_ph". Docelowo zestaw tych elementów, (po włączeniu w niego słupów, odłączników, naciągów, przewodów wzmacniajacych oraz LPNów), miał zostać opublikowany jako "placeholder" pod przyszłą publikację całkowicie nowej paczki sieci trakcyjnej, nad którą od roku pracę prowadzi @Blaclava, @JAN21, @KolejWPolsce, @Celuś. Paczkę tą cechować miało bezproblemowe pasowanie do siebie wszystkich elementów, brak wariantów łączonych (wszystko osobno, budowa z "klocków" - mniej plików), oraz w efekcie - możliwość banalnej wręcz podmiany w momencie wyjścia paczki pełnej. Nie wszystko jednak udało się z tego zakresu zrealizować. Pośród plików znaleźć można również pewne elementy z poprzedniej "próby" odtworzenia Zakopianki - mosty autorstwa @PEKAP i @Kolejarz.

Podziękowania:

Serdecznie dziękuję wszystkim którzy przez ostatnie 12 miesięcy pomagali w rozwoju projektu, począwszy od samego wprowadzenia mnie "w" Maszynę, po aktywną pomoc, poprzez testy. po dobre słowo. Dziękuję za mile spędzony czas i za wspólne rozwijanie symulatora. Nic ze sobą do grobu zabierać nie zamierzam, postaram się czynnie odpowiadać na pytania oraz nawet w pewnym stopniu wspomóc osoby zainteresowane ewentualnym rozwijaniem projektu. Sama jednak w opisanej wyżej sytuacji nie jestem w stanie dalej pracować (pełny opis sytuacji znajduje się w poście #22). Zatem z nazwiska i za co:

- @Ra - Wysłuchiwanie mojego ględzenia i rozwijanie edytora;
- @JAN21 - Wprowadzenie do symulatora, aktywna pomoc przy projekcie, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @GOPdriver - Wprowadzenie do symulatora;
- @Toprus - Tony materiałów historyczno-fotograficznych, testy, aktywna pomoc przy projekcie;
- @Balaclava - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastruktrukturalnym, wielokrotne otwieranie oczu w kontekście Blendera, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Kolejarz - Tony materiałów historyczno-filmowych, setki zdjęć i pomiarów;
- @KolejWPolsce - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastrukturalnym;
- @youBy - Wysłuchiwanie mojego ględzenia, i wprowadzenie istotnych zmian w exe (widoczky :DDD), pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Stele - Niby tylko, ale aż - wyciągnięcie z szafy karłów do Chabówky;

Changelog:
/20.11.2022/ - Wydanie scenerii w wersji pre-Alpha
/21.01.2023/ - Nowa paczka scenerii, poprawiono wpisy powodujące niezaczytywanie się modułów scenerii (domki, teren)



Disklejmery:

- Każdą kolejną paczkę należy instalować nadpisując pliki (chyba że przy wydaniu będzie napisane, że należy zrobić inaczej
- Przed instalacją każdej nowej paczki scenerii należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby nic podczas wypakowywania dołączonych do paczki ich nowych wersji się nie pomieszało!
- Przed instalacją każdej nowej poprawki scenerii (do nich nie są dołączane pliki *.sbt) należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby mogły się one wygenerować na nowo!
- Sceneria jest ciężka, a wczytywanie zwłaszcza na słabym sprzęcie zajmuje długo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości.

Peace.

99
Inne niekolejowe / Odp: Stary rozkład jazdy
« dnia: 14 Lutego 2022, 09:33:39 »
@M79r - Rok 2000, tabelka 140

@ksiezyc_nad_gieesem - Rok 2000, tabelki 5xx (cały V okręg komunikacyjny)

Na przyszłość uprzejmie proszę o konkretne numery tabelek, nie nazwy relacji.

100
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie o tablice informacyjne
« dnia: 14 Lutego 2022, 00:41:08 »
Wcześniej w tym poście wstawione było zdjęcie tablicy informacyjnej, znanej od dawna z norm modernizacyjnych infrastruktury peronowej (szara, z nazwą stacji na niebieskim tle). Azarr pyta, czy czcionka na nich nie jest za duża, załączył nawet poprawioną wersję dla porównania - z czym się osobiście zgadzam. Na takich tablicach czcionka jest trochę mniejsza.

101
Inne niekolejowe / Odp: Stary rozkład jazdy
« dnia: 12 Lutego 2022, 00:43:10 »
Bardzo proszę o działki konkretne, będzie łatwiej.

102
Bocznica / Odp: Transcassubia 2022
« dnia: 09 Lutego 2022, 10:26:19 »
Mogą wszyscy, z wyjątkiem Krakowian.

103
Inne niekolejowe / Odp: Stary rozkład jazdy
« dnia: 09 Lutego 2022, 09:48:48 »
Rok 2000, tabelki 102, 120, 135. Załączam również mapę okręgu, także w razie czego napisz które tabelki jeszcze chcesz, doślę. Posiadam również inne lata, więc też napisz tylko który konkretnie rok.

https://eu07.pl/userfiles/27739/Krakow%272000.7z

104
Bocznica / Odp: Wypadek Kolejowy Pleśna
« dnia: 08 Lutego 2022, 12:43:04 »
To i ja się dołączę do dyskusji, ale nie o styrcie. @NaSzynach, dobra rada - nie pisz losowych wątków, nie odpowiadaj w losowych tematach. Nie jest to mile widziane, i jest uznawane za tak zwane nabijanie postów; tj. próba jak najszybszego wypisania 30 wiadomości w celu odblokowania sobie dostępu do działu TD. Niestety wiele jest użytkowników, którzy przychodzą tu na forum tylko i wyłącznie po to, aby "pobrać sobie nowe ciufcie". Niestety takie zachowanie jest bardzo wyraźnie widoczne, i jest uznawane za niestosowne. Dlatego sugeruję, zaprzestań zanim może zrobić się mniej miło :)

105
Pomoc w tworzeniu / Odp: jak otworzyć/zrobic e3d?
« dnia: 07 Lutego 2022, 12:27:01 »
Nie e3d, a t3d, e3d, jak Ci matek napisał, tworzy się automatycznie. Należy posiadać odpowiednie wtyczki do blendera, które są dostępne tu na forum. Wystarczy poszukać.

106
Bieżące Symulatorowe / Odp: Testy scenerii
« dnia: 05 Lutego 2022, 21:21:13 »
Przyda to się, abyś kkmincie drogi faktycznie zaczął coś robić, jak nie wiesz czegoś do przyszedł na mm, zapytał, dowiedział się. Mniej gadania i wróżenia, więcej faktycznego robienia. Ja wyrysowałam 150km zakopianki i nawet na forum słówka o tym nie pisnęłam, bo czekam aż faktycznie będzie można pokazać coś więcej niż marzenia.

107
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 04 Lutego 2022, 23:22:32 »
@Celuś

Proszę bardzo.. nie ma pustych minut..

Tym czasem mijanka naście minutek robi brrr

Częściowo zwracam honor, bo zdarzają się takie raczyska, ale zasadniczo się tak nie powinno, i się nie robi, i jak wspomniał kolega barman wyżej - rozkłady są zasadniczo napięte.

108
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 04 Lutego 2022, 23:05:26 »
To jest na to rezerwa w rozkładzie. Ale znów - bez pustych minut.

109
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 04 Lutego 2022, 22:55:37 »
No nie do końca... Rozkład się układa tak, żeby stać najkrócej jak to możliwe, bo inaczej sztucznie wydłuża się czas podróży, nie robi się "pustych" minut. Jeżeli jest ph, to tyle ile wypadło by pt, gdyby nie było potrzeby postoju handlowego. Tutaj akurat bez peronów, ale też chwilkę 30536 czeka na Karłowicza.

https://youtu.be/pmkXikXElto?t=6627

110
Jeżeli chcesz zbudować porządnie, jak to można i wypada w 2022 roku, to tak - jest to podstawa. Choć można równie dobrze na ślepo... Nie wiem co rozumiesz przez niepojawianie się układu torowego. Zaraz po otwarciu edytora należy przejść do dodawania danych zewnętrznych, wpisać koordynaty klikając na wybrane miejsce na mapie, lub geoportalu (ręcznie z geoportalu większa dokładność), wpisać nazwę RSFa i to tak naprawdę tyle. Kafelki pobieramy klawiszem g, na górze w zakładce mapy możesz wybrać rok, a także dynamicznie przełączać się między nimi. Stopień przybliżenia widoku definiuje to, jakie zdjęcia/mapy zostaną pobrane - ortofotomapa w wysokiej rozdzielczości pobierana jest od 4px/m w dół. Kolorowe literki to tzw. komórki, pozwalające dzielić scenerię na segmenty.

111
Bocznica / Odp: Dostęp do testu dodatków
« dnia: 27 Stycznia 2022, 17:58:35 »
Cytuj
15. Dodatki/modyfikacje do Symulatora, przed upublicznieniem, muszą uzyskać akceptację w przeznaczonym do tego dziale. Dla działu Test dodatków, wątek zakładany jest automatycznie w momencie umieszczenia dodatku na serwerze eu07.pl. UWAGA! Dział Test dodatków widoczny jest po uzyskaniu minimum 30 postów. Jeżeli jesteś autorem dodatku, który chcesz dodać do symulatora, a nie posiadasz jeszcze 30 wiadomości na forum, zgłoś się do Administratora.

Kafelek na forum pokaże się po 30 postach.

112
Bocznica / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Grudnia 2021, 16:09:19 »
Rok życia w postaci grzecznego oczekiwania.

113
Rainsted / Odp: Edytor scenerii Raisted - problem , łączenie torów
« dnia: 14 Grudnia 2021, 23:35:45 »
Oglądałem te poradniki. Jednak to nadal czarna magia dla mnie. Chciałbym stworzyć nieistniejącą już linię 414. Jedynie potrafiłem wrzucić zdjęcie z geoportalu w edytorze, na tym się skończyła moja nadzieja. Nawet jakbym ją nierealnie "odtworzył" (zrobił jako fikcyjną) to by było już coś. Niby prosta była, krótka, bez trakcji, w większości jednotorowa.
Raczej pogrążają mnie tu aspekty czysto informatyczne - z zawodu jestem fizjoterapeutą, z komputerami to miałem do czynienia tylko w grach :D. Stąd Rainsted jest dla mnie ciężki do zrozumienia.

Sama się uczę, i w miarę zgrabnie mi to idzie, mam już za sobą naście kilometrów ułożone. Jestem na obecną chwilę się wymienić wiedzą do momentu układania niwelety, bo jej jeszcze nie przerabiałam. Jeżeli Ci taka forma "uczenia' się wspólnie by pasowała, to napisz pw, dam jakiś kontakt.

114
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 28 Października 2021, 22:12:22 »
O kierowniku nawet nie wspominam. Po podpięciu się do wagonów, o 19:19 planowo podaje się wyjazd i dalej cisza.

115
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 28 Października 2021, 16:13:28 »
Nie wiem co, i czy w ogóle robię coś źle, ale na pospwila za nic nie otrzymuję po dopięciu do składu i wciśnięciu shift+1 rozkładu. Jedyne do czego udało mi się dojść to to, że w opisie misji mowa jest o pociągu MPEi51163, natomiast w plikach jedyny odpowiadający godzinie, trasie, kategorii i lokomotywie to 15163.

116
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 23 Października 2021, 21:03:58 »
Dosłownie przed chwilą skończyłam na 164 jechać, wschód nadal pod pelerynką niewidką

117
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 25 Sierpnia 2021, 12:15:56 »
W węźle Kieleckim to przede wszystkim najważniejsza jest obsługa elektrociepłowni w Kielcach, na której bocznicę wjazd znajduje się w Piaskach. Na stację w Kielcach Herbskich przyjeżdża węgiel wydaje mi się, że ze śląska bo skąd indziej, składy są rozbijane na mniejsze i zabierane po kolei na bocznicę. Tak jak kolega niżej wspomniał, dookoła jest dużo różnych zakładów - poza wspomnianą bocznicą Świętokrzyskich Kopalni Surowców Mineralnych, w samych Kielcach funkcjonuje jeszcze bocznica Zakładów Wyrobów Metalowych ,,SHL’’, a jeszcze dekadę temu kolej obsługiwała również zakład Społem a także Iskrę, obie przestały funkcjonować w okolicach 2009 roku. Na stacji Kielce Herbskie formowano składy z większości okolicznych bocznic. Obecnie na górce jednak coraz mniej się niestety w dzisiejszych 'czasach' dzieje, jednakże jeszcze dekadę temu działo się bardzo wiele, szczególnie, że stacja w Kielcach Herbskich pełniła pewną rolę uzupełniającą dla Skarżyska. Oprócz formowania stacja przetrzymywała i przetrzymuje do dzisiaj składów, które jednak są tu przejazdem - kontenery, beczki... Warto podkreślić, że nie gruszki. Celem gruszek była i jest stacja w Sitkówce, ze względu na zakłady w Trzuskawicy. Do Małgoszczy natomiast wydaje mi się, że gruszki przyjeżdżają od Częstochowy, nie jestem jednak w stanie sprecyzować skąd konkretnie.

118
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 03 Lipca 2021, 21:15:26 »
Ostatnie zmiany w projekcie(@gg):
Cytuj
-układanie stacji Kielce Ślichowice w toku ;)
Kielce Herbskie. Cały ten ~7km odcinek kity torów to stacja Kielce Herbskie dzieląca się na okręg KHA i KHB (+ posterunki zwrotniczych). Przystanek Kielce Ślichowice na dobrą sprawę do samej stacji nie ma nic ;). Swoją drogą do węzła Kieleckiego posiadam troszkę papierów, także jeżeli jesteście zainteresowani, to zapraszam pw.

119
Pomoc doraźna / Odp: Ustawienia sprzętowe
« dnia: 18 Września 2020, 15:59:09 »
Nie napisałeś niestety czy, i jakich oczekujesz oprócz płynności działania symulatora efektów wizualnych, ale jeśli nie interesuje Cię to aż tak bardzo, to możesz tryb renderowania ustawić na 'stary'. Stary tryb jest o wiele mniej zasobożerny i przy innych ustawionych wysoko opcjach (tj.: multisampling) potrafi wyglądać bardzo schludnie. Jeśli jednak zależy Ci na efektach, to przede wszystkim zmień promień projekcji cieni, 400m to jest trochę dużo, a wygląda to estetycznie nawet przy 100. Możesz też kompletnie wyłączyć shadery, ale zostawić sobie odbicia i motion blur (rozmycie podczas ruchu), co przy pochmurnej, bezsłonecznej pogodzie będzie się ładnie zgrywało.

Strony: 1 2 3 [4]