91
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 22:09:00 »
Przy jakim prądzie działa zabezpieczenie nadmiarowe hamowania ED? Ja wiem.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Problem polega na tym, że niskie rozruchy nie oszczędzają oporów tylko je wygrzewają przesadnie, duży prąd to krótszy rozruch i wyższe obroty wentylatorów. A silniki na typowym ekspresie nie dostają dużo dłużej jak 30 sek takich prądów. No chyba, że ktoś naczepi 15 sztuk na hak.Niski prąd wygrzewa, ale wysoki je przepala. Dlatego powinno się jeździć przy prądach gdzie największą wydajność ma chłodzenie oporów. Dlatego 600A optymalnie byłoby. Co z tego że przy 900A wentylatory wyją, gdy konstrukcja nie powoduje juz polepszenia chłodzenia - opory bardziej się rozgrzewają niż chłodzenie zmniejszy ich temperaturę. Do dzisiaj nie wiem dlaczego IC nie zgodziło się na rejestrację prądu rozruchu na telocu. Czyżby się czegoś bali?