Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - SQT

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
91
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 22:09:00 »
Przy jakim prądzie działa zabezpieczenie nadmiarowe hamowania ED? Ja wiem.

92
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 21:59:49 »
Polecam popracować przy naprawie i budowie lokomotyw do tego przeanalizować usterki i poczytać dokumentacje techniczną takiej EP09.

93
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 21:25:32 »
Wyobraź sobie że na takich warunkach jako inżynier ds. testów po naprawie lokomotywy, więc tak naprawdę dopóki nie zostaną podpisane dokumenty po naprawie to lokomotywy były pod moją opieką.

94
Tabor kolejowy / Odp: Stanowisko do styczników SPG-400
« dnia: 20 Lipca 2019, 18:29:21 »
Poszukam w moim archiwum. Jakby co to na prywatną wiadomość.

95
Tabor kolejowy / Odp: ET22 wentylatory silników trakcyjnych
« dnia: 20 Lipca 2019, 13:29:03 »
@Maupex, na modernizacji montowaliśmy nowe regulatory tzw. ZNLE i niestety przez nagłe skoki tj. włączenie sprężarki, wyłączenie, znowu włączenie potrafiło przebić tranzystor w regulatorze przez co szło większe wzbudzenie prądnicy, wtedy nawet żarówka nie ratowała sytuacji a przebity tranzystor lawinowo dawał maksymalne wzbudzenie. Najgorzej obrywały wszelki zasilacze do sterowników PLC a nie raz same PLC obrywały również. Przebicia warystorów na stycznikach też masakra. Niestety podawałem rozwiązania jakie dobrze byłoby wprowadzić ale "góra" olała temat.

96
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 20 Lipca 2019, 13:17:44 »
Oj mam pojęcie. Wystarczy że pojeździłem na próby lokomotyw z maszynistami w różnych przedziałach wiekowych i wiem jak młodzi potrafią atakować za to że poprawiasz go, zazwyczaj argumentem było "bo tak mnie na kursie nauczyli więc tak musi być". Starzy natomiast podejmowali dialog.

97
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 19 Lipca 2019, 13:21:45 »
No cóż, dopuszczone jest 900A warunkowo i starsi maszyniści wiedzą jak jeździć. Młodzi znowu pozjadali rozumy i mur beton nie przekonasz. Chyba żeby wprowadzić modernizację w postaci czasówki i nadmiarowych jak na siódemce - wysoki rozruch.

98
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 19 Lipca 2019, 12:23:12 »
Zgadza się nowsze konstrukcje mają rejestrację, natomiast przy modernie EP09 na elektroniczny rejestrator ktoś tak spisał umowę. Newag jako gwarant broni się przed spalonymi oporami z EP09 bo mimo że są wykonane zgodnie z dokumentacją to klient będzie się upierał że on jest niewinny.

99
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 18 Lipca 2019, 15:20:22 »
Problem polega na tym, że niskie rozruchy nie oszczędzają oporów tylko je wygrzewają przesadnie, duży prąd to krótszy rozruch i wyższe obroty wentylatorów. A silniki na typowym ekspresie nie dostają dużo dłużej jak 30 sek takich prądów. No chyba, że ktoś naczepi 15 sztuk na hak.
Niski prąd wygrzewa, ale wysoki je przepala. Dlatego powinno się jeździć przy prądach gdzie największą wydajność ma chłodzenie oporów. Dlatego 600A optymalnie byłoby. Co z tego że przy 900A wentylatory wyją, gdy konstrukcja nie powoduje juz polepszenia chłodzenia - opory bardziej się rozgrzewają niż chłodzenie zmniejszy ich temperaturę. Do dzisiaj nie wiem dlaczego IC nie zgodziło się na rejestrację prądu rozruchu na telocu. Czyżby się czegoś bali?

Co do "gadania" szafy. Jedynie usłyszysz styczniki SO. Boczniki silników na pierwszej pozycji->mniejszy moment->delikatniejszy rozruch. Gdyby wystartować od drugiej pozycji z pewnością odczułbyś różnicę.

100
Tabor kolejowy / Odp: Rezystory rozruchu/hamowania EP09 i ET42.
« dnia: 17 Lipca 2019, 01:33:06 »
Program pracy na EP09 przy modernizacjach nie zmieniał się więc jakiekolwiek zmiany na schemacie to może być błąd osoby która rysowała program pracy na nowym schemacie. Co do jazdy gdyby ktoś pomyślał i oszczędzał silniki trakcyjne (co również opory) to nie maszyniści nie jeździli by pod górną granicę 900A. Silniki trakcyjne mają dopuszczony taki prąd tylko przez 30s. Największa sprawność wypada przy ok 600 - 650A, a nie spotkałem maszynisty który by ruszał z takim prądem.

101
Tabor kolejowy / Odp: ET22 wentylatory silników trakcyjnych
« dnia: 05 Lipca 2019, 18:47:38 »
No cóż, kwestia podejścia. Generalnie moim zdaniem skoda jednak wyprzedziła nasze rodzime rozwiązania, ale nie o tym. Na siódemkach i bykach brakuje mi zabezpieczenia nadnapięciowego z przetwornic. Niestety zdarzają się awarię gdzie regulator nie obroni obwodów NN, a przetwornica wyda o wiele za wysokie napięcie, ale to temat na dłuższą rozmowę.

102
Tabor kolejowy / Odp: ET22 wentylatory silników trakcyjnych
« dnia: 03 Lipca 2019, 13:27:19 »
Czesi w swoich skodach poszli do przodu bo nie dość że zastosowali alternatory zamiast prądnicy np. w takiej skodzie 182, podczas pracy obu przetwornic jedna tylko ładuje baterię, a druga zasila obwody NN. Regulator napięcia nadzoruje i gdy tylko napięcie zaczyna spadać na obwodach NN, to zasila je z baterii.

103
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Lipca 2019, 17:34:27 »
Nie, bo zamiast pożyć na emeryturze na którą całe życie pracował ani dnia sobie nie odpocznie. Nie rozumiem takich ludzi ale no cóż...

104
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Lipca 2019, 15:31:17 »
Ta, a jak się przekręci nie daj Boże to nic nie będzie z tego miał.

105
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Lipca 2019, 14:22:36 »
Daimler1916 raczej więcej niż 25 lat.

106
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 30 Czerwca 2019, 21:44:59 »
Ciekawe bo słyszałem o innych spółkach że trzeba mieć wykształcenie elektryczne przynajmniej.

107
Bieżące kolejowe / Odp: Pantografy w Bombardier Traxx
« dnia: 25 Kwietnia 2019, 20:09:16 »
Czy przy 4 patykach na różne sieci są 4 WS-y? Przy 2 systemach montowaliśmy 2 wyłączniki szybkie.

108
Bieżące kolejowe / Odp: Pantografy w Bombardier Traxx
« dnia: 25 Kwietnia 2019, 11:32:30 »
Na rok 2018 w Polsce nie kojarzę żeby były dopuszczone pantografy uniwersalne do różnych systemów zasilania. Przy okazji wypowiem się jak działa to na Griffinie. Z terminala maszynisty wybiera się który pantograf ma być podniesiony i do jakiej sieci lub tryb automatyczny. Następnie zawsze podnosi się pnatograf 25kV w celu pomiaru napięcia sieci. Jeśli wykryje 3kV dopiero po przełączeniu manetki WS-a, pantograf 25kV opada, podnosi się prawidłowy (3kV) i następuje zamknięcie WS-a. 

109
Bieżące kolejowe / Odp: Pantografy w Bombardier Traxx
« dnia: 19 Kwietnia 2019, 23:07:28 »
Wielosystemowa, tak samo ma Griffin E4MSU.

110
Więc rozmawiałem z elektronikiem od radiotelefonów i twierdzi że to nagranie to nie jest sygnał powodujący zadziałanie RS. Jeśli będzie miał czas to dostanę od szczegółowe informacje jak taki sygnał "wygląda" - połączenie 3 sygnałów o różnych częstotliwościach.

111
Jeszcze pytanie co do radiostopu, jaka jest amplituda sygnału który podajesz do manipulatora?

112
To że mają swoją odpowiednią częstotliwość to wiem. Tylko czy jesteś pewien że masz go w porządku tak jak podaje N/O.

113
To może inaczej zapytam, gdzie masz podłączony do manipulatora sygnał mówiący o nadaniu RS i jaki sposób go zdemodulowałeś?

114
Urządzenie nadawczo odbiorcze które jest łączone z manipulatorami poprzez przełącznicę, nadaje i odbiera sygnały radiowe. Po drugie na lokomotywie jest tylko jeden przekaźnik od sterowania elektrozaworem RS. Zazwyczaj wrzucony w przełącznicę żeby się nie pałętał.

115
A masz nadawczo-odbiorczy?

116
W takim razie nadawanie może działać ale tylko odbiór nie działa. Sekwencja zew3 i zew1 wysyła sygnał do nastawni i tam dopiero wraca sygnał powrotny RS.

Osobiście jednak radziłbym zaprzestać zabaw z radiotelefonem zanim narobisz sobie kłopotów i pomyśl nad innym rozwiązaniem.

117
Skąd wiesz że nie emituje sygnału?

118
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 15 Lutego 2019, 19:55:39 »
Idziesz do cargo

119
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 19.01 - problemy
« dnia: 23 Stycznia 2019, 12:33:13 »
Wyłącz zapory i inne programy co mogą blokować. Ja mogę normalnie pobierać tego torrenta.

120
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 19.01 - problemy
« dnia: 23 Stycznia 2019, 12:24:09 »
Czy w oknie instalatora widać że pobiera się z sieci symulator? Ewentualnie możesz spróbować pobrać przez torrenta.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11