Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - SQT

Strony: 1 [2] 3 4 ... 11
31
Bieżące kolejowe / Odp: Psychotesty
« dnia: 24 Czerwca 2021, 09:56:57 »
Prócz tablicy z cyferkami i tych przycisków, większość zadań polega na  wybraniu obrazka pasującego do reszty. Musisz "zobaczyć" co pasuje jako następny i wybrać odpowiedź w arkuszu odpowiedzi. Z doświadczenia wiem że w sumie psychotesty to łatwa sprawa... Te same testy miałem jak miałem dostać samochód służbowy, to samo jak przyjmowałem się pod kopalnię...

32
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 07 Maja 2021, 23:25:40 »
Cytuj
Nie oglądałem tego filmu, ale w jaki sposób ma zaoszczędzić opory rozruchowe?
Cytuj
Nie opory, a na oporach - usuwamy pierwszy segment rezystorów rozruchowych.
Dokładnie tak jak napisał yB. O wszystkim mówi opis filmu.
Zobaczmy jak przykładowo wyglądają wartości rezystancji oporów na eu07.
pozycja 1. 24,8 om
2. 16,8 om
3. 12 om
4. 9 om
....
Czyli widać, że właściwie pół rezystorów jest zwieranych na pierwszych trzech pozycjach jazdy. Więc konstruktorzy mogli sobie pomyśleć: Po co inwestować w rezystory rozruchowe które zajmują miejsce, ważą i kosztują a ich użycie podczas jazdy jest krótkie? Przecież można ten opornik zmniejszyć a to, że będziemy mieli większy prąd na pierwszej pozycji, skompensujemy rezystorami bocznikowania, które i tak musimy mieć na maszynie.
Ale tak nie jest, i nie próbuj poprawiać fabryki bo znam takich co siódemki zmodernizowali źle napisanym programem i się paliło to wszystko w cholerę...

Teoretycznie na siódemce załączając SDS, bocznikujesz silniki.

Nie pamiętam, ale nie była to tylko para silników która miała najmniejszy nacisk na szyny?

33
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 07 Maja 2021, 18:01:48 »
Racja mój błąd. Ale na siódemce i tak nie oszczędzi się ani na oporach ani oporów ;)

34
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 07 Maja 2021, 17:30:13 »
Cytuj
Bocznikowanie na pozycji oporowej jest ekonomicznie nieuzasadnione, ponieważ cały czas tracimy energię na rezystorach rozruchowych.
Chyba, że konstruktor chciał zaoszczędzić na oporach rozruchowych, to daje się bocznikowanie na pierwszych pozycjach. Wtedy silniki mają mniejszy moment niż przy pełnym polu i lokomotywa rusza łągodniej.
A wszystko wyjaśnione tu:


Nie oglądałem tego filmu, ale w jaki sposób ma zaoszczędzić opory rozruchowe? Prąd nadal płynie przez opory bo jednak nadal są włączonone szeregowo z silnikami trakcyjnymi.

35
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 06 Maja 2021, 16:26:56 »
Prócz tego, że tracicsz energię na oporach rozruchowych, to jeszcze dodatkowo ograniczasz moment obrotowy. Co tego, że silnik teoretycznie będzie mógł się "szybciej kręcić" skoro nie będzie miał momentu.

36
No cóż, rysunki konstrukcyjne pulpitu i będziesz pewne wymiary.

37
Bocznica / Odp: EU07 LTC
« dnia: 05 Kwietnia 2021, 12:27:44 »
usunięto

38
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy flirt dla PKP IC
« dnia: 04 Kwietnia 2021, 16:10:35 »
@jagoda, nie wiem kto jest producentem przekształtników w ED160 ale podejrzewam że raczej nie medcom, więc to też sprawia różnicę.

39
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy flirt dla PKP IC
« dnia: 31 Marca 2021, 05:10:02 »
No cóż Siemens zanim uzyskał dopuszczenia coś musiał montować więc wybrali Alstoma. Teraz "handlują" swoim sprzętem ale żeby montować go na własnych lokomotywach, wymaga to znowu certyfikacji itd.

40
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy flirt dla PKP IC
« dnia: 29 Marca 2021, 22:22:59 »
3.4.0 również vectrony mają teraz. Zachwyt tym ETCS Guardia jest co najmniej dziwny.

41
WWW / Odp: Strona
« dnia: 27 Marca 2021, 12:33:04 »
Chyba nie tak to miało wyglądać??

42
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 01 Lutego 2021, 17:54:59 »
Jak sama nazwa wskazuje - Śląsk - więc wiadomo że będzie odcinek daleko poza Śląskiem. :/

43
Tabor kolejowy / Odp: Transformator przetwornicy w EU07 i uzwojenia obce
« dnia: 04 Stycznia 2021, 00:47:45 »
Czy spotkałeś już takie przypadki że po kilkukrotnym nagłym wyłączeniu i włączeniu np. sprężarki głównej przebijało główny tranzystor regulatora napięcia, przez co pełne napięcie szło na wzbudzenie i "paliło się" wszystko na obwodach 110V. (kontrolki, sterowniki, zasilacze). Miałem takie częste przypadki gdy na modernizacji zastosowano regulator ZNLE2 produkcji ENEL-PC. Rozwiązaniem było odczekanie po wyłączeniu sprężarki aż się silnik zatrzyma,

44
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 11 Listopada 2020, 15:48:30 »
A źródła to jakie? Książka i Internet?

45
Tabor kolejowy / Odp: Transformator przetwornicy w EU07 i uzwojenia obce
« dnia: 06 Listopada 2020, 15:12:58 »
Mam gdzieś całą instrukcję obsługi /dtr regulatora IRN ale musiałbym poskanować.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 11 Października 2020, 10:08:17 »
Nie trzeba jakiegokolwiek skierowania. Na tą chwilę można zrobić badania np. w Lubinie w MCZ.
A kto za to zapłaci?

47
Bocznica / Odp: Odp: SM42-2568 PPM-T.7z
« dnia: 07 Października 2020, 19:56:58 »
Poważnie, tekstura 4k to jakiś problem?

48
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywy elektryczne - Temat Zbiorczy.
« dnia: 04 Października 2020, 17:48:40 »
To wygląda w Dragonach tak:
a- druga generacja,
b- ETCS Baseline 3,
d- z silnikiem dojazdowym.

Póki co jako D2 mamy odmiany E6ACTa, E6ACTab, E6ACTad, E6ACTadb.
Dokładnie tak jak mówisz. Swoją drogą dziwne że odrazu nie rozpoczęli z etcs baseline 3. A przez moment robili obie wersje. No ale taka to polityka z NS. ;)

49
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na oporach
« dnia: 26 Września 2020, 18:00:23 »
Nie wiesz czy maszyna nie jest zajechana, nadmiary rozregulowane. Więc jadą sobie w miarę bezpiecznym prądem.

A tak jak MichałŁ napisał na ET22 mogą bezpiecznie jechać prądem do 470A, to ET41 masz te same elementy oporowe więc bez stresu.

Co do wycia odniosłem się do EP09 gdzie nadmiarowe są w granicy 850-900A.

50
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na oporach
« dnia: 26 Września 2020, 13:24:42 »
2 minuty jazdy na rezystorach rozruchowych EP09... już czuję ten smród. Nie wiem czy one minutę wytrzymaja.

zależy przy jakim prądzie. A wiemy że sporo maszynistów to beton i jadą pod nadmiarowe z prądem.

I w sumie nie wiem czemu nie mogą dać tych 400-450A i szybciej zejść na bezoporową tylko grzeją dłuuugo te rezystory nie stosując się do zasady "jak najkrócej".

Chodźby dla uniknięcia poślizgu.

51
Bocznica / Odp: Odp: Czat - błąd
« dnia: 30 Sierpnia 2020, 18:15:31 »
No nie działa.

52
Tabor kolejowy / Odp: Elementy szafy elektrycznej sm42
« dnia: 25 Lipca 2020, 19:44:47 »
Na ep09 te wisy są od przetwornic wirowych od ładowania. Na szczęście na niektórych zostały wymienione na nowoczesne dostosowane do prądu stałego.

53
Tabor kolejowy / Odp: Elementy szafy elektrycznej sm42
« dnia: 22 Lipca 2020, 10:13:45 »
Dokładnie jak wcześniej kolega yrek150 napisał to jest WIS, coraz trudniej dostępne bo już nie są produkowane.

54
Symulator / Odp: Paczka Całościowa 2008
« dnia: 11 Czerwca 2020, 16:12:35 »
A można wiedzieć po co Ci ten trup?

55
To może podpowiedz koledze co ma sprawdzić, bo wykład ciekawy ale nie rozwiązuje problemu.

56
Napisałeś na pierwszym układzie świeci lampka. Czyli jeden z PZW nie działa-zwiera styki. Jeśli by to było zależne od pola magnetycznego (800A)  to na SR musiałaby świecić a tak nie jest.

Inaczej mówiąc wentylatory pracują, PZW otwierają styki, lampka gaśnie.

Chyba rozumiem  o chodzi. Tylko że pole musiałoby być tak silne żeby pokonać opór sprężyny. Ewentualnie połączyć dwie przyczyny, czyli źle wyskalowany PZW. Wtedy na drugim układzie prąd wentylatora + pole magnetyczne z WS powoduje włączenie PZW i rozwarcie styków. Wtedy miałoby to sens. W takim razie moje teoria o złym skalowaniu miałaby rację.

57
Styki przekaźników PZW łączone są równolegle, więc wszystkie przekaźniki muszą rozewrzeć styki NC żeby lampka zgasła.

58
Jest jeszcze taka możliwość, że któryś ze styczników wentylatora nie łapie. Dlaczego? Muszę pogrzebać po schematach bo nie pamiętam.

59
Podlozyc styki PZW i sprawdzać który tak miesza.

60
Po pierwsze w temacie nadmiarowo-prądowy a opisujesz zanikowy - do poprawy
Po drugie trudno tak na odległośc ale ja sprawdziłbym nastawy przekaźników zanikowych. To w sumie na początek, potem można szukać dalej.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 11