Nie oglądałem tego filmu, ale w jaki sposób ma zaoszczędzić opory rozruchowe?
Nie opory, a na oporach - usuwamy pierwszy segment rezystorów rozruchowych.
Dokładnie tak jak napisał yB. O wszystkim mówi opis filmu.
Zobaczmy jak przykładowo wyglądają wartości rezystancji oporów na eu07.
pozycja 1. 24,8 om
2. 16,8 om
3. 12 om
4. 9 om
....
Czyli widać, że właściwie pół rezystorów jest zwieranych na pierwszych trzech pozycjach jazdy. Więc konstruktorzy mogli sobie pomyśleć: Po co inwestować w rezystory rozruchowe które zajmują miejsce, ważą i kosztują a ich użycie podczas jazdy jest krótkie? Przecież można ten opornik zmniejszyć a to, że będziemy mieli większy prąd na pierwszej pozycji, skompensujemy rezystorami bocznikowania, które i tak musimy mieć na maszynie.
Ale tak nie jest, i nie próbuj poprawiać fabryki bo znam takich co siódemki zmodernizowali źle napisanym programem i się paliło to wszystko w cholerę...
Teoretycznie na siódemce załączając SDS, bocznikujesz silniki.
Nie pamiętam, ale nie była to tylko para silników która miała najmniejszy nacisk na szyny?