Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - SQT

Strony: [1] 2 3 ... 11
1
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 05 Lutego 2025, 16:02:43 »
Tak już mają to do siebie przetwornice statyczne ze poniżej pewnego napięcia to nie wstanie. Tutaj trzeba doszukiwać się problemów z bateriami dlaczego tak tracą napięcie. Druga sprawa przerabiałem temat "naszej" modernizacji siódemek. Pałace się opory i inne cuda, a wystarczyło chwilę posiedzieć, poczytać, przeanalizować dokładnie zależności czasowe zamykania styczników i poprawić program. U nas twórcy programu dawno odeszli i dopiero gdy dostałem wolną rękę to poprawiłem jak należy i wszystko śmiga. Sorry za OT.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 05 Lutego 2025, 13:23:33 »
EP07 1049 i 1067 miały też przetwornicę statyczna, sprężarki śrubowe i inne takie, tylko nie bardzo chciały jeździć. 1049 jest już przerobiona na klasyczną, 1067 przerabiają.
Co to znaczy "nie bardzo chciały jezdzić"?

3
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 04 Lutego 2025, 23:58:24 »
ET21 (3E) od DB miały taką modernizację z przetwornicą statyczną i było ich stać po paru latach wysłać je na olmet.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 04 Lutego 2025, 04:46:21 »
Nie wiem o co Ci chodzi z tymi nadmiarami, ale ja pisałem na temat niewiedzy maszynistów.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 03 Lutego 2025, 17:15:38 »
Wyobraź sobie że to nowość dla mnie bo nie pamiętam takich awarii za dobrych czasów napraw w ZNLE/Newagu. Czyżby podwykonawcy wykonujący remont silników zawalili? Co do obsługi. Udowodniono że np. palenie oporów to tak, wina obsługi. Tak samo jak czytałem wezwanie serwisu bo maszynista zgłosił że po zadzialniu nadmiarowego silników nie wyzwala WS-a. Tak EP09 jest zbudowana.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 02 Lutego 2025, 20:10:05 »
To się wypowiem. Jako osoba zajmująca się naprawa, uruchomieniem i testami tych lokomotyw wiem że dużo przypadków awarii to nieudolność maszynioków.

7
Tabor kolejowy / Odp: EP09 i ich modernizacje do marca 2003
« dnia: 05 Listopada 2024, 17:02:28 »
Witajcie. Dziś częściowo odkurzę temat EP09. Opracowanie na ten temat zrobił w marcu 2003 śp. były komisarz odbiorczy w ZNLE Gliwice, a później po zaprzestaniu napraw w Gliwicach przez nowego właściciela już jako komisarz na terenie całego kraju a nawet Europy w PKP-IC. Wielki Miłośnik Kolei, ptaków, podróży, życia a także szczęśliwy mąż i ojciec. I tak:
"Modernizacje lokomotyw serii EP09
Wiem o kim mowa. Nie raz współpracowaliśmy gdy byłem technologiem...

8
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 19 Lutego 2023, 14:02:14 »
Nawet wiem kto to wychwycił.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 19 Lutego 2023, 13:19:48 »
Uprawnienia do opiniowania DTR i DSU? Pierwsze słyszę a kilka takich dokumentów już stworzyłem w swoim życiu.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 19 Lutego 2023, 13:12:17 »
Czy program badawczy, bądź dokumentacja techniczna pozwalaja na zasilanie silnikow trakcyjnych w stanie zahamowania pojazdu?Nadmieniam, ze sytuacja ma miejsce w poblizu innego pojazdu na tym samym torze.
,,Wszystkie zestawy staly w miejscu". Jest to założenie niezgodne z zachowaniem srodków bezpieczeństwa. Napisalem wyżej o mozliwosci poluzowania się ukladu mechanicznego, nawet jednego z zestawów kolowych.
Nie, trzeba wsadzić mostek.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 21 Stycznia 2023, 22:11:11 »
Da się.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 21 Stycznia 2023, 13:42:05 »
Każdy producent ma swój patent oraz technikę.  Najwidoczniej ZNLE/Newag nie mieli ochoty wykupować patentu czy jakiegoś gotowego rozwiązania, więc zastosowali taki.
Zresztą, po co gdybać nad E4MSU, jak to pojazd prototypowy.
To był akurat patent od Medcomu.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 20 Stycznia 2023, 22:10:39 »
Wyjątkowo dziwne rozwiązanie, w Pendolino podnosi się pantograf odpowiedni do wybranego systemu, czujnik bada czy parametry napięcia są odpowiednie i jeśli warunki są spełnione zamyka odłącznik pantografu.
Żeby podnieść odpowiedni pantograf na Griffinie musi najpierw jakoś "sprawdzić" jakie napięcie ma w sieci.

Cytuj
Fakt. Opory zastosowane w EP09 słabo tolerują duże prądy. Forsaż EP09 możliwy jest na pozycjach bezoporowych.

Opory na 09 nie tak łatwo spalić wbrew pozorom, ale to temat na inna dyskusję.

Przez 5 lat wyceniałem naprawy DBRów. Widziałem dosłownie wszystko. Spalona taśma to najmniejszy problem, ale wypalona skrzynia oporowa to już grubsza robota. Miałem nawet przypadek wytopionej taśmy od samego hamowania ED.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 19 Stycznia 2023, 17:16:40 »
Cytuj
bo 2800 to tylko moc znamionowa, a chwilowa będzie w okolicach np. 4MW.

To nie dziewiątka że można ją dwukrotnie przeciążyć i pojedzie....

Nie, nie można bo z DBRow zostają zgliszcza.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 19 Stycznia 2023, 17:15:30 »
A co do pantografu, to rozmawiałem kiedyś z konstruktorem pojazdów i nie ma przeszkód aby jeden pantograf byl zasilany na 3kv jak i na 24 czy tam 15 kv zmiennego. Tylko po prostu technicznie prościej jest puścić zasilanie z jednego systemu na jeden pantograf a drugi system zasilania na drugi pantograf.
Gdzieś koło 2012/2013 to jednak był problem. Pantograf 3kV nie mógł być wykorzystany do sieci 15kV. Teraz stemmann ma takie pantografy. Technicznie prościej jest jednak na jednym pantografie. Wszystko zależy od producenta falowników. W E4MSU zastosowano ogromny transformator. Do tego system najpierw podnosił patyk 15kV, mierzył napięcie i decydował automatycznie czy przełączyć się na patyk 3kV.

16
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 20:12:41 »
Jak ktoś chce 100% realizmu to niech robi licencję i idzie na maszynistę
Jak tak to przepraszam. Przepraszam, że oczekiwałem w symulatorze realizmu. W takim razie super produkt 10/10, polecam, Piotr Frączewski.
https://youtu.be/Ph0yhtZDWIQ

17
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 19:50:08 »
Jeździłem w Krakowie, na symulatorze innej firmy niż SimKol.
Ok, i co to ma do rzeczy (jazdy w rzeczywistości)?

18
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 16:48:56 »
No tak, tak sama firma. Chcę po prostu wiedzieć po czym sm40 twierdzi ze fizyka jest taka super zajebista jak dragona zna tylko z symulatora.

19
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 16:39:13 »
Witajcie.
Niestety ale dno kompletne. To nie jest symulator tylko gra.
Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.
Tak mi podziękowano za testy.
Grafika na wysokim poziomie ale dźwięki i fizyka leżą na dnie. 
Dwa lata oczekiwań i zrobiono gówno. Gdyby nie grafika, to porównałbym to do Maszyny sprzed 10-ciu lat - na korzyść oczywiście Maszyny.
W trybie pojedynczego maszynisty zero życia na szlaku. W trybie multi się nie wypowiem, gdyż wejście na serwer w moim przypadku graniczy z cudem. Zero wsparcia od strony dewelopera aby ten problem rozwiązać.  Lepiej zablokować konto na forum niż się wypowiedzieć.

Reasumując - wydałem ponad 130zł za grafikę i nic poza tym.  Play testy działały lepiej... Do tego dopiero po zakupie poinformowano o wczesnym dostępie. Po chłopsku wcisnęli niedopracowane demo za kasę i chcą zgłaszania błędów. Szkoda, że zgłaszane błędy mieli w dupie w fazie testów.
Moim zdaniem porażka.   

Zupełnie się nie zgadzam nigdzie w żadnym symulatorze nie ma takiego poziomu fizyki jak w SimRail, miałem okazje jeździć EU07 w rzeczywistości jak i na Dragonie w symulatorze maszynistów i SimRail jako jedyny jest naprawdę blisko rzeczywistości. Chociażby hamowanie w MaSzynie jest jakieś dziwne, w realu i w SimRail hamuje na słuch i wzrok, w MaSzynie musze patrzeć na manometry i Haslera a i tak nie potrafię poprawnie wyhamować na stacji (często pomijam W4 czy S1) mimo ponad 10 letniego doświadczenia w MaSzynie a w SimRail po 3 godzinach wyczułem skład. MaSzyna moim zdaniem daje mi zły feedback (odczucia z jazdy, tego co się dzieje z lokomotywą). Co do ich forum też mam wrażenie pewnej blokady nałożonej na mnie bez żadnej informacji, szczególnie po tym jak zacząłem zgłaszać więcej błędów. Ale i tak jestem zadowolony od dawna czekałem na coś takiego. Co do małej ilości życia, mi to nie przeszkadza nie po to kupuje symulator żeby tam było jakieś życie tylko po to żeby poczuć jazdę pociągiem (dźwięki i fizyka). Jakbym chciał poczuć życie to pójdę na dworzec i popatrzę na pociągi, posłucham narzekania na pogodę i PKP ale za to nie będę płacił. Dobrze że jest spokojnie, lubię spokój. A i na koniec mnie grafika nie do końca się podoba, migające drzewa, potężne słońce na Centralnym uniemożlwiające widzenie czegokolwiek, częsta konieczność jazdy na najniższych ustawieniach graficznych a i tak spada do 7 FPS mimo nowej grafiki GTX 1660.

A niby skąd ty wiesz jak się jeździ Dragonem? Z symulatora dragona? Komedia.

20
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 14 Stycznia 2023, 13:01:13 »
Na tym jakby polega EA?
na zdzieraniu kasy?

21
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 14 Stycznia 2023, 12:09:18 »
150zł za niedokończoną grę? Chyba kogoś p.....o

22
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: EU160
« dnia: 03 Listopada 2022, 19:23:02 »
Joł, z racji, że mam obecnie trochę czasu chciałbym wziąć na warsztat ten nowy wynalazek. Także jak jakaś dobra dusza ma wymiary, plany czy inne to przygarnę :)
No chyba, że już ktoś się tym zajmuje... :D

Się buja, się ma ;)

23
Bocznica / Odp: Demokratyczne głosowanie nad składem osobowym moderacji
« dnia: 30 Października 2022, 19:39:46 »
Spoko, w takim razie całą administrację trzeba wymienić.

24
Bocznica / Odp: Demokratyczne głosowanie nad składem osobowym moderacji
« dnia: 30 Października 2022, 19:06:19 »
No cóż mogę powiedzieć. Moja ostatnia maskotka też mnie bardzo zabolała ale przełknąłem to, jestem z powrotem. A tutaj rzucanie obelgami na prawo i lewo na publicznym czacie, to tak średnio ładnie.

25
Na warsztacie / Odp: Kabina EP09-012 z ETCS/ERTMS
« dnia: 26 Października 2022, 21:43:13 »
Pokaż pulpit pomocnika. Do tego brakuje wskaźnika przekroczonej temperatury maźnicy.

26
09 jedynie miały sygnalizację świateł z drugiej kabiny na pulpicie - a komunikacja idzie po CAN-ie xD Bez problemu mogło iść sterowanie no ale dlaczego to nie działa, trzeba pytać programistów z Nowego Sącza.

27
1. Teoretycznie na takiej EU07 da się jechać z drugiej kabiny bez przełączania rozrządu i wyłączania maszyn pomocniczych. W praktyce nie powinno się tego robić.
2. Zależy od lokomotywy. Na takiej ET21 (3e-100) wprowadziliśmy modernizację że manewrowe samo włączało się w drugiej kabinie ale czerwone końcówki trzeba było ręcznie włączyć i tak.
3. Włączyć trzeba ręcznie. Do tego jeśli masz starego radmora to trzeba w kabinie A na przełącznicy wybrać z której kabiny będzie korzystać się z radia.

28
Bocznica / Odp: czacik
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 23:00:02 »
Good night sweet prince

29
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 26 Grudnia 2021, 22:58:10 »
Również nie mogę się zalogować.

30
A to tam przypadkiem nie ma tak jak w MaSzynie jednego tonu?
Skody mają dwie syreny. Są nawet jakby dwa "przyciski" do dwóch zaworów, które z góry nałożone mają z płaskownika wajchę. Naciskają na nią wciska się oba zawory.

Strony: [1] 2 3 ... 11