Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hubertnator23

Strony: 1 ... 3 4 [5]
121
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 09 Lipca 2020, 19:13:47 »
EN57AL-2111: https://eu07.pl/userfiles/27025/foto-en57al-2111.7z

Zdjęcia robione telefonem, bok + czoło.

122
Postanowiłem zaktualizować scenerie kaliska pod najnowsze wydanie symulatora MASZYNA EU07, jedynym problemem jaki jest to różowe kwadraty na polach wydaje mi się że to tekstury zboża brakuje w pliku, a tak po za tym wszystko jest w porządku.

co zostało zmienione przeze mnie?
Przystosowałem tabor kolejowy pod najnowszą wersje symulatora.

link:
https://www98.zippyshare.com/v/SSdUCh9n/file.html

Z tego co widzę to jest paczka mareczka ze zmienionym taborem na taki, który wtedy nie istniał. Nie mówiąc o tym że elfów KW nigdy w moim życiu nie widziałem w Łodzi Kaliskiej. Nadal pewnie są braki tekstur i zaniki napięć.

123
Pomoc doraźna / Odp: Problem z symulatorem.
« dnia: 26 Czerwca 2020, 16:56:11 »
W ogóle nie rozumiem o co chodzi. Skład się nie odhamowywuje, czy pantograf nie podnosi? W obu przypadkach proponuję zapoznać się z dokumentacją, a jeżeli to nie pomoże dać loga, określając dokładnie w czym problem - pantograf czy hamulec.

Mój problem z symulatorem polega na tym że pantografy nie pobierają prądu z sieci trakcyjnej, albo nieodchamowywują -(to samo jest z spalinowymi lokomotywami i szynobusami)

W pojazdach spalinowych nie ma pantografów. Chodzi o zawór hamulca zespolonego?

124
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 19 Czerwca 2020, 09:08:30 »
W errors nie znalazłem info o łamaniu patyków. To chyba zanik napięcia a nie łamanie.

125
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zdjęcia wskaźników W8, D6 i W27a
« dnia: 15 Czerwca 2020, 18:07:23 »
Akurat to chyba nie ma znaczenia - z tego co zaobserwowałem sceneria z $ jest nadpisywana przy każdym uruchomieniu - a więc raczej musiało by być w teszt-25kv.scn.
Usunąłeś $teszt-25kv.scn i teszt-25kv.sbt przed uruchomieniem scenerii?

126
Powiem tyle - obfoć jak najwięcej jak będzie pochmurny dzień. Tabliczki, mogą być nawet 2 sygnalizatory (jeden ze STOPem i taliczkami, drugi bez), SSP, słupki.

127
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak tworzyć i edytować scenerie?
« dnia: 12 Czerwca 2020, 08:53:37 »
Jest wiele opcji:

-3ds Max ze skryptami MaciejaM
-Edytor Rainsted (tu masz poradnik: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31336.0.html)
-edytowanie poprzez użycie edytora eu07.exe

I jeszcze manualne edytowanie .scn (ale tego nie polecam).

128
Bocznica / Odp: Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 11 Czerwca 2020, 15:13:16 »
Proponowałbym też zaczęcia od czegoś prostego - śmietnik, znak... Obfoć z 4 stron i góra - jeżeli śmietnik. Znak = przód, bok, tył

129
Chyba w monitorze :P

W maszynie wybierasz pantograf (o i p) a podnosisz wybrane Ctrl Shift o

130
W ogóle dajcie sobie spokój z tą sceneria poki nie ogarnę tematu. U mnie jezdzi . Musze tylko dopracowac RJ. Chyba ze chcecie abym wypuscił to co mam a RJ dopracujecie sobie juz sami.

Jeżeli @pozdze miał chęć podzielenia się tym co ma, to nie widzę powodów dlaczego nie ma się dzielić. "Muszę tylko dopracować RJ" - czyli z paczką nie ma innych problemów niż RJ. Jeżeli paczka ma nadążać za MaSzyną to powinna być udostępniona. Sam @pozdze mówił że nie ma wystarczającego czasu. On sam nie nadąży z aktualizacją paczki pod najnowsze wydanie i exe.
Wystarczy mi Reszta.scm - poprawię niektóre braki i można zmergować. Jak takie narzędzie mergowania nie istnieje, to poświęce 2-3 godziny nad robieniem prostego konsolowego narzędzia mergującego pliki.

Paczka jest już niekompatybilna z renderem full, i mało kompatybilna z MaSzyną 20.04+. I czekanie nic nie przyniesie, bo za 2 lata to będą inne błędy kompatybilności. Dlatego chcę działać: małymi krokami ale coś się zrobi.

Jak będzie chciał pomocy w dostosowaniu do obecnej paczki, to na pewno poprosi.
Po jego poprzednich wypowiedziach nie sądzę by prędko prosił o pomoc, a ni żeby szybko opublikował paczkę, niestety :<.

No albo rzeczywiści poczekać na ostateczną wersję, jednak obawiam się, że to jest never ending story. Inaczej może, wszedłeś w bagno i trochę zdrowia będzie Cię kosztowało utrzymywać się na powierzchni ;)
Masz rację. Złote słowa :P. Ale spróbuję naprawić scenerię.

131
Powiem tyle - im więcej osób tym szybciej. Myślę że dużo osób czeka na paczkę Kaliskiej dostosowaną do najnowszej MaSzyny, a przecież każdy robi swoje dla projektu w wolnym czasie. Na pierwszym miejscu praca, rodzina, zdrowie i inne sprawy ważniejsze od MaSzyny. Często człowiek nie ma czasu w tygodniu by zrobić, poprawić, testować.

Jako że poza urządzeniami przejazdowymi praktycznie nie mam projektu dla MaSzyny, to sobie te 15 minut poświęciłem na usuwanie zbędnych p1 jako tekstury w kaliskiej. I następne 15 minut też mogę poświęcić na znalezieniu tekstury dachu, i poprawy jej w .scm czy znalezieniu schematów stacji i 5-8 wykolejnic poprawić.

Na razie mam związane ręce. Jak pozdze udostępni chociaż Reszta.scm do zacznę poprawiać te braki tekstur. I nie sądzę że pozdze znajdzie w następnych miesiącach czas by poprawić większość tekstur semaforów. Chyba że się mylę, to poczekam ;)

132
Stele dał mi rangę - pliki poszły na repo. Rewizja 5839

Sprawdziłem ten none.txt, i teraz tak:
  • wzll, wzlr i pochodne mają repla.
  • Modele w most1-10m.inc, most1-14m.inc i reszta mostów też mają reple.
  • wp_1.inc, wp_2.inc itp. mają node triangles z teksturą none.
  • kamienica6, 9, 10 itp. - też mają reple.
  • mb-kosciol nie ma repla. Trzeba by sprawdzić czy występuje na innych sceneriach. Jeżeli nie, to wgram poprawkę na repo, a jeżeli tak, to będę testował na td.

133
Tabor kolejowy / Odp: Problem z EW58
« dnia: 08 Czerwca 2020, 09:46:51 »
Musisz jeszcze mieć sprzęg 8bitowy - czyli Wysokie Napięcie. Suma bitowa sprzęgów = 127/255

134
EN57 w malowaniu "buraczkowym" powoli idą do historii wraz z wprowadzaniem malatury Polregio. Warto byłoby jeszcze ustrzelić trochę na zapas.
Tak samo ze stonkami (Sx42) PolRegio.

135
Bieżące Symulatorowe / Czy nie lepiej zamienić ANSI na UTF-8?
« dnia: 02 Czerwca 2020, 11:17:16 »
Zastanawiałem się ostatnio czy nie lepiej wszystkie pliki mieć zakodowane w UTF-8. Wtedy ogonki będą wyświetlać się poprawnie prawie na każdym systemie. A w ogóle dlaczego akurat wybrano ANSI na kodowanie plików symulatora? Jakie są wady użycia UTF-8 jako kodowania plików?

136
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Plany konstrukcyjne taboru.
« dnia: 01 Czerwca 2020, 10:14:05 »
Katalog wagonów PKP Cargo z rysunkami technicznymi, wymiarami i oznaczeniami (60+ wagonów i wariantów!):
https://www.pkpcargo.com/media/244882/pkp_cargo_katalog_03072018.pdf

Jak ktoś poszukuję konkretny wagon: https://www.pkpcargo.com/pl/strefa-klienta/katalog-wagonow/

DSU stonki PKP Intercity (co prawda mamy ją, ale może do czegoś się przyda):  link

Dodatkowo EN57AKW: https://bip.umww.pl/artykuly/2822236/pliki/20161114141425_zaczniknr7dosiwzdokumentacjasystemuutrzymania.pdf. Niestety niewiele wymiarów.

DSU SA108: https://bip.umww.pl/artykuly/1557159/pliki/Zalacznik-Nr-5-Dokumentacja-Systemu-Utrzymania.pdf
DSU skody 182 dla DB Schenker: https://docplayer.pl/24888794-Dokumentacja-systemu-utrzymania-dla-lokomotywy.html
DSU SA138 - https://docplayer.pl/12913122-Dokumentacja-systemu-utrzymania.html i https://bip.lubuskie.pl/system/obj/17753_DSU-220M_LUBUSKIE_ver._0.00_13.11.2012.pdf - też mało wymiarów, ale są zrzuty wózków

Niestety nie wiem czy legalnie zostały opublikowane niektóre DSU, poszperałem w internecie i je znalazłem.

137
Napisałem do @Stele, bo i tak aplikuję na beta - więc na końcu coś muszę wgrać. Jak mi tylko da możliwość wgrania plików na repo w ramach "zobacz jak to działa", to to zrobię.

138
Bieżące Symulatorowe / Odp: Errors...
« dnia: 25 Maja 2020, 14:51:13 »
I zmienienia gfxrenderer na legacy jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś.

139
Te pliki o które prosiłem i które wysłałeś występują w plikach .scm lub .inc w Kaliskiej. Wskazałem alternatywy dla tych plików, jako że zostały wywalone z paczki 20.04, a na najstarszej paczce jaką posiadam (15.04) nie było ich. Chciałem widzieć jak wyglądają by zmniejszyć listę alternatyw (asfaltów to my mamy dużo, a 546-teren-napis kompletnie mi nic nie mówił). Resztę braków tekstur opisałem w pierwszej tabelce.

140
Cytuj
Na chwilę obecną najbardziej pewnie przyda się autorowi tabelka
Przejrzałem errors i coś takiego sporządziłem:

Tekstura usunięta:   Tekstura alternatywna:
tabl/b12 (dowolna litera, może być np. g12)     tabl/b-12 lub tabl/b1-2 [w zależności o co chodziło autorowi)     
tabl/C12-2m    tabl/c12-2m     
tabl/C14-2m    tabl/c14-2m     
water06    @water06     
water10    @water03 albo @water06     
pszenicaa    wiejskie/pszenica  lub inne warianty   
bud/blok2    bud/blokblue, blokfiolpas, lub inne warianty malowania     
tabl/D112m     tabl/d1-12m 
tabl/tz1     tabl/Tz-1 
sz1, sz2, sz3, sz4, sz5     tabl/Sz-1, Sz-2, Sz-3, Sz-4, Sz-5

Większość braków to tabliczki na semaforach(np. b12, N12-2m), których imiona zostały zmienione.
Inna rzecz: niektóre tekstury trzeba dodać (np. pmppw/d24) bo nie ma zamienników w paczce. Niektóre modele też zostały wywalone z paczki i trzeba je zastąpić.

Pytania:
Do czego służy tekstura "#stad_villa_var_01"?
Czy ktoś posiada tekstury: linia546/546_teren-napis, asphaltplatform1 i asphaltplatform1side, tr/none? Nie wiem do czego służą.
Co to za tekstura: UnikalnaNazwa?

141
Ranny wypad mikoli na linię całkowską. Złapana suczka z pospiesznym.

142
A całkowo V2, L053 i bałtyk skm1&2? Te scenerię są w okresie teraźniejszym. Nawet śdm i euro są zbliżone to teraźniejszości.  Niech kaliska będzie w latach 2006-2007, a jak ktoś chcę może sobie zrobić remake kaliskiej przed modernizacją, albo po, to niech sobie robi, ale moim zdaniem zakończymy to co się zaczęło.

I tak nie mamy Flirta, Pendolino, Darta, ALki, EN57-FPS, Husarza czy Impulsa. A więc co wstawić na LK14 która będzie odwzorowywać teraźniejszość? Może TLK Pobrzeże z EP09 na czole, może  EN57AKŁ lub EN57 SPOT w malowaniu Polregio i jakieś towarowe pociągi, ale to już koniec. Nie ma pociągów ŁKA, modernizowanych kibelków (AL, FPS), Flirta czy Darta.

143
Bocznica / Odp: Klasyki
« dnia: 08 Maja 2020, 15:04:36 »
Na dodatek ten sam autor, co tej ankiety malowania... Błagam, na bocznicę!

144
Bocznica / Odp: Jakie Malowania Najbardziej lubicie
« dnia: 07 Maja 2020, 21:51:56 »
Trudno zagłosować. Było bardzo dużo "starych" malowań, z czego niektóre nie lubię. Oliwkowe, zielone, kapuściane, seledynowe i inne warianty uwielbiam, bo bardzo przypominają mi parowozy. Jajecznicowa bipa mi się podoba, malowanie niebiesko-żółte przewozy regionalnych, malowanie IC i PolRegio też, ale nie podobają mi się fabyczne malowania: EP05, EP08, EP09, EW58 i EW60 (przed modernizacją) - które można uznać za stare. To którą opcję miałem wybrać?

Moze jakąś węższą gamę lokomotyw? Typu - jakie malowania lubisz najbardziej u siódemek?

145
Bieżące Symulatorowe / Odp: 4FUN
« dnia: 07 Maja 2020, 20:54:29 »
Cytuj
Podbijam - 507 km/h poczciwym Czesiem :D
A ja osiągnąłem 510km/h na Traxxie Eu43 :P.

146
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 29 Kwietnia 2020, 21:55:20 »
Jeszcze dodać opcje lokomotywy z trzema piętrami - i będzie git!

147
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 13 Kwietnia 2020, 18:47:05 »
Za powstałe utrudnienia przepraszamy...

Strony: 1 ... 3 4 [5]