Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - m61

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Testy chwilowe: Lubliniec – Kluczbork
« dnia: 14 Maja 2023, 12:10:44 »
Ciąg dalszy testów chwilowych, tym razem już na paczce 23.04. Celem testów jest utworzenie paczki zbiorczej ze stanem na maj 2023. Paczka linia61-f230504.7z jest sumą wcześniejszych paczek, natomiast linia61-230514.7z zawiera aktualizację składów do stanu z paczki 23.04. Testowane jeszcze nie były. Należy je wypakować w tej kolejności, a wcześniej zrobić sobie kopię katalogu scenery. Na szybko mogę powiedzieć, że wymienione zostały składy pociągu sieciowego, ubył jeden wagon w pociągu prawdopodobnie wstawionym na blokadzie liniowej (co może mieć wpływ na wykrycie jej zwolnienia), a pociągowi jadącemu na północ przez Herby Nowe usunięto węgiel.

W najbliższych dniach mam zamiar uruchamiać kolejno misje i sprawdzać, czy składy dotarły do miejsc docelowych. Niepożądane są również takie akcje jak wpuszczanie pociągów na tory zajęte, długotrwałe postoje pociągów na szlaku. Poza udrażnianiem przejezdności nie planuję wprowadzania innych zmian. Ewentualnie rozważę przestawienie składów dekoracyjnych, przypisanie rozkładów dla towarowych. Można też składać wnioski racjonalizatorskie w zakresie reorganizacji ruchu. :) Większość misji ma rozkłady z 2011 roku, więc należy zwracać uwagę na wykresy ruchu z tegoż roku.

Paczka zbiorcza nie będzie obejmowała Linii 139, ponieważ tam nie ma podziału na komórki. Wydzielone są tylko Katowice, a południowa część nie została dostosowana do tego podziału. W trakcie testów paczki mogą zostać wymienione na nowsze bez uprzedzenia, mogą też pojawiać się kolejne paczki z późniejszymi datami.

2
Forum / Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 03:53:49 »
Szanowni Państwo,
ponieważ sprawy zabrnęły daleko, postanowiłem się odnieść do sytuacji i pomówień oraz nieprawdziwych informacji zamieszczonych przez użytkownika Szogun, prowadzącego profil Facebook "Szogun Studio". Zrobiłem to już częściowo na chacie, jednak nie każdy z niego korzysta, więc postanowiłem to troszkę usystematyzować tutaj.

Byliśmy bardzo długo oczerniani, prowokowani przez pewne grono osób, które postanowiły winę za swoje niepowodzenia w projekcie MaSzyna zrzucić na powstanie gry Sim Rail. Zarzucano nam nawet, że na pewno mamy specjalną komórkę, która ma na celu destabilizację projektu. Nic takiego nie miało miejsca, zajmowaliśmy się swoją pracą, nie wchodząc nikomu w drogę, w ostatnich latach zaglądałem tutaj bardzo rzadko, głównie z uwagi na brak czasu, ale ciągle trzymałem kciuki za dalszy rozwój MaSzyny - nigdy nie postrzegając jej jako konkurencji. Z powodzeniem projekty te mogły się rozwijać równolegle, tak jak przez lata robił to Trainz, Train Simulator, TSW etc.

Życzono nam oczywiście jak najgorzej, a w momencie, kiedy produkcja się udała, poziom frustracji wzrósł do niespotykanej skali. Mimo tego, że ilość prowokacji w ostatnim czasie rosła lawinowo, staraliśmy się je ignorować, licząc, że czas zrobi swoje i sytuacja sama się uspokoi. Niestety, pewne grono osób nie dało za wygraną i bardzo chciało zostać przez nas zauważone.

W momencie kiedy ktoś obraża Twoich pracowników, będących również często dawnymi forumowymi kolegami, kradnie z Facebooka Twoje prywatne zdjęcia i podpisuje jako pedofil, namawia publikę, w której są dzieciaki do spalenia biura, to niestety nie można przejść obok tego obojętnie. Są pewne granice, których nie należy przekraczać. Niezależnie, czy była to grupa Discord na 20, 30, czy 100 osób.
Przykład niech będzie ekstremalny - terroryści planujący zamach w zamkniętej grupie również mają zostać bezkarni? Bo przecież, żeby do nich dołączyć, trzeba mieć zaproszenie.

Osoby za to odpowiedzialne liczyły, że są anonimowe - bardzo szybko okazało się, że nie są. Dostali szansę polubownego załatwienia sprawy poprzez zwykłe "przepraszam" - dwie osoby skorzystały, pozostałe niestety nie. Zamiast tego postanowili nadal brnąć w swoją działalność polegającą na pomówieniach, znieważaniu i podżeganiu do przestępstw. Ponadto starają się "odwrócić kota ogonem", publikując kolejne oszczerstwa w sieci pod naszym adresem, jakoby to oni byli ofiarami tej sytuacji, bo śmieliśmy się zacząć bronić. Niestety liczą pewnie, że powtarzane często kłamstwo, w końcu stanie się prawdą.
Mimo, że z naszej strony staraliśmy się unikać wszelakich konfliktów jak ognia - bo nie są one nikomu potrzebne, a dodatkowo jesteśmy bardzo zapracowani, to tą sprawę musimy doprowadzić do końca. Ostatnia kwestia, którą chcę poruszyć, to rzekome zbanowanie przez Miłosza (@milek7) tych użytkowników na nasze zlecenie - tak się składa, że Miłosz jest jedną z najrozsądniejszych osób, jakie miałem okazję spotkać w swoim życiu zawodowym i prywatnym. Do wszystkich spraw podchodzi ze spokojem i obiektywizmem, a rekomendacja do banicji pochodziła po analizie całej sprawy również od innego, wieloletniego administratora i oparta była tylko i wyłącznie o regulamin forum & osób reprezentujących projekt, zaś spowodowana niczym innym niż udokumentowymi poczynaniami zbanowanych osób. I proszę nie doszukiwać się w całej tej sytuacji drugiego dna, bo takiego nie ma. Osoby z rangą "deweloper" powinny reprezentować symulator, a nie przynosić mu wstyd.

Dodam jeszcze, że przez ostatnie lata te osoby jak najbardziej miały szansę wykazania się tutaj, zamiast tego wolały zajmować się kłótniami z administracją, innymi użytkownikami, tworzeniem sztucznych afer, żeby finalnie zrzucić swoje niepowodzenia na to, że to Sim Rail jest winny tego, że rozwój MaSzyny stanął w miejscu. Brałem udział w projekcie mniej lub bardziej aktywnie od 2006 roku i niestety patrząc jako obiektywny obserwator, to te problemy z rozwojem zaczęły się już dużo wcześniej, a były tylko podsycane podobną działalnością - wystarczy spojrzeć ile osób odeszło z projektu, albo wręcz zostało wyrzuconych na przestrzeni ostatnich lat. To powinno zmuszać do pewnej refleksji.

Zarzut o tym, że nie pasuje nam krytyka gry jest absurdalny, każda krytyka jest potrzebna, a szczególnie ta konstruktywna, z którą można zrobić coś dobrego. Żadna produkcja nie jest idealna, szczególnie w wieku dziecięcym, każda ma swoje wady i zalety. Jako twórcy doskonale to rozumiemy i staramy się na nią obiektywnie reagować, naprawiać błędy w formie regularnych patch'y.

Na koniec, nie chcę tutaj Wam pokazywać, co wypisywały te osoby w internecie, bo nawet nie przystoi, ale jako przykład dołączam komentarz, w którym administrator Szogun Studio do wszystkiego się przyznaje. Oczywiście po chwili został on usunięty, prawdopodobnie kiedy dotarło do autora co właśnie zrobił, podobnie jak wszystkie inne nieprzychylne komentarze demaskujące kłamstwa, które pojawiły się w poście. Najgorsze, że czyta to młodzież, która często nie potrafi racjonalnie spojrzeć na sytuację, co nakręca tylko kolejną falę hejtu.
Liczę jednak, że każdy kto ma trochę oleju w głowie, wyciągnie odpowiednie wnioski.

3
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 12 Sierpnia 2021, 00:14:34 »
To by było na tyle z importowania terenu na najbliższe parę miesięcy.. Bukowa i Małogoszcz już w Maszynie. Pozostało obrobić i brać się za resztę rzeczy.

4
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 08 Sierpnia 2021, 19:59:46 »
Temat terenu w Ludyni mam zamknięty. Teraz tylko ogarnąć Bukową i Małogoszcz i czas na przerwę w robieniu terenu i przygotowywanie odcinka Stradom - Małogoszcz do wydania. Przy dobrych wiatrach publiczne testy w tym roku są bardzo możliwe. Odcinek Małogoszcz - Herbskie - Kielce - Sitkówka/Zagańsk wraz z Częstochową Osobową powinien być w teście do końca 2022 roku. Co potem? Dopracowywanie każdej stacji na linii po kolei na wysoki połysk. A potem? Wariant Retro (lata 90/00) i 2021.

5
Nowa Kaliska do testów, przystosowana do paczki 21.04. Kilka istotnych zmian:

-Nowy mechanizm prędkości (W9, W14, W27) - usunięcie "krzywych hamowań" w torach, usunięcie wpisów velocity (jedynie zostały wpisy poniżej 10km/h), a wskaźniki działają teraz tak, że są "rzutowane" z torów.

-SHP zostało wymienione na paczkowe, przy okazji przypisania torów zrobiłem od nowa.

-Sieć trakcyjna: elektryfikacja pętli, oraz poprawki drutu na szlaku Łódź Kaliska - Łask (jedyny spadek napięcia może być w Kolumnie).

-Drzewka: roślinność została wyseparowana do odrębnego pliku, a następnie usunięte duplikaty i nachodzące na siebie drzewka.

-Różne poprawki rozkładów (w tym poprawka rozkładu dla Włókniarza, żeby jaśnie pan mechanik nie wjeżdżał na kozioł betonowy)

-Semafory: urealnienie tabliczek, podmiana niektórych na paczkowe, w niektórych miejscach przypisanie tarcz ostrzegawczych (np. w Męckiej Woli) czy powtarzaczy (np. Czekanów).

-Urozmaicenie składów: Składy są teraz zgodne w większości ze składami w 2005-8; nowości takie jak wagony Bhp z logiem PKP, wagony 11xA/14xA w barwach PKPPR, urozmaicenie byków (i podmiana na et22_v3).

-SBL ŁKT - Łódź Chojny: teraz SBL jest oparta na odcinkach izolowanych, a w przeciwnym kierunku jest wygaszona (tak jak w realu).

Były też inne zmiany, np. dodanie transkrypcji dla niektórych dźwięków, poprawki niektórych modeli bo miały skopane ścieżki do tesktur, poprawki tekstur, usunięcie degeneratów z terenu, gdzie nie gdzie więcej otoczonka itp. Cały changelog dla ciekawskich daję tu: https://wiki.eu07.pl/websvn/log.php?repname=kaliska&path=%2F&isdir=1&sr=358&er=150&max=208&search=&all=1

Link do paczki: (eksperymentalnie e3d/ogg/dds): https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v2.0.7z

Do przetestowania w szczególności: prędkość na pomocniku, SHP, sieć trakcyjna na odcinku Łódź Kaliska - Łask, SBL ŁKT - Łódź Chojny

Znane błędy: Tabliczki na semaforach zaporowych w NS nadal różowe (chyba kwestia ścieżki do tekstury która nie wskazuje na katalog tabl/), tarcza zaporowa w Sieradzu (ztcp kwestia modelu), AI nie umie poprawnie prowadzić ciężkie pociągi w niektórych miejscach (wina exe).

W paczce jest plik kaliska-test.scn; służy on do testowania sieci pod kątem łamań patyków. Najlepiej pojeździć na minimapie na exe Milka, i dać mi plik errors.txt, bym wiedział gdzie łamie patyk.

6
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 03 Kwietnia 2021, 19:29:54 »
Dekoracje w Częstochowie stan prac na 03.04.
Dodano drzewka w miejscach, gdzie tory są wypoziomowane. Przybyły 364 drzewka wstawiane wg zdjęć satelitarnych.

7
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 12 Marca 2021, 19:16:25 »
- Byk w okolicach Julianki o różnych porach roku.
- W oczekiwaniu na pociąg na stacji Turów.


8
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 10 Marca 2021, 00:04:10 »
Po zmianie sposobu tworzenia terenu udało się wymotać dość spory kawałek w dość krótkim czasie, żeby dociągnąć do Podlesia na gotowo trzeba jeszcze wszyć podtorze w teren właściwy. A taki widok mamy z przystanku w Staropolu Częstochowskim patrząc w stronę Julianki :) Widoczne zabudowania to wieś Zalesice.

9
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 05 Marca 2021, 22:27:19 »
Tym razem stan prac nad dekoracjami na 5 marca.
Przybyło prawie 2 tys. kolejnych dekoracji.

10
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 03 Marca 2021, 23:34:59 »
Modele do których miałem zdjęcia(autorstwa @AIR) i są skończone:
Jako obiekty dedykowane do l61.

11
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Lutego 2021, 14:29:25 »
Tak żeby może zachęcić innych do współpracy to i ja pokażę coś od siebie.

Dla tych którzy coś umieją i się wahają napiszę... oczywiście można pudrować przejechane setki razy fikcyjne starocie jak Quark, czy Krzyżowa, ale można też pomóc w tym projekcie gdzie kolega JAN21 naprawdę realistycznie odwzorował prawdziwy szlak (również profil pionowy).

12
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Lipca 2020, 21:42:13 »
Zewnętrzne dwa L61 potem 703, 701 i ostatni Huciany.
Edit: /29.07.2020/ Jeszcze tylko jeden...
Edit: /07.08.2020/ Mosty już są wszystkie, jeszcze tylko odbojnice trzeba jakoś dodać, przybyło dużo drutu (61 w stronę Lusławic i Stradomia) oraz semaforów (Cz. Mirów, Cz. Towarowa)

Strony: [1]