Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Barti_81

Strony: [1] 2
1
Pomoc doraźna / Odp: Problem z pasażerem
« dnia: 02 Sierpnia 2019, 17:13:04 »
Oh, rzeczywiście! Teraz jest już wszystko OK! Mogę wreszcie "usiąść" wygodnie w fotelu w przedziale i sobie jechać.
Hmm, po raz pierwszy w życiu jechałem pociągiem bez biletu. :P Na szczęście nie przyszedł konduktor i nie sprawdzał biletów. ;-)

Dziękuję Ci bardzo, @matek123, za podpowiedź! :-)
Szkoda, że wskazówka odnoście klawiszy Home/End podczas "pobytu" w wagonie nie została zawarta też w opisie tego scenariusza, w tym akapicie o jeździe jako pasażer. Bo ja to bym się sam chyba nie domyślił, że za pomocą tych właśnie klawiszy mogę się dopiero znaleźć w przedziale wagonu. No, ale na szczęście jest jeszcze niniejsze forum. :-) Jeszcze raz, Dzięki Serdeczne za pomoc! :D

2
Pomoc doraźna / Odp: Problem z pasażerem
« dnia: 01 Sierpnia 2019, 14:12:10 »
Pozwolę sobie "podpiąć" się pod niniejszy wątek, ponieważ mój problem w zasadzie tyczy się omawianego tutaj tematu.
Otóż, w opisie scenariusza "l053_wieczór" znalazłem taką oto ciekawą informację:
"Istnieje możliwość przejechania misji nr 1 (RegioExpress do Sandomierza), 2 (TLK do Dębicy), oraz 4 (Regio Turów – Sandomierz – Turów) jako pasażer. Po uruchomieniu symulacji naciskamy 'Shift+Q' w celu uruchomienia autopilota, wychodzimy z lokomotywy (klawisz 'F4'), podchodzimy do wybranego przez nas wagonu osobowego i naciskamy 'F5'. Zajmujemy miejsce w przedziale i czekamy na godzinę odjazdu, nasłuchując komunikatów na stacji..."

Wykonałem wszystko według powyższej "instrukcji" i wszystko niby jest OK, bo znalazłem się w wagonie i faktycznie mogę jechać jako pasażer, ale... mam problem z tym, co wytłuściłem w powyższej informacji znajdującej się w opisie scenariusza. Gdy "wejdę" już do wagonu to za Chiny Ludowe nie umiem zająć miejsca w przedziale! Po wciśnięciu klawisza F5 przy wybranym wagonie z przedziałami, niezależnie od tego, jaki by to nie był wagon i jaka misja z tych wskazanych w opisie scenariusza, za każdym razem "ląduję" w korytarzu tego wagonu. Do żadnego przedziału nie da się wejść, bo drzwi od każdego z nich są zamknięte.

Czy jest jakiś sposób na to, aby faktycznie wejść do przedziału i "usiąść" sobie w fotelu? Czy też jednak nie ma takiej możliwości, a w opisie scenariusza jest po prostu taki "babol"? Gdyby faktycznie dało się wejść do przedziału to byłoby super, bo w tym korytarzu to tak raczej "średnio" się jedzie...

W załącznikach do niniejszego mojego postu dołączyłem screeny z tego, jak to wygląda.

3
Pomoc doraźna / Odp: Problem z oświetleniem.
« dnia: 06 Lipca 2019, 13:01:29 »
Dziękuję Wam bardzo, @Cookie i @adamst, za wskazówki w tej sprawie!
Teraz już wszystko jest u mnie w porządku. Oświetlenie scenerii wreszcie działa poprawnie, tzn. sceneria nie "rozświetla się" już, gdy załączę przednie oświetlenie pociągu na ciemnej scenerii.
W panelu sterowania NVidia na liście programów nie miałem jednak dostępnego Rainsted. Udało mi się go do tej listy dodać ręcznie, jednak jak przy nim ustawiłem, że ma korzystać z karty graficznej NVidia to nic to nie pomogło. Dopiero, jak ustawiłem w ustawieniach globalnych, że ma być wykorzystywana karta NVidia przez wszystkie programy w komputerze to dopiero wtedy zaczęło to działać poprawnie.
Jeszcze raz, Serdeczne Dzięki!

4
Pomoc doraźna / Odp: Problem z oświetleniem.
« dnia: 30 Czerwca 2019, 17:00:52 »
Pozwolę sobie odświeżyć niniejszy wątek, ponieważ ja u siebie mam identyczny problem, jak opisał wyżej autor niniejszego wątku.
Otóż niedawno zakupiłem sobie nowego laptopa, który posiada dwie karty graficzne: zintegrowaną Intel UHD Graphics 630 oraz dodatkowo karta NVIDIA GeForce GTX 1060.
Jest to dokładnie ten oto laptop: https://www.komputronik.pl/product/604621/asus-rog-strix-scar-ii-gl704gm-ev065t-240gb-m-2-1tb-hdd-16gb.html
I odkąd zainstalowałem sobie na nim MaSzynę w wersji 19.04 to przy sceneriach "ciemnych" (podczas scenariusza wieczornego, nocnego, czy też bardzo wczesno porannego) podczas załączania przedniego oświetlenia pociągu pojawia się dokładnie ten sam "efekt", co u kolegi @Jakubbb, czyli rozświetla się dookoła cała sceneria, ale tylko "grunt" i otoczenie, gdyż niebo w tym czasie pozostaje cały czas ciemne i wygląda to okropnie!

Czy jest może jakiś sposób na to, aby to naprawić? Czy da się jakoś ustawić, z jakiej karty graficznej ma korzystać MaSzyna? Czy da się jakoś ten problem z oświetleniem rozwiązać?
Bardzo proszę Szanownych Forumowiczów o pomoc, bo wersja 19.04 bardzo mi się podoba, zaszło tutaj sporo ciekawych, pozytywnych zmian, jednak z tym oświetleniem scenerii jest ten właśnie defekt... I bardzo mnie to irytuje!

5
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 23 Maja 2018, 23:21:27 »
OK, rozumiem. Szkoda. :-(
Bez sensu jest tutaj rozkład jazdy aż do Opola i to jeszcze jakimiś objazdami przez Kędzierzyn-Koźle, skoro i tak dojazd tam jest niemożliwy. A więc czysta fikcja w tym scenariuszu... :-/

6
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 16 Maja 2018, 23:43:54 »
Czyli, że co? Mimo opisu scenariusza takiego, jaki jest, jazda kończy się jednak w Lublińcu?

7
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 09 Maja 2018, 15:16:37 »
Patrząc po screenach, to nie wyłączyłeś sprężarki i przetwornicy.

Hmm, faktycznie! Uprzednie wyłączenie sprężarki i przetwornicy pozwoliło ponownie załączyć wyłącznik szybki i wyruszyć w dalszą drogę zgodnie z rozkładem jazdy. :-)
Dzięki za podpowiedź!

Według opisu tego scenariusza, podróż od Lublińca ma się odbyć przez Kędzierzyn-Koźle do Opola Głównego:
"Prowadzimy pociąg TLK relacji Warszawa - Wrocław. Z powodu remontów na linii kolejowej nr 144 jedziemy objazdem przez Kędzierzyn-Koźle. Uwaga! Po podłączeniu w Lublińcu użyć [Shift]+[2]."

A tymczasem "impreza" kończy się już w Lublińcu. Stają na tej stacji przed semaforem nadającym sygnał "Stój!" i na tym koniec. Światło na semaforze w ogóle się nie zmienia, również po upływie czasu odjazdu. Może trzeba tutaj coś dodatkowo zrobić? Nie rozumiem za bardzo ostatniego zdania w opisie tego scenariusza, gdzie mowa jest o użyciu klawiszy Shift+2. Gdzie i kiedy ich użyć? O jakim podłączeniu w Lublińcu jest tutaj mowa?

Do tego wszystkiego w scenariuszu tym występuje u mnie problem z dźwiękiem szumu otoczenia podczas jazdy. Otóż dźwięk ten regularnie, mniej więcej co 3 sekundy, lekko przerywa, jakby "czka". Irytuje mnie to.

8
Trasy / Odp: Linia 053 - problemy
« dnia: 09 Maja 2018, 02:12:48 »
No właśnie, ten scenariusz też mnie zaciekawił, więc chciałem się w nim wybrać na wycieczkę krajoznawczą pociągiem. ;-)
A tu taki klops... :-(

Czyli co? Można się przejechać, ale po prostu tak "na pałę", bez patrzenia na rozkład jazdy i bez przejmowania się nie działającym wskaźnikiem bieżącego limitu prędkości, dostępnym pod klawiszem F1?

9
Trasy / Odp: Linia 053 - problemy
« dnia: 08 Maja 2018, 23:15:48 »
No to lipa. :-( Z czymś takim to już sobie nie poradzę. Po prostu się na tym nie znam. I też zapewne mnóstwo czasu by to zajęło, a z tym u mnie też krucho. :-/
Czyli w tej scenerii sobie nie pojeżdżę. Szkoda. :-( Naprawdę szkoda, bo wygląda całkiem ciekawie. :-/

10
Trasy / Odp: Linia 053 - problemy
« dnia: 08 Maja 2018, 23:06:48 »
Czyli co? Czyli można uznać, że ten scenariusz jest nieprzejezdny? Czy może da się to jakoś naprawić, aby chociaż ten wskaźnik bieżącego limitu prędkości działał prawidłowo?

11
Trasy / Odp: Linia 053 - problemy
« dnia: 08 Maja 2018, 21:40:11 »
Aha, rozumiem. Szkoda, bo to trochę utrudnienie. :-/
A co z tym wskaźnikiem aktualnie obowiązującego limitu prędkości, dostępnym pod klawiszem F1? Bo, jak już wspomniałem, podczas jazdy w tym scenariuszu wskaźnik ten również nie funkcjonuje. Cały czas pokazuje "0 km/h". :-(

12
Trasy / Odp: Linia 053 - problemy
« dnia: 08 Maja 2018, 20:12:51 »
Co to oznacza?

Dodatkowo do niniejszego postu załączam log z przejazdu.

13
Trasy / Linia 053 - problemy
« dnia: 08 Maja 2018, 20:04:10 »
Linia 053, scenariusz "l053-day-tlk83202".

Problem pojawia się już na samym starcie. :-/
Otóż po "odpaleniu" rzeczonej scenerii, gdy nadchodzi już czas odjazdu to na chwilę przed godziną odjazdu dostaję normalnie sygnał na wyjazd. Gdy wybija już godzina odjazdu to słyszę gwizd kierpocia i jego komunikat radiowy o odjeździe. Jednak pierwsza pozycja w rozkładzie jazdy w ogóle nie podświetla mi się na zielono po upływie czasu odjazdu i "nie schodzi" ona z rozkładu. Odczekałem tutaj nawet ponad minutę po czasie odjazdu i nic. Dodatkowo nie działa również wskaźnik aktualnie obowiązującego limitu prędkości. Pokazuje się tylko "następny" limit, natomiast bieżący przez cały czas wskazuje "0 km/h".
Mimo wszystko odjechałem ze stacji początkowej, ujechałem dość spory kawałek drogi, jednak ten niedziałający rozkład jazdy i dodatkowo wskaźnik aktualnego limitu prędkości tak bardzo mnie irytuje, że postanowiłem zatrzymać pociąg i założyć niniejszy wątek opisując zaistniały problem. Dodam jeszcze, że próbowałem "odpalać" ten scenariusz kilkukrotnie i za każdym razem jest to samo. :-(
Do niniejszego postu dołączam kilka zrzutów ekranowych z przejazdu oraz log.

Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu wyżej opisanego problemu!

14
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 28 Kwietnia 2018, 16:18:58 »
Scenariusz linia61_tlk-1

Na początku wszystko jest OK. Zaczynam od postoju w szczerym polu. Ruszam w stronę Częstochowy Osobowej. Dojeżdżam do tejże stacji. I na tym koniec. Nie mogę wyruszyć w dalszą drogę. :-/
Powodem jest to, że przy dojeździe do stacji Częstochowa Osobowa, następuje samoczynne wyłączenie wyłącznika szybkiego w "mojej" lokomotywie i jednocześnie zaświeca się kontrolka przekaźnika nadmiarowego przetwornicy i ogrzewania, co widać na zrzutach ekranowych dołączonych przeze mnie do niniejszego postu. Problem w tym, że za Chiny Ludowe nie umiem tego przekaźnika wyłączyć. Wciskałem też na klawiaturze klawisz N i nic. Próbowałem też "ręcznie" wciskać przycisk znajdujący się pod tą kontrolką, który służy właśnie do wyłączenia tego przekaźnika i to również nie przynosi żadnego efektu. Podczas gdy ten przekaźnik jest włączony, nie mogę z powrotem włączyć wyłącznika szybkiego. Powoduje to, że przetwornica i sprężarka nie pracują. I nici z dalszej jazdy... :-(

Próbowałem wszystkiego. Wyłączałem i ponownie włączałem baterię, opuszczałem i ponownie podnosiłem pantograf, wyłączałem i ponownie załączałem przetwornicę oraz sprężarkę i też nic to nie pomogło.

Proszę o pomoc! Do niniejszego postu dołączam też log z mojego przejazdu w tym scenariuszu.


Przekroczony limit wagi obrazków.
Matek123

15
Trasy / Odp: Sceneria quarkmce2007 - problemy
« dnia: 15 Kwietnia 2018, 18:15:06 »
"Przejechałem" się tą trasą ponownie i muszę przyznać, że faktycznie, po dotarciu do stacji Psiary Zagroda i zmianie kabiny na przeciwną, pomknąłem w dalszą trasę zgodnie z rozkładem jazdy, mijając bokiem stację Dejawy Kopalnia, następnie zatrzymałem się po drodze na stacji Dejawy Dolne i dalej pojechałem już znanym mi wcześniej odcinkiem do stacji Koniewice. :-)
Hmm, gdyby nie to forum i nie zapytałbym tutaj o to, to za Chiny Ludowe nie wiedziałbym, że na stacji Psiary Zagroda trzeba zmienić kabinę. :-/ Tutaj znowu wychodzi "koślawy" opis scenerii, w którym ani słowem "nie piśnięto" o konieczności wykonania na tej stacji takiej czynności... :-/ Prosta rzecz, ale jak człowiek o tym nie wie to potem ma problem i szuka pomocy na forum... :-/
Gdy dojechałem już do Koniewic to zobaczyłem tam lokomotywę manewrującą w celu odebrania wagonów stojących przy peronie, czyli scenka znana z poprzedniej scenerii, której temat tutaj poruszyłem. ;-)

16
Trasy / Odp: Sceneria quarkmce2007 - problemy
« dnia: 15 Kwietnia 2018, 11:19:54 »
Czyli, że co? Po dojechaniu na peron stacji Psiary Zagroda mam w "moim kiblu" po prostu zmienić kabinę na przeciwną i w ten sposób jechać w dalszą drogę? A co z rozkładem jazdy? Gdy nadejdzie czas odjazdu to stacja ta w tym rozkładzie podświetli się na zielono?
Skoro tak to OK. Spróbuję "karnąć" się tą trasą jeszcze raz. ;-) Dam znać, jak coś będzie nie tak. ;-)

17
Trasy / Odp: Sceneria quarkmce2007 - problemy
« dnia: 15 Kwietnia 2018, 07:43:30 »
Hmm, a tak w ogóle to mówiąc tutaj o aktualizacji macie na myśli ostatnią, niedawną aktualizację scenerii Quark, czy aktualizację samej MaSzyny?

Teraz z kolei mam inny problem. :-/
Odpaliłem sobie dzisiaj w scenerii Quark pierwszy scenariusz z listy (Nazwa składu: quark\ROJ1001, pociąg osobowy Skwarki - Wielki Kac - Dejawy - Koniewice, EZT EN57-2040ra). Wszystko super, ładnie, pięknie aż do czasu, gdy dojeżdżam do stacji Psiary Zagroda, będącej następną po stacji Dejawy Kopalnia. I tutaj po dotarciu na stację zatrzymuję się przy peronie, po czym dalej już nie mogę jechać, bo blokuje mnie semafor wyjazdowy nadający cały czas sygnał "Stój!". Stałem tak kilkanaście minut i nic. Cisza kompletna! Czy na tej stacji też trzeba ileś tam czasu postać i poczekać, aby dostać sygnał na wyjazd w dalszą drogę? Co ciekawe, zauważyłem, że na stacji Psiary Zagroda, dla tego samego toru, na którym ja stoję przy peronie, z przeciwnej strony, w stronę stacji Dejawy Kopalnia, w tym samym czasie nadawany jest sygnał wyjazdowy (na semaforze jest światło zielone i pomarańczowe). Natomiast dla mnie na wyjazd cały czas jest światło czerwone. Według wskazań semaforów wygląda to tak, jakbym miał tym "kiblem" wracać z powrotem do Skwarek. Tyle, że rozkład jazdy mówi zupełnie co innego. Czy to czasem nie jest jakiś błąd i ostatecznie nici z dalszej jazdy do Koniewic? Gdy mija godzina odjazdu ze stacji Psiary Zagroda to też nic się nie dzieje. Brak sygnału kierownika pociągu o gotowości do odjazdu, brak też w rozkładzie jazdy podświetlenia stacji Psiary Zagroda na zielono. Na poprzednich stacjach wszystko było poprawnie.

Do niniejszego postu załączam kilka zrzutów ekranowych ze stacji Psiary Zagroda oraz log.

Proszę o pomoc!

18
Trasy / Odp: Sceneria quarkmce2007 - problemy
« dnia: 14 Kwietnia 2018, 21:41:15 »
Do starszej wersji to faktycznie nie ma już sensu. Ale może do tej nowszej, ostatnio zaktualizowanej?

19
Trasy / Odp: Sceneria quarkmce2007 - problemy
« dnia: 14 Kwietnia 2018, 19:40:32 »
Nic z tego. Chciałem przez komórkę semafora, ale automatyka mi ją nadpisuje przy zajęciu głowicy. Trzeba by tam szamańskie opóźnienia dawać (a to niepewne, bo wyjazd też mamy z automatu) albo liczyć, że gdzieś tam po drodze jest komórka pod kible i w nią się wstrzelić, ale ich nic nie wizualizuje i boję się, że trafię w tor, w którym już coś jest. Powalczę jeszcze, ale Ra pewnie szybciej by to ogarnął, wiedząc o co w taj stacji chodzi. Na dziś mam dość.

Czyli rozumiem, że nie da rady w tym scenariuszu "podpiąć" rozkładu jazdy "mojej roboty" do tego powrotnego pośpiecha z Koniewic? Szkoda... :-( Wielka Szkoda! :-(


Tutaj znajdziesz aktualizację: http://rainsted.com/warsztat/Quark/

Wgrałem sobie tę aktualizację. Następnie "odpaliłem" sobie ten sam scenariusz. ;-)
I niniejszym stwierdzam, że trochę się pozmieniało. :-)
Przede wszystkim, i tu wielkie dla mnie zaskoczenie i radość jednocześnie, po dotarciu pośpiechem z Wielkiego Kaca do Koniewic można wreszcie wyjechać stojącym już tam przy peronie "kiblem" do Skwarek! Wreszcie ten EZT dostaje na semaforze sygnał do wyjazdu (zielone i pomarańczowe światło). Chodzi oczywiwiście o ten "kibel":
Sprawa dotyczy EZT EN57-1051 z godz. 5.27, który z nieznanych mi przyczyn nie dostaje sygnału do odjazdu i nie jest układana droga wyjazdowa.

Gdy po dotarciu do Koniewic przejąłem ten EZT to bez problemów mogłem nim wyruszyć w drogę powrotną przez Wieli Kac do Skwarek. Wyjazd z Koniewic zgodnie z dostępnym dla tego "kibla" rozkładem jazdy. :-) Pociąg ten zatrzymuje się na każdej stacji, również na stacji Wielki Kac, co nie następuje w przypadku powrotu pośpiechem z "nowymi" wagonami, zabranymi z peronu na stacji Koniewice.
Poza możliwością powrotu "kiblem" jest też nadal możliwość powrotu pośpiechem. Tak, jak poprzednio, najpierw odstawiamy na boczny tor wagony odebrane w Wielkim Kacu, następnie podpinamy "nowe" wagony, stojące już przy peronie podczas przyjazdu z Wielkiego Kaca. I z tymi wagonami jedziemy z powrotem, przez Wielki Kac do Skwarek. Tak,  jak poprzednio, przez Wielki Kac "przelatujemy" tylko środkowym torem, przez co nie zatrzymujemy się przy tej stacji. Szkoda. :-(
Co ciekawe, czas na wykonanie odpowiednich manewrów prowadzących do zabrania "nowych" wagonów z peronu stacji Koniewice uległ znacznemu skróceniu. Wyjeżdżając lokomotywą z bocznicy, po odstawieniu tam wagonów przywiezionych z Wielkiego Kaca, również zatrzymujemy się przed tarczą manewrową, która teraz jest na wysokim słupie. Przed aktualizacją scenerii tarcza ta była typu karzełkowego. W czasie oczekiwania tutaj na "białe" światło na tarczy manewrowej, od strony Wielkiego Kaca przyjeżdża kolejny "kibel", który podjeżdża wpierw na peron przy stacji Koniewice, po czym po chwili odjeżdża i również ustawia się na boczny tor, znajdujący się obok tego, na którym ja stałem w oczekiwaniu na wyjazd i manewry. Podczas manewrów na stację Koniewice przyjeżdża kolejny "kibel", od strony Bruchniewa, który po chwili również "odstawia się" na tor boczny, ale z przeciwnej strony tej stacji. Po podpięciu przeze mnie już "nowych" wagonów z peronu, w międzyczasie przyjeżdża jeszcze jeden EZT od strony Wielkiego Kaca, który po dotarciu na peron, po chwili również odjeżdża na tor boczny, ustawiając się na tym samym torze tuż za stojącym już tam innym "kiblem".
Tak więc, po aktualizacji tej scenerii, w tym scenariuszu nareszcie zrobiło się fajnie i ciekawie, zwłaszcza na stacji Koniewice, na której podczas odjeżdżania pośpiechem do Skwarek aż zaroiło się od "kibli". :D

W związku ze skróceniem czasu na wykonanie manewrów lokomotywą w celu zabrania "nowych" wagonów stojących już przy przeronie na stacji Koniewice, skorygowałem trochę rozkład jazdy "mojej roboty" dla powrotnego pośpiecha z Koniewic przez Wielki Kac do Skwarek. :-) Plik z rozkładem dołączam do niniejszego mojego postu. Może jednak dałoby się go jakoś "wszczepić" do tego scenariusza dla tego powrotnego pośpiecha z Koniewic?

20
Trasy / Odp: Sceneria quarkmce2007 - problemy
« dnia: 10 Kwietnia 2018, 00:50:31 »
Hmm, czyli w tych komunikatach kierownika pociągu w "kiblach" w tej scenerii, tam gdzie słychać głos męski to jest twój głos?

21
Trasy / Odp: Sceneria quarkmce2007 - problemy
« dnia: 09 Kwietnia 2018, 22:33:30 »
Rozumiem, że masz na myśli ten rozkładzik, który ja "machnąłem" i dołączyłem do mojego powyższego postu? ;-)
A może dałoby się też do tego pośpiecha w tym scenariuszu "dokoptować" jeszcze komunikaty kierownika pociągu o odjeździe? Czy też takie komunikaty nie muszą wcale być i z danej stacji odjeżdżamy wówczas o godzinie podanej w rozkładzie jazdy (jeśli jest)?

22
Trasy / Odp: Sceneria quarkmce2007 - problemy
« dnia: 09 Kwietnia 2018, 00:35:16 »
To może zrób nową wersje instrukcji tego scenariusza ?

Hmm, skleciłem takie coś jako "nowy" opis tego scenariusza:
Nazwa składu: quark\PE1301
Prowadzimy EP07 (EP07-1038).
Po zatrzymaniu się się przy punkcie kontrolnym odbieramy wagony przyprowadzone przez SU46 i jedziemy pociągiem pospiesznym do Koniewic. W Koniewicach odstawiamy skład na tory postojowe, a następnie odbieramy wagony stojące przy peronie i tym pociągiem jako PE1302 jedziemy w drogę powrotną przez Wielki Kac do Skwarek.


Ten powyższy opis w moim wykonaniu to jest oczywiście tylko propozycja. ;-) Jak ktoś ma inną to niech śmiało tutaj napisze. :-)
Poprawiłem przy tym w tym opisie symbol lokomotywy przyprowadzającej wagony na stację Wielki Kac z SU45, na SU46, bo taka właśnie lokomotywa z tymi wagonami tam przyjeżdża. :-)


Rozkładzik dla powrotnego pośpiecha też możesz machnąć. Mam nadzieję, uda mi się go dokleić do skryptu. To taki kurs bonusowy i Ra już się go nie chciało pisać niestety.
Ten kibel w Koniewicach rozumiem ponownie tam stał? Szkoda, że nie zapisałeś loga, może by coś powiedział. Przy okazji zwrócę uwagę co się tam dzieje.

Zaciekawiła mnie twoja propozycja, więc "machnąłem" właśnie rozkładzik jazdy dla pośpiecha jako kurs powrotny przez Wielki Kac do Skwarek. Uwzględniłem w nim też to, że w drodze powrotnej nie zatrzymujemy się już na stacji Wielki Kac, tylko przez nią "przelatujemy" środkowym torem. Szkoda, że tak się dzieje, bo ta stacja całkiem mi się podoba. :-) Przytulne miasteczko. ;-) Wychodzi więc na to, że w drodze powrotnej z Koniewic naszym nowym pośpiechem zatrzymujemy się tylko na stacji Dejawy-Kopalnia. :-/
Bardzo możliwe, że rozkład jazdy, który zrobiłem dla powrotnego pośpiecha z Koniewic, zawiera błędy. Jak już wcześniej wspominałem, ja nie jestem maszynistą, ani żadnym pracownikiem kolei w ogóle, więc na technicznych aspektach takich rzeczy się nie znam. Tak więc, jakby co to proszę o naniesienie odpowiednich poprawek. ;-)
Rozkład jazdy pociągu pośpiesznego z Koniewic do Skwarek przez Wielki Kac załączam do niniejszego postu jako plik tekstowy. Kurs ten roboczo nazwałem "PE1302". ;-)

Dodatkowo, do niniejszego postu załączam też całościowy log z mojej ostatniej przejażdżki w tym scenariuszu pośpiechem z Wielkiego Kaca do Koniewic i później z powrotem z innymi już wagonami, do Skwarek przez Wielki Kac.


Sprawa dotyczy EZT EN57-1051 z godz. 5.27, który z nieznanych mi przyczyn nie dostaje sygnału do odjazdu i nie jest układana droga wyjazdowa. Po wymuszeniu sygnału do odjazdu, EN57-1051 odjechał a EZT ze Skwarek zajął tor przy peronie, a następnie odstawił się na żeberko.

Ooo, chodzi właśnie dokładnie o ten "kibel". Właśnie dla niego, jako jedynego stojącego na stacji Koniewice po dotarciu tam pośpiechem z Wielkiego Kaca, jest dostępny rozkład jazdy. Według niego odjazd z Koniewic jest o godz. 5:27. Tyle tylko, że za Chiny Ludowe nie można nim odjechać, bo blokuje go właśnie stojący przed nim semafor, przez cały czas uparcie nadający sygnał "Stój!".
W jaki sposób można wymusić sygnał do odjazdu dla tego EZT? Da się to w ogóle zrobić? Jeśli tak to w jaki sposób?

23
Na warsztacie / Odp: Quark Reloaded
« dnia: 08 Kwietnia 2018, 18:30:55 »
Rozumiem. Dzięki za link. :-)
A jak to wgrać do symulatora? Przepraszam za takie pytanie, ale jeszcze tego nie robiłem i jestem "zielony" w tej kwestii, a nie chciałbym czegoś przy tym zepsuć. :-/ Jak na razie, uruchamiam tylko te scenerie i scenariusze, które są "fabrycznie" dostępne w MaSzynie po jej instalacji na komputerze. Dlatego też uprzejmie proszę o instrukcję "krok po kroku", jak tę aktualizację wgrać do obecnie zainstalowanego już symulatora.
Rozumiem, że ta z zaktualizowana wersja scenerii Quark będzie działać w MaSzynie w wersji 18.01? Na razie celowo nie robię aktualizacji do najnowszej jej wersji, 18.03.
Co nowego wnosi ta aktualizacja scenerii Quark? Jakieś nowości, poprawki błędów?

24
Trasy / Odp: Sceneria quarkmce2007 - problemy
« dnia: 07 Kwietnia 2018, 01:37:22 »
Blądzisz. W quarku masz rozklad jazdy do wyswietlenia odpowiednim klawiszem. Sa dokladne godziny odjazdu.

Wiem, jak się "wywołuje" rozkład jazdy. Sam rozkład jazdy, o ile jest dostępny dla danego pociągu, wyświetla się u mnie poprawnie.

Nie przeczę, ze opisy do Quarka mogłyby być pełniejsze. Niektóre mogą być też nieaktualne. Komendy przez radio też by nie zawadziły. Wszystko kwestią, że ktoś to musi zrobić i dogadać sie z Ra, by nie robić w tym samym czasie w dwie strony.
Ile czekałeś na odjazd tego EZT? Może miał szlak zapchany? Tam linią przez Zatyle i Mydelniczke trochę tych kibli lata, a to jednak jednotor. Może coś zdefekowało po drodze. A może jest błąd oskryptowania blokady liniowej i liczniki się pogubiły. Można zgadywać.
Wszystkie składy na Quarku są oskryptowane do samodzielnej jazdy. O ile czegoś nie zepsujesz, jak przerżnięcie stój, tak że AI zgłupieje, to możesz porzucić go w dowolnym momencie i powinien dalej pojechać sam zgodnie z planem. On stoi 5-10 minut w peronie, po otrzymaniu tarczy, wypycha wagony na tory postojowe koło wjazdu od strony Dejaw i tam sterczy.

Hmm, chyba mi się udało. :-) Tyle tylko, że z Koniewic do Skwarek pojechałem nie "kiblem", jak stanowi opis tego scenariusza, a lokomotywą z wagonami. :-)
Po dotarciu "pośpiechem" z Wielkiego Kaca do Koniewic, ja sam odstawiłem te wagony na boczny tor, odpiąłem od nich lokomotywę i po odczekaniu na światło białe na tarczy manewrowej podjechałem samą już lokomotywą z powrotem na perony i potem, zgodnie ze sygnałami na semaforach i tarczach manewrowych, podjechałem tą lokomotywą po "nowe" wagony, które właśnie stały już przy peronie, gdy dojeżdżałem do Koniewic, następnie podpiąłem lokomotywę do nich. Po chwili na semaforze wyjazdowym dostałem sygnał na wyjazd (zielone i żółte światło) i pojechałem "nowym pośpiechem" aż do Skwarek. :-) Niestety, ale już bez rozkładu jazdy, bo dla tego pociągu nie jest on dostępny. :-/ Co ciekawe, przejeżdżając przez Wielki Kac, nie miałem na tej stacji zatrzymania, gdyż wjechałem na środkowy tor, znajdujący się między torami będącymi przy peronach. Więc stąd, bez zatrzymywania się, pojechałem dalej, aż do Skwarek. Tutaj ostatecznie nastąpił koniec imprezy. ;-)

Co jednak z tym "kiblem" stojącym przy peronie w Koniewicach, gdy do nich dotarłem "pośpiechem" z Wielkiego Kaca? Jak już pisałem, gdy go wcześniej przejąłem to miałem dostępny dla niego rozkład jazdy do Skwarek, ale nijak nie mogłem nim jechać, bo semafor, przed którym stał, cały czas wskazywał sygnał "Stój!". Co ciekawe, sygnał ten przy tym EZT był przez cały czas mojej obecności na stacji Koniewice, również przy odjeździe "nowym pośpiechem" do Skwarek. Czyli wychodzi na to, że w drogę powrotną "kiblem" już nie pojedziemy, tylko właśnie "pośpiechem" z "nowymi" wagonami i "starą" lokomotywą, którą przyjechaliśmy do Koniewic z Wielkiego Kaca.

25
Trasy / Odp: Sceneria quarkmce2007 - problemy
« dnia: 06 Kwietnia 2018, 18:40:05 »
Kolego Barti.
Rozumiem, że to ja mam własnoręcznie odstawić "moje" wagony na bocznicę, z którymi przyjechałem z Wielkiego Kaca? I wówczas co? Czekać na bocznicy pół godziny przed semaforem "Stój!", uprzednio odpinając lokomotywę od "moich" odstawionych wagonów?
A w rzeczywistości będąc maszynistą będziesz też płakał, że stoisz przed S1 i czekasz na podany ? Nie sądzę... Symulator MaSzyna opiera się na realizmie i społeczność oraz twórcy scenerii starają się to zachować. Czasami nawet musisz stać 30 min i czekać.

Nie chodzi mi już tutaj o samą konieczność czekania tej pół godziny, tylko o to, czy to ja sam mam odstawić te wagony na bocznicę, a następnie sam po tej pół godzinie podjechać po "nowe" wagony, stojące już przy peronie w Koniewicach, podpiąć pod nie "moją" lokomotywę i pojechać nimi do... no właśnie, gdzie? Do Skwarek? A co z EZT, który rzekomo, według opisu scenariusza, mogę przejąć i pojechać nim do Skwarek?

A swoją drogą, w opisach scenariuszy mogłyby być informacje, że w takim, a takim miejscu trzeba będzie poczekać tyle i tyle na możliwość wjazdu, czy wyjazdu. Prawdziwy maszynista ma jeszcze do dyspozycji radiotelefon, ma kontakt z dyżurnym ruchu, więc w razie czego ma możliwość zapytania się, co jest grane, jeśli zbyt długo, swoim zdaniem, czeka przed semaforem nadającym sygnał "Stój!". A tutaj jest symulator, w którym ja, stojąc przed semaforem z sygnałem S1, nic nie mogę zrobić i nie wiem, czy mam cierpliwie czekać, czy też jednak coś się zepsuło, zawiesiło, jest jakiś błąd, czy coś... :-/

26
Trasy / Odp: Sceneria quarkmce2007 - problemy
« dnia: 06 Kwietnia 2018, 16:16:47 »
Rozumiem, że to ja mam własnoręcznie odstawić "moje" wagony na bocznicę, z którymi przyjechałem z Wielkiego Kaca? I wówczas co? Czekać na bocznicy pół godziny przed semaforem "Stój!", uprzednio odpinając lokomotywę od "moich" odstawionych wagonów?
A co z EZT, który stoi przy peronie w Koniewicach, gdy przyjeżdżam moim "pośpiechem" z Wielkiego Kaca? W opisie scenariusza jest podane, że mogę odstawić wagony na bocznicę albo przejąć EZT do Skwarek. Czy to o ten EZT konkretnie chodzi? Gdy go przejmuję (klawiszem F5) to wówczas pojawia mi się dla niego rozkład jazdy do Skwarek. Tyle tylko, że nie mogę nim nigdzie wyjechać, bo wyjazd blokuje mi "czerwony" semafor... :-/ I nie zmienia się nawet po tym, gdy minie już godzina odjazdu według rozkładu jazdy do Skwarek (w rozkładzie jazdy Koniewice podświetlają się już na zielono).

27
Trasy / Sceneria quarkmce2007 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2018, 03:05:10 »
W dniu wczorajszym "przejechałem" się pociągiem w scenerii quarkmce2007. :-)
Wybrałem sobie scenariusz PE1301: EP07-1038. Scenariusz według opisu w starterze Rainsted:
Nazwa składu: quark\PE1301
Prowadzimy EP07 (EP07-1038).
Po zatrzymaniu się się przy punkcie kontrolnym odbieramy wagony przyprowadzone przez SU45 i jedziemy pociągiem pospiesznym do Koniewic. W Koniewicach odstawiamy skład na tory postojowe albo przejmujemy EZT do Skwarek.


Z początku wszystko super. Podjechałem lokomotywą na stację Wielki Kac po wagony, zaprzęgłem je do niej, po czym pośmigałem do Koniewic. :-)
Z opisu scenariusza wynika, że mogę albo odstawić "pośpiecha" na boczny tor albo "zwędzić" sobie stojącego na stacji w Koniewicach "kibla" i nim pomknąć do Skwarek. I tu zaczyna się problem... :-/
Po przejęciu EZT w Koniewicach, po pewnym czasie mój dotychczasowy "pośpiech" sam odjeżdża na tor boczny (sterowany już przez komputer), po czym lokomotywa automatycznie odpina się od tego składu, odjeżdża od niego kawałek i staje przed semaforem z sygnałem "Stój!". W tym czasie "kibel", którego przejąłem w Koniewicach, również ma przed sobą semafor ze światłem czerwonym i to światło pozostaje tak cały czas, również po upłynięciu godziny odjazdu do Skwarek. Po przejęciu EZT pojawia mi się w nim nowy rozkład jazdy, z Koniewic do Skwarek właśnie. Tyle, że co z tego, skoro do tych Skwarek praktycznie nie mogę wyjechać, bo wyjazd blokuje mi semafor. Co lepsze, gdy tak stoję przed tym semaforem i stoję to po dłuższym czasie oczekiwania, z przeciwka przyjeżdża kolejny "kibel", który również zatrzymuje się przed semaforem, który nadaje sygnał "Stój!". Efekt finalny jest taki, że przed semaforami z sygnałem "Stój!" stoję ja, w "kiblu", na wyjeździe z toru bocznego stoi także lokomotywa z mojego składu pośpiesznego, którym przyjechałem do Koniewic, a także drugi EZT, który przyjechał z naprzeciwka. I na tym kończy się "impreza"... :-(
Co w tej sytuacji zrobić? Da się po przejęciu EZT w Koniewicach pojechać  nim do Skwarek (jak stanowi opis scenariusza), czy też jest gdzieś jakiś błąd i mimo wszystko nie jest to możliwe?

28
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2018, 02:30:27 »
Rozumiem. Dziękuję za odpowiedź. :-)

29
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2018, 00:18:31 »
Myślę nad instalacją najnowszej wersji MaSzyny, 18.0.03. Obecnie posiadam o jedno "oczko" starszą, 18.01.
Obecną wersję mam zainstalowaną w folderze C:\MaSzyna.
Czy najnowszą wersję mogę zainstalować "na czysto" do innego folderu, np. C:\MaSzyna 18.03, nadal pozostawiając jednocześnie jej poprzednią wersję w folderze C:\MaSzyna?
Czy w takiej sytuacji wszystko będzie działać poprawnie i czy mogę (przynajmniej na początku, przejściowo) korzystać z obu tych wersji MaSzyny niezależnie? Obie te wersje nie będą się wówczas jakoś "gryzły"?

30
Bocznica / Odp: MaSzyna 18.03
« dnia: 01 Kwietnia 2018, 13:46:06 »
Co się zmieniło w najnowszej wersji względem poprzedniej, 18.01? Jakieś nowości, poprawki?

Strony: [1] 2