Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kevin.c

Strony: [1]
1
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dźwięk wydawany przez szyny.
« dnia: 09 Marca 2019, 20:55:43 »
Myślę że koledze chodzi o korugację szyn, czyli faliste zużycie powierzchni tocznej szyny

http://acei.put.poznan.pl/index.php/acei/article/view/104/80

2
Symulator / Odp: Zachowanie się lokomotywy na łuku.
« dnia: 25 Października 2018, 18:15:16 »
Generalnie chodzi mi wyłącznie o ten pierwszy moment wejścia w zakręt i gwałtowne rzucenie obrazem. To że potem mnie płynnie przechyla jest oczywiście w 100% uzasadnione i zrozumiałe.

Brakuje krzywych przejściowych które idealnie powinny być klotoidą, jednak stosuje się w projektowaniu i w budowie przybliżenie za pomocą paraboli trzeciego stopnia wg wzoru:

y=x^3/(6Rl)

Z tego co zauważyłem (a na pewno na TD) w maszynie zdarzają się łuki gdzie takich krzywych brakuje. Na ogół, ale nie zawsze, w rzeczywistości razem ze wzrostem krzywizny krzywej przejściowej liniowo wzrasta wartość przechyłki. Oczywiście w momencie w którym łuk osiągnie swoją właściwą krzywiznę, przechyłka pozostaje na stałym poziomie.

10 lat temu tworzyłem sobie własną scenerię w 3Dmaxie. Opublikowane skrypty z tego okresu pozwalały na generowanie krzywych przejściowych, ale przyznam się, że te krzywe wydawały mi się mało realne. Z racji iż miałem wzór do obliczenia krzywych przejściowych i przechyłki z uwzględnieniem maksymalnego przyspieszenia bocznego oraz prędkości maksymalnej jaka miała obowiązywać na linii wstawiałem je ręcznie po kawałeczku. Przyjmowałem ich długość na 100 lub 150 metrów, dzieliłem na odcinki 10 metrowe i obliczałem dla każdego odcinka wartość promienia (krzywizny) oraz wartość przechyłki początkową i końcową. Idąc w głąb łuku każdy odcinek miał coraz mniejszy promień, a przechyłka odcinka zaczynała się od wartości jakiej kończył się poprzedni odcinek i wzrastała proporcjonalnie do następnego odcinka.
No niestety jest z tym trochę zabawy i zjadło to trochę czasu, ale efekt był super :) 
 
 

3
Symulator / Odp: Zachowanie się lokomotywy na łuku.
« dnia: 18 Października 2018, 19:51:43 »
Z reguły tak bardzo "rzucenie" kamery odpowiada brak krzywej przejściowej. Jak jest prosta i potem od razu łuk to rzuca. Robiąc krzywą przejściową i przechyłkę (albo nawet bez przechyłki) uzyskuje się płynne przejście prosta - łuk (a właściwie prosta - krzywa przejściowa - łuk), jak w rzeczywistości.

4
Komunikacja już nie emuluje klawiatury. Wysyła się pozycje konkretną i na taką się ustawia. Jeżeli się zawiesza program to znaczy, że jest np pozycja bezoporowa i wrzucony bok, czego nie sprawdza i nie obsługuje MaSzyna. Po prostu jest błąd :)

@miko22: mam pulpit kostkowy z Tarnowa Głównego, który aktualnie rozbieram i będę go czyścił, naprawiał, podświetlał LED-ami cyfrowymi na początek. Drugi etap to będą prace polegające na podłączeniu przycisków sterowniczych. Jeżeli powstanie sceneria już z zabytkowym przebiegiem torów to będę mógł pomyśleć o podłączeniu ale na początek chcę zrobić symulację przejazdów pociągów - oczywiście w dalekiej przyszłości.

5
Bieżące Symulatorowe / Odp: Obsługa kurka trójdrogowego
« dnia: 11 Lutego 2018, 15:51:51 »
Można go animować jak i podpiąć dźwięki. Tylko pierwej ktoś musi wymodelować maszynownię z ramą pneumatyczną.

6
Pomoc doraźna / Odp: Brak nowych cieni
« dnia: 10 Lutego 2018, 11:27:17 »
To kwestia tego jak to działa i na obecnym rendererze nic nie poradzisz. Światło reflektorów jest liczone tylko na vertex shaderze. Czyli dla każdego wierzchołka geometrii jest liczona siła oświetlenia i aproksymowana po krawędzi do pozostałych dwóch, tworzących dany trójkąt. Dlatego gdy stoisz przy peronie, składającym się z jednego segmentu na długość i oświetlisz jeden jego narożnik, rozświetlone masz pół peronu. Efekt na torach możesz trochę poprawić kosztem wydajności parametrem splinefidelity w eu07.ini, by tory były dzielone gęściej, ale na teren nic nie poradzisz. Trzeba czekać na pixel shader.

7
Pomoc doraźna / Odp: Ford KA na przejeździe
« dnia: 10 Lutego 2018, 09:50:52 »
Przejedź go po prostu. Mówię całkiem poważnie. To w niczym nie przeszkadza, nie mamy kolizji między samochodami a pociągami.

Strony: [1]