Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kevin.c

Strony: [1]
1
Układ CM330 to układ analogowy. Układy z tej starej serii, to lubiane przez RADMORa hybrydy produkcji firmy DOLAM. To była minipłytka z napylonym srebrnym drukiem i wlutowanymi elementami i zalana tworzywem (żywicą?). Akurat ten CM330 to 6 tranzystorów tworzących: wtórnik wej.+przerz. Schmitta+wtórnik wyj.+driver przekaźnika+samotny tranzystor.
Tu układ ustala próg zdekodowanego poprawnie/niepoprawnie odebranego tonu i wysyła  (lub nie) impuls do licznika.
Ogólnie działanie wyszystkich wywołań selektywnych ze starych Radmorów polega na:
1. układ jest w trybie czekania na pierwszy ton. Jeśli nadejdzie właściwy, licznik zwiększa stan o 1 i przestraja detektor na częstotliwość drugiego tonu
2. układ w trybie czekania na drugi ton, jak nadejdzie to znów zwiększa licznik o 1, przestraja detektor na 3 ton
3. układ czeka na 3 ton i jak wykryje, zwiększa licznik o 1. Bramka wykrywa na liczniku 3 jedynki i generuje stan ALARM, a po czasie timeout zeruje licznik,  i........ patrz punkt 1.
4. jeśli wykryty zostanie niewłaściwy ton, nic się nie stanie, a jeśli np. tylko pierwszy dobry, a drugi zły, to po chwili układ się resetuje i wraca do pkt.1

Hybryd CM310 to dwójka licząca czyli po prostu licznik przez 2. Układ wywołania jest prosty jak budowa cepa i tu dostosowany do potrzeb kolejowych, normalnie stosowany jako zwykła blokada selektywna. (radio się nie "otwierało" dopóki nie nadszedł właściwy kod., każde radio mogło mieć swój. Przy 10 tonach i tonie powtórki mogło być  dużo kombinacji- parę tysięcy).
Wiedziałem, że wrócą radia z moich czasów!

Zastanawiam się czy ujawnianie tych częstotliwości jest bezpieczne. Znajdzie się jakiś jełop, wykorzysta tą wiedzę i będzie nieszczęście. Radmor miał swoje 11 znormalizowanych tonów. Ciekaw jestem czy wykorzystano je w tym systemie kolejowym. Ja bym użył niestandardowych... Na dzisiejsze czasy system jest żałośnie nieodporny na wandalizm.


2
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 07 Grudnia 2018, 08:55:34 »
Art. 208. 1. Kto bez wymaganego pozwolenia używa urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego, podlega karze grzywny w wysokości do 1.000 złotych.
 Nie ma rozróżnienia czy tylko słucha, czy nadaje czy nie. Prowadzenie TYLKO nasłuchu jest już użyciem urządzenia. (mówimy rzecz jasna o radiotelefonach).
Wspomnę, że pozwolenia nie dają na piękne oczy, trzeba zdać przed komisją państwową egzamin na świadectwo operatora VHF i wskazać homologację EU radia, typ, ew. wskazać służbę wykorzystującą radio.
I tyle w temacie.
Prawda jest taka, że zapewne wielu na tym forum i nie tylko, nasłuchuje co się da i to na różnym sprzęcie, tylko na siłę chce błogosławieństwa, że robi to legalnie...
Nie czarujmy się... Wystarczy słuchać w zaciszu domowym najlepiej skanerem odbiorczym, nie rozpowszechniać publicznie zasłyszanych treści i nie ważyć się nadawać!
Jak ktoś nie jest przekonany niech stanie obok radiowozu policji i TYLKO nasłuchuje ich kanały.

3
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 01 Lipca 2018, 12:41:40 »
Co pasażerowie czytają na dworcu w Wilisiu.

4
Pomoc doraźna / Brak wskazań manometru kotłowego.
« dnia: 01 Kwietnia 2018, 00:47:22 »
Panowie, od wersji exe_180326 coś się popultało i manometr kotłowy wskazuje cały czas zero. Jest jakaś rada na to?

5
Oczywiście, że antena GP nadaje się do odbioru pasma kolejowego. GP jest szczególnym przypadkiem anteny typu dipol, a więc dla pasma kolejowego długość promiennika i przeciwwag wynosi [długość_fali/4], czyli ok 0,5m. Antena GP może być w warunkach amatorskich trudniejsza do wykonania, bo wymaga zrobienia głowicy mocującej przeciwwagi, izolatora, przepustu z gniazdem do promiennika. Trzeba  mieć odrobinę zaplecza mechanicznego. Przy antenie GP z pochylonymi przeciwwagami są one pochylone o 45st. Własności takiej anteny są bardzo podobne.
Łatwiej zrobić zwykły dipol z materiałów z castoramy czyli z 2 rurek i puszki energetycznej, zerknij na początek wątku. Zysk radiowy dipola i anteny GP jest praktycznie identyczny. Generalnie rodzaj anteny dobiera się w zależności od odległości stacji nadawczo odbiorczych. Dla anten dookólnych typu GP, dipol zasięgi to kilka, kilkanaście km - zależy jeszcze od wysokości, przeszkód terenowych.
Zasady ogólne: jak najwyżej, jak najkrótszy kabel, z dala od elementów metalowych.

6
Tak, wiem o pauzie, ale wtedy jadłem kolację akurat w lokomotywie.

7
Bieżące Symulatorowe / Obsługa kurka trójdrogowego
« dnia: 11 Lutego 2018, 14:47:29 »
W obsłudze kurka (Ctrl+V) jest pewna niekonsekwencja.  Jego przełączenia ani nie widać ani nie słychać, jak np. wszystkich nawet pomniejszych pstryczków czy zdarzeń. Oczywiście jego status jest widoczny pod "F3", ale to tak jakby maszynista za każdym razem dzwonił do konstruktora lokomotywy z pytaniem czy dobrze robi...
Może, żeby za dużo nie kombinować, dorobić dwa dźwięki: np. wyższy przy załączeniu i niższy przy wyłączeniu.

8
Pomoc doraźna / Ford KA na przejeździe
« dnia: 10 Lutego 2018, 09:45:28 »
Co robić w takim przypadku? Wjechał powoli na przejazd, zatrzymał się i nie było siły go przegonić. Czy przerwanie misji jest jedyną opcją?

Proszę zmniejszyć rozmiar załącznika do regulaminowego.
Matek123

Strony: [1]