Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kolej Arka

Strony: [1]
1
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 22 Lutego 2024, 16:23:32 »
Czy na takim sprzęcie pójdzie Maszyna ? Podobno hulo panocku, że hej.

2
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 18 Czerwca 2023, 01:03:55 »
"West End Girls" na tyłach biedronki.

3
Inne niekolejowe / Michał - wielki fan Kolei ♾️
« dnia: 23 Grudnia 2022, 17:59:45 »
Witajcie

Piszę w sprawie mojego syna Michała (z jego konta michAL_57), jestem jego tatą. Wiedząc jak wiele dla niego znaczyło korzystanie i kontakt ze społecznością fanów kolei, uznałem to za swój obowiązek. Chcę napisać jak dużo dla osób z niepełnosprawnościami stanowią grupy nieformalne i cyfrowy świat rozwijany w ich ramach.

Podobny wpis wysłałem na td2.info.pl bo tam się ostatnio udzielał. Postanowiłem wysłać i tu, może wybaczycie. Symulator MaSzyna był dla niego ostatnio z pewnych względów niedostępny z uwagi na ograniczenia fizyczne, ale pamiętam czasy do 2021 r. gdy się nim delektował!

Michał ostatnio pisał na forum TD2 5 października. Jeszcze w piątek, 7-go, po napisaniu matury próbnej w liceum dłubał sobie coś w GIMPie i planował pomóc w jakiejś testowej scenerii... Miałem plany go w tym wesprzeć dołączając do projektu. Miał mieć dużo czasu gdy skończy szkołę w 2023 r.

W czerwcu dobił do 17 lat. Całe życie był osobą poważnie niepełnosprawną. Od zawsze kochał kolej i autobusy. Miał chorobę mięśniową, w ostatnim roku poruszał tylko palcami dłoni, a mimo to kończył kolejne klasy ze świetnymi wynikami, ostatnio z nagrodą premiera RP. Znał nieźle 3 języki obce. Nie pamiętam, by kiedykolwiek narzekał na swój stan.

Niestety po paru dniach, 9 października rano stracił świadomość i samodzielny oddech, którego już przez ostatnie 68 dni nie odzyskał. Wiadomo, płuca też potrzebują mięśni.

W piątek 16 grudnia zmarł.

Zawsze z podziwem patrzyłem na jego wysiłki i rzeczowe wyrażanie się, co możecie łatwo sprawdzić, mimo, że napisanie choćby jednego słowa to dla niego był wysiłek większy niż dla nas. Od ponad roku dużo korzystał z respiratora.

Bardzo związał się ze społecznością TD2 i korzystał z tego symulatora (wcześniej, jak pisałem z MaSzyny, dopóki dawał radę, zafascynowany realizmem). Robił to mimo, że z komputerowych akcesoriów mógł obsługiwać już tylko myszkę i znajdował się w pozycji półleżącej. Najwyraźniej oddałby dla możliwości zajmowania się koleją wszystko. Interesował się zarówno jazdą, jak i sterowaniem ruchem.

Mam w głowie różne myśli jak upamiętnić Michała. Oczywiście bardzo mi zależy by konto forumowe Michała pozostało widoczne, choć nie będzie używane. Pomyślałem sobie pewnego dnia, czy kiedyś wizerunek Michała nie trafiłby do symulatora - na peron, do wagonu lub nawet do lokomotywy?

Dziękuję za to, co robicie. Pomyślcie o Nim, kiedykolwiek usłyszycie gwizd lokomotywy. Może to właśnie on przejeżdża i Was pozdrawia?

Konto Youtube Michała to https://www.youtube.com/channel/UCM6oIBufXJHHwJJLk0Y6PRg
Profile TD2: https://td2.info.pl/profile/?u=23976

Misiek na pewno gdzieś tam jeździ ukochanymi "kiblami". Wiadomo skąd jego internetowa ksywka - michAL-57.

Pozdrawiam,
Jarek

PS: Ceremonia pogrzebowa jest planowana w Warszawie, 28 grudnia o godz. 12 w kościele Św. Franciszka z Asyżu, przy ul. Hynka 4, Warszawa Okęcie. Następnie udajemy się na cmentarz przy ul. Pawła Lipowczana.

PS: Zamiast kwiatów, których nie będzie gdzie złożyć przy urnie na cmentarzu, proponujemy darowizny wspierające chłopców takich jak Michał: https://www.parentproject.org.pl/darowizny
Jest możliwość kupić im kilka dni więcej i tym samym spełnić życzenie Michała. W tytule przelewu można coś do niego napisać.
Dotyczy to też osób nie mogących przyjechać, a zainteresowanych tematem.

4
09-046 z pociągiem IC podczas postoju na mijance we wsi Mokra za moment odjedzie po zwolnieniu szlaku przez autobus szynowy jako REGIO do Wolicy.

5
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 15:50:51 »
Projekt żyje, nie był to jakiś zaawansowany pryma aprilisowy żart, jak ten z Bieszczadami (chociaż, czy tamten aby napewno też był?). Zakończyły się prace torowe. Ułożone i wyprofilowane są tory w całości od Krakowa Płaszowa do Zakopanego. Obecnie siły wkładam w teren, nad którym przewiduję, iż prace zajmą około 2-3 miesięcy. Udało się wypracować już w miarę działającą metodę i sposoby pracy z danymi NMT. Duże trudności sprawiają jedynie spasowywanie terenu z torami, i niwelowanie lewitujących torów. Jak się uda to przeskoczyć, to będzie z górki (dosłownie) :). Poniżej screeny z terenem z odcinka Zakopane - Sieniawa.

6
Na warsztacie / Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 20:39:17 »
Dzień dobry, ostatnimi czasy razem z @Toprus i @Kolej_w_Polsce pracujemy nad projektem Galicyjskiej Kolei Transwersalnej oraz fragmentem pierwszej Galicyjskiej Kolei Żelaznej. Staramy się jak najwierniej odwzorować na liniach klimat z przełomu XX i XXI wieku.
 
Docelowo w skład projektu wejdą następujące linie kolejowe na danych odcinkach:
L96 Nowy Sącz - Stróże ~33km długości
L104 Chabówka - Nowy Sącz ~76km długości
L107 Nowy Zagórz - Łupków ~50km długości
L108 Stróże - Zagórz - Krościenko ~160km długości
L110 Gorlice Zagórzany - Gorlice ~5km długości
Co razem daje 324km (najpotężniejsza sceneria w Maszynie)

Planowane jest również podpięcie się do projektu "Zakopianki" od @Celuś który to obejmuje Linie 97 umożliwiając przejazd do Żywca, a nawet i Zwardonia poprzez L139 nad którą pracuje @Ra, co łącznie daje ponad 100km więcej trasy.

Podobnie jak przy projekcie L61 tory będą wypoziomowane według danych NMT1, a teren wykonany z jak największą dbałością o szczegóły. Przy czym nie będzie on na pewno przystępny wagowo, bo w terenie górskim nie ma miejsca na nieskończone upraszczanie, a rok 2005 zostawiliśmy daleko w tyle.
Całość na pewno będzie rozbita na poszczególne linie aby: po pierwsze, czas ładowania nie zabijał, a po drugie, tworzenie scenariuszy było bardziej przystępne i służby nie zabijały długością.

Stan prac aktualizowany na bieżąco dwa posty niżej.

Edit: /12.10.2022/ Zapomnieliśmy wspomnieć, że w ramach projektu powstanie również cała sieć Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej :) Dwa posty niżej zaktualizowany stan prac.

je_bac_zagurz

7
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 23 Lutego 2022, 12:47:41 »
Maszynista do późna grał w snake'a na swojej nokii więc postanowił zrobić to w praktyce.

8
Na warsztacie / Odp: Linia nr 7
« dnia: 17 Lutego 2022, 17:22:24 »
I żeby nie było to kilka fotek wrzucam. Skreeny robione na szybko, próbowałem dodać teren i część torów jest pod nim teraz. Niektóre słupy trakcyjne są poobracane, bo nie pasują do obecnej wersji maszyny, trzeba by było zmodyfikować modele.

A co do trakcji to to układałem ją uwzględniając nawet czy jest jeden drut czy podwójny

9
Na warsztacie / Odp: Mój mały MaSzynowy ZNTK
« dnia: 17 Lutego 2022, 10:05:34 »
Dobra, trochę mnie nie było, związane to było szkołą. Więc od ferii robiłem EP07-174. Jeszcze ją dopracuje i będzie można wstawiać na Test Dodatków. Wracając do tekstur na warsztacie. Listę robię od nowa, przeniosłem się na inny program. W załączniku stan nad szpinakiem.

10
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 16 Lutego 2022, 23:43:05 »
Pierwsze próby z NMT, wykonałam jeden kwadrat (2x2km) w okolicach przełęczy Sieniawskiej. Dzięki @Toprus i @JAN21 udało się opracować w miarę sensowną metodę, aby uzyskać równowagę pomiędzy optymalizacją a wyglądem, choć będzie wymagać to jeszcze kilku prób. Teren najpierw odsiałam w CC do NMT2/8 na płaszczyznach, następnie w Blenderze za pomocą pędzla do zaznaczania i narzędzia decimate najmniej wrażliwe na szczegółowość elementy, takie jak zbocza gór, zostały ręcznie odchudzone. Przy następnej próbie spróbuję podkręcić śrubę - zwiększę szczegółowość okolic torów, a jeszcze bardziej zmniejszę szczegółowość gór. Ogólnie cały kwadrat w obj ważył 6mb, scm wyszedł 20mb.
Na koniec uprzedzę jeszcze komentarze - kwadrat był jedynie obiektem testowym, nie końcowym fragmentem terenu. Nie zostały również poprawione nasypy i przekopy, dlatego tory wyglądają, jak wyglądają. A tak, to ogłaszam połowiczny sukces :)

11
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 15 Lutego 2022, 17:43:33 »
Skoro już jesteśmy przy latających pociągach...

12
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Projekt i informacje z nim związane:

Z dniem 20.11.2022 projekt zatrzymał się na następującym stadium:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, teren, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk, sieć trakcyjna (odcinek Zakopane - Sieniawa, jedynie prowadzenie przewodu jezdnego oraz konstrukcje wsporcze);

Do paczki dołączone zostają dwa scenariusze dotychczas wykorzystywane przez autorów do testów - "Tatry - scenariusz demonstracyjny", oraz "Tatry - scenariusz deweloperski". Scenariusz demonstracyjny pozwala na przejechanie odcinka z Suchej Beskidzkiej do Zakopanego pociągiem 13413 "Tatry" z rozkładu 2011/2012, oraz pociągiem powrotnym (przesiadka na jedną z lokomotyw odstawioną na Spyrkówce w Zakopanem). Istnieje również możliwość przejażdżki osobowym 22120 w odwrotnej relacji. W plikach znajdują się również rozkłady dla innych pociągów - mądre głowy sobie skleją. Koniecznie należy nadmienić - brak jest eventów sterujących, przebiegi należy nastawiać sobie ręcznie pod klawiszem Tab (render pełny).Scenariusz deweloperski zawiera tylko jeden skład bez rozkładów. Wszystkie pliki są odpowiednio ponazywane i posegregowane, zwłaszcza w folderze /scenery. Dotyczy to również zestawu plików źródłowych, który zostanie wydany osobie, która byłaby zainteresowana ewentualnym dalszym rozwijaniem projektu. Powinno to w znaczący sposób zachęcić do pracy, gdyż myślę, że nawet osoba nie znająca struktury symulatora prędko byłaby się wstanie połapać co jest czym :).
W paczce znajduje się repack paczki sieci trakcyjnej autorstwa @bohunIC (oryginały wysięgników), @danniel (warianty wysięgników) oraz innych autorów (bramki, słupy, odłączniki, kotwy - autorów ciężko zidentyfikować). Paczka znajduje się w osobnych folderach "siec_trakcyjna_ph". Docelowo zestaw tych elementów, (po włączeniu w niego słupów, odłączników, naciągów, przewodów wzmacniajacych oraz LPNów), miał zostać opublikowany jako "placeholder" pod przyszłą publikację całkowicie nowej paczki sieci trakcyjnej, nad którą od roku pracę prowadzi @Blaclava, @JAN21, @KolejWPolsce, @Celuś. Paczkę tą cechować miało bezproblemowe pasowanie do siebie wszystkich elementów, brak wariantów łączonych (wszystko osobno, budowa z "klocków" - mniej plików), oraz w efekcie - możliwość banalnej wręcz podmiany w momencie wyjścia paczki pełnej. Nie wszystko jednak udało się z tego zakresu zrealizować. Pośród plików znaleźć można również pewne elementy z poprzedniej "próby" odtworzenia Zakopianki - mosty autorstwa @PEKAP i @Kolejarz.

Podziękowania:

Serdecznie dziękuję wszystkim którzy przez ostatnie 12 miesięcy pomagali w rozwoju projektu, począwszy od samego wprowadzenia mnie "w" Maszynę, po aktywną pomoc, poprzez testy. po dobre słowo. Dziękuję za mile spędzony czas i za wspólne rozwijanie symulatora. Nic ze sobą do grobu zabierać nie zamierzam, postaram się czynnie odpowiadać na pytania oraz nawet w pewnym stopniu wspomóc osoby zainteresowane ewentualnym rozwijaniem projektu. Sama jednak w opisanej wyżej sytuacji nie jestem w stanie dalej pracować (pełny opis sytuacji znajduje się w poście #22). Zatem z nazwiska i za co:

- @Ra - Wysłuchiwanie mojego ględzenia i rozwijanie edytora;
- @JAN21 - Wprowadzenie do symulatora, aktywna pomoc przy projekcie, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @GOPdriver - Wprowadzenie do symulatora;
- @Toprus - Tony materiałów historyczno-fotograficznych, testy, aktywna pomoc przy projekcie;
- @Balaclava - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastruktrukturalnym, wielokrotne otwieranie oczu w kontekście Blendera, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Kolejarz - Tony materiałów historyczno-filmowych, setki zdjęć i pomiarów;
- @KolejWPolsce - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastrukturalnym;
- @youBy - Wysłuchiwanie mojego ględzenia, i wprowadzenie istotnych zmian w exe (widoczky :DDD), pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Stele - Niby tylko, ale aż - wyciągnięcie z szafy karłów do Chabówky;

Changelog:
/20.11.2022/ - Wydanie scenerii w wersji pre-Alpha
/21.01.2023/ - Nowa paczka scenerii, poprawiono wpisy powodujące niezaczytywanie się modułów scenerii (domki, teren)



Disklejmery:

- Każdą kolejną paczkę należy instalować nadpisując pliki (chyba że przy wydaniu będzie napisane, że należy zrobić inaczej
- Przed instalacją każdej nowej paczki scenerii należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby nic podczas wypakowywania dołączonych do paczki ich nowych wersji się nie pomieszało!
- Przed instalacją każdej nowej poprawki scenerii (do nich nie są dołączane pliki *.sbt) należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby mogły się one wygenerować na nowo!
- Sceneria jest ciężka, a wczytywanie zwłaszcza na słabym sprzęcie zajmuje długo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości.

Peace.

13
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:09:21 »


W Japonii mają prawie latające pociągi. Czemu by nie wprowadzić takich do Polski?

14
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 13 Lutego 2022, 00:51:42 »
Szanowni,
Bardzo dziękuję za aktywność w wątku. Etap otwartych testów uważam za zakończony.

Wątek zamykam.

15
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 06 Lutego 2022, 23:32:47 »
Jeżdżenie pociągami staje się przeraźliwie nudne, chciałoby się odlecieć...

16
EP09-046 na manewrach w Bałtyku Mieście.

17
Skład retro zbliża się do Pomianek.

18
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 01 Lutego 2022, 11:03:42 »
Po konsultacji z Maćkiem wrzuciłem aktualną wersję Wrzosów do pierwszego wątku.

19
Pociąg retro zatrzymany w Pawonkowie celem minięcia się z prywatnym towarowym. W roli głównej lokomotywa El101.

20
Husarz oczekujący na podanie sygnału Ms2 pod nastawnią w Wolicy.

21
Pospieszny na Wrzosach

22
Nadeszła mroźna zima, a miłośnicy ciągle na posterunku.

24
Powrót do czasów początku asynchronizacji MaSzyny. EN96 to jedne z pierwszych asynchroniczmych EZT jakie zawitały do symulatora. W tym roku miną 3 lata od jego premiery wraz z paczką 19.04

25
Infrastruktura kolejowa / Odp: Sygnalizator sygnału zastępczego
« dnia: 28 Grudnia 2021, 19:44:29 »
No ale rozmawiamy o obecnych zapisach. Jutro mogą sobie nazwać "tor purpurowego zająca" i będziemy mówić "tor purpurowego zająca". Dziś mamy zapisy "przeciwny do zasadniczego" oraz "lewy" i tego się trzymajmy.

26
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 21 Grudnia 2021, 15:25:37 »
Kiedy nie masz pieniędzy na bilet i musisz udawać bagaż.

27
Na warsztacie / Odp: Sceneria realistyczna - Jeziorka
« dnia: 05 Grudnia 2021, 11:05:02 »
Dużo nowego co do ogólnego rozwoju projektu nie mamy do przedstawienia, ale dalej trwają intensywne (choć z przerwami) prace nad dekorowaniem otoczenia. Poniżej przedstawiamy kilka screenshotów, będących wynikiem pracy osób zaangażowanych w projekt przez ostatnie kilka dni.

28
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 20 Listopada 2021, 21:37:54 »
Nie tylko Ikarus był przegubowy... Ganz też + nieco zmodyfikowana solówka :)

Strony: [1]