W przypadku EZT, nie łączy się ze sobą pojazdów różnych typów, nie są ze sobą kompatybilne (nie licząc nie modernizowanych kibli i kiblopodobnych oprócz ED73). Nie wiem jak to jest rozwiązane w maszynie ale w realnym życiu taka kombinacja po prostu nie zadziała.
Nie zgodzę się z Tobą. O tyle co stara generacja Elfów nie widzi siebie nawzajem między tymi samymi typami, to nowe Elfy 2 już tak. W Kolejach Śląskich 34WEa, 21WEa oraz 22WEd można łączyć ze sobą w różnych kombinacjach.
Dodatkowo w Śląskich EN57AKŚ można połączyć wraz z EN71AKŚ. Były takie próby w 2012 roku u tabor się widział.
Z tymi pojazdami nie miałem styczności, w moim poście powinienem sprecyzować, że miałem okazje osobiście sprawdzać to na EN57AL, EN57ALc i EN57FPS. Z czego w przypadku łączenia FPS z innymi turbokiblami polega na tym, że FPS ma klawiaturę Faniny, a AL i ALC Dellnera. A AL i ALc mają inny typ przekładni i dlatego temat nie ma prawa zadziałać. Stąd mój, jak się okazało, błędny wniosek.
W przypadku EN57 i 71 AKŚ, jeśli użyto tych samych podzespołów (silniki, przekładnie, hamulce, klima, cała aparatura NN), faktycznie może być to możliwe. A kombinacja ELFów z ELFami2 mnie zaskoczyła. Warto wiedzieć.