Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - yrek150

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 13 Kwietnia 2024, 08:01:57 »
Jakby kto pytal i byl (na pewno) zainteresowany to mam kabine z U2 na ktora jest zgoda na konwert z dociagnietymi sciankami do naszego pudla, pozostalo przerobienie tylnej sciany, dolozenie drzwi, zmapowanie scianek bocznych i lekkiej przeroboki centralnego panelu.

2
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 10 Marca 2024, 18:17:32 »

3
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 22:05:01 »
Tak samo jak w większości nowych gier samochodowych na licencji model zniszczeń jest znikomy ponieważ producenci aut sobie nie życzą rozbijania swoich modeli. Tak samo jest z grą F1, model zniszczeń jest jaki jest bo na więcej się FIA nie zgadza.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Impuls Newag
« dnia: 06 Grudnia 2023, 18:29:36 »
To nie takie proste. W Impulsach jest oprogramowanie  Medcomu. Także ich pewnie teraz też  będą  trzepać.
Pytanie jeszcze nasuwa się  takie. Na ile bądź czy jest ta sprawa związana  w jakiś sposób  politycznie.  Jeżeli były  to jakieś akcje zaplanowane odgórnie,  to może  się  tak stać że sprawa będzie zamieciona pod dywan bądź  zniszczy to Newag. PFR zainwestował  dość pokaźne sumy w ratowanie Pesy. Tak tylko gdybam ;)

5
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 18 Listopada 2023, 21:10:04 »
Na najnowszej paczce niestety kaliska przestala dobrze dzialac. Jadac towarkiem z OW do Olechowa zaraz za Retkinia nadzialem sie na tyl towara ktory stal pod s1. nie rozumie dlaczego Retkinia podala sygnal zezwalajacy na jazde skoro szlak byl zajety. Na starszej paczce nie bylo takich problemow. Scenariusz na tym towarku jest nieprzejezdny na samym koncu.
Inne scenariusze czyli osobowy pospieszny z LK do OW przejezdne oraz towarowy z OL do OW takze przejezdny. Zainstalowanie najnowszej paczki nie usunelo bledu ze stonka w Lk ktora powinna wlokniarza odstawic na tory postojowe.
Z bledow graficznych ciagle u siebie zauwazam zle oteksturowany dworzec w Lasku oraz brak budynku w Lublinku kolo przejazdu a wiem ze w oryginale byl.

NIestety drugi raz to przejechalem i blad jest powtarzalny. Zaraz za retkinia nadziewamy sie na tyl towarka, ktory utknal pod s1. Scenariusz nieprzejezdny.

6
Tabor kolejowy / Odp: Kwadrat en57
« dnia: 25 Listopada 2023, 14:57:32 »
Służy do zamknięcia centralnego drzwi przez kierownika pociągu, tak jak w wagonach PKP IC. Przekręcasz kwadratem w lewo lub w prawo, uruchamia się ostrzeżenie w postaci pikania i światełka jeżeli jednostka je ma nad drzwiami, drzwi się zamykają. Jak dobrze pamiętam to drzwi kierownika pociągu zostają otwarte do momentu jeżeli nie przekręcisz kwadratem w drugą stronę to się zamkną drzwi w których stoi kierownik pociągu. Takie modernizacje, zbędne trochę bo kierownik i tak podaje gotów do odjazdu przez drzwi kierownika pociągu albo przez radiotelefon.

7
Na warsztacie / Odp: TLK 38205 Sandomierz - Wolica
« dnia: 02 Listopada 2023, 08:55:02 »
Ja się bardzo cieszę, że ktoś wreszcie się podjął zrobienia jakiegoś scenariusza. Nie mam nic przeciwko.

8
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 17 Października 2023, 14:54:42 »
Skoro już jest dyskusja o rozkazach, to przypomnę, że 9 lat temu planowałem zrobić generator, który z nagranych wcześniej fraz miał składać wypowiedzi dyżurnych, kierowników, czy maszynistów. Przy czym odpowiedź maszynisty jako użytkownika chciałem zrobić w postaci wybierania odpowiedzi z menu (co by skutkowało odtworzeniem nagrania, a jednocześnie by było możliwe do rozpoznania po stronie algorytmu prowadzącego dialog — jest to stosowane w wielu grach). W ramach przygotowania chciałem, aby jednym głosem (jednej osoby) został nagrany zestaw fraz (który by wcześniej trzeba było opracować, jakie są potrzebne). Dany głos można by podpinać (loswać) pod poszczególne nastawnie oraz inne pociągi. Może w ramach otwarcia projektu i robienia cudów przez każdego, ktoś by się za to wziął? Ja nie mówię, żeby robić dokładnie wg mojej propozycji, bo inni użytkownicy też mogą mieć dobre pomysły (tylko niech się one przekładają na jakieś efekty, a nie tylko transfer wypracowanych rozwiązań do innych projektów).

9
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 29 Sierpnia 2023, 23:51:35 »
Cześć.

1. Dziękuję Ra za objaśnienia. Nie dyskutuję, bo wszystko zostało napisane. Mój wniosek: nie powstanie drugi Rainsted

2. Podzielam zdanie @jakubg1, że prosty edytor scenerii / całości dałby więcej nowych tras i byłaby to wartość dodana. Mój młody chce się bawić, ale przecież nie Rainstedem. Niższa jakość tras? Bez znaczenia. Nie muszą trafiać do paczki. Zrobi się serwer z addonsami do pobrania, i kto będzie chciał to sobie polata po „gorszych”, ale będzie miał fun. Teraz mamy do wyboru: HQ raz na X lat, albo nic. A to co jest, już zostało oblatane do znudzenia.

3. Pośrednio związane: Dlaczego trzeba dodawać „ścianę lasu” a nie las? Potrzebny jest tylko mesh instancing z lod, a las proceduralnie wygeneruje edytor. Kosztem będzie tylko większy plik scn/inc, chyba że doda się generator do silnika a w scn/inc zadeklaruje tylko obszar, meshe, gęstość i ziarno. Ściana z lasem trąci latami 90-tymi.

4. Edytor musi być crossplatform lub platform independent, także dla devów. Nie musi a nawet nie powinien to być w c++, tylko w języku/-ach wysokiego poziomu. Edytor powinien mieć autosave i/lub commitlog - żadna robota nie może się stracić po crashu.

Z pkt. 1 i 2 wynika, że dodatkowy edytor nie będzie konkurował z Rainstedem, więc nie musi spełniać oczekiwań inżynierów (ci zostaną z Rainstedem). Co za tym idzie można go tworzyć niezależnie i mając na uwadze odbiorcę amatorskiego.


Pozdrawiam,
Marcin

10
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 09 Lipca 2023, 12:33:40 »
Dzisiaj film troszkę w innej formie, którego sklejenie zajęło trochę czasu, ze względu na czas pracy maszynisty, natomiast chciałem zaprezentować Wam moją opinię na temat Hybrydy od Newagu, troszkę informacji technicznych oraz wrażeń z użytkowania:

12
Pomoc w tworzeniu / Odp: Newag Impuls 36We - jaką spółkę wybrać?
« dnia: 01 Czerwca 2023, 20:46:50 »
Też się kiedyś tak na to rzucałem, ale KMŁ, KM oraz ŁKA nie posiadają impulsów 36WEa, do istniejących modeli nie ma wnętrz. KMŁ i KM zresztą są w trakcie prac w prawidłowych wariantach, więc odradzam. A ŁKA to impuls II, a nie I, także no. Kiedyś robiłem i wydawało się że jest ok, ale teraz na to patrzę i widzę że nie było ok. Także no, zasugeruję delikatnie zrobienia czegoś innego, co potencjalnie będzie miało więcej szans na wyglądanie ok oraz na potencjalne wejście do paczki.

13
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 07 Maja 2023, 02:21:44 »
Niestety, priorytetem wydają się rzeczy głównie niespotykane w innych symulatorach, czyli krzywe przejściowe i przechyłki. Jeżeli chodzi o MaSzynę, Rainsted ma w tej kwestii monopol, a zamknięty kod źródłowy powoduje, że napisanie podobnego narzędzia i rozgryzienie wszystkich rzeczy samemu zajmie obłędną ilość czasu. Ja osobiście byłbym za prostym edytorem, w którym nawet nie byłoby ani edycji terenu, ani krzywych przejściowych, ani przechyłek, ale żeby po prostu był. Jeżeli tylko będzie prosty w obsłudze, z automatu powstanie gigantyczna ilość scenerii fikcyjnych do przejechania. A osoby, które chcą jeździć po realnych sceneriach z profilem pionowym i krzywymi przejściowymi też nic nie stracą, ponieważ dotychczasowe skomplikowane narzędzia dalej będą istniały.

Stworzymy w ten sposób swego rodzaju oddzielną scenę, w której będzie dużo scenerii nieco gorszej jakości, ale za to z dobrym otoczeniem, jeżeli jego układanie będzie przyjemne. Takie osoby będą miały już wprawę, a edytor mógłby powoli ewoluować, wzbogacając się o kolejne funkcje. Wbudowany w exe edytor miał taką szansę, ale jest toporny w obsłudze, ma mało funkcji (brakuje tych wręcz oczywistych, jak podświetlanie zaznaczonego obiektu) oraz został kompletnie porzucony i nie jest rozwijany.

Moje podejście do edytora już znacie:
Pomysł prostego i przystępnego edytora scenerii jak najbardziej ma sens. Można nawet zrezygnować z niezbędnych w pełnym edytorze funkcji, gdyż te dalej by były dostępne w Rainstedzie. Chodzi tu o aplikację, za pomocą której użytkownik będzie w stanie poznać i zastosować podstawowe pojęcia, którymi posługują się twórcy scenerii. Programu, w którym można by się sprawdzić. Czy jestem w stanie stworzyć scenerię? Jak dobrze mi to idzie? 5 lat później, hmm, ten edytor już obcykałem, może bym się przesiadł na bardziej zaawansowanego Rainsteda? Takie rozwiązanie spłaszczyłoby learning curve w budowie scenerii i mogłoby zachęcić potencjalnych trasopisarzy do zabawy z symulatorem. W Scratchu nie da się zrobić gry na poziomie Cyberpunka, a mimo to korzystają z niego miliony ludzi.

Jak widać, różni się ono w porównaniu do poglądów innych osób. Dlatego jestem otwarty na dyskusję. Też byłbym zainteresowany pracą nad edytorem, aczkolwiek nie w najbliższym czasie (dużo innych projektów na głowie). Jeżeli nastąpi wspólny konsensus w sprawie edytora i jednoznacznie ustalimy kierunek działań, będziemy w stanie zrobić jeden edytor szybciej.

Na koniec dodam, że Balaclava również pracuje nad edytorem scenerii.

14
Na warsztacie / Odp: en81
« dnia: 05 Maja 2023, 18:16:07 »
wiadomo kiedy wyjdzie ten model

Hmm. Pytasz się o model w temacie którego ostatni post był niecałe16 lat temu?
Bocznica.
Matek123.

15
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 04 Maja 2023, 21:11:42 »
Z tego co wiem, to 5ZL nie ma małego pantografu. Ale i tak łatwo przerobić go z AKP-4E.

16
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zapisywanie stanu scenerii
« dnia: 29 Marca 2023, 23:24:15 »
To nie jest trudne, w 2014 roku miałem koncepcję zapisywania stanu symulacji i zacząłem przygotowywać obiekty pod tym kątem. Pamiętam, że się zastanawiałem nad tym, że dzięki temu będzie można udostępniać scenerie testowe w postaci pliku z zapamiętanym stanem. Tylko chyba mi ta koncepcja kolidowała z koncepcją dynamicznego wczytywania fragmentów scenerii (w miarę przemieszczania się trasą), które by należało przygotować najpierw (wraz z przełączaniem na kolejne fragmenty). Poza tym była kwestia, w jakim formacie zapisywać obiekty — bo gdyby zrobić wczytywanie scenerii z RSF, to wielu rzeczy nie trzeba by zapisywać, jeśli tylko byłoby wiadome, z jakiego pliku zostały wczytane. Rozważałem też kwestię przechowywania stanu symulacji w osobnym programie, który byłby w stanie jednocześnie udostępniać ten stan innym użytkownikom, co dało by możliwość jazdy w multiplayerze. Tak więc, zastanawiając się nad zapisaniem stanu symulacji, trzeba wziąć pod uwagę, czy chodzi wyłącznie o wczytanie wcześniej zapisanego pliku, czy może przydatna by była funkcjonalność o znacznie szerszej użyteczności (szybsze wczytywanie, otwarte trasy, multiplayer).

17
Pomysł prostego i przystępnego edytora scenerii jak najbardziej ma sens. Można nawet zrezygnować z niezbędnych w pełnym edytorze funkcji, gdyż te dalej by były dostępne w Rainstedzie. Chodzi tu o aplikację, za pomocą której użytkownik będzie w stanie poznać i zastosować podstawowe pojęcia, którymi posługują się twórcy scenerii. Programu, w którym można by się sprawdzić. Czy jestem w stanie stworzyć scenerię? Jak dobrze mi to idzie? 5 lat później, hmm, ten edytor już obcykałem, może bym się przesiadł na bardziej zaawansowanego Rainsteda? Takie rozwiązanie spłaszczyłoby learning curve w budowie scenerii i mogłoby zachęcić potencjalnych trasopisarzy do zabawy z symulatorem. W Scratchu nie da się zrobić gry na poziomie Cyberpunka, a mimo to korzystają z niego miliony ludzi.

18
Może i mój dorobek w tym symulatorze jest zerowy, ale napiszę to, co jest oczywiste i było poruszane już wielokrotnie wcześniej. Tak szczerze. Jak słyszę o jakichś algorytmach przeliczania, porównywania, kombinowania cudowania i nie wiadomo jakich "specjalnych czynności"... Dla mnie i wielu wielu innych użytkowników tego symulatora sprawa jest banalnie prosta: zamiast pakować taką ilość energii i wiedzy w pudrowanie trupa, czy nie lepiej jest po prostu zbudować od podstaw porządny, normalny edytor tras? Gwarantuję Wam, że mając do dyspozycji dobre narzędzie, symulator pękałby od nawału chętnych do budowania. A obecnie ich liczba jest bliska zeru, a wynika to tylko i wyłącznie z starego, skomplikowanego i absolutnie nieprzyjaznego dla userów edytora, którego umiejętność obsługi na rozsądnym poziomie ma może kilka osób. Tym sposobem mamy miliony skórek, coraz nowszy tabor, dobrą fizykę, coraz lepsze dźwięki, ale co z tego, skoro NIE MA GDZIE tym jeździć? Przemyślcie ten temat, bo to jest chyba jeden z największych hamulców tego symulatora blokującego go przed dalszym rozwojem. 

19
Forum / Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 03:53:49 »
Szanowni Państwo,
ponieważ sprawy zabrnęły daleko, postanowiłem się odnieść do sytuacji i pomówień oraz nieprawdziwych informacji zamieszczonych przez użytkownika Szogun, prowadzącego profil Facebook "Szogun Studio". Zrobiłem to już częściowo na chacie, jednak nie każdy z niego korzysta, więc postanowiłem to troszkę usystematyzować tutaj.

Byliśmy bardzo długo oczerniani, prowokowani przez pewne grono osób, które postanowiły winę za swoje niepowodzenia w projekcie MaSzyna zrzucić na powstanie gry Sim Rail. Zarzucano nam nawet, że na pewno mamy specjalną komórkę, która ma na celu destabilizację projektu. Nic takiego nie miało miejsca, zajmowaliśmy się swoją pracą, nie wchodząc nikomu w drogę, w ostatnich latach zaglądałem tutaj bardzo rzadko, głównie z uwagi na brak czasu, ale ciągle trzymałem kciuki za dalszy rozwój MaSzyny - nigdy nie postrzegając jej jako konkurencji. Z powodzeniem projekty te mogły się rozwijać równolegle, tak jak przez lata robił to Trainz, Train Simulator, TSW etc.

Życzono nam oczywiście jak najgorzej, a w momencie, kiedy produkcja się udała, poziom frustracji wzrósł do niespotykanej skali. Mimo tego, że ilość prowokacji w ostatnim czasie rosła lawinowo, staraliśmy się je ignorować, licząc, że czas zrobi swoje i sytuacja sama się uspokoi. Niestety, pewne grono osób nie dało za wygraną i bardzo chciało zostać przez nas zauważone.

W momencie kiedy ktoś obraża Twoich pracowników, będących również często dawnymi forumowymi kolegami, kradnie z Facebooka Twoje prywatne zdjęcia i podpisuje jako pedofil, namawia publikę, w której są dzieciaki do spalenia biura, to niestety nie można przejść obok tego obojętnie. Są pewne granice, których nie należy przekraczać. Niezależnie, czy była to grupa Discord na 20, 30, czy 100 osób.
Przykład niech będzie ekstremalny - terroryści planujący zamach w zamkniętej grupie również mają zostać bezkarni? Bo przecież, żeby do nich dołączyć, trzeba mieć zaproszenie.

Osoby za to odpowiedzialne liczyły, że są anonimowe - bardzo szybko okazało się, że nie są. Dostali szansę polubownego załatwienia sprawy poprzez zwykłe "przepraszam" - dwie osoby skorzystały, pozostałe niestety nie. Zamiast tego postanowili nadal brnąć w swoją działalność polegającą na pomówieniach, znieważaniu i podżeganiu do przestępstw. Ponadto starają się "odwrócić kota ogonem", publikując kolejne oszczerstwa w sieci pod naszym adresem, jakoby to oni byli ofiarami tej sytuacji, bo śmieliśmy się zacząć bronić. Niestety liczą pewnie, że powtarzane często kłamstwo, w końcu stanie się prawdą.
Mimo, że z naszej strony staraliśmy się unikać wszelakich konfliktów jak ognia - bo nie są one nikomu potrzebne, a dodatkowo jesteśmy bardzo zapracowani, to tą sprawę musimy doprowadzić do końca. Ostatnia kwestia, którą chcę poruszyć, to rzekome zbanowanie przez Miłosza (@milek7) tych użytkowników na nasze zlecenie - tak się składa, że Miłosz jest jedną z najrozsądniejszych osób, jakie miałem okazję spotkać w swoim życiu zawodowym i prywatnym. Do wszystkich spraw podchodzi ze spokojem i obiektywizmem, a rekomendacja do banicji pochodziła po analizie całej sprawy również od innego, wieloletniego administratora i oparta była tylko i wyłącznie o regulamin forum & osób reprezentujących projekt, zaś spowodowana niczym innym niż udokumentowymi poczynaniami zbanowanych osób. I proszę nie doszukiwać się w całej tej sytuacji drugiego dna, bo takiego nie ma. Osoby z rangą "deweloper" powinny reprezentować symulator, a nie przynosić mu wstyd.

Dodam jeszcze, że przez ostatnie lata te osoby jak najbardziej miały szansę wykazania się tutaj, zamiast tego wolały zajmować się kłótniami z administracją, innymi użytkownikami, tworzeniem sztucznych afer, żeby finalnie zrzucić swoje niepowodzenia na to, że to Sim Rail jest winny tego, że rozwój MaSzyny stanął w miejscu. Brałem udział w projekcie mniej lub bardziej aktywnie od 2006 roku i niestety patrząc jako obiektywny obserwator, to te problemy z rozwojem zaczęły się już dużo wcześniej, a były tylko podsycane podobną działalnością - wystarczy spojrzeć ile osób odeszło z projektu, albo wręcz zostało wyrzuconych na przestrzeni ostatnich lat. To powinno zmuszać do pewnej refleksji.

Zarzut o tym, że nie pasuje nam krytyka gry jest absurdalny, każda krytyka jest potrzebna, a szczególnie ta konstruktywna, z którą można zrobić coś dobrego. Żadna produkcja nie jest idealna, szczególnie w wieku dziecięcym, każda ma swoje wady i zalety. Jako twórcy doskonale to rozumiemy i staramy się na nią obiektywnie reagować, naprawiać błędy w formie regularnych patch'y.

Na koniec, nie chcę tutaj Wam pokazywać, co wypisywały te osoby w internecie, bo nawet nie przystoi, ale jako przykład dołączam komentarz, w którym administrator Szogun Studio do wszystkiego się przyznaje. Oczywiście po chwili został on usunięty, prawdopodobnie kiedy dotarło do autora co właśnie zrobił, podobnie jak wszystkie inne nieprzychylne komentarze demaskujące kłamstwa, które pojawiły się w poście. Najgorsze, że czyta to młodzież, która często nie potrafi racjonalnie spojrzeć na sytuację, co nakręca tylko kolejną falę hejtu.
Liczę jednak, że każdy kto ma trochę oleju w głowie, wyciągnie odpowiednie wnioski.

20
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

21
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 29 Stycznia 2023, 13:57:01 »
Ja u siebie zauwazylem jakis stojacy czolg swiecacy na rozowo bez tekstury. Tak pozatym wszystko w porzadku.

22
Na warsztacie / Moje ostateczne stanowisko
« dnia: 31 Października 2022, 06:57:10 »
Hej ze względu na wczorajszą guanoburzę jaka miała miejsce na mm oraz pomówienia i żenujący wręcz poziom dyskusjii użytkownika, który sam jest hipokrytą i ma problemy ze sobą, które rozładowuje na klawiaturze zostałem zmuszony do przedstawienia swojego ostatecznego stanowiska dotyczącego zaczętych przeze mnie projektów. Wygląda ono następująco iż robię to co chcę i kiedy chcę. Nigdzie nie podawałem terminu, a jeśli to zrobiłem, to przepraszam byłem w błędzie. Nie mam z nikim ani umowy spisanej, ani tym bardziej czegoś co mnie wiąże bym zrobił to w danym czasie. By była jasność w takiej sytuacji mogę to nawet i 10 lat robić jak słusznie wczoraj wytknął @SQT a wam nic do tego. Zostało mnie wczoraj wytknięte również że rzekomo chciałem się pochwalić tym co robię i temu robię screeny co jest kompletną bzdurą bo nie zależy mnie na atencjii i jakimś poklasku to już mam dawno za sobą. Wielu z was się wydaje, że mnie znacie i wiecie to czy tamto, ale prawda jest zupełnie innna. Jednak zmęczyło mnie już pisanie jak jest i co się zmienia bo wy i tak wiecie lepiej niż ja sam. Screeny nie mają na celu pokazać patrzcie co mam a wy mieć nie będziecie, tylko patrzcie tak wygląda na daną chwilę ten projekt. Obecnie na głowie mam coś znaczniej ważniejszego niż modele temu czas jaki na to mogę poświecić jest znikomy i potrwa to jeszcze trochę. Miałem czas i chęci to robiłem i pewnie robić nadal będę jak się pojawi ku temu okazja i większa ilość czasu. Zarzucane mnie było nie raz kiszenie dodatków co jest z perspektywy czasu dość zabawne bo po dokładnym objaśneniu sytuacjii wysłałem do skończenia E189, husarzą i kilka innych rzeczy o których nie macie pojęcia a są one w paczce i cieszą oko lub w czasie nieokreślnym się tam niebawem pojawią. Długi czas się upierałem by tego nie dawać, bo nie ma kabiny i to był błąd który po objaśneniu zrozumiałem, bo zawsze to można wydać jako pojazd sterowany przez komputer a kabine zrobić póżniej.

23
Publikacje / Odp: Fix na rozkład jazdy ENTE
« dnia: 15 Października 2022, 23:46:44 »
To jest tylko w wersji PR pyra i poprawka zostala wyslana do dzialu repozytorium.

24
Pomoc doraźna / Odp: ED78 Błąd fotokomórki drzwi
« dnia: 26 Sierpnia 2022, 20:37:30 »
Te błędy nic nie znaczą, są tylko do ozdoby, nie blokują jazdy, nie robią nic.

25
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 23 Lipca 2022, 18:56:32 »
Czy wydać tę scenerię w takim stanie jak jest?
Ankieta — https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34699.new.html#new

26
Na warsztacie / Ankieta - Całkowo v2
« dnia: 23 Lipca 2022, 18:56:26 »
 ↑

27
Pomoc doraźna / Odp: Problem z monitorem w ET22-2000
« dnia: 01 Lipca 2022, 18:36:49 »
W najbliższym wydaniu będzie działać.

EDIT:
Wypakować do \dynamic\pkp\et22-2000_v2 i usunąć kabinab-py.e3d i kabinaa-py.e3d.
Szczególne podziękowania dla Stelego i Jubaja za wsparcie techniczne. :)

29
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 18 Marca 2022, 06:24:51 »
Scenariusze są, co prawda jest ich na razie tylko 6  i to takie podstawowe żeby tylko trasę przejechać, bez większych niespodzianek na szlaku. Nie ma za to jeszcze scenerii dokończonej na tyle żeby móc już testowac.

Co by udowodnić że przy scenerii coś się robi to parę wiosennych zrzutów.

Dwa ostatnie pokazują różnicę między wiosną, a latem

30
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 16 Lutego 2022, 22:20:05 »
Pytanie do Sieciola: czy przewidujesz jeszcze jakieś prace twórcze, czy już można uznać, że sceneria z repo jest gotowa do testowania i ostatecznych poprawek? Jeżeli pracę uważasz za zakończone, to po wydaniu paczki całościowej można zgrać zespół (ostatnio pomogliśmy Maćkowi z Wrzosami) który przetestuje i ogarnie niezbędne poprawki takie jak aktualizacja składów, rozmowy na radiu (tam gdzie konieczne), W4 i inne.

Strony: [1]