Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - miloszko

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 14 Kwietnia 2021, 00:16:07 »
Tutaj przykład robiony przeze mnie do Trainz.

2
Pomoc doraźna / Odp: Problem techniczny z kartą Radeon.
« dnia: 13 Września 2020, 20:29:04 »
No tutaj to wszystko nie wyrabia. :/
physicslog yes Wyłącz bo na co ci cały czas? A przy wielu pojazdach może obciążać.
gfx.smoke.fidelity 2 Potrafi przymulić. Masz w kadrze prawie 400 cząstek. Ja mam na minimum i graficznie daje radę.
Multisampling masz na 1. To nie przegięte. No nic źle ustawionego nie widzę. Nawet kilka opcji jest dodatkowo wyłączone.
W wozach bez ekranów jest tak samo? Spróbuj wyłączyć pythona dla testu.

3
Pomoc doraźna / Odp: Problem techniczny z kartą Radeon.
« dnia: 13 Września 2020, 19:57:58 »
Dziesiątkami rzeczy. Pobierz aktualne exe z warsztatu. Odpal jakąś obciążający scenariusz, gdzie obserwujesz te spadki. Wstaw screena z panelu debug>gfx renderer oraz log.

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Lutego 2020, 22:47:05 »
#teamNvidia, mam to samo :P I5-9400F, 16GB RAM i 750Ti. Multisampling na 0, FPSy praktycznie cały czas na poziomie 60. Dopóki kamerą się nie macha, dopóty idzie płynnie. Tak mocno próbowali i kombinowali żeby działało na AMD, że teraz produkty od "Zielonych" się buntują ;)

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Stycznia 2020, 16:11:10 »
Bo kto kurla kazal krecic nastawnikiem jak jeszcze nie jest lok uruchomiony :V

W dzisiejszym uaktualnieniu

- poprawka, ukrocone muzyczne zapedy u siudemek

- poprawka, modulacja dzwieku przetwornicy jest pomijana przy braku napiecia

(impulsowosc przyciskow pantografow definiowana jest po staremu wpisem w pliku .fiz  W przypadku zdefiniowania przyciskow jako impulsowe do opuszczenia wymagany jest przycisk pantrearoff_sw: dla pantografu tylnego, pantfrontoff_sw: dla pantografu przedniego)

6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Stycznia 2020, 18:08:29 »
Co do 6Dg, potwierdzam, dowód, filmik:

Do ST45 niepotwierdzam, dowód, filmik:

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2020, 20:59:58 »
Tak.

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2020, 20:53:26 »
Blad w kodzie szadera. Bedzie ogarniety w nastepnym uaktualnieniu.

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2020, 20:19:41 »
Legacy i simple to ten sam silnik graficzny. Ujmujac inaczej:
full: silnik szaderowy
legacy: silnik "klasyczny"
simple: silnik "klasyczny" z dodatkowo wylaczona czescia efektow, by ulzyc slabym komputerom

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Listopada 2019, 23:57:17 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, cienie w kabinie w wersji szaderowej nie powinny juz dostawac drgawek sw. Wita gdy pojazd nie znajduje sie blisko srodka ukladu wspolrzednych

- zeby bylo tak jak bylo, szaderowy renderer otrzymal obsluge parametru gfx.shadows.cab.range kontrolujacego rzucanie przez obiekty zewnetrzne cieni w kabinie

11
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy (do pobrania w pierwszym poście)
« dnia: 06 Listopada 2019, 11:07:56 »
Domyslam sie, ze chodzi o link do peronow w tescie dodatkow i ploty, ktore sa juz na repozytorium.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Października 2019, 19:43:55 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, stan przelacznikow w kabinie powinien odzwierciedlac stan urzadzen na danym koncu pojazdu

- poprawki funkcjonowania rozbudowanego tempomatu autorstwa youBy

- maszyna stawia na jakosc, dodana przez youBy kalkulacja zuzycia paliwa w pojazdach z silnikiem diesla

- w ramach koncertu zyczen, przy zalaczonym trybie manewrowym czuwak nie zawraca dolnej czesci plecow maszyniscie

- w ramach koncertu zyczen, na bis, sklad prowadzony przez uzytkownika ma domyslnie zapalone koncowki zamiast zalozonych blach, o ile to mozliwe

13
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 06 Października 2019, 23:31:13 »
Dzisiaj aktualizacja w pierwszym poście:
- pociągnąłem troszkę dalej, doszło trochę szlaku na Vmax=140km/h oraz jednotor (na razie jedna mijanka i mała stacja)
- obecnie sceneria ma 65 km (SdA - Dębica) + 5 km (Dębica - Wrzosy) + 52 km (Wrzosy - Nurzec) = 122 kilometry
- L053 jest w tej paczce usunięta (zostały tory i trochę otoczenia) aby się szybciej wczytywało
- dodane przechyłki
- poprawki otoczenia

Można się przejechać: można włączyć AI i obserwować jak sobie radzi
- pociąg pospieszny Nurzec - Wrzosy (38 minut jazdy)
- pociąg osobowy Dębica - Nurzec (1h jazdy)

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Września 2019, 21:49:28 »
Szkoda, że switch nie działa tylko w tej kabinie w której jest wymodelowany.
Przynajmniej na razie nie bedzie tego typu ograniczenia, tak by dalo sie uruchomic 95% szamynowych pojazdow w ktorych nikt przelacznika baterii nie wymodelowal.

edit W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, wprowadzona obsluga nowego urzadzenia kabinowego -- miernika przejechanej odleglosci. Na miernik skladaja sie nastepujace elementy:
-- (opcjonalny) dzwiek distancecounter: zdefiniowany w sekcji internaldata pliku .mmd  Dzwiek odtwarzany jest gdy, po uruchomieniu miernika, pociag przejedzie dystans rowny dlugosci skladu.
-- przycisk distancecounter_sw: wcisniecie ktorego uruchamia miernik. Miernik automatycznie konczy prace po przejechaniu odleglosci rownej dlugosci skladu. Wcisniecie przycisku w trakcie pracy miernika powoduje naliczanie odleglosci od zera
-- lampka i-distancecounter: sygnalizujaca prace miernika. Lampka zapala sie gdy miernik zostanie uruchomiony i gasnie po zakonczeniu jego pracy, tzn po przejechaniu odleglosci rownej dlugosci skladu (lub po wylaczeniu zasilania w pojezdzie)
-- aktualny stan miernika dostepny jest dla skryptow pythona pod kluczem distance_counter Wartosc ujemna sygnalizuje ze miernik jest wylaczony, wartosc dodatnia to przejechana od momentu uruchomienia miernika odleglosc w metrach

- w ramach koncertu zyczen na bis, skryptom pythona udostepniony zostal stan sprezarki pantografow, dostepny pod kluczem pant_compressor

15
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 11 Września 2019, 12:46:26 »
Cytuj
Aby nie rzucało pojazdem proponuję następujące ograniczenia prędkości wyznaczone na podstawie przyrostu niedomiaru przechyłki...
To ja może już dorobię te przechyłki :) Zapisałem sobie Wasze uwagi i powoli robię poprawki.

16
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 10 Września 2019, 19:21:14 »
układ torowy nie będzie już zmieniany.
Aby nie rzucało pojazdem proponuję następujące ograniczenia prędkości wyznaczone na podstawie przyrostu niedomiaru przechyłki:
90 km/h [prawie każdy łuk] w km 6.7-7.0; 7.9-8.2; 10.0-10.3; 10.9-11.3; 14.5-14.6; 17.0-17.1; 20.6-21.1; 22.1-22.5; 23.4-24.2; 24.9-25.0 [tor nr 1 na wysokości semafora kujacin_c]; 25.9 [tor nr 1 na wysokości semafora kujacin_h]; 26.3-26.8; 27.5-27.9; 36.8-37.1 [tor nr 1]; 37.7-37.8 [tor nr 1]; łuki na południe od Jerzynianki.
50 km/h tor nr 1 w km 23.8 odcinki wrz_tor1720 i wrz_tor1740
70 km/h tor nr 1 w km 26.0 odcinek wrz_tor1952
Torów dodatkowych i bocznych nie sprawdzałem.

17
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 10 Września 2019, 16:35:10 »
Pamiętajcie, że są różne ASDEK'i. Nie wszystkie wyposażone są w takie same podzespoły i jedne wyłapują obciążenia dynamiczne od zestawów (np. płaskie miejsca), a inne gorące "hamulce" (tarcze hamulcowe, maźnice), a jeszcze inne mają pewnie "full wypas".

18
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność MaSzyny.
« dnia: 28 Sierpnia 2019, 16:38:35 »
A nie lepiej żebyś napisał o tym tutaj? Wtedy też inni skorzystają.

19
Bocznica / xxxx
« dnia: 19 Lipca 2019, 19:46:46 »
xxxxx

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 10 Czerwca 2019, 20:01:55 »
Szło by.
Wszystko idzie, ale przy obecnych możliwościach wyglądałoby paskudnie. Szczególnie na łukach.

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 10 Czerwca 2019, 19:51:03 »
To przy okazji zaimplementuj amperomierz ogrzewania, ktorys lok to mial. Ponadto spalinki maja jakis miernik kv od ogrzewania.

22
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 21 Marca 2019, 20:51:07 »
Oczywiście, tak zrobię, btw. Jeśli ktoś potrzebuje jakiejś szczegółowej dokumentacji do EN57ALc, to jako pracownik polregio mam dostęp do praktycznie wszystkich DTR i chętnie się podzielę, choć nieoficjalnie, bo oficjalnie to są dokumenty tylko do użytki służbowego
Chwal się dalej publicznie takimi rzeczami to długo nie popracujesz. Myślisz że z kolejowych for internetowych korzystają tylko mikole? Jeśli tak to jesteś w błędzie.

23
Dobrze wiedziec ze dziala :>

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, przygotowane przez youBy dodatkowe opcje konfiguracyjne w pliku .fiz oraz elementy hamulca na potrzeby implementacji EW58. Szczegoly bedzie musial podac sam autor, bo ja nic z nich nie rozumiem :v

- funkcjonalnosc, interfejs uzytkownika wzbogacil sie o okienko informacji na temat scenariusza, dostepne pod klawiszem F3. W oknie tym podawane jest aktualne polecenie dla danego skladu oraz, opcjonalnie, ogolny opis misji dla danego skladu. Opis jest odpowiednikiem wpisu //$o z ktorego korzysta Rainsted i definiowany jest jako dodatkowa sekcja we wpisie trainset:
trainset
assignment
pl "zlecenie dla skladu, wyswietlone gdy ustawiony jest jezyk polski"
en "assignment for this consist, shown when language is set to english"
endassignment
endtrainset
(opis misji moze obejmowac rowniez wersje jezykowe inne niz pl i en; nie ma tez obowiazku podawania dla kazdego wpisu wersji pl i en, tutaj podane sa jako przyklad)

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Lutego 2019, 02:00:37 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- szamyna stawia na jakosc, poprawki w logice obslugi drzwi pojazdow dokladniej odzwierciedlajace funkcjonowanie rzeczywistych konstrukcji

- funkcjonalnosc, dodane urzadzenia kabinowe
doorstep_sw: // przelacznik stanu stopnia drzwi
i-doorstep: // kontrolka wybranego stanu stopnia drzwi
urzadzenie domyslnie nie ma przypisanego skrotu klawiszowego i kontrolowane jest mysza

- w ramach koncertu zyczen, dodana mozliwosc udzwiekowienia wskazowki sekundowej zegarka w tachometrze. Poniewaz caly zegarek jest oparty na szamynstwie, wykorzystanie funkcjonalnosci wymaga podania wpisu konfiguracyjnego przed wpisem clock: analog. Przykladowy wpis konfiguracyjny wyglada nastepujaco:
clock_seconds: {
 ClockMhand rot 0 0 0
 soundinc: { soundmain: clocktick.wav range: 2.5 }
 sounddec: { soundmain: clocktick.wav range: 2.5 }
}
clock: analog
(poniewaz modele zegarkow w tachometrze nie maja wskazowki sekundowej aby wypozycjonowac dzwiek podajemy nazwe submodelu wskazowki minut. przypisywany dzwiek odtwarzany jest raz na sekunde, nie powinien wiec raczej byc dluzszy niz rzeczona sekunda)

- eksperymentalnie, dotychczasowy system kalkulacji potencjalnych kolizji zostal czesciowo wymieniony i przeorganizowany. Teoretycznie powinno to zapewnic mniej wiecej prawidlowe zderzanie sie pojazdow (rowniez nieobsadzonych) i usuniecie wystepujacych do tej pory okazjonalnych bledow. A jak jest w praktyce wyjdzie w testach ;/



25
Screeny / Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 19 Lutego 2019, 16:37:21 »
MUZYKA KLASYCZNA JEST PIĘKNA JAK TEN BYK

26
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Lutego 2019, 15:04:10 »
Ale to raczej do watku ze scenariuszem trzeba zglosic, bo ja nie wiem dlaczego on dziala tak jak dziala :>

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Stycznia 2019, 19:17:55 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, glowny watek symujacji nie powinien byc blokowany przez zbyt powolne malowanie ekranow pythona; potencjalnie powinno pomoc w przypadku niektorych konfiguracji sprzetowych i bardziej rozbudowanych skryptow ekranow

28
Publikacje / MaSzyna 19.01
« dnia: 20 Stycznia 2019, 23:50:24 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 19.01! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na styczeń 2019 roku.
Jest to paczka całościowa na stan r3413.
Paczka zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.



Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać paczkę bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Stycznia 2019, 16:15:35 »
W dzisiejszym uaktualnieniu pare drobiazgow:

- poprawka, zoptymalizowana procedura wczytywania geometrii z plikow t3d powinna prawidlowo wyliczac obszar rzeczonej geometrii

- szamynstwu mowimy stanowcze nie, zmiana nastawy hamulca w kiblowatych powinna faktycznie wplywac na nastawe hamulca, zamiast tryb jego pracy

30
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Stycznia 2019, 00:02:08 »
Chyba nastawnik w EP05 się popsuł. Z klawiatury obecnie sterowanie wygląda tak, że jak się poda np. 20 pozycji od razu (już w trakcie jazdy) to nastawnik sam się przytrzymuje przez chwilę na tej pozycji, a dopiero po chwili zaczyna się samoistnie obracać.
Zmiana jest celowa, ze wzgledu na narzekanie na trudnosci w kontrolowaniu nastawnika klawiatura. Obecnie po zmianie polozenia nastawnika powrot do faktycznej pozycji nastepuje nie natychmiast, ale dopiero po chwili, co powinno ulatwic precyzyjne zmiany nastawnika o kilka pozycji kilkoma wcisnieciami klawisza.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, automatyczna grzalka wody nie psuje sie przy wylaczeniu baterii

- poprawka, wirtualny konduktor nie zamyka pasazerom drzwi przed nosem w pojazdach z silnikiem diesla

- lekcje dla ai, przy skanowania trasy ai odfiltrowuje obiekty poza obszarem zainteresowania

- eksperymentalnie, by zapewnic bardziej przewidywalne zachowanie w trybie manewrowym ai zawsze uzywa takich samych parametrow obslugi hamulcow

- eksperymentalnie, wplyw predkosci jazdy na glosnosc runningnoise kalkulowany jest w zakresie 50-100% zamiast 0-100%

- dobra zmiana, ladowanie baterii dla pojazdow z silnikiem diesla nastepuje automatycznie przy wlaczonym silniku

Strony: [1]