Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Dróżnik Wiór

Strony: 1 [2] 3 4 5
31
Bieżące Symulatorowe / Odp: 4FUN
« dnia: 02 Lutego 2020, 22:37:55 »
Mi lokomotywa rozpędziła się do 480 km/h.

Podbijam stawkę, mój wynik to 499km/h. Wykręcone spalinowym traxxem.

32
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 02 Lutego 2020, 22:10:15 »
Tworząc teksturę SN61-97 natrafiłem na pewien problem z osłoną trąb. Ten akurat wóz miał ją w trzech kolorach - niebieski dół, czarny pas i jasna kremowa góra. Próba  odtworzenia tego dała wokół przedniej części osłony niebieski obwód. Mam zapytanie, czy znalazłby się ktoś, kto znalazłby czas na to, by pogrzebać w SN61 I serii, by to ulepszyć. Moją specjalnością są jednak tekstury, na modelach się nie znam. Chętnemu dostarczę teksturę SN61-97 do bliższego zapoznania się ze sprawą osłony.

33
Na stację, z której roztacza się piękny widok wjeżdża SN61-179 z pociągiem osobowym.

34
Pewnie gdybym chodził do szkoły w Boldach, miałbym zeszyty z tyłu zapełnione wizerunkami SN61. Mając taki widok z okna wątpię, czy uważałbym na lekcjach, spoglądając przez okno na jadące pociągi. Chyba, że w końcu by mnie jakiś kałamarz przesadził pod ścianę...
Taki oto widok prezentuje się tam z z okien:

35
EL101 przemierza tereny wiejskie prowadząc pociąg pospieszny.

36
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Grudnia 2019, 00:00:53 »
Trzy węglarki złomki z przeznaczeniem do kasacji:

53 55285-8 (czoło i bok)
53 59660-6 (czoło i dwa boki)
53 62984 (tylko boki)

Wagony mocno zapuszczone, z dużą dawką rdzy. Wspaniale wypełnią tory dodatkowe scenerii o trupy wagonów bardzo długo oczekujące kasacji.

https://eu07.pl/userfiles/24778/W%C4%99glarkai.zip

_________________________________________

Wagonami zajmie się RafaPolska424.

37
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 04 Grudnia 2019, 22:09:28 »
Dzięki za szybką odpowiedź. Przynajmniej wiem, jakie dać to oznaczenie i mam z czego je wykonać.
Kolejne pytanie dotyczy oznaczenia daty rewizji starego wagonu. Wagon barowy jest starszy, musi więc dostać zwykłe oznaczenie rewizji, po której zyskał to malowanie. Chodzi o literę "CH". Co oznaczała, i w ogóle do czego jest ta część ramki z tym literowym oznaczeniem. Na innych zdjęciach udało mi się jeszcze spotkać literę "P". Zna ktoś odpowiedź, co ten szyfr oznacza?

38
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 03 Grudnia 2019, 19:41:00 »
Poprawienie logo to najmniejszy problem z tym. Wszystkie z nich mają to poprawione już. Gotowe dwie Jedynki i dwie dwójki. Męczę teraz wagon barowy z herbem Gdańska. Wygląda już całkiem podobnie do wzorcowego zdjęcia, poza stanem technicznym (na zdjęciu wagon odstawiony). W załączeniu fragment tego wagonu, jeszcze w trakcie malowania. Ma już ten herb. Zdjęcie jest niewyraźne, załącznik zawiera jego rzeczywisty rozmiar, więc odtworzenie tej ozdoby było dość trudne, zważywszy na to, że nigdy nie widziałem tego osobiście na oczy. Wyczytałem gdzieś, że ten herb trafiał także na wagony 1 klasy.  Zdjęć w internecie takiego wagonu brak, więc wstrzymałem się z doklejeniem tego jednej z jedynek. W sumie mam zrobione dwie, jedna może to dostać. Dać zatem jednemu wagonowi pierwszej klasy taki herb?
Zapytać chcę też o rzeczywisty kolor nalepki oznaczającej butlę z gazem. Zdjęcia z tamtych czasów dostępne w internecie są pod tym względem nieprecyzyjnie oddające ten detal. Modele mają to żółte, co odpowiadałoby temu, że kolorem ostrzegawczym od gazu jest właśnie żółty. Tyle że producenci modeli nieraz kierują się fantazją. Wie ktoś, jakie to było?

39
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 30 Listopada 2019, 12:56:29 »
Po tym, kiedy prace nad modelem ganza dobiegną końca, na wirtualnym wehikule czasu nastawię datę 1989. Wybiorę się wtedy na podróż pociągiem ekspresowym, o nowym wówczas schemacie malowania, jaki dostawały wagony kursujące w niektórych pociągach. Było to malowanie tzw. "przejściowe", czyli wagon był oliwkowy, ale z szerokim kremowym pasem pod oknami Sama malatura weszła do użytku w roku 1988, i jako pierwsze dostały taką wagony kursujące po CMK. Dostawy takich wagonów na stację Gdynia rozpoczęły się właśnie w roku 1989, a trafiły one do obsługi pociągu Neptun, Kaszub i Pomorzanin.
Składem takiego pociągu właśnie się zajmuję. W załączeniu zdjęcie stanu prac, czyli dwie jedynki i zdjęcie wzorzec według którego maluję te wagony. Na załączniku jedynki są jeszcze do lekkich poprawek, na chwilę obecną już dokonanych. Jest też jeden wagon drugiej klasy, jeszcze nie gotowy. Do kompletu dostanie drugi, z białym pasem zachodzącym na ściany czołowe. W planie jest też nieodłączny w pociągach ekspresowych wagon z jakąś gastronomią w takim samym schemacie barw. Będzie to Bar Wars, z herbem Gdańska na burtach.
Podobno herb na gdyńskich wagonach zdarzał się częściej, ale zdjęcie takiego przypadku widziałem jedno, a był to wagon barowy. Dokleić coś takiego na np. jedną "jedynkę" mogę, ale jak nie mam zdjęcia, nie wiem czy warto przeskakiwać ponad to, z czego korzystam.

W ostatnim załączeniu zwykła ramka z datą rewizji jakiegoś wagonu. Mam pytanie, bo tworzę wagony nowe, i z lekkimi śladami przebytych kilometrów, by się od siebie różniły.
Nowe wagony miały podobno w tej ramce rok budowy? Jeśli tak, to wie ktoś, jak to wyglądało?

40
Mglisty poranek z SP45-139

41
Pociąg ekspresowy Neptun w roku 1974. Dwie SP45 walczą z pokaźnym składem wagonów. 5 pierwszych do Gdyni, 9 kolejnych na Hel. Na samym końcu tego pociągu jest jeszcze kremowo - niebieski SN61 z dwoma wagonami, które to w Iławie się odczepią i pojadą do Olsztyna. Chyli fiaty w sumie zmagają się z masą 17 pojazdów + pasażerowie. SN61 pewnie chwilami też popracował bardziej.

42
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 14 Października 2019, 21:54:14 »
O wersjach SN61 dla AI wspomnieć mi wypadnie później, na razie w ich kwestii mogę napisać, że mają gotowe tekstury. Plan na nie realizowany będzie w drugiej kolejności.
Powstają obecnie tekstury złomków, a matek123 walczy z modelem i wybebesza go profesjonalnie. Namalowanie tego wszystkiego jest dość czasochłonne, pojazdy mają powycinane elementy, wybite okna itd. Mają też stosownie do swojego stopnia rozkładu opróżnione puste i zniszczone wnętrza. Przydaje się tu możliwość podpinania dla każdego pojazdu osobnego wnętrza. Każdy ma różny stopień jego dewastacji. Z pięciu złomków do zrobienia zostały mi dwa. Tymczasem, by uwiarygodnić ten wpis poniżej SN61-520 i jego wnętrze (pojazd jeszcze zapięty na zwykłym modelu ganza).

43
ET21-382

44
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 31 Sierpnia 2019, 22:18:44 »
Można i tak zrobić, by AI miało czym się bawić, poza 544, bo nie mam wzorca do pokolorowania go tak, jak wyglądał.  Kolejność prac u mnie to i tak wpierw zrobienie ich w stanie dobrym, jako baza do przemiany we wrak. Powybijanie okien, zabrudzenia i wszystko inne, robiłbym i tak w drugiej kolejności. U mnie mają już zmienione 3d, i tak potrzebowałbym tego do prac, mają inną kabinę widoczną z zewnątrz, zabrudzony wózek, i coś tam jeszcze też dostaną o innej bardziej zardzewiałej tonacji. Na modyfikację będę czekał, do tego czasu po prostu będę nad nimi pracował. Z resztą nim je zrobię do końca, to i tak potrwa trochę czasu. Najwyżej będę się o pewne sprawy dobijał.
 
A te zdjęcia z WRP znam, widziałem je i są inspiracją do zabrania się za właśnie te pojazdy. Zdjęcia są kolorowe, co pozwala mi dobrać zbliżone barwy. Niestety za młody jestem, by pamiętać ich kolory, gdy jeszcze jeździły...

45
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 30 Sierpnia 2019, 23:49:05 »
Fiatom dam na chwilę spokój, ale następne zrobię stosownie do uwag - powiększone. W najbliższym czasie szykuje się wyprawa w czasie do posępnych lat 90-tych, dokładnie do roku 1993 za szopę w Grudziądzu. Dokonywały tam się ostateczne losy wielu SN61. Spośród nich wybrałem SN61-520, 524, 525, 527, a także 544, którego pocięto gdzie indziej.  Docelowo pojazdy dostaną okrojony model, pozwalający jedynie na postawienie ich na skupie złomu, przetaczania ich lub włączania w pociąg z pojazdami do kasacji.
Zostaną oczywiście stosownie zabrudzone, pozbawione niektórych detali, jak to zwykle się dzieje takim pojazdom. Na wizerunku poniżej dwa z nich, ale jeszcze nie pobrudzone - dopiero zaczynam tworzyć. Żaden z nich nie powstanie jako pojazd do jazdy, z uwagi na brak fizyki silnika Henschla w Maszynie.

46
SP45-039 zwiedza nie odwiedzane w misjach zakamarki przemysłowych bocznic Janiszewa, których sieć jest tam dość ciekawie rozbudowana. Ogromnym zaskoczeniem dla mnie było, że daje się tam wszędzie wjechać.

47
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 20 Sierpnia 2019, 17:19:28 »
Muzealne ET21 już dawno na testach. Korzystając z przerwy związanej z oczekiwaniem na sprawę kabiny ET21-1, wykonałem dwie wersje SP45-139. Koncept polegał na tym, by ukazać eksponat i wersję porównawczą z roku 1999, tuż przed odstawieniem 139 w krzaki. Ze zdjęć MR6 powstała wersja przedstawiająca tę lokomotywę jako eksponat z Kościerzyny, w stanie na rok 2017.  Druga przemalowana i odpowiednio zabrudzona z innej tekstury SP45. Ta druga jest na wykończeniu, na wizerunku poniżej jeszcze bez okien lowpoly i pomalowanego zgarniacza.
Pytanie do znających lepiej historię. Maszyna w 1999 roku podlegała jeszcze pod Sierpcką lokomotywownię, czy gdzie indziej? Jest w sieci zdjęcie jej z tego roku i opisana jest na nim jako maszyna sierpcka, a strona Ilostan taboru mówi, że należała już do Torunia. Mam problem, bo nie wiem co napisać jej na boku, odnośnie przydziału.

48
Na całkowskiej linii SM41 dzielnie zmaga się ze składem poczwórnej bipy.

49
SP45-069 z pociągiem osobowym przemierza pola scenerii Całkowo.

50
SP45-032 przemierza jeden z leśnych odcinków scenerii Całkowo.

51
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 19 Czerwca 2019, 23:04:10 »
Kwestii kabiny nie poruszałem, ponieważ jej nie mam, ani tym bardziej materiałów zdjęciowych ją przedstawiających. Ciekawa kwestia do podjęcia, jeśli taka istnieje i ktoś mógłby ją wskrzesić do ET21 o niskich numerach. Byłoby warto mieć ją przypisaną do starszych pojazdów tej serii. Zachęcałoby do dalszej pracy nad teksturami maszyn tej serii.

_____________________________________________

Minęło trochę czasu, dwie muzealne ET21 już gotowe (1 i 57), trzecia na wykończeniu (66). Została już tylko ta z numerem 9. Pytanie mam o ET21-66 z warszawskiego mauzoleum. Pod środkowym oknem pudła widnieje czerwony napis. Nie jestem w stanie go odczytać poprawnie i z całą pewnością napisać na teksturze treść, jaką wydaje mi się tam widzieć. Jeśli zna ktoś ten pojazd lepiej, przydałaby się drobna pomoc odnośnie tego napisu. Rzeczony napis w załączeniu, jako załącznik nr 2. Nie mam lepszego zdjęcia, dlatego powstało to pytanie.

52
Węgliniecki sputnik 382 ciągnie skład cystern.

53
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 12 Czerwca 2019, 23:27:16 »
Chodzi o małe drzwi na boku lokomotywy, zdjęcie w załączeniu.
Z reflektorami nie wiem co zrobić, model nie ma takich wiader. To, że maszyna udaje inną, może komplikuje problem opisania jej.

54
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 11 Czerwca 2019, 23:10:23 »
Otrzymałem do poprawy od EP08_015 tekstury sputników. Prace idą niezbyt szybko, ale trwają i są już na dobrej drodze. Są to maszyny starsze, eksponaty z muzeów kolejowych. A skoro są stare, mają element jaki rodzi u mnie pytanie.  Otóż na boku lokomotywy znajdują się dwa małe drzwi. Na teksturach są umieszczone po obu stronach lokomotywy. Tymczasem prawdą jest, iż znajdowały się tylko na jednym boku.  Wiek toś, po jakiej stronie się powinny znaleźć?
W załączeniu prawie gotowa ET21-1, w barwach z pierwszej połowy lat 90-tych (nie zawsze była brązowa).

55
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Czerwca 2019, 21:42:50 »
Element kabiny lokomotywy - kran FV4a. Nie jest to zwyczajny kran, ten nosi bardzo ciekawą tabliczkę wyznaczającą położenie rączki zaworu na danej pozycji. Tabliczka jest aluminiowa, przyklejona do zaworu. Wykonana przez jakiś zakład taboru we własnym zakresie. Element ten jest niezmiernie rzadko spotykany, na 700 kranów jakie widziałem, spotkałem się z takim czymś dwa razy, przy czym w takim stanie zachowania jest ta na zdjęciach zaworu w załączeniu.

https://eu07.pl/userfiles/24778/kran_ozd.zip

56
EU07-004 i Nocny Ekspres.

57
SN61-55 z pociągiem lokalnym złożonym z dwóch wagonów przejeżdża pod dobrze mi znanym wiaduktem.

58
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 04 Kwietnia 2019, 11:58:39 »
Bardzo potrzebowałbym, by znalazł się chętny do lekkiego przepracowania tej części fiata, a także jednego elementu przy SU45 (model 301D-1). Jest z nim związana w symulatorze jedynie tekstura SU45-079, którą też bym poprawił. Miałbym na ten model dwie następne. Bez tej poprawki nie mogę ich skończyć.

Od fiatów i innych lokomotyw zrobiłem sobie małą odskocznię. W trakcie prac malarskich oliwkowa poczta, wagon  Pdn 0018171-9 ze Szczecina. W załączeniu wagon widać za fiatem. Moje fiaty otrzymały też nowe reflektory, wyglądające bardziej naturalnie.


59
Kto w 2019?

60
Tymczasem w Pomiankach. SM41-111 z krótkim pociągiem towarowym rusza ze stacji po przepuszczeniu innego pociągu jadącego w przeciwnym kierunku. Widok z dzwonnicy miejscowego kościoła.

Strony: 1 [2] 3 4 5