Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Dróżnik Wiór

Strony: 1 2 [3]
61
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 27 Września 2018, 21:52:18 »
Co do reflektorów, maszyny jakie robię miały już te zwykłe, nie przedłużone. Nawet ET21-375 za czasów stacjonowania w Krakowie Prokocimiu miał reflektory takie jakie ma w symulatorze. Przybył tam w 1966. Wysnuć trzeba więc wniosek, że model reflektorów w ET21 zmienił się w toku produkcji i przedłużane pojawiać się musiały do pewnego numeru, który będzie pewnie trudny do ustalenia.

W kwestii zbyt sztucznego wyglądu lokomotyw, dla numeru 375 założyłem, że ma obrazować pojazd nowy, z niewielką ilością przejechanych km. Detale pojazdu i kolory wzięte z filmu, w jakim wystąpiła. Kolor wzorowany na kadrze, w którym maszyna jest jeszcze na zewnątrz hali szopy w Prokocimiu. Ujęcia z wnętrza są ciemne i kolor jest zmieniony na zbyt ciemny. Kadr w w 2,14 s tego filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=C7TzESRreh4
Dla 367 przyjąłem rok 1994, czyli dwa lata postoju w skansenie w Kościerzynie, po przygotowaniu jej w Zajączkowie, według zdjęcia z załączenia. Pojazd wygląda na nim na dość świeży.
Wątpliwie mogą wyglądać dwie pozostałe (261 i 393), bo zdjęcia wzory przedstawiały pojazdy w ruchu z bieżącej eksploatacji. Poprawienie tych dwu zajmie dużo czasu, właściwie by wyglądały na bardziej zmęczone trzeba by je robić od nowa.

62
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 15 Września 2018, 23:42:42 »
Trzecia ET21, czyli numer 393, z czasów jej obecności w Węglińcu. Służba w tym miejscu oznaczała dla tej maszyny wzbogacenie o malowane detale, z resztą dość trudne w umieszczeniu na teksturze. Pozostały drobne szczegóły do wykończenia, jak zwykle trudne do przepracowania. Niewiele jest zdjęć tych wozów jakie robię, na których miałyby wybrany przeze mnie schemat barw.
Czyli na dobrą sprawę w halach mojego wirtualnego Zakładu Taboru z lokomotyw serii ET21 pozostała 367.

63
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 12 Września 2018, 17:08:33 »
Słyszałem kiedyś pewną kolejową legendę o zakładzie obrotnego elektryka z maszynistą. W zakładzie remontującym EZT stał człon silnikowy sam, bez sterowniczych. Należało przestawić go wózkiem akumulatorowym, jaki był akurat zajęty. Zakład polegał na tym, czy sam człon "s" pojedzie o własnych siłach. Ku zdumieniu kibicujących przedsięwzięciu i podejmującego zakład, wagon silnikowy pojechał z niewielką prędkością, a pozostawione w układzie ciśnienie pozwoliło go zatrzymać.
Czy to możliwe? Postanowiłem to sprawdzić w symulatorze, i tu dało radę powtórzyć to wyzwanie, choć przesadziłem nieco z prędkością.

P.S. Elektrycy, nie próbujcie tego robić w swoim zakładzie pracy...

64
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 07 Września 2018, 22:44:35 »
Czas na kolejny z zapowiedzianych ET21. Tym razem 375. Jeszcze wygląda trochę za czysto, choć ten akurat z założenia na zapracowanego wyglądać nie będzie. Dostanie znacznie mniej śladów przejechanych kilometrów, ma być w stanie prawie po dostawie. Oryginalnie maszyna była pozbawiona zgarniacza.
Prawidłowo powinna mieć też trzecie czerwone światło w górnym reflektorze. Model nie obsługuje jego działania, mam pytanie, czy pomimo to umieścić tam to brakujące światło.

65
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 12 Sierpnia 2018, 20:59:17 »
Mała aktualizacja w temacie ET21. Po prostu miałem mniej czasu na tworzenie, przez co milczałem trochę. Mogę już pokazać ET21-261 już z dorobionymi zaciekami, efekt prac osiągnięty na 90% dla tego wozu.

66
SN61-179 zbliża się do semafora wjazdowego w Całkowie prowadząc poranny pociąg 44315.

67
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 13 Lipca 2018, 00:28:52 »
Dzięki za pomoc, wykaz zakładów dokonujących rewizji przyda się i na teraz i na daleką przyszłość. Ta zapowiada się pod znakiem SP45.
Tymczasem czas ukazać lekki szkic prac nad czterema ET21. Strojenie szczegółów łączeń w teksturze tego pojazdu to prawdziwa masakra. Zastanawiam się czy nie puszczać ich po kolei zamiast w wydaniu zbiorowym, w miarę tego, jak uda się jakąś z nich dokończyć ( na przykład 261, która jest już prawie gotowa), by na sam koniec zostawić numer 393, bo już stanowi przeszkodę. Czyli jak zwykle wyszukałem sobie jakiś ozdobny pojazd, kolorowany przez załogę. Maszyna jest z Węglińca, czyli wiadomo, że będzie kolorowo. Niestety są też problemy mniej lub bardziej trudne do podjęcia (wizerunek maszyny bardzo nieukończonej w drugim załączniku).

68
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 29 Czerwca 2018, 00:36:01 »
Na warsztat zajechał ET21-261. Prosto z Kluczborskiej szopy, ozdobiona przez jej pracowników czerwonymi dodatkami, i okrągłą naklejką z okazji stulecia tamtejszej lokomotywowni. Tekstura nie ma jeszcze napisów, łączenia boków z kabiną jeszcze wymagają sporo poświęcenia. 
Plan zakłada wykonanie czterech ET21, numerów 375, 367, 393 i  wspomniany 261. Trzy z żółtym czołem i 375 będący cały zielono - zielony.

Nim to będzie gotowe na jazdy próbne w dziale TD, poruszyć muszę pewną kwestię. Problemem dla mnie jest przy starym taborze ustalenie daty naprawy rewizyjnej i czasem miejsca jej dokonania. Pojazdy historyczne są przeze mnie przebarwiane z tekstur przedstawiających pojazd nieco bardziej współcześnie, napisy więc zostają usunięte i nałożone raz jeszcze. Jednak zakłady dokonujące rewizji zmieniały nazwy, czasem nawet już nie istnieją. Lokomotywownie czasem miały też możliwość dokonywania rewizji we własnym zakresie , tak jak np. obecnie w Zajączkowskiej szopie rewizje przechodzą 6Dg należące do PKP Cargo. Coś jednak powinienem umieścić na teksturze w miejscu należnym oznaczeniu daty i miejsca rewizji...

69
Przedstawiam ogromną paczkę zdjęć wiaduktów, mostów i przepustów z mojej ulubionej linii D29-218. Obejmuje ona znaczną większość tego typu obiektów z tej linii z jej odcinka od Prabut po Szlachtę. Jest ich ponad 50, a na samej linii jeszcze więcej. Masa wiaduktów z nad leśnych dróg, przepustów, większość to solidna pruska robota, wiadukty są kamienne, ceglane, czasem betonowe. Znajdą się też zdjęcia detali, o ile się zachowały.  Paczka zawiera interesujący wiadukt nad Wdą, most na Liwie (drugi -  mniejszy), most nad Kanałem Palemona (słabe zdjęcia). Zdjęcia są w większości z jesieni, choć są i z innych pór roku. Ich jakość bywa różna, strzelane w 2007 cyfrową małpką. Większość z nich stanowi wspaniałą bazę do wypełnienia i ulepszania scenerii, np. Całkowa, na którym spiszą się idealnie.

http://eu07.pl/userfiles/24778/foto-50_mostow_wiaduktow.zip

70
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 09 Czerwca 2018, 19:23:49 »
SR61 i monolity fraktali

71
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 22 Maja 2018, 20:45:51 »
Wobec zawieszania ruchu osobowego na liniach lokalnych coraz więcej SN61 trafiało w odstawkę. Odstawionym taborem zainteresowali się inni przewoźnicy...

72
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 03 Marca 2018, 21:26:20 »
SN61 niedługo opuszczą zakład, tymczasem w oczekiwaniu na dokonanie przy nich cięższych prac przekraczających moje możliwości do zestawu dołączyły dwie kolejne maszyny.
SN61-147 z Chojnickiej szopy i SN61-179 z Zajączkowa Tczewskiego (stacjonował tam przez pewien czas). Maszyny wybarwione na podstawie zdjęć Ludwika Igielskiego ze strony
http://forum.modelarstwo.info/threads/sn61.12343/
Są to zdjęcia z pierwszej wiadomości na tym forum, pierwsze i trzecie od lewej.
Przynależność tych SN zaczerpnięta ze strony https://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=serie&typ=4&seria=40
Każdy z nich wyposażony jest w tablicę z relacją na linie rozebrane lub zamknięte dla ruchu pasażerskiego zgodną z tym, jaka lokomotywownia którą z nich obsługiwała.
 
Na chwilę obecną wszystkie cztery ukazane są w załączniku:


73
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 23 Lutego 2018, 13:34:09 »
Na torze doświadczalnym trwają zawody Strongman. Na zdjęciu konkurencja "Spacer ustawiacza".

74
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 18 Lutego 2018, 12:52:12 »
Prac nad SN61 ciąg dalszy. 549 jest już gotowy.  Na warsztat trafił kolejny pojazd tej serii - SN61-139. Ten podobnie jak poprzedni, przeszedł w latach 90-tych rozszerzone P3, po czym trafiał na pociągi specjalne. Znany jest z tego, że prowadził Costerinę z Gdyni do Kościerzyny. Wóz obecnie zdewastowany i doszczętnie spalony stoi wśród skasowanych wagonów na terenie lok. Zajączkowo Tczewskie.
To również tekstura przebarwiona zgodnie ze zdjęciem ukazującym ten wóz w stanie świetności:

https://wrphoto.eu/details.php?image_id=36597

Z moimi SN61 mam jednak pewien problem. Nasze lokomotywownie malowały ich wózki na czarno z kolorowymi szczegółami. Wnętrza były z niebieskim laminatem (czasem białym) i siedzenia były z granatowej dermy. U siebie po prostu przebarwiłem te elementy i to działa, ale przez to kłóci się to z pracą Szoguna, bo jego motorówki mają wózki całe czarne i inny kolor wnętrza (miały te wygodniejsze siedzenia tapicerowane). Miałbym pytanie, czy ktoś byłby w stanie oddzielić te wnętrza tak, by te prace nie kolidowały ze sobą, tak by te ganzy co są już zrobione były zgodne z tym jakimi są, a moje miały wnętrza i wózki zgodne ze stanem z przed lat. Komuś kto by się tego podjął podeślę tekstury, które zrobiłem.

75
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Lutego 2018, 19:39:27 »
Nie wiedziałem gdzie to dać, nie są to zdjęcia samej lokomotywy, a jej części kabiny. Przesyłam paczkę ze zdjęciami  trzech zaworów FV4a i jednego FD1. Jeden FV4a i 1 FD1 są świeżo po remoncie, jest to obecny schemat malowania tych zaworów w zakładzie je remontującym i takie znajdują się w magazynie centralnym. Obecnie maszyny po rewizji takie właśnie otrzymują. Pozostałe są bez malowania wypolerowane. Ciekawostką moich zaworów są naniesione na nie znaki lokomotywowni do jakich kiedyś trafiły.
Pochodzą z Warszawy Olszynki Grochowskiej, Krakowa Prokocimia, Dębicy, Kutna (zdjęcie tylko fragmentu zaworu ze stosownym napisem). FD1 nie ma szczególnych znaków.
Takie zawory z cechami uświetnią modele szczególnie z tymi szopami związane, innym nadadzą ciekawego rysu historycznego.

http://eu07.pl/userfiles/24778/foto-Oerlikony.zip

Jeśli zawory z napisami okażą się przydatne i pojawi się potrzeba by było ich więcej, mogę postarać się o kolejne.



76
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 07 Lutego 2018, 21:13:18 »
Na zakładowe tory wjechał SN61-549 z Grudziądzkiej szopy. Było to dnia 25.06.1994, kiedy ten wóz zakończył naprawę przywracającą mu świetność, która prawie że tego samego dnia miała począć zmierzać ku swemu końcowi. Wóz istnieje do dnia dzisiejszego, ale jest niszczejącym wrakiem na tyłach Kościerskiego grobowca.
Tu w symulatorze wóz wirtualnie powróci do dnia, w którym tę naprawę przeszedł, jego tekstura przedstawiać będzie stan zaraz po wyjeździe z hali. Jest to przemalowana tekstura Szoguna na podstawie zdjęcia Piotra Klawczyńskiego z WRP: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=34900.
Stan prac na dzień dzisiejszy to przemalowane 50% tekstury, efekt włożonej pracy w załączeniu poniżej.

77
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 17 Stycznia 2018, 23:09:17 »
Kosmiczny lot Gagarina w wydaniu Maszyny.

78
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 31 Grudnia 2017, 20:15:59 »
Fakt, lokomotywa nie posiadała oznaczeń, a współczesne mnie jako twórcy tekstury nie interesują, podjąłem pracę z zamiarem zrobienia historycznej.
Gagarin po wyjeździe wyglądał tak:

http://rail.phototrans.eu/14,78709,0,_______________M62_ST44_1103.html

Ta że tak powiem czystość jest szansą na zrobienie czegoś ciekawego.
Zaangażowani w temat przywrócenia ST44-1103 tych właśnie barw powiedzieli mi, że starano się o farby odpowiadające pierwotnym odcieniom z czasów wejścia maszyny do ruchu. Można więc powiedzieć, że to dobrze wykonana robota.
Jej obecne oznaczenia już historycznymi nie są. Mnie interesują te z czasów PKP, najlepiej z Chojnickich czasów tej lokomotywy.

@RoboBatman: szyby zostaną poprawione, mechanik zniknie.
___________________________________

Dalszy etap prac. Maszyna doczekała się oznaczeń na podstawie zdjęć z sieci. Jest prawie gotowa, pozostało mi jedynie spasowanie elementów drobnych, czyli tych najbardziej czasochłonnych.
Pojazd na chwilę obecną prezentuje się tak:


Strony: 1 2 [3]