Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Dróżnik Wiór

Strony: 1 [2] 3
31
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 03 Grudnia 2019, 19:41:00 »
Poprawienie logo to najmniejszy problem z tym. Wszystkie z nich mają to poprawione już. Gotowe dwie Jedynki i dwie dwójki. Męczę teraz wagon barowy z herbem Gdańska. Wygląda już całkiem podobnie do wzorcowego zdjęcia, poza stanem technicznym (na zdjęciu wagon odstawiony). W załączeniu fragment tego wagonu, jeszcze w trakcie malowania. Ma już ten herb. Zdjęcie jest niewyraźne, załącznik zawiera jego rzeczywisty rozmiar, więc odtworzenie tej ozdoby było dość trudne, zważywszy na to, że nigdy nie widziałem tego osobiście na oczy. Wyczytałem gdzieś, że ten herb trafiał także na wagony 1 klasy.  Zdjęć w internecie takiego wagonu brak, więc wstrzymałem się z doklejeniem tego jednej z jedynek. W sumie mam zrobione dwie, jedna może to dostać. Dać zatem jednemu wagonowi pierwszej klasy taki herb?
Zapytać chcę też o rzeczywisty kolor nalepki oznaczającej butlę z gazem. Zdjęcia z tamtych czasów dostępne w internecie są pod tym względem nieprecyzyjnie oddające ten detal. Modele mają to żółte, co odpowiadałoby temu, że kolorem ostrzegawczym od gazu jest właśnie żółty. Tyle że producenci modeli nieraz kierują się fantazją. Wie ktoś, jakie to było?

32
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 30 Listopada 2019, 12:56:29 »
Po tym, kiedy prace nad modelem ganza dobiegną końca, na wirtualnym wehikule czasu nastawię datę 1989. Wybiorę się wtedy na podróż pociągiem ekspresowym, o nowym wówczas schemacie malowania, jaki dostawały wagony kursujące w niektórych pociągach. Było to malowanie tzw. "przejściowe", czyli wagon był oliwkowy, ale z szerokim kremowym pasem pod oknami Sama malatura weszła do użytku w roku 1988, i jako pierwsze dostały taką wagony kursujące po CMK. Dostawy takich wagonów na stację Gdynia rozpoczęły się właśnie w roku 1989, a trafiły one do obsługi pociągu Neptun, Kaszub i Pomorzanin.
Składem takiego pociągu właśnie się zajmuję. W załączeniu zdjęcie stanu prac, czyli dwie jedynki i zdjęcie wzorzec według którego maluję te wagony. Na załączniku jedynki są jeszcze do lekkich poprawek, na chwilę obecną już dokonanych. Jest też jeden wagon drugiej klasy, jeszcze nie gotowy. Do kompletu dostanie drugi, z białym pasem zachodzącym na ściany czołowe. W planie jest też nieodłączny w pociągach ekspresowych wagon z jakąś gastronomią w takim samym schemacie barw. Będzie to Bar Wars, z herbem Gdańska na burtach.
Podobno herb na gdyńskich wagonach zdarzał się częściej, ale zdjęcie takiego przypadku widziałem jedno, a był to wagon barowy. Dokleić coś takiego na np. jedną "jedynkę" mogę, ale jak nie mam zdjęcia, nie wiem czy warto przeskakiwać ponad to, z czego korzystam.

W ostatnim załączeniu zwykła ramka z datą rewizji jakiegoś wagonu. Mam pytanie, bo tworzę wagony nowe, i z lekkimi śladami przebytych kilometrów, by się od siebie różniły.
Nowe wagony miały podobno w tej ramce rok budowy? Jeśli tak, to wie ktoś, jak to wyglądało?

33
Mglisty poranek z SP45-139

34
Pociąg ekspresowy Neptun w roku 1974. Dwie SP45 walczą z pokaźnym składem wagonów. 5 pierwszych do Gdyni, 9 kolejnych na Hel. Na samym końcu tego pociągu jest jeszcze kremowo - niebieski SN61 z dwoma wagonami, które to w Iławie się odczepią i pojadą do Olsztyna. Chyli fiaty w sumie zmagają się z masą 17 pojazdów + pasażerowie. SN61 pewnie chwilami też popracował bardziej.

35
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 14 Października 2019, 21:54:14 »
O wersjach SN61 dla AI wspomnieć mi wypadnie później, na razie w ich kwestii mogę napisać, że mają gotowe tekstury. Plan na nie realizowany będzie w drugiej kolejności.
Powstają obecnie tekstury złomków, a matek123 walczy z modelem i wybebesza go profesjonalnie. Namalowanie tego wszystkiego jest dość czasochłonne, pojazdy mają powycinane elementy, wybite okna itd. Mają też stosownie do swojego stopnia rozkładu opróżnione puste i zniszczone wnętrza. Przydaje się tu możliwość podpinania dla każdego pojazdu osobnego wnętrza. Każdy ma różny stopień jego dewastacji. Z pięciu złomków do zrobienia zostały mi dwa. Tymczasem, by uwiarygodnić ten wpis poniżej SN61-520 i jego wnętrze (pojazd jeszcze zapięty na zwykłym modelu ganza).

37
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 30 Sierpnia 2019, 23:49:05 »
Fiatom dam na chwilę spokój, ale następne zrobię stosownie do uwag - powiększone. W najbliższym czasie szykuje się wyprawa w czasie do posępnych lat 90-tych, dokładnie do roku 1993 za szopę w Grudziądzu. Dokonywały tam się ostateczne losy wielu SN61. Spośród nich wybrałem SN61-520, 524, 525, 527, a także 544, którego pocięto gdzie indziej.  Docelowo pojazdy dostaną okrojony model, pozwalający jedynie na postawienie ich na skupie złomu, przetaczania ich lub włączania w pociąg z pojazdami do kasacji.
Zostaną oczywiście stosownie zabrudzone, pozbawione niektórych detali, jak to zwykle się dzieje takim pojazdom. Na wizerunku poniżej dwa z nich, ale jeszcze nie pobrudzone - dopiero zaczynam tworzyć. Żaden z nich nie powstanie jako pojazd do jazdy, z uwagi na brak fizyki silnika Henschla w Maszynie.

38
SP45-039 zwiedza nie odwiedzane w misjach zakamarki przemysłowych bocznic Janiszewa, których sieć jest tam dość ciekawie rozbudowana. Ogromnym zaskoczeniem dla mnie było, że daje się tam wszędzie wjechać.

39
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 20 Sierpnia 2019, 17:19:28 »
Muzealne ET21 już dawno na testach. Korzystając z przerwy związanej z oczekiwaniem na sprawę kabiny ET21-1, wykonałem dwie wersje SP45-139. Koncept polegał na tym, by ukazać eksponat i wersję porównawczą z roku 1999, tuż przed odstawieniem 139 w krzaki. Ze zdjęć MR6 powstała wersja przedstawiająca tę lokomotywę jako eksponat z Kościerzyny, w stanie na rok 2017.  Druga przemalowana i odpowiednio zabrudzona z innej tekstury SP45. Ta druga jest na wykończeniu, na wizerunku poniżej jeszcze bez okien lowpoly i pomalowanego zgarniacza.
Pytanie do znających lepiej historię. Maszyna w 1999 roku podlegała jeszcze pod Sierpcką lokomotywownię, czy gdzie indziej? Jest w sieci zdjęcie jej z tego roku i opisana jest na nim jako maszyna sierpcka, a strona Ilostan taboru mówi, że należała już do Torunia. Mam problem, bo nie wiem co napisać jej na boku, odnośnie przydziału.

40
Na całkowskiej linii SM41 dzielnie zmaga się ze składem poczwórnej bipy.

41
SP45-069 z pociągiem osobowym przemierza pola scenerii Całkowo.

42
SP45-032 przemierza jeden z leśnych odcinków scenerii Całkowo.

43
Węgliniecki sputnik 382 ciągnie skład cystern.

44
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Czerwca 2019, 21:42:50 »
Element kabiny lokomotywy - kran FV4a. Nie jest to zwyczajny kran, ten nosi bardzo ciekawą tabliczkę wyznaczającą położenie rączki zaworu na danej pozycji. Tabliczka jest aluminiowa, przyklejona do zaworu. Wykonana przez jakiś zakład taboru we własnym zakresie. Element ten jest niezmiernie rzadko spotykany, na 700 kranów jakie widziałem, spotkałem się z takim czymś dwa razy, przy czym w takim stanie zachowania jest ta na zdjęciach zaworu w załączeniu.

https://eu07.pl/userfiles/24778/kran_ozd.zip

45
EU07-004 i Nocny Ekspres.

46
SN61-55 z pociągiem lokalnym złożonym z dwóch wagonów przejeżdża pod dobrze mi znanym wiaduktem.

47
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 04 Kwietnia 2019, 11:58:39 »
Bardzo potrzebowałbym, by znalazł się chętny do lekkiego przepracowania tej części fiata, a także jednego elementu przy SU45 (model 301D-1). Jest z nim związana w symulatorze jedynie tekstura SU45-079, którą też bym poprawił. Miałbym na ten model dwie następne. Bez tej poprawki nie mogę ich skończyć.

Od fiatów i innych lokomotyw zrobiłem sobie małą odskocznię. W trakcie prac malarskich oliwkowa poczta, wagon  Pdn 0018171-9 ze Szczecina. W załączeniu wagon widać za fiatem. Moje fiaty otrzymały też nowe reflektory, wyglądające bardziej naturalnie.


48
Tymczasem w Pomiankach. SM41-111 z krótkim pociągiem towarowym rusza ze stacji po przepuszczeniu innego pociągu jadącego w przeciwnym kierunku. Widok z dzwonnicy miejscowego kościoła.

49
Kolejny widok z linii 053. EP04-04 z pociągiem pospiesznym mija ciekawie położoną miejscowość, znajdującą się pomiędzy nasypami linii.

50
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 18 Marca 2019, 22:04:30 »
Legendy o pociągach widmo nie biorą się znikąd. Mieszkańcy miejscowości położonych nad rozebraną linią 61 pewnego mglistego poranka podobno widzieli pociąg lewitujący nad starotorzem... Dziwny pociąg, przybyły z odległych sfer czasoprzestrzeni.

51
Mglisty poranek z EP01 na linii 053 w okolicy Psiego Pola. Długo tym nie jeździłem.

52
Skład ciekawostka. Dawno temu bardzo podobny, tylko wagon za SN61 był doczepą SN52, kursował z Kornatowa do Chełmna. Wizerunek poniżej prezentuje podobne dziwo na scenerii Całkowo, z SM41-111 na czele niecodziennego pociągu.

53
SN61 z pociągiem specjalnym pozuje na nieco zapomnianej stacji w Jarkawkach.

54
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 07 Marca 2019, 15:11:32 »
Widoczna powyżej SP45-039 w zasadzie jest skończona. Zrobię kilka i wystawię razem. Tymczasem tworzona jest kolejna. Ta już postawiła przede mną pewne problemy. To, że żółte czoło lekko przenika na bok, to jeszcze nie problem, tak mają wszystkie SP45 z symulatora i nie da się tego przeskoczyć. Albo przenika w dół, albo pojawi się zieleń na żółtym czole. Na ile się dało, ustawiłem to. Problem zaistniał przy SP45-032 z dwoma żółtymi pasami na jej długości. Konia z rzędem temu, kto to ustawi. Łączenia pasów na linii pudło - kabina tworzą schody. Próby kończą się tym, że jak po jednej stronie pasuje, to gdzie indziej mały błąd urasta rozmiarem do schodów w Odessie. Chętnemu, by po nich zjechać mogę podesłać tę teksturę. W planie mam jeszcze jedną maszynę z takimi pasami.

Problem ukazany na załączonym zdjęciu:

55
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 01 Lutego 2019, 23:17:55 »
Sputniki które tworzyłem są w zasadzie na wykończeniu, możliwe że poza nimi ruszę jeszcze jakieś. Tylko muszę gdzieś zaczerpnąć natchnienia, aby się ich podjąć. Byłyby to eksponaty z mauzoleów kolei. Tylko przed nimi na pierwszy ogień pójdą inne maszyny. Od ET21 trochę odpocznę, a na warsztat wezmę SP45. Długo czekały, bym się ich podjął. Plan mam na kilka tekstur maszyn tej serii. Na razie na wykończeniu mam dopiero pierwszą. Jest to SP42-039 z szopy w Gnieźnie, z herbem tego miasta na czole, stan na rok 1996.

56
Duet SN61-50+SN61-55 z klasą i poczwórną Bipą na haku przemierza scenerię Całkowo, mijając klimatyczny motyw z przydrożnym krzyżem.

57
SN61-139 wjeżdża do Pruszcza Bagienicy od strony Więcborka... Chciałoby się ujrzeć jeszcze taki pociąg i w takim miejscu. To co widzimy to jednak symulacja. Za Pruszcz robią Jarkawki i tory donikąd znajdujące się za stacją. Jedynie tabor wydaje się jakby tamtejszy.

58
Czyż nie jest piękna?

59
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 06 Listopada 2018, 21:53:23 »
Swoją drogą, przepraszam za być może głupie pytanie ale...czy ilość cylindrów hamulcowych w wózkach miała jakiś znaczący wpływ na hamowanie?

Nie miała wpływu na to bezpośrednio, hamowanie musiało się odbywać tak samo, mieć tę samą skuteczność w wózkach z dwoma, czy np. czterema cylindrami. Dla prowadzącego lokomotywę nie jest to zauważalne. Kran za każdym razem spuści z przewodu tę samą wartość ciśnienia, odpowiadającą stopniowi hamowania, niezależnie od ilości cylindrów. Różnią się ciśnienia podawane przez zawór rozrządczy LST-1 do cylindrów. Im więcej cylindrów, tym mniejsze ciśnienie jest potrzebne do zahamowania. Za przykład posłuży SM42, posiadająca dwa typy wózków. Zawór LST-1 na wózek 6D z czterema cylindrami podaje 0,42MPa, a na 1LN z dwoma cylindrami 0,62 MPa.

60
Zajączkowski Ganz z numerem 50 na gościnnych występach w Wilisiu manewruje w okolicy nastawni, której fragment widać w tle.

Strony: 1 [2] 3