Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DieselPower

Strony: 1 ... 5 6 [7]
181
Bieżące kolejowe / Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« dnia: 12 Listopada 2017, 08:51:47 »
Kurcze chyba mocno się nie zrozumieliśmy. Po pierwsze nie wiem o jakiej Ty instrukcji mówisz. Moja instrukcja mówi, że z uszkodzonym prędkościomierzem jeździ się do miejsca gdzie może być udzielona pomoc, nie dalej niż do najbliższej stacji węzłowej. W styczniu ten zapis się zmieni. Na ten niby odrzucony. I moje ego nie ma tu nic do rzeczy.

182
Bocznica / Odp: Zahosting
« dnia: 16 Maja 2017, 21:08:15 »
To znaczy co? I po co? I czemu akurat tu?

183
Na warsztacie / Odp: Planowane zmiany w exe
« dnia: 11 Lutego 2017, 16:14:20 »
Dźwięk: czytałem i OpenAL nie jest już w zasadzie rozwijane, są też lepsze biblioteki ale mają taką wadę jak Unity, tj. można za free użyć to projektów niekomercyjnych.
Opensourcowa implementacja openal wygląda na dosyć żywą: https://github.com/kcat/openal-soft

184
Na warsztacie / Odp: Planowane zmiany w exe
« dnia: 11 Lutego 2017, 13:37:36 »
Moim zdaniem trzeba pozbyć się zależności od windowsizmów i wykorzystać wieloplatformowe biblioteki:
- okienka, mysz i klawiatura, tworzenie kontekstu GL: Trzeba wywalić to dziwne tworzenie kontekstu WGL, jak i windowsową obsługę komunikatów. GLUT to już trochę zabytek, więc pewnie lepsze będzie popularne GLFW. Ze względu na to że WM_COPYDATA jest wykorzystywane do jakiegoś IPC, to będzie trzeba je czymś zastąpić, najprościej pewnie zwykłym socketem. (na win pewnie zwykły tcp na localhoście, na unixach można socketem na pliku). Chociaż właściwie to nie wiem czy to WM_COPYDATA jest wykorzystywane do czegoś praktycznego, czy jakaś nieużywana pozostałość?
- renderowanie fontów: Jak nie będzie ani WGL ani GLUT, to trzeba sobie jakoś poradzić z wyświetlaniem tekstu. Zwykle wykorzystuje się FreeType żeby wyrenderować tekst do tekstury.
- dźwięk: Oczywiście trzeba pozbyć się DirectSound. OpenAL wygląda sensownie.
- LPT: AD 2017 i LPT? To bym wywalił w ogóle.
- UART: Tu coś trzeba pewnie wymyślić. Albo znaleźć jakąś wieloplatformową libkę, albo napisać po prostu dwie implementacje pod windowsa i unixy, z tym nie powinno być dużo problemów.
- PoKeys55: Nie patrzyłem dokładnie co to za wynalazek, ale wygląda na jakieś proste USB. Jeżeli czyste usb to libusb-1.0, jeżeli hid to HIDAPI.

Co do modernizacji silnika graficznego, to koniecznie trzeba pozbyć się fixed pipeline. Absolutne minimum jakie można wspierać to OpenGL 2.0, chociaż trzeba by się zorientować czy komuś to w ogóle potrzebne, bo nowocześniej i wygodniej by było robić na 3.2 core profile. Trzeba też wywalić rendering na displaylistach. Jak już wszystko będzie na współczesnym GL to myślę że dodanie współczesnego oświetlenia, cieni, ładnej wody, light blooma od lamp, może odbić, nie powinno być już dużym problemem.

Oczy mi krwawią od tego kodu, ale obecnie bawię się żeby przenieść sterowanie i tworzenie kontekstu na GLFW. Za tydzień pewnie napiszę co udało mi się zrobić.

185
odpowiednio zmniejszał jej wagę (przez konwersję)
Czyli psuł jakość, zmniejszając do absurdalnego, jak podejrzewam miałeś na myśli, 250KiB. Mamy 2016 rok.

186
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wybór nowej licencji
« dnia: 02 Kwietnia 2015, 12:39:30 »
Według mnie lepiej wybrać jakąś luźniejszą licencję (np. taki MPL2). Im "ostrzejsza" licencja tym więcej później problemów z łączeniem kodu itp.

187
Jeżeli zauważyłeś w Rainsted (zakładka Składy) mimo że jest EP08 i EP07 nie są połączone. (po prawej stronie nic nie jest zaptaszkowane) Jak scenariusz się wczyta to za EP08 z ok. 30 cm odstępem stoi rzeczona EP07.
Co do tematu to spróbuje zatrzymać się za rozjazdami i napisze jaki jest efekt.

  Dodano: 09 Lutego 2013, 17:00:25
Tak, jak zatrzymam się zaraz za Tm9 to działa jak należy ;) Myślę że dobrze by było dodać odpowiednie info w opisie misji

188
Pod tę wskazującą Ms1? Przy pierwszej próbie podjechałem dość blisko, przy drugiej już stałem daleko ale efekt taki sam.

  Dodano: 09 Lutego 2013, 14:57:40
Podejchałem pod samą tarczę, nawet czołem pociągu przejechałem 15 cm ale efekt taki sam. Czy to że nie zmieniam kabiny tylko przestawiam nastawnik kierunku jazdy na wsteczny może mieć jakiś wpływ?

189
Mam MaSZynę 01.13, jedyne co zmieniłem to pobrałem patcha i scenerię zwierzyniec_tlk. Miałem problem z szarą kabiną ale podane na forum rozwiązanie z convertmodels 6 pomogło. Uruchamiam scenariusz zwierzyniec_tlk bez zmian pogody i składu. Uruchamiam lokomotywę, luzuję hamulec, daję SHIFT+1 (tak jak pisze w opisie misji) i wykonuje się test radio-stopu. Luzuję hamulec i czekam na Ms2. przejeżdżam kawałek, trafiam na Ms1. Czekam kilkanaście sekund i pojawia się Ms2 z tyłu(w radiu coś gadają że można na perony czy coś). Jadę , o ile dobrze interpretuje położenia tarcz manewrowych to nie dotyczą mojego toru. Wjeżdżam na pusty peron i słyszę "zwolnij" a po chwili "zatrzymaj się". Zdaje mi się że tu już jest coś nie tak bo o ile dobrze zrozumiałem opis misji to pilot ma mówić dopiero po doczepieniu się do składu i wciśnięciu SHIFT+2. Po 3-4 minutach dostaję sygnał zastępczy, ale on kieruje już na szlak, a ja nie mam składu. Co robić? Może mam poczekać dłużej jak będzie zastępczy? Czy może zignorowałem jakieś Ms1(z tego co widziałem to nie dotyczyły mojego toru)? Log i $SCN w załączniku. Jak coś to w logu jeszcze pojechałem na sygnał zastępczy żeby się upewnić że kieruje mnie na szlak. Scenerie próbowałem przejść 2 razy.

edit:
w wątku dotyczącym kabiny na scenerii pojawił się post:
Cytat: gruha_EU
Kabina to jedna. Mi w czasie manewrów wajcha przełożyła pod lokiem i zamiast pod skład pojechałem od razu w perony ;/;/;/
Więc być może ten sam problem.

190
Pomoc doraźna / Odp: "Manewrowanie" na stacjach
« dnia: 05 Lutego 2013, 15:10:09 »
Aa, dzięki, już wiem ;)

191
Pomoc doraźna / "Manewrowanie" na stacjach
« dnia: 05 Lutego 2013, 14:53:12 »
Witam.
Wiem że moje pytanie jest banalne ale nigdzie nie znalazłem na nie odpowiedzi.
Chodzi o to, jak manewrować na stacjach?
Na przykład l053_cargo_part1. Mamy tam "manewrujemy i podłączamy się do stonki". Ale jak mam dojechać do SM42, skoro stoi kilka torów dalej? Mam przełączać zwrotnice czy jak?

Strony: 1 ... 5 6 [7]