Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MW

Strony: [1]
1
Super koncepcja, sam coś podobnego rozkminiłem pod kątem budowy infrastruktury rozjazdowej (rozjazdy wielonapędowe, wskaźniki rozjazdowe przy napędach elektrycznych) i działa to praktycznie tak samo jak twój system - wywołuje kaskadowo eventy plus i minus z kolejnych inców, co pozwala na nieograniczone możliwości komponowania osprzętu rozjazdowego. Można na przykład wstawić do rozjazdu napęd elektryczny, stabilizator i wskaźnik położenia rozjazdu i wszystko będzie się animować synchronicznie, a przy tym jest kompatybilne pod kątem sterowania z dotychczas stosowanymi metodami.

Wyrażam zatem poparcie dla niniejszej koncepcji i uważam że taka kaskadowość to duży krok w stronę lepszej modularyzacji i standaryzacji.

2
Podejrzewam, że jest więcej semaforów do poprawienia. A w każdym razie ja w 2015 miałem przygotowane poprawki do kilkudziesięciu. Jest np. kwestia prędkości dla Sz, która powinna być zależna od blokady (irytowało mnie to, że większość semaforów miało wpisane 20). Jest kwestia sterowania To/Sp, którego część semaforów nie posiada — zaproponowałem kiedyś, aby eventy zaczynane od "none_" były ignorowane, co daje możliwość dopisania sterowania To/Sp do każdego semafora i następnie brak To/Sp jest ignorowany. Jest kwestia dwóch prędkości dla manewrów, robiłem osobny sygnał "_M40" dla manewrów po torze wolnym z prędkością 40km/h zamiast 25km/h, ale nie pamiętam skali tej modyfikacji. Przydałaby się też możliwość podawania Sz niezależnie od pozostałych świateł (zastępczy z wątpliwym)...

3
Ogólnie to ja  głownie bazuje wpisując predkosci drogowe i WOS na dostępnych  informacjach. Oraz posiadam wiedze własną (na gruncie)  na rok 2011 z tych okolic.  Zresztą drogowa może być 100 ,rozkładowa 70 a z WOSu 50 :p Myślę ze różnice czasowe miedzy 2007 a 2011 na wiekszosci robionych przez mnie odcinków nie sa duże tym bardziej ze RJ do towarowych to są żeby były a rzeczywiste czas jazdy czy jazda "o planie " to drugie .Na pewno W4 do towarów powinny być na stacjach węzłowych moim zdaniem , a na takich Tarnowskich Górach to zastanawiam się czy zamiast jednego skrótu TGA nie podzielić tego na okregi jak w rzeczywistosci - tyczy tez sygnalizacji czy nazewnictwa rozjazdów i dać właśnie dodatkowo na tych torach ukryte W4.

4
Dzięki.

Obecnie nie ma większego problemu z ewentualną podmianą nazw w W4 albo w rozkładach na zmodyfikowaną konwencję. W Rainsted używany jest plik nazwy.txt który zamienia nazwę znalezioną na docelową. Nie mam też pewności co do konwencji nazw W4, np. czy dodawać przyrostki "po", "pods" itd. Istotne to jest np. w przypadku Blachowni, gdzie perony są w innym miejscu niż "środek stacji". W ogóle by należało też rozważyć kwestię "W4 dla towarowych". Jak dotąd widziałem je w postaci jawnej chyba tylko na jednej stacji pod Wrocławiem (sugerowały zatrzymanie pociągów przed przejazdem). Wstępnie mam też opracowane wstawianie do rozkładów informacji o szlakach, ale trzeba będzie to jeszcze przerobić (szlaki.txt).

Błąd konwersji polskich liter dotyczył wielkich liter, na pewno Ś, prawdopodobnie również Ą. Zauważyłem to w 2015 roku, robiąc rozkłady dla jazdy na zachód od Lublińca, gdzie się "Lipie Śląskie" nie odhaczało. Błąd występował chyba nadal w 21.04, późniejszych paczek jeszcze nie sprawdzałem.

5
Mając dużo wykresów ruchu z 2007 roku, zabrałem się w końcu za generowanie rozkładów. Dane oraz część rozkładów przygotował kolega @MW. Trasa Katowice – Kluczbork jest umiarkowanie przejezdna, wymaga to jeszcze trochę poprawek, co pewnie jeszcze zajmie parę tygodni. Również dorobione muszą zostać skrypty sterujące stacjami. Zasadniczo trasa jest składana z komórek, ale chyba jeszcze nie powstał plik SCN, który dołącza wszystkie potrzebne komórki. Dopracowanie wyglądu scenerii i szczegółów pewnie zajmie jeszcze bardzo dużo czasu.

W załączeniu wstępny zestaw rozkładów. Wymagają one jeszcze dopracowania szczegółów (parametry szlaków, prędkości, uzupełnienie mijanych posterunków, ujednolicenie nazw, ostateczna weryfikacja poprawności) — jest to jednym z celów uruchomienie sceneriusza.

Koncepcja sceneriusza

Start około 11:35 z rozkładami z 2007 roku.
  • Głównym pociągiem jest osobowy 46939 z Katowic (11:55) do Kluczborka (14:24). Z Kluczborka można następnie jechać jako 64942 w przeciwną stronę (14:30-17:32).
  • Można też wyruszać 64938 z Lublińca w stronę Katowic (11:37-13:32), następnie jechać jako 527 do Herbów Nowych (13:43-15:39, ewentualnie dalej na Wieluń).
  • Z Lublińca również wyjeżdża 46937 do Kluczborka (11:35-12:21), po dotarciu do Kluczborka można jechać jako 64940 do Katowic (12:30-15:32).
  • Pociągi osobowe będą mijać dużą liczbę pociągów towarowych: 988, 7480, 61784, 8001, 74760, 64366, 47663, 46181, 48781, 46361, 83160, 63180, 16881, 89380, 8988. Do rozważenia jest możliwość prowadzenia wielu z nich.
  • Pewnie jakieś pospieszne będą na odcinku Katowice – Chorzów Batory (73100, 36111, 83106, 38101), a coś przemknie poprzecznie przez Lubliniec (62102), jednak w tych godzinach nie ma sensownego pośpiesznego do prowadzenia.
  • Jako uzupełnienie mogą powstać dodatkowe misje na pominiętych odcinkach — w stronę Opola, Częstochowy, Kępna, Zduńskiej Woli, Żywca — jeśli coś ciekawego da się poskładać.
Rzeczy do ustalenia

Potrzebna mi będzie pomoc w opracowaniu następujących tematów:
  • Manewry w Katowicach pomiędzy 11:35 a 11:55.
  • Obsługa zmiany kierunku jazdy w Kluczborku (w którym miejscu kończy bieg pociąg i czy manewruje).
  • Obsługa zmiany kierunku jazdy w Katowicach.
  • Zestawienie składów pociągów (tekstury na 2007 rok).

6
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

7
Na warsztacie / Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« dnia: 11 Października 2018, 19:12:32 »
To samo w wagonami PCC Rail Szczakowa.

8
Na warsztacie / Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« dnia: 11 Października 2018, 17:18:40 »
Co do tekstur węglarek o najmniejszym rozmiarze to rzeczywiście są słabe i niepotrzebne w sumie, ale reszta wg mojej opinii nadaje się choćby do umieszczenia na bocznicach jako złom (przykłady w załącznikach). Jeszcze nie wyglądają tak źle chyba, nie wiem co o tym myśli reszta zwykłych userów (sądzę że podobnie), wg mnie wyrzucanie przykładowo tekstury 401W-533-7509-2 to jest jakieś kuriozum, a tą "wizualną kontrolę jakości" każdy ma inną. Najczęściej jak komuś sie jakaś tekstura nie podoba, no to jej nie używa i tyle. Mnie tam w każdym razie one nie wadzą. No ale jak je wyrzucicie to trudno, wstawi się zamiast nich co innego.

Edycja: No chyba że czegoś nie doczytałem, a nie doczytałem chyba że będziecie je przenosić na nowszy model. W takim razie, sory, ew. post na bocznicę ;)

9
Składanie w pliku inc nie mnoży plików modeli. Jeżeli miałoby być z poziomu t3d składane, to i tak by musiał powstać osobny model.  Moim zdaniem includy w inc pozwalają na większą swobodę.

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Czerwca 2018, 22:59:59 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, AI powinno ponownie powaznie traktowac niepowazne W4

- dobra zmiana, przygotowane przez youby tajemnicze poprawki wydajnosci falownikow

- w ramach koncertu zyczen, panel F11 wyswietla odleglosc miedzy aktualna pozycja kamery i polozeniem ostatnio wybranego elementu scenerii

- funkcjonalnosc, w trybie edycji (aktywny panel F11) i przy zalaczonym trybie debug wyswietlane sa takze zdefiniowane w scenerii komorki pamieci; tak jak pozostale elementy scenerii moga byc one "wybrane" kliknieciem myszy

- funkcjonalnosc, panel F11 wyswietla podstawowe informacje dla aktualnie wybranego obiektu 3d lub komorki pamieci

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Czerwca 2018, 02:30:00 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, cykanie haslera powinno ponownie doprowadzac maszyniste do szalu

- poprawka, AI powinno lepiej oceniac stan najblizszego semafora po zakonczeniu jazdy rozkladowej

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Czerwca 2018, 23:31:10 »
TMJ nigdy limitu multiple nie zniósł, bo się boi. :P
Zgadza sie, eventy bez limitow tylko w Plusie u Milka ;/

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- opracowane przez youby funkcjonalnosci dla wierniejszej symulacji bydgoskich produktow pociagopodobnych

- dobra zmiana, dzwiek zmiany stanu bocznikowania shuntfield: aktywowany jest rowniez dla pojazdow z napedem spalinowo-elektrycznym

- poprawka, dzwieki urzadzen kabinowych powinny uwzgledniac definicje lokalizacji

- eksperymentalnie, pare drobnych zmian w zachowaniu AI; powinno poprawic niektore zgloszone bledy i lekko zwiekszyc 'agresywnosc' prowadzenia, ale moga wystapic nieprzewidziane i nieokreslone efekty uboczne. Jesli takowe rzeczywiscie wystapia, prosze krzyczec.


13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Września 2017, 00:21:31 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

* poprawka, AI powinno lepiej uwzgledniaj efekt jazdy pod gore i z gorki, jak rowniez utrzymywac predkosc na zjazdach (utrzymywana jest predkosc + dopuszczalny margines)

* ficzer, tym razem w ramach koncertu zyczen. komenda whois moze byc uzyta by uzyskac informacje na temat odleglosci skladu do najblizszego pojazdu na drodze biezacego kierunku jazdy. Odleglosc podawana jest jako druga wartosc liczbowa przy wywolaniu eventu z parametrem 31 (dokladniej, 28)

* rowniez w ramach koncertu zyczen, poprawka -- element kabiny pojazdu sa teraz rysowane w fazach nieprzezroczystej i przezroczystej tak jak powinny i jak zostaly zdefiniowane. UWAGA: bedzie to mialo efekty uboczne w postaci nieprawidlowego wygladu kabin niektorych pojazdow. Niektore elementy dotychczas polprzezroczyste (glownie szyby i oswietlenie przyrzadow) moga zniknac lub przeciwnie, kompletnie zablokowac widok. Kabiny/pojazdy w ktorych wystapia takie efekty prosze zglaszac.

Strony: [1]