Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - centarail

Strony: [1] 2
1
Bocznica / Odp: ep07-329'20
« dnia: 21 Stycznia 2020, 15:42:23 »
Dawno nie było żadnej nowej tekstury niebieskiej siódemki. Bardzo wartościowy dodatek.

//Post 2 razy raportowany. ""Unikaj pisania wiadomości, które nie wnoszą nic wartościowego do tematu." Bocznica. RoboBatman.


2
Tabor kolejowy / Odp: EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 06 Stycznia 2020, 23:23:18 »
Swego czasu prawdopodobnie EN57-123 miał Knorra. Tym co ciekawsze - widziałem go ostatnio w Zielonej Górze, ale nie miałem okazji zajrzeć mu do kabiny. Ale jak go trafię to popstrykam i ponagrywam coś nie coś.

3
Tabor kolejowy / Odp: EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 06 Stycznia 2020, 19:44:08 »
Na ilostanie jest też zdjęcie kabiny 57-119 z Knorrem z kwietnia 2014r., a obecny stan podają jako "skreślona i wystawiona na sprzedaż w celu złomowania", ale jeszcze nie ma, że "fizyczna likwidacja" (KLIK). Może też gdzieś jeszcze stoi?

Jako że na ilostanie wiele bzdur jest pisanych bo to może edytować praktycznie każdy - coś na zasadzie wikipedii, to szukałbym tej jednostki w Rzepinie, jeśli jej tam nie znajdziesz to daj znać na PW. Poszukam jej swoimi kanałami.

4
Tabor / Odp: Skąd pobrać SA133?
« dnia: 18 Grudnia 2019, 22:10:25 »
Trzeba mieć autoryzację.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 07 Grudnia 2019, 18:03:20 »
bo źle popatrzysz w rozkład, albo pojazd się poślizgnie

Zrobią z Ciebie terrorystę ;) Bo oni nie wiedzą, że nawet piach nie pomaga czasami, ale znowu z drugiej strony można się ratować tym, że hamowałeś dużo wcześniej niż od dechy.

można by za zgodą dyżurnego ruchu, z drugiej kabiny, po wykonanych próbach hamulca, normalnie wrócić do przystanku na legalu bez specjalnych ceregieli.

No dokładnie, ale nie - lepiej zwolnić.
Co do dawania sygnałów odjazdu, nie chce się wypowiadać, bo to jaka jest samowolka i bałagan, to woła o pomstę do nieba. Co wór to gada po swojemu, nie trzymają się w ogóle instrukcji.

Nie wymagaj od nich zbyt dużo. One mają ważniejsze sprawy jak np. dyskusja o kolorach lakieru do paznokci czy o kiecce którą ubierze do drugiej fuszki po pracy a nie tam zajmowanie się sygnałami odjazd. Natomiast oni mają czas na gadanie o głupotach niż zainteresowanie się pracą.

Jaki z tego wniosek? Jakbyś nie patrzył to zawsze jesteś winien Ty jako maszynista...

6
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 06 Grudnia 2019, 21:58:36 »
To pewnie im chodziło o to że przejechanie W 4 jest traktowane jak przejechanie sygnału "Stój" na semaforze? To dziwne bo wory dalej podają odjazd gdy na semaforze stój. Dużo nie trzeba... Nie popatrzysz, ruszysz a potem jeszcze kolega podający Ci odjazd doniesie na Ciebie - z obrzydzeniem co prawda, ale ku chwale swoich mocodawców.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 01 Grudnia 2019, 14:37:00 »
Stacja "B" podyktuje Ci rozkaz pisemny "N" - działkę 5.

Tak tłumaczył mi mój instruktor ruchowy, że wszystko, co dotyczy jazd po torze lewym znajduje się w rozkazie pisemnym N, za wyjątkiem pominięcia obsługiwanego semafora posterunku odstępowego bez możliwości zmiany kierunku jazdy.

Czyli wyjazd roboczego na tor lewy też po otrzymaniu rozkazu pisemnego N ?

9
Bieżące kolejowe / Odp: ETCS na E30
« dnia: 15 Kwietnia 2019, 20:12:53 »
Od Wrocław Brochów p.odg do Opola Zachodniego nastawiali wskaźników dotyczących obowiązywania ETCSu i zgadnijcie? Dalej jeżdżą 130km/h. Dlaczego? No tego właśnie nie wiadomo. Jedynie Pendolina jeżdżą na 160 z pomocnikiem a wszystko inne po 130km/h - nawet pojazdy przystosowane do obsługi ETCS-u.

10
Bocznica / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 01 Kwietnia 2019, 16:13:17 »
Co ma wspólnego Wiliś i Całkowo z Kaliską?

11
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 21 Marca 2019, 20:51:07 »
Oczywiście, tak zrobię, btw. Jeśli ktoś potrzebuje jakiejś szczegółowej dokumentacji do EN57ALc, to jako pracownik polregio mam dostęp do praktycznie wszystkich DTR i chętnie się podzielę, choć nieoficjalnie, bo oficjalnie to są dokumenty tylko do użytki służbowego
Chwal się dalej publicznie takimi rzeczami to długo nie popracujesz. Myślisz że z kolejowych for internetowych korzystają tylko mikole? Jeśli tak to jesteś w błędzie.

12
Jest sobie pociąg. Dajmy mu numer 44556. Lokomotywa dostosowana do prędkości 200 km/h. Szlakowa prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Rozkład opracowany "na sztywno". Wlecze się z prędkością 130km/h. Dlaczego?
a) jedna para oczu nie ogarnie prędkości wyższej niż 130 km/h (po co więc te szkolenia na symulatorze EP09 w Warszawie? A może tam też jedzie pomocnik?
b) wina dyspozytora - nie ma pomocnika
c) wina ETCS i zarządcy infrastruktury (bo przecież nie przewoźnika)
d) wina litery prawa.
Proszę wskazać właściwą odpowiedź.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 11 Lutego 2019, 09:33:28 »
Jeśli masz problem ze zrozumieniem jak np działa to lub tamto to w szkole Ci powiedzą żebyś nie zawracał głowy lub przyszedł po lekcjach. Zapoznaj się z ludźmi na jakiejś szopie. Przychodź do majstrów, patrz im na ręce (mimo że pewnie [ciach] będą lecieć, bo "przyszedł taki młody i będzie mi tu filozofował"), pytaj ich, notuj, zapamiętuj - to Ci się wbrew pozorom przyda. Nie mówię tutaj o wymianie, rozbieraniu i składaniu bebechów EU07 bo to mają wiedzieć majstry, ale jak usuwają jakieś proste usterki na ogół występujące. To Ci się potem przyda. Poza tym czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj żebyśmy potem nie musieli się za Ciebie wstydzić ;) Potrzebujesz jakieś materiały czy coś to daj znać.
A tak szczerze mówiąc to... na maszynistę najlepsza byłaby szkoła zawodowa no bo po co Ci taka biologia i chromosomy? Kładź nacisk na przedmioty zawodowe oraz szczególnie na matematykę, fizykę, elektronikę, elektrotechnikę. To bardzo pomaga ogarnąć "co ją może boleć". Powodzenia!


Zamiast kropkować mogłeś jakieś określenie bardziej kulturalne wstawić.
+5
Matek123

14
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 01 Stycznia 2019, 18:59:35 »
O to była mistrzowska misja :) Stoisz na grupie, słychać jak rewident chodzi z młotkiem, już masz dość czekania wtem "17233 gotowy w perony" Ms2 i jadymy. Na stacji ruch jak w Rzymie, pośpiechy, osobowki, po czym odjazd. Szkoda że tylko do Sieradza i spowrtem było. Mogłoby być do Ostrowa i spowrtem!

15
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 27 Grudnia 2018, 11:16:27 »
A może po prostu - dzień przed wydaniem danego dodatku (pojazd, trasa, tekstura, model) publikować zdjęcie na profilu na FB żeby zaoszczędzić pytań "kiedy? co? jak? dlaczego?", a docelowo co jakiś czas upubliczniać zdjęcia z działu screeny? Przejdzie to czy też nie dogodzi?

16
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 07 Grudnia 2018, 11:00:57 »
Jak to się ma do ochrony danych osobowych i tych całych RODO? Taka sytuacja: chodzi sobie jakiś "pasjonat" po stacji z radiotelefonem włączonym na ful, mechanik głosi gotowość, podaje nazwisko, dyżurny w odpowiedzi również odpowiada nazwiskiem i co? Można ścigać czy nie? Tak samo kierowników pociągów łażących z włączonym radiem po składzie? Też można ścigać?

17
Bieżące kolejowe / Odp: Jaki odbiornik wybrać?
« dnia: 29 Listopada 2018, 20:57:43 »
A tak na poważnie to Baofengi są dobre tylko dokupić antenę i wsio. Żadne tam unideny czy motorole. Jak trafisz okazję to również Maxon :)

18
Bocznica / Odp: NIEPODLEGŁA
« dnia: 12 Listopada 2018, 20:47:19 »
Dzięki ciężko wywalczonej Wolności, możemy cieszyć się takimi pojazdami jak EU07, Griffin i innymi, które mamy w MaSzynie.

To się zdecyduj ;)

19
Bocznica / Odp: NIEPODLEGŁA
« dnia: 11 Listopada 2018, 10:56:37 »
Dziękujemy że możemy cieszyć się Gryffinem w MaSzynie! Wielka MaSzyna Niepodległa!

20
Pomoc doraźna / Odp: Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 01 Października 2018, 20:58:39 »
Manewry to sobie moze ustawiac jak chce. Na wjazd pociagiem ze szlaku na tor zajety musi byc papier. Definitywnie. I nie ma zadnej dyskusji co do tego.

Dokładnie. Trakcja manewrowa na tor zajęty jest dopuszczalna po otrzymaniu sygnału ręcznego, sygnału zezwalającego na semaforze lub tarczy manewrowej bądź po podaniu pozwolenia przekazanego przez urządzenia radiotelefonicznej łączności kolejowej. Natomiast wjazd pociągiem ze szlaku na tor zajęty określa Ir-1 par. 38 pkt 9.

21
Specjal do Janiszewa.

22
Bocznica / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 23 Sierpnia 2018, 19:51:49 »
Kolego @wołodyjowskiIC - czy Ty wiesz co Ty czynisz takimi postami? Przykładasz rękę do uwsteczniania się naszego społeczeństwa, które musi mieć wszystko podane na tacy, na już, na teraz. To grozi powrotem do epoki kamienia łupanego.

23
Bocznica / Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 23 Sierpnia 2018, 16:53:53 »
Nie, nie można.

24
Do pobrania "totolotek" - oczywiście celem poćwiczenia jakby się komuś zbliżały okresowe/zerowe/kontrolne ;)

http://eu07.pl/userfiles/24578/-productGfx_5252d7de5e716b61e15bf80154f4d01f.jpg

25
No mnie w szkole uczyli że dźwięk a akustyka to co innego. Pamiętam że akustyka była na fizyce a dźwięki były na muzyce. Z resztą nawet Wikipedia popiera moją teorię więc chyba jednak jest różnica między dźwiękiem a akustyką.

27
Bocznica / Odp: Bilet kolejowy
« dnia: 30 Czerwca 2018, 20:00:17 »
No to czemu mu nie powiedziałeś tego prosto w oczy tylko teraz lamentujesz na forum nie związanym nawet w 1% z kolejami śląskimi?

28
Bieżące kolejowe / Odp: Praca na kolei, wymagania i pomoc.
« dnia: 30 Maja 2018, 05:54:25 »
300zł zwracają to fakt ale nie żadnym dyżurnym którzy pracują przy komputerach tylko wszystkim pracownikom którzy na badaniach mają pieczątkę z napisem "konieczna praca w okularach".
Na nastawniczego, dyżurnego i konduktora II kategoria wzroku i I kategoria słuchu. Na kierownika, maszynistę, pomocnika I kategoria zarówno wzroku jak i słuchu. Głową betonu się nie przebije.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Uniknione zderzenie czołowe w Woranowie
« dnia: 17 Października 2017, 17:24:19 »
I to jest właśnie to. Lepiej stawiać włosy na żel, bawić się w facebooka na telefonie i zajmować się wszystkim innym niż prowadzenie pociągu a potem wszyscy winni tylko nie ten co przewalił semafor. Szkoda słów.

Strony: [1] 2