Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - koper

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9
61
Bieżące kolejowe / Odp: Nielegalne kasy biletowe w Gdańsku
« dnia: 16 Marca 2018, 20:18:32 »
Kacper, nie widzę ani jednego powodu, aby te informacje podawać na eu.07! To temat polityczno gospodarczy z naciskiem na polityczny. Nie ma o czym dyskutować i podniecać się niezdrowo. Szkoda miejsca na serwerze.
Czytając regulamin nie natrafiłem na punkt, który by zabraniał zakładania takich wątków więc o co afera?
Cytuj
Bieżące kolejowe
Tymczasowe tematy kolejowe niezwiązane z Symulatorem.
Jest to wątek kolejowy więc czemu by nie podyskutować na ten temat. W tym wszystkim nie widzę też żadnego wątku politycznego.


62
Bieżące kolejowe / Nielegalne kasy biletowe w Gdańsku
« dnia: 16 Marca 2018, 15:14:47 »
W Gdańskiej Galerii Metropolia działają nielegalne kasy SKM Trójmiasto i PKP Intercity.
Cytuj
Zaskakujące oświadczenie władz Szybkiej Kolei Miejskiej. W piątek 16 marca na facebooku SKM Trójmiasto pojawiło się oświadczenie zatytułowane: Bezprawna sprzedaż biletów SKM w Galerii Metropolia. To już kolejne kontrowersje wokół Galerii Metropolia w gdańskim Wrzeszczu na przestrzeni zaledwie kilku dni. Na początku tygodnia pisaliśmy na naszych łamach o możliwości utraty przez obiekt koncesji na sprzedaż alkoholu w związku ze zmianą statusu placówki z centrum handlowego na dworzec. Teraz władze SKM zarzucają galerii nielegalną sprzedaż biletów.
- Od kilku dni w Galerii Metropolia działa punkt sprzedający bilety SKM i innych przewoźników. (…) Firma prowadząca ten punkt nie ma z nami żadnej umowy. (…) Osoby sprzedające bilety w Galerii Metropolia nie zostały przez nas przeszkolone. Nie mają więc odpowiedniej wiedzy, co może narazić podróżnych na nieprzyjemności (…). Wezwaliśmy już firmę, która prowadzi tę „kasę” do zaprzestania nielegalnej sprzedaży naszych biletów (...) - czytamy w komunikacie, opublikowanym przez władze SKM na facebookowym profilu.
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy władze Galerii Metropolia. W oświadczeniu przesłanym do redakcji, dyrektor obiektu, Andrzej Klein, zapewnia, że „sprzedaż biletów na pociągi PKP IC odbywa się zgodnie z prawem”. Wyjaśnia, że „Spółka Centrum Hevelius nabywa od PKP Intercity S.A. bilet na przejazd pociągiem z zamiarem jego dalszej odsprzedaży klientowi”.
http://www.dziennikbaltycki.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regionu/a/galeria-metropolia-otwarta-w-niedziele-wolne-od-handlu-wladze-skm-sprzedaz-biletow-w-galerii-metropolia-nielegalna,13014314/
Oświadczenie SKM Trójmiasto na Facebooku:
Cytuj
BEZPRAWNA SPRZEDAŻ BILETÓW SKM W GALERII METROPOLIA

Od kilku dni w Galerii Metropolia działa punkt sprzedający bilety SKM i innych przewoźników. Ta "kasa" BEZPRAWNIE SPRZEDAJE BILETY SKM W TRÓJMIEŚCIE. Firma prowadząca ten punkt nie ma z nami żadnej umowy. W kasie SKM zawsze kupicie najkorzystniejszy bilet, zawsze też zostaniecie poinformowani, jaka ulga Wam przysługuje. Osoby sprzedające bilety w Galerii Metropolia nie zostały przez nas przeszkolone. Nie mają więc odpowiedniej wiedzy, co może narazić Podróżnych na nieprzyjemności - może Wam zostać sprzedany droższy bilet albo kupicie bilet z ulgą, która Wam nie przysługuje. W przeciwieństwie do legalnych kas SKM, w tym punkcie nie złożycie też reklamacji. Wezwaliśmy już firmę, która prowadzi tę "kasę" do zaprzestania nielegalnej sprzedaży naszych biletów. Was ostrzegamy - kupujecie tam na własną odpowiedzialność!

Cytuj
"PKP Intercity nie zawarło żadnej umowy z Galerią Metropolia w Gdańsku Wrzeszczu, uprawniającej do sprzedaży biletów tego przewoźnika" - w przesłanym do Onetu oświadczeniu informują przedstawiciele kolejowej spółki. - Działamy zgodnie z prawem – zapewnia dyrekcja "dworcowej" galerii handlowej i przesyła nam swoją odpowiedź do PKP Intercity.
W Onecie pisaliśmy już o Galerii Metropolia, która z racji swojego położenia (w rejonie stacji kolejowej Gdańsk Wrzeszcz) uzyskała niedawno status dworca. Dzięki temu placówka może być otwarta także i w niedzielę niehandlowe, bo zgodnie z nową ustawą, zakaz handlu nie obejmuje mi.n. terenu dworców.
PKP Intercity w ostrych słowach pisze do Galerii Metropolia

Dyrektor Galerii Metropolia Andrzej Klein wysłał do najemców pismo, w którym tłumaczył, dlaczego placówka stała się dworcem. "Od ponad roku znajdują się na terenie Galerii Metropolia elektroniczne punkty informacji pasażerskiej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej oraz kasowniki. W Galerii zorganizowaliśmy również miejsca odpoczynku podróżnych i poczekalnie. W wykonaniu umów zawartych z SKM oraz PKP TLK i Intercity do końca lutego 2018 roku w obiekcie uruchomione zostaną kasy z biletami SKM i dalekobieżnymi oraz punkt informacji pasażerskiej" – to fragment dokumentu.

Z takim postawieniem sprawy nie zgadzają się jednak przedstawiciele PKP Intercity. W przesłanym do Onetu oświadczeniu czytamy: "PKP Intercity nie zawarło żadnej umowy z Galerią Metropolia w Gdańsku Wrzeszczu, uprawniającej do sprzedaży biletów tego przewoźnika. Sprzedaż biletów dokonywana przez Galerię Metropolia za pośrednictwem internetowego systemu e-IC w kasach funkcjonujących na terenie tego obiektu odbywa się w sposób nieuprawniony. Powoływanie się przez dyrekcję obiektu w cytowanym przez media piśmie skierowanym do najmujących powierzchnię handlową w Galerii Metropolia, na umowę rzekomo zawartą z PKP Intercity wprowadza najemców oraz klientów sklepów w błąd (...)".

W piśmie rzecznik PKP Intercity Agnieszka Serbeńska zapowiada też podjęcie "kroków prawnych". Jak się dowiedzieliśmy, dyrekcja Galerii Metropolia otrzymała już pismo od kolejowej spółki. Dyrektor Klein nie ma sobie nic do zarzucenia. - Działamy zgodnie z prawem, a każda nasza decyzja jest konsultowana z prawnikami – zapewnia w rozmowie z Onetem.
Dyrekcja galerii-dworca odpiera zarzuty i ostrzega przed rozpowszechnianiem nieprawdziwych informacji

A jak dyrekcja ustosunkowuje się do zarzutów PKP Intercity? W odpowiedzi władze Galerii Metropolia przesyłają nam pismo, które wczoraj zostało wysłane do PKP Intercity.

Czytamy w nim: "Na terenie Galerii Metropolia uruchomione zostały punkty sprzedaży biletów na przewozy kolejowe, a sprzedaż biletów na pociągi PKP IC odbywa się zgodnie z prawem, z wykorzystaniem funkcjonalności systemu internetowej sprzedaży biletów e-IC. Mianowicie Spółka Centrum Hevelius sp. z o.o. SKA nabywa od PKP Intercity bilet na przejazd pociągiem z zamiarem jego dalszej odsprzedaży klientowi. Na chwilę obecną Centrum Hevelius z.o.o SKA nie dokonuje sprzedaży biletów w imieniu ani pod firmę PKP Intercity (tj. nie działa na podstawie umowy agencyjnej), lecz sprzedaży biletów dokonuje we własnym imieniu, wydając klientowi paragon fiskalny, w którym określony jest jednoznacznie sprzedawca biletu th. Centrum Hevelius sp. z.o.o SKA (...)".

Dyrekcja zapewnia, że klienci kupujący bilety są informowani, że sprzedawcą biletów jest spółką Centrum Hevelius.

W piśmie do PKP Intercity dyrekcja Galerii Metropolia ostrzega: "rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji i zarzutów w stosunku do spółki Centrum Hevelius sp. z o.o. SKA stanowić będzie w szczególności naruszenie jej dóbr osobistych, w związku z czym spółka uprawniona będzie do dochodzenia obrony swoich praw, w tym także na drodze postępowań sądowych".

Przedstawiciele PKP Intercity nie chcą jeszcze zdradzać szczegółów na temat podjętych przez siebie kroków prawnych w całej sprawie.
https://trojmiasto.onet.pl/spor-ws-galerii-handlowej-ktora-stala-sie-dworcem-pkp-intercity-podejmuje-kroki/b3xw6zf

63
Motorak "Albert", który obsługiwał pociąg TLK Karpaty do Zagórza zderzył się z samochodem osobowym na przejeździe między Sanokiem, a Krosnem.
Cytuj
Jedna osoba została poszkodowana w zderzeniu samochodu osobowego z pociągiem w miejscowości Besko (pow. sanocki) do którego doszło około godziny 21.
Pociągi na trasę pomiędzy Zagórzem, Sanokiem, Krosnem i Jasłem wróciły w niedzielę (11.03) po dłuższej przerwie spowodowanej remontami.
Niestety w środowy wieczór na niestrzeżonym przejeździe w Besku doszło do zderzenia samochodu osobowego z pociągiem pasażerskim. W wyniku kolizji poszkodowany został kierowca samochodu, natomiast osoby podróżujące pociągiem nie odniosły żadnych obrażeń.
Na miejscu interweniowały służby ratunkowe z powiatu sanockiego: JRG Sanok, ZRM, OSP KSRG Besko, Straż Ochrony Kolei oraz policja.
http://krosno112.pl/aktualnosci/wypadki-kolizje/item/4830-wypadek-na-przejezdzie-kolejowym-na-trasie-pomiedzy-sanokiem-a-krosnem

64
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 13 Marca 2018, 23:13:11 »
Kilka zdjęć zaraz po wprowadzeniu marcowej korekty rozkładu jazdy.
1.EN57AL-1464 z poc. R 58227 Sambor rel. Bydgoszcz Gł.-Słupsk wjeżdża na p.o. Głuszyno Pomorskie.
2.EP07-1029 z TLK Pobrzeże rel. Łódź Fabryczna-Kołobrzeg mija p.o. Głuszyno Pomorskie.
3.EN57ALd-2208 z poc. R 58203 rel. Gdynia Główna-Słupsk stoi na stacji Potęgowo.

65
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 08 Marca 2018, 21:25:03 »
Pożegnanie Bipy
6 maja upływa termin ważności świadectwa wagonów piętrowych typu Bhp. Oznacza to ostateczne zakończenie eksploatacji tychże wagonów w planowym ruchu regionalnym. Zamierzamy zorganizować dla Was, ostatnią wycieczkę tymi wagonami.  Przejazd będzie adresowany typowo do miłośników kolei, z nastawieniem na plenery fotograficzne (fotostopy).

Pożegnalny przejazd Bipą odbędzie się 21 Kwietnia 2018 r., na trasie:
Chojnice – Brusy – Lipusz – Kościerzyna – Olpuch – Bąk – Łąg Południowy – Lipowa Tucholska – Zarośle – Wierzchucin – Tuchola – Gostycyn – Pruszcz Bagienica – Tuchola – Silno – Chojnice.

Cena udziału w przejeździe 150 zł od osoby. Internetowa rezerwacja i sprzedaż biletów, ruszy niebawem w zakładce bilety naszej strony internetowej www.smkchojnice.pl . Całkowity dochód ze sprzedaży biletów na ten pociąg zostanie przeznaczony na renowację parowozu Ty2-1387 – czyli chojnickiego „Tymka”.

Wyjazd z Chojnic planowany jest na godzinę 7:42 przy zachowaniu skomunikowania z pociągami z Tczewa, Krzyża, Tucholi i Szczecinka. Powrót do Chojnic ok. godz.18:15 przy zachowaniu skomunikowania z pociągiem TLK „Bory Tucholskie” do Gdyni, regio do Szczecinka oraz Arrivą w stronę Bydgoszczy.

Wiele osób sygnalizowało Nam problem z dojazdem do Chojnic na 7:42, kiedy to ma odjechać pociąg specjalny. Dlatego też postanowiliśmy zorganizować autobus który dowiezie chętnych na imprezę z Bydgoszczy do Chojnic, zaś po imprezie odwiezie z powrotem do Bydgoszczy. Bilety na Autobus dostępne są w zakładce bilety, w cenie 30 zł za osobę na przejazd w obie strony.
Odjazd autobusu z przed dworca Bydgoszcz Główna, o godzinie 5:25, przy zachowaniu skomunikowania z pociągiem IC „Pogoria” z Katowic.
Więcej na: http://smkchojnice.pl



66
Inne niekolejowe / Odp: Lustrzanka czy cyfrówka?
« dnia: 05 Marca 2018, 21:18:27 »
Cytuj
to pytałem na jakim jest poziomie doświadczenia (znam ludzi, którzy kupili cyfrówki lustrzane za kilka tysiaków i myśleli, że aparat sam zrobi eleganckie zdjęcia na podstawie marzeń autora, co oczywiście nigdy się nie spełniało i aparat służył potem do zdjęć na komuniach raz do roku...)
No właśnie chcę tego uniknąć i nie rzucam się na głęboką wodę.
Cytuj
...i jakie chce robić fotki lub jakie ma zainteresowania: przyroda, kolej, lotnictwo itd.
Chciałbym przede wszystkim fotografować kolej ale dosyć często jeżdżę na wycieczki na których fotografuję zwiedzane obiekty. Właśnie do tych dwóch rzeczy chcę wykorzystywać ten aparat.
Cytuj
Gdy wybierzesz lustrzankę cyfrową, to już musisz mieć świadomość, czy obiektyw 18 - 35 mm Ci wystarczy. To jest drugie pytanie, bo dodatkowy obiektyw kosztuje.

Nie jestem pewien czy kupując lustrzankę nie wywalę pieniędzy w błoto. Jestem początkującym fotografem, do tej pory nie miałem styczności z prawdziwym sprzętem (wcześniej tylko fotki z telefonu) więc lustrzanka raczej odpada.
Cytuj
Aha, takie sprzęty o jakich rozmawiamy potrafią nagrywać filmy w jakości HD. OK, to fajne, ale niektóre aparaty nagrywając i śledząc obiekt automatycznie (ruch pociągu nadjeżdżającego) oraz dążąc do uzyskania ostrości mają głośne silniki w obiektywach i to nagrywa się... To też jest kwestia ustawień i trybu nagrywania. W mojej ocenie do nagrywania to jest kamera, a nie aparat...
Mi aż tak na filmach nie zależy. I tak rzadko nagrywam. :-)

67
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład jazdy 2017/18.
« dnia: 04 Marca 2018, 19:59:17 »
Już za tydzień wchodzi w życie marcowa korekta rozkładu jazdy więc prezentuję najważniejsze zmiany dla Pomorza.
-pociągi IC Malczewski (Słupsk/Kołobrzeg-Przemyśl Główny) oraz TLK Gwarek (Słupsk-Katowice) w związku z czasowym zamknięciem na linii Poznań-Piła pojadą okrężną trasą przez Świdwin, Stargard, Krzyż.
-Zostaną wydłużone niektóre pociągi Regio ze Słupska do Bydgoszczy, Elbląga i Tczewa:
R 85200 Słupsk-Elbląg
R 85202 Słupsk-Bydgoszcz Główna
R 85224 Słupsk-Elbląg
R 85208 Słupsk-Tczew
R 85226 Słupsk-Elbląg
R 58227 SAMBOR Bydgoszcz Główna-Słupsk
R 58213 Tczew-Słupsk
R 58223 Elbląg-Słupsk
R 58225 Tczew-Słupsk
-pociąg EIC Kaszub relacji Gdynia Główna-Kraków Płaszów
-w dniach 8-27 V w związku z zamknięciem odcinka Chojnice-Czersk pociąg TLK Bory Tucholskie pojedzie trasą przez Kościerzynę liniami 201 i 211. Również w tych dniach w zamian za pociągi Regio pojadą autobusy
-Będą dodatkowe pociągi w długi majowy weekend (28.04, 1.05, 3.05, 6.05) oraz w dniach 31.05 i 3.06:
TLK Posejdon relacji Warszawa Zachodnia-Kołobrzeg (z niewiadomych przyczyn pociąg ten nie zatrzyma się w Lęborku)
TLK Parsęta relacji Kołobrzeg-Warszawa Zachodnia (także nie zatrzymuję się w Lęborku)
TLK Delfin relacji Łódź Fabryczna-Łeba/Hel
To chyba wszystko. Jak coś jeszcze znajdę to dopiszę.

68
Pociąg towarowy wykoleił się na Łukanowie. Szyny pękły od mrozu.
Cytuj
Dziś we w czesnych godzinach porannych, na linii kolejowej pomiędzy rozjazdem Łukanów a stacją Oleśnica Rataje wykoleił się pociąg towarowy. Na miejscu intensywnie działają służby kolei a także Policja. Trwa ustalanie dokładnych okoliczności zdarzenia. Wstępnie wykluczono celowe działanie osób trzecich.

Jak udało nam się ustalić, poczynione przez obecną na miejscu policyjna grupę dochodzeniowo – śledczą działania pozwoliły ustalić, iż do zdarzenia doszło najprawdopodobniej wskutek bardzo niskiej temperatury. Silny mróz, który o poranku dochodził do nawet -15°C osłabił wytrzymałość konstrukcji torów, która w momencie przejazdu przez nią składu po prostu pękła a następnie rozsypała się w drobne kawałki.

Osiem z 31 wagonów składu wskutek zaistnienia usterki wypadło z szyn. Następnie część z nich przewróciła się do pobliskiego rowu. Na szczęście w momencie zdarzenia nikt nie przebywał w pobliżu szlaku. Nikomu nic się nie stało, jednak straty wstępnie oszacowano na 2 miliony złotych. Ruch na linii kolejowej nr 766 jest wstrzymany. Według zapewnień pracowników PKP utrudnienia potrwają maksymalnie przez następne 48 godzin.
http://olesnica998.pl/pociag-towarowy-wykoleil-sie-na-lukanowie-szyny-pekly-od-mrozu/

69
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 15 Lutego 2018, 21:46:58 »
Ostatnio przeglądając piosenki z krajów azjatyckich natrafiłem na bardzo przyjemny dla ucha zespół Morabong. Okazało się że jest on z Korei Północnej. Teksty piosenek niby propagandowe ale jak ktoś nie zna języka Koreańskiego to przyjemnie się tego słucha. Można powiedzieć że to takie "Disco Koryo". :-)




70
Film o słynnych łowcach Rp1. Sam film może jest niezbyt zabawny ale fragment gdzie ten gość puka do maszynisty prosząc o Rp1 już tak. :-)
https://vimeo.com/32936855

71
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 09 Lutego 2018, 15:51:24 »
Kilka filmów z pożegnania SKM Trójmiasto z linii do Słupska.





72
Odgrzewam kotleta :-) Kto śledzi poczynania SPKD ten wie że trwa budowa bazy dla drezyn w Bronowie. Członkowie SPKD dali radę ze środków własnych zbudować szkielet wiaty oraz zadaszenie. Na resztę niestety zabrakło środków więc konieczne było przerwanie budowy. Dlatego powstała zrzutka, która ma na celu zebranie brakujących pieniędzy a jest to conajmniej 5000 złotych. Budowa wiaty jest konieczna, ponieważ sprzęt stojący pod gołym niebem niszczeje i wymaga ciągłej konserwacji. Zebrane pieniądze będą przeznaczone na budowę posadzki, torów, instalacji oraz prac wykończeniowych. 
Link do zrzutki: https://zrzutka.pl/23yzx6
Jak ktoś może to niech wpłaci dowolną kwotę, każdy grosz się przyda. SPKD swoim dobroczyńcom oferuje nagrody:
-10 zł i więcej-wolny przejazd drezyną w 2018
-100 zł i więcej-roczna "prenumerata" wolnych przejazdów na 2018 rok
-200 zł i więcej-dożywotnia "prenumerata" wolnych przejazdów

73
A jednak będą Griffiny! KIO odrzuciła odwołanie Pesy w sprawie przetargu na 20 lokomotyw elektrycznych dla PKPIC.
Cytuj
6 lutego Krajowa Izba Odwoławcza orzekła, że wniesione przez Pesę odwołanie dotyczące wyników przetargu na dostawę 20 elektrowozów dla PKP Intercity należy odrzucić. – W rezultacie tej decyzji nie istnieją już żadne przeszkody dla finalizacji umowy między Newagiem a PKP Intercity – poinformował producent.
Wiadomość o pomyślnym dla spółki Newag rozstrzygnięciu postępowania przetargowego została ogłoszona 29 grudnia ubiegłego roku. Oferta spółki otrzymała notę równą 93,46 jednocześnie będąc najkorzystniejszą spośród wszystkich złożonych. Ocena bazowała na kryteriach związanych z samymi lokomotywami elektrycznymi jak i ich późniejszym utrzymaniem.

Wątpliwości Pesy wzbudził bardzo niski koszt utrzymania lokomotyw opisany w dokumentacji. 6 lutego KIO stwierdziła jednak, że oferta nowosądeckiej spółki jest rzetelna i postępowanie odwoławcze zakończone zostało na jej korzyść. Tym samym otwiera to producentowi z Nowego Sącza drogę do podpisania umowy a następnie dostawy zakontraktowanego w ramach zamówienia taboru. Newag czeka już tylko na podanie terminu spotkania z PKP Intercity, na którym oba podmioty zawrą umowę. Będzie to możliwe nawet wówczas, jeśli Pesa zdecyduje się wnieść sprawę na drogę sądową (do takie sytuacji doszło w związku z przetargiem w Kolejach Mazowieckich).

Zamó­wie­nie PKP IC jest czę­ścią planu moder­ni­za­cji tabo­ru roz­pi­sanego na lata 2016–2020. Reali­za­cja całego projektu inwe­sty­cyj­nego wiążę się z kosz­tem ok. 2,5 mld zł. Dwa­dzie­ścia nowych loko­mo­tyw elek­trycz­nych
ma pozwo­lić na efek­tywne wyko­rzy­sta­nie moder­ni­zo­wa­nych linii kole­jo­wych, które umoż­li­wiają roz­wi­nię­cie pręd­ko­ści 160 km/h.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/newag-czekamy-na-podpisanie-umowy-na-dostawe-griffinow-dla-pkp-ic-85669.html

74
Tymczasem Pesa odwołuję się w KIO.
Cytuj
Dotarliśmy do odwołania, które wniosła Pesa na wyniki przetargu na dostawę lokomotyw elektrycznych dla PKP Intercity. Producent z Bydgoszczy uważa, że Newag zaniżył stawkę za utrzymanie pojazdów.
O wynikach przetargu na dostawę 20 elektrowozów zdolnych poruszać się z prędkością 160 km/h pisaliśmy tutaj. W rezultacie ogłoszonego przetargu PKP Intercity oceniło, że najlepszą ofertę przedstawił producent z Nowego Sącza. Z tą decyzją nie zgadza się Pesa, która chciała, by narodowy operator używał do prowadzenia pociągów lokomotyw Gama.

– Odwołujący zarzuca zamawiającemu naruszenie Prawa Zamówień Publicznych (…) poprzez bezpodstawne przyjęcie, że Newag wykazał, że zaoferowana przez niego stawka za utrzymanie pojazdów jest rzetelna i nie jest rażąco niska, podczas gdy wykonawca ten temu obowiązkowi nie sprostał – uważa Pesa w odwołaniu do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. Pesa chce by biegły z zakresu kolejnictwa zbadał, czy fizycznie da się określić stawkę netto za utrzymanie na poziomie 44 groszy netto za przejechany kilometr. Tak zrobił Newag.

Pesa chce teraz, aby PKP Intercity unieważniło wybór oferty Newagu jako najkorzystniejszej i przeprowadziło ponowną ocenę ofert. Znaczący w tej sprawie jest fakt, że oferta Newagu została utajniona pod kątem oceny kosztów eksploatacji i Pesa nie ma do niej wglądu. Pesa chce, by to KIO zweryfikowała jej treść. Pesa ustaliła, że zejście poniżej wartości 76 groszy za obsługę od kilometra nie jest możliwe. Producent z Bydgoszczy podkreśla, że osiągnięcie wartości niższej nie jest możliwe także dlatego, że dotąd Newag nie miał doświadczenia w utrzymaniu i produkcji pasażerskich lokomotyw do prędkości 160 km/h. Stawkę na poziomie 44 groszy nazywa „gołosłownym twierdzeniem”. Ponadto Pesa podejrzewa, że Newag „wrzucił” pozostałe koszty utrzymania do ceny pojazdu, która w przetargu została określona na 288 mln zł netto (Pesa: 253 mln zł netto, CRRC: 245 mln zł).

– Nie ulega wątpliwości (…), że działania Newagu zostały podjęte wyłącznie w celu uzyskania zamówienia, kosztem innych wykonawców – czytamy w odwołaniu.

Decyzję KIO poznamy wkrótce.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/elektryczne-gamy-dla-pkp-ic-koszt-utrzymania-lokomotyw-z-newagu-razaco-niski-85622.html

75
Inne niekolejowe / Lustrzanka czy cyfrówka?
« dnia: 05 Lutego 2018, 20:21:16 »
W najbliższym czasie zamierzam kupić sobie jakiś lepszy sprzęt do fotografowania, bo telefon którym robię zdjęcia obecnie nie spełnia moich oczekiwań (po prostu wychodzą buble). Waham się nad dwoma modelami: Nikon Coolpix L840 (cyfrówka) i Canon EOS 1300D (lustrzanka). Cena Nikona to ok. 700 zł, a Canona ok. 1600 zł. I problem jest taki że nie mam pojęcia którego wybrać, bo dostałem takie opinię że ja, jako początkujący fotograf nie poradzę sobie z robieniem zdjęć lustrzanką na manualu, a na automacie zdjęcia wychodzą słabe. Z drugiej strony to ten Nikon wcale nie jest taki najgorszy, jest to chyba jeden z najlepszych aparatów cyfrowych (mój kolega robi nim zdjęcia i wychodzą naprawdę dobre).
Może mi coś doradzicie, bo nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto.
Specyfikacje aparatów:
Canon EOS 1300D: https://www.canon.pl/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/eos_1300d/specification.aspx
Nikon Coolpix L840: https://www.nikon.pl/pl_PL/product/discontinued/digital-cameras/coolpix/2016/coolpix-l840#tech_specs

76
Bieżące kolejowe / Griffiny nie dla Lotosu. Umowa rozwiązana.
« dnia: 31 Stycznia 2018, 17:10:15 »
Lotos Kolej i Newag rozwiązały podpisaną w 2015 roku umowę dzierżawy pięciu nowych lokomotyw Griffin. Producent wykupił wyprodukowane przez siebie nowoczesne elektrowozy.
Cytuj
Pod koniec grudnia 2015 r., Newag zawarł z ING Lease umowę sprzedaży 5 nowych lokomotyw elektrycznych typu Griffin za 56,2 mln zł netto. Jednocześnie podpisano umowy leasingu zwrotnego pojazdów, co w konsekwencji pozwoliło na zawarcie umów dzierżawy lokomotyw na rzecz Lotos Kolej. Umowa przewidywała dzierżawę przez Lotos Kolej pięciu lokomotyw czteroosiowych Griffin o mocy 5,6MW wraz z ich utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia o kolejne trzy lata oraz z opcją dostawy kolejnych lokomotyw. Pierwszy Griffin dla Lotos Kolej został zaprezentowany w maju 2017 roku, a w grudniu poinformowano o dopuszczeniu lokomotywy do ruchu.

Realizacja dostaw miała nastąpić w 2017 roku. Do przekazania elektrowozów jednak nie doszło. Jak nieoficjalnie ustalił „Rynek Kolejowy”, w dokumentach dopuszczających lokomotywy do ruchu na sieci PKP PLK nałożone zostały ograniczenia. – Aktualnie umowa z firmą Newag na dostawę pięciu lokomotyw Griffin obowiązuje. Lotos Kolej odbierze lokomotywy po uzyskaniu przez Newag zezwolenia Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, umożliwiającego ich eksploatację na całej infrastrukturze kolejowej PKP PLK bez ograniczeń – informował przed dwoma tygodniami „Rynek Kolejowy” Krzysztof Kopeć z biura prasowego Grupy Lotos. Według naszych ustaleń, ograniczenia aktywują się dopiero w przyszłości, a obecnie nie ma przeszkód dla eksploatacji lokomotyw.

Umowy rozwiązane. Newag wykupił Griffiny

Jak się okazało, do odbioru ostatecznie nie doszło, a umowy z Lotosem i ING Lease zostały rozwiązane. Jak poinformował dziś w raporcie giełdowym Newag, umowa dzierżawy zawarta z Lotos Kolej została rozwiązana „z powodu nieprzystąpienia przez Lotos Kolej do odbioru lokomotyw (…) pomimo kilkukrotnych wezwań do odbioru”. Newag podkreśla, że uniemożliwiało to spółce czerpanie pożytków z tytułu dzierżawy, które w części przeznaczone były na spłatę rat leasingowych należnych ING Lease – instytucji finansującej.

Wobec tego Newag zdecydował się na rozwiązanie umów dzierżawy oraz powierzenie spółce zależnej – Newag Lease odkupu od ING Lokomotyw w celu ich przekazania do opłatnego korzystania innym podmiotom. Jak podaje Newag, transakcji już dokonano – Newag Lease wykupił od ING Lease pięć lokomotyw elektrycznych Griffin. Cena sprzedaży lokomotyw wynosi 56,2 mln złotych netto – tyle samo, ile zapłacił ING Lease w grudniu 2017 roku. Jak poinformował Newag, zgodnie z porozumieniem spółki i ING, nabycie lokomotyw przez Newag Lease doprowadziło do rozwiązania umów leasingu zwrotnego lokomotyw.

Trzy lokomotywy dla Orlenu, dwie szukają zatrudnienia

Griffiny wzmocnią pool taborowy Newagu i będą wynajmowane przewoźnikom. Jak poinformował Newag, trzy lokomotywy zostaną oddane Orlen KolTrans w dzierżawę na okres dwóch lat począwszy od 2 lutego 2018 r. z opcją – zawarto dziś umowę w tym celu. – Obecnie prowadzone są rozmowy z podmiotami działającymi na rynku przewozów towarowych i pasażerskich zainteresowanymi dzierżawą pozostałych dwóch lokomotyw – informuje Newag.

Spółka ocenia, iż w najbliższym czasie wszystkie lokomotywy zostaną oddane do odpłatnego korzystania klientom.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/griffiny-nie-dla-lotosu-85548.html

77
Cytuj
...przez pociąg relacji Olsztyn-Gdynia
Dziennikarze jak zwykle niedoinformowani. Mężczyznę potrącił pociąg TLK Stańczyk z Olsztyna do Szczecina.

78
Rainsted / Odp: Nie mogę zainstalować dodatków
« dnia: 28 Stycznia 2018, 11:09:03 »
Teraz większość dodatków (oprócz dźwięków) instaluję się poprzez instalator rainsteda więc 7zip czy winrar nie jest aż tak niezbędny.

79
Bieżące kolejowe / Reaktywacja linii nadzalewowej?
« dnia: 20 Stycznia 2018, 22:09:42 »
Pojawiła się szansa na reaktywację linii kolejowej 254 (Tropy-Braniewo przez Suchacz, Tolkmicko, Frombork) zwanej linią nadzalewową ponieważ ciągnie się ona wzdłuż Zalewu Wiślanego. Świadczeniem przewozów na tej linii zainteresowany jest przewoźnik SKPL. Dla przypomnienia ostatnie pociągi osobowe kursowały tu w wakacje w latach 2010-2013. Operatorem połączeń była wtedy spółka Arriva RP wraz z PTMKŻ (Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych). Ciekawe jest jednak to że linia ta jest rzekomo przeznaczona do likwidacji.
Cytuj
Powstała koncepcja uruchomienia pociągów na trasie Elbląg-Tolkmicko- Braniewo. Czy pojedziemy nią już w tym roku?
 
Pomysł narodził się w październiku 2017 r., podczas zorganizowanej w Ogonkach konferencji. Zorganizowali ją Starosta Braniewski Leszek Dziąga i Starosta Węgorzewskiego p. Halina Faj.
 
Tomasz Strapagiel z Grupy SKPL kilka dni temu przesłał pismo do Starosty Braniewskiego, w którym opowiedział m.in. o wnioskach, jakie wyniósł z tego spotkania?
 

    Region Wysoczyzny Elbląskiej poprzez Frombork aż do Braniewa jest na granicy wykluczenia transportowego. Linia nr 254 ma duży potencjał przewozowy, który obecnie nie jest wykorzystywany. Uruchomienie pociągów poprawiłoby zdecydowanie dostępność komunikacyjną regionu

 
– podkreślił.
 
Co warte zaznaczenie możliwość realizacji przewozów na omawianej linii została ujęta we wspólnym Planie Transportowym Powiatu Elbląskiego, Braniewskiego i Nowodworskiego. - Jako organizator przewozów występuje Powiat Elbląski – dodał Tomasz Strapagiel.
 
Jak informuje Tomasz Strapagiel stan techniczny linii 254 wymaga przeprowadzenia prac remontowych. - Spółka SKPL Cargo Sp. z o.o. świadcząca m.in. usługi kolejowego transportu publicznego przedstawiła gotowość pilotowania przywrócenia przejezdności inii we współpracy z obecnym zarządcą – PKP PK SA, a następnie gotowość uruchomienia pociągów pasażerskich w relacji Elbląg Zdrój – Braniewo w ramach realizacji zadania transportu publicznego – zapewnia Tomasz Strapagiel.
 
Skąd jednak wziąć fundusze na tego typu inicjatywę?
 

    Przedstawiciele wybranych lokalnych samorządów wyraził gotowość partycypacji finansowej w przedsięwzięciu. Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego, p. Marek Brzezin, zadeklarować 50 proc. partycypację w dofinansowaniu przewozów

 
– zaznaczył Tomasz Strapagiel.
 
Co proponuje Tomasz Strapagiel? - Oferta przewozowa firmy SKP Cargo to cztery pary połączeń (osiem pociągów) na trasie Elbląg Zdrój – Braniewo. Wszystkie pociągi będą w miarę możliwości skoordynowane z godzinami przeprawy promowej z Tolkmicka do Krynicy. Wysokość miesięcznego dofinansowania strony publicznej do pociągów uruchamianych przez SKPL to ok. 100 tys. zł – wyjaśniał.
 
Przedstawione rozwiązanie miałaby przynieść naszemu miastu wiele korzyści. - Wdrożenie projektu w życie otworzy dla mieszkańców Elbląga i Braniewa nowe możliwości wypoczynku w Krynicy nad Morzem Bałtyckim, jako alternatywa dla podróży przez zakorkowaną Stegną, dla turystów z innych regionów Polski pojawią się alternatywne możliwości noclegu, tj. Elbląg, Braniewo, Tolkmicko, Frombork – przekonuje Tomasz Strapagiel. - Największym beneficjentem będą sami mieszkańcy regionu, którzy uzyskają dostęp do najbardziej stabilnego rodzaju transportu publicznego, jakim jest kolej, a uruchomienie łączonego połączenia kolejowo-promowego będzie precedensem na skalę Polski.
https://info.elblag.pl/index.php?id=news_&wybrano=53007

80
Bieżące kolejowe / SKPL kupuje SZT od GPW
« dnia: 05 Stycznia 2018, 16:40:30 »
SKPL kupuje trzy spalinowe zespoły trakcyjne od Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów. Są to pojazdy SN83-003, SN84-001 i SN84-002.
Cytuj
SKPL kupi tabor od Górnośląskich Wodociągów. "Dobrze, że nie pójdą na złom"
Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów sprzeda pociągi, które trafiły do niego pięć lat temu po falstarcie Kolei Śląskich. GPW bardzo długo starało się, żeby nie trafiły one na złom. I to się uda, bo kupi je aktywny ostatnio prywatny przewoźnik - SKPL Cargo.
W kwietniu ubiegłego roku Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów wystawiło na sprzedaż posiadane przez siebie 3 spalinowe zespoły trakcyjne. GPW były one kompletnie zbędne, ponieważ spółka nie prowadzi działalności przewozowej. O samym postępowaniu oraz o tym, jak pociągi trafiły do GPW pisaliśmy tutaj.

W pierwszym postępowaniu nie było jednak chętnych na zakup pojazdów. Podobnie - w kolejnych. Spółka, wyceniając pojazdy, musiała się oprzeć na wycenach - sama nie ma doświadczenia na kolei, a pojazdy trafiły do niej ze względu na nieudane operacje finansowe poprzedniego zarządu województwa. Po trzech nieudanych postępowaniach GPW miało prawo sprzedać tabor na złom. W spółce uznano jednak, że to marnotrastwo i próbowano dalej - w sumie aż pięciokrotnie.

Ostatnie ogłoszone postępowaniu udało się w końcu rozstrzygnąć. Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy, wpłynęły trzy oferty, a najlepszą złożył prywatny przewoźnik SKPL Cargo. Udało nam się potwierdzić, że odbiór pojazdów ma się odbyć w przyszłym tygodniu. - Dobrze, że pojazdy nie pójdą na złom, serce by się kroiło - komentują w GPW.

SKPL Cargo to prywatny przewoźnik, ostatnio bardzo aktywny w rozmowach z samorządami o możliwości przywrócenia ruchu kolejowego na lokalnych liniach kolejowych (np. do Ciechocinka oraz Doliny Bobru). Przewoźnik rozwija swój tabor - odkupił m. in.  lokomotywę SU45-115 od Przewozów Regionalnych, wagony 102A (tzw. "ryflaki") czy tzw. motoraki.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/gornoslaskie-wodociagi-maja-nabywce-na-pociagi-dobrze-ze-nie-pojda-na-zlom-85144.html

81
Można ustawić białe, niebieskie i czerwone.

82
A co tak cię wszystko interesuje? Planujesz zamach? :-D Przełącznik świateł końca pociągu z tego co udało mi się wyczytać znajduję się wewnątrz pojazdu w czołowych ścianach wagonu.

83
Kilka zdjęć tabliczek z rozkładami. Może się na coś przydadzą.
Zawartość paczki:
-1 tablica kolejowa z rozkładem jazdy dla stacji Potęgowo (SKM Trójmiasto)
-5 tablic PKS Słupsk z przystanków Grapice, Lębork Zwycięstwa Kupiec, Potęgowo D.K., Słupsk D.A. i Słupsk Dworzec PKP i PKS Wojska Polskiego
-1 tablica MZK Słupsk linii nr 21 z przystanku Słupsk Dworzec Kolejowy i Autobusowy
Link do pobrania (7,39 MB): http://eu07.pl/userfiles/24543/priv-rozklady.rar

84
Od czegoś jest forumowa szukajka ;-) Ale niech ci będzie, wyręczę cię: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29067.0.html

85
1. Zazwyczaj jest po prostu wywieszona kartka z cyfrą 2.
2. Tablice relacyjne są produkowane w Warszawskiej siedzibie PKP IC a jak są produkowane możesz przeczytać tu: https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/jak-powstaja-tablice-relacyjne-kulisy-pracy-studia-poligraficznego-pkp-intercity.html
Co do ich pozyskania to tylko na aukcjach internetowych itp.

86
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 19 Stycznia 2018, 22:21:14 »
                                      KASZUBY'18 - Pociągiem z parowozem na wycieczkę!
Terminy kursowania:
Wszystkie lub wybrane spośród dni 13, 14, 15 i 16 kwietnia 2018
Trasy przejazdu: z Poznania do Gniezna, Torunia, Unisławia oraz Grudziądza, do Laskowic Pomorskich i z powrotem do Grudziądza, do Malborka, Gdańska Głównego i Kościerzyny, do Gdyni Głównej i Gdyni Chylonii, z Gdyni Głównej do Helu i z powrotem, do Kościerzyny, z Kościerzyny do Gdyni Głównej i z powrotem, z Gdyni Głównej do Lęborka i Łeby, a także z Kościerzyny do Bąka i z powrotem oraz z Kościerzyny do Chojnic, z Chojnic do Kamienia Krajeńskiego i z powrotem, z Chojnic do Poznania przez Więcbork, Nakło nad Notecią, Kcynię i Gniezno.
Organizator: Turystyka Kolejowa TurKol.pl
Zapraszamy na nostalgiczną wyprawę pociągiem ciągniętym przez zabytkowy parowóz z wolsztyńskiej parowozowni w czasie kwietniowego tygodnia na Kaszubach i Pomorzu. W dniach 13, 14, 15 i 16 kwietnia 2018 roku na wszystkich chętnych czeka kilkanaście specjalnych, historycznych pociągów prowadzonych w większości zabytkowym parowozem!!! Pociągi te będą zestawione z wagonów pasażerskich 1 i 2 klasy z lat 70-tych XX wieku.
PIERNIK:
Poznań Główny - Gniezno - Mogilno - Inowrocław - Toruń Miasto, 13 kwietnia;
ASTRONOM:
Toruń Miasto - Chełmża - Unisław - Chełmża - Toruń Miasto, 13 kwietnia;
MNISZEK:
Toruń Główny - Toruń Miasto - Chełmża - Grudziądz Mniszek - Grudziądz, 13 kwietnia;
KLIMEK:
Grudziądz - Grupa - Laskowice Pomorskie - Grupa - Grudziądz, 13 kwietnia;
ŻUŁAWY:
Grudziądz - Kwidzyn - Malbork - Tczew - Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny, 14 kwietnia;
KEJA:
Gdańsk Główny - Gdańsk Wrzeszcz - Sopot - Gdynia Główna, 14 kwietnia;
KLIF:
Gdynia Główna - Gdynia Chylonia - Gdynia Główna, 14 kwietnia;
FOKA:
Gdynia Główna - Władysławowo - Hel - Władysławowo - Gdynia Główna, 14 kwietnia;
BORSUK:
Gdynia Główna - Somonino - Gołubie Kaszubskie - Kościerzyna, 14 kwietnia;
WIEŻYCA:
Kościerzyna - Somonino - Gdynia Główna - Somonino - Kościerzyna, 15 kwietnia;
ŁEBSKO :
Gdynia Główna - Lębork - Łeba - Lębork - Gdynia Główna, 15 kwietnia;
CHYLONIA:
Gdynia Główna - Gdynia Chylonia - Gdynia Główna, 15 kwietnia;
BĄCZEK:
Kościerzyna - Bąk - Kościerzyna, 15 kwietnia;
KAMIEŃ:
Chojnice - Kamień Krajeński - Chojnice, 16 kwietnia;
SKANSEN:
Kościerzyna - Chojnice - Więcbork - Kcynia - Gniezno - Poznań Główny, 16 kwietnia

Wybierz się w podróż pociągiem z parowozem

W wybranym dniu pomiędzy 13 a 16 kwietnia na pasażerów chętnych odbyć podróż pociągiem ciągniętym zabytkowym parowozem z wolsztyńskiej parowozowni czeka kilkanaście ofert kolejowych wycieczek. Zapraszamy serdecznie do przejazdu turystycznymi pociagami specjalnymi, które zawiozą pasażerów z Torunia, Grudziądza, Gdyni czy Kościerzyny do wielu urokliwych stacji i stacyjek - np. na krótkie przejazdy z Torunia do Grudziądza, czy z Kościerzyny do Bąka oraz Gdyni i z powrotem.
W ramach rozszerzenia ofert turystycznych dla mieszkańców Torunia, Grudziądza czy Kościerzyny i Trójmiasta oraz okolic oraz dla turystów planujemy uruchomienie pociągów prowadzonych zabytkowym parowozem na wielu ciekawych szlakach - pociągów niespotykanych na co dzień w standardowej ofercie przewoźników kolejowych.

Więcej informacji na: http://www.turkol.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=213

87
Bieżące kolejowe / Będą dwa tory na magistrali nadbałtyckiej
« dnia: 19 Stycznia 2018, 15:34:56 »
Wspaniała wiadomość dla mieszkańców Słupska, Lęborka i okolic. PKP PLK dobuduję drugi tor na linii 202 na trasie Gdynia Chylonia-Słupsk (niestety odcinek Słupsk-Stargard dalej będzie jednotorowy). W ramach modernizacji powstaną również nowe przystanki: Reda Buczka, Bolszewo, Gościcino Zielony Dwór, Łebień oraz Siemianice.
Cytuj
W Gdańsku podpisano umowę na zaprojektowanie modernizacji linii 202 między Gdynią Chylonią a Słupskiem. Po pracach projektowych rozpoczną się szeroko zakrojone prace budowlane, na które nie zostanie wiele czasu.
Na spotkaniu w Gdańsku wojewoda pomorski Dariusz Drelich kilkukrotnie podkreślał, jak wielkie znaczenie dla rozwoju województwa i zasypywania komunikacyjnych białych plam ma modernizacja linii 202. – Szczególnie utyskuje na komunikację z Trójmiastem miasto Słupsk, skąd dojazd koleją rzeczywiście jest utrudniony. Mam wrażenie, że prace przy linii kolejowej 202 dobrze wpisują się w Program Zrównoważonego Rozwoju premiera Morawieckiego, który ma wyrównywać szanse regionów – powiedział.

Na wybór projektantów czekaliśmy długo

Tymczasem samo wyłanianie projektantów trwało bardzo długo. Przypomnijmy: modernizację linii projektować ma dwóch wykonawców, z których pierwszy – na odcinek linii od Gdyni Chyloni do Lęborka – został wybrany wiosną 2017 roku. Przetarg na wybór drugiego – dla odcinka między Lęborkiem a Słupskiem – trzeba było powtórzyć. Dopiero niedawno udało się wybrać wykonawcę i PKP PLK w tempie ekspresowym zdecydowała się podpisać umowy z firmą Egis (dla pierwszego odcinka) i konsorcjum pod kierownictwem Biura Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku (dla odcinka drugiego), co stało się 19 stycznia.

Dwa tory do Słupska na 100%

O zakresie projektu na łamach „RK” pisaliśmy już wielokrotnie. Warto przypomnieć, że decyzją zarządu PKP PLK odcinek linii 202 pomiędzy Lęborkiem a Słupskiem będzie projektowany i wykonany w wariancie dwutorowym. Pierwotny plan zakładał, ze względów oszczędnościowych, budowę długiej mijanki na krótkim odcinku między Potęgowem a Damnicą, później skłaniano się do dobudowania jednego toru do prędkości 160 km/h, i pozostawienie istniejącego, po którym można jeździć z prędkością 120 km/h. Nie wiemy jeszcze czy właśnie ten wariant będzie wykonywany (pomoże to ocenić projektant), prezes PKP PLK Ireneusz Merchel obiecał jednak, że drugi tor pomiędzy miastami na pewno powstanie.

Poprawi się zwłaszcza ruch regionalny

PKP PLK zdecydowały ponadto o powstaniu 5 nowych przystanków osobowych. Znajdą się one w Redzie (przystanek Buczka lub Gniewkowska), w Bolszewie, Gościcinie Zielonym Dworze oraz w Łebieniu i Siemianicach. O powstanie dwóch ostatnich przystanków mocno zabiegali mieszkańcy, w tej sprawie powstały nawet lokalne stowarzyszenia.

Jednym z najważniejszych założeń projektu jest budowa nowych torów aglomeracyjnych między Gdynią Chylonią a Wejherowem. Dzięki temu przepustowość linii na najbardziej obciążonych odcinkach znacznie wzrośnie. Czas przejazdu najszybszych pociągów uruchamianych przez PKP Intercity ma wynieść nawet poniżej godziny na 110-kilometrowych odcinku między Słupskiem a Gdynią. Mimo uruchomienia nowych przystanków, znacznie skrócą swoją podróż między miastami pociągi regionalne – nawet o pół godziny – ze względu na brak konieczności ustępowania szlaku (jeden tor) pociągom kwalifikowanym.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dwa-tory-do-slupska-powstana-do-konca-2023-roku-85350.html

I kolejny artykuł. Tym razem na temat prędkości na tej linii.
Cytuj
– Projektant modernizacji linii kolejowej 202 ma tak ją przygotować, aby możliwe było osiągnięcie prędkości 200 km/h i wyższej na jej dużej części – powiedział w Gdańsku prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
26 miesięcy prac projektowych zleconych firmom Egis i Biuru Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku (osobno dla odcinka Gdynia Chylonia – Lębork i Lębork – Słupsk) ma pozwolić na takie zaprojektowanie geometrii linii, rozwiązań dla systemu sterowania ruchem pociągów oraz urządzeń zasilających, aby możliwe było osiągnięcie przez pociągi pasażerskie prędkości 200 km/h. PKP PLK zleci też przygotowanie zawieszenia sieci „ciężkiej”, która, przy swoich parametrach, pozwoli w przyszłości na przejazd do 240 km/h.

Przygotowanie linii do prędkości 200 km/h powinno być ułatwione między Słupskiem a Lęborkiem, gdzie przed 1939 rokiem istniały już dwa tory (drugi z nich będzie teraz dobudowany), a spora liczba dróg została przeniesiona nad lub pod tory. Gorzej wygląda sytuacja, jeśli chodzi o odcinek Lębork – Trójmiasto, gdzie kolizji drogi kolejowej i tych dla aut jest więcej. PLK zapewne nie zdecyduje się od razu na bardzo trudną, niezwykle czasochłonną i kosztowną przebudowę większości skrzyżowań, ale spółka w ręku będzie już miała dokument, który ułatwi podniesienie prędkości w niedalekiej przyszłości. Na pytanie, czy do podniesienia prędkości konieczna będzie także dobudowa podstacji trakcyjnych – odpowie projektant modernizacji dla branży energetycznej.

– Obecnie przygotowujemy się też do przetargu na studium wykonalności kolejnego odcinka linii 202 – pomiędzy Słupskiem a Stargardem. Tam również prędkością docelową będzie 200 km/h. Studium odpowie nam na pytanie, czy tam również konieczna będzie dobudowa torów szlakowych. Dokument powinien być gotowy przed 2023 rokiem, po to, by w następnej perspektywie móc posunąć modernizację kolejnego odcinka linii 202 do przodu – powiedział prezes PKP PLK.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-202-bedzie-przygotowana-do-predkosci-200-kmh-a-potem-240-kmh-85353.html

88
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
« dnia: 16 Stycznia 2018, 18:39:45 »
Przetarg póki co jeszcze nie został ogłoszony ale jest też inna informacja. Niedawno na pomorzu został wprowadzony nowy wymóg dotyczący taboru kolejowego. Polega on na wycofaniu pojazdów EN57 z drewnianymi laminatami lub dermowymi siedzeniami (nie dotyczy pojazdów należących do Urzędu Marszałkowskiego i SKM Trójmiasto). Póki co wycofany został jedynie EN57-675 który przeszedł do Kolei Śląskich, następny w kolejce EN57-1386. Sam nie wiem co o tym myśleć bo z jednej strony wnętrze wizualnie będzie się prezentowało lepiej ale z drugiej strony przykładowo EN57-675 był dwa razy lepszy od niektórych pojazdów "unowocześnionych" wewnątrz.

89
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
« dnia: 12 Stycznia 2018, 20:32:13 »
Kolejne informacje na temat zakupu nowych EZTów.
Cytuj
133 mln zł chce przeznaczyć Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego na zakup pięciu ezt-ów. Według założeń, pierwsze z nich mają pojawić się na torach jeszcze w tym roku. Docelowo jednostki trafią na zelektryfikowane trasy PKM, według zapisów w podjętej uchwale pojadą z Gdyni do Kartuz i Kościerzyny. Wcześniej będą obsługiwać inne połączenia w regionie. Przetarg na dostawę pociągów ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższych dni. O wyborze wykonawcy zadecyduje nie tylko cena, ale także termin dostawy. Urzędowi Marszałkowskiemu zależy na czasie, stąd takie będą kryteria przetargowe. Pierwszy skład miałby pojawić się w grudniu, prawdopodobnie wraz z nowym rozkładem jazdy. Na Pomorzu z nowych ezt-ów mamy tylko dwa Impusly w barwach PKP SKM. Poza nimi całość taboru elektrycznego stanowią jednostki EN57 i EN71. Już to pokazuje jak bardzo nowe pociągi są potrzebne. Newag czy PESA, a może Stadler? I już teraz, nie znając szczegółów przetargu możemy pozgadywać kto będzie zainteresowany zamówieniem. Na pewno Newag, który dostarczył wspomniane Impulsy dla PKP SKM oraz szt-y dla Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego. Dla tego podmiotu modernizował też EN57. Na pewno PESA, która jest mocno obecna na Pomorzu ze swoimi pociągami spalinowymi. Dla PKP SKM wykonała też modernizacje kilkunastu składów. Czy zamówienie na pięć pociągów będzie intersujące dla Stadlera? Być może. Czekamy na przetarg, będziemy o nim informować na łamach InfoRail.pl.
http://inforail.pl/na-dniach-przetarg-na-5-ezt-ow-dla-pomorza-jest-decyzja_more_101825.html
I tu już niestety gorsza informacja, szczególnie dla mieszkańców spoza aglomeracji Trójmiejskiej:
Cytuj
Wracamy do tematu zakupu nowych ezt-ów przez Pomorski Urząd Marszałkowski. Wiemy, gdzie będą kursować. Zanim trafią na zelektryfikowane trasy PKM pojadą na najważniejszej linii województwa, a więc w ciągu Słupsk – Trójmiasto – Malbork – Elbląg. Potem będą kursować do Kartuz oraz linii 201 z Kościerzyny przez Gdańsk Osowę do Gdyni. Dzięki temu dojazd z Trójmiasta na Kaszuby będzie szybszy i wygodniejszy. Umożliwi to również w przyszłości uruchomienie nowych bezpośrednich relacji pociągów – poinformował Urząd Marszałkowski. Jakie będą nowe ezt-y? To na razie niewiadoma. Wicemarszałek Ryszard Świlski zdradza jedynie, że na pewno będą wyposażone w klimatyzację oraz sieć wi-fi. Będą również rozwijać prędkość do 160 km/h.
http://inforail.pl/nowe-pomorskie-ezt-y-pojada-ze-slupska-do-elblaga_more_101870.html

90
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
« dnia: 10 Stycznia 2018, 17:39:58 »
Na koniec dnia taka znakomita wiadomość. UMWP podjął uchwałę o zakupie 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych. W najbliższych dniach możemy spodziewać się przetargu.
Cytuj
Władze województwa kupią za ok. 133 mln zł pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych. Możliwe, że pierwszy z nich pojawi się jeszcze w tym roku. Część EZT-ów w przyszłości pojechać ma po zelektryfikowanej linii PKM.
Zarząd Województwa Pomorskiego podjął uchwałę o zakupie pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń w województwie pomorskim. Nowe składy mają wozić pasażerów nie tylko po już zelektryfikowanych szlakach w regionie. Władze województwa w uchwale podkreśliły, że nowe pociągi mają się pojawić na zaplanowanych do elektryfikacji i modernizacji liniach PKM, z Gdyni do Kościerzyny, a także do Kartuz.

- Zabezpieczyliśmy środki na pozyskanie tych składów. Lada dzień ogłosimy przetarg na zakup pociągów. O wyborze firmy, która dostarczy pociągi, ma decydować nie tylko cena, ale także termin dostawy - mówi Ryszard Świlski, zastępca marszałka województwa pomorskiego.

Teraz urzędnicy będą musieli opracować dokumentację do zamówienia.

- Chcielibyśmy, by pierwszy pociąg pojawił się pod koniec tego roku - mówi Świlski.

Władze samorządowe przewidują, że zakup pięciu nowych składów pochłonie 133 mln zł. Około 85 proc. tych kosztów zostanie dofinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego

Pesa albo Newag

Na polskim rynku w produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych prym wiodą Pesa ze swoim składem pn. Elf oraz Newag z pociągiem Impuls.

W województwie pomorskim na razie kursuje tylko jeden Link w barwach spółki Polregio (dawne Przewozy Regionalne). Elektryczne zespoły trakcyjne pn. Impuls znane są bardzo dobrze mieszkańcom Trójmiasta. Dwa tej serii składy jeżdżą w barwach spółki SKM Trójmiasto.
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Piec-pociagow-dla-wojewodztwa-pomorskiego-za-133-mln-zl-n120056.html

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9