Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - koper

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
151
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 23 Września 2017, 21:26:58 »
Bardzo kreatywnie :-D

152
Bieżące kolejowe / Odp: Będzie kolejna czynna SU45
« dnia: 23 Września 2017, 19:14:39 »
Dla ciekawostki, tak prezentował się pojazd przed naprawą.
Autor zdjęcia: Jakub Sobolewski

153
Bieżące kolejowe / Będzie kolejna czynna SU45
« dnia: 23 Września 2017, 17:57:21 »
Na lokomotywownii Kraków Prokocim naprawę główną przechodzi SU45-192 należąca do firmy Karpiel. Moim zdaniem malowanie okropne te z SKPL bardziej mi się podoba ale trzeba się cieszyć że będzie kolejny czynny Fiat choć te reklamy na burcie mogli se darować. Poniżej zdjęcie.
Autor zdjęcia: GMFK

154
Bieżące kolejowe / Odp: Czołowe zderzenie pociągów pod Poznaniem
« dnia: 22 Września 2017, 16:02:08 »
Jezeli chodzi o zdjęcia to poniżej to co udało mi się znaleźć.

155
Odgrzewam kotleta :-D
W sobote i niedzielę (23-24.09) będzie ostatnia okazja w tym roku by przejechać się motorakiem Karol po tej klimatycznej kaszubskiej linii. Kto mieszka w pobliżu polecam widoki piękne, szlakowa 20 km/h i klimatyczne stacje. Miejmy nadzieję że w przyszłym roku SKPL także uruchomi te połączenia, przypominam że linia 212 (Lipusz-Bytów) jest wpisana na listę rezerwową Krajowego programu kolejowego.

156
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
« dnia: 20 Września 2017, 21:57:35 »
A żebyś wiedział. Do Słupska oferta jest tragiczna niewspominając o Ustce i Łebie gdzie poza sezonem na próżno wypatrywać pociągu. Kilka miesięcy temu na forum informowałem o petycji którą zrobił mój bardzo obrotny kolega. Petycja dotyczyła oferty kolejowej do Słupska (zainteresowanych zapraszam tu:  http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29390.0.html ) i z tego co wiem już ją wysłał do marszałka.

157
Już nie chciałem zakładać nowego tematu więc poruszę tę sprawę tu. Portal trojmiasto.pl donosi o kolejnych obieynicach marszałka a mianowicie UMWP chce zakupić 34 EZT co oczywiście jest nie realne i oderwane od rzeczywistości. Z artykułu można wywnioskować że 14 składów miałoby trafić do PKP SKM a 20 do PR.
Treść artykułu:
Cytuj
Województwo pomorskie planuje zakupy taboru do obsługi połączeń pasażerskich. Przede wszystkim planowany jest zakup 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Czy uda się marszałkowi województwa zrealizować ambitne plany?

Rok temu informowaliśmy, że władze województwa pomorskiego chcą wydać setki milionów złotych na zakup nowego taboru do obsługi połączeń pasażerskich.

Teraz wracamy do tej sprawy. Przypomnijmy, że samorząd przymierza się do zakupu 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych. 14 z nich miałoby obsługiwać linie w Trójmieście. Pociągi mają zapewnić pasażerom od 190 do 220 miejsc siedzących.

Dodatkowo tabor powinien umożliwić bardzo sprawną wymianę pasażerów na stacjach (czyli mieć sporo szerokich drzwi), a także sprawnie obsługiwać krótkie przejazdy między przystankami - od 1 do 1,5 km (czyli móc łatwo rozpędzać się). Pociągi powinny być również dostosowane do wysokość peronów od 760 do 960 mm.

Pozostałych 20 elektrycznych składów trafiłoby na linie kolejowe obsługujące całe Pomorze. Z tego powodu powinny być dostosowane do ruchu regionalnego - posiadać więcej miejsca na bagaż, mniejszą liczbę drzwi niż w pociągach aglomeracyjnych, mogą też mieć mniejsze przyspieszenie. Dopuszczono także mniejszą liczbą miejsc siedzących - od 170 do 220.

Szacuje się, że ich zakup może pochłonąć nawet 850 mln zł. Część tej kwoty miałaby dofinansować Unia Europejska poprzez fundusz POiŚ.   

Świlski: czekamy na wyniki studium

Obecnie trwa opracowywanie studium wykonalności dla wspomnianego przedsięwzięcia. Plany na zakup taboru to górna półka potrzeb województwa pomorskiego. Może być jednak tak, że realnie zamówimy mniej tych składów.

Jak mówią urzędnicy, opracowanie ma być wielowariantowe i ma uwzględniać liczbę sztuk pojazdów, która uzależniona jest od możliwości finansowych województwa pomorskiego.

- O tym jak będzie ostatecznie wyglądał plan zakupów nowego taboru, zdecyduje dopiero studium. Nie mamy jeszcze tego dokumentu, trzeba się uzbroić w cierpliwość - mówi Ryszard Świlski, zastępca marszałka województwa pomorskiego.

Eksperci jednak nie wróżą dużych zakupów taboru dla Pomorza. Będzie to maksymalnie kilkanaście składów. Dlaczego? Pomorze w konkursach o unijną kasę będzie musiało mierzyć się z przewoźnikami z polski wschodniej. Tam również oczekiwania pasażerów są bardzo duże, co wiąże się z ogromnymi nakładami finansowymi.
 
Będą głównie pociągi elektryczne

Władze województwa obecnie w kwestii rodzaju taborów niczego nie przesądzają. Brane są pod uwagę modernizacje jeżdżących obecnie składów serii EN-57, czy zakup pociągów push&pull do obsługi Półwyspu Helskiego. Jednak najbardziej optymalnym rozwiązaniem do obsługi linii szkieletowych są elektryczne zespoły trakcyjne.

Podkreślmy tutaj, że do systemu zelektryfikowanych linii kolejowych na Pomorzu ma dołączyć szlak łączący Gdynię z Bydgoszczą przez Kościerzynę, a także 18-kilometrowa Pomorska Kolej Metropolitalna łącząca Wrzeszcz z Osową. Obecnie ruszyło projektowanie elektryfikacji dla wspomnianych dwóch szlaków.

Pomorskie taborowym outsiderem

Niestety wiek taboru pasażerskiego w województwie pomorskim pozostawia wiele do życzenia na tle innych województw. Wciąż ponad 40 składów serii EN-57 i EN-71 pochodzi z lat 60 i 70 ubiegłego wieku jeździ po torach Pomorza. Ponad 30 wspomnianych serii składów udało się zmodernizować w ostatnich latach. Bierzemy tu pod uwagę dwóch przewoźników - Przewozy Regionalne i SKM.

Ostatnie zakupy nowych składów na Pomorzu to zaledwie 14 szynobusów do obsługi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i linii w rejonie Malborka, a także dwa Impulsy zakupione przez SKM-kę i 3 pociągi Link zakupione przez PolRegio. 7 lat temu samorząd województwa kupił także 6 sztuk szynobusów, część z nich jeździ dzisiaj na linii PKM.
Źródło: trojmiasto.pl   https://m.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ile-pociagow-zamowi-wojewodztwo-pomorskie-n116610.html

158
Bieżące kolejowe / Odp: Czołowe zderzenie pociągów pod Poznaniem
« dnia: 18 Września 2017, 20:00:39 »
Swoją drogą to już trzeci taki wypadek w ostatnim czasie, najpierw Smętowo potem Gdynia a teraz Kobylnica k. Poznania.
A tymczasem o wypadku rozpisuję się Rynek Kolejowy:
Cytuj
Około godziny 15:15 na stacji Kobylnica na linii pomiędzy Poznaniem a Gnieznem doszło do zderzenia pociągu Podlasiak PKP Intercity relacji Suwałki – Szczecin Główny z maszyną torową Torpolu. W wyniku zdarzenia uszkodzona została lokomotywa EP08. Wykolejony został także pierwszy wagon osobowy.
Do zdarzenia doszło na stacji Kobylnica pod Poznaniem na linii pomiędzy Poznaniem a Gnieznem. Pociąg „Podlasiak” relacji Suwałki – Szczecin Główny spółki PKP Intercity najechał na manewrujący skład firmy Torpol. W wyniku kolizji wykolejona i uszkodzona została lokomotywa EP08 oraz wykolejony został (jednym wózkiem) pierwszy wagon odosobowy.

W pociągu znajdowało się około 220 podróżnych. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, pomocy udzielono jednej osobie, która – z urazem dolnych kończyn – trafiła już do szpitala. – Pasażerowie są pod opieką drużyny konduktorskiej i Państwowej Straży Pożarnej. Teren jest zabezpieczony. Obecnie ze względu na działania PSP trasa Poznań Gniezno jest nieprzejezdna. Działa specjalny zespół PKP Polskich Linii Kolejowych i przewoźników, który organizuje dalszą podróż pasażerów i opracowuje zmiany w kursowaniu pociągów – podaje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

W celu przewiezienia do Poznania podróżnych, zamówiono cztery autokary. Informacje o zdarzeniu potwierdza także PKP Intercity. – Doszło do wykolejenia lokomotywy oraz jednego z wagonów pociągu „Podlasiak” jadącego ze stacji Suwałki do stacji Szczecin Główny – wyjaśnia Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. – Poszkodowany został jeden z pasażerów pociągu. Straż pożarna przeprowadza akcję ewakuacyjną pasażerów pociągu. Około godziny 17 ma być dla nich zorganizowany transport zastępczy – dodaje.

Na miejsce pojechało siedem zastępów Państwowej Straży Pożarnej z Poznania.
  Aktualizacja godz. 17.00

Polskie Linie Kolejowe podają, że pasażerowie pociągu Suwałki – Szczecin na stacji Kobylnica oczekują na przyjazd 4 autobusów zastępczej komunikacji. Udostępniona jest dla nich świetlica Straży Pożarnej. Wg PSP na obserwacje do szpitala skierowano 10 osób – bez zagrożenia życia. Kilku osobom udzielono pomocy doraźnej. Z kolei służby techniczne sprawdzają stan sieci trakcyjnej i torów na stacji Kobylnica. Teren zabezpieczają funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei. Ruch odbywa sie po jednym torze.
Źródło: Rynek Kolejowy, http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/w-kobylnicy-doszlo-do-zderzenia-pkp-ic-z-drezyna-83529.html

159
Bieżące kolejowe / Czołowe zderzenie pociągów pod Poznaniem
« dnia: 18 Września 2017, 16:25:54 »
Cytuj
Do niebezpiecznego incydentu doszło około godziny 15.30 w poniedziałek 18 września. Pociąg pasażerski PKP InterCity relacji Suwałki-Szczecin zderzył się w Kobylnicy pod Poznaniem ze stojącą drezyną.

- Usłyszeliśmy huk i potężny wstrząs. Nagle zaczęły spadać walizki. Kilka osób uderzyło się w głowę - mówi Klaudia Cichocka, dziennikarka Faktu, która jechała pociągiem z Warszawy do Poznania.

Na chwilę obecną nie ma informacji o ofiarach śmiertelnych. Policja i służby ratunkowe dopiero jadą na miejsce. Ruch w tym miejscu będzie wstrzymany przez kilka godzin.
Cytuj
Zgłoszenie otrzymaliśmy o godzinie 15:30. Pociąg najechał na drezynę - poinformowała podinsp. Iwona Liszczyńska z zespołu prasowego KWP w Poznaniu. Również PKP Intercity potwierdziło informacje o wypadku. - Doszło do wykolejenia lokomotywy oraz jednego z wagonów pociągu "Podlasiak" jadącego ze stacji Suwałki do stacji Szczecin Główny - przekazała Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. - Z naszych informacji wynika, że poszkodowana został jeden z pasażerów pociągu - przekazała przedstawicielka PKP Intercity. Ewakuacja i utrudnienia Na miejsce pojechało siedem zastępów Państwowej Straży Pożarnej z Poznania. - Straż pożarna przeprowadza akcję ewakuacyjną pasażerów pociągu - powiedział Agnieszka Serbeńska. - Około godziny 17 ma być dla nich zorganizowany transport zastępczy - dodała rzeczniczka. Jak poinformowało PKP Intercity, ruch pociągów na trasie został całkowicie zablokowany. Nie wiadomo jak długo potrwają utrudnienia.
Cytuj
W rejonie Kobylnicy doszło do zderzenia pociągu pasażerskiego z drezyną kolejową. Na miejscu trwają w tej chwili działania służb.

O zdarzeniu poinformował nas jeden z czytelników. Z jego relacji wynika, że w rejonie Kobylnicy doszło do zderzenia pociągu pasażerskiego z drezyną. W wyniku zderzenia wykolejony został pociąg pasażerski, a kierujący jednym z pojazdów jest uwięziony w kabinie. Informacje o zdarzeniu potwierdza dyżurny KW PSP, ale w tej chwili nie przekazuje bardziej szczegółowych informacji.

Więcej informacji przekazuje rzecznik PKP PLK - Dzisiaj około godziny 15:15 na stacji Kobylnica na linii pomiędzy Poznaniem a Gnieznem doszło do starcia pociągu osobowego relacji Suwałki - Szczecin Główny z maszyną torową. Lokomotywa i jeden wagon wykoleiły się. Pomocy udzielono jednej osobie. Pasażerowie są opieką drużyny konduktorskiej i Państwowej Straży Pożarnej. Teren jest zabezpieczony. Obecnie ze względu na działania PSP trasa Poznań Gniezno jest nieprzejezdna. Działa specjalny zespół PKP Polskich Linii Kolejowych i przewoźników, który organizuje dalszą podróż pasażerów i opracowuje zmiany w kursowaniu pociągów - relacjonuje Mirosław Siemieniec.

W rejonie Kobylnicy utworzył się spory korek złożony z kilku składów, a pasażerowie próbują na własną rękę szukać alternatywnego transportu.

AKTUALIZACJA:

- Pasażerowie pociągu Suwałki – Szczecin na stacji Kobylnica oczekują na przyjazd 4 autobusów zastępczej komunikacji. Udostępniona jest dla nich świetlica Straży Pożarnej. Wg PSP na obserwacje do szpitala skierowano 10 osób – bez zagrożenia życia. Kilku osobom udzielono pomocy doraźnej. Działa specjalny zespół PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i przewoźników, który organizuje dalszą podróż pasażerów i opracowuje zmiany w kursowaniu pociągów. Służby techniczne sprawdzają stan sieci trakcyjnej i torów na stacji Kobylnica. Teren zabezpieczają funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei - poinformował po siedemnastej Mirosław Siemieniec.
Źródło: Fakt.pl, TVN24, epoznan.pl
http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/poznan/kobylnica-czolowe-zderzenie-pociagow-pod-poznaniem/v2pz0ew
http://kontakt24.tvn24.pl/zderzenie-pociagu-intercity-z-drezyna-jedna-osoba-poszkodowana,241297.html

Wiadomo że w wypadku brała udział EP08-006 i drezyna Torpolu.

160
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 17 Września 2017, 20:28:42 »
Pozwolę sobie udostępnić 3 składanki kolejowe z mojego miasta autorstwa: R. Rabenda, PKPOWIEC JELCZU, Kolej 3 miasto.
Pierwsza przedstawia pociągi EIP, TLK, SKM do Gdyni/Gdańska, Wejherowa i Regio do Szczecinka/Miastka/Szczecina/Kołobrzegu.


Druga to już pociągi w sezonie. TLK, SKM, Regio do Ustki oraz pociąg KM Słoneczny.


I trzecia najbardziej aktualna czyli oprócz pociągów TLK i Regio przedstawia pociągi SKM obsługiwane taborem PR.


161
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład jazdy 2017/18.
« dnia: 16 Września 2017, 19:10:53 »
Rozkład Jazdy dla poc. TLK 83170 Ustronie rel. Kołobrzeg-Przemyśl Gł przez Słupsk, Trójmiasto, Warszawę, Kraków, Tarnów, Rzeszów. Trasę z Kołobrzegu do Przemyśla pociąg pokona w 15 godzin i 53 minuty.         

162
To w takim razie zmieniam nazwę wątku, od teraz mogą być publikowane rozkłady dla całej Polski. ;-)

163
W załączniku podaję rozkład jazdy dla pociągu  TLK Pobrzeże.

164
Bieżące kolejowe / Rozkład jazdy 2017/18.
« dnia: 15 Września 2017, 16:44:14 »
Dzisiaj PKP PLK obublikowało w swojej aplikacji Rozkład Kolejowy rozkład jazdy 2017/18.
Co nowego dla Słupska i okolic?
-Do Słupska nie pojadą już pociągi SKM. W zamian pojadą pociągi Regio i tylko i wyłącznie w relacji Słupsk-Gdynia Gł. i Gdynia Gł.-Słupsk.
-W zamian poc. IC Malczewski pojedzie poc. IC Szkuner rel. Słupsk-Katowice.
-Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w relacji Kołobrzeg-Łódź Fabryczna.
-Pociąg TLK Ustronie pojedzie w relacji Kołobrzeg-Przemyśl Gł.
Nowości w sezonie wakacyjnym:
-Dodatkowa para EIP Kołobrzeg-Kraków.
-Pociąg EIC Neptun rel. Kołobrzeg-Warszawa Zachodnia.
-W wakacyjne weekendy pojedzie EIC Fregata rel. Kołobrzeg-Kraków.
-W sezonie pojedzie IC Malczewski rel. Słupsk-Przemyśl Gł.
-Poc. TLK Wydmy będzie relacji Łeba-Bohumin.

165
EN57ALc to nie są zachodniopomorskie alicje. To składy modernizowane ostatnio w ZNTK MM. Zobaczyć i poczytać o nich możesz tu: http://m.inforail.pl/pierwsze-zmodernizowane-en57alc-dla-przewozow-regionalnych-gotowe_more_98155.html
Co do malowania to wg mnie jest ok. Trzeba się cieszyć że w końcu w pomorskim będą nowe składy a malowanie to już sprawa drugorzędna.

166
Bieżące kolejowe / Nowy tabor na Pomorzu?
« dnia: 13 Września 2017, 20:38:16 »
W Newagu pomału powstają 2 Impulsy ED78 dla PolRegio które na 99% trafią do oddziału Pomorskiego. Obsłużą one trasy Słupsk-Gdynia Gł -Słupsk oraz Gdynia Gł.-Bydgoszcz Gł.-Gdynia Gł.. Dzięki temu komfort podróży na mojej trasie znacznie się poprawi. Nieoficjalnie mówi się także że kilka EN57ALc trafią do oddziału Pomorskiego i także obsłużą w.w. trasy. Dzięki temu będziemy mogli pożegnać na dobre klasyczne EN57 z linii Słupskiej (obecnie tylko 6 pociągów obsługują klasyczne kible) i niestety albo stety te szroty w postaci starych EN57 trafią na linie do Elbląga/Malborka.
W załączniku zdjęcie powstającego ED78.
Fot. Grzegorz Jóźwicki

Edit: Nie dla psa kiełbasa. Impulsy trafią do Wielkopolski a Pomorzanie będą jezdzić kiblami do końca świata i jeden dzień dłużej.

167
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 09 Sierpnia 2017, 21:47:24 »
Przesyłam kolejną porcję zdjęć tym razem ze szlaku pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem.
1.EU47-006+wagony Bombardier Twindex jako poc. KM 18303 "Słoneczny" rel. Warszawa Zachodnia-Ustka.
2.EN57-849 w starych barwach woj. Pomorskiego jako poc. SKM 58829 Sprinter rel. Gdynia Gł.-Słupsk.
3.EN57-716 jako poc. Służbowy rel. Słupsk-Gdynia Cisowa Postojowa.
4. EP09-043 z poc. EIC 3851 "Fregata" rel. Kraków Gł.-Kołobrzeg.
5.EN57AKM-1669 i 1462 jako poc. SKM 58833 rel. Gdańsk Śródmieście-Słupsk.
6. EN57AL-1786 jako poc. SKM 58831 Sprinter rel. Gdynia Gł.-Słupsk.
7.EN57AKM-1683 i 1676 jako poc. SKM 85836 rel. Słupsk-Wejherowo.
8. Skład Push-Pull z EU47-008 na końcu jako poc. KM 81300 "Słoneczny" rel. Ustka-Warszawa Zachodnia.
9.EN57-962 jako poc. SKM 85838 Sprinter rel. Słupsk-Gdynia Gł.

168
Inne niekolejowe / Odp: Petycja. Wykluczenie transportowe Słupska.
« dnia: 29 Lipca 2017, 11:58:02 »
O całej sprawie rozpisuje się także Dziennik Bałtycki.

169
Inne niekolejowe / Z okazji Dnia Administratora :-)
« dnia: 28 Lipca 2017, 09:43:21 »
W dniu dzisiejszym obchodzony jest Dzień Administratora więc z tej okazji w imieniu całego forum życzę @Stele @REWIZOR @AtapiCI @iwan @macius5991 @nbmx @Quark-t @ShaXbee @Winger wszystkiego dobrego, wytrwałości w prowadzeniu naszej społeczności, codziennej pogody ducha, szczęścia w życiu prywatnym i aby bany były jak najrzadziej rozdawane :-)
Pozdrawiam.

170
Inne niekolejowe / Odp: Petycja. Wykluczenie transportowe Słupska.
« dnia: 27 Lipca 2017, 13:27:45 »
W poprzednim RJ 2015/16 były 23 połączenia na dobę i było dobrze. No i oczywiście linie obsługiwała SKM. Teraz oferta jest tragiczna, wszyscy wiedzą jaki PR Gdynia ma tabor. Poprostu UMWP ma nas generalnie w dupie, nie bójmy się nazywać rzeczy po imieniu. Przekonają się dopiero jak zaczną się protesty. Wszyscy dobrze wiedzą że w pomorskim wszystko kręci się wokół Trójmiasta i okolic, a miasta tj. Słupsk, Lębork, Ustka, Łeba to tak jakby nie istniały.

171
Inne niekolejowe / Petycja. Wykluczenie transportowe Słupska.
« dnia: 25 Lipca 2017, 23:58:13 »
Wraz z kolegą prosimy o wsparcie w petycji.
W najgorszym wypadku odbędą się protesty włącznie z zablokowaniem linii D29-202.
https://podpisz.to/petycja/zwiekszenie-liczby-polaczen-kolejowych-na-trasie-slupsk-lebork-gdynia-glowna-gdansk-glowny,270 Treść petycji:
Cytuj
    Marszałek Województwa Pomorskiego
Mieczysław Struk
ul. Okopowa 21/27
80-810 Gdańsk

Na podstawie ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach ( Dz. U. z 2014r., poz. 1195.) w imieniu mieszkańców powiatu słupskiego i lęborskiego, podpisanych pod tą petycją, zwracam się z prośbą do Pana Marszałka, o zwiększenie liczby połączeń kolejowych na trasie Słupsk – Lębork – Gdynia Główna – Gdańsk Główny

Od grudnia 2016 roku obsługę linii kolejowej Słupsk – Gdynia Główna powierzono konsorcjum spółek Przewozy Regionalne i SKM Trójmiasto, za sprawą, czego oferta znacząco się pogorszyła. Dużą część połączeń, które realizuje spółka Przewozy Regionalne jest obsługiwana starym, niekomfortowym taborem. Zostały zlikwidowane połączenia kolejowe z 23 połączeń na dobę do/ze stacji Słupsk obecnie jest zaledwie 20 połączeń, które dotuje UMWP. Często opóźnione i bardzo przepełnione pociągi „Sprinter” relacji Słupsk – Gdynia Główna – Słupsk (obsługa Przewozy Regionalne) stały się codziennością. Skargi wystosowane do Urzędu Marszałkowskiego oraz Urzędu Transportu Kolejowego niestety, nic nie pomogły. W czasie, gdy odnotowuje się wysoki wzrost gospodarczy i malejące bezrobocie mieszkańcy potrzebują dodatkowych połączeń komunikacyjnych, zwłaszcza kolejowych, które stanowią szybką i tanią alternatywę dla transportu drogowego, który jest nie ekologiczny i mniej bezpieczny. Jeżeli Polska ma się rozwijać na wzór krajów zachodnich, gdzie transport kolejowy stanowi priorytet, sprawą nadrzędną dla Urzędu Marszałkowskiego powinno być tworzenie dobrej oferty transportowej, a nie pogarszanie jej. „Głównym celem strategicznym w kształtowaniu warunków rozwoju województwa pomorskiego jest wzmocnienie międzynarodowej pozycji regionu, jako węzła komunikacyjnego poprzez inwestycje modernizujące układ transportowy.” Takie słowa można przeczytać na głównej stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, jednak z działań UMWP wychodzi straszna nieporadność, dbanie tylko o własny interes i brak jakichkolwiek kroków do poprawy sytuacji na torach zachodniej części województwa.

W związku z powyższym zwracamy się do Marszałka województwa pomorskiego o zwiększenie liczby połączeń kolejowych na trasie Słupsk – Lębork – Gdynia Główna – Gdańsk Główny, na wzór projektu rozkładu jazdy załączonej do petycji.

- uruchomienie do/ze stacji Słupsk pociągów spółki „Przewozy Regionalne”, które będą jeździły w wydłużonych relacjach ze stacji Słupsk do stacji m.in. Elbląg, Bydgoszcz, Olsztyn, w których będzie obowiązywała wspólna taryfa biletowa „PR-SKM” tzn. taryfa specjalna z cenami biletów SKM, która będzie obowiązywała tylko w pociągach o wydłużonych relacjach na odcinku Słupsk – Gdańsk Główny – Słupsk, lub honorowanie w tych pociągach biletów SKM Trójmiasto lub całkowite przywrócenie spółki SKM Trójmiasto na linię do Słupska i wydłużenie relacji niektórych poc. „Sprinter” do stacji Gdańsk Główny

- uruchomienia dodatkowego pociągu relacji Słupsk – Gdynia Główna (odjazd ze stacji Słupsk około godziny 4:10, przyjazd do stacji Gdynia Główna na godzinę 6:00), który umożliwi mieszkańcom Słupska oraz pobliskich miejscowości przebiegających wzdłuż linii 202 na odcinku Słupsk – Lębork dotarcie do pracy w Trójmieście na godzinę 6:30 oraz umożliwi kontynuację podróży ze stacji Gdynia Główna wieloma połączeniami kolejowymi m.in. TLK 5606 rel. Gdynia Główna – Wrocław Główny, Regio 50625 rel. Gdynia Główna – Smętowo, EIP 5312 rel. Gdynia Główna – Kraków Główny czy międzynarodowy pociąg IC 57000 rel. Gdynia Główna – Berlin Hbf.

- uruchomienie pociągu numer 85836 relacji Słupsk – Wejherowo w wydłużonej relacji do stacji Gdańsk Śródmieście, który będzie kursował od poniedziałku do piątku oraz w niedziele

- ponowne uruchomienie pociągu nr. 58841 relacji Gdynia Główna – Słupsk (odjazd ze stacji Gdynia Główna 22: 06) pociąg ten stanowi dla mieszkańców Słupska i okolicznych miejscowości przebiegających wzdłuż linii 202 możliwość powrotu do domu z pracy, teatru czy opery oraz kontynuację podróży do domu z wielu połączeń kolejowych m.in TLK 6502 z Poznania Głównego, EIC 3522 z Krakowa Głównego, EIC 55 z Berlina Hbf, EIP 3510 z Krakowa Głównego, R 50309 z Bydgoszczy Głównej

- zagęszczenie w szczycie przewozowym liczby połączeń do/ze stacji Słupsk oraz Lębork

- dostosowanie pojemności taboru do frekwencji na danym kursie


W związku z powstaniem inicjatywy obywatelskiej nie wykluczam eskalacji protestów, co może się wiązać z pikietami, na terenie dworców jak i pod Urzędami. Jednocześnie, jeśli nie dojdzie do kompromisu w sprawie połączeń Gdynia – Słupsk może dojść do protestów, w ramach blokady linii kolejowej D29-202. Jesteśmy zdeterminowani i konsekwentni w dążeniu do zwiększenia liczby kursujących pociągów na tej trasi

172
PKP SKM Trójmiasto odnowiło czoło od skasowanej EW58-019 i stanął jako pomnik na terenie Elektrowozownii Gdynia Cisowa. W pojezdzie została zachowana oryginalna kabina. Porą nocną światła pojazdu świecą się na czerwono. Ogólnie wygląda to całkiem fajnie. Więcej tu: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czolo-ew58-ozdobilo-elektrowozownie-pkp-skm-trojmiasto-82551.html
Cytat z fanpega SKMT:
Cytuj
Nietypowy pomnik techniki stanął dziś na terenie naszej stacji Gdynia Cisowa Postojowa. Jest to kabina maszynisty jednostki EW58-019. Kabinę zachowaliśmy wraz z kompletnym wyposażeniem wnętrza oraz pulpitem nastawczym. Nasi pracownicy odmalowali kabinę w oryginalne barwy, w jakie malowane były jednostki serii EW58. Warto dodać że w dzień czoło będą rozświetlały lampy ledowe, natomíast w nocy ujrzeć będzie można czerwone świecące końcówkí. Całość podziwiać można na tle imitacji bramy wjazdowej do hali napraw. Nie jest to jedyny zachowany akcent kultowych już jednostek, zachowaliśmy również w całości ezt EW58-028. W tym miejscu chcemy podziękować wszystkim pracownikom Naszej Spółki, którzy byli zaangażowaní w realizację tego projektu. Efekty są widoczne na poniższych zdjęciach :-) Dziękujemy.
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p261x260/19894741_1448608581893792_8237844097763282191_n.jpg?oh=c88b5665caebed4b1d5e82e68c412421&oe=59CCDCCD
Fot.SKM Trójmiasto

Grafikę należy wrzucić jako załącznik. @macius5991

173
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 07 Lipca 2017, 15:13:01 »
Tym razem zdjęcie ze szlaku. EN57-726 z pociągiem w ramach konsorcjum PR-SKM Sprinter relacji Gdynia Gł.-Słupsk na szlaku pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem.

174
Generalnie problem się pojawił gdy pobrałem paczkę z tego wątku http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14288.0.html

175
Możesz mi to po polsku wytłumaczyć bo ja się nie bardzo na tym znam. ;-)

176
Uruchamianie Symulatora / Symulator wyłącza się przy ładowaniu
« dnia: 06 Lipca 2017, 16:02:49 »
Mam problem. Przy ładowaniu symulatora po chwili symulator się wyłącza. Jest tak zarówno na nowym jak i na starym exe. W załączniku errors i log.

177
Bieżące kolejowe / Odp: Dokładne spisy jednostek EN57
« dnia: 04 Lipca 2017, 15:13:47 »
Odgrzewam kotleta ;-) Apeluje do autora ilostanu o ponowne uruchomienie strony. Autor mógłby przynajmniej podać powód dlaczego owa strona została zliwkidowana?

178
Oprócz zwrócenia pieniędzy za skradzione szyny złodzieje powinni odbudować własnymi rękami ten odcinek, nauczyliby się może jaka to jest ciężka praca. Tak samo dzieję się na nieczynnej linii kolejowej 229 Lębork-Kartuzy-Pruszcz Gdański. Złodzieje rozkradli do cna razem z szynami, podkładami i tłuczniem 10 kilometrowy odcinek Lębork-Rozłazino i tym samym znacznie zmniejszyli szanse na reaktywację tej linii. Niestety żadne grozby na nich nie robią większego wrażenia. :-(

179
Na fanpageu Kolejowe Mogilno na bieżąco są podawane informacje na temat tego zdarzenia: https://www.facebook.com/mogilnoic/?hc_location=ufi

180
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 27 Czerwca 2017, 17:27:26 »
Kolejne zdjęcie to już cuś nowocześniejszego :) SA137-006+bohun w barwach PolRegio jako poc. Regio relacji Słupsk-Chojnice. SA137 i SA103 już na dobre zastąpiły SA102 na tej trasie. W.w. bohun przeszedł rewizję w PRST Słupsk i była to jego pierwsza jazda z pasażerami. Podczas naprawy otrzymał m.in. nowe barwy PolRegio. W załączniku dodaje także zdjęcie poglądowe tego bohuna. 21.06.2017 Stacja Słupsk.

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9