Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MR6

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16
121
Poradniki / [TEX] Łączenia - jak sie ich pozbyć?
« dnia: 27 Marca 2018, 19:38:03 »
Witajcie.
Sposób na usuwanie łączeń który dziś przedstawię może być dla niektórych osób nieoczywisty, dlatego dzielę się nim z Wami.

Zaczynając - metodę te możemy użyć w większości taboru w którym bok jest podzielony na 2 części (np.eu07) lub gdy oddzielone jest tylko czoło(np. st43).

Po pierwsze najpierw musimy spasować bok tak by wszystkie linie, paski, rynienki były na tej samej wysokości i ładnie sie pokrywały. Teraz możemy zacząć usuwać łączenie - jak ktoś chce może użyć sobie siatki UV by zobaczyć gdzie się zaczyna/kończy mapowanie. Zaznaczamy jakiś interesujący fragment na jednym z boków (*UWAGA*- wszystkie rynienki, paski trzeba będzie kopiować i robić tą metodą oddzielnie by uzyskać najlepszy efekt, my przyjmiemy że rynienka ma już pozbyte łączenie). Zaznaczamy obszar w którym kończy się mapowanie.
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-1.jpg.

Kopiujemy (oczywiście wcześniej odznaczamy widoczność warstwy z uv). Przenosimy na dolny bok i odwracamy w poziomie
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-2.jpg.

Ważne by dać ją równo co do piksela by efekt nie był mniej więcej taki http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-6.jpg.
 
To jak dokładnie umiejscowić ten fragment szacujemy na podstawie tego ile sięgała warstwa wyżej w tym przypadku rynienka, przyjmijmy że warstwa z rynienką wyglądała tak:
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-8.jpg,
więc fragment z zielonym pasem umiejscawiamy tuż pod nią. UWAGA- teraz należy wyeksportować naszą teksturę i sprawdzić np w symulatorze jak się prezentuję łączenie. Jeśli coś jest nie tak to albo coś źle zrobiłem, lub problem zostanie rozwiązany w dalszej części poradnika. Może zaistnieć przypadek (często w przypadku rynienki), że trzeba będzie leciutko zeskalować fragment w górę - na przykładzie zielony odcinek
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-4.jpg.

Teraz jeśli wymaga tego sytuacja możemy usunąć fragment zasłaniający część drzwi z tego pasa http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-3.jpg.

Następnie scalamy zielony pas z warstwą pudła (tworzymy grupę warstw do której wrzucamy warstwę pudła i zielonego fragmentu, po czym klikamy po czym lewy przycisk myszy na utworzoną grupę i połącz grupy warstw http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-9.jpg).

Wszelkie łączenia zamazujemy nie łatką, a rozmyciem czyli kropelką o rozmiarze max 4. W tym przypadku łatka zepsuje nam łączenie http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-5.jpg.

Na przedstawionym przykładzie sytuacja nie wymagała użycia rozmycia. Teraz odpalamy naszą lokomotywę i patrzymy na efekt http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-7.jpg.

Jak widać łączenie jest praktycznie nie widoczne. Ważna informacja!. Teraz mieliśmy do czynienia z EU07 303e, ale w przypadku 4E nasze części boku nie są proporcjonalne do siebie jak w 303e i fragment trzeba nieco zeskalować
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-10.jpg.

Czasem nawet wielokrotnie o bardzo małe wartości jeśli łączenie będzie budziło nasze niezadowolenia.
Jeśli łączenie nie jest w pobliżu drzwi tak jak na zdjęciu wcześniej a fragment jest dość sporej szerokości to możemy użyć łatki(a nawet jest to zalecane), ważne by jedynie użyć jej na krawędziach z łączeniem, a nie na całym fragmencie. Należy na bieżąco sprawdzać lokomotywę w symulatorze by upewnić się że czegoś nie zepsuliśmy.Tak samo postępujemy w przypadku np st43 z czołem. Czasem łączenia nie da się w całkowicie usunąć, ale nie martwcie się, jest to spowodowane najpewniej modelem. Po prostu starajcie się jak najbardziej zminimalizować efekt.

Mam nadzieje że pomogłem.
Jeśli coś trzeba dodać do piszcie.

122
Forum / Odp: Rozdwojony KRZYSZTOF.
« dnia: 25 Marca 2018, 19:42:23 »
Kiedyś już była podobna sytuacja.

123
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 23 Marca 2018, 13:49:32 »
Mam nadzieje czeski że pamiętasz o sprawie.

124
Na warsztacie / Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
« dnia: 17 Marca 2018, 23:38:23 »
.

Napisz pw do autora, prędzej dostanie notyfikacje, a przynajmniej komunikat jak wejdzie na forum. @Stele

125
Widziałem wczoraj ten wypadek jak wracałem z krosna, kupa złomu została(z auta oczywiscie). Motoraka widziałem jeszcze w środę rano w sanoku.

126
Jutro z matkiem ogarniemy temat.

127
To jak robimy to? Ja moge wrzucić te koła pod nazwami alstom2 i alstom3 na repo, ale exe musiało by poprzez mat identyfikować je. Jesli nie było by odniesienia w pliku mat do którejś z nich to były by zwykłe czarne. Tyczy się 303e.

128
Na warsztacie / Odp: [tex]Projekt brutto PKPC
« dnia: 21 Lutego 2018, 07:25:02 »
Projekt żyje jeszcze?

129
Dokładnie myśle ze obecnie 3 tekstury starczyły by na start i po prostu by dawało się do nich odniesienie w pliku mat. Tak samo 4e. Jak komuś zabraknie jakiegoś typu to dorobi.

130
Na układzie własnie miejsca nie ma więc trzeba to inaczej rozwiązać

131
Mam pomysł na dopasowanie kół tocznych względem barwy wózka. Narazie mamy mocno czarne i do czarnych wózkó pasują świetnie, ale juz do szarych i brązowych(pobrudzonych) średnio. Przygotowałem wersje pod takie wózki, ale nie warto dla tego dublować plików t3d lokomotyw tylko ze względu na to. Tak więc wpadłem na pomysł by operować tym poprzez textures dodają we wpisie po , liczbę np 1 odpowiadającą za koło czarne, 2 np za brązowawe itp. W przypadku 4E niestety trzeba zmienic mapowanie kół z układu na teksture "alstom" W załączniku to co przygotowałem

132
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 15 Lutego 2018, 19:52:07 »
Z tego co ja ostatnio zapamiętalem to tych koców nawet nie było tylko jakaś tandetna pościel zapakowana w kwadrat.

133
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 14 Lutego 2018, 08:20:25 »
Tylko dolne łożko nie miało tych pasów które zresztą były zdejmowalne.

134
Infrastruktura kolejowa / Odp: Prędkość na SBL
« dnia: 06 Lutego 2018, 09:25:52 »
Należy dostosować prędkość tak by zatrzymać się przy następnym semaforze sbl.

135
Wydział zamówień / Odp: Dźwiękowiec do współpracy.
« dnia: 03 Lutego 2018, 19:44:29 »
mk1991 - polecam.

136
047 będę robil wkrótce ja. Narazie na stary ale sklejkę zostawie by na nowy było.

137
Bieżące Symulatorowe / Paradoks - paczka repo, a paczka użytkowa.
« dnia: 28 Stycznia 2018, 13:47:40 »
Przy ostatniej siódemce w której zaszła zmiana modelu wystąpił pewien problem, a mianowicie pliki z repozytorium były przystosowane do nowej hierarchii plików i nie działały na paczce użytkowej. Tak więc trzeba była specjalnie puszczać dwie wersje na testy w tym jedna bez wprowadzonej zmiany. I tu nasuwa się moje pytanie- jak chcemy rozwiązać ten problem? Poki co jeszcze tragedii nie ma bo tylko siódemkom się oberwało ale pomyślmy o przyszłości. Jak mozemy naprawić ten problem? Osobiście bedzie to wydanie pacza z nową hierarchią dla siódemek lub chwilowe wycofanie zmian i puszczenie ich dopiero przy wydaniu nowego patcha, tak aby stan repozytorium pokrywał się w tym zakresie z paczką użytkową. Wprowadzenie autouptadera zdyskwalfikuje ten problem, jednak narazie nie wiem jak ma się stan prac z nim.

138
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Stycznia 2018, 18:36:54 »
Pod koniec stycznia mam dostac foty su46-047 w aktualnym malowaniu, to też będę ci mógł podrzucić.

139
Publikacje / ET41-001
« dnia: 23 Stycznia 2018, 17:53:05 »
Witam!
Dziś z przyjemnością przedstawiam rodzynka kolejowego czyli ET41-001 w najnowszym malowaniu. Dodatek instaluje też poprawke modelu oraz innych tekstur.

Autor tekstury: @MR6
Przeróbka modelu: @matek123
Zdjęcia: @stele,sebol82,darek71wrc


Wersja tga: http://eu07.pl/userfiles/24487/ET41-001.rar

Życzę miłej jazdy!

Dodane do repozytorium. Rev 2170. @MR6

140
Bocznica / Odp: Zdjęcia na teksturę EN57 SPOT tygrys
« dnia: 19 Stycznia 2018, 18:33:09 »
Nie piszemy postów jeden pod drugim.

141
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 17 Stycznia 2018, 00:47:19 »

142
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 13 Stycznia 2018, 19:54:55 »
Skoro przez tyle czasu nie straciłem to nie sądzę bym miał tak nagle ją stracić ;). Poczekam w takim razie, bardziej ci polecam jednak dział beta do tego.

143
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 13 Stycznia 2018, 18:35:10 »
Skoro autor udostępnił je na tym forum to nie ma potrzeby pytać o zgode.

144
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 13 Stycznia 2018, 10:45:20 »
Ja prosiłem o twoje ep09, bo jestem chętny na ich dokończenie. A co do wagonów to też smiało możesz je tu udostępnić, zapewne chętni się znajdą.

145
Bieżące kolejowe / Odp: Cab view na żywo!
« dnia: 08 Stycznia 2018, 23:56:59 »
Mi osobiście bardzo podobają mi się filmy z kamerki pov https://youtu.be/B4qLIwwIn7Q . Daje to fajne uczucie autentyczności jakby się tam naprawde było.

146
To po prostu założy się 2 kolejne wątki w teście, Piotrek żałozy o tym barowym, a mateusz o kuszetce.

147
Pozniej mateusz planuje jeszcze przeróbke na 173a, ja wykonam teksturę. Będzid można ją ewentualnie do paczki dołączyć razem z tymi,

148
Najpewniej jedynie teksturą.

http://www.newag.pl/wp-content/uploads/2013/09/DSC_5383_big.jpg
Jednak dość sporo. Jest tu mnie stołków itp niż w regio.

149
To od razu będzie można załatwić sprawe tego o wagonu ;). Można będzie go wydać z wnętrzem od cafe lub bez niego.

150
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 06 Stycznia 2018, 09:52:31 »
Dobrze że się bawisz i poznajesz tajniki tworzenia scenerii. Oby tak dalej.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16