Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Cookie

Strony: [1] 2
1
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Lutego 2023, 22:54:23 »
I tym oto pięknym akcentem dochodzimy do próby zakopania uznanego projektu tworzonego od ponad 20 lat na rzecz jakiegoś szamba którego premiera jest co chwilę przesuwana bo to nigdy nie będzie miało jakiegokolwiek poziomu poza niby grafiką :D To trzeba mieć naprawdę dobrze pod kopułą żeby myśleć że da się zrobić coś co przyciągnie rzeszę użytkowników i da zarobić. Od tego już były Trainz i MSTS tworzone przez wielkie firmy. A wierzyć w to że ta "nowa jakość" która by nie istniała bez biednej maszyny podbije rynek to jak branie pożyczki w Providencie twierdząc że to jest uczciwe. Siedzę w MaSzynie już 14 rok, i nadal uważam że jak na darmowy projekt przekracza ona swoje możliwości kilkukrotnie. I widząc jaki poziom jest MaSzyny sądziłem że jak pogram sobie w wytwór giganta jakim jest Microsoft, a dokładnie MFS doświadczę jakichś pozytywnych wrażeń, a tu wielka kupa. Skoro Microsoft nie potrafi zrobić symulatora na poziomie to wiara w to że szimrejl odniesie jakiś sukces jest co najmniej formą naiwności. Bo trzeba jeszcze zbadać rynek i sprawdzić ile jest odklejenców którzy wydadzą swoje pinionżki na coś nowego, co na etapie trailów itp. nie działa. Co z tego że wygląda jak wymagania sprzętowe są niewspółmierne do oczekiwań, po obniżeniu ustawień wygląda jak MSTS 15 lat temu, a oferuje kilka sztuk taboru? ŻART.

2
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 11:17:06 »
Przestarzalej technologii nie przeskoczycie. Musicie sie z faktem pogodzic, ze babuszka MaSzyna nie nadaje sie do rozwoju w obecnej formie. Szkoda czasu tworcow. Latwiej zrobic cos od zera, niz probowac wyprostowac MaSzyne. Bardzo sie ciesze, ze powstaly inne projekty, w tym komercyjne. Tworza to ludzie, ktorzy na MaSzynie zjedli zeby. To wiele mowi o tym, ze MaSzyna sie nie nadaje do rozbudowy. Tak wiec dajcie sobie spokoj ;) Serio.
Takie same słowa padły jak jeszcze działaliśmy z chłopakami w TD2, że w takiej formie jakiej jest to tylko pudrowanie trupa. No ale spotkaliśmy się wtedy z publicznym linczem, wykluczeniem z tworzenia projektu dalej, pomimo chęci wzięcia projektu na własne barki i przeorania go do góry nogami, by w przyszłości mógł być rozwijany na każdej płaszczyźnie. I takim sposobem jelenie się produkują i będą pakować kolejne modele, tworzyć milion osobnych programów, a baza jak jest kaszalotem, tak dalej będzie.

I to samo jest tutaj. Baza jest jaka jest, swego czasu pamiętam, że przy przepisywaniu exe kilka osób wspomniało w tym i ja, że może by to przerzucić na jakiś cywilizowany silnik ala Unity, to wielki raban się zrobił. A dzisiaj te same osoby albo pracują na Unity w SimRail, TD2, albo "grają" w tamte gry i tam się angażują.
Podstawowe pytanie. Na jakiej podstawie twierdzicie że MaSzyna upada? Dyskusja potoczyła się w kierunku paniki z powodu funkcji, jak jedna z wielu. Podstawą MaSzyny są twórcy, gdyż bez ich ciężkiej pracy, nie osiągnelibyśmy poziomu na jaki, moim zdaniem doszliśmy. Jeżeli ktoś traktuje Naszego Symka jako maszynkę do trzepania kasy, pisząc o komercjalizacjach, powinien zastanowić się nad tym, czy trafił na odpowiednie forum.
Moim skromnym, temat wątku jest prowokacją w celu samozniszczenia MaSzyny od środka.
Uszanuję każdą władzę, realizującą podstawowy cel.
Ilu tak naprawdę masz twórców i co tak naprawdę robią (z całym szacunkiem do ich pracy, niech każdy robi na co ma ochotę)? Milion tekstur i praktycznie nic więcej. Ktoś nagrał czymś lepszy dźwięk czegoś? Święto lasu. Od wieczny problem to brak map i koniec kropka. Może tu być administratorem Elon Musk, a programistą jakiś hindus z nieskończoną ilością czasu, jak nie zmieni się sposób budowania i tworzenia scenerii to nikt temu projektowi nie pomoże.

3
Forum / Odp: Dostęp do Testu Dodatków - przemyślenia i pomysły.
« dnia: 16 Marca 2022, 22:46:11 »
Przecież możecie sobie kisić w dziale beta, jak się wstydzicie świata. Jak niby ktokolwiek miałby znaleźć błąd miesięcznie bez dostępu do testów? Czym to się różni od zamknięcia działu testów dla beta+, jak to było lata temu i zostało zmienione z braku aktywności tychże funkcyjnych?

4
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 17 Listopada 2020, 00:52:19 »
Budynki zazwyczaj stoją przy jakichś drogach, a te wszystkie stoją na gołej trawie...

Droga jest od tyłu. Ale masz rację, lepiej żeby nic nie stało...

Pomijając to, nie wiem czy nie przesadziłem z nowoczesnością. Ze starych ruder do domu w stylu nowoczesnej stodoły :D Tego jeszcze nie było.

EDIT. Tekstury są minimalistyczne i w 2 minuty można zmienić dowolną teksturę i powstanie prawie nowy budynek.

5
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 15 Listopada 2020, 21:15:27 »
Ale co ja bym zmienił? Na pewno pozbył się nrd-owców/akademików pamiętających wasyla i zamienił je na inne. Nie podoba mi się trochę ułożenie różnych pomieszczeń po lewej (screen krzyzowa_2). Wiem, że to symek kolejowy, ale ja akurat zwracam uwagę na szczegóły tj. ustawienie i użycie obiektów.

Przyjacielu uwagę wziąłem sobie głęboko do serca i zacząłem produkcję wysokich jakościowo (tekstury) budynków. Poniżej przedstawiam kilka z tych które powstały w ostatnich dwóch godzinach.

EDIT2. Nowe budynki zastąpiły te "z czasów Wasyla". Idę na miasto popstrykać zdjęcia kamienic i pojadę na wioskę zrobić zdjęcia domów jednorodzinnych, bo teraz jest bieda.

6
Porcja zdjęć z mglistej jesieni.

7
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 10 Kwietnia 2020, 15:11:12 »
Dla kogoś kto ogarnia temat, być może umieszczenie zarówno wagonów 168A czy 111Arow jest nieintuicyjne, natomiast dla kogoś, kto nie za bardzo ogarnia typy wagonów, wersja rainstadowa jest na pewno dużo bardziej przejrzysta. Wybiera wagony B i wie, że znajdzie tam drugą klasę. Następnie, dzięki miniaturom, może w łatwy sposób określić jaki typ wagonu chce dodać po składu. W Twoim starterze typowy użytkownik prędzej wyłączy to wszystko, bo nie będzie w stanie znaleźć głupiej węglarki. Mam wątpliwości czy rozwijana lista służąca jako narzędzie do ustawiania składów, jest najbardziej optymalnym wyborem. Nawet osoba trochę bardziej zaawansowana, ale nie znająca wszystkich typów na pamięć, może mieć problemy ze złożeniem składu.

8
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 10 Kwietnia 2020, 12:03:42 »
Dałoby się zrobić tak, by nie było czegoś takiego jak np. EN57-RA,S,RB? Tylko same numery kibli (oczywiście nie tylko kibli, elfy itd też) i tworzy automatycznie skład z nich, myślę, że to dobry pomysł, albo chociaż taka opcja w ustawieniach.
Dla mnie osobiście zakładka "Składy" w Rainstedowym starterze jest bardziej czytelniejsza, są obrazki, jest lista wyboru składu z obrazkami a w tym starterze tego nie ma, jest tylko lista ze składami taka zwijana, według mnie w Rainstedzie ta lista jest lepsza. Często się mylę przy wyborze składu, wystarczy, że się przypadkowo naciśnie na inny pojazd to już zamienia :/. Fajnie by było, gdyby zakładka "Magazyn" wyglądała w miarę podobnie do tego Rainstedowego, ale to tylko moja opinia.

9
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 16:11:12 »
Sugeruję button "Sprawdź aktualizację" zamienić na "Aktualizuj starter", ludzie myślą że w ten sposób aktualizują sobie MaSzynę (podobny button jest w Rainstedzie).

10
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 22:06:50 »
Pech chciał, że 3 testowane przeze mnie pierwsze przypadki to były 3 kolejne człony EZT, stąd uznałem że działa prawidłowo. Wrzucę niebawem wersję z paroma poprawkami.

Nowa wersja, zmiany:
  • Obsługa startu z chłodziwem o temperaturze otoczenia.
  • Poprawki w obsłudze tekstury przeznaczonej dla kilku modeli.
  • Wyświetlanie użytego modelu. Przy błędnie przypisanym modelu wyświetla się wykrzyknik.
  • Parametry czułość myszy oraz zasięg cieni w kabinie- zwiększona ilość opcji wyboru.
  • Możliwość wyłączenia cieni w kabinie (tą samą rozwijaną listą, opcja 'wyłączone'.)
  • Wczytywanie ustawień- błędny parametr powinien zostać zasygnalizowany przez program.
  • Tłumaczenia nowych elementów i inne pomniejsze poprawki.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/ifn_starter.7z

11
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Marca 2020, 21:29:38 »
Miniatury przydałyby się w mniejszym rozmiarze (albo zrobić opcję taką jak w Rainstedzie "duże obrazki mini", ale wyłączoną na start), bo takie ogromne psują wygląd tego startera.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Grudnia 2019, 20:25:51 »
W temacie dźwięków, czy dało by rade uniezależnić dźwięk przekładni podczas toczenia się od załączenia WS'a?

13
Ja bym to usunął , bo wkrada się polityka w symek i mogą rodzić się konflikty. A chyba nie o to nam tu chodzi.
Od kiedy symbole narodowe to polityka?

14
Nikt nikomu nie każe tego pobierać i instalować. Kto chce to sobie pobierze i będzie używał zawartości.

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Listopada 2019, 12:58:45 »
Podpisuję się pod tym wszystkim co mam pod ręką. Ostatnie zmiany sprawiły, że mój komputer wymięka. A nie jest zły. Chyba że są problemy z optymalizacją. Przy procesorze czterordzeniowym pamięcią ram 32gb i dyskiem ssd symulator ma olbrzymie problemy, to coś jest nie tak. Jeśli na mój komputer jest w stanie udźwignąć o wiele cięższe programy do kompozycji a z symulatorem ma problem...

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Listopada 2019, 12:47:33 »
Albo dołączanie do paczki exe ze starym rendererem, i wszyscy będą szczęśliwi, ja jestem za dołączeniem exe ze starym rendererem, nowy zjada mi średnio 20-30 fps, w takim wypadku nie da się grać i cokolwiek robić. Czytaj: zostawić jak było dotychczas, exe gl33 i zwykłe.

17
Bocznica / Odp: Potrzebuję kogoś do współpracy.
« dnia: 30 Września 2019, 14:57:19 »
Pisanie typu zgłoś się do ekipy, która zajmuje się dodatkami nieoficjalnymi jest średnie ponieważ tam są również modele wydawane, a z tego co zrozumiałem @PJotrek szuka jelenia, który napiszę fizykę do modelu na tzw prywatny użytek.

18
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 14 Września 2019, 18:11:23 »
W ramach krótkiej odskoczni od wagonów zrobiłem małą sceneryjkę do prezentacji taboru. Jest ona modyfikacją scenerii "750mm.scn" autorstwa @MaciejM, polegającą na zrobieniu otoczenia, którego właściwie nie było. W załączniku scn, wypakować do głównego z MaSzyną.

19
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 11 Września 2019, 12:46:26 »
Cytuj
Aby nie rzucało pojazdem proponuję następujące ograniczenia prędkości wyznaczone na podstawie przyrostu niedomiaru przechyłki...
To ja może już dorobię te przechyłki :) Zapisałem sobie Wasze uwagi i powoli robię poprawki.

20
No po co robić jakiekolwiek lokomotywy skoro miedzy sobą mają takie same kabiny, dźwięki i fizyke...

21
Symulator / Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« dnia: 04 Września 2019, 20:34:45 »
Zauważ, że w Wocie te elementy służą głównie do niszczenia przez graczy. A wątpie, aby mieli fototekstury przerdzewiałych rozwalonych tramwajów czy pociągów z czasów wojennych. A przy najwyższej grafice wcale one źle nie wyglądają. Z resztą WOT to WOT i inna wytwórnia. Warto by pokazać Maszynę z jak najlepszej strony, nieprawdaż ?

22
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 21 Sierpnia 2019, 18:12:03 »
Trochę grzebie przy otoczeniu l053, mam już prawie gotowy odcinek od Dębicy do Tumlina
http://eu07.pl/userfiles/24843/l053.zip

23
Klimat początku lat 90 tych.

24
Wycieczkowy do Pomianek.

25
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 19 Sierpnia 2019, 19:47:40 »
Jeszcze przydałyby się jakieś TOPy, żeby można było później w scenariuszu dodać losowe usterki ssp. Mało tego mamy w szamynie także by się przydało.

26
Bieżące Symulatorowe / Odp: L053 Południe - błąd w EN57?
« dnia: 17 Sierpnia 2019, 22:12:22 »
Gdyby robić test przyciskiem Radiostopu to byś się musiał tłumaczyć przed komisją czemu plomba jest zerwana ;)
ale co to za test, który nie sprawdza przycisku? ;d
a test radiostopu jest domyślnie pod CTRL+SHIFT+R

27
Na warsztacie / Linia053_Wrzosy
« dnia: 16 Sierpnia 2019, 20:15:06 »
Dobry Wieczór MaSzynowemu Państwu.

W ostatnich tygodniach pracowałem sobie w wolnych chwilach nad sceneryjką. Skromne 37 kilometrów linii dwutorowej z prędkościami 100-120 km/h, kilka stacji, sporo przystanków. Utrzymana w stylu zmodernizowanej magistrali, na końcu linii nieco większa stacja. Zrobiłem mały eksperyment - wziąłem Linię 053, obróciłem swoją scenerię tak aby na wylocie z Dębicy jechać do pierwszej stacji "mojej" scenerii i jakoś to razem połączyć. Tym samym 68 kilometrów oryginalnej L053 z 37 "mojej" daje nam scenerię ~105 kilometrów szlaku. Wyszło to, co w załączniku. Wziąłem najlepszą wersję L053 jaką udało mi się znaleźć, czyli ostatnie przeróbki @Transkei'a. L053 jest całkowicie nieruszona. Sceneria jest utrzymana w podobnym klimacie co L053, czyli wszędzie mamy blokadę jednoodstępową półsamoczynną (PP).



Mamy tak naprawdę cztery szlaki:
a) pierwotna L053 Sandomierz - Dębica
b) szlak Dębica - Nowa Ruda podg: szlak dwutorowy, prędkości 100-140 km/h
c) Nowa Ruda podg - Arkadia podg: szlak jednotorowy, prędkości 100-120 km/h
d) Arkadia podg - Wolica: szlak dwutorowy, prędkości 100-130 km/h

Odcinek A to około 70 km, natomiast odcinki B - D to około 85 kilometrów, razem wyjdzie nam jakieś 150-160 kilometrów szlaku do jazdy.

Zady:
- jest płasko. Bardzo mi przykro, ale nie umiem robić ładnego terenu, który byłby urozmaicony pagórkami, wzniesieniami itd. Oglądałem poradniki, wzorowałem się na innych sceneriach no ale najzwyczajniej w świecie mi to nie wychodzi
- otoczenie czasem niedopracowane, ale starałem się pustych miejsc nie zostawiać. Widać tendencję do powtarzalności rozwiązań.

Walety:
- jest sceneria, po której można jeździć siudemkami


Do zrobienia:
- sieć trakcyjna


tl;dr
Nowa sceneria.

28
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia lokomotyw 163.
« dnia: 08 Sierpnia 2019, 23:21:51 »
Paczkowa 163 ma kompletnie sypnięty model i nie otrzymuje żadnych aktualizacji z tego względu. W sumie skoro nie działa i nie ma jej na żadnej mapie, to ją wywalę by nie drażniła ludzi.

29
Czy dasię, aby w ramach koncertu żeby rozkład w ramce podawał nam opóźnienie live? Tzn, żeby bez rozwijania rozkładu widzieć opóźnienie.

30
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, panel debug powinien wyswietlac parametry silnika najblizszego pojazdu, zamiast zawsze pojazdu obsadzonego

- lekcje dla ai, prowadzac pojazdy z silnikiem diesla ai nie powinna juz probowac zalaczyc biegu wyzszego niz to mozliwe

- funkcjonalnosc, dodane nowe urzadzenia kabinowe:
heatingvoltage: // woltomierz pradnicy grzewczej
heatingcurrent: // amperomierz pradnicy grzewczej

przykladowy wpis uruchamiajacy powyzsze urzadzenia w SU46:

heatingvoltage: utknob05 mov 0.0000245 0.0 7.5
heatingcurrent: utknob06 mov 0.00017 -0.004 0.25



Strony: [1] 2