Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - trzecia_bateria

Strony: [1]
2
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Lutego 2024, 20:16:38 »
W scenariuszu "Galicja_południe_1.0" mam tylko trzy składy dostępne do prowadzenia. W poprzedniej wersji "południa" było ich więcej. Tak ma być?

3
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 09:43:29 »
Myślę że kafelki z aktualnościami powinny być jednakowej wysokości. Dodatkowo gdzieś na górze strony widziałbym odnośnik do maszynowego profilu na FB.

4
4) Darowizny imienne - coś w stylu patronite.
Szczerze mówiąc, to aż się dziwię, że do tej pory nie sięgnięto po tą formę wspierania twórców. Wymagania co do modeli rosną, poprzeczka idzie coraz wyżej- a z tym wszystkim idzie czas potrzebny na modelowanie. Wiem, że do wykonania niektórych modeli konieczny był zakup materiałów (albo wręcz oprogramowania jak Substance Painter) z własnej kieszeni. Dane odnośnie terenu do tras kosztują. Paliwo zużyte na objazd świata w poszukiwaniu zdjęć na obiekty kosztuje. Dodawanie nowych rzeczy do exe może kosztuje 0$, ale czas na to poświęcony też się liczy... Czy zwykłe "dziękuje, dodatek jest super" wystarczy? Mamy dziwne czasy, gdzie życie jest drogie, czasu ciągle brakuje a byle streamer z byle jaką treścią dostaje datki od widzów. Na portalu X (dawny Twitter) z kolei chyba co drugi obserwowany przeze mnie użytkownik żebrze wręcz o "postawienie kawy" albo wpłacenie datku na Patronite. Tak, dajcie kasę za kilka postów żywcem skopiowanych z jakiejś zagranicznej strony i wrzuconych w translator. Za takie coś nie zapłacę, ale postawić kawę albo wrzucić kilka dyszek raz na miesiąc twórcy, który daje nam tutaj wszystkim bardzo wartościową zawartość? Czemu nie. To chyba jedyna forma "komercjonalizacji" Maszyny, która jest jako tako realna.
Ps. Chyba ideałem byłoby założenie jakiegoś stowarzyszenia, które Maszynę wzięłoby pod swoje skrzydła. Nie ukrywam, że model funkcjonowania TD2, z jego finansowaniem i przejrzystym (no, dość przejrzystym) rozliczaniem mi się podoba.

5
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 27 Stycznia 2024, 08:55:05 »
Ktoś na Simrailowym Discordzie ładnie to podsumował. Gracze są największą zaletą tej gry, jak i jej największym problemem. Z perspektywy swojego czasu dość aktywnego gracza multi, muszę się z tym zgodzić. Multi na początku było miodne, głównie przez entuzjastów, których wtedy było multum. Potem ci entuzjaści odeszli, być może zniechęceni brakiem aktualizacji albo po prostu ogólnym charakterem tej produkcji. Na ich miejsce przybyli eksperci lat 12. I to nie wiek jest problemem, problemem jest ich niechęć do nauki czegokolwiek i wielka pasja do niszczenia innym rozgrywki. Podejście to głównie "JA tu jestem dyżurnym, JA się mam dobrze bawić a ty stój sobie na czerwonym pół dnia" . Ja się przez to wycofałem z multi, a że SR nie ma w zasadzie singla... Zaglądam sobie tam czasem, jak się akurat jakiś scenariusz od społeczności pojawi. Ps. Znowu im się opóźnia patch a deweloperzy nabrali wody w usta, więc głosów że SR umiera też jest dużo. Chyba więcej nawet niż takich, które głoszą śmierć Maszyny :)

6
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 08:20:46 »
Cytuj
Uwaga: ta gra, która jest oferowana w formie wczesnego dostępu, nie została jeszcze ukończona i do momentu pełnego wydania może ulec zmianom. Jeśli gra w jej obecnym stanie nie interesuje cię, sugerujemy poczekać, aż prace nad grą zostaną ukończone. Dowiedz się więcej.
Nie no, bez przesady. Nie można każdego błędu, glicza, niedoróbki czy braku jakiejś elementarnej mechaniki usprawiedliwiać wczesnym dostępem. Nie przenośmy tej retoryki rodem z simrailowego forum tutaj. Czy jakby w tej grze nie było torów, to też można by doskonale usprawiedliwić to wczesnym dostępem?
Ps. Czy Simrail bije wszystko inne na głowę? Nie. Mam go od roku i tak, jak nie bił rok temu, tak nie bije teraz. Może w przyszłości...

7
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 31 Grudnia 2023, 09:59:14 »
Cytuj
W singlu można się odpinać i podpinać.
Jesteś pewien? Wiem, że można było. Po najnowszej aktualizacji sprawdziłem ponownie na kilku singlowych scenariuszach, nie mogłem rozpiąć ani swojego składu ani żadnego innego. Nieważne, czy lokomotywa była dociśnięta, czy nie. Swoją drogą, przed aktualizacją rozłączanie działało nawet wtedy, kiedy lokomotywa pełną mocą rozciągała sprzęg. Specjalistą od tego nie jestem, ale to chyba tak nie powinno wyglądać?
Cytuj
oraz złotą klamkę za przechodzenie przez każde drzwi poprzez, przeważnie, powolną animację uruchamianą z menu kontekstowego...
Tak, tak tak! Po co w menu kontekstowym rozdzielenie opcji otwierania drzwi i wchodzenia przez nie? Jakby nie można było zrobić po prostu "wejdź przez drzwi", które od razu, jednym kliknięciem otwierało by te wrota, uruchamiało animację wchodzenia przez nie a potem je zamykało... Na pocieszenie powiem, że większość (jak nie wszystkie) takich irytujących animacji można przerwać wciskając po prostu dowolny klawisz :) No i dobrze, że drzwi wewnątrz EN57 nie są zamknięte...
Cytuj
menu kontekstowego do rozmów w singlu to już się nie dało zrobić
Skoro od roku nie dało się zrobić głupiego sygnału o gotowości do odjazdu na multi...
Cytuj
Ogólnie widać, że wszystko było zrobione z myślą o multiplayerze
Nie sposób się nie zgodzić. Single wydaje się być tylko sprowadzonym do roli samouczków. Skoro więc taka jest rola singla, to czemu nie ma w tym trybie możliwości grania jako dyżurny? Deweloperzy mają na to odpowiedź: można się przecież uczyć na serwerach, na których nie ma graczy... Chyba nie tak to powinno wyglądać.
Cytuj
czy będziemy mogli tam coś więcej porobić niż tylko pstryknąć bateryję
No cóż, awarii nie ma i raczej nie będzie. Unieruchomienie składu jest jak na razie w zasadzie niemożliwe, nie licząc wykolejenia. A jak się ktoś pogubi, to na multi zawsze jest bot wszechmogący, stający niemal w miejscu (widzisz S1 i wiesz, że nie wyhamujesz? Bot da radę), ignorujący prawa fizyki i naprawiający wszelkie problemy z niewłaściwą obsługą pojazdu.

8
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 30 Grudnia 2023, 21:48:41 »
Singleplayer w tej grze w zasadzie nie istnieje. Na oficjalnym forum gry znajdziesz kilka scenariuszy stworzonych przez społeczność. To jest trudna sztuka, do scenariuszy nie ma dokumentacji, w dodatku nie można nawet dodawać własnych plików dźwiękowych, więc radio przez całą trasę milczy... Ale za to są pociągi AI. Generują one swoje własne problemy (głównie kradną klatki na sekundę. ale zdarza im się też zepsuć dźwięki w całej grze) no ale nie jest pusto. 
Cytuj
Brak podczepiania się pod wagony, brak zjazdu na bocznicę, tor postojowy.
To pierwsze nie działa, ani się nie podczepisz, ani... nie odczepisz. Jakieś proste manewry na EZT są właśnie w tych scenariuszach społeczności. Zapomnij o takich rzeczach, jak chociażby odczepienie lokomotywy, objechanie składu i dopięcie jej na tył. Ja w tym nie grzebie, ale według majstrów od scenariuszy, gra głupieje przy zmianie kabiny w lokomotywie.
Możesz spróbować gry w trybie multi. O ile tylko przełkniesz uproszczenia, takie jak zaczynanie trasy od już uruchomionego pociągu, który znikąd wjeżdża na mapę i tak samo kończy- wyjeżdżając poza grywalny obszar gry. Nie ma uruchamiania zimnej lokomotywy, nie ma manewrów- jedziesz od A do B jak po sznurku. Jeżeli po drodze trafisz na ogarniętych innych graczy (zarówno innych maszynistów jak i dyżurnych ruchu), gra w multi może być nawet przyjemna. Taka była zresztą zaraz po premierze. Ja ostatnio co próbuje, to trafiam raczej na graczy z zupełnie innym podejściem. Dlatego też zraziłem się do multi. No ale w tym trybie są papierowe rozkłady jazdy w kabinach :)
Wskaźniki faktycznie są bardzo mało widoczne. W nocy szczególnie, jadąc takim Elfem widać właściwie tylko biały kształt, światła pojazdów mają dziwną tendencję do przepalania napisów na wskaźnikach. Problem dawno zgłaszany deweloperom przez wielu graczy, poprawy brak.
Punkty w Simrail dostajesz za byle co, nawet za przyjazd do stacji z bardzo dużym opóźnieniem. Niby punkty przekuwają się w jakieś poziomy, ale ciężko stwierdzić, do czego te poziomy się przydają.
Gra w każdym razie powoli się rozwija. Być może singleplayer dostanie wreszcie trochę uwagi.

9
Przejazd Włókniarzem na najnowszej paczce. Przed Radliczycami dostaję S1, przede mną jechał jakiś towarowy. Patrzyłem na jego pozycje na mapie, pomimo zwolnienia przez niego szlaku dalej miałem czerwone. Co gorsze, na szlak zajęty przeze mnie wpuszczony został jakiś towar z ET41 na czele. W trybie panicznej ewakuacji przejechałem S1, wjechałem do Radliczyc i dalej miałem już zielone, zarówno na wyjeździe jak i w Blaszkach. Założyłem, że pewnie i tak nie dojechałbym do celu, więc dałem sobie spokój ze scenariuszem. Mam zainstalowaną paczke Kaliskiej w wersji 3.2b plus poprawka na składy pociągów sprzed kilku(nastu) postów. Dodatkowo mam jeszcze dograne paczki L61 od Ra oraz plik exe z Bieszczad.

Log: https://eu07.pl/userfiles/23886/log-kaliska.txt

Ps. W Ostrowie nie dostałem rozkładu.

10
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 07 Maja 2023, 10:24:11 »
Dołożę swoje 0.03$ z perspektywy zwykłego, szarego usera. Usera, który póki co tylko jeździ, ale może gdzieś, kiedyś coś by sobie "poedytował".
Cytuj
Ja osobiście byłbym za prostym edytorem, w którym nawet nie byłoby ani edycji terenu, ani krzywych przejściowych, ani przechyłek, ale żeby po prostu był
Prosty edytor, z prostymi funkcjami de facto stworzy (ewentualnie na amen zabetonuje już istniejący) standard maszynowych scenerii- prostych, płaskich naleśników z mało realnym układem torowym. Chyba jestem trochę rozpieszczony Bieszczadami albo nową L61, ale moim zdaniem, to właśnie powinien być nowy standard. Pozornie głupia rzecz, jaką jest profil pionowy, diametralnie zmienia przyjemność z prowadzenia pociągu. Nie nadrobi się tego ciekawą dekoracją.
Rainsted być może jest skomplikowany, mój kontakt z jego funkcjami edycyjnymi jest skromny. Ale to skomplikowanie daje możliwości. Blender tudzież Gimp też są skomplikowane, też właściwie użyte dają super efekty, jednak nie ma tutaj głosów, aby pierwszego zastąpić chociażby jakimś Sketchup-em a drugiego windowsowym Paintem.

11
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 22 Kwietnia 2023, 12:20:20 »
Ja zapytam o exeka, który jest dostarczony w paczce zależności. Czym ten exe różni się od tego z paczki i czy jest tylko do scenerii od Jana, czy nie ma tutaj ograniczeń? O to ostatnie pytam, bo np. L053-Noc mi się niestety na tym exe wywala. 

12
Cytuj
zacząłem się zastanawiać, co można zobaczyć w innych projektach, czego brakuje, co by urozmaiciło rozgrywkę
Właśnie po kilku latach przerwy wróciłem do Maszyny, rozczarowany pewnym popularnym ostatnio symulatorem. Napatrzyłem się na super grafikę (zwykle taką była, czasem za to była wręcz okrutnie brzydką), nagrałem się w multi, brakowało mi zaś naprawdę wielu rzeczy, które znalazłem tutaj. Czy chciałbym lepszą grafikę w Maszynie? Tak, chociaż zdaje sobie sprawę, że to zapewne oznacza nowy silnik (a więc i wręcz nową grę). Widziałem gdzieś na forum, że jakieś próby dodawania nowych funkcji w obecnym silniku  (chociażby PBR) były podejmowane, ciekawe z jakim skutkiem. Myślę, że dużo dałoby dodanie właśnie działających wycieraczek i lepiej zrobionych warunków atmosferycznych. Pogoda to jednak ważny element symulacji. Ciekawe też, ile wysiłku kosztowałoby poprawienie oświetlenia, chociażby świateł pociągów? Nie powiem, efekty świetlne w grach kolejowych, opartych o Unity czy UE, mile "pieszczą oko".
Czy chciałbym multi? Ciężkie pytanie (które powinno IMHO trafić do ankiety), bo na ponad 100 przegranych godzin. naprawdę fajnych sesji gry miałem dosłownie kilka. Sesji zrujnowanych wręcz przez graczy, którzy nic a nic nie orientowali się w swoim "fachu" było zaś... wiele, dyplomatycznie mówiąc. Myślę, że na to mogłaby wiele zaradzić możliwość utworzenia swojego własnego serwera, tylko dla znajomych. Ale wracając do trybu multi, na mojej liście życzeń byłby raczej dość nisko. Bardziej wolałbym większą ilość singlowych scenariuszy. Niekoniecznie na nowych trasach. Super jak dla mnie jest idea scenariuszy w rodzaju L053_poranek. Czas zainwestowany przez devów w rozbudowane multi wolałbym zainwestować w tworzenie narzędzi, które ułatwiłby produkcje scenariuszy (jak i zresztą scenerii) :)
Więcej klikalnych elementów w kabinie? Tak. Nowy tabor ma mnóstwo wyświetlaczy w kabinach, dobrze by było, aby były one jak najbardziej "klikalne".
Zapis gry? Jak dla mnie dość przydatna rzecz. Ciekawe, ilu z nas tutaj ma jednym ciągiem czas na scenariusze 2h+? To chyba wszystko, co bym osobiście chciał.

Edycja.
Jeszcze taka pierdółka, popularna w innych symulatorach. Chodzenie :) Zamiast latania po mapie, spacerek z opcjonalnym bieganiem. Nie musi być fikuśnych animacji wsiadania ani wysiadania z kabiny. Ot wciskasz F4 i już lądujesz na ziemi/ peronie, koło drzwi pojazdu. Wciskasz znowu F4 i z powrotem jesteś w kabinie. Świetnie byłoby połączyć to z "aktywnymi" elementami na wagonach- jak chociażby odluźniacz czy też dźwignia do nastawy hamulca. Że w ciemności będzie je ciężko znaleźć? No to dajmy naszemu mechanikowi, oprócz dwóch nóg i wygodnych butów, także latarkę :)

13
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« dnia: 02 Lutego 2016, 22:32:49 »
Powiem krótko- dla mnie bomba. Mam nadzieję, że nie będziesz oszczędzał na odcinkach o szlakowej 120+, bo takich w Maszynie chyba trochę brakuje :) 

Strony: [1]