Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mariusz1970

Strony: 1 [2] 3 4 ... 107
31
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nie wyświetlają się include
« dnia: 15 Listopada 2020, 15:42:25 »
Przez uniwerslanosc, rozmumiem, iz dany budnek ma na zadanie podswietlenie i takowe sa. Co do ewentulanych brakow replow, to moze pewien dylemat jest (robic klony, czy zmieniac wpisy w sceneriach). Reasumujac, to co proponujecie, to wg mnie uwstecznianie, nawet jesli ma byc to klon, gdyz nie ma repla dotychczas a taki klon pod wzgledem uniwersalnosci (scenerie dzienne lub nocne) to klops-kolejny klon.

32
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nie wyświetlają się include
« dnia: 15 Listopada 2020, 15:25:14 »
No moim zdaniem, jesli produkujemy nowa teksture pod budynek z oswietleniem (tak jak w tym przypadku), to robmy uniwersalnie, czyli dostosowujemy nowa teksture pod oswietlenie. Wtedy calosc jest uniwersalna a nie produkujemy klony budynkow, tylko po to, aby pozbyc sie oswietlenia (kiedys tak bywalo, tylko w odwrotna strone i po to ta cala zabwa w lights, aby klonow nie produkowac). Chyba, ze czegos nie rozumiem.

33
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nie wyświetlają się include
« dnia: 15 Listopada 2020, 14:45:01 »
A nie bylo automatyki, gdy zewnetrzne oswietlenie np. sloneczny dzien, budynek z mozliwoscia oswietlenia okien, praktycznie okna oswietlone, nie byly widoczne oraz cos mi swita o losowaniu okien do podswietlania?

34
Bocznica / Odp: Oddajcie czata symq
« dnia: 22 Sierpnia 2020, 11:44:06 »
Grupowe maskotki.

35
Forum / Odp: Mattermost
« dnia: 21 Sierpnia 2020, 22:51:27 »
U mnie też nie działa.

36
Bieżące Symulatorowe / Pokrywające się tri w sceneriach.
« dnia: 24 Czerwca 2020, 14:18:25 »
Z najnowszej PC, przeleciałem nowym swoim narzędziem do szukania pokrywających się node triangle. Narzędzie nie jest jeszcze w pełni funkcjonalne (nie ma usuwania). Kiedyś robiłem podobne funkcjonalnie, jednak teraz robię to inaczej.
W PC w dwóch sceneriach oraz ich klonach, jest tego  najwięcej:
baltyk.scn   218
baltyk_euro2012.scn   1333

Liczba oznacza liczbę par trójkątów, mających te same współrzędne i kolejność.
W załączniku log. W logu występują pary trójkątów, które są jednakowe pod względem współrzędnych. Być może trafią się trójkąty, które narzędzie źle zinterpretowało na skutek niestandardowych deklaracji node triangle - jednak przy pobieżnym przejrzeniu loga, tego nie zauważam.
Nie spodziewam się szerokiego zainteresowania tematem i jako ciekawostkę przedstawiam, iż takie rzeczy również są w sceneriach. Raczej na wydajność ma to wpływ mały, chyba, że jest jakaś koncentracja tego typu rzeczy na jakimś obszarze. Nie wiem zresztą.

37
Tak tylko przypominam, ze wątek już ma kilka lat a Hubernator chciał dostosować Kaliska do paczki całościowej. Co w tym złego? To również jest pomoc dla autora. Najlepiej zakrakajcie człowieka, niech rzuci to w p..du. Niech tam sobie włączy TV czy będzie przesiadywał godzinami na MM, bo to bardziej widać opłaca się.
Dekalog +1 - "Nie wychylaj się" - to jest chyba motto, które zdaje się, że ma obowiązywać, aby mieć święty spokój.
EOT

38
Powyższy post nie jest związany z technicznymi sprawami, a jedynie z nie wiem, chęcią wyżycia się na człowieku (niesprawiedliwa ocena), który próbuje coś pożytecznego zrobić. Nie jest to zachowanie "typowego" oczekiwacza. Życzyłbym sobie, jeśli to jest poważne forum o przeniesienie tych postów (mojego również) do innego wątku lub nawet na bocznicę. Tutaj tylko zaśmieca się.
Dziękuję.

39
No dodam tylko, że o tym bagnie, to nie miałem na myśli scenerii i Autora, bo czapki z głów, tylko miałem na myśli dostosowanie scenerii do paczek całościowych jakby co.

40
No, mamy kolejny argument za tym, żeby pozdze wypuścił to co ma. Nie wiem co się zmieniło w reszta.scm od ostatniej paczki, a więc pewnie się okaże że dużo mojej roboty pójdzie w kosz.
Chyba że nic nie było zmieniane od ostatniej paczki w Reszta.scm, wtedy zacznę podmieniać wpisy include.
Raczej w każdym kolejnym wydaniu Reszta.scm, te błędy będą się powielały. Raczej Pozdze tych spraw nie poprawi. Nie wiem jakie tu zaproponować rozwiązanie. Może skoro umiesz pisać programy, to coś na zasadzie komparatora zawartości dwóch plików z analizą, które wpisy występują w starym pliku a które doszły lub któryś z parametrów w nowym zmienił wartości. No albo rzeczywiści poczekać na ostateczną wersję, jednak obawiam się, że to jest never ending story. Inaczej może, wszedłeś w bagno i trochę zdrowia będzie Cię kosztowało utrzymywać się na powierzchni ;)
Na marginesie, ja wziąłem paczkę Kaliskiej można powiedzieć losową i na jej podstawie jest owa analiza.

41
Poradniki / Odp: [SCN] Poradnik tworzenia w Rainsted
« dnia: 04 Czerwca 2020, 18:13:37 »
No i o to toczylem boje na MM. Ugulem, swietnie wyszlo moim zdaniem :).

42
Bieżące Symulatorowe / Odp: Czy nie lepiej zamienić ANSI na UTF-8?
« dnia: 02 Czerwca 2020, 14:14:54 »
Ja juz pisalem, nie widze problemu przejscia na UTF. Moimi rzeczami, nie ma sie co przejmowac. One i tak w coraz mniejszym stopniu sa zgodne z obecnymi rzeczami w maszynie. Jesli ktos bedzie chcial z czegos tam z nich skorzystac, to najwyzej dokona konwresji plikow. Ja przerabial niczego nie bede i raczej odradzam to innym. Nie chce mi sie zbyt mocno rozpisywac dlaczego. Odczyt danych z plikow, jest realizowany inaczej, niz w przykladzie wyzej. Rozkminialem net pod tym wzgeldem, jakies przyklady, dosyc zlozone. Niebardzo z mojego punktu widzenia, widze sens dzialania w tym kierunku. Nie wiem jak Wy, ale ja rowniez pracuje, oraz rodzina. Maszyna, to jedynie hobby. Dodatkowo juz duzo rzeczy jest w logach, ktorych kiedys nie bylo. Wciaz, sa rzeczy, ktore nie da sie logowac, zwlaszcza scenerie, jednak i tak nikogo one nie ineresuja lub nie sa swiadomi.
Reasumujac, ODE MNIE S2 dla UTF, bo juz nie mam zamiaru ewentualnie sie powtarzac.

43
Odnośnie tego inca, musiałbyś pogadać z kimś od repo, aby wgrał zmodyfikowany do repo, bo gdyż ponieważ, jeśli powstanie paczka z Kaliską i ktoś wypakowując ją, nie będzie zastępował plików (a tak jest bezpieczniej), to znowu temu komuś się to coś pojawi.

44
Tylko jeden .inc pochodzi z głównej paczki. I nie znalazłem go na żadnej scenerii.
tr/kotwa-napr14.inc
drawinowo\sc3_tr.scm
include tr/kotwa-napr14.inc 15375.313 5.6 2097.688 85.678 betonrelief1 end
No ale raczej skaracając ilość parametrów w incu, wpisu nie popsułeś, zakładając, iż nie ma repla.

45
Jakby interesowało, to w załączniku ciąg dalszy none.

46
Hubernator, postaram się w jakiś ustematyzowany sposób torchu się rozpisać. Na ile mi to wyjdzie - nie wiem.
1) Należałoby się upewnić, czy błąd jest generowany, wtedy, gdy w tokenie jest bzdura lub nieistniejąca tesktura w dwóch sytuacjach:
a) gdy w t3d jest replacableskin - wymienna tekstura
b) gdy w t3d nie ma replacableskin
W przypadku pkt. a powinien generować błąd
W przypadku pkt. b nie wiem jak jest. Być może błąd się nie generuje a być może się generuje.
Narzędzie moje, nie sprawdzało już t3d pod tym względem. Dlatego też napisałem o ręcznej analizie pod m.in. tym kątem.
2) Pliki *.inc w założeniu służą do tego, aby wiele scenerii mogło z nich korzystać.
Co ja bym zrobił:
1) Za pomocą jakiegoś narzędzia, sprawdził czy z wymienionych plików *.inc, korzystają już inne scenerie.
a) te które korzystają, sprawdziłbym, jaka jest zawartość tokenu i odpowiednią zawartość wkleiłbym do wpisu w scm Kaliskiej. Niezależnie od tego, czy t3d ma repla czy nie (bo nie będziemy pruć wszystkich scenerii).
b) te które nie korzystają (tylko te z których korzysta Kaliska) a mają w t3d repla, dostosowałbym odpowiednio wpis tokena z bzdury na coś sensownego).
c) te które nie korzystają (tylko te z których korzysta Kaliska) a nie mają w t3d repla, dostosowałbym inca w ten sposób, który Ty zrobiłeś i odpowiednio wpis w scm Kaliskiej.

W ten sposób, który Ty zrobiłeś, nie wiem, czy w ciemno czy nie, ale zakładam, że w ciemno, mogłeś poprawić Kaliską a popsuć inne scenerie, które korzystają z tych plików *.inc.

47
Hubernator, Pobrałem paczkę 20.04 a następnie pobrałem paczkę Kaliskiej z tego postu:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,27620.msg510036.html#msg510036
Od Milka. Wątek długi, więc nie wiedziałem co mam tak naprawdę pobierać. Wypakowywując Kaliską, nie zastępowałem żadnych plików z PC. Uruchomiłem jakieś moje stare narzędzie, które kulało w wielu miejscach (niedostosowane do obecnych rzeczy), ale jakoś dało radę wyłapać to na czym zależy Tobie. Do już ręcznej analizy poniżej:
Analizowana sceneria, to Kaliska_134.scn
Plik|nazwa tekstury| wpis w scm|wpis w *.inc|


c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include;lj\biuro_placowe01.INC;UnikalnaNazwa;-24995.2;0.0;16134.5;162.23;;;;;end //Passive node -1 0 none model (p2) (p3) (p4) (p5) LJ/biuro_placowe01.t3d (p1)  endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include;infrastruktura\szafa_duza_01.inc;UnikalnaNazwa;-25833.0;0.0;18084.5;-64.6607;;;;;end //Passive node 800 0 none model 0 0 0 0 infrastruktura/szafa_duza_01.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include;lj\biuro_placowe01.INC;UnikalnaNazwa;-20108.1;0.0;13176.2;115.036;;;;;end //Passive node -1 0 none model (p2) (p3) (p4) (p5) LJ/biuro_placowe01.t3d (p1)  endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include;lj\biuro_placowe01.INC;UnikalnaNazwa;-8430.61;0.0;2797.34;-26.4957;;;;;end //Passive node -1 0 none model (p2) (p3) (p4) (p5) LJ/biuro_placowe01.t3d (p1)  endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa102.dds include peronowe/lawka_zadaszona_zdewastowana.inc UnikalnaNazwa102 88099.1 0.6 -14787.2 2.30345 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/lawka_zadaszona_zdewastowana.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/lawka_zadaszona_zdewastowana.inc UnikalnaNazwa 88096.3 0.6 -14831.9 2.30345 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/lawka_zadaszona_zdewastowana.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/kosz_peronowy.inc UnikalnaNazwa 88078.6 1.0 -14778.9 0.0 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/kosz_peronowy.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/kosz_peronowy.inc UnikalnaNazwa 88066.0 1.0 -14778.9 0.0 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/kosz_peronowy.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa101.dds include peronowe/kosz_peronowy.inc UnikalnaNazwa101 88059.6 1.0 -14899.5 0.0 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/kosz_peronowy.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa100.dds include peronowe/kosz_peronowy.inc UnikalnaNazwa100 88072.6 1.0 -14900.3 0.0 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/kosz_peronowy.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa99.dds include peronowe/kosz_peronowy.inc UnikalnaNazwa99 88067.9 1.0 -14960.7 0.0 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/kosz_peronowy.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/kosz_peronowy.inc UnikalnaNazwa 88056.0 1.0 -14959.4 0.0 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/kosz_peronowy.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa98.dds include peronowe/lawka_peronowa_z_banerem_reklamowym.inc UnikalnaNazwa98 88068.9 1.0 -14955.3 93.5311 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/lawka_peronowa_z_banerem_reklamowym.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa97.dds include peronowe/lawka_peronowa_z_banerem_reklamowym.inc UnikalnaNazwa97 88071.9 1.0 -14895.1 -86.7113 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/lawka_peronowa_z_banerem_reklamowym.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa96.dds include peronowe/lawka_peronowa_z_banerem_reklamowym.inc UnikalnaNazwa96 88059.6 1.0 -14894.7 -86.7047 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/lawka_peronowa_z_banerem_reklamowym.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/lawka_peronowa_z_banerem_reklamowym.inc UnikalnaNazwa 88056.3 1.0 -14954.4 93.5311 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/lawka_peronowa_z_banerem_reklamowym.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/tablica_stacyjna_lodz_lublinek.inc UnikalnaNazwa 82119.8 0.0 -12000.4 32.3106 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/tablica_stacyjna_lodz_lublinek.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/tablica_stacyjna_lodz_lublinek.inc UnikalnaNazwa 81991.0 0.0 -11922.0 32.6638 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/tablica_stacyjna_lodz_lublinek.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/kosz_peronowy.inc UnikalnaNazwa 81973.6 0.0 -11913.8 0.0 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/kosz_peronowy.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/tablica_stacyjna_pabianice.inc UnikalnaNazwa 77395.5 0.8 -6737.07 -67.8602 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/tablica_stacyjna_pabianice.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/tablica_stacyjna_pabianice.inc UnikalnaNazwa 77243.6 0.8 -6675.71 -67.7752 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/tablica_stacyjna_pabianice.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/tablica_stacyjna_lodz_chojny.inc UnikalnaNazwa 91416.7 1.0 -10165.7 61.9057 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/tablica_stacyjna_lodz_chojny.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa255.dds include peronowe/tablica_stacyjna_lodz_chojny.inc UnikalnaNazwa255 91407.2 1.0 -10150.4 61.9057 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/tablica_stacyjna_lodz_chojny.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/tablica_stacyjna_lodz_chojny.inc UnikalnaNazwa 91252.3 1.0 -10228.3 61.2635 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/tablica_stacyjna_lodz_chojny.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/tablica_stacyjna_lodz_chojny.inc UnikalnaNazwa 91261.1 1.0 -10244.6 -117.211 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/tablica_stacyjna_lodz_chojny.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include miejskie/tablica_z_nazwa_ulicy.inc UnikalnaNazwa 99071.4 -1.3 -5208.15 -28.2576 end node 500 0 none model 0 0 0 0 miejskie/tablica_z_nazwa_ulicy.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/tablica_pkp_cargo_sa.inc UnikalnaNazwa 99075.8 -1.3 -5199.6 145.73 end node 500 0 none model 0 0 0 0 peronowe/tablica_pkp_cargo_sa.t3d (p1) endmodel
c:\kaliska\scenery\kaliska\reszta.scm unikalnanazwa.dds include peronowe/kladka_dla_piechoty.inc UnikalnaNazwa 86357.4 2.3 -13138.0 -82.134 end node 1000 0 none model 0 0 0 0 peronowe/kladka_dla_piechoty.t3d (p1) endmodel


c:\kaliska\scenery\kaliska\trakcja.scm tr\none.dds include tr/kotwa-napr14.inc 98078.1 4.5 -5637.97 241.543 none end node 800 0 none model 0 0 0 0 tr/kotwa-napr14.t3d tr/(p5) endmodel                             
c:\kaliska\scenery\kaliska\trakcja.scm tr\none.dds include tr/kotwa-napr14.inc 94819.9 5.8 -7279.74 242.085 none end node 800 0 none model 0 0 0 0 tr/kotwa-napr14.t3d tr/(p5) endmodel                             
c:\kaliska\scenery\kaliska\trakcja.scm tr\none.dds include tr/kotwa-napr14.inc 94696.1 5.8 -7355.75 242.244 none end node 800 0 none model 0 0 0 0 tr/kotwa-napr14.t3d tr/(p5) endmodel                             
c:\kaliska\scenery\kaliska\trakcja.scm tr\none.dds include tr/kotwa-napr14.inc 94671.9 5.8 -7397.44 240.719 none end node 800 0 none model 0 0 0 0 tr/kotwa-napr14.t3d tr/(p5) endmodel                             
c:\kaliska\scenery\kaliska\trakcja.scm tr\none.dds include tr/kotwa-napr14.inc 94912.9 5.8 -7276.07 65.7258 none end node 800 0 none model 0 0 0 0 tr/kotwa-napr14.t3d tr/(p5) endmodel                             
c:\kaliska\scenery\kaliska\trakcja.scm tr\none.dds include tr/kotwa-napr14.inc 3885.1 5.8 19589.6 173.595 none end node 800 0 none model 0 0 0 0 tr/kotwa-napr14.t3d tr/(p5) endmodel                             


48
Jestes pewny, iz error z ta unikalna nazwa pochodzi z tego wpisu? Skoro inc nie wymaga tekstury, a znajduje sie w errors, to albo mechanizm wypisywania brakow jest jakos skopany albo to nie ten przypadek (nie ten wpis). Mozesz wkleic ten wpis to np. td i zobaczyc, czy bedzie error. No chyba, ze wspomnienie o tym, nie bylo zwiazane z errorami.

49
Ok, z naglowkami kolumn, juz rozumiem. Ciag dalszy, zrozumialem jako ciag dalszy brakow.

50
Hubernatoror, nie powielaj juz tego, co wyslalem, bo musze analizowac, co wyslalem a co nie. Co do tego plane, wszystko mozna, ale po pierwsze czy ma to sens, po drugie z glowa. Jak zrobisz analize z pominieciem tego co juz wyslalem, dam to co mam. No moze tez, nie rozumiem tej twojej ostatniej tabelki.

51
W zalaczniku tekstury oraz konwerter z *.tex na *.bmp. Przeanalizuj, czy w PC juz nie ma podobnych, tylko scieżki inne. Co do unikalnej nazwy, to albo to blad wpisu albo to nazwa obiektu, a tekstura w innym tokenie. Co do tekstury none, przeanalizuj inc tego obiektu oraz *.t3d, czy w ogole jest wymienna tekstura.

52
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 05 Maja 2020, 23:41:02 »
Pakiet narzędzi Excleowskich, udostępnię na życzenie poprzez prośbę na PW.

53
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie dotyczące sposobu łączenia scenerii.
« dnia: 30 Kwietnia 2020, 18:55:26 »
Widać to, na załączonych obrazkach.

54
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie dotyczące sposobu łączenia scenerii.
« dnia: 30 Kwietnia 2020, 18:30:34 »
Separator dziesiętny jako kropka w systemie. Domniemam, że Ty masz przecinek.
Cytuj
2) W systemie i w Ustawieniach regionalnych zakładka Liczba koniecznie ustawić jako symbol dziesiętny kropkę
(domyślnie jest przecinek). Po zmianie zamknąć Excela i otworzyć ponownie.

55
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie dotyczące sposobu łączenia scenerii.
« dnia: 30 Kwietnia 2020, 07:20:10 »
Uruchomienie tory_semafory_przejazdy.xls przez główne menu narzędzi, to w sumie nie wiem po co to robiłeś, skoro uruchamiałeś wcześniej, bez tego menu. Błąd, który Ci wyskoczył, jest z pliku menu.xls. Prawdopodobnie w konfiguracji miałeś coś namieszane, może ścieżki, może adresy komórek, ciężko powiedzieć.
Drugiego obrazka, też za bardzo nie rozumiem. Na nim widać okno do wczytywania scenerii, jednak lista scenerii jest pusta. Wygląda na to, iż jest wpisana niewłaściwa ścieżka w arkuszu konfig lub nie masz pod tą ścieżka żadnych plików *.scn. Natomiast, twój opis koncentruje się na narysowanym prostokącie. Do twojego opisu, odniosę się wyciągiem z arkusza Pomoc
Cytuj
1) Z menu wybrać pozycję 47 lub przejść do arkusza Konfig_kolor i nacisnąć przycisk Odczyt koloru
Program wstawi prostokąt w komórce A1 i odczyta kolor tego prostokąta w formie indeksu i w formie RGB.
Różne wersje Excela, mają różne domyślne kolory dorysowanych obiektów. Kolor ten będzie potrzebny w wielu funkcjach edytora
np. wstawianie domków, drzew, dowolnych includów itp.
Prawdopodobnie nie wykonałeś tego kroku. Ogólnie polecam czytać dosyć obszerny arkusz Pomocowy.
Okno dialogowe z listą scenerii, powinno tak wyglądać, jak na obrazku.

56
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 25 Kwietnia 2020, 22:37:05 »
Przede wszystkim zastanówcie się raz a dobrze, czy starter będzie zewnętrzny, czy wewnętrzny (bo także były próby zaawansowane). Nie moja sprawa, jednak szkoda pracy/czasu któreś ze stron.

57
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie dotyczące sposobu łączenia scenerii.
« dnia: 24 Kwietnia 2020, 14:09:20 »
To nie jest przeznaczone na OO.

58
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie dotyczące sposobu łączenia scenerii.
« dnia: 23 Kwietnia 2020, 22:59:40 »
Cytuj
tylko, co oznacza, że należy uruchomić kod w VBA?
Uruchamia się sam, nic z palca nie musisz uruchamiać. Na stronie MS, z tej co podałeś, jest napisane:
Cytuj
Uruchom 64-bitową wersję programu Microsoft Excel 2010, która jest uruchomiona w 64-bitowym systemie operacyjnym Windows.
Czyli 64 bit 2010, a Ty takiej nie masz.
Tak jak pisałem wyżej, te linijkę można spokojnie wykasować, bo ona służy do odtwarzania plików *.wav, a Tobie akurat to niepotrzebne. Po wykasowaniu linijki, zapisać zmiany w pliku, zamknąć i ponownie otworzyć plik.
Mi wpadło w ręce, takie coś, lecz nie mam jak tego sprawdzić:
#If Win64 Then

'Code is running in 64-bit Office

Private Declare PtrSafe Function sndPlaySound _

Lib "winmm.dll" Alias "sndPlaySoundA" ( _

ByVal lpszSoundName As String, _

ByVal uFlags As Long) As Long

#Else

'Code is running in 32-bit Office

Private Declare Function sndPlaySound32 _

Lib "winmm.dll" Alias "sndPlaySoundA" ( _

ByVal lpszSoundName As String, _

ByVal uFlags As Long) As Long

#End If

Czyli zamiast wykasowywać linijkę skopiować to, co dotyczy 64 i dostosować (bez private). Kod ten jest rozbity na wiele linijek wierszy, lecz można przekształcić w jedną linijkę, wykasowując znak "_" (znak kontynuacji) i kasować wiersze, zachowując kod.
Coś może w tym być, bo w linku, który podałeś, też występuje "PtrSafe". Ja nie wiem co to to jest, ale występuje i tu wyżej i w twoim linku.

59
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie dotyczące sposobu łączenia scenerii.
« dnia: 09 Kwietnia 2020, 23:42:35 »
@gg
Mam dwie.
1) 2002 (65536 wierszy 256 kolumn) - edytor działa najsprawniej, najszybciej  i na nim były kręcone filmy.
2) 2007 (miliony wierszy, tysiące kolumn), łyka xlsx - edytor chodzi dużo wolniej, ale działa. Przerabiałem nim xls na xslm, choć nie widziałem żadnej różnicy w działaniu.
Z tego co wiem, na nowszym też działał.

60
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie dotyczące sposobu łączenia scenerii.
« dnia: 09 Kwietnia 2020, 21:26:21 »
Kiedyś coś próbowałem, na ówczesną moją wiedzę, jak należy je dodawać w sposób automatyczny.

Ich nazwy można ręcznie zmieniać.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 107