Uwaga:
Aby zapewnić pełną funkcjonalność narzędzi, trzeba sprawdzić i ewentualnie zmienić w ustawieniach regionalnych (panel sterowania) -symbol dziesiętny. Jeśli jest inny niż kropka np. przecinek - to zmienić na kropkę.
12.11.2016
Przedstawiam swoje wszystkie narzędzia, które stworzyłem na potrzeby MaSzyny. Od ostatnich wrzutek, w niektórych narzędziach wprowadziłem jakieś modyfikacje, więc warto ponownie pobrać. Ogólnie narzędzia podzielam na dwie grupy: Excleowskie i exe.
1) Pakiet narzędzi Excleowskich:
https://eu07.pl/userfiles/23403/Tools-r12.rarZnajduje się w nim plik Tabela.xls, gdzie w ujęciu tabelki są wypisane te narzędzia, ich główne funkcje i czy działają na obecnych paczkach. Narzędzia te były pisane w rożnym czasie i nie wszystkie obecnie działają na nowych paczkach.
Jest również plik Menu.xls, za pomocą którego mamy dostęp do poszczególnych narzędzi. W nim znajduje się arkusz Spec_menu, który może służyć jako swego rodzaju Check lista do testowania scenerii i taboru. Uruchamiają się kolejno testujące narzędzia. Ich kolejność dobrałem jak mi się wydaje optymalnie (gdyż niekiedy kolejność może mieć znaczenie).
W paciekie tym, jest edytor istniejących scenerii (plik tory_semafory_przejazdy.xls). Jego możliwości wraz z filmikami na YT, są w tym poście:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg404999.html#msg404999i tym:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg422519.html#msg4225192) Pakiet narzędzi exe:
a)
https://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Druty_15.rar - służy do drutowania różnych typów słupów technicznych ale nie trakcyjnych w sceneriach.
b)
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-inc_t3d.rar - sprawdza obecność animowanych submodeli w t3d, które są w deklaracjach pliku inc.
c)
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Korektor_8.rar - służy do korekcji współrzędnej wysokościowej wpisów include do poziomu terenu, a także do przesuwania obiektów np. drzew od skrajni toru. Ra ma wersję korektora, który również koryguje współrzędne wysokościowe pionowych trójkątów np. ścian lasów. Jeśli ktoś tej wersji potrzebuje, proszę się do niego zgłosić, gdyż mi zagineła ta wersja.
d)
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-mmd_t3d_1.rar - sprawdza obecność submodeli w t3d, które są w deklaracjach pliku mmd. Błędy mogą powodować nie animowanie się elementów modelu taboru lub nie świecenie/ nie zgaszenie jakiejś kontrolki.
e)
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-wyciagnij_pliki_3.rar - uniwersalne narzędzie do identyfikacji wszystkich używanych plików przez scenerię, brakujących plików, używanych i brakujących plików *.wav przez tabor. Pliki używane można skopiować w dowolne miejsce na dysku. Gdy wybierze się wszystkie scenerie do analizy, narzędzie może posłużyć do identyfikacji plików nieużywanych.
Więcej tutaj:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg425080.html#msg425080f)
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Lampy_1.rar - automat wstawiający latarnie do scenerii.
Więcej pod linkiem:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg443552.html#msg443552g)
https://eu07.pl/userfiles/23403/Duplikaty_inc.rarWięcej pod linkiem:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg517852.html#msg517852Przygoda moja z pisaniem narzędzi pod Maszynę dobiegła końca. Nie przewiduje już pisania. Wszystko co sobie zamierzyłem, zrealizowałem. Dlatego też postanowiłem uporządkować narzędzia w jednym poście. Wszystkie linki do dotychczasowych narzędzi usunąłem (chyba, że coś niechcący pominąłem).
Przyklejam
Quark-t