Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Mariusz1970

Strony: [1] 2
1
WWW / Brak dostepu do eu07 oraz czatu.
« dnia: 01 Października 2021, 00:42:06 »
Nie moge sie dostac. Pisze z komorki Opera Mini i tu dostep do strony jest. Z komputera nie mam, Google Chrome, ciasteczka wyczyszczone. Ktos ma problemy, czy tylko ja?

2
Bieżące Symulatorowe / Pokrywające się tri w sceneriach.
« dnia: 24 Czerwca 2020, 14:18:25 »
Z najnowszej PC, przeleciałem nowym swoim narzędziem do szukania pokrywających się node triangle. Narzędzie nie jest jeszcze w pełni funkcjonalne (nie ma usuwania). Kiedyś robiłem podobne funkcjonalnie, jednak teraz robię to inaczej.
W PC w dwóch sceneriach oraz ich klonach, jest tego  najwięcej:
baltyk.scn   218
baltyk_euro2012.scn   1333

Liczba oznacza liczbę par trójkątów, mających te same współrzędne i kolejność.
W załączniku log. W logu występują pary trójkątów, które są jednakowe pod względem współrzędnych. Być może trafią się trójkąty, które narzędzie źle zinterpretowało na skutek niestandardowych deklaracji node triangle - jednak przy pobieżnym przejrzeniu loga, tego nie zauważam.
Nie spodziewam się szerokiego zainteresowania tematem i jako ciekawostkę przedstawiam, iż takie rzeczy również są w sceneriach. Raczej na wydajność ma to wpływ mały, chyba, że jest jakaś koncentracja tego typu rzeczy na jakimś obszarze. Nie wiem zresztą.

3
Bocznica / Czat mi nie dziala na chwile obecna.
« dnia: 17 Czerwca 2018, 21:18:32 »
j.w. a Wam?

4
Nie wczytuje sie lub baardzo dlugo na moim starym telefonie na operze mini w usludze saas (tak sie zdaje nazywa sie ta usluga). Mam komunikat "Łączenie..." i klops. Na ogol na tym telefonie strony chodza ok. Mialem od zawsze takie same problemy na forum td2, ale na maszynowym bylo ok. Cos sie zmienilo po naszej stronie? Skojarzylem, iz mateu i tu i tam rzadzi, moze cos? Nie wiem. Gdybym jednak dostal odpowiedz zlewajaco/zbywajaca, trudno. Bede zyl :)

5
Bocznica / Odp: Model torów podobny do tych z TD2
« dnia: 19 Września 2017, 01:51:02 »
Do usuniecia. Sorry.

6
Dotyczy ponizszego modelu:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29067.0.html
Problem polegal na znikaniu przedzialow, gdy bylismy w przedsionku wagonu, a kamere skierowalismy na przedzialy.
Problem rozwizalem, poprzez wydzielenie trojkatow drzwi widziane od stony przedsionka (w sumie 4 trojkaty), do osobnego submodelu wyzej w pliku t3d (napisalem sobie narzedzie, aby zidentyfikowac owe trojkaty). Pierwotny submodel, to w zasadzie caly korytarz wagonu.
Najpierw probowalem regulowac parametrem opacity, lecz to nic nie dalo. Problem moj dotyczyl exe 664 (zabytowe), lecz moze takze wystepowac na nowych exe. Nie mam jak tego sprawdzic. Mysle jednak, ze kolega Stele (u ktorego ostatnio mam wysokie noty i vice versa), zadbal o to, aby problem ten nie wystepowal na nowych exe. Gdyby jednak bylo ok, mozna watek usunac.

7
Do usuniecia. Zdublowal sie post, problemy z netem, sorry

8

Warto wysłuchać (naprawdę polecam) jak również wcześniejsze i późniejsze odcinki.
Dodałem rownież ankietę, aby się przekonać czy Was taka tematyka interesuje, a to posłuży mi do bliższego poznania z kim mam do czynienia :)

9
Forum / Globalny przycisk do polubien.
« dnia: 15 Stycznia 2017, 11:24:06 »
Dobry,
Daloby rade stworzyc taki przycisk? Bo klikanie lubie to, w kazdy temat w DT, klopotliwa sprawa. Tak bylby jeden przyscisk, polub wszystko i sprawa zalatwiona.

10
Bocznica / Odp: MaSzyna z portem COM
« dnia: 24 Listopada 2016, 11:45:07 »
Skoro poczules misje naczelnego edukatora, to wszystko wyjasnia, ale watpie w odzew.
A jesli chodzi o mnie,  swoj pulpit zrobilem, dalem dokumentacje, wsad a nie rozpisywalem sie na 1000 stron na forum z analiza kawalkow kodu, co i tak nikomu nic nie przyniesie jak mysle. Ogolnie, jesli dalbys zrodlo i dokumentacje, to bylaby ta droga. Grzebacze by sobie go dostosowali do swoich potrzeb, a klienci tylko wgrali wsad.
Ale zostawmy to :). Czekamy na dluuugie twoje posty, z drobiazgowymi analizami kawalkow programu i twoich zalozen ;), a ja bede sobie juz cicho siedzial w tym temacie i obserwowal, czy bedzie jakis odzew od innych z sugestiami, propozycjami, gotowymi rozwiazaniami :) etc. Bardzo ucieszylbym sie, gdyby ktos napisal w stylu, dzieki Tobie i kawalkowi twojego kodu, nauczylem sie przesylac dane po COMie w C, bo tej tej pory w necie nic o tym nie bylo :) Zobaczymy.

Skoro załatwione to odpinamy i na bok. Ani to miłe, ani merytoryczne. Mariuszu, emotka nie jest znakiem interpunkcyjnym. Stawiaj kropeczki przed nimi. | @Stele

11
Bieżące Symulatorowe / Maszyna, pulpit, kolega forumowy, Teleexpress
« dnia: 21 Listopada 2016, 23:53:09 »
Chcialbym publicznie pogratulowac dzisiejszemu wystepowi w Teleexpresie, co niniejszym czynie :)

12
Bieżące Symulatorowe / Pisanie scenariuszy i Pyton
« dnia: 05 Października 2016, 09:40:11 »
Tak z ciekawosci zalozylem ankiete, aby przekonac sie, czy moja intuicja jest prawdziwa czy moze bledna. Dokladnie nie wiem jak by to mialo wygladac, ale mysle, ze aby napisac scenariusz, musisz nauczyc sie tego jezyka w jakims tam stopniu.

13
Bocznica / Odp: patch MaSzyna 16.08.7z
« dnia: 14 Września 2016, 21:17:39 »
A moze by tak na 11 na listopada zrobic kolejna paczke (niezaleznie od zmian)? Bedzie podobnie, czyli wymiar symboliczny, niz praktyczny.
Prowokacyjny spam. Bocznica. | @Stele

14
Pomoc w tworzeniu / Obliczanie współrzędnych w rotacji 3D
« dnia: 13 Września 2016, 23:39:16 »
Cześć,
Może ktoś ogarnie temat. Otóż natrafiłem na ścianę i walę głową w mur. Uparłem się, aby zrobić exe do drutowania, ale takie, które niezależnie od liczby rotowanych osi i wielkości rotacji, ma być zawsze dobrze. Jest problem, jeśli dany punkt ma być jednocześnie rotowany w 3 osiach z dużymi rotacjami np. x=40 st., y=50, z=90. Gdy rotacja jest w x,z lub y,z jest ok, niezależnie od wielkości rotowania. Problem ten dotyczy również skryptu php, jak również chyba ten sam problem dotyczy arkusza OO kolegi Transkei'a, który był tak miły i mi go przesłał. Próbowałem różnych metod, nawet rachunek macierzowy, kwaterniony i zawsze podobny efekt. Wiem, że dla praktycznego wykorzystania, jest to zbędna zabawa, bo słupy w sceneriach nie są mocno rotowane jednocześnie w 3 osiach i związku z tym, błąd może być pomijalny i zresztą jest. Jednak mi zależy na pełnej funkcjonalności. Aktualny sposób, w którym obliczam współrzędne, to kolejno wywołuje funkcje obliczające współrzędne danej rotacji.
Wywołuje kolejno: rotx, roty, rotz.
rotx modyfikuje współrzędne y,z
roty modyfikuje współrzędne x,z
rotz modyfikuje współrzędne x,y

Czyli jeśli wywołam rotx a następnie roty, to roty już ma na wejściu zmodyfikowane współrzędną z przez rotx. Zauważyłem taką sprawę, że jeśli rotacja x i y będzie sobie równa np. 60 stopnii, to jeśli wywołam roty,rotx,rotz, to idealnie wylicza. Ten ideał jest tylko właśnie w przypadku równych kątów rotacji. Natomiast ta kolejność wywoływania funkcji, psuje pozostałe przypadki, gdzie było dobrze.
No mogę zgodnie z zasadą, że najlepszym rozwiązaniem problemu, jest jego ominięcie :), czyli, jeśli będzie we wpisie rotacja po x i y, to ktorąś z nich wyzeruje. Będzie to i tak bardziej funkcjonalnie, niż dotychczasowymi skryptami, ale to ostateczność.
Liczę na to, że ktoś z forumowiczów, okaże się dobrym matematykiem :)

Ps. osie x,y,z nazywam zgodnie konwencją przyjętą w szkołach, czyli z to wysokość

  Dodano: 14 Września 2016, 01:02:51
Problem rozwiązałem. Kolejność wywoływania funkcji, to roty,rotx,rotz  i będzie dobrze. Nie wychodziła mi próba, gdyż kolejność funkcji zmieniałem, a zapomniałem zmieniać rotację. Dlatego przy równych kątach x i y było dobrze :)
W zasadzie temat można zamknąć. Można też w skryptach php zmienić to.

15
Forum / Reklamy po wejsciu na forum zamiast forum
« dnia: 29 Czerwca 2016, 13:07:57 »
Korzystam z opera mini w usludze SaaS w telefonie. Od wczoraj po probie wejscia na forum, pojawiaja sie dziwne reklamy. Cos sie zmienilo w funkcjonowaniu forum? Byc moze to usluga Saas jest temu winna, jednak inne strony sa ok.

16
Inne niekolejowe / Wyklady z YT
« dnia: 05 Czerwca 2016, 14:11:12 »
Jest watek muzyka z YT, ja proponuje watek wyklady z YT.
Ja ze swojej strony polecam wyklady:
1) Nauka:
a) Krzysztof Meissner
b) Stanislaw Bajtik
c) Michal Heller
2) Filozofia, etyka - kanal Glos Racjonalny - Boguslaw Wolniewicz. Im nowsze odcinki, tym wiecej polityki.
3) Historia, polityka:
a) Leszek Zebrowski
b) Wywiady na temat ksiazki "Jakie piekne samobojstwo" Rafala Ziemkiewicza
c) Stanislaw Michalkiewicz
d) Wojciech Reszczynski
4) Ekonomia, polityka:
a) Witold Kiezun
b) Robert Gwiazdowski
5) Rozne sprawy:
a) Klub Ronina

Pewno cos ominalem, z tego co ogladalem/wysluchalem.
6) Krzysztof Karon - historia marksizmu i neomarksizmu

17
Bocznica / Zyczenia :)
« dnia: 04 Maja 2016, 20:13:39 »
Stele, z okazji dnia GW wszystkiego dobrego :)

18
Inne niekolejowe / Dyskusja na temat RAMU itp
« dnia: 16 Kwietnia 2016, 19:04:25 »
Ja sie odnioslem do tego:
Też miałem raz wysyp ale po wyłączeniu nadmiaru programów w tle wczytało kilkukrotnie już bez problemów, więc uznałem, że to braki pamięci. Masz tak zawsze? Ile ramu symek łyka podczas ładowania?
czyli do sugestii braku pamieci. Drawionowo mam bez ruchu samochodowego, ale przeliczajac pamiec wzgledna, czyli pamiec symka/calkowita wolna pamiec Ramu, wychodzicie i tak mocno do przodu wzgledem mnie. Reasumujac, obalam mit o pamieci :)

19
Bocznica / Test
« dnia: 28 Stycznia 2016, 12:41:28 »
Tets psiania z tefelonu komrokowego. Mgolbym psiac wiecje, ale mysle, ze wytsarczy.
No to teraz czekac bede z niecierpliwoscia ;)

20
Na warsztacie / Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« dnia: 08 Grudnia 2015, 20:10:34 »
Jako ciekawostka.
Po uruchomieniu scenerii, nacisnac albo:
1) Shift+1 - symulacja stacji poczatkowej
2) Shift+2 - symulacja stacji srodkowej
3) Shift+3 - symulacja stacji koncowej

Podjechac pod koncowke peronu, odczekac 30 sek. i tak dla:
ad. 1) Ludziki stoja na peronie, po podjechaniu wszyscy "wsiadaja"
ad. 2) Ludziki stoja na peronie, po podjechaniu niektorzy "wsiadaja", niektorzy wysiadaja
ad. 3) Brak ludzikow na peronie, po podjechaniu wszyscy "wysiadaja"

Wiadomo, ze te zasymulowane sytuacje sa uproszczone. Mozna pokusic sie o inne rozwiazania np. niektore postaci zostawic jako zawsze widoczne.

"wsiadanie" polega na zniknieciu ludzika z peronu.
"wysiadanie" polega na pojawieniu sie ludzika na peronie.

Paczka jest dostosowana do mojej domowej i dla exe 664, ale mozna po kilku drobnych zmianach, uruchomic na dowolnej.
Prosze nadpisywac pliki (jesli zajdzie taka sytucja).

Link:
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-test.rar

21
Bocznica / Odp: Nowe kwestie które warto uwzględnić w licencji.
« dnia: 22 Października 2015, 13:09:26 »
Abu, ale to jest niezgodne ze wszystkim, sprzeczne, absurdalne itp :)

Reg. zakazy 12.
Wiadomość raportowana przez użytkowników. Bocznica.
Benek

22
Bocznica / Odp: Nowa struktura katalogów.
« dnia: 30 Września 2015, 12:29:40 »
Nie gniewiaj sie Seba, ale rezygnuje z tego tematu. Nie moj styl pracy.

23
Bocznica / Odp: Dwa błędy związane z czuwakiem
« dnia: 19 Września 2015, 10:41:49 »
pomylily mi sie watki, przepraszam. Do usuniecia.

Ok.
Benek


24
Pomoc w tworzeniu / Budynki ze swiatlami - konsultacje, tekstura
« dnia: 26 Lipca 2015, 08:05:09 »
Robie sobie probne narzedzie do robienia nocnych budynkow (zapalone swiatla). Idea jest taka, ze wczytuje do arkusza teksture, maluje prostokaty majace byc zapalonymi oknami, wciskam przycisk modyfikujacy t3d, ktory dodaje trojkaty. Pierwszy test narzedzia widac na zalaczonym obrazku. Jednak efekt jest taki jaki widac. Nie umiem zrobic uniwersalnej tekstury, ktora mozna byloby nalozyc. Tekstura ta powinna miec jakas przezroczystosc, aby byly widoczne zasloniete okna. Nie wiem tez, czy ide dobra droga tworzac takie narzedzie, oparte na wyzej wymienionej idei, jednak probuje. Prosba: czy moglby ktos stworzyc takowa teksture (uniwerslana) i napisac co ewentualnie zmienic w dodanym submodelu i trojkatach w t3d. W zalaczeniu testowy model z niby swiatlami.


  Dodano: 26 Lipca 2015, 17:41:16
Jeszcze dodam uszczegolowiajace pytanie. Jak przy tej konstrukcji dodanych trojaktow powinno wygladac mapowanie tekstury na tych trojkatach? Chodzi mi o te dwa parametry po wspolrzednych wierzcholkow w pliku t3d. Ja nie mam zadnych narzedzi typu 3ds, aby poeksperymentowac.

25
Forum / Ban na chacie
« dnia: 08 Lipca 2015, 21:07:45 »
Probuje wejsc na chat i mam komunikat o banie, a nic nie zbroilem tym razem :). Mozna wiedziec o co chodzi?

26
Pomoc doraźna / Paczka z blokami Roziego - potrzebuje
« dnia: 04 Lipca 2015, 10:39:05 »
Poniewaz jestem mocno do tylu w maszynowych sprawach, prosze dobra dusze o wystawienie paczki z blokami Roziego (chodzi o nocne i aktualne). Interesuje mnie paczka z t3d, tga.
Dzieki

27
Symulator / Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu
« dnia: 11 Czerwca 2015, 11:10:14 »
Optymalizuje narzedzie do sprawdzania duplikatow trojkatow w t3d. Zrobilem sortowanie wierzcholkow trojkatow w ramach jednego submodelu za pomoca qsorta. Majac posortowane wierzcholki, szybko moge wyciagnac duplikaty. Teraz pytanie, czy sens ma przywracanie pierwotnej kolenosci wierzcholkow w ramach tego samego submodelu? Prawie pewien jestem, ze kolejnosc nie ma znaczenia, ale wole sie upewnic. Moze ma na wydajnosc renderingu?

28
Pomoc w tworzeniu / Pomoc w nazwaniu parametru.
« dnia: 06 Maja 2015, 01:54:39 »
Czesc,
W zalaczeniu przesylam obrazek z wyjasnieniem w czym mam problem. Wszelkie sugestie mile widziane i dzieki z gory :)

29
Symulator / Kilka pytan odnosnie wskaznika W4
« dnia: 06 Kwietnia 2015, 15:20:44 »
Dobry,
Pare pytan odnosnie wsakznika W4, bo mocno w tyle jestem w nowych tredach. Poniewaz w swoim edytorze dorobilem mozliwosc wstawiania peronow (jako road) z dodawaniem tablic peronowych i wskaznikow W4 i mam problem z parametrami przesylanymi przy wpisie do W4. Wbudowany automat ma rowniez przypisywac wskaznik do toru.
Pytania:
1) Czy nazwa wskaznika jest gdzies wyswietlana podczas symulacji (np. po nacisnieciu jakiegos funkcyjnego F)?
2) Czy nazwa wskaznika jest gdzies przysylana do rozkladu jazdy, a nazwa ta jest widoczna dla czlowieka?
Te dwa pytania dotycza tego, czy nazwa koniecznie musi byc z sensem np. Bochnia_tor1, bo sluzy ona i czlowiekowi i symkowi, czy moze byc np. W4_dfgdfgd bo sluzy tylko symkowi
3)Ja u siebie mam paramert (p6), ktory wyglada tak: PassengerStopPoint: (p1) (p6) 1 endevent
Co on oznacza?
4) Jakie sa parametry oprocz p6 sterujace i co one oznaczaja?
5) W torze stosuje sie event typu 1 lub 2 czy tylko 0?

30
Bieżące Symulatorowe / Ciecie sie symulacji przy dds
« dnia: 25 Stycznia 2015, 23:54:52 »
W sumie nie poruszalem tego tematu, ale sklonil mnie watek, w ktorym bralem udzial, a nie chce go zasmiecac. Otoz na moim juz leciwym kompie, jesli sa tekstury DDS, to FPS jest ok, natomiast sa krotkie przyciecia. Zabawa w konfigu eu07.ini nie przynosi rezultatu. Jesli zmienie tekstury na tga/bmp, to ciec brak. Karta GeForce, ale zapomnialem jaka, cos ma 128 MB RAMu. Czy ktos ma podobne problemy? Jesli przez miesiac, nikt nie napisze, to watek poprosze o usuniecie i bedzie to dla mnie wskazowka, ze moj sprzet, to jednoskowy przypadek, ktory nalezy zignorowac.

Strony: [1] 2