Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mariusz1970

Strony: [1] 2 3 ... 107
1
Cytuj
które były już wykorzystywane, lecz większość jest przestarzała.
Drukarka 3D

2
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 24 Sierpnia 2024, 19:44:48 »
Ja wygenerowałem nie tyle duplikaty torów, co nadmiarowe a to może nie być to samo. Wyrywkowo przyjrzałem się temu logowi i stwierdziłem, że są nadmiarowe, tam gdzie powinny być zwrotnice (połączone tory z różnych kierunków, lecz brak zwrotnic. Dodatkowo o ile pamiętam na rozjazdach krzyżowych również maniana. Po uporządkowaniu tego, następnym etapem miały być dziury, lecz do tego etapu nie doszło. Utknęło na nadmiarowych.

Jak do tego doszło? Odpowiedź jest banalna - nikt o to nie zadbał. W starych sceneriach takie rzeczy to normalka. Potworzyłem kupę narzędzi do identyfikacji różnorakich błędów i ich naprawy. Jak czytam, że ten czy tamten scenariusz nawala a kompletnie pomija się "bazę", czyli coś na czym w końcu jeżdżą pociągi, to ja nie mam pytań...

W zasadzie każdą scenerię na przynajmniej na trzy rzeczy trzeba zwrócić uwagę: nadmiarowe, dziury, prawidłowość przypisania semków i innych tam wskaźników do torów.

W związku z powyższym, ja kiedyś u siebie wszystko co mogłem naprostowałem i odtąd żyje ze swoją paczką i w swoim świecie :)

Pozdro

3
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 28 Kwietnia 2024, 21:09:20 »


Poprawa/zmiana dotychczasowych funkcji oraz nowości.
Z nowości:
1) Wstawianie pól rolnych o dowolnym kształcie
2) Wstawianie gór  o dowolnym kształcie
3) Automatyczne zalesianie gór.
4) Tworzenie szablonów pól, gór. Import/eksport szablonów z/do scenerii.

PS Wiem, że są lepsze narzędzia. To tak dla mnie w ramach relaksu sobie coś tam ćwiczę.

4
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 09 Kwietnia 2024, 15:41:07 »
Dzień dobry.

Na prośbę Matka123, częściowo sprawdziłem Kaliska na null tracki. Null tracki powstają albo z przyczyny dziury między torami albo z przyczyny nadmiarowych torów (nadmiarowy to taki, którego koniec jest połączony więcej niż jeden raz z innym torem). Teraz w  zależności jak ten nadmiarowy jest usytuowane w pliku ze scenerią, to albo będzie brudził albo nie (wszystko zależy jak tam symek sobie te listy powiązań wykona). Przy niesprzyjającej sytuacji, symek powiąże tor poprzedzający ten nadmiarowy z tym nadmiarowym i pojazd zostanie skierowany na nadmiarowy, po czym już dalej nie ma żadnego powiązania z żadnym z torem i następuje null track. Jest jeszcze sytuacja związana z duplikatem danego toru. Wtedy w zależności, czy duplikaty mają ten sam zwrot czy przeciwne. Jeśli przeciwne, to pojazd sobie jedzie i nagle w ułamku sekundy robi w tył zwrot i jedzie w przeciwnym kierunku. To tyle tytułem wstępu. Wykonałem analizę pod kątem tych nadmiarowych. Dziur póki co, nie analizowałem, bo moim zdaniem na tym etapie nie ma to sensu. Trzeba najpierw uporządkować te nadmiarowe. Trochę tych błędów narzędzie mi wypisało. Szczególnie przy rozjazdach krzyżowych. Kiedyś jak porządkowałem sobie moją symkową paczkę, to napisałem narzędzie, które naprawia rozjazdy krzyżowe. W skrócie najpierw analizował eventy danego rozjazdu. Na podstawie eventów, wiedział jaka zwrotnica rozjazdu krzyżowego ma być połączona z jaką i czy to w stanie pasywnym (+), czy aktywnym (-). Następnie narzędzie sprawdzało, czy tak jest w danym rozjedzie w scenerii. Jeśli wykrył błąd, to usuwało ze scenerii wszystkie dotychczasowe tory łączące elementy rozjazdu i tworzył nowe tory, które łączą elementy rozjazdu. Przyjąłem pewne założenie, głównie ze względów zgodności wstecz z dotychczasowymi sceneriami, aby była pewna symetria jazdy na wprost. Dodatkowo przyjąłem nazewnictwo elementów rozjazdu, tak jak to było w dotychczasowych sceneriach. Później już były inne koncepcje działania i nazewnictwa elementów rozjazdu, ale nie wiem dokładnie jak to się w końcu rozwiązało. Z tych powodów, te moje narzędzie do naprawy, być może zupełnie się nie nadaje. Testowanie złych miejsc wykonywałem w ten sposób, iż testowałem to przed i po naprawie. Za pomocą mojego edytora, wydzielałem kawałek scenerii, piałem parę evnetów sterujących rozjazdem (Shiftem+coś tam), puszczałem pojazd i obserwowałem zachowanie pojazdu, szczególnie wózków (bywały takie błędy, iż pojazd jakoś przejechał, ale przeskakiwał wózek). Można sobie też poradzić, nie wydzielając fragmentu scenerii, ale stawiać pojazd w pobliżu feralnego miejsca i sterować ręcznie eventami rozjazdu. Bez takich testów, moim zdaniem się nie obejdzie. Mnie to sporo casu kosztowało, uporządkowanie swojej paczuszki. W załączniku log z narzędzia oraz obrazek pokazujący taki nadmiarowy tor na Kaliskiej. Widać na nim trzy tory, które schodzą się w jeden punkt, ale nie ma tam zwrotnicy, tylko są na sztywno połączone. Jeśli chodzi o angliki z loga, za bardzo się nim nie przyglądałem, bo późnym wieczorem to robiłem i nie jarzyłem za bardzo. Jakoś  w przypadku losowych dwóch wybranych anglików, w przypadku jednego z nich, nie mogłem znaleźć wpisu include, odpowiedzialnego za jego sterowanie. Jeśli chodzi o dziury, na nie analizowałem, najpierw trzeba naprawić to co jest w logu i mieć 100% pewność, że jest po testach i jest ok. Jak ten etap, ktoś wykona, mogę zając się dziurami. Następna sprawa, nie wiem jak jest obecnie  w symku i czy w Kaliskiej są takie sytuacje, mianowicie, kiedyś jak w symku były dwie zwrotnice połączone bez toru separacyjnego, to też symek się sypał. Pomiędzy jedną a drugą zwrotnicą, musiał być tor separacyjny, nawet o zerowej długości. Nie pamiętam tylko, czy to dotyczyło tylko punku p3 zwrotnic, czy wszystkich. Jeśli nadal tak jest (ktoś musiałby wykonać eksperymenty), to tym także mogę się zająć, ale właśnie po wyeliminowaniu tych powyższych mankamentów. 

5
Pomoc w tworzeniu / Odp: Numeracje linii + problem z trójkątami
« dnia: 11 Listopada 2023, 20:43:45 »
Do polozenia prostokatnego terenu pod torem, nie potrzebowalem juz nic wiecej, jesli zalozymy, ze tor jest plaski.

6
Pomoc w tworzeniu / Odp: Numeracje linii + problem z trójkątami
« dnia: 11 Listopada 2023, 19:50:07 »
Można pobawić się wektorem jednostkowym. Oblicza się długość toru, następnie różnicę dla każdej ze współrzędnych toru (x2-x1) itd. Dzieli się tę różnicę przez długość toru. I tak dla y,z. Otrzymuje się liczby w zakresie od 0-1 -  w zasadzie to chyba byłby cos kąta nachylenia. Nie pamiętam, czy brałem wartość bezwzględną, czy nie. Teraz od współrzędnej początku toru, dodaje się, połowę szerokości tego prostokąta dla każdej współrzędnej pomnożoną przez dany wektor jednostkowy. Z tym, że dla x, aby współrzędną prostopadła, zamieniamy w typowym układzie współrzędnych te wektory jednostkowe z x na y i odwrotnie. W drugiej połówce szerokości prostokąta odejmuję powyższe. Być może trzeba będzie dorobić warunek aby odróżnić sytuacje rozstaw litery A. Piszę z pamięci, więc proszę o wybaczenie. W każdym razie. Po otrzymaniu 4 wierzchołków prostokąta, robimy z niego 2 trójkąty, pamiętając, że są trójkąty prawo i lewoskrętne i w zależności od tego, jego widoczność będzie w daną stronę. Tak to po krótce, jedna z metod, którą kiedyś stosowałem.
Ale tak jak napisał Ra, ciężko mi słowami to ująć. Rysunek mógłbym zrobić, ale zbytnio i czasu i ochoty nie mam. Opis powinien wystarczyć, pod warunkiem włożenia w to swojej pracy i metodą prób i błędów sprawdzać.

7
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 26 Września 2023, 22:12:33 »
Koledzy, ciekawy wątek. Liczę, że w niedługim czasie będzie liczył 20 stron. Czytam go głownie w drodze do i z pracy - czas szybko mija.

8
Kiedyś zwyczajowo przez ścianę lasu nazywało się pionowe trójkąty z teksturą lasu. Jak patrzę na ten obrazek, to łudząco podobny do zwykłych drzewek, tylko ułożonych blisko siebie w rzędach - też można to nazwać ścianą lasu, o ile tak jest. Jeśli tak jest, to trzeba doprecyzować o jaki typ tej ściany chodzi.

9
Glowna idea dzialow zamknietych, dawno temu bylo:
Beta-dopracowac jakas oczewkiwana nowosc, aby dla userwo bylo przyslowiowe wow. Unikano wtedy narzekania, ze to, ze tamto i ze ciulowe, bo nie dziala. Takie tam niespodzianki dla uzytkownikow.
Dev-protopy, rozmowy rozwoju itp, rozdzieleanie zadan-poziom wyzej niz beta.

Mysle, ze czasy sie zmienily na tyle, ze juz ta struktura nie jest optymalna i mysle takze, ze jak byscie nie kombinowali, to aktywnych jest wciaz za malo, aby z przytupem ruszyc z miejca. Tak to odbieram, jako juz maszynowy emeryt. Dobrze by bylo, iz jesli ktos zapodaje co jest zle i propozycje zmian, aby wzial cos na siebie np wiki, poradniki spiac czy cos. Samo sie nie zrobi.
Pozdrawiam zaloge.

10
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 01:17:04 »
Możliwe, że masz rację, ale czujność zachowana być powinna :)

11
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 00:49:16 »
Tagownie scenerii nieskończonych w starterze czy gdzieś tam, to najmniejszy problem. Scenerie na warsztacie były zaczynane na różnych etapach Maszyny. Być może będzie niekompatybilność scenerii względem najnowszych paczek. Niekompatybilność można podzielić na wiele kryteriów np. krytyczne- te które mogą wpłynąć na przejezdność innych scenerii (np. jakiś ruchowy inc, t3d semków), czy też niekrytyczne np. duplikaty tekstur  (różne struktury katalogów) czy wiele innych rzeczy. Realnie patrząc na obecne moce przerobowe tutejszych aktywnych, to wydaje mi się, że chyba najrozsądniej do PC dodawać przy każdej PC po jednej nieskończonej scenerii, ale w jakiś taki mądry sposób, aby głównie nie  pokaszanić tych mających wpływ na ruch i nawet tych, o których również wspomniałem a następnie tagować. W wątku ze scenerią natomiast dać jakiś log, co tam było nie tak z kompatybilnością, aby autor przy próbie jej wznawiania, miał to na uwadze. Za każdym razem, ogół dostaje PC+1 nieskończoną scenerie i testują. Można oczywiście mieć inny pomysł na ten pat. Pamiętam, jak ja w dawnych czasach składałem paczkę, wtedy jeszcze niebardzo się orientowałem, aby dodawać daną scenerie z odpowiednika na warsztacie, selektywnie i bacząc na powyższe problemy, to testowałem wszystkie scenerie i misje, tej dodanej i pozostałych, bo na tyle sobie sprawy zdawałem, że z tym może być różnie. Z czasem porządkowałem, pisałem narzędzia mi to ułatwiające diagnostykę itp.

Na koniec, tak ogólnie, takie coś dzisiaj dostałem i na tyle spodobało mi się, że zamieszczę to tutaj.

12
Forum / Odp: Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 11:56:21 »
Nie chcę tutaj wchodzic w spory typu kto i co robił i kto winien, jednak Ci o których tutaj napisano, już do tego się odnieść nie mogą, bo są zbanowani. Tak więc moim zdaniem, czy nie lepiej by było, aby pierwszego postu nie było? Nie wiem, tak sobie tylko luźno myślę... Z mojego punktu widzenia, kogoś, kto był daleki w tych sporach, to wygląda to tak średnio...

13
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 12 Lutego 2023, 00:56:45 »
Nie chcę się tutaj za dużo rozpisywać. Moje zdanie, może nie do końca obiektywne, ale MaSzyna ma coś nawet nie wiem jak to zdefiniować, ale nie boję się tego słowa "magii". Niezależnie od tego (no prawie), jak bardzo będzie zacofana pod różnymi względami, nowych trendów, full wypas grafiki itp, to i tak będą zapaleńcy, którzy z Maszyny będą korzystać np. ludzie z pulpitami, czy nawet VR albo ot i tak z klawy i myszki. Do tej pory, są ludzie, którzy lubują się w starych grach. Jest ich stosunkowo niewiele, ale są. Od kiedy pamiętam, MaSzyna raczej była niszowa i chyba taką pozostanie. Społeczność wiele razy przeżywała sinusoidy. Teraz być może jest i dołek, lecimy na autopilocie ;) , ale damy radę, czego głównie Wam życzę (ja już raczej w MaSzynę rzadko, ale tęsknie).
Pozdrawiam.

14
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 10 Października 2022, 08:15:46 »
W poczatkowej fazie jedno i drugie. Milek jednak dostosowal Rainsteda z tego co pamietam, pozostaly moje. Jednak juz pisalem wiele razy, moimi sie nie ma co przejmowac. Z biegiem czasu, zewnetrzne toole, zastepowane sa przez diagonostyke exe. Tak wiec, ja nie wetowalem i nie wetuje i nke bede wetowal a za zdanie innych nie odpowiadam:) .

15
Ale też nie ma się czym zrażać, jeśli nawet programowanie dla kogoś, to czarna magia. Przykładem jest tutaj kolega powyżej i pamiętam, jak budował swój pierwszy pulpit i zarzekał się, że elektronika oraz programowanie, to raczej czarna magia. Obserwując kolegi działalność, jestem pod wrażeniem.
Gratuluję!

16
Albo zrobic bufor przyjal-wydal. Wydal oczywiscie dostosowany do komputera. Mozna polsrodek i zastosowac gdzies tu podany pomysl z krancowkami i kombinacja klawiszy dla symka.

17
Poradniki / Odp: [MOD] Sortowanie planów przezroczystych w t3d
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 22:37:17 »
Można by było przypiąć, chociaż w dziale poradniki, wszystko nadaje się do przypięcia :) Przypięcie motywuje tym, iż bywają problemy z tym a o tym się zapomina (przynajmniej ja) a tu elegancko na tacy podane.

18
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 09 Marca 2022, 11:27:20 »
No i jeśli dłubiesz przy zalesianiu, to możesz jeszcze machnąć antykolizyjny mechanizm np. zaznaczasz obszar do zalesiania a na tym obszarze są obiekty typu budynki itp, aby je omijał. Takie moje schizy automatyzacji :)

19
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 20 Stycznia 2022, 21:02:53 »
Obiektem testów jest sceneria Wrzosy, a nie stara l053.
Oczywiście. Lepiej przecież zostawić taki błąd (o ile w ogóle jest) na wieki, bo test obejmuje same Wrzosy przecież...

20
Cytuj
W stajni stoją dwa konie.
Jeden jest wyścigowy, drugi ślepy.
Ten pierwszy pyta się ślepego:
- Startujesz jutro w zawodach?
Na to ślepy odpowiada:
- Nie widzę przeszkód.
To ja ten ślepy :)

21
WWW / Odp: Brak dostepu do eu07 oraz czatu.
« dnia: 01 Października 2021, 19:35:22 »
He, teraz spróbowalem ponownie na GChr, działa, ale w trybie jak na obrazku.

22
WWW / Odp: Brak dostepu do eu07 oraz czatu.
« dnia: 01 Października 2021, 19:20:22 »
Nie wiem tam o co chodzi. Wczoraj do godz. powiedzmy 15 było ok. A od godz. późno wieczornych jak wyżej, z tym, że nic nie kombinowałem, jedynie oglądałem yt. Przywracałem ustawienia domyślne - nie pomogło. Inne strony działają ok. Na innym kompie, z Google Chrome, jest ok. Nie wiem, może się włączyła jakaś ochrona na wzór rodzicielskiej, chociaż nic nie widzę. Zainstalowałem na tym kompie FF i śmiga.

23
WWW / Odp: Brak dostepu do eu07 oraz czatu.
« dnia: 01 Października 2021, 01:16:13 »
Na IE, mam komunikat, ze wygasl certyfikat zabezpieczen strony eu07. No coz, dzieki za odp. Jesli sie nic nie zmieni, bede w zasadzie wykluczony.

24
WWW / Brak dostepu do eu07 oraz czatu.
« dnia: 01 Października 2021, 00:42:06 »
Nie moge sie dostac. Pisze z komorki Opera Mini i tu dostep do strony jest. Z komputera nie mam, Google Chrome, ciasteczka wyczyszczone. Ktos ma problemy, czy tylko ja?

25
Symulator / Odp: Nasza Maszyna vs. symulator DB
« dnia: 20 Lipca 2021, 22:26:29 »
Każdy z nas w tym i Ty może się jakoś przyłożyć/dołożyć, nie ma problemu jeśli chodzi o MaSzynę. To często żmudna, nudna praca, dużo roboczogodzin pracy i to za darmo, no może za kilka ciepłych słów i to niekoniecznie.

26
Bocznica / Odp: Budynki dworcowe i mieszkalne
« dnia: 23 Czerwca 2021, 17:10:59 »
Tak ma być. To efekt działania odbicia palm słonecznych.

27
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 16:49:49 »
Scenerie w maszynie sa plaskie, bo nie bylo narzedzi, aby bawic sie w profil pionowy oraz brak realnych tras w maszynie. Tak wiec, pudlo z ta mniejszoscia. Nawiasem mowiac, ja tam nie jestem kolejarzem, jednak jak Ra tworzyl Rainsted i zaczal pobierac mapy, to byl mocno zdziwony, ze roznice wysokosci nawet sporawe sa wszedzie, nawet na nizinnych terenach. Przedtem, byl przekonany, ze linie kolejowe buduje sie na zasadzie dlugo plasko i jakas gorka. Dopiero mapy uswiadomily, ze jest inaczej. Kwestia tylko tego, czy te roznice wysokosci, zadawalaja rollercosterowcow czy nie, ale to juz odrebny temat.

28
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 16:34:32 »
A jak to inaczej nazwac? Pretensje, ze wynik jest jaki jest? Pretensje, ze ktos kierowal sie sentymentem- to juz jest dla kogos wystarczajacy  racjonalny powod jakby co. Niesluszne domniemania co do przyczyn plaskosci scenerii w maszynie oraz przyczyn preferencji uzytkownikow co do uzytkowania maszyny a o nieplaskosci terenu nawet na nizinach w realu nie wspomne.

29
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 16:08:07 »
W zasadzie, prawie wszyscy devi jeżdzą na autopilocie najczesciej, tak wiec, swieta racja. To co, dlugo jeszcze bedziemy trollowac temat? Bo ja moge bez konca, az do bolu :P

30
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 15:41:28 »
Eh skoro dla ogółu jazda po płaskim terenie jest dobra to już wiem dlaczego większość scenerii w Maszynie jest płaska.
Czyli juz wiesz wszystko.

Strony: [1] 2 3 ... 107