Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mariusz1970

Strony: 1 2 [3] 4
61
Publikacje / Po złej stronie torów
« dnia: 01 Kwietnia 2021, 00:46:16 »


Modyfikacja scenerii Stary Jawor inspirowana pamiętną misją z GTA:SA. Chłopaki z Grove Street występują w scenariuszach osobowy2, retro i zdawka.
https://eu07.pl/userfiles/23180/WrongSideOfTheTracks.7z

Podziękowania dla @matek123 za usadzenie BS'a i @dzordz za testy. :)

62
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 17:51:15 »
Wzniesienia na Kaliskiej w MaSzynie są oddane bardzo ładnie, ostatnio pojawiam się na tej linii i pagórki po drodze zgadzają się z tym, co pamiętam z MaSzyny. Na pewno inaczej się to odczuwa dwoma oporowymi kibelkami niż AL na tempomacie, ale spadki miejscami są tak konkretne, że rzeczony tempomat nie daje rady utrzymać zadanej prędkości i "przelewa".

Co do ankiety w wątku, skoro niektórzy domagają się wytłumaczeń - zagłosowałem na odcinek ZWK - Bydgoszcz, bo są to po prostu chociaż z grubsza znane mi tereny i liczę na jakieś przejażdżki jednostką w okolicach Bydzi. Śląsk czasowymi dwudziestkami w stałej trzydziestce już mamy, a klimaty kopalniane mnie nie jarają zupełnie. Może to sentymenty, może to lenistwo, może nie wiem, co dla mnie dobre, ale lubię sobie pojechać szybciej i zobaczyć więcej. Szkoda, że nie widzieliśmy publicznie (bądź świadomie) żadnych screenów, ale znając Kaliską i jakość @pozdze można założyć w ciemno, że będzie ładnie i ciekawie. Widzieliśmy już ciekawy Śląsk (L61 w ciągłym rozwoju), widzieliśmy już ciekawą "płaską" linię ze stosunkowo dużym ruchem osobowym i sporymi stacjami (Kaliska). Mnie osobiście ciekawi, jak @pozdze odda "płaski" odcinek z długimi odbiegami. Tu nie będzie stacji i zatrzymań co chwilę, więc z jednej strony jazda będzie bardziej nużąca, ale z drugiej - będzie można bardziej "zaszaleć" z otoczeniem.

63
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 02 Lutego 2021, 17:01:06 »
W ramach testu sprawdziłem na geoportalu - odcinek ZWK - Szadek ma prawie 20m wzniesienia i spadku. Niziny wbrew pozorom nie są całkiem płaskie - z resztą na Kaliskiej zostały odwzorowane niektóre wzgórza, wzniesienia. Owszem, nie trwają długo, jak się powspina to później się zjeżdża, ale zawsze lepsze niż takie Tarniowo, Quark czy nawet L53.

64
Na warsztacie / Obsługa OpenVR
« dnia: 20 Listopada 2020, 17:52:20 »
Pisałem w wątku o zmianach w exe, ale tam w gąszczu zmian może się zagubić więc zakładam oddzielny wątek dla widoczności i dyskusji o tej funkcji.

Ostatnio została uruchomiona w exe wstępna obsługa OpenVR. Żeby tego użyć potrzeba:
- posiadać headset działający w SteamVR

- pobrać najnowsze exe rozwojowe z mojego brancha
(https://dev.azure.com/milek7/maszyna/_build lub https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/history, należy kliknąć najnowszy build z gałęzi sim i z zakładki Artifacts pobrać exe, oraz wypakować do katalogu shaders/ zawartość shaders.zip)

Cytuj
- do uruchomienia najnowszych exe potrzebny jest dodatkowy plik dll:
32bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win32/openvr_api.dll
64bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win64/openvr_api.dll

- oraz kolejny plik dll:
32bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_32.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_64.zip

- wypakować dodatkowe pliki konfiguracyjne: http://mm.milek7.pl/files/3k7cjopr3idhbc1ipgygiwuwgy/public?h=zBxhvqvFgQcvemQLzRN1F-yXnau9RRh9WNsRJo7jK3I (należy wypakować do głównego katalogu symulatora, tak aby w folderze openvrconfig były pliki .json)

- w pliku ini dodać wpisy:
vr.backend openvr
vr.enabled yes

Obecnie obsługa kontrolerów jest na wstępnym etapie, działająca jako celowanie w elementy kabiny wskaźnikiem i wybieranie dwóch dostępnych akcji. Dla kontrolera Index Knuckles dołączone jest mapowanie pod przyciskami A/B, dla innych trzeba samemu zbindować te akcje (PrimaryAction oraz SecondaryAction) w menu SteamVR. Dodatkowe sposoby obsługi oraz możliwość obsługi pozostałych funkcji symulatora kontrolerem będzie dodana w przyszłości.

https://youtu.be/mntI7eARhuQ

65
Bocznica / Odp: Oddajcie czata symq
« dnia: 22 Sierpnia 2020, 11:59:55 »
Maskotki dla całego forum! Yay!

66
Bocznica / Odp: Oddajcie czata symq
« dnia: 22 Sierpnia 2020, 11:59:27 »
Skład już podstawiony i czeka na pasażerów. :>

67
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 14 Czerwca 2020, 02:48:28 »
Drodzy Forumowicze,

Odkąd rozpocząłem prace nad PassPackiem z numerkiem 3, minęło prawie 9 lat. Przez pierwsze kilka miesięcy od rozpoczęcia projektu miałem tę słynną 'wenę' która pozwalała mi, jak na tamte czasy, przygotować materiał całkiem solidnej jakości utrzymując niezłe tempo. Zdecydowana większość tekstur nie została początkowo wydana ze względu na wówczas brakujące modele - to był dosć rozwojowy okres dla MaSzyny, wiele projektów zostało rozpoczętych, a ja kisiłem tekstury w nadziei na opublikowanie nowych modeli, które to w założeniu miały powiększyć ich podstawową bazę tekstur. Czas mijał, dochodziło mi coraz więcej obowiązków (jak to w życiu ;)), modele wciąż były w trakcie rozwoju, a ja powoli zapominałem o projekcie, a później i o samej MaSzynie. Moja obecność na forum przez ostatnie lata ograniczała się do odwiedzin raz na kilka miesięcy, sprawdzenia jak rozwijają się scenerie (głównie L61 z Częstochową na czele ;)) oraz "dział pasażerski". Za każdym razem ogromnie cieszyły mnie nowe modele oraz tekstury do wagonów pasażerskich/EZT. Przez ten czas zdarzyło mi się czasem wspierać innych twórców, w międzyczasie wróciłem także z nowym projektem (EP09 pack), a także zdarzało mi się zaoferować pomoc, by za kilka dni o niej zapomnieć - tak to jest, gdy nawyk odświeżania forum po kilka razy dziennie odszedł w niepamięć. Wszystkim osobom którym obiecałem jakąś formę wsparcia i nie wywiązałem się z obietnic jestem winien przeprosiny, wobec czego podsumuję to krótkim, ale szczerym: przepraszam.

Lata mijały, przygotowane przeze mnie tekstury przestały być obiektem zainteresowania, w sumie temat zniknąłby w otchłani forum gdyby nie stopka do moich postów. Zdarzyło mi się przekazać niektóre tekstury innym forumowiczom w nadziei, że zechcą je dokończyć. Kilka razy próbowałem również wrócić do teksturowania, ale uczenie się od nowa mapowania poszczególnych modeli było dosyć uciążliwe jeśli nie robi się tego 'taśmowo' - aktywni teksturowicze na pewno wiedzą jak to jest gdy wpada się w ciąg tworzenia. ;)

Anyway, zmierzając do celu, ponieważ odkładając to 'na kiedyś' wiem, że cała praca pójdzie na marne (może pewnego dnia i mnie dopadnie słynne uszkodzenie dysku). Sam już nie wiem ile przez ten czas powstało modeli na które można naciągnąć przygotowane przeze mnie tekstury, a przekopanie się od zera przez masę dodatków całkowicie mnie do tego zniechęca. Podjąłem decyzję o opublikowaniu wszystkich przygotowanych przeze mnie tekstur (sklejek) w nadziei, że znajdą się osoby które zechcą przystosować je pod aktualne modele. Na forum obecnie jest wielu wspaniałych teksturowiczów (chapeau bas!), dla których takie przeróbki nie będą wielką trudnością - z podziwem przeglądam promocyjne posty na FB symulatora oraz wątki w których publikowane są nowe tekstury. Mam nadzieję, że zrobicie z moich sklejek dobry użytek - nie twierdzę, że ze wszystkiego, ale być może choć część z nich zostanie wykorzystana na potrzeby MaSzyny. Liczę na Was!

Kilka słów od strony technicznej - w paczce znajdują się wersje sklejone, tj. po połączeniu, wyprostowaniu zdjęć oraz po obróbce detali/kolorów/kontrastu/poziomu/balansu bieli itp.. Część z nich przenosiłem na mapowanie aby weryfikować ich ułożenie na modelu, ale ze względu na możliwe przedawnienie tychże układów załączam jedynie sklejki + wybiórcze zdjęcia poglądowe na których się opierałem.
Pliki które załączam są w oryginalnych rozdzielczościach, bez przeskalowania, w formacie PNG/TGA. Dla wybranych tekstur posiadam rozszerzenia PSD (Photoshop) zawierające warstwy, np. wysokiej jakości repainty WL/Bc narysowane zostały od podstaw (ze zdjęć są tylko skopiowane okna, drzwi i niektóre detale - reszta to elementy możliwe do edycji, tj. oznaczenia na dole wagonu, kolor burty wagonu itd.), które bardzo łatwo można przystosować i wykorzystać do stworzenia dowolnej tekstury dowolnego wagonu. Ze względu na duży rozmiar plików PSD nie dołączam ich do paczki, jednak na życzenie (zaawansowanych teksturowiczów) mogę je przesłać. Generalnie sklejki są ukończone (obrobione) w 99%, ale przez rozpoczęciem przekładania ich na mapowanie sprawdźcie czy nie są konieczne jakieś poprawki (wystemplowanie etc.). Rozmiary plików (rozdzielczości) są ogromne, więc może być problem z ich otwieraniem na mniej wydajnych komputerach. ;)

Ponieważ opierałem się o dostępne na forum zdjęcia, może zdarzyć się tak, że niektóre tekstury zostały już przygotowane przez innych użytkowników. W takiej sytuacji dajcie znać w komentarzu abym mógł to zaznaczyć na poniższym spisie. Autorzy zdjęć na przestrzeni czasu byli przeróżni, jednak w każdym przypadku były to zdjęcia przeznaczone pod tworzenie tekstur za zgodą autorów. Nie wiem dokładnie jak stanowi licencja, ale jeśli nie ma przeciwwskazań, to osobiście nie mam nic przeciwko aby wykorzystać je również w innych projektach (symulatorach) - skrobnijcie jednak w info.txt o autorze. ;)

Poniżej lista tekstur (sklejek) które zawiera paczka:
  • 01_Bh_pomorskie_505121180895
  • 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 03_WLAB10nouz_525170700278
  • 04_A9mnouz_615119702558
  • 05_A9mnopuz_615119900426
  • 06_B11mnouz_615121700962
  • 07_B9mnopuz_615129900192
  • 08_Bx_5151207x
  • 09_ED73-001
  • 10_EN57SKMWAWA
  • 11_EU07-424
  • 12_B6bnopuvz_75518471002
  • 13_WLAB_IC-WARS_repaint
  • 14a_Asdmnu_615189900025
  • 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 15_Bcdmnu_615150700099
  • 16_Brdmnu_6151710006
  • 17_B9nopuvz_505184700654
  • 18_EN57-889
  • 19_EN57-1318
  • 20_EP09-009_bombonierka
  • 21_EP09-006_zloty
  • 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
  • 23_Bh_104A-3_PassPack2
  • 24_SN61-183_PassPack2
  • 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
  • 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
  • 27_Wnetrza
W niektórych folderach można znaleźć teksturę powiększoną za pomocą programu Topaz Gigapixel (skalowanie przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji). W ten sposób podciągnąłem jakość kilku tekstur z poprzedniego PassPacka 2. Do paczki dodałem również dwie tekstury EP09 oraz zdjęcia wnętrz wagonów (WL, Bc, Wr, B) które znalazłem na dysku - do linków poniżej dodaję również wiszące na serwerze pozostałe zdjęcia które (mam nadzieję) pomogą w przyszłości stworzyć wnętrza kolejnych wagonów. W razie jakichś wątpliwości lub problemów z paczką - odpisujcie pod tym postem.

Ten post nie jest pożegnaniem ze sceną MaSzyny, a raczej pozbyciem się materiału który ciążył mi nie tylko na dysku, ale także trochę na głowie - ilekroć wchodziłem na forum, czułem dyskomfort z powodu niedokończonych spraw. Dzięki MaSzynie poznałem wiele świetnych osób z naszej społeczności, z częścią wciąż utrzymuję kontakt, ale od jakiegoś czasu na forum usunąłem się w cień i, mówiąc szczerze, zapewne moja aktywność dalej będzie opierać się jedynie na zasadzie sporadycznego czytania Waszych postów.

Koniec tego biadolenia, obecni użytkownicy pewnie w większości nawet mnie nie kojarzą, moderatorzy też pewnie będą niezadowoleni z braku merytoryki w poście, ale czułem jakąś wewnętrzną potrzebę rozpisania się, wszak wkrótce strzeli mi na forum 16 lat, a więc jestem związany z MaSzyną połowę swojego życia.

Życzę Wam dużo samozaparcia i sukcesów w rozwoju projektu, S2.

Grzegorz

EDIT: Dodałem link poprawiający dwie tekstury, a także edytowałem trochę wpis - był pisany w nocy i pojawiły się błędy językowe.


Linki:
    Passpack 3 workshop:
      Passpack 3 update 14.06.2020 - poprawka 02_Bc_Gigapixel (usunięty wielokolorowy szum), 14_Bcdu (warstwa imitująca brud rozciągnięta na całą szerokość wagonu):

      Wnętrze Bc po modernizacji:

      Wnętrze WL po modernizacji:

      Wnętrze Bc stara-pościelowa:

      Wózek KWZ-CNII (WLAB):

      Wózek 4ANc:

      ASF (Adolf):

      Pociąg Papieski EN61-01:

      Zdjęcia Częstochowa Osobowa (2010):

      68
      Tak tylko przypominam, autor chce abyśmy mu nie przeszkadzali.
      Ja tam widzę też
      Cytat: pozdze
      Chyba ze chcecie abym wypuscił to co mam a RJ dopracujecie sobie juz sami.
      Więc jak są chętni.. to czemu nie?

      69
      Stele dał mi rangę - pliki poszły na repo. Rewizja 5839

      Sprawdziłem ten none.txt, i teraz tak:
      • wzll, wzlr i pochodne mają repla.
      • Modele w most1-10m.inc, most1-14m.inc i reszta mostów też mają reple.
      • wp_1.inc, wp_2.inc itp. mają node triangles z teksturą none.
      • kamienica6, 9, 10 itp. - też mają reple.
      • mb-kosciol nie ma repla. Trzeba by sprawdzić czy występuje na innych sceneriach. Jeżeli nie, to wgram poprawkę na repo, a jeżeli tak, to będę testował na td.

      70
      Poradniki / Odp: [SCN] Poradnik tworzenia w Rainsted
      « dnia: 04 Czerwca 2020, 12:52:54 »
      Teraz nagrywam z dźwiękiem.

      71
      Napisałem do @Stele, bo i tak aplikuję na beta - więc na końcu coś muszę wgrać. Jak mi tylko da możliwość wgrania plików na repo w ramach "zobacz jak to działa", to to zrobię.

      72
      Te pliki o które prosiłem i które wysłałeś występują w plikach .scm lub .inc w Kaliskiej. Wskazałem alternatywy dla tych plików, jako że zostały wywalone z paczki 20.04, a na najstarszej paczce jaką posiadam (15.04) nie było ich. Chciałem widzieć jak wyglądają by zmniejszyć listę alternatyw (asfaltów to my mamy dużo, a 546-teren-napis kompletnie mi nic nie mówił). Resztę braków tekstur opisałem w pierwszej tabelce.

      73
      Inne niekolejowe / Modlitwa o Ratunek
      « dnia: 17 Marca 2020, 10:01:05 »
      Koleżanki i Koledzy! Ten wątek forum przeznaczony jest dla Modlitwy, aby Bóg wspomagał nas w chwilach trudnych. Zwłaszcza w obecnej sytuacji związanej z szalejącą po świecie epidemią. Proszę o wyrozumiałość i zachęcam chętnych do Wspólnej Modlitwy. Myślę że warto dołączyć intencję także za ofiary oraz ratowanie całego Świata,  nie tylko Polski.
      ________________________________
      Wierzę w Boga Ojca Wszechmogącego, Stworzyciela Nieba i ziemi. I w Jezusa Chrystusa, Syna Jego jedynego, Pana naszego, który się począł z Ducha Świętego, narodził się z Maryi Panny, umęczon pod Ponckim Piłatem, ukrzyżowan, umarł i pogrzebion, zstąpił do piekieł, trzeciego dnia zmartwychwstał: wstąpił na niebiosa, siedzi po prawicy Boga Ojca Wszechmogacego, stamtad przujdzie sądzić żywych i umarłych. Wierzę w Ducha Świętego, Święty Kościół powszechny,  Świętych obcowanie, grzechów odpuszczenie, ciała zmartwychwstanie, żywot wieczny. Amen.
      Zdrowaś Maryjo, łaskiś pełna, Pan z Tobą, błogosławionaś Ty między niewiastami i błogoslawiony owoc żywota Twojego, Jezus. Świeta Maryjo,  Matko Boża, módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.
      Zdrowaś Maryjo..
      Zdrowaś Maryjo..
      Ojcze nasz, któryś jest w niebie: święć się Imię Twoje, przyjdź Królestwo Twoje, bądź wola Twoja jako w niebie, tak i na ziemi. Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj. I odpuść nam nasze winy, jako i my odpuszczamy naszym winowajcom. I nie wódź nas na pokuszenie,  ale nas zbaw ode złego. Amen.
      Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu.  Jak była na początku, teraz i na wieki wieków. Amen
      O mój Jezu. Przebacz nam nasze winy. Zachowaj nas od ognia piekielnego i zaprowadź wszystkie dusze do nieba, szczególnie te które najbardziej potrzebuja Twojego Miłosierdzia.

      Tajemnice Radosne (poniedziałki,soboty).
      Tajemnica pierwsza. Zwiastowanie Najświętszej Maryi Pannie.
      Ojcze nasz..
      10xZdrowaś Mario..
      Chwała Ojcu..
      O mój Jezu..
      Tajemnica druga. Nawiedzenie Świetej Elżbiety.
      j.w.
      Tajemnica trzecia. Narodzenie Pana Jezusa.
      j.w.
      Tajemnica czwarta. Ofiarowanie Pana Jezusa w Świątyni.
      j.w.
      Tajemnica piąta. Odnalezienie Pana Jezusa w Świątyni.
      j.w.
      Tajemnice Światła (czwartki).
      Tajemnica pierwsza. Chrzest Pana Jezusa.
      Ojcze nasz..
      10xZdrowaś Mario..
      Chwała Ojcu..
      O mój Jezu..
      Tajemnica druga. Pan Jezus przemienia wodę w wino w Kanie Galilejskiej.
      j.w.
      Tajemnica trzecia. Pan Jezus głosi Słowo Boże i wzywa do nawrócenia.
      j.w.
      Tajemnica czwarta. Przemienienie Pana Jezusa na górze Tabor.
      j.w.
      Tajemnica piąta. Pan Jezus ustanawia Eucharystię.
      j.w.
      Tajemnice Bolesne (wtorki,piątki).
      Tajemnica pierwsza. Modlitwa Pana Jezusa w Ogrójcu.
      Ojcze nasz..
      10xZdrowaś Mario..
      Chwała Ojcu..
      O mój Jezu..
      Tajemnica druga.  Biczowanie Pana Jezusa.
      j.w.
      Tajemnica trzecia.  Cierniem ukoronowanie Pana Jezusa.
      j.w.
      Tajemnica czwarta.  Pan Jezus niesie krzyż na Golgotę.
      j.w.
      Tajemnica piąta. Śmierć Pana Jezusa na krzyżu.
      j.w.
      Tajemnice Chwalebne (środy,niedziele).
      Tajemnica pierwsza.  Zmartwychwstanie Pana Jezusa.
      Ojcze nasz..
      10xZdrowaś Mario..
      Chwała Ojcu..
      O mój Jezu..
      Tajemnica druga.  Wniebowstąpienie Pana Jezusa.
      j.w.
      Tajemnica trzecia.  Zesłanie Ducha Świętego.
      j.w.
      Tajemnica czwarta.  Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny.
      j.w.
      Tajemnica piąta. Ukoronowanie Najświętszej Maryi Panny.
      j.w.

      Pod Twoją obronę, Święta Boża Rodzicielko, naszymi prośbami racz nie gardzić w potrzebach naszych, ale od wszelakich zlych przygód racz nas zawsze wybawiać. O Pani nasza, Orędowniczko nasza,  Pośredniczko nasza, Pocieszycielko nasza! Z Synem Swoim nas pojednaj. Synowi swojemu nas polecaj. Swojemu Synowi nas oddawaj.
      Świety Boże! Świety Mocny! Świety a Nieśmiertelny! Zmiłuj się nad nami!
      Śwìety Boże!..
      Święty Boże!..
      Od powietrza, głodu, ognia i wojny! Wybaw nas Panie!
      Od powietrza..
      Od powietrza..
      Od nagłej a niespodziewanej śmierci! Zachowaj nas Panie!
      My grzeszni Ciebie Boga prosimy! Wysłuchaj nas Panie!
      Wieczny odpoczynek, racz im dać Panie. A Światłość wiekuista, niechaj im świeci!
      Niech odpoczywają w pokoju wiecznym. Amen.
      W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego.  Amen.

      ____________________________________________
      Jednocześnie pamiętajmy o Patronie Polski - świętym Andrzeju Boboli.
      http://swietyandrzejbobola.pl/nowenna-do-swietego-andrzeja-boboli-w-czasie-epidemii/

      74
      Na warsztacie / Shadery z mapami specular/glossines/metalic
      « dnia: 01 Lutego 2020, 17:07:31 »
      W załączniku wszystkie shadery w wariantach z podpiętą mapą specular/glossines/metalic oraz kostka testowa, pomocna w doborze parametrów pod materiał, jaki chcecie utworzyć. Przykładowy wpis dla niej na TD:
      node -1 0 wzornik model 0 10 0 0 kostka.t3d none endmodel
      Specular to światło odbite od źródła bezpośrednio do kamery, zgodnie z prawem odbicia. Im większy, tym więcej światła będzie odbijane do kamery pod pewnymi kątami. UWAGA. Model Phonga-Blinna pozwala złamać prawo zachowania energii, gdzie materiał odbija więcej światła, niż na niego pada, więc trzeba mieć wyczucie.
      Glossines to wykładnik skupienia, określający intensywność światła odbitego przy odchylaniu kamery od kąta odbicia. Dla niskich wartości, odbłyski będą widoczne w dużym zakresie kąta i przy niższych wartościach specular. Przy wyższej wartości tylko w linii wektora odbicia i przy wyższych wartościach specular, dając węższą pręgę/mniejszy punkt.
      Metalic określa kolor światła odbitego. Dla materiału niemetalicznego światło odbite ma kolor światła padającego. Dla materiału metalicznego, kolor materiału.

      Nową mapę podpinacie do materiału jako texture_specgloss:
      Jest to tekstura RGBA, gdzie kanały oznaczają:
      R - siła specular
      G - glossines
      B - metalic
      A- nieużywany, ustawiać na 0 (czarny)
      Pojedyncze kanały tekstury kostki testowej w załącznikach dla lepszego zrozumienia.

      W podstawowych shaderach (bez tej mapy) wartości te były stałe dla całego materiału i wyrażały się:
      specular: (1/2 sumy składowych koloru tekstury diffuse) * param_specular
      Dla braku param_specular było to 1/3 specular zdefiniowanego w t3d dla geometrii nieprzezroczystej i 3/2 dla geometrii przezroczystej.
      glossines: param_glossiness lub dla braku domyślnie 10.
      metalic: 1 dla ujemnego param_glossiness lub 0 dla dodatniego (domyślnie)

      W shaderach z mapą wartości są zależne od tekstury i wyrażają się:
      specular: kanał specular (R) * param_specular
      glossines: kanał glossines (G) * 8 * param_glossiness Daje to zakres 0-80 bliskie popularnym shaderom o zakresie 0-64, do których tekstury znaleźć można w sieci.
      metalic: 1 dla kanału metalic (B) > 0.5, 0 dla mniejszego. Należy stosować wartości skrajne B=0 lub B=255.

      75
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 31 Października 2019, 20:47:15 »
      Jedna rzecz mnie intryguje, przy zmianie w ini na legacy dosc mocno spada fps.
      To akurat zrozumiale jesli sie uwzgledni ze do tej pory uzywales symulatora z wpisem gfxrenderer simple ktory ustawia uproszczona wizualizacje, w porownaniu do bardziej wymagajacego trybu legacy. Zeby uruchomic nowy renderer najlepiej wpis gfxrenderer w ogole usunac z .ini ale na ukladach pseudograficznych intela efekt moze byc nie za ciekawy.

      W dzisiejszym uaktualnieniu:

      - poprawka, hamowanie nagle powinno byc aktywne na ostatniej pozycji wlasciwej dla danego hamulca

      - poprawka, szaderowy renderer nie myli sie juz dobierajac zasieg widocznosci do widzialnosci

      - zeby bylo tak jak bylo, szaderowy renderer uwzglednia ilosc swiatel zalaczonych w pojezdzie i/lub ich potencjalne przyciemnienie

      - zeby bylo tak jak bylo, noc w trybie szaderowym jest ciemna

      - dobra zmiana, exe akceptuje ustawienia szaderowego renderera wprowadzone w galazce Milka7

      76
      Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
      « dnia: 19 Października 2019, 23:16:19 »
      To problem z nazewnictwem submodeli urzadzen w modelu kabiny -- lampki stanu drzwi maja nazwe identyczna z nazwa przelacznika stanu drzwi (z dodana koncowka _on i _off) dlatego np submodel drzwilewe_on jest traktowany zarowno jako submodel zapalonej lampki, jak i submodel aktywnego stanu przelacznika drzwilewe. A poniewaz aktywny stan przelacznika dla drzwi nie jest na ten moment wyswietlany, submodel ten zostaje ukryty.
      Pliki paczki dostosowane. Dziękuję Mariuszowi za toola diagnostycznego i Turbokiblowi za pomoc w edycji plików. W sumie wykryto 199 błędów z czego dwa zostały jako szamaństwa w szrotach, którymi i tak nikt nie jeździ.

      Jak wgrać to całe exe tak by było ono widoczne w rainsted ? Czy się tak da zrobić wgl?
      W ustawieniach startera daj tryb normalny lub wyższy, by odblokować wybór pliku wykonywalnego.

      77
      Poradniki / [CTR] Przypisywanie nagrań radiotelefonu do kanałów
      « dnia: 11 Października 2019, 22:25:18 »
      Przypisanie do kanału zmienia dźwięk z odgłosu sceny na dźwięk radia. Zmienia się wtedy jego źródło z podanego punktu na radiotelefon obsadzonej lokomotywy, odtwarzany jest tylko, jeśli mamy wybrany odpowiedni kanał i jego głośnością można sterować potencjometrem radia.

      Po pierwsze musimy określić z jakich kanałów korzysta dana sceneria. W tym celu analizujemy rozkłady jazdy oraz szukamy w terenie wskaźników W28. Ja sporządziłem sobie mapę, wygenerowaną w rainstedzie i zaznaczyłem na niej kluczowe punkty. Możemy użyć do tego STV, 3dsa/blendera. Czegokolwiek co nam wczyta tory albo i narysować sobie od ręki jak linia jest prosta. Nanosimy współrzędne wskaźników W28 i strefy obowiązywania danych kanałów. (patrz załącznik; przepraszam za wagę, ale istotny jest rozmiar obrazka)

      W pliku scn szukamy plików z definicjami dźwięków. Zazwyczaj będzie to plik ctr. Tu na l61 czasami są to scm różnicowe po unifikacjach mapy przez Ra. Szukamy wpisów node sound, przykładowo:
      node -1 0 wjedzie_towarowy sound 41825.081 272.6 -15678.073 radiotelefon/wjedzie_towarowy.wav endsoundOdczytujemy jego współrzędne źródła 41825.081 272.6 -15678.073 i sprawdzamy na mapie gdzie to jest. Wychodzą okolice Ozimka. Obowiązuje tam kanał R2 (R3 musi być dalej na Opole). Znajdujemy event odtwarzający ten dźwięk:
      event wjedzie_towarowy sound 15 wjedzie_towarowy 1 endeventI przypisujemy go do kanału drugiego:
      event wjedzie_towarowy sound 15 wjedzie_towarowy 1 2 endevent
      Gotowe. Powtarzamy to dla każdego odtworzenia dźwięku w scenariuszu.
      W folderze radiotelefon znajdują się również błędnie zapowiedzi dworcowe. Zazwyczaj da się je wyłowić po nazwach plików lub eventów, ale w wątpliwych sytuacjach zawsze warto odsłuchać dany plik. Dłuższe manewry możemy dać na R9, ale wtedy w opisie scenariusza trzeba dodać informację o konieczności zmiany kanału w pewnym momencie.

      Cały proces pokazany w początkowej części nagrania:


      Dla wzbogacenia scenariusza w okolicach wskaźników W28 warto dodać próbę radia po wciśnięciu ZEW3. Tworzymy eventlaucher:
      node -1 0 uruchom_test_radiotelefonu eventlauncher 0 0 0 -1 radio_call3 0 uruchom_test_radiotelefonu uruchom_test_radiotelefonu endWklepujemy współrzędne, spory zakres.
      Trankei u siebie dodał komórkę zabezpieczającą przed odtworzeniem kilkukrotnym na raz:
      event uruchom_test_radiotelefonu multiple 0 test_radiotelefonu_mem test_radiotelefonu_set test_radiotelefonu_reset l053test_odtwarzaj condition memcompare * 0 0 endevent
       node -1 0 test_radiotelefonu_mem memcell 0 0 0 nic 0 0 none endmemcell
       event test_radiotelefonu_set updatevalues 0 test_radiotelefonu_mem * 1 1 endevent
       event test_radiotelefonu_reset updatevalues 10 test_radiotelefonu_mem * 0 0 endevent
      Pod l053test_odtwarzaj dajemy dialog z dyżurnym na obowiązującym kanale. Można to jeszcze rozszerzyć o odczyt nr pociągu gracza eventem whois i na tej podstawie zmieniać numer wywołującego pociągu w dialogu. Czy dawać głos maszynisty jako nieradiowy i niezależny od kanału. Pełny algorytm na najnowszych scenariuszach Transkeia, ale podstawowy wariant bez badania składu wystarczy.

      78
      Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
      « dnia: 25 Września 2019, 14:52:35 »
      A odezwał się do mnie człowiek, który był zainteresowany. Ostrzegłem go o problemach z kompatybilnością z nowymi excelami. Myślałem że się odezwał i coś podziałaliście razem, bo było to dosłownie wczoraj. :)

      79
      Symulator / Odp: Ustawienia pogody
      « dnia: 21 Września 2019, 21:05:30 »
      Zastosowałem się do propozycji Mariusza i wprowadziłem jego pomysł. Od teraz podajemy datę DD:MM, aktualizacja do pobrania w 1 poście.

      Twoje propozycje Stele, są równie interesujące i sensowne, aczkolwiek jeśli to jest już wszystko zaimplementowanie dobrze w nowym launcherze, to nie ma sensu tego implementować do tego "szkieleta" obecnego programu. To takie tymczasowe narzędzie dla chcących zmieniać pogodę, a nie koniecznie chcących latać po plikach ;)

      80
      Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
      « dnia: 03 Sierpnia 2019, 20:34:33 »
      Jak niektórzy już wiedzą pociągnąłem dalej otoczenie w Dębicy, bo była tam zielona łączka. Jak chcecie, to możecie pokazać na fb screeny napalonym oczekiwaczom.
      Screeny 1080p, exe shaderowe: https://eu07.pl/userfiles/24765/debica.7z

      81
      Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
      « dnia: 05 Kwietnia 2019, 09:44:12 »
      To, że trójkąty raz się łapią a raz nie, może wynikać z porównywania float przez !=. Tu gość nieźle to omawia: https://stackoverflow.com/questions/17333/what-is-the-most-effective-way-for-float-and-double-comparison#77735

      82
      Chciałbym zaprezentować mini pulpit EU07 wykonany w skali 1:3. Powtarzające się wypowiedzi na temat pulpitu na wyjazdy służbowe lub pulpitów w zmniejszonej wersji zainspirowały mnie do wykonania tego projektu. Podjąłem wyzwanie wykonania zminiaturyzowanej wersji mobilnej.

      Sercem pulpitu jest Pokeys 57U. Sterowanie standardowe powielające się w wielu projektach tj. enkodery, transoptory, PWM dlatego też nie będę wstawiać ponownie tych samych schematów.

      Kilka spostrzeżeń dla konstruktorów pulpitów:
      - enkoder enkoderowi nie równy (na schemacie rezystory podciągające do masy miały wartość 10k, w moim przypadku 4,7k)
      - na tarcze enkodera (małych rozmiarów) nadaje się bardzo dobrze folia do drukarek
      - dobrze zaprojektowana płytka PCB zmniejsza ilość przewodów, ułatwia zlokalizowanie usterki i ewentualną wymianę elementów wykonawczych
      - jeśli coś nie działa prawidłowo a powinno, wyłącz program Pokeys (potrafi się gryźć z maszyną)
      - podpisanie przewodów jest bardzo pomocne przy takiej ilości (dużo mniej szukania)
      - przy małych pulpitach trzeba nauczyć się sporej cierpliwości (okazuje się, że ręka staje się za duża)

      Filmik nagrany na szybko: https://youtu.be/K0-DlG0H6Rg

      83
      Inne niekolejowe / Odp: Występ klubów w el do LM i LE
      « dnia: 15 Sierpnia 2018, 21:48:36 »
      Ja nie, ale może ktoś inny. Mam nadzieję, że pomogłem i dostanę łapkę w górę.

      84
      Inne niekolejowe / Odp: Występ klubów w el do LM i LE
      « dnia: 10 Sierpnia 2018, 18:48:16 »
      Polska mistrzem Polski!

      85
      W dzisiejszym uaktualnieniu:

      - poprawka, dzieki korektom od youby pojazdy z silnikiem spalinowym nie powinny juz smazyc sie po przejechaniu kilkuset metrow

      86
      Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
      « dnia: 04 Maja 2018, 14:40:41 »
      To tak:
      1 - Pyrzyce, środek stacji. Nie jestem w stanie, dobrze, objąć całej stacji, bo jest ogromna. Różowe kropeczki to obiekty stałe,
      2 - Chwarstnica,
      3 - prawie cała sceneria, na zerowym powiększeniu,
      4 - zrzut ekranu eventów ze scenariusza osob1.

      http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss_1.png
      http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss2_1.png
      http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss3_1.png <- W tym zrzucie ekranu, ta "dziura" na linii 419 to zakryty szlak - tam jest pewna niespodzianka.
      http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss4_1.png

      Może jeszcze jako ciekawostkę dodam to:
      http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-7.png
      Chwarstnica 26.12.2016 roku
      http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-g.jpg
      Chwarstnica VI 2017 roku
      http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss3.png
      Chwarstnica 02.05.2018 roku
      http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-6.png
      Przystanek Żórawie 26.12.2016 roku
      http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-zorawie.png
      Przystanek Żórawie 04.05.2018 roku
      (efekt na przestrzeni czasu)

      88
      Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
      « dnia: 01 Maja 2018, 17:11:36 »
      Może pisanie scenariuszy to temat mało screen'ogeniczny ale coś się znajdzie:
      1. Na początku istotny jest pomysł oraz - w przypadku bardziej rozbudowanych scenariuszy - analiza wykonalności. Tutaj widzimy ogólny zarys nowego scenariusza.
      2. Kiedy znany jest zarys należy opracować ruch pociągów na stacjach i przeanalizować wszelkie zależności. Tu widzimy tabele przebiegów oraz schematy stacji, tak aby wiadomo było, które zwrotnice należy przestawiać i które semafory zapalać.
      3. Pisanie, pisanie, pisanie kodu... Aby się nie pogubić w tym wszystkim, bardzo pomocne są najprostsze rzeczy: kartka, długopis, i najlepiej zakreślacz. Można to robić elektronicznie ale papier wydaje się przyjemniejszy.
      4. Na sam koniec uruchomienie. Widoki najróżniejszych sytuacji powstałych podczas rozruchu scenariusza można odnaleźć w dziale Rotfl! (czyli wszelkie katastrofy, zderzenia, itp.). Tak naprawdę często jest to dłubanina w kodzie i wyszukiwanie błędów, dociekanie przyczyny.

      89
      Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna vs TD2
      « dnia: 07 Kwietnia 2018, 17:19:55 »
      O nie, zupełnie się z tym nie zgadzam. Przyczyna jest prosta a Ty nie jesteś w stanie jej zrozumieć. Jesli kupisz gotowa plytke z jakąkolwiek grą, strzelanka, platformowa czy co tam lubisz, to mogę się zgodzić, to tylko gra. Niestety symulatory maszyna i td2 wzbudzają emocje bo WIELU Z NAS jest twórcami tych programów, dokładając cegiełki w postaci zdjec, tekstur, modeli, scenariuszu, dźwięków  po cale sceneria. I nie mam żadnych wątpliwości, że zespół dokladajacy swój kawałek życia dla symulatora, będzie miał emocjonalny stosunek do swojego dzieła. Byc może za krótko jesteś z nami aby zrozumieć tą zależność.

      90
      Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
      « dnia: 04 Kwietnia 2018, 21:44:38 »
      Chciałbym podzielić się z Wami jeszcze jednym filmikiem z mojej scenerii tramwajowej:

      Strony: 1 2 [3] 4