Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mariusz1970

Strony: 1 2 3 [4]
91

Warto wysłuchać (naprawdę polecam) jak również wcześniejsze i późniejsze odcinki.
Dodałem rownież ankietę, aby się przekonać czy Was taka tematyka interesuje, a to posłuży mi do bliższego poznania z kim mam do czynienia :)

92
Ogólnie mnie zmiany ekranów nie rajcują. Ja mam z paczki z 2004 roku i jestem zadowolony. Jednak, skoro już zajmujecie się tym tematem, to moim zdaniem, zamiast patrzeć się bezsensu na obrazki, można ten czas spożytkować, pogłębiając swoją wiedzę. Można zamiast jakiś widoczków ze scenerii, uczyć np. seria "czy wiesz, że..." i tutaj coś z przepisów, ciekawostek ze świata kolei albo "porady dnia" - coś o obsłudze symulatora lub nawet głębiej niż sama obsługa (coś z budowy plików symulatora).

94
Wyjde przed szereg.
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Myslenice.rar
Masz MZD, ktore kiedys prosil Winger. Sceneria i scenariusze dzialaja, bledy wyeliminowane, usuniete przechylki.

95
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 04 Marca 2017, 14:50:12 »
Niby napisałem, iż koniec z pisaniem narzędzi, jednak oglądając ostatnimi czasy obrazki z symulatora przy różnych okazjach, zauważyłem, iż osiedla (bloki) nie mają żadnych latarni. Dziwnie to wygląda, zwłaszcza w nocnych sceneriach. Postanowiłem to zmienić. Stworzyłem automat, który dodaje latarnie wzdłuż boku budynku. Program ma możliwość dodawania latarni po jednej stronie boku budynki lub po obydwu stronach. Jeśli latarnie mają być wstawione tylko po jednej stronie budynku, program wybiera taki bok budynku, aby z najbliższego toru względem budynku, latarnie były widoczne (aby budynek nie zasłaniał). Program posiada system antykolizyjny tzn. aby wstawiona latarnia nie zachodziła na inne obiekty w scenerii. Program ma szeroki wachlarz ustawień konfiguracyjnych. Próbka możliwości: Obrazek 1 - przed, obrazek 2 - po
Link do narzędzia, pierwszy post punkt 2f

96
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna vs TD2
« dnia: 28 Lutego 2017, 12:46:43 »
Bez edytora, łatwego w obsłudze, tez daleko nie zajedziemy. Chyba około 10 lat Kaliska.

97
Bocznica / Odp: test-calkowo niebezpieczny pociag.7z
« dnia: 22 Lutego 2017, 15:15:05 »
Glupio, cycki?? Eee

98
Pomoc w tworzeniu / Odp: Style języków symowych do notepada++
« dnia: 07 Lutego 2017, 06:21:36 »
Ja osobiscie zwariowalbym od tych kolorow. Z kolorami jak z przyprawami - nie przesadzac. No ale z drugiej strony, kazdy lubi to co lubi... :)

99
No nie da sie tak jak chciales w 1  wiadomosci. Mozg jest w scalaku. Na oryginalnym mozgu z myszki, tego nie wykonasz.

100
W skrocie, enkoder optyczny wysyla dwa przebiegi prostokatne przesuniete w fazie (dla rozroznienia kierunku- patrz ten moj zalaczony link). Teraz te nadchodzace przebiegi trzeba zinterpertowac i nastepnie wyslac do komputera informacje w protokole powiedzmy ps2. Interpertacja i przetwarzaniem sygnalow, zajmuje sie specjalny uklad scalony. Mozesz sobie zaprojektowac np. za pomoca mikrokontrolera swoj wlasny interpertator sygnalow, uzyc pokeysa, czy inne tam wynalzki. prosto tak sie nie da.

101
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 03 Grudnia 2016, 17:42:17 »
Poprawka do edytora scenerii (plik tory_semafory_przejazdy.xls w pakiecie tools.rar). Poprawka dotyczyła zmiany odliczania maksymalnego czasu przy wstawianiu drzew, domków, ludzików na danym obszarze. Aktualizacja w pierwszym poście.
Taki tam krotki filmik o zalesianiu:

102
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 31 Maja 2015, 21:54:41 »
Zakończyłem prace nad swoim edytorem istniejących scenerii. Wcześniej parę razy zdarzyło się mi mówić, iż już nie przewiduje dodatkowych funkcji, jednak co jakiś czas mnie nachodzi i coś dodaje. Myślę, iż to jest już ostateczna wersja. Na więcej nie mam już chęci, ochoty i chyba wiedzy. Od ostatniego wystawienia oprócz dodania nowych rzeczy, poprawiłem już istniejące m.in. wyświetlanie na mapie semaforów, gdy separatorem tokenów była spacja (kiedyś zrobiłem tylko na średnik dla semaforów i tak zostało - zapomniałem) .

Lista możliwych rzeczy do wykonania w edytorze:
1) Wyświetlania mapki scenerii wraz z semaforami, przejazdami i punktami
początku i końca postawionego składu.
2) Edycji torów w scn: nazwy toru, eventów przypisanych to toru, prędkości
3) Prostego i szybkiego w użyciu wstawiania składów w dowolnym miejscu w scenerii .
4) Automatycznego tworzenia  w scenerii eventów sem_info, s1, sr1 i ms1, shp z automatycznym uwzględnieniem kierunku jazdy z kierunkiem postawienia semafora.
5) Interaktywne wyznaczanie szlaku.
6) Automatyczne pisanie eventów sterujących zwrotkami/anglikami pod wyznaczony szlak.
7) Automatyczne pisanie eventów sterującymi semaforami na sygnały zezwalające na jazdę dla wyznaczonego szlaku.
8) Automatyczne pisanie eventów sterującymi przejazdami dla wyznaczonego szlaku lub dla całej scenerii.
9) Automatyczne wstawianie eventów podających sygnał RP1 przed przejazdami i przecięciami torów z drogą.
10) Interaktywne wstawianie rozkazów dla AI typu odczep wagony, aktywuj/dezaktywuj pojazd, zmień kierunek jazdy itp.
11) Tworzenie losowych eventów
12) Ekstrahowania obiektów z wczytanej scenerii.
13) Sprawdzenia poprawności przypisania eventów sem_info w scenerii jak również sprawdzania unikalnych nazw semaforów i przejazdów.
14) Zaludniania scenerii i stawiania ławek.
15) Stawiania domków (wraz z latarniami) i drzew
16) Stawiania dowolnego includa w dowolnym miejscu scenerii
17) Dodawania eventów dźwiękowych do scenerii
18) Wstawiania pionowych trójkątów np. do tworzenia obiektów typu płotki, lasy, zwierzęta itp.
19) Tworzenia automatycznej kopii plików będących tematycznymi podziałami scenerii. Na kopii tej można zupełnie bezpiecznie tworzyć nowy scenariusz, bez obawy, że zepsuje się oryginalną scenerię.
Kopia pozbawiona jest składów, eventów, komórek pamięci, ograniczeń prędkości.
20) Usuwać pojedyncze składy, co umożliwia albo usunięcie danego składu albo podmianę danego składu.
21) Zmianę/dodanie opisu + zdjęcie logo scenerii.
22) Wstawianie gór, wzniesień
23) Wstawianie nasypów przytorowych
24) Wstawianie peronów wraz z tablicami peronowymi i wskaźnikami W4 oraz przypisaniem eventu do toru od wskaźnika
25) Wstawianie dowolnych wskaźników przytorowych
26) Szeroko rozumiana edycja istniejących w scenerii wskaźników
27) Automatyczna korekta obiektów inc, aby nie wchodziły w skrajnię toru
28) Automatyczna korekta współrzędnej wysokościowej obiektów inc, aby były postawione na poziomie podłoża
Lista filmów z YT:

Ostatnio dodane:








Wcześniejsze:








  Dodano: 07 Czerwca 2015, 16:01:25
Dodalem nowe narzedzie w moich toolach (Duplikaty_trojkatow_t3d.xls). Sluzy ono do wylapywania duplikatow trojkatow w t3d. Nie jest zoptymalizowany, wiec czas wykonywania dzialania jest spory. Na mojej paczce mialem sporo takich zdublowanych trojkatow w t3d.

103
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe ''Gadżety''
« dnia: 08 Lutego 2010, 19:28:02 »
Popielniczka PKP

104
Symulator / Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 18 Lutego 2009, 15:49:44 »

Uwaga:
Aby zapewnić pełną funkcjonalność narzędzi, trzeba sprawdzić i ewentualnie zmienić w ustawieniach regionalnych (panel sterowania) -symbol dziesiętny. Jeśli jest inny niż kropka np. przecinek - to zmienić na kropkę.


12.11.2016
Przedstawiam swoje wszystkie narzędzia, które stworzyłem na potrzeby MaSzyny. Od ostatnich wrzutek, w niektórych narzędziach wprowadziłem jakieś modyfikacje, więc warto ponownie pobrać. Ogólnie narzędzia podzielam na dwie grupy: Excleowskie i exe.
1) Pakiet narzędzi Excleowskich: https://eu07.pl/userfiles/23403/Tools.rar
Znajduje się w nim plik Tabela.xls, gdzie w ujęciu tabelki są wypisane te narzędzia, ich główne funkcje i czy działają na obecnych paczkach. Narzędzia te były pisane w rożnym czasie i nie wszystkie obecnie działają na nowych paczkach.
Jest również plik Menu.xls, za pomocą którego mamy dostęp do poszczególnych narzędzi. W nim znajduje się arkusz Spec_menu, który może służyć jako swego rodzaju Check lista do testowania scenerii i taboru. Uruchamiają się kolejno testujące narzędzia. Ich kolejność dobrałem jak mi się wydaje optymalnie (gdyż niekiedy kolejność może mieć znaczenie).

W paciekie tym, jest edytor istniejących scenerii (plik tory_semafory_przejazdy.xls). Jego możliwości wraz z filmikami na YT, są w tym poście: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg404999.html#msg404999
i tym: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg422519.html#msg422519

2) Pakiet narzędzi exe:
a) http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Druty_15.rar - służy do drutowania różnych typów słupów technicznych ale nie trakcyjnych w sceneriach.
b) http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-inc_t3d.rar - sprawdza obecność animowanych submodeli w t3d, które są w deklaracjach pliku inc.
c) http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Korektor_8.rar - służy do korekcji współrzędnej wysokościowej wpisów include do poziomu terenu, a także do przesuwania obiektów np. drzew od skrajni toru. Ra ma wersję korektora, który również koryguje współrzędne wysokościowe pionowych trójkątów np. ścian lasów. Jeśli ktoś tej wersji potrzebuje, proszę się do niego zgłosić, gdyż mi zagineła ta wersja.
d) http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-mmd_t3d_1.rar - sprawdza obecność submodeli w t3d, które są w deklaracjach pliku mmd. Błędy mogą powodować nie animowanie się elementów modelu taboru lub nie świecenie/ nie zgaszenie jakiejś kontrolki.
e) http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-wyciagnij_pliki_3.rar - uniwersalne narzędzie do identyfikacji wszystkich używanych plików przez scenerię, brakujących plików, używanych i brakujących plików *.wav przez tabor. Pliki używane można skopiować w dowolne miejsce na dysku. Gdy wybierze się wszystkie scenerie do analizy, narzędzie może posłużyć do identyfikacji plików nieużywanych.
Więcej tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg425080.html#msg425080
f) http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Lampy_1.rar - automat wstawiający latarnie do scenerii.
Więcej pod linkiem: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg443552.html#msg443552
g) https://eu07.pl/userfiles/23403/Duplikaty_inc.rar
Więcej pod linkiem:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg517852.html#msg517852



Przygoda moja z pisaniem narzędzi pod Maszynę dobiegła końca. Nie przewiduje już pisania. Wszystko co sobie zamierzyłem, zrealizowałem. Dlatego też postanowiłem uporządkować narzędzia w  jednym poście. Wszystkie linki do dotychczasowych narzędzi usunąłem (chyba, że coś niechcący pominąłem).


Przyklejam
Quark-t



Strony: 1 2 3 [4]