Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mariusz1970

Strony: 1 2 [3] 4
61
No i wlasnie bedzie sieczka. Czesc tekstur tu, czesc tam. Dobra, moj poglad znasz, niech sie szerszy demos wypowie :)
Jesli chodzi o katalog scenery, ja u siebie dodalem podkatalog inc_main, do niego przenioslem wszystkie pliki *.inc, ktore byly w folderze glownym. W glownym pozostaly same pliki *.scn. Ogolnie mam porzadeczek ;)

62
Podobny mechanizm juz jest dostepny odnosnie plikow *.wav. Jest mozliwosc upychania go w katalogach sceneryjnych lub dynamic, jednak chyba nie uzyskal szerokiego poparcia. Mnie sie ten pomysl nie widzi, bo wole miec podzielone w katalogach wg typow plikow. Co prawda, takie rozbicie jakie jest obecnie, ciut komplikuje edycje, ale ja juz sie przez te lata przyzwyczailem. Ponadto calkowicie chyba nie da wyeliminowac folderu textures (czasami tekstury moga/sa wspoldzielne), moze rowniez models. Nie wiem co z dzwiekami do obiektow statycznych przy tym pomysle. Ogolnie moze byc taka sieczka wg mnie, no ale rzecz gustu.

63
Dla mnie, te cale przetargi, KIO, to jak leczenie nowotworu woda oligocenska.

64
Przewidywana reakcja: "O nie, znowu siódemka?"
Moja jest z lekka inna: "O nie, jakubg1 zaczyna kolejna rzecz, piszac o tym na forum i znowu jej nie ukonczy."

65
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 06 Stycznia 2018, 01:35:58 »
No i pamietaj, ze GORY nie gury.

66
W sumie pomyslalem, ze moge wystawic pliki bez degeneratow, co niniejszym czynie.

67
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zakończenie wspólpracy.
« dnia: 26 Grudnia 2017, 12:25:05 »
Jesli nastawiacie sie na typowy hejt, to ok, moze sobie tak watek pozostac. Jesli natomiast ma byc to watek, z ktorego mozna wysnuc jakies sensowne wnioski na przyszlosc, to moim zdaniem, ktos musialby w miare syntentyczny sposob opisac jak to ma na przyszlosc wygladac i to zarowno na poziomie Stele i skolceni z nim userzy, jak rowniez na poziomie ogolnym np. jakosc dodatkow- co i jak jeszcze dopuszczamy, co nie itp.

68
Rysiek, mnie nie chodzilo o powstajaca scenerie, ktora tworzysz - to inny temat.

69
No. Jestem na tak. Teraz tylko pozostaje czekac, a mysle, iz szybko sie z tym uporasz, na dostosowanie wszystkich dotychczasowych scenerii pod te koncepcje (przynajmniej te, ktore wystepuja w paczce calosciowej i moze dodatkowo Kaliska), wraz ze sprawdzeniem kazdego wystepujacego w scenerii rozjazdu krzyzowego na okolicznosc przejezdnosci kazdej mozliwej kombinacji bez rozprucia i dostosowaniu eventow sterujacych w scenerii pod dany scenariusz.
Aha, zapomnialbym, uzgodnijcie z Ra wspolna koncepcje, bo on ma chyba inna, aby nie bylo jaj np przy L061, ktora modyfikuje a z ktorej tutaj sie korzysta.

70
Cytuj
Rozumiem, że w rzeczywistości położeniem zasadniczym może być kierunek w bok, ale na potrzeby exe + to na wprost, a - w bok. Definiowanie tego, że + jest w bok w którymś rozjeździe wymagałoby poważnych zmian w exe.
Alez gdziez tam, co prawda na biezaco nie jestem, ale w tej kwestii raczej sie nic nie zmienilo, mianowice, event uzytkowy przelaczajacy zwrotnice, moze dowolnie sie nazywac np. na wprost moze nazywac sie figo_fago, na bok lewy_czerwcowy
Dla exe, event przelaczajacy zwrotnice i na to exe reaguje, to
event (p1)_0 switch 0.0 (p1) 0 endevent
event (p1)_1 switch 0.0 (p1) 1 endevent
Dokladnie to:
switch 0.0 (p1) 0
switch 0.0 (p1) 1

event (p1)_0 definiujemy w jakims evencie multiple, a ten event multiple, dowolnie sobie nazywamy. Ten zdefiniowany event multiple, bedzie tym uzytkowym.
np.
event (p1)figo_fago multiple 1 none  (p1)_0 endevent
Probelm jest inny, mianowice, stworzenie automatu, ktory dostosuje odpowiednio nazwy zwrotnic, ich polaczenia miedzy soba (a musza byc odpowiednio polaczone, gdyz, bezposrednie laczenie dwoch switchow, powoduje nulltrakca), eventy w incu i eventy w sceneriach. O recznym dostosowaniu, radze zapomniec.


71
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna na targach TRAKO 2017
« dnia: 02 Października 2017, 00:06:39 »
No plany piekne. Powodzenia :)

72
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 18 Września 2017, 16:44:58 »
Dwie modyfikacje przypisywania eventow sem_info, s1, shp. Wiecej szczegolow w opisie filmiku. Aktualizacja Excelowskich narzedzi.


73
Wersja "atak" ;)

74
Na warsztacie / Odp: Stare dobre scenariusze
« dnia: 09 Września 2017, 19:31:20 »
Mnie Bochnia dziala, ale na zabytkowym exe

75
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Września 2017, 09:57:39 »
Epek, marudzisz. Nie jestem pewien, czy wszystko zrozumialem z twojego postu np. "a na najnowszym tak?". Co to znaczy najnowszym? Bo tmj wypuszcza exe codziennie/co dwa dni. Problem jest w tym, ze exe jest rozwojowe i to sa bierki jak kiedys okreslil to Ra. Jedno mozesz naprawic, drugie zepsuc np. jakies uzaleznienie w eventach na danej scenerii. Dlatego exe jest na warsztacie i ludziska zglaszaja bledy wraz z szczegolowym opisem, aby tmj mogl u siebie to zasymulowac i w konsekwecji usunac jakis bug.
Jesli Ty chcesz cieszyc sie jazda i nie narzekac, to jezdzij sobie na exe z patcha, bo jak napisales, tam Ci Drawinowo smiga, a testowanie nowych exe zostaw dla bardziej cierpliwych osob.

76
Bieżące kolejowe / Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« dnia: 02 Września 2017, 15:10:18 »
Wg mnie laika, to sa konsekwecje zlepku dwoch glownych czynnikow: balaganu w przepisach i zlej organizacji pracy. Wg mnie w przepisach powinno byc jak najmniej sytuacji do interpretacji. Ma byc klarownie i przejrzyscie.

77
Na warsztacie / Odp: Zastąpienie eventów językiem skryptowym
« dnia: 29 Sierpnia 2017, 01:55:51 »
Kiedys juz sie troche sprzeczalem w podobnym temacie. Postaram sie w skrocie przedstawic swoja opinie. Na temat tych jezykow skryptowych, ktore proponujesz, to sie nie wypowiem, bo ich nie znam. Nie mam pojecia, czy one ulatwia czy tez nie pisanie scenariuszy przez Kowlaskiego nieprogramisty. Otoz moje zaloznie jest takie, ze powinnismy unikac sytuacji, ktora bedzie implementowala cos od programisty dla programisty. Zalozyc nalezy, ze Kowalski piszacy scenariusz, programista nie jest i nawet nie chce nim zostac, chcac napisac scenariusz. Jesli mamy zrobic duzy skok, to pisanie scenariuszy powinno sie sprowadzac, iz Kowalski na wejsciu podaje potrzebne dane o pociagu (gdzie, skad, dokad, o ktorej, przez co) ma jechac (czyli wszystkie niezbedne dane), a nazwijmy to "system" robi sam, automatycznie wszystko, aby to zrealizowac. Uzytkownik nie powinien w ogole wchodzic w szczegoly, jak to tam dziala ten system, jaki jest uzyty jezyk itp.
Kwestia teraz jest taka, ze aby mogly powstac fundamenty tego systemu, to potrzeba jest uzycia np. tych jezykow skryptowych, ktore proponujesz, to jestem jak najbardziej za. Jesli natomiast na tych fundamentach sie zatrzymamy, to duzego pozytku dla Kowalskiego nie widze z tego co proponujesz.

78
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 27 Sierpnia 2017, 20:06:33 »
Kolejny filmik przedstawiajacy narzedzie, ktore kiedys napisalem do latatania duzych dziur w torowisku.


79
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 04:54:41 »
Kolejny filmik, traktujacy o niektorych aspektach ulatwiajacych pisanie scenariuszy. Koncentorwalem sie przede wszystkim na interaktywym wyznaczaniu szlaku.

Najlepiej ogladac w max rozdzielczosci. Dzwiek z obrazem mi sie rozjechal, za co sorry, ale nic na to nie poradze.

80
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 21 Sierpnia 2017, 21:34:35 »
O ile w planowaniu operacyjnym te wasze pomysly moga przyniesc jakies korzysci, o tyle w planowaniu strategicznym juz nie. Moje odczucie jest takie (moze mylne), ze zaczyna sie robic wolna amerykanka. Ktos sobie cos wymysli i jest lobbowanie, ze ma tak byc. potrzebny bylby admin z cojones, ktory jednoznacznie i autorytarnie okreslilby w ktora strone jako spolecznosc w tej kwestii mamy pojsc i koniec tematu.

81
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 11 Sierpnia 2017, 21:19:53 »
Aktualizacja Excelowski narzedzi:
1) Dodalem dwa nowe narzedzia: jedno do porzadkowania wspisow plikow sceneryjnych, drugie do porzadkowania wpisow plikow *.t3d
2) Nowe mozliwosci mego edytora, ktore pokazuje ponizszy filik.
Od 23:40 obrazki, ktore pokazuja, jak te mozliwosci przekladaja sie na obraz w symulatorze Czyli to, o czym gadalem przez prawie pol godziny.


82
Bocznica / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 07 Sierpnia 2017, 08:35:58 »
No to w takim ukladzie, lepiej byloby zmienic tytul watku na "Z aparatem na pkp".

83
Uruchamianie Symulatora / Odp: Maszyna nie chcę się uruchomić
« dnia: 04 Sierpnia 2017, 21:52:27 »
Jednego nie rozumiem, mianowicie, co to sa/jest "tedy"?

84
Dotyczy ponizszego modelu:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29067.0.html
Problem polegal na znikaniu przedzialow, gdy bylismy w przedsionku wagonu, a kamere skierowalismy na przedzialy.
Problem rozwizalem, poprzez wydzielenie trojkatow drzwi widziane od stony przedsionka (w sumie 4 trojkaty), do osobnego submodelu wyzej w pliku t3d (napisalem sobie narzedzie, aby zidentyfikowac owe trojkaty). Pierwotny submodel, to w zasadzie caly korytarz wagonu.
Najpierw probowalem regulowac parametrem opacity, lecz to nic nie dalo. Problem moj dotyczyl exe 664 (zabytowe), lecz moze takze wystepowac na nowych exe. Nie mam jak tego sprawdzic. Mysle jednak, ze kolega Stele (u ktorego ostatnio mam wysokie noty i vice versa), zadbal o to, aby problem ten nie wystepowal na nowych exe. Gdyby jednak bylo ok, mozna watek usunac.

85
Bieżące Symulatorowe / Odp: Widoczność semaforów
« dnia: 25 Lipca 2017, 14:48:21 »
No dokladnie, dlatego postuluje np. wywalenie wyswietlania rozkladu jazdy, yB wspomnial o powiekszonej czcionce na wskaznikach - tez nalezy zmniejszyc, nie wiem co tam jeszcze, gdyz nie siedze na biezaco, ale wypisujecie te wszystkie ficzery, ktorych brak jest w realu lub sa niezgodne, a ktore to czynia z symka pluszowego. Smialo...

86
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 19 Lipca 2017, 15:28:34 »
Pomysl juz taki byl i na moje, nie widze jakiegos wyzszego dobra i ewentulanych plynacych z tego pomyslu korzysci w stosunku do tego co mamy obecnie i dziwi mnie to oddolna mozliwosc nakladania kaganca. Cala idea dotychczasowej Maszyny opierala sie na dopieszczaniu czyli de fakto ulepszaniu czyjegos dziela bez zgody pierwotnego autora, bo to ulatwialo w zanczy sposob jego modyfikacje. Jesli ktos z arcydziela chcial zrobic bubel, to takie cos spolecznosc eliminowala. Wiec jesli wyjdzie taki dodatek, ktory bedzie zawieral klauzule o ktorej mowa, to tylko sprawe skompikuje jego dopieszczenie. Nikt przeciez nie zrobi z dworca kosciol a z weglarki pendolino, tylko poprawi model. aby byl nie wiem, ladnieszy, oswietlony, bardziej zbilozony do rzeczywistosci itp. Podobnie z trasami, dzwiekami itp. Dodatkowo nalezy sprecyzowac, co to sa zmiany np. zmiana jakiego bajta w pliku bez zgody autora, to juz bedzie pogwalcenie klauzuli, czy nie? Lekko ktos zmodyfikuje w jakims obszarze kolor tekstury, to juz bedzie pogwalcenie klauzuli, czy nie? Ktos dolozy drzewko w scenerii lub zmieni teksture drzewka, to juz bedzie pogwalcenie klauzuli, czy nie? Takich przykladowych rzeczy, moge podawac setkami. Nie bede sie rozpisywal, bo to oczywiste. Pamietac, tez nalezy, ze autorzy odchodza i nie ma z nim kontaktu. Co wtedy? Tak sobie bedzie na wieki wiekow amen. Kto to bedzie pilnowali w jaki sposob? Bo pomysly z zabezpieczeniem poprzez oznakowanie plikow (np poprzez jego nazwe, aby sie dodatek odroznial), to jest dobre zabezpieczenie, ale dla dzieci i to jeszcze do lat moze gora 5 :) Jakie konsekwencje beda grozily komus, za zlamanie klauzuli np. poprawi literowke w dodatku bez zgody autora i komus to udestepni?
Rozumiem intencje tej klauzuji, a raczej domyslam sie, bo to niby wymog kogos, kto na wlasna reke podpisal lub bedzie podpisywal umowe z jakas firma, a firma ma takie wymogi. To ja wole nie miec tego czegos, niz zabawe w takie rzeczy. Najlepiej negocjowac tak, abysmy kaganca nie mieli, wytlumaczywszy idee maszyny. Chyba, ze nie to jest glownym celem tego pomyslu, bo nie sadze, aby pomysl wzial sie stad, bo autor ma kaprys "bez mojej zgody wara". Jesli to, to raczej dobry lekarz by sie temu potencjalnemu ludkowi przydal.
To takie moje zdanie. Nie mam zamiaru ciagnac dyskusji, gdyz w zasadzie wszystkie swoje argumenty wyczerpalem. Ewentualne kontragumenty i tak do mnie nie dotra, wiec z mojej strony EOT

87
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 27 Czerwca 2017, 14:51:36 »
Moim zdaniem lepiej aby UTF byl tylko w wyjatkach a nie stal sie regula albo dowolna dowolnoscia. Dobrze, ze exe to przelknie, ale nie zapominajmy o narzedziach moich i nie tylko moich jak rowniez ewentualnych czyis przyszlych. Nie wiem jak one sie zachowaja (np. wyciagnij_pliki.exe - ono tez czyta *.mmd). Firlej napisal, ze cos tam z pytonem sie miesza. Ogolnie starajmy sie trzymac jednego. Nawiasem mowiac, na chacie juz pisalem, iz do hurtowych zmian, reczna robota sie nie nadaje.

88
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 10 Maja 2017, 21:39:29 »
Podobno jedno z narzedzi ktore stworzyl @Mariusz1970 moze sobie z tym dosc latwo poradzic.
Jedna uwaga, owo narzedzie nie zidentyfikuje miejsc (semkow), gdzie teren jest w t3d/e3d. Ogolnie koncepcja terenu w t3d niebardzo mi pasuje. No chyba, ze ktos napisze odpowiednie narzedzia (rozne, rozniste do edycji, poprawek, itp.)

89
Moze bys cos chociaz sprobowal merytorycznego napisac? Pytanie retoryczne, czy w ogole stac cie na cos merytorycznego? Twoj post napisany byl tylko po to, aby mi ublizyc, wiec dluzny nie bede. Twoje poglady znam i znamienne jest dla pokroju takich ludzi jest kradziez/przywalszczenie cudzego. Jak ktos nie wierzy, prosze sobie przejrzec jego posty i za co byl banowany.
ps. Za malo mnie znasz synku, aby mnie okreslac a'la pis czy co tam innego, wiec daruj sobie na przyszlosc gno..ku - ok? 

90
Bieżące Symulatorowe / Odp: Oficjalna grupa MaSzyna na facebooku.
« dnia: 26 Kwietnia 2017, 23:28:59 »
Aha, ok. Czekam wiec na ofcjalne grupy betatesterow, fotografow i w koncu uzytkownikow i wszystkie oficjane. pozniej mozemy isc np w miasta - oficjalna grupa uzytkownikow maszyna z Bydgoszczy. Chyba zaloze.

Strony: 1 2 [3] 4