Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Smok E_ustachy

Strony: 1 ... 7 8 [9]
241
Bocznica / Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« dnia: 07 Maja 2015, 23:11:51 »
Czy możecie napisac co może być przyczyną, że w czasie pobierania nowej wersji Maszyny za pomocą torenta, pobiera mi przez 30 sek, a następnie wyskakuje mi informacja, że Jest Bład: Odmowa dostępu (WriteToDisk)

Lokomotywy na kubkach.
https://www.facebook.com/lokomotywynakubki
Brak miejsca na dysku?
EDIT: Zainstaluj innego klienta torrenta i jeszcze raz.
Widzę zmierzasz do moderacji. Regulamin obowiązki 11a. Proszę to poprawić.
Sawi


  Dodano: 07 Maja 2015, 23:22:10
Ja mam następujące problemy:

1. W programie Rainsted jest złe kodowanie znaków dla j. polskiego (zamiast polskich znaków diaktrycznych (ąęśćżźółń dla niewiedzących ;) ) widzę tak zwane "krzaki"
Jaki Windows? Jakie kodowanie wybrane? ą uzyskujesz przez ALT-a?
[/quote[
2. Po odpaleniu symulacji nie działa ona prawidłowo:

* zła reakcja na klawiszologię
[/quote]
Konkretnie które klawisze nie działają? Ewentualnie działają niezgodnie z oczekiwaniem?

Cytuj
* sprężynujące przełączniki i inne podzespoły potrzebne do prowadzenia pociągu
Zdarze się.
Cytuj
* inne bugi uniemożliwiające jazdę
Acha.
Film nagraj.
Koniec zabawy. 50% ostrzeżenia. Bocznica
Sawi

242
Bocznica / Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« dnia: 06 Maja 2015, 18:05:58 »
Bałtyk InterRegio. W gwoli ścisłości, wszystkie pojazdy, widoczne na zdjęciu, stoją. Załącznik pozwoliłem sobie rozjaśnić.
Autobus zderzył się z furgonetką i zablokował zielone auto, na które opadła zapora. Tak to widzę. Za wąskie drogi.
A ja widzę, że spamujesz, bo rozwiązanie zostało podane. Radzę się ogarnąć. Bocznica.
Sawi

243
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« dnia: 24 Kwietnia 2015, 01:43:47 »
Ta misja wygląda inaczej niż na filmiku.
Czym by się nie jechała auta błąkają się i tak. Ale od tego się nie umiera...
Cytuj

/.../ Na filmiku widać, że misje zaczynamy na EP05-023. prowadzimy skład z Bałtyku Głównego do Alakowic i wjeżdżamy na tor zajęty przez EP08-006. Wprawdzie jest tam wskaźnik W27 - 160 km/godz, ale rozkładowa wynosi 110 km/godz. Czyli jedziesz za szybko.
Na filmiku jadę EZT-em - coś jak Pendolino - oczywiście pełną mocą. 2x EP 05 daje czadu. Ale to taka dygresja.
EDIT: Można próbować i tak: http://youtu.be/peEFnoY3s0Y

244
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« dnia: 22 Kwietnia 2015, 22:25:41 »
Potwierdzam wystąpienie problemu. Zwróćcie uwagę, skąd to przyjeżdża i gdzie jedzie: http://youtu.be/OFQZdBX5EbQ
EDIT: Film już jest https://youtu.be/OFQZdBX5EbQ?t=13m38s
EDIT2: Zwrócił ktoś uwagę, że po włączeniu światła w kabinie poprawia się widoczność szlaku?
EDIT3: Tu auto pruje przez zapory: https://youtu.be/smNYHgjMfkY?t=4m

245
W którymś exeku doszło logowanie komunikatu o nieznalezieniu sterownika. Mówiłeś jednak, że działa, więc to pewnie urok emulacji jest.
Odpaliłem najnowszego exeka na starej maszynie i nie ma komunikatu. Przeprowadzę dalsze testy.

Reg. obowiązki 11a.
Proszę poprawić wiadomość.
Benek

Logowałeś się i nie poprawiłeś wiadomości. Ostrzeżenie.
Benek

246
To ja o sobie:
W Maszynie 13.08 było:
Renderer:
Gallium 0.4 on AMD RS780
Vendor:
X.Org
OpenGL Version:
3.0 Mesa 10.5.1

W ostatniej 15.04 jest:

Renderer:
Gallium 0.4 on AMD RS780
Vendor:
X.Org
OpenGL Version:
3.0 Mesa 10.5.1
Missed OpenGL 1.3+ drivers!

Więc to raczej zmiany w Maszynie.

Distro PCLOS


247
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« dnia: 12 Kwietnia 2015, 13:41:30 »
Smok E_ustachy, gdy wyskakuje ten błąd, w zależności od karty graficznej (od jej osiągów) można czasem zauważyć, że na mniejszych sceneriach działa bez problemu, a na większych - wszystko się tak wiesza, że jazda jest udręką. Na dobrych kartach ten błąd nie powoduje żadnych zmian.
Pytanie: czy w 13.08 działało to? Bo tam nie było komunikatu

2. W Rainstedzie nie mieszcza sie składy w oknie

248
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« dnia: 12 Kwietnia 2015, 10:25:33 »
Spróbuj zainstalować najnowsze sterowniki do karty graficznej.

System aktualny. A to Open GL 1.3 coś daje skoro działa bez niego?

249
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« dnia: 12 Kwietnia 2015, 01:26:56 »
Przy ładowaniu scenerii pojawia się komunikat:

missed Open GL 1.3 +drivers

Uruchamiam pod WINE 1.6.2-3pclos2014

Poza komunikatem nic specjalnego się nie dzieje, tzn działa.

250
Pomoc doraźna / Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« dnia: 06 Kwietnia 2015, 18:31:41 »
Ab ovo: konstruktywnie zrobiłem skrina - jest w załączniku.

Niestety kompletnie dyletancka odpowiedź.
1. Znajomość szlaku.
Jak może być znajomość szlaku, jak zainstalował se symulator i sobie jedzie?
Konstruktywnie: warto zacząć od scenerii Bałtyk i składu Su 45. Łatwiej się tym jedzie niż elektrowozem. Stacja Bałtyk Miasto, Bałtyk Katedra, Całkowo. Do tego momentu nie przekraczać 100km/h a najlepiej 90.
Dalej - wleczemy się przez Bałtyk Towarowy bo tam i tak jest skręt max 60 km/h. Dalej - Peron w Bałtyku i stop.
Dalej - rura aż do Alakowic. Hamowanie dopiero za starą nastawnią po lewej. 1 most ze stacją, 2 most i dopiero.
UWAGA: jak się pokazuje ta deska czarna w paski to jest już zwykle za późno na cokolwiek.

Cytuj
Cytuj
F3 - rozkład. Niekiedy działa.
Opisy tras i jakieś rozkazy w katalogu maszyna/inne/
Generalnie jak jest drut to 70 praktycznie zawsze. Jak masz trasę bez drutu - to czasem 20 z bidą.
Nie ma żadnych generalnych założeń jak powyżej.
1. Prędkości określone są w rozkładzie (rozkładowe) i w WOSie (ograniczenia na szlaku).
2. Kłania się znów znajomość szlaku i wskaźników rozmieszczonych na szlaku.
W praktyce na wszystkich trasach minimum 70 jest poza Całkowem, które jest wyboiste i tam 40 momentami. Most jest tam taki jeden kompletnie krzywy. A że tylko Całkowo nie ma drutu...
Oto próbka wertepów:
https://youtu.be/Htc968x2bgE

160 tylko gdzie-niegdzie, a tak 100 można próbować jeździć. Tarniowo coś 90 max.
Wiadomość raportowana. Regulamin obowiązki punkt 2 i 11. Proszę poprawić.
Sawi

251
Pomoc doraźna / Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« dnia: 06 Kwietnia 2015, 03:15:30 »
/../
1. Skąd mam wiedzieć że zbliżam się do stacji na której muszę się zatrzymać , a wiedzieć to muszę z dużym wyprzedzeniem bo zahamowanie tego ustrojstwa trwa wieki :)
1. Na czuja.
2. Są znaki przed stacją - taka czarna belka w paski.
3. F3 - rozkład - niekiedy działa.
4. Map nie ma.
Cytuj
2. Z jaką prędkością mam jechać i skąd to wiedzieć ?
F3 - rozkład. Niekiedy działa.
Opisy tras i jakieś rozkazy w katalogu maszyna/inne/

Generalnie jak jest drut to 70 praktycznie zawsze. Jak masz trasę bez drutu - to czasem 20 z bidą.



252
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wybór nowej licencji
« dnia: 01 Kwietnia 2015, 23:45:49 »
GPL (najlepiej w wersji 2) zapewnia nieskrępowany rozwój programu. Jest też specjalna licencja do dokumentacji.
2. Projekt powinien mieć usystematyzowane jakoś stosowne gremium.

253
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wybór nowej licencji
« dnia: 01 Kwietnia 2015, 11:57:06 »

254
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wybór nowej licencji
« dnia: 31 Marca 2015, 23:20:17 »
GPL ale 2.0

255
Eh kto pamięta rozłam w PLD? To była dopiero zadyma. Ale jakoś to przetrwało. Żeby projekt przetrwał musi hołubić użytkowników (czyli np. mnie).

Reg. zakazy 12.
Wiadomość raportowana przez użytkowników. Bocznica.
Benek

256
Problemów związanych z zarządzaniem projektem nie da się rozwiązać bez zarządzania projektem. Zwykle jest tak, że najliczniejsza grupa użyszkodników wyłania mniejszą grupę czytaczy form, która z kolej emanuje grupę aktywnych forumowiczów, z których wywodzi się deweloperka. I mechanizm podejmowania decyzji strategicznych. Tutaj zaś mamy mechanizm nastawiony na represjonowanie lamerii. A tak swoją drogą są gdzieś prehistoryczne binarki do pobrania?

257
O sprawach mieszania zawodowych z symulatorem się nie wypowiem, bo jest to termin wieloznaczny i zbyt ogólnikowy.

Co do GPL odpowiadam na zarzuty:

Tak GPL zaraża kod, czyli jeżeli wykorzystujesz kod licencjonowany na GPL to chcąc wydać swoje dzieło, również musi być ono na GPL. A jak nie chcesz to  przepisz wszystko od zera. I teraz: jeśli Maszyna była na GPL to i do tej pory jest, a była bo osoby mające prawo do kodu tak go zalicencjonowały. Trzeba było zrobić kopię i puścić na torrenty i cześć.

Jeśli ktoś wykasował licencję to w praktyce przywłaszczył sobie kod i teraz powstaje pytanie:
Kto ma prawa do kodu?
Kto ma prawa do tekstur?
Kto ma prawa do scenerii?

II
Licencjonowania GPL nie da się cofnąć, w sensie, że jak ktoś ma źródła to se może mieć i korzystać. Jeśli było podwójne licencjonowanie, czyli na GPL i innej licencji to można usunąć od nowej wersji licencjonowanie GPL, ale stara wersja zostaje.

III
Otwarcie źródeł nie implikuje konieczności przyjmowania poprawek, zatwierdzania itp. Nie przyjmujesz i już. Może wtedy powstać zaś tzw fork: ktoś może wziąć te źródła i własny projekt rozpocząć, ale wyniki na GPL musi opublikować. I jest to jakieś wyjście z impasu zawsze.

Normalny projekt ma szefa, ma szefów działów, ma poszczególnych programistów (deweloperów). I w zależności jak se tam ustalą pewne rzeczy głosują itp. Np kierunek rozwoju. Sprawy personalne również. I jak szef podpadnie to zlatuje ze stołka i cześć. Walczycie z chochołami.


258
Bieżące Symulatorowe / Odp: Do załatwienia na odchodne
« dnia: 25 Marca 2015, 13:16:56 »
1. Zrobienie dokumentacji.

259
Bałagan i bierność Admninistracji.
A ja zachomikowałem i tak.

260
Odkąd pamiętam.
Taki zapis nie może być omyłkowy z definicji. Jeśli został wprowadzony to działa. Kwestia relicencjonowania jest otwarta
A koniec zdania to gdzie wcięło? Proszę wstawić kropkę.
Sawi

EDIT:
Wielokrotnie się pojawiałeś na forum i poprawy wiadomości brak. Skoro tak ciężko tobie wstawić kropkę ułatwiam. Bocznica.
Sawi

261
Otwarcie źródeł nie znaczy że każdy będzie mógł zmieniać. Normalny projekt tak nie funkcjonuje. Jest system zarządzania projektem, są developerzy, jest szef.

Inni co najwyżej mogą zgłaszać poprawki i uwagi. Możliwy jest za to tzw fork.

2. No jeśli było to na GPL to usunięcie wzmianek o tym wypełnia znamiona kradzieży. Ergo źródła mi się należą jak psu buda.
Cytuj
Jestem w szoku, że nawet zagorzali fanatycy symka, nie chcą już nic tu napisać.
A ja nie jestem.

262
Symulator / Odp: Wydzielone z Poziomy realistyczności scenerii
« dnia: 21 Marca 2015, 13:25:34 »
No nie. Elektrowóz bez druta może jeździć, ale na holu.
2. Realizm na tym polega, że jak się wstawia lokomotywę która nie ma zasilania, to ona nie jest zasilana. Z kolei spalinowozy mogły by mieć problemy z brakiem paliwa.
3. Używam wersji ze strony ściągniętej gdzieś w grudniu. To chyba nie jest dziwne?
4. Przecież przesunąć drzewa mogę tylko lokalnie - u siebie. Co będzie działać np. tylko do nowej wersji.

I to jest właśnie realizm.

263
Symulator / Odp: Wydzielone z Poziomy realistyczności scenerii
« dnia: 21 Marca 2015, 10:53:50 »
Ciekawe, że jak pociąg stoi na przejeździe to auto z boku potrafi przez niego przejechać. A czasem trafi w pociąg jadący.
2. po Całkowie_SN61 da się jeździć elektrowozem całkiem sprawnie. Podobnie w innych sceneriach
3. OK to blokady wycofujemy a zamiast tego postulat, żeby gałęzie nie wlatywały do kabiny przez przednią szybę. Albo lokomotywa cabrio.

264
Symulator / Odp: Wydzielone z Poziomy realistyczności scenerii
« dnia: 21 Marca 2015, 00:47:39 »
11. Nie ma druta - elektrowóz nie jedzie.
12. Auta nie przejeżdżają przez pociąg.
13. Symulacja blokady. To się nazywa SHP chyba.
Wydzielam, bo według mnie nie ma to nic wspólnego z tematem. Ostatni post mnie w tym utwierdził.
Sawi

265
Bocznica / Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« dnia: 09 Marca 2015, 21:19:14 »
W planach było wykolejanie przy zderzeniu o sile większej od ustawionej na sztywno w kodzie. Fizyce zderzeń nie pomoże, ale jako szybka prowizorka by wystarczyło, a jak wiadomo takie rozwiązania są najtrwalsze. :P
No to jest dobre. Jeszcze dodać działający radiostop, bo głupio tak mijać pięć nastawni w których mają gdzieś, że przejechałem na czerwonym. Podejrzewam że doczepianie lokomotywy do składu może się stać heroicznym wysiłkiem.

Reg. obowiązki 11a.
Proszę poprawić.
Benek

Logowałeś się i nie poprawiłeś wiadomości. Bocznica.
Benek

266
Bieżące Symulatorowe / Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« dnia: 09 Marca 2015, 00:29:00 »
To może chociaż  niech lokomotywy psują się przy zderzeniu? Bo tak to trochę dziwnie wygląda.

Strony: 1 ... 7 8 [9]