Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Transkei

Strony: 1 2 3 [4] 5 6
91
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Czerwca 2018, 20:25:12 »
Po uruchomieniu scenariusza L053_wieczór pokazują się dwa błędy:
1. SU42 w Turowie wjeżdża na stację docelową, ale nie do samego końca, gdyż przed W4 jest tor z ustawioną zerową prędkością, tak aby pociąg nie zatrzymał się pod samym W4, tylko trochę wcześniej. Potem w torze z prędkością zerową przywracana jest prędkość szlakowa, i podawany jest Ms2 na najbliższym semaforze. AI uparcie stoi... Podejrzewam, że może to mieć związek z W4, gdyż po zatrzymaniu się na stacji AI nie przełącza się automatycznie w tryb świateł manewrowych (dla niego Turów to stacja końcowa), tylko dalej świeci pociągowe.
2. Znowu się pojawiło ograniczenie do maksymalnie 8 eventów w multiple. Niestety w scenariuszu jest już kilkadziesiąt eventów typu multiple z przynajmniej 9 podeventami.
Żadna z tych przypadłości nie występuje na exe z paczki 18.05.

92
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.05 - problemy
« dnia: 28 Maja 2018, 15:40:58 »
A tak przy okazji zanikających/znikających tekstur, to czy ktoś w Dębicy Osobowej ma też kilka białych klocków? Jakby to był brak tekstury? L053 poranek. Na testach na poprzedniej paczce nie było takich problemów.
Problem dotyczy wszystkich scenariuszy na L053, gdyż te dekoracje są wspólne. Przekonwertowałem ddsy na tga: http://eu07.pl/userfiles/23326/bugs-textures.7z
Jak rozpakujesz do głównego katalogu z Maszyną 18.05, to po uruchomieniu scenariusza wszystko powinno już być oteksturowane.

93
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 13 Maja 2018, 09:10:14 »
W dniu dzisiejszym, w ramach dni techniki kolejowej, przy jednym z peronów w Macierzewie odbywa się wystawa taboru elektrycznego. Zaprezentowane są 3 lokomotywy: EP07-338 w malowaniu z 2009 roku, EP07-338 w malowaniu z 2012 roku, oraz EP07-338 w malowaniu z 2016 roku. Niektórzy marudzą, że podobno tylko jedna lokomotywa została pokazana. Zdania tego nie podzielają organizatorzy, którzy pokazują zdjęcia, na których widać trzy lokomotywy.
Pytanie - ile lokomotyw było na wystawie - pozostaje otwarte...

94
Trasy / Odp: Linia 053 - problemy
« dnia: 09 Maja 2018, 06:15:39 »
Podczas jazdy należy obserwować stan semaforów, tarcz, wskaźników, itp. ustawionych przy torowisku. To nie jest jeżdżenie "na pałę" tylko codzienność w rzeczywistym świecie. Rozkład jazdy też często mechanik ma wydrukowany na kartce, czyli siłą rzeczy się nie przewija - i jakoś da się jeździć (choć oczywiście w nowszych scenariuszach taki dynamiczny rozkład jazdy jest obowiązkowy).
Na wskaźniku bieżącego limitu prędkości radzę zbyt mocno nie polegać, gdyż on pokazuje bardziej prędkość zadaną dla AI niż tę dozwoloną, w związku z czym mogą różne kwiatki się tam pokazywać.

95
Bieżące Symulatorowe / Odp: Propozycje zmian w pliku Readme.html
« dnia: 05 Maja 2018, 08:47:14 »
Tekst powitalny na stronie głównej (wiem że to nie readme, ale podobna kategoria):
Cytuj
Obecnie użytkownik ma możliwość sterowania ponad 40 modelami lokomotyw elektrycznych i spalinowych, kilkoma elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. Dostępne są również drezyny i szynobus, a w bazie pojazdów znajduje się kilkaset wagonów pasażerskich i towarowych.
Czy podana ilość 40 się zgadza? Przyznam się, że nie liczyłem ale ten tekst nie był ruszany od wielu lat.
Cytuj
Najnowsze wydanie MaSzyny zawiera około 70 scenariuszy opracowanych na kilkunastu dostępnych sceneriach, w tym na jednej scenerii realistycznej
Można spokojnie wpisać że 80. Pytanie jak traktować scenariusze z wieloma misjami, jeżeli liczyć misje osobno, to wyjdzie ponad 100.

A teraz readme. Sekcja wymagania sprzętowe:
Cytuj
Mała ilość pamięci może nie pozwolić uruchomić większych scenerii bez zmniejszenia rozmiaru tekstur (maxtexturesize w pliku eu07.ini), a brak wolnego wątku procesora, drastycznie zmniejszyć wydajność w lokomotywach z komputerem pokładowym.
Ja bym napisał: "a brak wolnego wątku procesora może drastycznie zmniejszyć..."
Potem jest zdanie: "...karty graficznej obsługującej OpenGL 3+ i Obecny renderer będzie dostępny dla użytkowników ze starszym sprzętem..." Czy nie powinno być: "..obsługującej OpenGL 3+. Obecny renderer..."?

Sekcja Czas na najważniejszy etap:
Ta sekcja wymaga poważnej przebudowy - screeny i opis są z MaSzyny 15.04!

Sekcja Zawartość paczki - scenerie (trasy) i scenariusze:
W scenerii Całkowo drobna uwaga odnośnie podświetlenia semaforów kształtowych - teraz mamy nowe semafory, które zapalają się automatycznie po zmroku.

Sekcja Jak zmienić skład w scenerii:
Można jeszcze dopisać, że jeżeli chce się na stałe zmienić skład, to można utworzony plik $nazwa_scenerii.scn przekopiować z nazwą bez dolara na początku, i będzie się miało dodatkowy scenariusz, z wybraną żądaną lokomotywą (lub całymi składami).

96
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 01 Maja 2018, 17:11:36 »
Może pisanie scenariuszy to temat mało screen'ogeniczny ale coś się znajdzie:
1. Na początku istotny jest pomysł oraz - w przypadku bardziej rozbudowanych scenariuszy - analiza wykonalności. Tutaj widzimy ogólny zarys nowego scenariusza.
2. Kiedy znany jest zarys należy opracować ruch pociągów na stacjach i przeanalizować wszelkie zależności. Tu widzimy tabele przebiegów oraz schematy stacji, tak aby wiadomo było, które zwrotnice należy przestawiać i które semafory zapalać.
3. Pisanie, pisanie, pisanie kodu... Aby się nie pogubić w tym wszystkim, bardzo pomocne są najprostsze rzeczy: kartka, długopis, i najlepiej zakreślacz. Można to robić elektronicznie ale papier wydaje się przyjemniejszy.
4. Na sam koniec uruchomienie. Widoki najróżniejszych sytuacji powstałych podczas rozruchu scenariusza można odnaleźć w dziale Rotfl! (czyli wszelkie katastrofy, zderzenia, itp.). Tak naprawdę często jest to dłubanina w kodzie i wyszukiwanie błędów, dociekanie przyczyny.

97
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Kwietnia 2018, 20:02:55 »
No to sprawa wyjaśniona, jak przeniosłem te wszystkie eventy do oddzielnego pliku .ctr to wszystkie problemy zniknęły i eventy działają jak należy.

98
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Kwietnia 2018, 18:03:00 »
U mnie nie działa na żadnym exe, i tym z paczki, i którymkolwiek z tego wątku. W errors.txt pojawia się wpis:
Bad scenario: unexpected token "endevent" encountered in file "scenery/$td.scn"Wyrzuciłem swój kod i wkleiłem ten z powyższego posta i efekt był ten sam.

99
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Kwietnia 2018, 09:45:32 »
Pracuję nad nowym scenariuszem i pomyślałem nad możliwością wykorzystania nowych funkcji radiotelefonu, czyli przełączania kanałów, rozmów nadawanych tylko na wybranych kanałach, itp. Zrobiłem testy na TD, dopisałem tam na próbę taki kod:
node -1 0 kanal1 sound 0 0 0 radio1.wav endsound
node -1 0 kanal2 sound 0 0 0 radio2.wav endsound
node -1 0 kanal3 sound 0 0 0 radio3.wav endsound
node -1 0 kanal4 sound 0 0 0 radio4.wav endsound

event keyctrl05 sound 0 kanal1 1 1 endevent
event keyctrl06 sound 0 kanal2 1 2 endevent
event keyctrl07 sound 0 kanal3 1 3 endevent
event keyctrl08 sound 0 kanal4 1 4 endevent
Czyli po naciśnięciu Shift+5 powinien nadać dźwięk na kanale pierwszym, po Shift+6 na drugim, i dalej analogicznie. Niestety nic nie słychać, niezależnie od ustawienia przełącznika na radiotelefonie, a w errors.txt pojawia się informacja o błędnej składni. Czy ta nowa funkcjonalność została faktycznie wprowadzona, a jeśli tak, to jak ją stosować?

100
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 22 Kwietnia 2018, 08:31:44 »
Nie uruchamiałem tej scenerii na najnowszej paczce ale intuicja mi podpowiada, że może być to kwestia zdublowanych nazw dynamics w składach. Od niedawnego czasu zaczęło to być problemem. Czyli dla przykładu, następujący wpis w pliku .scn:
trainset none szl1kp2 89 0.1
//$o -Start z komory Nowy Slimsonow.
node -1 0 EN57-112 dynamic PKP\EN57_V1 EN57-112RA 6BAII 0 headdriver 127 1 Passengers enddynamic
node -1 0 EN57-112 dynamic PKP\EN57_V1 EN57-112S 6BSII 0 nobody 127 1 Passengers enddynamic
node -1 0 EN57-112 dynamic PKP\EN57_V1 EN57-112RB 6BBII 0 nobody 0 1 Passengers enddynamic
endtrainset
należy zamienić na:
trainset none szl1kp2 89 0.1
//$o -Start z komory Nowy Slimsonow.
node -1 0 EN57-112ra dynamic PKP\EN57_V1 EN57-112RA 6BAII 0 headdriver 127 1 Passengers enddynamic
node -1 0 EN57-112s dynamic PKP\EN57_V1 EN57-112S 6BSII 0 nobody 127 1 Passengers enddynamic
node -1 0 EN57-112rb dynamic PKP\EN57_V1 EN57-112RB 6BBII 0 nobody 0 1 Passengers enddynamic
endtrainset
Pozostałe składy analogicznie przerabiamy, tak aby nazwy przed dynamics były unikalne.

101
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2018, 14:00:22 »
Najnowsza wersja Maszyny, wersja Rainsted 18.3.134.13602.
Scenariusz Całkowo Niebezpieczny pociąg.
Sytuacje w Wilisiu:
1) w czasie wjazdu PONSZ
2) TEM dwa dostaje wyjazd na tor zajęty
Ad.1. Możliwe, że ta lokomotywa pilotująca przy zjeździe na bocznicę za bardzo się rozpędzała i najeżdżała na zwrotnicę za semaforem wjazdowym A. Niewykluczone, że AI na stonce jeździ trochę żwawiej, toteż wcześniej problemu nie było. Ale dorobiłem małe zabezpieczenie.
Ad.2. No cóż, to nie błąd exe tylko scenariusza. Wyszła bardzo rzadka sytuacja, kiedy pilot wyjeżdża bardzo późno. Ciężko było taką sytuację wywołać, toteż dopiero teraz wyszedł błąd, czyli "dyżurny" ustawiając wyjazd dla pilota nie sprawdzał gdzie znajduje się lokomotywa dla PONSZ. Dorobiłem dodatkowy warunek.

W załączniku poprawka dla punktów 1 i 2: http://eu07.pl/userfiles/23326/bugs-calkowo_np_poprawka.7z
Przy okazji wprowadziłem niewielką poprawkę do pliku .scn - były duplikaty nazw dynamiców. Wrzuciłem na svn. @Stele

Poranek l053 nie może się załądować. Kazali mi zgłaszać to tutaj, ale ja widzę tu wine nie w exe i sounds ale w textures.
Testowałem na wczorajszym exe (tym trzeszczącym), bez problemu się uruchamia - i mam x86. Nie sprawdzałem na najnowszym exe.

102
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 01 Kwietnia 2018, 21:30:44 »
Teraz dwie rzeczy ode mnie:

1. Po uruchomieniu linii 053 w errors.txt pokazują się następujące zapisy:
Bad texture: failed to load texture "textures/przytorowe/rozdzielnia.dds"
Bad texture: failed to load texture "textures/mieszkalne/dom_chechlo1.dds"
Bad texture: failed to load texture "textures/kolejowe/generatordobron.dds"
Bad texture: failed to load texture "textures/lj/olimpia.dds"
Bad texture: failed to load texture "textures/miejskie/polo.dds"
Były chyba te błędy już wcześniej, ale dotąd nie zwracałem na nie uwagi, bo były ważniejsze tematy. Myślałem, że to po prostu ktoś zapomniał wgrać plików, a tu niespodzianka! Pliki w paczce są, tylko symulator nie może ich odczytać. No dobra, coś się stało z .dds, myślę sobie - trzeba odnaleźć .tga - i znowu niespodzianka! Nigdzie, ale to naprawdę nigdzie nie ma .tga dla tych tekstur - ani na repozytorium, ani nawet w Maszynie 15.02.
Ale do akcji wkroczył DDS Converter i mamy .tga: http://eu07.pl/userfiles/23326/bugs-textures.7z
Uruchomiłem, sprawdziłem: obiekty, które dotychczas były białe zyskały tekstury.

2. Taki problem mnie denerwuje już od Maszyny 18.01:
Misja Bałtyk.
SU45 nie dostaje wjazdowego do Bałtyku Miasta i cześć pieśni.
W załączeniu fotka i log.
I nie chodzi tu o problem z Bałtykiem, tylko o sytuację widoczną na fotce: samochód, który przejechał rogatkę. Jak testowałem poranny scenariusz na linii 053 na Maszynie 17.07, to samochody zachowywały się bez zastrzeżeń. Począwszy od Maszyny 18.01 samochody powariowały... I nie jest to wina exe, bo sprawdzałem nowe exe na starej Maszynie, i samochody dalej jeździły poprawnie. Czyżby były w międzyczasie jakieś zmiany w fizyce samochodów?

3. Pobrałem poprawkę, dźwięki w formacie .flac są czytane.

103
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 07 Marca 2018, 15:40:07 »
:( Przejechane kolejny raz, dokładnie ten sam efekt co wcześniej. Gdzieś tu przeczytałem, że czasem instalacja dodatku wymaga usunięcia pewnych plików w MaSzynie. Czy to mnie dotyczy?
W katalogu /scenery znajdują się pliki .sbt - chyba lepiej je usunąć i ponownie przeprowadzić test.
Jeśli i to nie pomoże, to zrób rzecz następującą: pojedź do Pomianek, następnie "wysiądź" (SP42 może pojechać dalej sterowana przez AI) i obserwuj bacznie co właściwie wykonuje manewrująca SM42, czy nie wystąpi coś podejrzanego w jej zachowaniu, zwłaszcza przy dostawianiu do składu wagonów przyciągniętych z bocznicy. Jakbyś nagrywał filmik, to nie zapomnij po zbliżeniu się do SM42 nacisnąć F3, aby wyświetlić jej status.

104
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 06 Marca 2018, 18:39:04 »
Wgraj taką paczkę:
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-calkowo_osobowe_poprawka.7z
Spowoduje ona wymuszenie prędkości AI przy sprzęganiu składu do 8 km/h, przy tej prędkości nie powinno już być przykrych efektów uderzenia jednych wagonów o drugie, co podejrzewam miało tu miejsce. Jest to niestety tylko proteza, bo w geometrii stacji Pomianki ciągle coś tkwi i powoduje, że AI na tej stacji wariuje.

105
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 03 Marca 2018, 20:56:11 »
Sprawdziłem u siebie kilka razy i stonka nie ma problemów z ruszeniem spod semafora...

Za to pokazał się inny problem, stonka podjeżdżając w tor z wagonami aby je doczepić do już wcześniej przyciągniętych z Jarkawek, ma błędne skanowanie, w efekcie wbija się z dość sporą prędkością w pozostawione w peronie wagony. W normalnym trybie sprzęgnęło wagony, ale w debugmode po przyspieszeniu symulacji, następuje "eksplozja" składu i symek się wiesza.

A jeżeli chodzi o to nie ruszanie SU45 i ST45 - czy robiłeś podmiany taboru w Rainsted? Czy po podmianie zwróciłeś uwagę, czy lokomotywa ma poprawną obsadę? Bo sam już nie jeden raz kląłem na dziwną funkcjonalność nowszych wersji Rainsted, w których po podmianie lokomotywy zmienia się jej obsada na nobody.

106
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 03 Marca 2018, 17:57:14 »
Pobierz poprawkę torów z posta wyżej, wówczas gagarin przyjedzie.

Z samochodami jest w ogóle ciekawa sprawa. Przejechałem sobie ostatnio L053 o poranku na poprzedniej paczce, ale na exe 180223. Wszystkie samochody jeździły bez zarzutu, zatrzymywały się bezbłędnie przed szlabanami. Ostatnio uruchomiłem ten sam scenariusz, to samo exe, ale z patchem 1801. I nagle samochody zaczęły jeździć, jak gdyby ich kierowcy byli na porannym kacu - notorycznie przejeżdżały szlabany.

W nowym patchu nie ma kozłów oporowych autorstwa Krzysia (w scenariuszu poranek zgłosiło mi ich brak). Według wątku publikacji zostały dodane do repozytorium. Czyżby zostały potem usunięte?

107
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 02 Marca 2018, 19:53:44 »
Sprawdziłem wszystkie problemy zgłaszane powyżej do Całkowa, i wszystkie udało się naprawić. W każdym przypadku przyczyną była infrastruktura:
- blokowanie się zdawczego w Pomiankach w misji osobowej - problem rozwiązany, semafory wjazdowe zostały przypisane w korzystniejszych miejscach (dotąd były dobrze przypisane, ale teraz są "jeszcze lepiej").
- niemożność ruszenia towarowego zza Macierzewa - dodany dodatkowy tor. Zmianę również zrobiono z drugiej strony Macierzewa.
- blokowanie się stonki na manewrach w Całkowie Retro - dodane przypisanie tarczy do toru stykającego się z zwrotnicą. Wcześniej tego nie było z uwagi na dość znaczne oddalenie tarczy Tm10 od zwrotnicy.

A tutaj paczuszka z poprawionymi torami:
http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-calkowo_poprawka.7z

Dodane. Rev, 2319. @Stele

108
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 28 Lutego 2018, 20:01:39 »
Hmmm. Póki co, nie miałem czasu przejechać się na jakiejś scenerii zaimplementowanej do patcha. Jednakże taki sam wysyp ma miejsce już na starcie pierwszego scenariusza "L053 poranek". Ja wiem, że dział testów, to nie dział publikacji. Mam jednak gorącą prośbę: czy w tym przypadku wysyp również ma miejsce w sterowniku? Ułatwiło by mi to testowanie, gdyż do wysypu dochodzi już po paru sekundach uruchomienia symulacji. Nie zawsze mam czas przejechać się na trasie, na której wysyp występuje w środku. A jeśli w tym przypadku, wysyp ma również miejsce w sterowniku, jestem w stanie szybko sprawdzać działanie po zmianie sterownika/ów. Testowane oczywiście na najnowszej paczce "L053 poranek".
Też miałem ten problem. Wysyp następuje w momencie uaktywnienia eventów visible. Ma to za zadanie wybrać losową wartość ograniczenia czasowego na szlaku Turów - Brzeziny. Jednakże coś chyba jest jeszcze nie tak z tymi eventami, i u siebie rozwiązałem ten problem poprzez likwidację tego bajeru.

Potwierdzam blokowanie sie stonki w Macierzewie - nie dopycha platform do konca toru, przez co czolo wystaje za tarcze Tm10, odpina sie od wagonow i zmienia czolo i stoi. W tabelce skanowania stonki owej tarczy nie ma (zal. 1, okolo 15:09 czasu symulacji). Kiedy przesiadlem sie do niej, recznie przejechalem za Tm4, zmienilem kierunek, i wlaczylem AI, stonka wykonala reszte manewrow poprawnie. Problem w wersji letniej nie wystepuje.
Podejrzewam, że główną przyczyną problemów w tamtym miejscu jest niezbyt szczęśliwe przypisanie tarczy do toru. Pokombinuję w tym temacie, tak aby nie trzeba było skracać wpychanego składu.

Nie wjezdza do Macierzewa BR285, ktorej wjazd podawany jest wedlug pliku ze zdarzeniami okolo 16:15. Zdarzenie wykonalo sie:
Cytat: log.txt
EVENT LAUNCHED: mac_ruszaj_st43
Type: Multi-event
EVENT ADDED TO QUEUE: mac_daleko3_s2
EVENT LAUNCHED: mac_daleko3_s2
Sklad dalej stoi, semafor (a wlasciwie jego proteza) jest w tabelce (zal. 2, okolo 16:51 czasu symulacji). Ten sam problem dotyczy wersji letniej (tam sklad z ST43).
Rozgrzebywanie problemu: Te sklady startuja z toru AAA_none9906, do ktorego przypisane jest odpowiednie zdarzenie (event2 mac_daleko3_sem_info), predkosc skladu jest niezerowa, wiec teoretycznie powinno dzialac.

UPDATE 28.02.2018: Powodem blokowania stonki w Macierzewie sa za dlugie wagony 424z, po zmianie na krotsze, np. Rlmmp, chodzi w porzadku. Powodem blokowania ST43/BR285 byla zerowa predkosc podana w jednym z torow (pierwotnie czytajac tabelke pomylilem nazwe toru AAA_none9906 z AAA_none9908). W rev. 2315 dodalem zdarzenie, ktore zmienia te predkosc wraz z podaniem przez proteze semafora mac_daleko3 sygnalu zezwalajacego na jazde. W efekcie scenariusz jest przejezdny do Paszek Wielkich, gdzie lokomotywa nie wywoluje dalszych zdarzen, w efekcie utykamy pod semaforem E.
Kiedyś AI potrafiło ruszyć w sytuacji, gdy część pociągu znajdowała się na torze z przypisaną zerową prędkością. Teraz już tak nie jest, a poruszony wyżej problem dotyczy większej ilości scenariuszy - na pewno w Całkowie Noc nie może przez to ruszyć towarowy, choć nie wpływa to na przejezdność scenariusza nocnego. Proponuję inne rozwiązanie: tor AAA_none9908 otrzyma prędkość większą od 0, a za nim dołożony zostanie krótki dodatkowy tor (np.: AAA_none9909) z zerową prędkością.

109
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Stycznia 2018, 23:19:18 »
Nie wiem czy to wina exe czy modeli ale zauważyłem, że ludziki z cadnav nie rzucają cienia. Poniżej przykład z zimowego całkowa retro.

110
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Grudnia 2017, 11:03:35 »
Teraz kilka rzeczy ode mnie.

Po pierwsze: Jakiś czas temu wyczytałem, że:
Cytat: tmj
(formatem nie musi byc to koniecznie .wav obslugiwane sa takze dzwieki w formatach .ogg i .flac)
Zrobiłem eksperyment, i umieściłem w scenariuszu dźwięk ogg vorbis. Niestety po uruchomieniu natychmiast następuje wysyp. Myślałem aby umieścić w scenariuszu l053_poranek zapowiedzi pociągów właśnie w tym formacie, jako .wav strasznie dużo ważą. No i możliwa jest lepsza jakość.

Po drugie: event visible nie działa. Chyba że ja go źle stosuje? Chyba że nie wiem o jakiś ograniczeniach? W każdym bądź razie uruchamia się a efektów nie widać...

Po trzecie: w evencie copyvalues jest inna kolejność niż opisana w maszynowej wiki: najpierw podaje się nazwę komórki docelowej, a potem źródłowej. Ale tutaj jestem niemal na 100% pewien, że błąd jest w wiki a nie w exe.

Po czwarte: kilka stron temu przewinęła się dyskusja na temat komend load i unload. Korzystanie z tych komend jest obwarowane kilkoma warunkami (komenda musi być uruchomiona przez dany wagon, wagon musi stać i musi się znajdować w określonych współrzędnych z dokładnością do bodajże 5 metrów) co może ma jakiś sens przy ładowaniu wagonów towarowych, ale dla pasażerskich jest kompletnie bez sensu. Dodatkowo w implementacji komendy unload był jakiś błąd i można było wyładować wagon tylko wtedy, jeżeli szybkość rozładunku była równa jego obciążeniu.
Moja propozycja odnośnie tych komend: wywalić uzależnienie od podania współrzędnych i najlepiej jeszcze od postoju. Wówczas wystarczy dać tylko putvalues z komendą Load lub unload i wagon się załaduje lub rozładuje, no i będzie możliwe korzystanie (denerwują mnie wypełnione pasażerami wagony stojące na bocznicach). No i trzeba sprawdzić poprawność implementacji unload.

111
Bieżące kolejowe / Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« dnia: 11 Listopada 2017, 19:39:27 »
A co z taśmami? Czy obecnie sa stosowane inne techniki rejestracji aktualnej szybkości?
W nowych rejestratorach nie stosuje się taśm. Zapis następuje na wewnętrznej pamięci rejestratora i często także dodatkowo na karcie pamięci - przy czym nie jest to zwykła karta, tylko najczęściej odpowiednio sformatowana. I nie są to karty SD (te nie sprawdzają się w kolejnictwie, nie są odporne na drgania) tylko jakieś mniej popularne standardy.
Odnośnie jeszcze sposobu rejestracji prędkości - sygnał GPS nigdy nie może być podstawowym źródłem sygnału prędkości, nie ma odpowiedniej precyzji a na dodatek nie działa w tunelach. ATM czy Deuta oferują odczyt poprzez GPS, jednakże głównie w ramach uzupełnienia zapisu o dane geograficzne, które potem przy analizie zapisu z rejestratora często są przydatne. Najczęściej stosuje się enkoder obrotów nabudowany na maźnicę koła, niekiedy tarczę zębatą na osi (ale to bardziej w tramwajach i na dodatek nie jest to już modne rozwiązanie), w lokomotywach z silnikami AC można również zamontować dodatkowy enkoder - choć nie jest też to rozwiązanie pozbawione wad, bo przekłamuje prędkość podczas poślizgu. Deuta kiedyś chwaliła się specjalnym radarem montowanym na podwoziu lokomotywy - rozwiązanie ciekawe, odporne na poślizgi, ale działa ponoć tylko na torowisku na tłuczniu.
No i oczywiście oprócz tylko prędkości rejestruje się dziesiątki innych parametrów, takich jak ustawienia poszczególnych przełączników, napięcie sieci trakcyjnej, itd. w zasadzie co tylko zamawiającemu / przewoźnikowi przyjdzie do głowy.

Tutaj można zobaczyć jak wygląda rejestrator firmy ATM i jakie ma możliwości: http://www.atmavio.pl/pojazdy-szynowe/rejestratory-atm-rp4/

112
Aktualnie chyba we wszystkich tarczach manewrowych (świetlnych, kształtowych) a nawet w semaforach dostępne są komendy ms2 oraz m40. Ta druga wyświetla na semaforze / tarczy sygnał ms2 i jednocześnie dla AI podawane jest ShuntVelocity 40.
W scenariuszach całkowskich stosowane jest niemal wyłącznie m40.

113
Publikacje / Całkowo Retro
« dnia: 29 Października 2017, 15:06:15 »
Przedstawiam nowy scenariusz dla scenerii Całkowo, dostępny w wersji letniej i zimowej. Składy w letniej wersji scenariusza stylizowane są na koniec lat osiemdziesiątych XX wieku - na trasie spotkamy same oliwkowe wagony, ciągnięte przez lokomotywy SP42 i SP45 (sama sceneria jest współczesna). Do wyboru mamy prowadzenie jednego z 6 dostępnych pociągów:
  • Pociąg osobowy Wiliś - Macierzewo,
  • Pociąg osobowy Macierzewo - Jarkawki - Macierzewo,
  • Pociąg osobowy Całkowo - Macierzewo - Wiliś,
  • Pociąg towarowy Jarkawki - Macierzewo,
  • Pociąg towarowy Wiliś - Jarkawki,
  • Manewry na stacji Macierzewo.
W paczce znajduje się również tekstura lokomotywy EU07-133 w wersji historycznej. Lokomotywa ta pojawia się w scenariuszu, choć z uwagi na brak sieci trakcyjnej w całkowskiej scenerii, znajdziemy ją jedynie odstawioną na jednej z bocznic.



http://eu07.pl/userfiles/23326/calkowo_retro_7.7z

Scenariusz: Transkei
Tekstura EU07-133: MR6

Życzę przyjemnej jazdy, miłych retrospekcji, i samych Sr2.
@Transkei

Dodane do repozytorium rev.2020 @MR6

114
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 15 Października 2017, 19:02:04 »
Ile mamy siódemek w MaSzynie? Ponad 2 kilometry!
Ps. Tutaj są tylko EU07 z podstawowej paczki, nie ma EP07, oraz wszystkich opublikowanych po ukazaniu się wersji 17.07.
Ps2. Do kolejnych siódemek absolutnie nic nie mam. Może ich być nawet więcej niż wyprodukowano ;-)

115
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 30 Września 2017, 08:26:09 »
Shunt -3 -3
Druga liczba oznacza maskę sprzęgu, np.: jeżeli że ma się jeszcze podłączyć przewód 8 atm to wówczas wpisujemy Shunt -3 -35.

116
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 28 Września 2017, 17:24:58 »
Ja bym to zrobił tak:

1) Pociąg w momencie wjazdu na tor, na którym ma się zatrzymać, aktywuje następujący event:
event rozlacz putvalues 100 none 0 0 0 Shunt 0 0 endeventEvent rozlacz może być zdalnie przypisany do toru, jego opóźnienie musi być tak dobrane, aby pociąg zdążył się zatrzymać pod semaforem lub W4.

2) W momencie kiedy SM42 wjedzie na tor, na którym stoją wagony do przypięcia, powinna aktywować następujący event:
event przylacz_5_wagonow putvalues 1 none 0 0 0 Shunt 5 -3 endeventTak samo jak wyżej event można przypisać do toru zdalnie (czyli za pomocą nadania nazwy "nazwatoru:event1,2").

Do takich zagadnień polecam mój poradnik http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29500.0.html w rozdziałach 5.1.1 - 5.1.3 były opisane tematy związane z rozłączaniem i podłączaniem pociągów.

117
Publikacje / Całkowo niebezpieczny pociąg
« dnia: 09 Września 2017, 22:07:34 »
Przedstawiam scenariusz zamykający cykl "Odyseja Spalinowa". Tym razem będziemy mieli okazję zetknąć się z pociągiem nadzwyczajnym specjalnego znaczenia (PONSZ). Do wyboru mamy dwie misje, możemy prowadzić lokomotywę pilotującą PONSZ (TEM2), lub sam PONSZ (ST43). Z uwagi na rodzaj transportu - przewozimy ładunek szczególnie niebezpieczny dla środowiska - przewidziane zostały dodatkowe środki ostrożności, takie jak patrole na przejazdach, oraz niska prędkość szlakowa. Przed rozpoczęciem jazdy należy zapoznać się z opisem scenariusza.




Scenariusz: Transkei
Rozmowy przez radio: bartiprog i matek123

Dodane do repozytorium. e30d45368ac714af074fe123c37ef4fae228a649 @Maciej

118
Na warsztacie / Odp: Linia053_Całkowo_zima
« dnia: 13 Września 2017, 22:21:31 »
Mam problem, bo w Turowie mimo że skład widzi S1 to i tak podaje odjazd i rusza. Ponadto nie chce otworzyć drzwi :(
include ip/pkp/w4n.inc Turow#1 -5377.87 0.0 21979.6 90.0 1 2 end
include ip/pkp/w4n.inc Turow#2 -5527.87 0.0 21985.6 90.0 2 1 end
#1 otwiera na prawo, #2 otwiera na lewo, w obu przypadkach mają oczekiwać na podanie zezwalającego na semaforze. Czy te wpisy są poprawne? Niestety opis w INC jest nieprecyzyjny. Ktoś mi naprawi?
Wszystkie W4 na L053 są wpisane po staremu, czyli nie będą prawidłowo działać. Aktualnie zasada jest następująca: po trzech współrzędnych powinny być trzy kąty, następnie liczba 1 lub 2 - 1 wpisujemy, gdy W4 jest na stacji z semaforami, 2 na przystanku bez semaforów; dalej długość peronu zaokrąglona do dziesiątek metrów + cyfra oznaczająca stronę otwarcia drzwi (czyli dla peronu o długości 300 metrów po lewej wpisujemy 301).
Dla Turowa powinno być mniej więcej tak:
include ip/pkp/w4n.inc Turow#1 -5377.87 0.0 21979.6 90.0 0 0 1 252 end
include ip/pkp/w4n.inc Turow#2 -5527.87 0.0 21985.6 90.0 0 0 1 251 end
Nie wiem jaką długość ma peron w Turowie, w powyższym przykładzie przyjąłem 250 metrów.
A tak w ogóle to mam plany odnośnie scenariuszy na L053 - aktualnie przygotowuję sobie infrastrukturę i poprawiam między innymi wpisy W4.

119
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Września 2017, 09:52:04 »
Puściłem AI na manewry w scenariuszu Tartak 2. Tym razem wszystko się udało bezproblemowo - no prawie: 6dg nie chciało wyjechać z wagonami z uporka (węglarki za tarczą Tm10), ale potem zauważyłem, że wagony stoją częściowo na torze z velocity 0. Kiedy skróciłem skład, AI bez problemu wyjeżdżało z uporka. Zobaczę jeszcze jak AI radzi sobie na innych stacjach i scenariuszach.

Przed WDZ zdechl skład towarowy (...) Drawinowo powinno wylecieć z paczki.
A to wina scenariusza czy exe? Aktualnie Włodowice są sterowane według pomysłu Ra, więc wszystko powinno działać, przynajmniej teoretycznie... Sam zresztą kiedyś myślałem i jeszcze co jakiś czas myślę nad całkowicie nowym scenariuszem dla Drawinowa ale ta sceneria mnie lekko przeraża: chwilami pustynie, lasy dwukrotnie za wysokie, teren płaski + tu i ówdzie nie wiadomo skąd góra wielka jak w Beskidach, miasta jak wyjęte z koszmaru mieszkańca blokowisk, perony 700 metrowe...

Pozostaje też kwestia, której chyba dotąd nikt nie sprawdzał, to jest zachowanie się AI samochodów na skrzyżowaniach i przejazdach. Ktoś coś w ostatnim czasie z tym robił?
Exe++ wypisuje błędy, które wcześniej olewało borlandowe exe. W efekcie wyszło na jaw, że np.: na Całkowie wiele fragmentów dróg ma zdublowane nazwy. Co więcej, te fragmenty znajdowały się tam, gdzie samochody od czasu do czasu głupiały.

120
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Sierpnia 2017, 06:29:16 »
Ruch tarczy też zwrócił moją uwagę, ale raczej to nie jest powód wywołania zmiany kierunku - jak opóźniłem o kilkanaście sekund jej zamknięcie, to nic się nie zmieniło, AI dalej zawracało na zwrotnicy.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6